Jste / nejste ochotní investovat do prodloužené záruky a proč?

mates_neato
6. dub 2017

Známe to asi všichni – spotřebič se rozbije těsně po uplynutí záruční lhůty, jeho oprava se nevyplatí a nám tak nezbyde nic jiného než koupit nový. Často pak zpětně litujeme, že jsme při nákupu spotřebiče neinvestovali pár stovek navíc do prodloužené záruky.
Jak se k možnosti prodloužit záruku o několik let stavíte vy? Přijde Vám užitečná, nebo v ní nevidíte žádný smysl?

martyina
6. dub 2017

u televize jsme to využili

babunka1
6. dub 2017

My zatím nevyužili nikdy, tak nějak doufám, že spotřebiče vydrží déle než 2 roky 🙂

mississka11
6. dub 2017

Využili jsme na pracku a urcite využijeme i dál

a_lexa
6. dub 2017

Prodlouženou záruku vidím jako užitečnou u spotřebičů s vyšší hodnotou. Je to bohužel dáno tím, že spousta spotřebičů je opravdu konstruována na dobu 2 let - dnes už bohužel není žádoucí, aby spotřebič fungoval třeba 20 let. Každopádně si myslím, že by neměla sloužit jako výdělek pro obchodníky, ale skutečně jako investice do spotřebiče a ideálně by ji měl poskytovat výrobce výrobku. 😉 Využila jsem prodlouženou záruku u pračky, kterou nabízel právě výrobce. U obchodníků se ceny prodloužené záruky dost liší, byť se jedná o tentýž výrobek a stejně tak se liší i podmínky prodloužené záruky. A stejně jako mohu litovat toho, že jsem neinvestovala "pár stovek" do prodloužené záruky, tak mohu litovat toho, že jsem je vyhodila oknem, protože mi obchodník sdělil, že na mou závadu se prodloužená záruka nevztahuje. Takže v podstatě si myslím, že je to jen další výdělečný artikl, který objevily pojišťovny a obchodníci, protože kvalita výrobků se zhoršuje. Takže vlastně taková náplast a problém stále trvá. Místo tlaku na výrobce, prostě prodloužená záruka. ☹

sirka1
6. dub 2017

Využili jsme jednou na fotoaparát. Nerozbil se, při sjednávání nám slíbili, že nám - pokud záruku neuplatníme, peníze vrátí. Naše chyba byla, že jsme si řádně nečetli podmínky a vztahovalo se to na slevu při nákupu dalšího výrobku. Takže to byly vyhozené peníze, protože se vlastně jednalo o slevu při nákupu nad určitou hodnotu. Od té doby už prodlouženou záruku nedáváme a zatím se nám nic nerozbilo. Akorát výrobce Whirlpool nabízí při registraci výrobku (zadarmo) prodlouženou záruku, toho jsme využili, ale zatím nemuseli použít. A lednička zatím drží sedm let. Manžel je šprýmař, když nám nabízeli prodlouženou záruku i na tyčový mixér, tak prodejci namítl, že když se rozbije, přijde si koupit nový. 😉

guinea
6. dub 2017

Pevně doufám, že si kupuji výrobek, který vydrží déle než 2 roky. Takže před nákupem dražších výrobků (pračka, atd.) pozorně čtu spotřebitelské recenze, testy časopisu D-Test pod.
Osobě si myslím, že je velká lumpárna prodávat výrobky, které jsou nastavené tak, aby se po 2 letech rozbily. Prodlouženou záruku proto nekupuji, chápu to tak že mi tím dává výrobce najevo, že je velké riziko, že ten jeho výrobek 3. rok nepřežije.

a_lexa
6. dub 2017

@guinea souhlasí s tím co jsi napsala až na to, že prodlouženou záruku nabízí obchodník (prodejce) ve spolupráci s pojišťovnama a to plošně na celý sortiment výrobků které prodává. Tj. výrobce v tomto případě vůbec není zainteresován a ani v podstatě nemůže ovlivnit, zda-li obchodník tuto "službu" nabízí, takže bych to neviděla tak, že mi tím výrobce něco naznačuje. 😉

a_lexa
6. dub 2017

@guinea PS: a pokud nabízí prodlouženou záruku přímo výrobce, tak za to nepožaduje žádné finanční prostředky, ale dělá to zdarma (alespoň jsem se nesetkala s tím, že by přímo výrobce žádala za prodlouženou záruku peníze 🙂) a to je pro mě znakem toho, že si je kvalitou a bezvadností svého výrobku (nebo jeho části) jistý. 😉

elvira
6. dub 2017

No - poslední zkušenost...
Koupili jsme si televizor, byl v akci, takže za "ušetřené" peníze jsme si přikoupili záruku.
Prodavačka nám říkala, že cokoliv se v té prodloužené záruce stane, se hned řeší výměnou kus za kus.
A tak se nám stalo, že odešel ovladač do věčných lovišť.
Volali jsme do prodejny, jestli dovézt jen ovladač nebo je nutná i tv.
Poslali jsme typ televize mailem a jeli s ovladačem do prodejny.
Překvapivě nám řekli, že prodavačka předtím v podstatě kecala, že nic takového, že už je to na triko pojišťovny, takže ať si to zařídíme, jak chceme...
No, objednali jsme nový ovladač přes internet, onu prodejnu nechci ani vidět a prodlouženou záruku ať si všichni nacpou do špic.
Kvůli třem stovkám za ovladač se nebudu papírovat....

anniesfibis
6. dub 2017

ne protoze to nema smysl..ze mi nekdo prodlouzi zaruku ze 2 na 4 roky a dam za to o 3tis vic..to ma byt vyhodne? ;)

linee
6. dub 2017

S ohledem na zkusenosti vetsi nebo drazsi spotrebice pojistujeme. Casto se stalo,ze lednice odesla dva tydny po dvou letech,totez pracka a trouba.A to nekupuji zadne "sunty" nebo noname. A navic,manzel vecny reklamator (ale opravdu za to nemuze,ma neskutecnou smulu pri vyberu zbozi),tak urcite jedine prodlouzena.

vanea
6. dub 2017

Prodlouženou záruku kupujeme u opravdu dražších technických vymožeností domácnosti, které neplánujeme za chvilku vyměnit - televize, pračka, sušička, obvykle věci nad 15tisíc. Jinak se mi nezdá normální platit prodlouženou záruku např na fén...Každopádně zatím máme zřejmě všechno kvalitní, nikdy jsme nic z těchto dražších věcí nereklamovali.

sara84
7. dub 2017

Tchani vyuzili, tv si kuryr odvezl, a oprwvili a dovezli zpet. Vymenili celou zakladni desku, tj bwz toho by sla tv do haje. My ted resili tv, zdechla cca 3m po vyprseni 2let a 4m od vymeny v zaruce kus za kus! Ted jsmw koupili tv se zarukou 3,5r aprimo od vyrobcw!

letadlo13
7. dub 2017

Ráda bych napsala zkušenost maminčiny kolegyně, stručně jak jen lze.
Koupili sušičku a doplatili si 3 roky prodloužené záruky. Dost draze. 2x to bylo pokažené ještě v normální záruce a potřetí už v prodloužené. Na prodejně je vyhodili, že s tím nic nemají a odkázali na infolinku. Tam jim řekli, že jim nic nevymění, že v prodloužené záruce je to pokažené poprvé. Dodnes to nedořešili, převažují si je jak horký brambor. Tolik sprostých slov prý neřekla za celý život.

mates_neato
autor
10. dub 2017

Chcete se dozvědět více o robotických mopech nebo vysavačích?
Zde je zajímavý článek s odkazy na videa, zdarma vypůjčení a další...
https://www.modrykonik.cz/blog/mates_neato/article/perete-snad-pradlo-rucne-ne-tak-proc-j-heok1c/

Líbí se Vám robotický vysavač Neato nebo robotický mop Everybot?
Neváhejte a využijte limitovanou nabídku!

MIMOŘÁDNÁ SLEVA

Robotický vysavač Neato
-15 % na veškerý sortiment
Slevový kód: ModryKonikUzNemusiVysavat
Platný do 31.5.2017 nebo do vyprodání zásob.
Uplatníte pouze na www.neatorobots.cz

Robotický mop Everybot
-20 % na veškerý sortiment
Slevový kód: ModryKonikUzNemusiVytirat
Platný do 31.5.2017 nebo do vyprodání zásob.
Uplatníte pouze na www.everybot.cz