Výpočet mateřské po MD s DPC. Z jakého příjmu se bude počítat?

ejmate
13. srp 2019

Ahoj, jsem ted na MD, ktera mi byla vypocitana z platu na HPP. Kdyz jsem na MD nastoupila, zacala jsem pracovat na DPC z domova. Kdybych podruhe otehotnela, z jakeho prijmu se bude pocitat dalsi materska? Je tu nejaka ucetni co by poradila? Na HPP mam samozrejme vyssi prijem. Dekuji za radu.

drep
13. srp 2019

@ejmate pokud porodíš do 4. Narozenin prvního dítěte, tak z původního příjmu. Nejsem účetní, ale myslím, že dpč se do mateřské nepočítá vůbec, aspoň mně se nepočítala.

malenka3
13. srp 2019

Z DPČ máš odvody sociálního pojištění? Pokud ne, z DPČ nárok na mateřskou rozhodně nebude.
Pokud stihneš nastoupit na druhou MD do 4 let věku prvního dítěte a máš stále aktivní ten pracovní poměr (tedy trvá ta smlouva na HPP), pak budeš mít určitě mateřskou v té původní výši (pokud si mezitím na HPP nevyděláš víc).
Pokud k tomu máš ještě přivýdělek a splníš nároky na výpočet mateřské, měla bys to ještě k tomu navíc (ale to musíš mít odvody sociálního pojištění, alespoň 270 dnů pojištění za poslední dva roky, aktivní smlouva v době nástupu na MD nebo se vejít do ochranné lhůty).

lenoulinkaa
13. srp 2019

Pokud je to DPČ jako zaměstnání malého rozsahu, tak musíš splnit podmínky.. mít stále platnou smlouvu a mít v měsíci nástupu 3.000,-

ejmate
autor
13. srp 2019

Kdyz na DPC vydelam pres 10 tis. tak z toho odvody jsou, ze? Ta puvodni smlouva (HPP) stale trva. A tech 270 odpracovanych dni staci mit na to HPP nebo musim znova odpracovat dalsich 270 dni na DPC aby se to pocitalo z obojiho? Jde mi jen o to, kdyz mam na DPC nizsi prijem nez na HPP, aby mi pak nevypocitali dslsi materskou z toho DPC :-/

malenka3
13. srp 2019

@ejmate HPP jsi v klidu, když to stihneš do 4 let.

DPČ musíš mít tuším nad 3000 na odvody (DPP he nad 10 tisíc). A aby se ti počítalo HPP i DPČ, musíš mít z DPČ 270 dní. Když nebudeš, tak budeš mít jen HPP.