icon

Je správně používat brzdu při rozjezdu s autem?

avatar
zdravuska1989
25. kvě 2025

Ahoj hlavně řidičům ,těch názor mě zajímá 😊
Autoskolu jsme zvládla bez nějakých problémů, ( rp mám 2 měsíce a jezdím 1x týdne 20min cca a 1x za 14dni mám 67km jízdu k rodině pro představu jak moc jsem ,, vyježděna ") ,ale teď v realitě bojuju s rozjezdy , rozumeno z autoškoly umím držet spojku a brzdu , spojku do zaberu ,pustit brzdu a přidat plyn, v tomto nemám problém ,rozjedu se za mě rychlosti ok a jedu...no ale tím že mi můj chlap (30let praxe jako řidič) furt frčí do hlavy že nesmím držet brzdu ale jen spojka a plyn , pri této kombinaci mi to na můj vkus často v křižovatce nebo semaforu chcípne( počítám že psychika ,hlavně ať jsem rychle pryč ) a mě by zajímalo hlavně to ,jestli ten můj způsob z autoškoly je špatný ve smyslu většího opotřebení části auta?
Nebo je to prostě jen že takto se to nedělá protože prostě proto ‍♀?
rozjezd do kopce mi tímto ,,mým" způsobem vůbec nedělal problém ani v autoškole ani teď ...
Ráda bych řídila tak že neohrozim sebe ani ostatní ,coz ale při tom rozjezdu spojka plyn mám pocit že jo když mi auto chcípne v půlce křižovatky nebo poskočí a chcípne , když se rozjíždim tím svým způsobem tak žádný problém ,žádný chcipani ,zdržování atd
Díky

Strana
z3
avatar
konidana
25. kvě 2025

@zdravuska1989 jako ze poustis spojku do zaberu a jeste furt stojis na brzde? A pak teprv davas plyn? Hele nevim jak. Ja to delam uz uplne automaticky. Logicky musis stat na brzde, kdyz stojis. No a pak nejak postupne a synchronizovane a zaroven poustis brzdu a spojku a davas plyn. Jak presne fakt nevim. Hlavne ze to funguje. Jsem ti asi moc neporadila😂

avatar
kessien
25. kvě 2025

@zdravuska1989 ja at řídím jakékoliv auto protože spojka u každého auta zabírá jinde tak pouštím spojku a až když auto začne vrnět v kopci vysloveně vibrovat šlapu na plyn.

avatar
zdravuska1989
autor
25. kvě 2025
@konidana

@zdravuska1989 jako ze poustis spojku do zaberu a jeste furt stojis na brzde? A pak teprv davas plyn? Hele nevim jak. Ja to delam uz uplne automaticky. Logicky musis stat na brzde, kdyz stojis. No a pak nejak postupne a synchronizovane a zaroven poustis brzdu a spojku a davas plyn. Jak presne fakt nevim. Hlavne ze to funguje. Jsem ti asi moc neporadila😂

@konidana no a muj mi tvrdí že když stojím na rovným tak proč stojím na brzdě ( ale jako to rovný je dost relevantní pojem ,např dnes jsem měla dojem že stojím na ,,rovném "(cti ne do kopce 😂) parkovišti a když jsem to zkoušela tak že tedy spojka do záběru a bez brzdy tak než spojka začala zabírat tak auto jelo dozadu ,takže jsem stejně th brzdu seslapla ..
Jinak odpověď ano mám zároveň seslaplou spojku i brzdu , jakmile cítím že spojka začíná zabírat tak pustím brzdu a přidám plyn a jedu

avatar
te_reza
25. kvě 2025

Já už to mám tak zautomatizovaný, že asi úplně nepobírám, jak to myslíš 😆 každá spojka zabírá jinak,to si časem vychytáš. Pro mě byly ze začátku pekelný rozjížďky do kopce 😂

avatar
zdravuska1989
autor
25. kvě 2025
@te_reza

Já už to mám tak zautomatizovaný, že asi úplně nepobírám, jak to myslíš 😆 každá spojka zabírá jinak,to si časem vychytáš. Pro mě byly ze začátku pekelný rozjížďky do kopce 😂

@te_reza to vím,mě šlo hlavně o to jestli ta seslapla brzda (se spojkou než ji pustím do záběru) může nějak ničit to auto , což doufám se tu třeba ještě dozvím 🤣

avatar
ai30
25. kvě 2025
@zdravuska1989

@te_reza to vím,mě šlo hlavně o to jestli ta seslapla brzda (se spojkou než ji pustím do záběru) může nějak ničit to auto , což doufám se tu třeba ještě dozvím 🤣

@zdravuska1989 Brzdu musis vetsinou pri stani drzet. Nevim, jak to dela tvuj chlap, jestli ma vodovahu v hlave, ale mne je prijemnejsi drzet brzdu, nez premyslet, jestli opravdu zrovna stojim na uplne rovine 🙂 Kdyz je to na dyl, tak hodim obcas neutral a drzim jenom brzdu, nebo kdyz jsem v kopci, tak dam rucku, at to nedrzim jenom nohou. Ale je to o zvyku, to vychytas. Hlavne se nenech chlapem vynervovat a kdyz ti to chcipne, tak ti to holt chcipne, zase se rozjedes. Zadny uceny z nebe nespadl.

avatar
eviicka
25. kvě 2025

Ty jo, a já vůbec netuším, jestli na tu brzdu automaticky šlapu nebo ne 🤣 ráno se na to zaměřím.

Jo vyježdění chlapi jsou obvykle mnohem náročnější než instruktor, většinou to myslí dobře a mají pravdu. Teď jen to vykompenzovat i s tou vlastní psychikou, aby to nějak sedělo.

avatar
moudivlacek
25. kvě 2025

Jasně, že se drží brzda, nenech se vystresovat a jezdi, jak jsi naučená z autoškoly, až se opravdu vyjezdíš a zvládneš vše i "poslepu", tak můžeš pak vymýšlet zlepšováky. Nicméně, tím, že sešlápneš brzdu na semaforech na 2 minuty, jí fakt nezničíš. Moc nechápu, jak to tvůj chlap myslí, těch vyloženě rovných , že se nerozjedeš dopředu ani necouvneš, silnic asi moc nebude. To všude dává ručku, nebo nechápu, jak chce zajistit auto proti nechtěnému rozjetí v křižovatce? :D

avatar
ivetka7686
25. kvě 2025

@zdravuska1989 já když stojím na semaforu tak většinou dám neutrál a ruční brzdu. Když je oranžová zaradim si jedničku, dám ruční brzdu dolů a v autoškole mě naučil instruktor počítat do tří a pak pomalu pouštět spojku a přidávat plyn. Taky mi to sem tam chcípne, ale to se může stát i zkušeným řidičům tak se tím uklidnuju 🤣

avatar
petulkadodo
25. kvě 2025

@zdravuska1989 Vím, že ti to nepomůže teď, ale třeba do budoucna. Kup si automat a už to nebudeš muset nikdy řešit. Nemá spojku, nemůže chcípnout. Jen brzda a plyn. Žádné řazení, žádný stres. I do kopce se to rozjede samo.

avatar
emillyhk
25. kvě 2025

Jsem se musela zamyslet, jak to vlastně dělám 😆
Pro mě byly rozjezdy to nejhorší na světě, chcíplo mi to na KAŽDÉ křižovatce, někdy i víckrát 🤦‍♀️ Instruktor na kondičních jízdách nechápal, jak je to možný, když na parkovišti mi to nechcíplo nikdy. Nakonec jsem to zvládla, jezdím cca rok a půl, denně.
Na křižovatce vyřadím a brzdím. Tam kde to neznám, tak vždycky, buď ručkou (přejezdy, kopce) nebo prostě jen pedálem. Když blikne oranžová, tak řadím, spojku do záběru, pouštím brzdu, šlapu na plyn a jedu. Jezdím v okruhu cca 20 km, různé trasy a míst kde stojím bez brzdy, je pomálu (možná tak v centru města 🤷‍♀️).
Když se mi zdá, že jsem na rovině, zkusím opatrně povolit brzdu, jak se auto hne, tak ji zase sešlápnu. A asi i nějak podvědomě reaguju na řidiče přede mnou - když mu svítí brzdy, brzdím taky 😄

avatar
rebe
25. kvě 2025

Moc nerozumím tomu držení. Držím brzdu, dokud stojím, pak zmáčknu spojku, zároveň pustím brzdu, přesunu nohu na plyn a plynule pouštím - mačkám. Nevidím důvod stát na spojce i brzdě zároveň, proč? To dělám zároveň jenom při dobržďování, při rozjezdu se spojka jenom zmáčkne a pouští. A pouštět brzdu až při pouštění spojky je něco, co dělám jenom při rozjíždění do prudkého kopce, jinak je to zbytečné, lepší je soustředit se jen na plynulé prostřídání spojky s plynem.
Myslím, že o tom nemá cenu moc přemýšlet, spíš si to (sama!!!) na klidných místech vyzkoušej. Třeba při rozjezdu z kopce je výhoda pustit brzdu a spojku-plyn řešit už v rozjíždějícím se autě. Hraj si s tím a uvidíš, co ti bude vyhovovat. Ono totiž s přibývající praxí ten úkon trvá jen vteřinu a děláš to automaticky. A hlavně, tak rychle, že se ti auto maximálně zkoupne, ale nepopojede dozadu, to se spíš stane právě když se soustředíš na přešlápnutí z brzdy na plyn.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@eviicka

Ty jo, a já vůbec netuším, jestli na tu brzdu automaticky šlapu nebo ne 🤣 ráno se na to zaměřím.

Jo vyježdění chlapi jsou obvykle mnohem náročnější než instruktor, většinou to myslí dobře a mají pravdu. Teď jen to vykompenzovat i s tou vlastní psychikou, aby to nějak sedělo.

@eviicka chlap je zlatej ,má se mnou svatou trpělivost ( rp jsem si udělala v 36letech ,celý život jsem se toho bála ,ale děti mě donutily 😆) ,ale často mi to přijde že jde hlavně o to že nejezdím ,,po jeho " ,že jsem opatrnější ( světě div se ,řídím chvíli ,vezu dvě malé děti -s nimi jsem i více nervózní ) ,ale beru v potaz své ,,schopnosti "

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@moudivlacek

Jasně, že se drží brzda, nenech se vystresovat a jezdi, jak jsi naučená z autoškoly, až se opravdu vyjezdíš a zvládneš vše i "poslepu", tak můžeš pak vymýšlet zlepšováky. Nicméně, tím, že sešlápneš brzdu na semaforech na 2 minuty, jí fakt nezničíš. Moc nechápu, jak to tvůj chlap myslí, těch vyloženě rovných , že se nerozjedeš dopředu ani necouvneš, silnic asi moc nebude. To všude dává ručku, nebo nechápu, jak chce zajistit auto proti nechtěnému rozjetí v křižovatce? :D

@moudivlacek no já někdy taky moc nechápu jak on to dělá to řízení dělá to tak rychle že vůbec nechápu i když mi to popisuje ... Já mám naučeno že prostě zastavím a buď neutrál (semafor ) nebo si hned dám za 1 ( křižovatka ) , noha drží spojku a brzdu , vidím že budu moci jet tak začnu pouštět spojku ,ale tu brzdu ještě držím ,až když je spojka v záběru tak pustím brzdu a přidám plyn a jedu plynule ,bez chcipnuti a cukání ( v autoškole mi auto nesmělo popojet , říkál mi instruktor že je limit na zkoušku 5cm ,že je to v tu chvíli jakože neovládané vozidlo , proto říkál vždy si dejte brzdu a vy ovlivnite kam se auto pohne dál ).... No a chlap říkal že to ničím ,že ta spojka pracuje už od začátku a tím že stojím na brzdě tu spojku jakože ,,brzdim" .....
Já bych pochopila kdyby auto bylo v záběru,já stále stala na červené a držela brzdu že to ničím,ale to se neděje , zaber dávám až když vidím že budu moct jet ( tam pak není důvod už dál stát na brzdě když potřebuji jet že 😊).
Jako to že v autoškole mě naučil při zaparkování vyřádit na neutrál a dát ruční brzdu a chlap mi říká že ruční brzdu nemusím ,stačí pak zařadit 1 že to auto podrží tak jako to jsem schopná vzít ve smyslu že ve finále mi to je jedno ,ale ten způsob rozjíždění je pro mě evidentně naprosto zásadní na to jestli to budu dělat v klidu a jistě.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@emillyhk

Jsem se musela zamyslet, jak to vlastně dělám 😆
Pro mě byly rozjezdy to nejhorší na světě, chcíplo mi to na KAŽDÉ křižovatce, někdy i víckrát 🤦‍♀️ Instruktor na kondičních jízdách nechápal, jak je to možný, když na parkovišti mi to nechcíplo nikdy. Nakonec jsem to zvládla, jezdím cca rok a půl, denně.
Na křižovatce vyřadím a brzdím. Tam kde to neznám, tak vždycky, buď ručkou (přejezdy, kopce) nebo prostě jen pedálem. Když blikne oranžová, tak řadím, spojku do záběru, pouštím brzdu, šlapu na plyn a jedu. Jezdím v okruhu cca 20 km, různé trasy a míst kde stojím bez brzdy, je pomálu (možná tak v centru města 🤷‍♀️).
Když se mi zdá, že jsem na rovině, zkusím opatrně povolit brzdu, jak se auto hne, tak ji zase sešlápnu. A asi i nějak podvědomě reaguju na řidiče přede mnou - když mu svítí brzdy, brzdím taky 😄

@emillyhk popsala jsi to s tím rozjížděním přesně tak jak to dělám já 😊 víckrát po sobě už mi to taky chcíplo, ale až od té doby co se rozjíždim bez držení te brzdy , teď jsen to 3 cesty zkusila zase se vrátit do módu autoškola a nechciplo mi to ani jednou 🤣

avatar
odula
26. kvě 2025
@zdravuska1989

@te_reza to vím,mě šlo hlavně o to jestli ta seslapla brzda (se spojkou než ji pustím do záběru) může nějak ničit to auto , což doufám se tu třeba ještě dozvím 🤣

@zdravuska1989 no co by mohlo opotrebit spojky je dlouhej zaber. Pokud ji nechavas dlouho v zaberu nez pustis brzdu a vychytas plyn. IMHO je lepsi pri zastaveni vyradit, stat na brzde, seslapnout spojku az pri rozjezdu a pak jak to delas.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@rebe

Moc nerozumím tomu držení. Držím brzdu, dokud stojím, pak zmáčknu spojku, zároveň pustím brzdu, přesunu nohu na plyn a plynule pouštím - mačkám. Nevidím důvod stát na spojce i brzdě zároveň, proč? To dělám zároveň jenom při dobržďování, při rozjezdu se spojka jenom zmáčkne a pouští. A pouštět brzdu až při pouštění spojky je něco, co dělám jenom při rozjíždění do prudkého kopce, jinak je to zbytečné, lepší je soustředit se jen na plynulé prostřídání spojky s plynem.
Myslím, že o tom nemá cenu moc přemýšlet, spíš si to (sama!!!) na klidných místech vyzkoušej. Třeba při rozjezdu z kopce je výhoda pustit brzdu a spojku-plyn řešit už v rozjíždějícím se autě. Hraj si s tím a uvidíš, co ti bude vyhovovat. Ono totiž s přibývající praxí ten úkon trvá jen vteřinu a děláš to automaticky. A hlavně, tak rychle, že se ti auto maximálně zkoupne, ale nepopojede dozadu, to se spíš stane právě když se soustředíš na přešlápnutí z brzdy na plyn.

@rebe to zkoušení sama je problém no , jsem v týdnu sama se dvěmi dětmi ( s nimi to v klidu nejde) , hlídání nemám a když dojede chlap o víkendu tak dohanime co se dá + já mám ještě brigádu ,takže většinou právě je moje ,, zkoušení " cesta v týdnu s malou k Mudr , nebo na nějaký výlet s celou rodinou nebo k rodičům jedeme nebo já sama na brigádu ( to vždy využijí chvíli na tom parkovišti aspoň vyzkoušet ).... No ale abych odpověděla na to proč tak mě to takto naucili v autoškole 🤷🏻‍♀️ možná jestli právě proto aby to tolik nechciplo nevim ( jako vím o hodně lidech co to takto naucili a oni tak jezdí už x let ) , jak píšeš tak i pro rozjezdu do kopce to takto dělám a to je zajímavý že tohle mi nikdy problém nedělalo ,ale na té rovince mi to bez té brzdy často chcípne , asi chci vyjet dříve než bych vyjela s tou brzdou ,jinak si to neumím vysvětlit 😆

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@odula

@zdravuska1989 no co by mohlo opotrebit spojky je dlouhej zaber. Pokud ji nechavas dlouho v zaberu nez pustis brzdu a vychytas plyn. IMHO je lepsi pri zastaveni vyradit, stat na brzde, seslapnout spojku az pri rozjezdu a pak jak to delas.

@odula no to jsem si právě říkala jestli on si nemyslí ,že prostě mám spojku v záběru a stojím a držím brzdu a spojka furt zabírá a já stále stojím a stojím ,ale to pravé ne no , když se mi stalo že jsem myslela že pojedu a začala dávat do záběruale vylitlo mi tam auto tak jsem ji zase seslapla ( brzdu stále držela ) a čekala až odjede pak zase až dala do záběru ,pustila brzdu přidala plyn a jela....

Je to těžký, člověk nechce zpochybňovat tolik let praxe mýho chlapa ,ale můj instruktor má tu autoškolu 20let tak si taky říkám jako proč by mi radil způsob jakým si ničím auto 🤷🏻‍♀️
A zrovna on byl jako super člověk , viděl že to beru vážně ,že můžu ohrozit sebe j ostatní což se prý dnes moc nevidí ,že většina těch lidí si myslí že udělají papíry a všechno umí.
místo 1,5h jsem jezdila vždy 2-2,5h buď jsem pro někoho jela nebo ho někam vezla , říkal že se mu se mnou dobře jezdí tak to si furt říkám že snad nemůže být tak zlý 🤣

avatar
denski24
26. kvě 2025
@zdravuska1989

@te_reza to vím,mě šlo hlavně o to jestli ta seslapla brzda (se spojkou než ji pustím do záběru) může nějak ničit to auto , což doufám se tu třeba ještě dozvím 🤣

@zdravuska1989 tak jak to děláš to děláš správně. Tvůj manžel už to má nejspíš po tolika letech automatizovaný a už dokáže rychle dát spojku do záběru a hned přidat plyn(tím pádem se mu auto nerozjede dozadu) na to si časem zvykneš taky. Já jezdím 13let a už to mám taky automatický. Brzdu nedržím.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@denski24

@zdravuska1989 tak jak to děláš to děláš správně. Tvůj manžel už to má nejspíš po tolika letech automatizovaný a už dokáže rychle dát spojku do záběru a hned přidat plyn(tím pádem se mu auto nerozjede dozadu) na to si časem zvykneš taky. Já jezdím 13let a už to mám taky automatický. Brzdu nedržím.

@denski24 jo , dělá to tak rychle že vůbec nechápu ,já když se pak snažím taky ,,rychle" tak chcíp 😂 on jako mě chválí to ne že ne , když mám kiks tak mě podrží, já si ráda nechám poradit ,mám fakt respekt z toho řízení ,ale toto je asi jediná věc kdy si pořád stojím za tím ( holt ženská pocitová 😆) že to jde i takto aniž bych si odrovnala auto 🤷🏻‍♀️(což teda asi jde pokud tu spojku nedržím v záběru dlouho dle toho co jsem tu vyčetla ) ....
v autoškole jsem třeba rozjezd dělala (mimo kopec )jen se spojkou ,plyn jsem přidávala až jsem jela ,ale po zkouškách jsem už první jízdu při rozjezdu začala dávat plyn hned, už jsem to cítila že mi to jen s tou spojkou nestačí ,tak věřím tomu že se to časem podá , slo mi hlavně o to že si nechci ničit auto no 😊

avatar
berynka
26. kvě 2025
@zdravuska1989

@konidana no a muj mi tvrdí že když stojím na rovným tak proč stojím na brzdě ( ale jako to rovný je dost relevantní pojem ,např dnes jsem měla dojem že stojím na ,,rovném "(cti ne do kopce 😂) parkovišti a když jsem to zkoušela tak že tedy spojka do záběru a bez brzdy tak než spojka začala zabírat tak auto jelo dozadu ,takže jsem stejně th brzdu seslapla ..
Jinak odpověď ano mám zároveň seslaplou spojku i brzdu , jakmile cítím že spojka začíná zabírat tak pustím brzdu a přidám plyn a jedu

@zdravuska1989 jsem nezkušený řidič,aktivně jezdím dva roky. Dostala jsem radu “kup si diesel”,aby ti to nechcípalo 😅.
V autoškole mne naučili rozjezd do kopce,jak popisuješ svůj postup - spojku do záběru,pustit brzdu a přidávat plyn.
Jinak na rovině se bez problému rozjíždím jen spojka plyn. Jen teda ten plyn přidat trosku víc a spojku pustit s citem.Auto dozadu neujíždí a rozjezd je rychlý a plynulý.

avatar
eviicka
26. kvě 2025

Tak jsem ráno zjistila, že se na rovině rozjíždím bez brzdy. Ale když stojím ruční dávám automaticky (jen když mrzne, tak ne).

Za mě bych ale klidně tu brzdu používala, dokud nebudeš mít cit, lepší než nervy, že to chcípne (to je pro auto podle mě mnohem horší).

avatar
merope
26. kvě 2025
@zdravuska1989

@denski24 jo , dělá to tak rychle že vůbec nechápu ,já když se pak snažím taky ,,rychle" tak chcíp 😂 on jako mě chválí to ne že ne , když mám kiks tak mě podrží, já si ráda nechám poradit ,mám fakt respekt z toho řízení ,ale toto je asi jediná věc kdy si pořád stojím za tím ( holt ženská pocitová 😆) že to jde i takto aniž bych si odrovnala auto 🤷🏻‍♀️(což teda asi jde pokud tu spojku nedržím v záběru dlouho dle toho co jsem tu vyčetla ) ....
v autoškole jsem třeba rozjezd dělala (mimo kopec )jen se spojkou ,plyn jsem přidávala až jsem jela ,ale po zkouškách jsem už první jízdu při rozjezdu začala dávat plyn hned, už jsem to cítila že mi to jen s tou spojkou nestačí ,tak věřím tomu že se to časem podá , slo mi hlavně o to že si nechci ničit auto no 😊

@zdravuska1989 Když to děláš rychle, tak to jde, když to děláš pomalu, musíš to dělat, jak to děláš ty. Až se to naučíš, tak to zautomatizuješ. Jinak pokud to chlapovi bude tak moc moc moc vadit, tak se domluvte, že ti každý den na 10 minut pohlídá děti a ty někam, kamkoli, pojedeš. Sama, v klidu. Třeba na tom parkovišti a objet nějakou konkrétní trasu - třeba k MUDr. a zpátky. Jak už na ní budeš znát každej šutr, budeš se moci víc soustředit i na to řazení a podobně - a postupně zjistíš, že vlastně na brzdě stojíš jen tehdy, kdy je to potřeba, protože to vše zrychlíš.

BTW já se třeba i do mírného kopce rozjíždím s pomocí ruční brzdy. To mi dost vyhovuje - že můžu mít nohu na plynu a nemusím řešit, aby mi to nejelo dozadu nebo aby mi to nechcíplo tím, že se budu snažit cokoli urychlit víc, než je možné.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@eviicka

Tak jsem ráno zjistila, že se na rovině rozjíždím bez brzdy. Ale když stojím ruční dávám automaticky (jen když mrzne, tak ne).

Za mě bych ale klidně tu brzdu používala, dokud nebudeš mít cit, lepší než nervy, že to chcípne (to je pro auto podle mě mnohem horší).

@eviicka já to vnímám stejně ,teď jak jsem se 3 jízdy rozjížděla dle svého ( s tou ,,brzdou" zase) tak to bylo úplně o něčem jiným ,byla jsem v klidu ,žádný kiks , chcipnuti prostě nic ,normální plynulá jízda 🙏🏻
S tou ruční brzdou mi to právě říkal že když bude mrznout může být problém ,tak to jsem nevěděla a upřímně si nejsem jistá jestli mi naskočí kontrolka mrzne= nedávej ruční brzdu ,takže se to snažím naučit jak říkal tzn zabrzdit si auto tím že zařadim 1 at je jakkoliv počasí .

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@merope

@zdravuska1989 Když to děláš rychle, tak to jde, když to děláš pomalu, musíš to dělat, jak to děláš ty. Až se to naučíš, tak to zautomatizuješ. Jinak pokud to chlapovi bude tak moc moc moc vadit, tak se domluvte, že ti každý den na 10 minut pohlídá děti a ty někam, kamkoli, pojedeš. Sama, v klidu. Třeba na tom parkovišti a objet nějakou konkrétní trasu - třeba k MUDr. a zpátky. Jak už na ní budeš znát každej šutr, budeš se moci víc soustředit i na to řazení a podobně - a postupně zjistíš, že vlastně na brzdě stojíš jen tehdy, kdy je to potřeba, protože to vše zrychlíš.

BTW já se třeba i do mírného kopce rozjíždím s pomocí ruční brzdy. To mi dost vyhovuje - že můžu mít nohu na plynu a nemusím řešit, aby mi to nejelo dozadu nebo aby mi to nechcíplo tím, že se budu snažit cokoli urychlit víc, než je možné.

@merope chlap právě není v týdnu doma , ( víkend časově moc reálný též moc není ,no a to je ten problém , zkoušení pro mě jsou ,,ostré" jízdy většinou s celou rodinou ( napr výlet 70km daleko jen tam, samozřejmě řídím já že ) ,což ti na klidu prostě nepřidá ,kór když mi pak malej řekne že se se mnou boji páč když mi to chcípne může do nás narazit auto ( to v tech nervech chce člověk slyšet 😂
Tu ruční brzdu v autoškole nikdo moc neřešil ve smyslu rozjíždění se s ní, ale i já vnímám že by to s ní mohlo být lepší v tom kopci 👌🏻

avatar
reeeza
26. kvě 2025

Jak píše @rebe.
Jinak pokud stojíš a furt sešlapuješ spojku ( třeba při zařazení na 1), tak si spojku pěkně brzy dojebeš. Spojku vždy sešlapuj jen na chvíli. Čili radši stůj na křižovatce buď na ručce, nebo na neutrálu a brzdě.

Při rozjezdu jde noha z brzdy na plyn a druhá na spojku. Pouze pokud se rozjíždí do kopce, tak než dáš nohu z brzdy na plyn, sešlapuješ spojku. Nebo ještě líp naučit se rozjíždět do kopce s ručkou.

avatar
suzanna123
26. kvě 2025

mě ex kibicoval, že ničím spojku, když na ní na semaforu stojím, tak jsem se naučila vyřazovat. Když je člověk nevyježděný, tak je určitě dobře mít vedle sebe někoho zkušeného a doučit se. To, co tě naučí v autoškole, je hodně omezené. Na druhou stranu je potřeba si to hlídat, protože hádám většina chlapů má potřebu své ženě kecat do řízení, ať toho má naježděno kolik chce (zatímco já jako spolujezdec koukám z okna nebo do telefonu,můj muž řeší, jestli vidím, co je přede mnou, jestli jsem dost daleko od toho auta, co předjíždím, jestli nemám moc špinavé okno, jestli nemám zbytečně moc puštěné stěrače...🙄) - a ve chvíli, kdy si nejsi sama sebou jistá, tě to akorát ještě znejistí. Jestli má manželnějaká doporučení, jak to dělat jinak, tak ať ti to předvede někde na prázdném parkovišti a uvidíš, jestli ti to vyhovuje. A když řídíš, tak se hlavně soustřeď, ať jsi v klidu - jestli ti to chcípne nebo někde zazmatkuješ, no a co, tak si holt ti za tebou chvilku počkají.

avatar
candat
26. kvě 2025

Stáním na spojce se zařazenou 1 v křižovatce ji ničíš. Pokud stojíš v rovné křižovatce, tak vyřadit a stát na brzdě,pokud máš strach, že ujedeš. Já už jezdím automaticky, ale jezdím 25 let. Tak se budu muset odpoledne kouknout, jak to vlastně dělám 🙂.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@suzanna123

mě ex kibicoval, že ničím spojku, když na ní na semaforu stojím, tak jsem se naučila vyřazovat. Když je člověk nevyježděný, tak je určitě dobře mít vedle sebe někoho zkušeného a doučit se. To, co tě naučí v autoškole, je hodně omezené. Na druhou stranu je potřeba si to hlídat, protože hádám většina chlapů má potřebu své ženě kecat do řízení, ať toho má naježděno kolik chce (zatímco já jako spolujezdec koukám z okna nebo do telefonu,můj muž řeší, jestli vidím, co je přede mnou, jestli jsem dost daleko od toho auta, co předjíždím, jestli nemám moc špinavé okno, jestli nemám zbytečně moc puštěné stěrače...🙄) - a ve chvíli, kdy si nejsi sama sebou jistá, tě to akorát ještě znejistí. Jestli má manželnějaká doporučení, jak to dělat jinak, tak ať ti to předvede někde na prázdném parkovišti a uvidíš, jestli ti to vyhovuje. A když řídíš, tak se hlavně soustřeď, ať jsi v klidu - jestli ti to chcípne nebo někde zazmatkuješ, no a co, tak si holt ti za tebou chvilku počkají.

@suzanna123 jo na semaforu mám vyřazeno a stojím jen na brzde ,to mě učil v autoškole že když vidím že skočila červená ať si hned vyřadím a jen si to dojedu v klidu a zabrzdím, vyřazeno ,držím jen brzdu a jak skočí oranžová tak spojka ,zařadit 1 a rozjet se.
No právě ta možnost není někam si zajet sami dva a zkoušet ,se dvěmi dětmi si to v klidu prostě nevysvětlis když za tebou sedí a jedno řve a druhý povídá neustále 🤣 a hlídání nemáme.

avatar
zdravuska1989
autor
26. kvě 2025
@candat

Stáním na spojce se zařazenou 1 v křižovatce ji ničíš. Pokud stojíš v rovné křižovatce, tak vyřadit a stát na brzdě,pokud máš strach, že ujedeš. Já už jezdím automaticky, ale jezdím 25 let. Tak se budu muset odpoledne kouknout, jak to vlastně dělám 🙂.

@candat já to teda asi blbě napsala 🫣 zkusím to jinak 🙏🏻😂 když vidím že to bude na dýl (např ten semafor ) tak vyřadím a stojím jen na brzde ,ale to co jsem zatím jela byla křižovatka ve smyslu toho že k ní dojedeš a buď jedeš rovnou hned a nebo poustis třeba jen jedno auto (jsme 10tis město ,tady není ani ten semafor 😆,ten potkávám jen k rodičům když jedu 1x za 14dni ) ,takže než já si zastavím ,vyřadím , seslapnu spojku , zařadim 1 a rozjedu se tak auto už je v prdeli dávno ale já tam ještě stojím 😆 nestojím nikde třeba hmm abych nějaký časový interval dala např třeba červena na semaforu když je že bych měla zařazeno a stala na spojce to ne...
Počítám že v křižovatce třeba v Brně které mám kousek by ta situace byla úplně jiná ,tam se asi nečeká až ti projede jedno auto 😁ale protože mi toto dělá problém tak se tam zatím nehrnu

Chlap mi ,,vyčítá " z mé jízdy pouze to že si jako pomáhám tou brzdou jinak říkal že řídím dobře a byla by škoda kdybych to vzdala ,ale ona právě ta brzda má dost velký vliv na to jaká ta jízda je pro mě no 🫣😊

Strana
z3