icon

Plánujete dítě bez vlastního bydlení v Praze?

21. led 2025

Jsem vdana, je mi 34 let. Manzel pracuje u policie, ja pracuji jako socialni pracovnice. Zijeme v Praze, bydlime v najmu. Hypoteku nam banka da maximalne na garsonku, nebo 1 + 1. Dite chceme, u me je to i vekem, ale bojime se do toho jit bez vlastniho bydleni. Manzel z Prahy nemuze, kvuli praci. Premyslime nad alternativou, ale zadnou nenachazime - treba bydlet za Prahou, proste i tam uz je to vsechno drahy.

Jsem z toho vseho nejak frustrovana, vidina vlastniho zadna, mozna nekde v zapadakove, kde neni prace, ale v Praze bez sance.

S ditetem by to bylo jeste tezsi, co tak ctu, majitele nechteji deti a zvirata. Nechci dite vlacit z podnajmu do podnajmu a byt odkazana na vuli majitele, ze se rozhodne, ze musime odejit, ze chce byt pro sebe a takovy ty veci.

Strana
z3
amazienka
21. led 2025

Opravdu nemůžete z Phy? Vždyť je policie po celé ČR a všude je podstav. Ty máš také práci, která má potenciál dělat kdekoliv. Kde máte rodinu? Pokud spolu vycházíte hezky, bylo by fajn je mít blízko.
Za sebe bych šla jinam. Také jsme s mužem zvažovali zůstat po studiích v Pze a jsem ráda, že jsme to zavrhli.
Jinak se mi líbí třeba Čelákovice. Na Masaryčce jste vlakem za chvilku. Prostředí je tam moc hezké.

hennrietta
21. led 2025

Já teda nevím, ale vlastní bydlení nemá spoustu lidí a mají i více než jedno dítě. A to nejsou žádné slabé sociální rodiny. 🤷‍♀️
Moji rodiče se neměli nikdy špatně, vlastní bydlení neměli a nevypadají, že by strádali.
V zahraničí je normální, že lidé bydlí v podnájmu a nikdo se nad tím nepozastaví...

felis
21. led 2025

Ahoj, je mi 38, mému muži 39, mám 17ti letou dceru a žijeme kousek od Prahy v nájmu. Teď jsem v 16tt.
V jiných zemích je nájem po většinu života naprosto normální záležitost, tady stále panuje přesvědčení, že ten kdo nemá vlastní bydlení, tak je něco min.