Jak napsat titulek, který vaše čtenáře dostane

Hlavní nadpis neboli titulek je to první, co čtenář vidí. Když ho nadpis nezaujme, může být obsah článku sebelepší a není to nic platné.



Zamyslete se nejdřív, pro koho článek píšete a na koho článkem cílíte. Podle toho volte slova a vždy si položte otázku, jestli má tenhle nadpis šanci zaujmout vaši cílovku. Budou mu čtenáři rozumět?

Do nadpisu dejte co nejvíce konkrétních informací, podle kterých se čtenář rozhodne, jestli je článek pro něj a jestli ho bude chtít číst. Čtenář chce, aby se v článku "něco dělo". Nechce se nudit, chce se u čtení bavit. Chce, aby ho článek posunul dál a nějakým způsobem obohatil. Pokud se vám do nadpisu podaří dostat nějaký kontrast, spojíte dvě jinak nespojitelné věcí, úspěch titulku je zaručen.

Slova v nadpisu by měla "odsýpat", měla by mít nějaký rytmus. Nadpis můžete také ozvláštnit nějakým rýmem, ne tak častým slovem nebo slovní hříčkou.

Další tipy na účinné nadpisy:===



  • Nadpis by měl být jasný a co nejkonkrétnější. Musíme dát jasnou odpověď na jasně danou otázku
  • Pišme čísla! Vzbuzují pozornost př. 3 tipy/7způsobů jak být nejlepšími rodiči
  • Dejme titulku tzv. X-factor - něco, aby titulek vzbuzoval touhu
  • JAK, např: Jak vybrat ten jelepší kočárek/8 tipů jak úspěšně propagovat Váš blog/17 způsobů, jak ovládnout YouTube
  • Identifikujme a vyřešme problém, ukažme čtenáři výhodu pro něj. Použijme takzvané emociální spouštěče, např: 7 skvělých tipů na pohádkovou dovolenou s dětmi/Staňte se nejlepší blogerkou na Modrém koníku
  • Call to action, vyzvěme čtenáře k akci, např: Podívejte se/Prohlédněte si/Zamyslete se/Víte/Znáte…
  • Udělejme přímé prohlášení např. Stovky maminek již zná nejlepší metodu na uspávání dětí a Vy můžete být mezi nimi/Osvědčené tipy: Jak uvařit večeři snadno a rychle – úspěch zaručen
  • Kontroverze funguje, např. Proč jsou všechny děti nevděčné/Kdo si zaslouží zemřít?/6 důvodů proč odejít od manžela
  • Nadpisy otázkou - ptejme se, aby chtěl čtenář kliknout a dozvědět se odpověď.
  • Zkusme definitivnost, např. Každý otec lituje, že nebyl u porodu/Nejúčinější návod: Jak spustit svůj blog
  • Exkluzivita pro skupinu např. Nejčastější chyby novopečených maminek/Rady, které dodržuje 10 nejhezčích žen světa
    • Vaše moderátorka janysevka**
<< Zpět na Seznam článků o blogování
Pomohl ti tento článek?
 / Ne

Zkušenosti Jak napsat titulek, který vaše čtenáře dostane

Máš zkušenost Jak napsat titulek, který vaše čtenáře dostane?
Poděl se o ni a pomoz tak ostatním maminkám.
Napiš svou zkušenost