Opravdu odpružený sporťák. Existuje sportovní kočárek, ne z kombinace, pružící na styl Roan Marita?

Zodpovězené
2. únor 2021

Dobrý den,

mockrát děkuji za Vaše předchozí rady a tipy. Mám ještě jeden dotaz. Existuje sporťák (ne z kombinace), který je do terénu a pruží podobně jako kočárky typu Roan Marita?

Pokud ne, který sporťák je úplně nejodpruženější? A které kombinace kromě Roanu, Adboru a Inglesiny hodně pruží a zvládnou terén?

Ještě jednou děkuji 🙂.

Ahoj!

No, moc ne - myslím tím, kočárek typu Roan Marita má takové vlastností, jaké má, právě pro tu retro konstrukci s neotočnými koly a X-kovou konstrukci. Není možné najít jiný typ konstrukce se stejnými vlastnostmi - zejména co se týče odpružení. Buď na něj pak dej sportovní sedačku a používej jako sporťák ten, nebo potřebuješ něco lehčího, jednoduššího, skladnějšího - no a to nebude mít stejné možnosti, protože i podvozek bude jiný.

Roan Marita Prestige

Roan Marita Prestige (uváděný i pod kratším názvem Roan Marita) je klasickým dlouholetým modelem značky. Tento elegantní retro model kočárku s velkými neotočnými kolečky je dostupný v dvojkombinaci, kterou můžeš doplnit volitelnou autosedačkou. Hluboká plastová vanička vyniká nejen dostatkem prostoru pro miminko, ale je zajímavá i skrytými popruhy na přenášení v postranních kapsách. Sportovní nástavbu můžeš otáčet a polohovat do lehu. Stříška s elegantními záclonkami se používá jak na hlubokou, tak i sportovní část. Pevnou rukojeť je možné naklopením regulovat ve dvou výškách. Marita je dostupný v množství barevných provedení, přizpůsobit si ho můžeš také výběrem koleček – nafukovacích 12”, nafukovacích 14” nebo bílých pěnových 14”.

Z těch modernějších kočárků je takovým hodně odpruženým, opravdu i s luxusním ovládáním, kupř. Britax go Big,

Britax Go Big

Britax Go Big je nejvyšší high endovou verzí modelu Britax Go a Britax Go Next. Je to sportovní kočárek nebo jeho kombinace ve funkčním skandinávském designu. Větší, kvalitně odpružená kolečka Ti zaručí výborné jízdní vlastnosti v lepším i horším terénu. Všechna kolečka jsou v terénním provedení s pneumatikami plněnými pěnou, nehrozí Ti tak defekt, ani neestetické zapíchnuté kamínky. Hluboká vanička je umístěná výše, aby si k miminku byla blíže. Sedadlo je naopak níže u země, aby se do něj dítě dokázalo dostat i samo. Go Big je prvním sporťákem z řady Go, který můžeš napolohovat do úplného lehu, vhodného už od narození. Na kočárek dokážeš připojit i autosedačku a vytvořit tak cestovní systém. Nosnost košíku u Go Big je až 10 kg, vejde se do něj i větší nákup.

nebo, z lehčích, Easywalker Harvey2 (all-terrain) vcelku pěkně houpe.

Easywalker Harvey2

Jsou to ale jiné typy kočárků, a taky jsou větší po složení, protože taky mohou být kombinace.

Z těch lehčích a odpružených bych asi vypíchla Gesslein S4

Gesslein S4 Air+

Gesslein S4 Air+ je lehký čtyřkolový sportovní kočárek na podvozku F4 s prostorným měkce polstrovaným neotočným sedadlem identickým s modelem S3. Sedačka je dostatečně prostorná i pro větší děti, které se v ní mohou vozit i díky její zvýšené nosnosti. Zádovou opěrku dokážeš napolohovat až do lehu i jednou rukou pomocí zjednodušeného pásového mechanismu. Součástí sedačky je polohovatelné dětské madlo. Ke kočárku je možné zakoupit i otočnou nástavbu F4.

Konstrukce kočárku je z lehkého, ale pevného eloxovaného hliníku. Odpružená kolečka jsou určená hlavně do města, zvládnou ale i občasný zhoršený terén. Vyrobená jsou z tvrzené gumy Air+ se zabudovanými vzduchovými komůrkami. Díky nim je pneumatika lehčí, snadněji ovladatelná, lépe přilne k povrchu a přitom je dostatečně odolná s vlastnostmi blízkými nafukovacím pneumatikám.

Z S4 můžeš dokoupitelnými nástavbami vytvořit libovolnou kombinaci. Pro miminka už od narození je dostupná měkká vložná taška C1, ze které se dá udělat fusak, pevná vložná taška C2 či hluboká vanička C3 nacvaknutelná na konstukci ve dvou výškách. S pomocí adaptérů je možné připojit i autosedačku. V nabídce je i další příslušenství: podložky, přebalovací taška, fusak, slunečník či letní set. Možným příplatkovým vybavením je také ruční brzda či koženkou obšitá rukojeť.

nebo se pak třeba dívat na těžší, trochu méně praktické (z dlouhodobého hlediska a prostoru) polské modely, ale tedy s odpruženými podvozky - něco na styl Camarelo Elix (https://www.detske-kocarky.cz/kocarky-sportovni...). Ten by Ti možná i mohl vyhovovat, jestli je odpružený podvozek to, co primárně hledáš.

Camarelo Elix

Camarelo Elix je omlazenou verzí modelů Eos a Elf, oproti kterým má hranatější tvary, prostornější sedadlo a nový design nízkoprofilových nafukovacích kol. Chlubí se i moderními melange barvami, barevnými koženkovými detaily a bohatou výbavou - kromě pláštěnky i nánožník, vložka do sedadla, držák na pohár a přebalovací batoh. Neotočné sedadlo dokážeš, tak jako u předchozích modelů, polohovat v zádové i nožičkové části až do lehu.

A ještě bych chtěla, že odpružení samotné a terénnost kočárku nejsou to samé. Naopak, kočárky do opravdu hodně těžkého terénu nemohou být úplně měkkce odpružené, protože se v jámách nebo na kořenech zaseknou a hodí je to dozadu, co může v konečném důsledku kočárek převrátit. Pružení je potřebné, ale víc je to o tlumení nárazů než houpání, a zaměřit se tam třeba právě na ty neotočná kola, pevnou odolnou a kvalitní konstrukci, a samozřejmě přední kola větší velikosti.


Přeju to najpohodlnější kočárkování,

Eli z Modrého Koníka.