icon

Tak si dnes na sonu prsou od paní doktorky vyslechla, ze kojit v 18 mesicich je na uváženou? Ze bych uz rozhodně neměla, jinak budu kojit do první třídy...👏

avatar

No joo. Ne kazdy je fanatyk 😂

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Styd se 😅 ja kojila skoro a 2 pul roku, to by tvoji mudr odvezli 😂 vymenit

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Ja mela mezník rok a půl, jenomze resit to náhradou UM do dvou let mi přišlo na hlavu, kdyz me to neomezuje.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Doktorku bych urcite nemenila. Neni to pediatr. Nazor muze mit jaky chce..ja s ni souhlasim 😂 ale pokud se ti o prsa stara a dukladne,pak je to okej. Hlavne ja na sono nechodila dokud jsem kojila. To jen tak mezi nama.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Mě řekl na gyndě doktor, když bylo dceři něco přes rok: Takže vaše dítě si už v klidu může dát řízek a vy mu radši nacpete do pusy prso? Nechala sem to bez komentáře a v klidu dál kojila do 2 a čtvrt roku a ten řízek si dcera dala za tu dobu mockrát

Odpověz
3. únor 2020
avatar

🤦 prej na uváženou... Neřeknu, kdyby dítěti bylo třeba 3, 4 roky, ale 18 měsíců je úplně na pohodu.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Do dvou let úplně v pohodě a potom vlastně taky. Každý může mít jiný názor ale své osobní nevyžádané nazory by si doktorka měla nechat pro sebe 🤷

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina ja tam.byla poprvé 😀 Krom toho, ze si rypla do toho kojeni mi o nevhodnosti vysetreni nerekla 😀 A to jsem to hlasila ve dverich, ze jeste kojim. Jako...ja nevim, kam uz lezt, aby cloveku pomohli adekvatne. Prijde mi, ze půlka doktorů by mela odevzdat diplom.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Mne jeji jednani neprijde eticke.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Já kojení utnula ze dne na den ve 2,5 letech. Kdybych nemusela kvůli nemoci delší dobu do sebe cpát jedy,tak asi kojim ještě dneska. Když synáček chtěl,byl ze mě schopný kvůli kojení servat oblečení. A taky na mě už doktoři koukali divně, když jsem řekla, že ještě kojim. U pediatra, zubaře,na gyndě,obvoďáka.. všude. Copak je to tak divný, když dítě pořád ještě chce ?

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@afroditka6 mně říkal na gyn.dr to stejný😅😜Tohle nemá smysl komentovat, já jsem kojila do 21. měsíce - malá k tomu zvládla i ten řízek🥩

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Holky, nechci se pouštět do otázky kojit/nekojit a jak dlouho a tak, ale js třeba žila v domnění, ze z hlediska "zdravi" prsou je výhodnější kojit déle... že se tím snižují rizika závažných onemocnění prsou. Samozřejmě chápu, ne vždy a všude. Proto mě osobně vyjádření lékařky uvedené zakladatelkou překvapuje...

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Hodně lidí si myslí, že když je někdo doktor, je odborník na všechno. Prostě to tak není, no. Odborníkem na kojení často není ani pediatr, natož pak doktorka na sonu. Je to smutné, že se tihle lidé nevzdělávají, a přesto své názory, které jsou v rozporu s nejnovějšími poznatky vědy, prezentují jako fakta. Ale to je v dnešní době také častý jev...

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@bramarfi ja si to taky myslela. Ale opravdu nevim, jak to je. A kojim jen doma, uz se vzhledem k ruznym názorům ruznych lidí stydim kojit jinde.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@rebe to podle cucat/necucat prso hodnotis,ze se lekari nevzdelavaj? To je uz doba takova,ze podle me,kdyz je nekdo nevzdelanej,tak je linej se vzdelat a neschopnej? To vazne? Vis co lekari maji za povinnosti ve vzdelavani? Jake konference a pracovni cesty kazdej mesic musi podstoupit? Spise je doba kdy kojičky sezraly svet a odsuzuji uz i lidi s diplomem...

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina kamarádka doktorka neurochirurgie se ve směru kojení vzdělávala sama ve svém zajmu (narodilo se jí dítě). A ano, předtím než se samovzdělala o tom věděla prd.... neříkám, že se nemá věřit doktorům ale každý z nich má svou kvalifikaci a rozhodně není v moci člověka vědět o všem vsechno 🙂 ona sama mi říkala, že po konzultaci s doktory napříč obory je potřebné kojit do roka. Do dvou let je to pak více než přínosné. Pak už to má spíše placebo efekt 🙂

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@mia255 ja jen nerozumim proc by se mel kardiochirurg,urolog nebo oční vzdelavat v kojeni mimin. Proc? Protoze maminky z modreho konika by to chtely...😂

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Kdyz zde napisu,ze moje mama je porodnik a pracuje na detskem odd a ze ona se opravdu vzdelava,ze sama ona i mladi lekari jsou proti kojeni nas 1 rok veku..tak me tady sezere trictvrte slepic

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina a z jakého důvodu jsou proti?

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina ale nee... Jde o to, že pokud se v tom nevzdelavaji tak si mají nechat své názory pro sebe 🤷

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina tys to nepochopila, pokud lekar neni z oboru, tak co ma co kecat do kojeni, bud at se v tom vzdela a nebo at je zticha...
A uprimne neverim tomu cos napsala. Napr. v nasi nemocnici je x pediatru, 90% z nich je mladych a vsichni podporuji dlouhodobe kojeni, prave diky novym poznatkum a vzdelavani se v teto oblasti... vetsinou doktori studovani za komousu maji tyhle stupidni nazory kojit max do roka, lepe do pul a nejlepe narvat um pri prvni prilezitosti

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina Kačko, věř nebo ne, ale věda se opravdu věnuje i tomu, jak dlouhé kojení je optimální pro matku i dítě. Lékař, který se v souladu s nejnovějšími poznatky vědy k otázce délky kojení vyjádří, prostě to, co paní doktorka v příspěvku říct nemůže. Věřím, že v jiných věcech se vzdělává, o těch ale řeč nebyla.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina Když napíšeš to, co jsi napsala, tak tě nesežeru, ale řeknu ti, že i pro zdravotníky platí, že by bylo fajn, kdyby se vyjadřovali k tomu, čemu rozumí. O kojení toho tvá máma zjevně moc neví, jestli se k tomu chce vyjadřovat, bylo by fajn, aby nešířila jen své názory, ale dovzdělala se, co říkají současné vědecké poznatky.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@roseinka co se vztekas. U nas jsou lekari z Ukrajiny,Anglie i Ruska. Vse okolo 35 let. Strasni komouši 👌 hele me je to fuk..at si kazdy dela co chce...ale takovy rozhorceni kvuli koze a mliku ctu jen tady. Proc se nad tim nepovznest,neprotocit oci hore a myslet si svoje. Proc to resit??? Kdo je jak vzdelany..

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@rebe joooo vime. WHO a jiny papaláši kterym se hodi do kramu to,co je zrovna in. Me jen zarazilo jak kazdej nadava na doktory..nevzdelani komousi. Ale jak potrebujou pomoci,tak tam lezou s prosikem po ctyrech. To je fuk..mamce to vyridim..odkojila 3 deti..cely zivot s nimi dela. Ale kdyz rekne Rebe ze je nevzdelana,tak to tak bude ❤ pa

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina promin, ale ja se fakt nevztekam 😂

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina Přesně tak. Dělám přímo v oboru a zjišťuji, že většina matek tady má mnohem větší vzdělání v dané oblasti. Asi vrátím diplom a nechám to na nich. Vlastně nechápu, proč chodí k doktorovi, když jim internet poradí lépe.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina Rebe neřekla, že je nevzdělaná, tak kliiiiiid 😀

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@roseinka pak je to v poradku.
@1772 to je normalni. Jsou to fanatycky nebo jinak jim uz tady ani "venku" nikdo nerekne. Kazdej je debil nevzdelanej..co teprve pediatri,lekari z detskyho a sestry..jen me dokaze tahle tupa povrchnost nasrat do silenych vysin. Ale at si delaj co chtej..ale ze je hanba nefackuje takto psat o lekarich. Ja videt pricucly velky decko taky reknu ze to neni normalni.
Vis co,WHO to je neco!!!! Tak kdyz to reknou,tak to je super. Samy jsou zavisle na tom,ze davaji diteti prso. Ne to dite..ale matky samotne. Je to pro ne psychicky narocny je oddelat. Deti to vesmes berou sportovne. Ale ony se s tim nesmiri a tak to svadeji na vse mozne kolem sebe..hlavne ne na sebe 😂

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@1772 Je to jednoduché, protože s kojením nám chtějí radit radiologové, internisti, chirurgové i ortopedi. Proč k nim chodíme? Zpravidla kvůli tomu, co do jejich specializace spadá a čemu naopak rozumí. To je jako konzultovat se zubařem stav svého slepého střeva...

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@rebe a nebo ptat se na modrym konikovi jak dlouho kojit...

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina Máš pravdu, je to srovnatelné. Velká spousta maminek tady má o kojení přesně tolik informaci jako velká spousta lékařů.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@1772 je spousta doktoru, co by mela vratit diplom, treba ten co mi rekl, ze nador kosti je ok a nechame ho tam, nebo ta, co silne abkm rikala 3mesicni kolika... to ze je nekdo doktor neznamena, ze je buh a vi vsechno, mnohdy materska intuice je víc... a netvrdim, ze jsou taci vsichni, par odborniku se tu najde, kterych si vazim

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@roseinka nikdo nemluvi o Bohu. Ale nikdo taky neni vseved (promin krome tebe a googlu) aby ti hned ted z fleku rekl ze tvoje decko ma abkm. Je to totiz vylucovaci metoda. Smim se zeptat co mas za vzdelani???? A krasne jsi to napsala aneb JA JSEM MATKA JA JSEM VSECHNO 😂 takovy jako ty lekari vylozene miluji

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina mne prijdes jako fanaticka ty 🤦‍♀️ jsem vysokoskolak, ale jiste sama vis, ze vzdelani a inteligence nejdou vzdy dohromady, takze je uplne jedno co kdo ma za vzdelani, on staci selsky rozum

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina a nic takoveho jsem nenapsala, ty mas dost holka 😂😂 no nic

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@roseinka ty pises jak kdybys mohla lekare ucit..pardon. Precti si to po sobe a nebo si precti nekolikrat co ti pisi ja a zapremyslej se. Jsi vysokoskolak..ale to opravdu neni nic s inteligenci. Selskej rozum ano,ale v ramci normy. Neni mozne psat o lekarich to co pises. Jsou to lide co delaji vse pro druhe. Jasny najdou se ti co by to delat nemeli. Ale porad jsou to lide na ktere se obracime kdyz je neco nam nebo nasim detem. Prijdes mi v tomhle nechutne povrchni,nadrazena a zla. At ja jsem jakakoli (nezajima me co.si o me myslis) tak ty jsi extra trida. Pises to tam kde te poplacaj kojičky po rameni. Ale najdou se tu i takove kterym proste tvuj nazor na lekare nevoni.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@vitkovakaterina ok 😂 s blaznem se dohadovat nebudu, hezky vecer 😉

Odpověz
3. únor 2020
avatar

@roseinka prej blaznem. Zase urazis. Ty jsi dobra kravka.

Odpověz
3. únor 2020
avatar

Kdybych věděla, kam ta debata povede, tak sem nepíšu. 🙂 Jo a jsem z oboru a právě me udivuje, jak se nazory v kojení nebo třeba v očkování šílené rozcházejí. Myslím, ze zlaty střed je to nejlepší, co asi člověk může udělat 😉 Jen ze me doktorka udelala biomatku, ze jsem to neutla v den jejich rocnich narozenin. Jo, starsi jsem kojila 11 měsíců...tak takova šílená biomatka fakt nejsem 😀

Odpověz
3. únor 2020