icon
avatar
barumat
Zpráva byla změněna    22. čer 2020    

Holky, vy, co jste měly děti, co přes den spaly jen na vašem klíně a v noci jen přilepené na vás, a milionkrát se budily a usnuly jen u prsa, jak jste je odřízly, odseparovaly? Pořád je kojená, aktuálně 9,5m. Za dva týdny jede muž na týden pryč, to plánuju prostě NEDAT v noci prso. Popravdě jsem i ochotná jí odstavit, tohle už fakt nejde. Jsem s ní 24/7, nemůžu si dojít ani ostříhat blbý nehty. Teď mi spí na klíně u televize, usnula v půl deváté a do deseti jsem byla v postýlce potřetí...

PROSÍM, VYZNAVAČKY KONTAKTNÍHO RODIČOVSTVÍ, KTERÝM TOHLE PŘIJDE ÚPLNĚ NORMÁLNÍ A MAJÍ PLNOU PUSU ŘEČÍ, ŽE MĚ POTŘEBUJE A MĚLA BYCH TU PRO NI BÝT, PROČ JSEM SI JI TEDA DĚLALA, KDYŽ O TO NESTOJÍM A PODOBNÉ, ABY VĚNOVALY SVOU ENERGII JINÉ DISKUZI. Děkuji.

avatar

U nás nešlo přestat kojit ať sme zkusili cokoliv, ale hodně ze zkušenosti ostatních kamarádek vím, že jim v tomto pomohl muž, či babičky, tetičky...apod. lidí na které je dítě zvyklé 🙂 prostě maminka šla spát mimo pokoj, ložnici a s dítětem byl přes noc někdo jiný, většinou dve, tři probrecene noc, ale pak v pohodě 😉 u nás nepomohlo ani to že jsem byla dvě noci v nemocnici, malou jako první okamžitě zase zajímalo prso a chce se prisavat i teď a to jsem už před dvěma měsíci o mléko přišla 😔🤷 někdy to nejde podle plánu, ale tohle bych asi zkusila 🙂 přeju hodně štěstí a pevné nervy 😉

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Za mě tedy asi jediná rada, nechat ji třeba přes víkend jen manželovi a sama odjet, plus vlastní postel/pokojíček....?

PS: 👍 za dovětek velkým tiskacím písmem 😂😂😂

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@mimco jo ten mě taky pobavil 🤣 jsem zvědavá kolik se jich tu i přes dovětek ukáže 🤣

Odpověz
22. čer 2020
avatar
barumat
autor

@mimco Ona pokojíček a postýlku má, "bohužel" ale se starší sestrou, takže aktuálně jí (mladší) nemůžu nechat (v láskyplném náručí) ječet ani v dětském, ani v ložnici... Proto čekám až manžel odjede. Pak ať se se mnou v ložnici třeba vyvříská plíce, já už na tohle fakt nemám. Jinak byla jsem jednu noc v nemocnici bez ní, a samozřejmě spala do jedné jako špalek a po napití vody spala dál do půl sedmé 😠

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@barumat to je tím že miminka to mléko cítí, proto je lepší když miminko zůstane přes noc s někým jiným, chtělo by to až bude muž mít dovolenou, nebo povolat fakt jinou osobu a ty si jdi lehnout do pokojíku k druhé dcerce a nech je, malá si za pár dní zvykne a bude fajn, opravdu to často zabírá 😉 naše malá ta třeba usnula manželovi když jsem nebyla doma jen na 3 hodiny za celou noc a to ještě trhaně a nevzala ani flašku, dudlík, nic, to že si tvoje malá vezme flašku a bez tebe dokáže spát je dobré znamení 😉

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Já teda mám docela dobře odložitelné dítě a ani se nebudí mockrát za noc, ale zatím všechny pokusy o nedání prsa přes noc skončili naprostou katastrofou. Jak se vzbudí, tak ho nezajímá nic. Chování, zpívání, voda, čaj, nic. A to ani když tam šel za ním manžel. Prostě on chce prso. Přitom přes den si to v pohodě nechá vysvětlit. Jednou jsem byla fakt přesvědčená, že nedám a řval čtyři hodiny 😥 ale jako příšerně, dodnes mě to mrzí. A po těch 4 hodinách jsem mu to prso stejně dala, protože už se to prostě nedalo vydržet. Vždy po nějaké době zkusím znovu nedat (ale teda už ho nenechám tak dlouho brečet), ale zatím teda to neprošlo (má už skoro 20 měsíců)

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@cinam přesně to jsem měla já s naši malou přestala jsem nakonec kojit v 19 měsících protože jsem přišla o mlíko, ale už je to dva měsíce a ona to stále nechápe 😔 pořád večer chodi, chyta mě za prso a prosí mě a říká že prso je její 🤷😔

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Chapu te. Rekla bych, ze je to asi beh na dlouhou trat. Muzes zkusit polozit do postylky, byt u ni, drzet za ruku. Nas maly ma ted take 9,5 mesice a podobny spanek. Chce mleko. Ted jsem mu koupila “weighted spaci pytel” a strasne to pomohlo!

Odpověz
22. čer 2020
avatar

🤣🤣🤣 Tak ja jsem ukoncila nocni krmeni az v roce a bylo s tydenim placem teda. Proste prestanes no a dite chvili breci a pak si zvykne. Dobry je asi si vyjasnit, ze to fakt moc potrebujes, abys ten plac ustala. Jinak teda usiname porad spolu, jsou ji 4 a spim s ni v posteli, pronasleduje me i na zachod a je problem jit sama i k doktorovi, coz me v dobe korony docela pritez.-) Takze za me, co ti vadi, prestan delat a priprav se na plac... Kdyz nepodlehnes, po case si zvykne...

Odpověz
22. čer 2020
avatar
barumat
autor

Jako úplně upřímně?! Zlatá flaška a nekojení u starší. Možná je to rouhání, ale mně to zatím teda jen a jen hází další klacky pod nohy. První dcera krásně jedla, krásně spala, nemocná byla prvně ve dvou letech, máme super vztah. Druhá dcera mě vyžaduje NONSTOP a upřímně, já prostě až tak kontaktní sama o sobě nejsem... Je to prostě mazec.

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@vikca214 to je nejhorší, když začnou prosit. Já pak nemám to srdce mu to nedat. Ale v noci teda neprosí, to prostě má amok totální jakmile se vzbudí a nemá do dvou minut prso. Fakt nevím, jak a kdy tohle skončí. Ale třeba až mu bude pět, tak už si to nějak vysvětlíme, nevím 😀

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@barumat To nebude flaskou... Mam nekojene obe deti a uz ted vidim, jak jsou obe jine....

Odpověz
22. čer 2020
avatar
barumat
autor

To ani nemluvím o tom, že celý den mi prakticky visí na noze, na záchodě mi asistuje a na starší nemám o samotě ani vteřinu. To mě ve finále asi mrzí úplně nejvíc. Že kojím v pokojíku jako debil malýho vzteklouna a ona v obýváku sama večeří lipánka, skládá si puzzle, pak si sama vyčistí zuby a jde spát 🙄 A to jsou jí čtyři. Když si tohle uvědomím, mám fakt sto chutí nechat tu malou pijavici prostě řvát 😟

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Jak píší ostatní, je důležité, aby bylo přes noc dítě v pokoji s někým jiným než s Tebou. Jinak cítí to mléko a to je zle ☹ U některých dětí to zabere hned, někde to trvá třeba týden. Hlavně se musíš obrnit proti pláči a vydržet, Jakmile povolíš, jsi v kýblu.....mršky vytuší slabý článek a ví, že si prso vyřvou. Pak jsou schopné řvát třeba i 3 hodiny. Hodně štěstí a pevné nervy přeju! Vím, že si někdo řekne, že je to kruté nechat dítě řvát.....ale ty nejsi stroj, potřebuješ si odpočinout.....odpočatá maminka je spokojená maminka a spokojená maminka je spokojené miminko. HODNĚ SIL!!!

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@barumat No a co kdyz ti instinkt napovida spravne, co mas udelat... Jakoze ja jeden cas na dceru porad zvysovala hlas a to nejsem zastancem takovyhle vychovy. Proste jsem byla v ty dobe dost labilni a jinak to neslo. A ona diky tomu pochopila, ze mama ma taky jen jedny nervy a od te doby, kdyz ji reknu, at me necha, ze poteebuju svoji chvilku, tak si jde po svem. A me se znacne ulevilo..... Aneb neni spokojene dite, kdyz neni spokojena mama.-)

Odpověz
22. čer 2020
avatar

je to kruté nechat dítě řvát, nebo ještě lépe nechat kojence řvát, že chce mlíko a mámu..., klidně mne sežerte, že jsem si dovolila přispět do diskuse, ale nedá se to číst.., ano vím, neměla jsem to číst...

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Tak zkus vrazit v polospánku flašku s mlékem, čajem. Mít nachystané v ohřívačce na jejich 40st. Teplotu a při skočit když se vzbudí. Mě první dlouho nechtěla pít z lahve, tak jsem ji to takhle dala v polospánku a vypila i čaj i mlíko. Jinak jestli máš třeba no sítko, tak si ji vem a se starší si třeba za tancuje. Choďte na hřiště. Nebo můžete i do bazénu nějakého? Starší když dáš rukávy, pásek, populace už sama, vy blbne se a mladší tam taky můžeš vzít. Naše 8m vstava v 5h, starší v 6,30 do školky. Než starší vyprávím tak mladší už někdy rve únavou. Nedá se svítit no. Někdy se s tím perem, někdy ne.

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@kackakastanka No ono je i krute, kdyz je mama na nerv a trpi tim i druhy.potomek... Holt zijeme ve smecce a kazdej ma nejaka ta prava.-)

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@kackakastanka přesně... sedím na prstech a je mi hrozně líto že jsem to přečetla

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Já bych taky ráda nějakou tu radu na ukončení kojení. Taky mám dvě děti a starší tím trpí, že jsem hodně s malou. Menší jsou ale dva roky pryč, takže tam už je to fakt hrozné, na druhou stranu bych ji však brečet nenechala, na to nemám prostě srdce. Určitě ji tedy nenechám ani prosit, prostě jsme ji jednou chtěli, je od té starší jiná, starší stačila lahvička a tak to prostě zvládneme...drastické metody jsou pro silnější povahy než jsem já....ale autorce držím palce, ať se zadaří bez problémů 🙂

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Smarja, je to ještě miminko... Dej flašku, když nechceš kojit a je to

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Prostě miminu to nevysvětlíš. S kojením musí člověk počítat se vším, i s tím, že to dítě je prostě "pijavice" jak píšeš. S dětmi to není jednoduché...ale člověk si musí uvědomit, že to dítě za to nemůže a vyřváním a dalšími debilními způsoby nic nevyřešíš.
Taky mám čtyřletého a docela dobře pochopil co a jak, že naše malé mimčo má své potřeby. Nevím co poradit, snad jen... zkoušej pořád láhev, ať si zvykne a ty budeš mít klid.

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Nebudem sa vyjadrovat ku všetkému,ale po prvé, tu vôbec nejde o dojčenie len to máš na čo hodiť ak by si nedojcila ani to neriešia v tomto veku je to separacna uzkost kľudne si to prečítaj v psychologii,vsadim sa o čo chces, ze keby si aj nedojcila budeš to mať tak či tak...ja mám tri deti a prvá to vôbec nemala,druhá brutálne a prešlo to teraz je v 3 rokoch úplný samorost samostatná kocka a tretia to tiež nemala...takže tak ..

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Nečetla jsem ostatní názory , ale myslím si , že kojit Nejde jen ve dne .. přestala bych úplně a dala sunar , ale pozor , bude to asi boj, flašku si jen tak nevezme ..

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@miky132 Souhlasím. První syn taky nic a druhý je úplně jiný. Taky jsem kolikrát kojila i 10x za noc a to bylo stylem, že se přisál a byl klid. Ledva jsem usla a zase nanovo. Separační úzkost je pro miminka hodně zlá a od toho jsme tady my mámy, aby jsme tady pro ně byly. Období přešlo, kojím pořád....ale už jen tak 2-3x za noc.

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Ja bych rekla, jak pisou holky, separacka jak vysita. Pocitas s tim, ze se ti muze budit a chtit tvou pritomnost i pres flasku? Pak budes vstavat a chystat um. Neni lepsi si ji vzit do postele a dat prso? Podle me se muze budit i kvuli tomu, ze je vedle nekde pryc od tebe a proste te potrebuje... A jak pises ze kojis v pokojiku a starsi je v obyvaku... Nemuzes ji nakojit v obyvaku a byt zaroven se starsi. Ja bych se spis snazila prijit na zpusob, jak to zkloubit dohromady nez mimino nasilne odstavit 🤷

Odpověz
22. čer 2020
avatar

@sona88 Přesně tohle mě taky napadlo, proč je s miminkem v pokoji a starší sama v obýváku... Myslím, že miminko možná i cítí maminčinu naštvanost a nervozitu a reaguje na ni takhle...

Odpověz
22. čer 2020
avatar

Já nejsem úplně nějaká jak píšeš kompaktní matka, ani úplně fanoušek toho aby dítko viselo celou noc na prsu atd.. Ale co píšeš ve mě vyvolalo smutek. Potřebuje tě starší a potrebuje tě mladší. Jedna ne i ta skvělá a druhá není obtěžující pijavice. Je jen v tvé hlavě jak si to postavís a zorganizijes. Taky máte ještě i tatínka předpokládám...a věř mi že vím o čemž mluvím. Starší je ne náročné hodné dítě, mladší je "satansky terorista" od okamžiku početí... Každy z nich mě potřeboval jinak.. Mladší má 18m a když jsem doma (do roku není kojeny) stejně na mě visí... Máš dvě možnosti... Přijmout své dítě jaké je, protože ono si to zaslouží - abys ho milovala právě takové jaké je - a prostě si to doma zorganizovat tak, aby to šlo, abyste fungovali jako rodina.... Nebo popřít jeho potřeby a povahu...je tak mimino.. Ono se naučí "se změnit" udělat to, co musí aby bylo k obrazu mámy.. Ale taky to do jeho budoucího života nebude jakože úplně bez následků. A to prpsim neber jako vyhruzku, ale fakt jako dobře míněnou radu mámy, co si po narození druhého dítěte taky procházela náročnou dobou s mladším dítětem... A možná i radu člověka, který tak nějak rozumí lidské duši... A tím vším ani neříkám "dělej vše tak jak tě sere a nic neměn..." ne... Říkám jen - zamysli se, jak to můžeš udělat tak, aby vám všem bylo dobře.. Protože vždycky je cesta...

Odpověz
23. čer 2020
avatar

Omlovam se za chyby - skoro 3 v noci, mobil... Snad je to srozumitelný aspoň v základu 🙂

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat včera jsem psala jedné mamince do terminovky, která nedavala na kojeni, ze v tom není sama.. syn od porodnice na um, od třech týdnu spal celou noc, pohoda (krom senilních kecu od okolí). Dceru jsem si řekla, ze zkusím kojit, už bych to neudělala!!! Bude mít 11 měsíců, za celou dobu se mi budí co hodinu až dvě (podotýkám, ze ty dvě hodiny byly je byla menší, teď potvora jede hodinovky)- už jsem z ni vyrizena, nejhorší je, ze máme malý byt, takže nějaké vyrvani u nás nehrozí (už bych to udělala)- budil by syna. Ale říkala jsem manželovi, ze v létě vezmu na víkend syna k babičce a on ze to bude muset zvládnout. No ten jeho pohled 🤦🏻‍♀️

Odpověz
23. čer 2020
avatar

Debilnich kecu, ne senilních 🤣🤣🤣

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@cinam no mě se malá dokonce několikrát prozvracela a nebo začala úplně fialovět, jakmile jsem dala prso bylo do pěti vteřin klid 🤷🤦‍♀️ teď už jen teda prosí, ale už ji nemám co dát, tak ji nechávám alespoň tulit se ke mně a mít položenou ruku na prsou, nakonec se s tím vždycky spokojí 😔 ale hodně mě mrzí že je z toho tak nešťastná a já ji nemám co dát 😔

Odpověz
23. čer 2020
avatar

Já se teda týden pred prvníma narozeninám po total probdělé noci rozhodla ukončit kojení.To už nešlo vydržet,přes den si ani nevzpomněla,ale v noci to bylo peklo!nevyspaly jsme se ani jedna.
Takže první tři večery uspával manžel,jinak se uspávala vždycky na prsu,a 4 tou noc už v pohodě ☺️.nasadili jsme UM,ale to vůbec nechtěla,až asi za měsíc přijala aspoň plnotučné mléko,z kojení cca 8 x za noc se stalo 1x mlíčko v cca 3 hodiny,usíná sama v postýlce a už se mnou v posteli spí zase manžel a ne dítě,😄👍.
Za mě jedno z nejlepších rozhodnutí.
Počítej že tim , že zpočátku to bude těžké,ale děti jsou strašně přizpůsobivé.
A ještě jedna perlička před pár dny jsem ji ukázala prso a ona se ho bojí 😂😂😂😂

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@veruszt deti jsou strasne prizpusobive, protoze co jineho jim zbyva, ze 😖

Odpověz
23. čer 2020
avatar

Separačka jak vyšitá. A jestli si myslíš, že se to zlepší ukončením kojení, tak se pleteš.. Separační úzkost díky ukončení kojení neskončí, ale ty navíc budeš v noci vstávat a připravovat um zatímco to bude mimčo řvát, místo toho abys jen vytáhla prso a spala dál.
Proč si starší nevleze k vám do postele večer, když uspáváš nimi a neprohlíží si třeba knížku? Může tam být s vámi.. Nebo zatímco přes den kojíš, může starší sedět vedle vás a a můžete si spolu číst, dívat se na pohádku.. Asi bych hledala jednodušší řešení.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 @sarenike přesně tak holky, já jsem měla druhorozenou taky pořád v náručí, byla kontaktní, postýlka ani kočárek nebyli její kamarádi. A doma starší, které byly v době narození druhé 3 roky a 8 měsíců. Už těhotenství bylo náročné, kdy jsem první trimestr jen ležela a zvracela. A dalo se to. Dopoledne jsem s ní v posteli skládala puzzle, četla knížky... odpoledne ji vzal muž ven, na procházku, ke tchyni... No a když se narodila a já ji měla stále v náručí, tak jsem třeba kojila na koberci a u toho hrála se starší pexeso, hry... Když se chce, způsob se najde. A v noci všechny naše děti spaly (syn ještě spí) s námi. Máme velkou manželskou postel a vejdeme se. V postýlce se budily snad co hodinu, s námi když nás cítily, se budily max 3x za noc.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@missskaaa To neni kojenim. Spis apetitem. Moje starsi na flasce, chtela jist max co tri hodiny, v jidle mela pravidelnost, v noci se najedla a spala.. Nejakou dobu spala i celou noc. Snedla presne doporucenou davku. Mladsi se chce krmit nekdy i po hodine a pul, tez je na flasce, takze cekam aspon na dve hodiny, budis ne nepravidelne, tu po dvou, tu po 5ti a aktualne ji daleko vic nez je doporucene mnozstvi, klidne by se prejedla a pak to vyhodi. Akorat to resim, ze ji musim krotit. Rano se vzbudo v sest a hodinu na me cuci. Proste deto jsoi ruzne, kojeni za to nemuze.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

Díky za komenty, chci jen dodat, že
- není to o hladu, když jsem byla v nemocnici, neměla mléko od osmi večer do půl desáté ráno a byla vysmátá jako lečo
- není to o separačce, když jsem byla v nemocnici, neuronila ani slzičku, a spala s jedním probuzením celou noc a probudila se happy jak dva grepy
- kojím ve vedlejší místnosti večer, když se jí snažím uložit ke spánku, jinak samozřejmě kojím se starší v pokoji a i třeba u toho hrajeme hry
- není to období, je to od tří měsíců a za tu dobu je to jen čím dál horší
- ráda bych dala flašku, ale napije se jen vody, jak cítí v lahvi mléko (i moje) vyplivne to
- v noci prakticky nepije, jen dudlá.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@kaja2016 Ona ale nepije. Jen se uklidňuje prsem. Dudlík od narození odmítá.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

Mam jen jednu radu. Priste(snad uz zadne nebude) si radsi porid panenku.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat Co dudlik? Aha, takze ne.-) Jinak ta separacka muze takhle vypadat, ze dite blbe zvlada jen ten odchod... Kazdy dite to asi muze mit i jinak. Starsk dcera tu separacku nemela vubec az asi do 2,5 let... a priso to nasledne a ma to dodnes (4roky). Standartdne zacina prave v tech 8-9.mesici a do 4 let to vymizi...

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@sarenike Připravovat um v deseti měsících v noci rozhodně nehodlám. Dostane vodu. Nakojím ráno a večer. Úplně mi ke štěstí bude stačit, když nebudu muset vytahovat prso každou hodinu, a vystačí si s pohlazením, pochováním, přitulením.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@symcca Jdi trousit moudra jinam, buď tak laskavá.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@kaja2016 U nás to začalo ve třech měsících a od té doby jen postupně pomalu ubírá další a další minuty, kdy můžu být bez ní.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@veruszt takže je naděje, když uspavam pouze u prsu, ze to zvládne manžel bez prsa? 😆 mám z toho hrůzu 😞

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat hm, muze i reagovat na to, ze to mas jinak nez ona a ze ti tesna blizkost vadi. Takze se snazi si urvat co jde. Se starsi muzete byt v tomhle podobne, takze se neobtezujete vlastne. Ja si i rikala u nas, ze ja prave jsem vic kontaktni a mazliva a starsi, ze jsem naopak dusila, proto ta separacka nemohla probehnout - dite bylo vlastne rado, ze jsem vypadla a mohla volne dychat.-) Pak prisla az kdyz uz byla vetsi, nevzaly ji do skolky ta kazdodenni blizkost zacala dusit me. Proste myslim obecne, ze by ta pece o dite mela byt nekde mezi potrebami matky a ditete. Z toho co pises mam dojem, ze jsi ze zacatku sla za svoje hranici proto aby bylo dite spokojeny a ted se to v tobe uz hodne triska, protoze tusis, ze to neni spravne. Mladsi ditko ale nechape, co se deje a reaguje jeste vetsi prichylnosti. Zkusila bych se sklidnit a najit nejakej rozumnej kompromis. Zijeme ve vztazich, ne vzdy jsou vsichni kompaktni, za me je dobry, kdyz se mama neobetuje a vztahy jsou nastaveny na puli cesty. Ma to svuj vyznam, ze se do tvoji rodiny narodila prisavka, podle me i prp starsi dceru, priroda vi, co dela. Ted jen najit zpusob, abyste byli vsichni spokojeny. Moje mlasi bude zase naopak spis po me. Ma rada blizskost, tak o tom docela premejslim.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@symcca na tyhle kecy už jsem alergická.....
Autorka něco napsala velkým tiskacím a bylo by fér a slušné to respektovat, tomu dítěti se nikdo nechystá uříznout nohu, boha jeho.....
Spokojená matka/spokojené dítě!
A vy se starejte o sebe, ju?

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@kaja2016 Díky, to zní rozumně. Já teď vkládám dost naděje do denního spaní v kočárku, do toho, že jak leze, tak si víc hrají se starší, a taky že krásně jí příkrmy, takže není problém nechat ji třeba u babičky a odjet nejen na bleskový nákup, ale snad i třeba se starší na kolo a tak. Počítám s tím, že spát s námi a nalepená na mě bude ještě dlouho, ale ráda bych odbourala to celonoční ožužlávání, a třeba se i prodlouží doba, co stráví v postýlce než jde k nám. Momentálně je to dvacet minut 😠

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@symcca Co jsi zac,ze pises tohle? Ty jsi tu ta dokonala matka? Nebo co te vede k takovemu soudu? Neni ti ted hanba? Me za tebe je..jak prase.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@missskaaa Hele když jsem byla v té nemocnici, vzala si tchyně do baráku kočár a uspala v něm. Spala v něm jako zabitá do jedný, pak začala kňourat, tak jí tchyně vzala k sobě do postele a spala skoro do šesti, napila se vody a spala dál do půl sedmý jako obvykle. Já v nemocnici stříkala mlíko do umyvadla, nosila blijící starší v horečkách a trnula, co se doma asi děje a jak to moje usurpatorske miminko asi pláče. A prd, pohoda.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat chtela jsi rady, dostala jsi i slusne a s laskovosti rady, jak to delat lepe, ale ocividne je u tebe vse problem... Ani zkusit to nechces. Je jasny, ze kdyz nejsi doma, tak to mala vi a neshani se po tobe, kdyz jsi doma, chce tvou pritomnost. Jestli jsi se starsi vetsinu dne, tak nevim, proc tak strasne resis, ze veceri sama (a opravdu sama nebo treba s tatinkem?). A pokud ti nevadi s ni spat v jedne posteli, tak nechapu, proc mas tak strasny problem vytahnout prso a spat dal... 🤷

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@vitkovakaterina hele kaco, simca je zrovna clovek, ktery to ma s detma hodne narocne, mladsi skoro nespi, ale nepise tu takove cinty jako autorka...

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@missskaaa Jakobu nás to opravdu proběhlo úplně v klidu,zkusit s uvidíš a pak jsem ještě asi 2 dny ležela v obýváku a manžel s ní,aby necítila mlíčko ☺️
A v noci jsem dala dvakrát čaj a dobré,už ani nechtěla ke mě do postele 😄. Držím palce ❤️

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 Přesně, rady tady jsou, ale pořád se ji něco nelíbí a hledá výmluvy. To je pak těžké tohle to.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@sona88 Co to meleš? Říkala jsem, že mi vadí, že nejsem se starší SAMA, protože fakt vnímá, že se o mě nonstop musí dělit a nedělá to dobrotu. Manžel večer většinou není doma, takže ano, je tam úplně sama. Rady jsem neodmítala, jen vysvětlovala, proč to třeba v našem případě nepomůže nebo není pravda. A opravdu mě po deseti měsících unavuje co hodinu v noci vytahovat prso (a prelezat dítě tam a zpátky, abych je střídala), to se na mě nezlob. A i kdyby to simča měla náročný nevimjak, ne opravňuje jí to plácat tady něco o tom, že mám místo dítěte mít panenku.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 a proč se Simča nestará o sebe? 😂

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat tak mozna by sis mela v hlave usporadat, ze mas dve deti a uz malokdy budes s kazdym sama. Nebo dej malou povozit na chvili babickam a bud se starsi, ale proste podalaa to tak, ze te mladsi proste celkove obtezuje 🤷🤷🤷

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat Taky mám muže odpoledne v práci. Takže večer když je čas uspávání malého, tak staršímu zapnu pohádku, dám večeři a řeknu mu, že uspím miminko a přijdu za ním 🤷 A úplně v pohodě. Však ty čtyřleté děti už chápou co se děje. Uspím malé, jdu ke staršímu, přečteme pohádku, ležím s ním než usne a je to.
Řekla jsme staršímu, že jak byl on miminko, taky potřeboval abych s ním hodně byla teď to potřebuje jeho bráška 🤷

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@barca_lakoma Jo, přesně tak bych si to představovala. Jenže buď neusne vůbec, nebo se vzbudí jakmile chci od ní odejít, nebo do deseti minut. V obýváku neusne, je protivná a brečí. Ono to zní divně, ale ona si mě fakt úplně vědomě usurpuje pro sebe. Posledně jsem starší něco četla, a i když normálně krásně umí přilezt a stoupnout si, tak ted mnou tak všelijak cloumala, schválně padala, válela se po mně, a schválně halekala přesně když jsem otevřela pusu, prostě vyloženě naschvál. Nevěřila bych, kdybych to neviděla na vlastní oči.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat jestli dela tohle, tak je proste takova a to ze prestanes kojit nicemu nepomuze...

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@sona88 No ne až tak doslova, ale prostě bych ráda aby aspoň pár minut denně bylo jen mých, a aspoň třeba hodina jen pro starší. Protože prostě jinak jsem s mladší nonstop. S ní dělám úplně všechno, včetně blbý sprchy. A když ji nemůžu prostě odložit ani když spí, je to prostě trochu na palici, to říkám otevřeně a necítím se kvůli tomu jako špatná matka.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

Opravdu je takový problém pro některé ženy pochopit, že existují ženy, kterým ty děti už občas lezou krkem a nebojí se to přiznat?
Nebo máme být všechny přesvědčovány o tom, že když nejsme na milion procent oddány dítěti, že jsme si je neměly pořizovat?
Co ženy ve státech, kde neexistuje mateřská, kde odkládají děti cca v 6 měsících do zařízení viz. Francie, taky jsou to hyeny a taky si měly pořídit raději panenku?
Autorka předem prosila, aby byla některých komentářů ušetřena....a prostě ne, některé si prostě neumí pomoct, proč? Proč je takový problém zdržet se komentářů? Tohle já nepochopím....

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat ja te chapu, ale v tom pripade budes muset zapojit babicky nebo tatku, kdyz s nima budes furt sama, tak to nepujde, kojeni nekojeni...

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@mimco myslim, ze nikdo tu nic takoveho nenapsal, autorka psala ze chce prestat kojit protoze ji to obtezuje, dostala rozumne rady z obou stran, nakonec z ni vylezlo, ze mala je takova povaha a tam to opravdu o kojeni nebude. A pokud nezapoji tatinka nebo prarodice tak proste na ne sama bude a nebude mit pro sebe cas. Ja si taky rada udelam cas pro sebe, ale bud se stara manzel nebo babicky. Kdybych nemela hlidani, tak smula. A ano, mam zatim jedno dite, ale pocitam s tim, ze jestli budou dve, tak proste nejaky cas nez vyrostou budu muset svuj cas ozelet a venovat se jim...

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 a já myslím, že napsal 😉

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

Nekojením chci docílit mimo jiné toho, že aspoň nebudu v noci každou hodinu vzhůru. A tomu věřím, dost případů kolem mě to tak mělo. Odstavit jsem stejně chtěla v roce, nejsem fanda kojení do samoodstavu.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

Jinak děkuji všem, které mě pochopily a zastaly se mě. Někdy je všechno v pohodě a směju se tomu, co řeším za "problémy". Jindy bych fakt nejradši utekla. Je to jako na houpačce, no.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 Jaky cinty? Za me normalni emoce. Jako promin, ale kazdou matku dite nekdy obtezuje a ta ktera si to neumi ani priznat si zadelava na problemy do budoucna...

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 No ja jsem nazoru, ze vuj cas potrebujes i s peti detma. Jinak tim poskodis predevsim svoje deti. Staci i blba hodina denne, ale je to nutny.Jinak ja mam dve deti taky a jsem s kazdym sama. Podle me taky nutna vec. Asi zalezi na rozpeti veku, u nas jsou to 4 roky a starsi me taky potrebuje. Ono to chce asi zazit vis.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@kaja2016 vsak ano, vzdyt to pisu, ale musi zapojit tatinka, prarodice... Jak.jinak?

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@kaja2016 a zvlastni, ze ji obtezuje ta mala, ta starsi ne 🤷

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat jsi máma, a to dítě je mimino, nic ti nedělá naschvál, nic nedělá, aby te prudilo, kolik lásky a péče mu dáš do vínku, tolik jí jednou bude dávat ostatním ono... děkuj bohu za dvě zdravé děti, a buď pokorná.. jsi máma a to mimino potřebuje mlíko ať už tvoje nebo um a péči a lásku, ty to tady stavíš, jako že je to tvůj nepřítel a dělá ti ze života peklo... není tomu tak, pokud to nedáváš psychicky požádej o pomoc odborníky.. ale nezlob se na své miminko...

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@kackakastanka Vzala jste mi to z úst ☝️🙏

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat a proč ji někdy nedáš někomu doma kocaru, třeba tatínkovi o víkendu a neuděláte si se starší holčičí chvilku?

Odpověz
23. čer 2020
avatar

U nás to bývá i tak, že manžel zůstává s malým doma a na tu hodinu, dvě jdu se starším třeba do cukrárny, na procházku.... Tak to prostě taky tak udělej.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 Ja taky nemam vicemene hlidani. Mam 3 tydenni miminko, kdyz spi jsem se starsi (4 letou) a miminko je nastesti dost empaticky a budi se vecer treba 15 minut pote, co starsi usne a pak jsme zase hodinku spolu s miminkem nez usne. Co resim ja je nedostatek spanku. Cas na sebe jsem si nejak uzurpila na ukor spanku, coz me teda aktualne uplne nevadi, ale asi to nebude na dlouhodobejsi fungovani... Ale verim, ze si to sedne... Mě uz tesi, kdyz vidim, jak to zacina pekne fungovat... No a starsi je podle me jina povaha. Moje starsi treba neni mazliva. Neni asocial, prijde se pomazlit, ale nema rada pevne obeti, od mala nemela rada nohy ve fusaku, postavila se snad uz v 7mi mesicich, v 9ti prvni kroky. Ja mam nastesti podobnyho tatu, takze ty povaze rozumim i kdyz je uplne jina. Je treba hodne extrovertni, ja hodne introvertni, takze si predstav co to je za vyzbu, kdyz se kvuli ni snazim zkamaradit z neznamejma lidma. Chce treba kazdej den jit aspon 2 x denne ven, ja kuzu doma lezet s knizkou i tyden. Ja k tomu teda pristupuju jako k vyzve, ktera me obohatit a tak je to snazsi. Ale v podstate jsme kazda uplne jina a jeji zpusob zivota me obtezuje. Nastesti jsem ji mela starsi, s nejakejma zksuenostma uz a je vymodlena, takze nejak proste to vidim jako dobrou vec. A neskutecne ji miluju. To s tim opravdu nema nic spolecneho.-). Mladsi uz ted vypada na mazla a bude asi hodne po me ( i fyzicky). Naopak cekam, co za problemy vzejde z tohoto.-)

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@kaja2016 vidis, ale ty to beres jako vyzvu, snazis se to nejak zkloubit dohromady, super! Pro zakladatelku je vsechno problem a nic nejde 🤷

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat já jezdím tak jednou , dvakrát týdne na 3 hodiny pryč a vzdy se vrátím úplně nabitá energii na děti .. chce se to občas “Nadechnout.. “

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 Me to tak neprislo.-)

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@kaja2016 asi to kazda vnimame jinak, v poradku 😉

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@barca_lakoma Ona je chyba ve mně v tom smyslu, že mám pocit, že bych to MĚLA nějak zvládat sama. Takže mám divný pocit už když dávám děti babičce s tím, že jdu nakoupit. Představa, že dám mladší hlídat abychom si třeba mohly se starší malovat nebo hrát hru, mi přijde taková prostě zvrácená 😃 Budu muset trochu změnit svůj přístup.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sona88 me dcera taky nespala...rvala jak blba pul roku. Syn byl ukazkovy..ale neni nic co by mi dalo svoleni soudit druhe..muzu byt jaka chci. Ale nikdy nebudu stejna preci jako druzi. Ta Simona to napsala tvrde. A muj postoj a nazor to nezmeni.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@sona88 Starší mě neobtěžuje proto, že jí jsou čtyři. Je poslušná, hodná. Nevisí mi na noze, nelomcuje se mnou, není 24/7 se mnou. Samozřejmě ve věku mladší se budila, musela jsem jí chovat, konejšit, věnovat se jí. Ale bylo to tak nějak v rozumné míře, opravdu jsem z ní neměla pocit, že pokud do pěti minut neuteču, tak se zcvoknu. Jo a v noci se v tuto dobu budila jednou a pak nad ránem. Usínala hůř, musela jsem jí uspavat a třeba hodinu sedět u postýlky, ale zase pak aspoň pár hodin prostě spala. Tak jsem si u té postýlky třeba četla a držela jí za ruku a brala to jako čas k mému relaxu. Teď mám pocit, že už je to prostě MOC.

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@barumat No pokud ti přijde zvrácené, dávat děti na hlídání a pak se divíš, že malinká chce být nonstop s tebou🙈 Ty je nechceš dávat pryč - ona taky nechce být bez tebe, protože je to její přirozená potřeba, vždyť ji není ani rok. Ty je taky nechceš dávat na hlídání, jak píšeš. Tak ji pochop, vždyť děláš to samé

Odpověz
23. čer 2020
avatar

@sarenike každopádně držím palce, ať najdete nějaký kompromis. I kdyby na tobě byla závislá do 3 let, tak co jsou 3 roky oproti celému životu, co nás nebudou potřebovat?

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@sarenike Ano, proto píšu, že dělám chybu. Ono to je jedno s druhým, starší nebyla tolik kontaktní, takže v tomhle věku jsem už chodila na jeden den v týdnu do práce. Ani já ani ona jsme neměly problém s hlídáním. Teď u té mladší to nejdřív nešlo, protože se kojila prakticky nonstop, pak zase jakmile viděla tchyni tak začala ječet, a to je prakticky jediný člověk, který je schopný jí hlídat sakum prdum. To pominulo a nastal Covid, takže jsme zase byly doma. Teď už cítím, že konečně nastává ten čas, s tchyni je ráda, baští příkrmy, dá se uspat v kočárku a i zabavit... Změním přístup, možná vymyslím něco pravidelného se starší, nějaké naše odpoledne... Plus zkusím to noční kojení.

Odpověz
23. čer 2020
avatar
barumat
autor

@sarenike Jo a ten druhý příspěvek, to je to co mě celou dobu drží mezi psychicky zdravými lidmi, že je to prostě DOČASNÉ 😁

Odpověz
23. čer 2020