1 / 1

    Nooo. Co dodat. Mozna budu asi jedina ale nesouhlasim a je to muj nazor. Dle fotky mate male miminko a treba az bude starsi pozmenite nazor. A zrovna prave ty pravidla delaji z cloveka toho dobreho. Me rodice miluju nadevse a nemyslim si ze nejaka facka kterou jsem dostala na me neco zanechala a proto se chovam tak jako oni. Cim jsem starsi a kouknu zpet. Zcela presne vim proc jsem ji dostala a za co a plne ji chapu. Kazda vychova je odrazem svych rodicu. Je jen na nas zda si ji ponechame ci nikoliv. Nejsem zastance AMERICKE VYCHOVY a taky to tak dopada. Takze to co se tam deje je prave odraz toho ze vsichni muzou vsechno bez zadnych mantinelu. Jsem tedy zvedava jak se budete chovat vy az se vase male miminko zacne projevovat a nebude to jen spici panenka. Tedka je to vsechno krasne a ruzove. Preji Vam at se to co jste napsala splni ale nekde v hloubi duse vim ze ta facka u vas taky nastane a treba ne jedna.

    9. lis 2017

    Ja teda asi takhle.....Myslim si o sobe ze jsem hodne benevolentni mama,ale i to ma sve hranice.....Jsou veci pres ktere vlak nejede a pokud (budu se bavit o dceri ktere je sest) tu hranici prekroci,jedna ji prilitne....Ja neuznavam nynejsi trend,vsechno vysvetluj,stokrat se ditete ptej,rozvijej....Aby nebylo spatne pochopeno,samozrejme se sve dcery ptam,rozvijim ji,atd.....Ale u me je heslo tri.....Reknu to trikrat,pak ji jedna pristane.....Za sest let,ji jedna prilitla trikrat ,a ver....Vzdy to zabralo......a ne,neni chudak!
    Co se tyka rodicu,moje mama mela velkou trpelivost,dostala jsem od ni presne asi petkrat,a reknu ti jedno.....Malo....Kolikrat si rikam ze mi mela naflakat vic....Na me to melo vetsi ucinek nez jeji sahodlouhy reci smerem ke me.....

    9. lis 2017

    Pohlavek, dostat na zadek nebo facka za neslusne chovani/pohrdani rodicem/neuposlechnuti xy rozkazů oznacujete za NÁSILÍ??!! Podivejte se kolem sebe, kde zijeme a co se deje ve svete....to je NASILI ! To, ze vychovavame deti tak, aby z nich nevyrostl nekdo, kdo si vzdy v zivote vezme co chce, protoze proste muze, to je uplne jina kapitola...

    9. lis 2017

    Doporučuji Vám, si tenti článek uložit a přečít, až bude Vaše malá láska v pubertě. Pak se zpětně podívejte, zda jste ji někdy uhodila a jaký z ní roste člověk...
    Já jsem od táty dostala přesně 4x a od mamky plácnutí na zadek nepočítám, ale facku přesně dvakrát...pamatuji si to a rozhodně si nepřipadám týraná, ve škole jsem nikoho nešikanovala na rozdíl od jiných dětí, prospěch jsem měla spíše lepší a žádné trauma nemám...
    Můj syn je ve svých dvou letech mnohem vychovanější jak podstatná část jeho vrstevníků a dětské herny jsou pro mě noční můra. Denně čteme, malujeme a nechodí ke mně se strachem...A ano, občas dostane přes zadek nebo přes ruku, ale vždy jen jednou a pokud nepomůže domluva...

    9. lis 2017

    @bobinecka01 co je to americká výchova? Vy znáte nějaké americké rodiče, co tak vychovávají děti? Nebo jen z filmu?
    Moje švagrová má děti vychované stokrát líp než je většina českých.
    Nesnáším tyhle stereotypy.
    Pokud to co se tam děje chcete svádět na výchovu, Tak by to byl právě odraz výchovy, kdy rodiče děti mlátí a tím dávají najevo, že řešit problémy násilím je Ok.

    Jinak k tématu. Já jako malá dostala párkrát na zadek, přiměřeně, žádný mlácení. Přes hlavu nebo dokonce facku na obličej nikdy. A nechápu, že to někdo dělá. Zvlášť v pubertě, kdy už je to víceméně dospělý člověk. Když vás naštve v práci kolega, taky mu jednu ubalíte? Co kdyby vám takhle jednu vrazil šéf, když je to ta autorita?

    9. lis 2017

    @bobinecka01 ziju v Americe a muzu ti rict, ze americky decka jsou vychoveny stokrat lip jak cesky. Na hristich jsme denne a narozdil od Ceska jsem tu jeste nemusela resit agresivni hajzliky, brani hracek ani nic podobneho, vzdycky jsme vsechno krasne dohodli. Zatim muzu rict, ze jsou tu decka zlaty, komunikativni, pratelsky a otevreny, netvrdim, ze je to tim, ze je rodice nebiji, zas tak do toho nevidim, ale byla bych opatrna, nez bych si zacala brat do pusy AMERICKOU vychovu😉

    9. lis 2017
    Komentář byl odstraněný

    Já ti fandím. Byla jsem vychovaná klasickou výchovou, fácky, plácání na zadek, křik, vyhrožování (což mi kolikrát příjde horší, než to plácání), ale rozhodla jsem se, že takhle vychovávat nechci. Holky jsou už větší a jsou vychovaný, v mnoha případech líp, než jiné děti. na spoustě věcí se v klidu domluvíme a nemusím křičet, jak jiní rodiče. Ty máš dobrý, že jsi sama bitá nebyla, tak ti nebudou vyskakovat ty klasické vzorce. Mně by kolikrát i ruka vyletěla, ale pak si říkám, jaký by to mělo smysl a radši řeším jiné řešení, i když facka je jednodušší. A není to o nekonečném vysvětlování, jak si někteří rodiče myslí.
    Doporučuji ti zajít do skupinek Respektovat a být respektován, nebo Nevýchova, kde najdeš podobně smýšlející rodiče.

    9. lis 2017

    @dora13 ono to chce proste vse s mirou. Kdo je fakt mlaceny, bude mlatit i svoje deti a je to tyrani. Vychovny pohlavek za tyrani nepovazuji, i kdyz moc pod fousy mi taky nejde. Jinak Amici prijedou kolikrat do Cech a chovaji se jako utrzeni ze retezu. A to uz bylo pripadu, kdy USA vojaci tyrali a ponizovali zajatce. Asi si nehrali na nasem hristi😀

    9. lis 2017

    @ariadna12 nebo spis na jejich hristi (v pripade tech zajatcu)

    9. lis 2017

    Taky jsem jedina v sirokem okoli, co svoji holcicku nemlati - myslim tim, ze nedavam na zadek, pres ruce... je to opravdu vychovna norma a dela to 99% matek. Ted ve 4 letech mame spolu krasny vztah a kdyz vidi, jak nekdo dava na zadek diteti, hodne ji to psychicky "bere" a souciti s tim ditetem. Dalo to hodne prace (a taky mych nervu) nesahnout po tom nejjednodussim - dat ranu na zadek, ale zvladame to. Da se to, kdyz clovek chce. Ale jak tady vidis, davat ma zadek atd. je proste klasika, takze jsem mimo ....

    9. lis 2017

    Ono je těžko soudit. Třeba jste byla hodné dítě, rozumné a nebylo třeba fyzickeho trestu. No, pak jsou děti, na které nic jiného neplatí. Bohužel, ale je to tak. Ani já nechtěla své dítě bít (rozuměj placnout přes prdelku), ale člověk míní... Opravdu prostě nic jiného nezabere. Záleží pak samozřejmě i na četnosti trestů.

    9. lis 2017

    @dora13 a pak ti přátelští američtí školáci vezmou zbraň a vystřílí školu...

    9. lis 2017

    Těžko se mi soudí.. Mam 14m které většinou 1x stačí říct ne ne ne a ona už to nezopakuje, pak mám kolem sebe děti, stejně starý, co jdou a tukaji kostkami do televize a žádné ne ne ne je nezajímá.. Odneses je jinam, za minutu jsou zpět a zase tukaji do televize... Asi pak už někdy člověk prostě neví...

    9. lis 2017

    @tak2014 a jak víš, že to udělal někdo s "americkou výchovou"? I tady máme děti, které vezmou nůž a pokusí se o vraždu spolužačky, zabíjí vychovatele v pstavu apod. Ty víš, jakým stylem byli vychovaní?

    9. lis 2017

    @paladinka to je bomba! Občas si říkám, proč to jinak nejde. A odpověď znám. To já jsem nervózní, když dítě nedělá, co chce. O všech svých plánech informuji dostatečně dopředu, aby se s tím stihla popasovat. Takže když se stane, že se obě zázrakem shodneme, je to luxus a vycházíme včas. Jen mě mrzí, že na to člověk dojde příliš pozdě. Teda já. A můj netrpelivy muž k tomu ještě vůbec nedospel. A tak mě zajímá - váš muž to zvládá jak? Děkuji

    9. lis 2017

    Nejsem zastáncem pohlavků a facek,ale na zadnici dám. A mohu z vlastních zkušeností říct že je dítě který nepotřebuje celý život na zadek a je dítě s kterým to jinak nejde. 12 letý syn nedostal na zadek nikdy a je to zlatíčko a nemám s ním žádné problémy ve skole prošívání na výbornou . 4 letá ta prostě na zadek zaslouží, protože bych do ni mohla hučet 24 hodin a nepomohlo by to. 2 letý syn je zatím neutrální.

    9. lis 2017

    Ono taky hlavne
    zalezi jakou povahu to dite ma😅. Dceru jsem trestat nemusela, stacilo okriknout jak neposlechla, vysvetlit a hodila se do klidu. Syn je jak clovicek posedly dablem a preju ho vsem maminkam, ktere tak strasne nechapou, ze jednou za cas na zadek dostat uz musi, jinak by matku kleplo.

    9. lis 2017

    Jenže on je pohlavek a pohlavek. Když dítě jemně plácnu po zadku, když mě ignoruje a na domluvu nereaguje, tak to rozhodně násilí není. U nás po "trestu" následuje pokec, proč to tak bylo. Moje děti dostaly na zadek asi 3x. Facku nikdy v životě.
    Ruku na srdce, nikdy jste nikdo na dítě nezvýšil hlas, protože ... (doplň cokoli)?

    Když ho budu mlátit jak žito, že bude mít modřiny, že se mě bude bát. Bude se u nás řvát a dítě se bude choulit v koutě. Tohle je, dle mého názoru, násilí a šikana.
    Každá / každý to máme nastavené jinak, každá / každý to cítíme jinak. Každý má svoje vzorce, které si neseme z minulosti. Moji rodiče zastávali pohodovou výchovu. Samozřejmě, sem tam facka přilítla. Ale nikdy ne na hlavu. Nemám z toho vůbec nic, svoje rodiče mám v úctě a budu se k nim vždycky chovat s láskou a na stáří pomáhat.
    Moje děti ví, co se smí a nesmí. Je jim to od malinka vštěpováno. Stejně jako úcta k lidem, slušné chování. Věřím, že z nich vyrostou slušní lidé i přes nějaký ten plácanec po zadku.

    9. lis 2017

    Idealy mas hezke, i kdyz prelouskat to dalo praci. Nicmene kazde dite je jine a neexistuje univerzalni "recept" na vychovu. Co plati na jednoho, nemusi na druheho.

    9. lis 2017

    A neni to o biti, nebiti, ale celkove vychove. To dite neposloucha ani po ste, dostane, pak je treba mu i vysvetlit zac to bylo atd. Kdyz je dusledna vychova, tak se z decka hajzlik nestane. Ty deti co vykonavaji nasili, v tom nejspis zili, byli zneuzivane apod. Nasili neni dostat vychovne na zadek, nasili je to decko mlatit furt za kazdou blbost. Tak si tu nepletme pojmy s dojmy. Napr ja jsem id nevlastniho f....byla mlacena jak zito, kdyz mamka nebyla doma, mlatil me pruty, trubkou z vysavace apod, nastesti se ho pak zbavila....ale diky tomu, ze mamka a prarodice me vychovali, to na me nezanechalo zadne nasledky, ze bych sla po ulici a nekoho zkopala. Tak fakt mam nekdy pocit, ze lidi neuvazujou, kdyz neco pisou. Nasilnik zije v tom nasili a, je mu vstepovano, tak to ma byt. Nebo naopak to jsou deti na ktere rodice nemaji cas a zijou ve svete her a boju, kdyz mic jine neznaji, tak je jasne kde se v nich to zle chovani bere

    9. lis 2017

    Mas miminko..zatim nevis,o cem pises..taky jsem si rikala,ze deckam neprileti jedna..a ejhle 😀

    9. lis 2017

    nechápu proč píšeš MLÁTIT,opravdu si myslíš že dát dítěti na zadek když třeba udělá potřetí za sebou něco co mu řekneš že se neděla že je mlácení?mlátit dítě je dle mě něco uplně jiného,navíc jak můžeš ted říct že to dělat nebudeš?máš miminko,tak to je asi jasné že tomu na zadek nedáš

    9. lis 2017

    @ariadna12 a ty so myslíš, že Češi se v zahraničí chovají slušně? V každé zemi jsou slušní a neslušní lidé.

    @dora13 souhlas, spojení americká výchova se tu objevuje moc často, zvlášť od lidí, kteří Američana viděli leda tak ve zprávách.

    9. lis 2017

    @taptap82 samozrejme, ze ne, chovame se v zahranici taky pekne blbe. Ale ze bysme treba v USA rvali, demolovali restaurace, nemeli uctu treba k policii? Ani ne. Asi by se to tam Cechovi nevyplatilo.

    9. lis 2017

    Jsem zivel a na prdel jsem dostala parkrat..a jednou facana ze jsem ji druhou chytla o schranky, jenze to jsem mamce tvrdila ze jedu za kamaradkou na Silvestra a od ni jsme tajne zdrhly na chalupu za kamosema..kdyz si to vezmu zpetne, tak ji obdivuju a nesmirne si ji za jeji vychovu vazim..miluju ji nade vse a jsme jak nejlepsi kamaradky..
    Moje dite je jeste vetsi zivel nez ja..vysvetluju a jsem hooodne tolerantni..ale nekdy to proste jinak nejde. Nebudu mu to vysvetlovat tisickrat, jsou veci, pres ktery nejede vlak..Kolem 3 let prijde obdobi vzdoru a pak napis.. jsou nejaky hranice toho, co si muze dovolit a co ne a jenom vysvetlovani proste nefunguje, aspon ne na meho syna. A rozhodne to.neni o nejake jednoduchosti mu jednu placnout.. ba naopak, je to mnohem tezsi nez mu to vysvetlit.
    At si to kazdy dela jak chce, ale sorry jako, kdyz vidim ty spratky ve skolach jak se chovaji k ucitelum, tak se mi chce blejt.
    Kdyz ja byla drza, prisla ucitelka vytahala me za pejzy a ja uz si v zivote nic nedovolila.. to je tak pro priklad.

    9. lis 2017

    Tak na nasi dcerku treba vysvetlovani vubec neplati, je to tvrda palice, takze musim rozkazovat a vyjimecne ji placnu pres plinku, za cely zivot max 10x a fakt jemne. Ono na kazde dite plati neco jineho. A ja ze sve dcerky fakt nechci mit placku na silnici nebo ji mit udusenou apod...

    9. lis 2017

    @bylinka36 jo a ja treba od rodicu nedostavala, protoze mi to stacilo vysvetlit. Kazde dite je fakt jine. Ja schytala tryskomys, ktera rychleji jedna nez mysli a ma uz 2 urazene zuby...

    9. lis 2017

    ono je ale taky NÁSILÍ a NÁSILÍ. Dát dítěti na zadek protože neposlechne- i přes veškeré napomínání- nebo přes pusu když je sprosté, drzé apod. já osobně za násilí rozhodně nepovažuji.
    Zmlátit dítě tak, že má týden rudý zadek, modřiny apod. ano to je násilí.
    Podle mého názoru nemůže nikdo srovnávat to, že dítě dostane občas na zadek s tím kolik je násilí všude ve světě, tam je to potom ještě i o jiných věcech...
    Já jsem jako dítě dostala od rodičů párkrát na zadek, ale vždy to bylo tak, že přetekla už určitá míra trpělivosti a rozhodně nejsem násilnický člověk co by mlátil svoje dítě. Snažím se vysvětlovat, ale prostě to občas nejde a to mi dá zapravdu každá maminka staršího dítěte ...
    Toť můj osobní názor ... uvidíte sama až vám dítko vyroste ...

    9. lis 2017

    @leniczka23 no presne, to co si ted spratci dovoluji na autority, to je moc! Ja nechapu, ze dneska nemuze ucitel ani okriknout, hned je jednou nohou v base, bo ho milostivi rodice udaji, ze jim tyranizuje dite! Za nas se s nama ucitel neparal a meli jsme respekt. Ted neni problem dojit s kudlou na ucitelku, pac rodice deti vedou k tomu, ze na ne nikdo nesmi zvysit hlas, zato ty jim muzes skakat po hlave. Doba speje do zadni casti tela. Za chvilku budeme my poslouchat deti s takovou. Ja ucitelce na schuzkach normalne rikam, ze jak bude moje pubertacka delat bordel, at ji klidne pleskne😅. Ja ucitele obdivuju, ja bych to delat nemohla

    9. lis 2017

    @taptap82 Moje řeč! ! aspoň někdo

    9. lis 2017

    @tak2014 jo, to dela kazdej druhej a je to uplne normalni😀🤷‍♀️ To je prece naprosta patologie a ojedinele pripady, ktere navic opravdu nesouvisi s vychovou, ale s neregulovanym trhem se zbranemi (a kdyz se neco takoveho objevi, vetsinou se ukaze, ze je to dite z nejakeho priserneho rodinneho prostredi, vetsinou rezane jak zito...)
    @ariadna12 zatimco Cesi se vzdycky vsude chovaji skvele a reprezentativne, a proto treba v Rakousku visivaly cedule “Prosime Cechy, aby nam tu nekradli”🙄 Ja netvrdim, ze vsichni Americani jsou skveli, uzasni a bozi, i tady se najde spousta kretenu a blbcu a rozmazlenych fakanu, jen podotykam, ze takova ta stereotypni predstava americkych deti jako nevychovanych smradu je predsudecna a zpravidla ji vytahuji lidi, kteri znaji Ameriku jen z televize, presne jak pise @taptap82.

    9. lis 2017

    Nevím, no, syna nebiju, a je slušný. Ani staršího jsem nebila. Mě rodiče taky nidky nebili. A jsme všichni slušní.
    To přece není tak, že nejde vychovávat bez pár facek. Jde. Stačí tu ruku před tím , než uhodí, zastavit...

    9. lis 2017

    Plácnutí přes zadek nepovažuju za mlácení. A osobně si myslím, že když dítě neposlechne poprvé, podruhé, potřetí, tak je asi něco špatně a mělo by přijít něco, abych pochopilo okamžitě. Ten trend domluvy, omluvy a vysvětlování s následným čekáním na to, jak se dítě rozhodne to pak použít, dnes popravdě nechápu. Asi na to jdu až moc pedagogicky. Ale ta volnost, která se dětem dnes dává mi rozhodně nepřijde jako ta správná cesta. Přiznám se, že tu slavnou "nevýchovu" nechápu.
    A k té americké výchově - já ten termín používám celkem často. Americká výchova je od té české hodně odlišná, i když i tady v Čechách je už (někdy bohužel) podobný trend zaváděn. Takový typ výchovy mě opravdu nenadchl, zažila jsem a ne, praktikovat ji u svých dětí rozhodně nebudu. Pro mě to je hodně děsivé. A osobní zkušenost mám, dlouhodobou. Za mě ne, děkuji.

    9. lis 2017

    @taptap82
    @dora13 Damy, nikdy bych nedala do huby neco o cem nevim nic. Ale bohuzel. Zila jsem 6 let v Americe. Z toho 4 roky u rodiny se 4 detmi ( 3, 5, 10, 15) a 2x jsem pres cele letni prazdniny travila jako lektorka na letnich taborech kde na kazdem kroku byly nevychovanci co si o sobe mysli az moc. A kdyby to bylo u 5. ze 100. Bohuzel 90 ze 100. Sem rada za to jaka jsem. Jaky sou moje deti a jak si je budu vychovat je ciste moje vec. Jestli na verejnosti uvidite matku co krici na svoje dite aby zastavilo nez ho srazi auto nebo se vali na zemi a ja mu dam na zadek misto domlouvani ktere u dcery nevede k nicemu tak jsem to ja.🙂 zduřte

    9. lis 2017

    @bobinecka01 vitej do klubu matek tyranek😀, ja pokud to jde se snazim domluvit, ale v otazce bezpecnosti jsem nekompromisni, v te bude poslouchat, ikdyby mela dostavat...

    9. lis 2017

    @bobinecka01
    @bylinka36
    holky co se týká bezpečnosti a zdraví mého dítěte tak i kdyby si o mě celé okolí myslelo, že jsem ta nejhorší matka pod sluncem bude mi to srdečně jedno, hlavně že to moje dítě bude v pořádku ...

    9. lis 2017

    @pajuska_hajkova presne, navic ja mam fakt trestidlo a je nekdy fakt drina ji ohlidat, kolikrat jsem durch zpocena...

    9. lis 2017

    @bobinecka01 tak manžel je Američan, tak myslím, že vím, o čem mluvím. Je vychován “americkou výchovou” a chová se líp jak 90% Čechů. Stejně tak jeho sourozenci, neteře, synovci... naší dceru vychovává skvěle.
    Pokud se ti dítě válí na zemi a ty mu dáš na zadek, tak si to tak dělej. Já si nemyslím, že je to dobrý způsob, ale je to tvoje dítě. Jak jsi psala, je to čistě tvoje věc, stejně jako je to věc Američanů, jak vychovávají své děti a přesto se do nich navážíš.

    9. lis 2017

    @taptap82 jestli to nebude tím v jaké době byli vychováni, že byli vychování za "železnou branou" v komunismu 😂
    pouze vtip 😂

    9. lis 2017

    @bylinka36 u nás jsou teď šílené školkové manýry typu různé hlášky, odsekávání. nadávky apod. po 10 vysvětlení, že se to neříká varuji, že příště už dostane přes pusu a když to použije znovu přes tu pusu prostě dostane ... je to fakt šílený a vysvětlování, že se to neříká moc nepomáhá ... školka a 10 kamarádů jsou víc IN než jedna matka ...

    9. lis 2017

    @nissi To je vtipná otázka, můj muž to nedal a odešel od nás :D takže asi tak... ale on nedal celkovou náročnost dcerky, protože je od narození "dráždivé" dítě... hodně přecitlivělá a tak. Nezvládl tu pozici být na 2. koleji a tak to prostě je, to si nebudeme nalhávat, že ne :( Nebylo to vůbec jednoduché od začátku. Ale dá se to zvládnout, taky mi ujíždí nervy a pak někdy křičím, ale naštěstí mi ruka nevyjíždí 🙂

    11. lis 2017