Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
kocarkopedie
10. lis 2021
291 

Recenze kočárku Cybex Priam 3

Ahoj,

přináším recenzi na náš milovaný kočárek Cybex Priam 3. Společnost a službu nám dělá již více než rok, tak je na čase ho dopodrobna představit - od stříšky až po kolečka!

Cybex Priam 3

Cybex Priam 3 je novou verzí již ikonického Priamu řady Cybex Platinum v ještě luxusnějším a multifunkčnějším provedení roku 2019. Originální konstrukce klade stále větší důraz na odpružení a výkon v terénu, přitom však nezapomíná na ultramoderní look se stylovými akcenty. Novinkou jsou také paměťová tlačítka odnímání nástavby. Roztažitelný, částečně uzavíratelný prostorný nákupní košík zůstal u trojky zachován. Kromě oblejšího designu a přidaných funkcí je jednou z velkých vylepšení i podstatně více možností personalizace.

Priam 3 si vyskládáš volbou barvy konstrukce (přidanými k černé Matt Black a chromově-černé Chrome with Black details byly i Rosegold a chromová s hnědými detaily Chrome with Brown details) a Seat Packu - barvy textilií sedadla, které se dají obměňovat. Kromě základní, jednobarevné kolekce jsou k dispozici také limitované Fashion edice a kolaborace, pre rok 2018 Koi Crystallized, Birds of Paradise, Rebellious, Space Rocket by Anna K a Scuderia Ferrari. Rok 2019 přinesl limitku české modelky Cybex by Karolina Kurkova.

Sedadlo kočárku je mimořádně polstrované a klasicky polohovatelné až do lehu - při sklápění se mírně posouvá a mění těžiště. Složit ho dokážeš, stejně pokud i u předchozího modelu, i nasazené na konstrukci. Novinkou je ještě delší stříška prodloužená přidaným kšiltem. Vleže, spolu s vložným hnízdem a zvýšeným nánožníkem tvoří sedadlo takzvaný Lite Cot - prostor podobný vaničce, vhodný již od narození. Je vhodným v případě, že máš například letní miminko nebo omezený prostor, takže klasickou vaničku nepotřebuješ. K dispozici je ale i Lux Carry Cot - extra komfortní hluboká vanička nového typu, která je kromě zaoblených tvarů a o 15% více prostoru vybavena i funkcemi Panorama View a Sky View. Znamená to, že zadní i vrchní část textilií dokážeš odebrat / odhrnout a umožňují tak proudění vzduchu, ale i výhled miminka, které se tak může na procházce spokojeně rozhlížet či "pást koníčky". Samozřejmostí je i možnost připojení autosedačky pomocí adaptérů.

Ke kočárku je v nabídce množství volitelných doplňků. Kromě klasických typu fusak zahrnují přídavný pultík anebo Priam skate - stupínek pro sourozence. Další z možností je výměna předních kol za terénní neotočná nebo za lyže, chceš kočárek využívat např. na horách v zimě. Na pláži zase oceníš možnost táhnout ho za sebou v "dvoukolovém" módu.

Když jsme se dozvěděli, že čekáme třetí dítě, hned první věc, která mi bleskla hlavou byl výběr kočárku. V jednom jsem měla jasno - chci změnu od Bugaboo. I když jejich kočárky miluju a vystřídala jsem skoro všechny modely (Bee 3 to s námi táhne už pátým rokem), tak jsem chtěla zkusit ještě něco jiného. Sice byl Bugaboo Fox 2 velkým lákadlem, ale nakonec volba padla na Cybex.

Bugaboo Fox 2

Bugaboo Fox 2 je druhou geerací všestranného, oblíbeného Bugaboo Fox, vycházející pro rok 2020. Inovovaný Fox je vybavený novou prodlužovací stříškou s až dvěmi XL větracími náhledovými okýnky. Mimo to, změnou prošla i kolečka, která jsou teď lépe a lehčeji manévrovatelná. Mechanismus skládání se posunutím tlačítek a mírnou změnou tvarů úchytů, stal jednodušším a ergonomičtějším pro rodiče. Praktické je i jednoduše odnímatelné či odklopitelné dětské madlo.

I druhá generace v sobě kombinuje to nejlepší, co značka nabízí. Kromě super nízké váhy blízké Cameleon-u, perfektní ovladatelnosti a zvládnutí i trochu horšího terénu (nahrazující starší Buffalo), jako i centrálního odpružení inspirovaným modelem Runner, je navíc i vcelku kompaktní. Podobně jako Donkey přitom unese i velkou zátěž - a to nejen v sedadle (22 kg), ale i v nákupním košíku (10 kg). Manipulace s Foxem je přitom díky množství praktických detailů a vychytávek (zjednodušená výměna textílií nástavby, šikovná brzda s barevným indikátorem aktivována i deaktivována stisknutím, odstávající bezpečnostní popruhy zjednodušující vkládání dítěte do sedadla – navíc nastavitelné jednoduchým posouváním bez nutnosti jejich vyvlékání) absolutně bezproblémová.

Textílie hluboké i sportovní časti se upevňují na stejný rám, který se jednoduše nacvakne na konstrukci. Vyrobené jsou z recyklovaných PET láhví, takže šetří životní prostředí. Ergonomicky tvarované korýtkové sedadlo můžeš nakloněním polohovat až do lehu. Vhodné je od približne 6 měsíců - menší miminka umístíš do prostorné hluboké korbičky, zakoupitelné obvykle v dvojkombinačním setě. Volitelnou autosedačkou s adaptéry lze kočárek doplnit o cestovní systém a další možnost využitelnou již od narození - v nabídce je i nová Bugaboo Turtle by Nuna připojitelná i bez potřeby jakýchkoliv adaptérů. Na integrované body jednoduše připojíš i další volitelné příslušenství, například originální přídavné stupátko se sedátkem pro sourozence, či přídavnou tašku Mammoth Bag s nosností až 12 kg. Fox si můžeš zakoupit v hotovém setu, nebo ho plně personalizovat vyskládáním barvy konstrukce, textílií a stříšky z různých barevných kolekcí- které samozřejmě můžeš časem obměňovat, ladit a střídat.

Mezi dětmi mám poměrně malý věkový rozdíl, a tak jsem potřebovala, aby byl kočárek lehký a ovladatelný jednou rukou. Jako typická ženská jsem u kočárku koukala nejdříve na vzhled a pak na ostatní parametry. Nakonec mám kočárek, který splňuje vše, co jsem od něj očekávala, a to na jedničku s hvězdičkou. A co to všechno přesně je? Na to se pojďme podívat! 🙂

Má kritéria pro výběr kočárku:

  • Kvalitní provedení a celkový pěkný design.
  • Lehká jízda, nejlépe jednou rukou (každá volná ruka se počítá 🙂).
  • Prostorná korba s možností větrání, protože syn se narodil v létě a chtěla jsem, aby se do korby pohodlně vešel i v zimě s fusakem.
  • Obousměrný sporťák, který má polohování do lehu a nechybí mu ani polohování nožiček.
  • Aby byl skladný a šel jednoduše složit dohromady i se sporťákem - často jezdíme autem a nechtěla jsem kočárek rozkládat na několik dílů nebo se nervovat u skládání.

V hlavní roli design a detaily Cybex Priam 3

Pokud Ti přijde, že se kočárky v poslední době dělají na jedno brdo, tak Tě vyvedu z omylu. Cybex Priam totiž svým charakteristickým provedením a designem, kde nechybí ani smysl pro detail, poznáš i na dálku. Je to přesně ten typ kočárku, za kterým se lidé otočí. Ne kvůli Tobě a Tvému outfitu, ale za kočárkem! 🙂


O kom, o čem.. o kočárku přece!

Priam patří do platinové produktové řady a je tím nejlepším co v současnosti Cybex nabízí. Vyznačuje se vysokou kvalitou materiálů a splněním nejpřísnějších měřítek při výrobě.

Hlavní dominantou kočárku je podvozek, v mém případě je v krásné rosegold barvě. Přišel mi ze všech provedení nejhezčí a není pravda, že růžová je jen pro holky. Náš rosegold kočárek vozí chlapečka! 🙂

Můj manžel každopádně moje nadšení nesdílel, podvozek přirovnal k měděným trubkám od topení, nastala tedy vážná situace, zda vyměním kočárek nebo manžela, ale nakonec zůstali oba dva... 🙂

Kdybych se ani Tobě netrefila do vkusu s barvou podvozku, tak ho lze pořídit také ve stříbrné nebo černé barvě.

Kočárek je opravdu lehký a bez problémů ho ovládám jednou rukou. Váhu má 12,6 kg, nosnost pak 17 kg.

Podvozek a seat pack - neboli potah sporťáku, se kupují zvlášť. Nicméně jde zakoupit za zvýhodněnou cenu i trojkombinace - hluboká korba, sporťák a autosedačka Cybex. Nevýhodou takového setu je však to, že je dostupný jen v jednotné barvě. Nemůžeš si tak zvolit například korbu jiné barvy, než je sporťák či vajíčko a opačně. Já volila korbu modrou (na léto jsem prostě nechtěla mít úplně tmavou) a sporťák černý, oboje ještě navíc v rozdílných látkách.

V jakých látkách lze kočárek Cybex Priam 3 pořídit?

U látky máš na výběr mezi klasikou a označením plus. Rozdíl je viditelný spíše jen na omak, než na pohled - plusková látka je víc taková pevnější a "režná". Klasické látky mají od roku 2020 zajímavé prošití - u korby ve spodní části a na stříšce, u sporťáku na polstrování sedačky a u polohování nožiček.

Nemůžu říct, která z nich je lepší nebo horší, měla jsem obě a s oběma jsem spokojená, co se týče údržby i vzhledu. Korbu jsem zvolila v pluskové variantě Midnight Blue a sporťák v klasické látce Deep Black. Kdyby se náš chlapeček nerozhodl pomalu, ale jistě odkočárkovávat, pořídila bych si i další potah na výměnu, a to z kolekce od Karolíny Kurkové, do které jsem se zamilovala na první pohled a drží mě to stále.

U klasické látky máš na výběr z barev - Soho Grey, Deep Black, Autumn Gold, Nautical Blue, Mountain Blue, Mustard Yellow, Khaki Green.
Plusková látka má pouze tři odstíny - Manhattan Grey, Midnight Blue, Stardust Black.

Z kolekcí to pak jsou například velmi oblíbené Spring Blossom, Simply Flowers, We the Best a Jewels of Nature.


Rukojeť kočárku, madlo, poutko u nákupního košíku a bezpečnostní popruh zdobí hnědá koženka, která povznáší celkový design kočárku ještě výš.

Madlo zdobí logo a je jednoduše oboustranně výklopné.

Bezpečnostní poutko je super věc, pokud jezdíte často z kopce a v terénu. U nás je oblíbené hlavně staršími sourozenci, kteří se za něj drží. Takže plní dvě funkce v jednom. 🙂 Navíc jsem měla štěstí, že jsem kupovala kočárek těsně před tím, než se koženková poutka začala měnit za černá - látková. Člověk by ani neřekl co s kočárkem udělá takový detail.

Nechybí ani zlaté detaily

Na detailech prostě záleží, proto i kola mají krytky ve stejné barvě jako podvozek.

Když jsme u kol, tak jsou od předchozích modelů nově všechna odpružena a není tak problém projet i lehčí terén. Kousek od domu máme lesní cestu, plnou kamenů, hrbolů a poradil si s nimi obstojně! Každopádně na větší každodenní terén to určitě není, to je zbytečné trápení jak naklepaného dítěte, tak kočárku a i rodiče ve výsledku. 🙂

Nechybí ani super vychytávka do terénu nebo na jízdu po pláži, a to režim dvou kol. Pokud bydlíš v patře a každodenní vynášení kočárku do schodů Tě unavuje, tak tuto funkci také maximálně oceníš.


Sportovní sedačka je měkce polstrovaná, obousměrná a plně polohovatelná až do úplného lehu.

Polohuje se pomocí "páčky", kterou se zároveň provléká stříška. Bohužel se jedná o měkčí plast a poslední dobou čtu, že maminkám praskla. Proto je nutné dbát u polohování zvýšené opatrnosti a nedělat nic na sílu, páčku jde stlačit a polohovat jen v určitém úhlu, takže někdy to jde pěkně ztuha.

Na zadní straně sedačky je šikovná kapsa na drobnosti.

Dále nechybí ani polohování nožiček pro ještě větší pohodlí dítěte.


Rozměrově patří také k těm větším na trhu. Co se týče samotné výšky, tak sezení je ve výšce stolu, to oceníš nejvíce v restauracích, kdy nemusíš shánět (mnohdy neúspěšně) dětskou židličku.


Hluboká korba je polstrovaná a nabízí dítěti maximální pohodlí. Jelikož mám letní miminko, ocenila jsem nejvíce větrací okénka a že jde celý předek korby rozepnout. Díky otevřeným okýnkům krásně cirkuluje vzduch v korbě a nehrozí tak, že v ní bude 40 stupňů. Matrace je bohužel obyčejná pěnová, původně jsem ji chtěla vyměnit za nějakou lepší, ale jelikož byl lock down a syn v kočárku netrávil zas tolik času, tak nám nakonec vystačila.

Nákupní košík je velmi prostorný a dá se uzavřít pomocí magnetu - tím se ovšem ale jeho prostor zmenší.

Stříška je prodlužovací, s větracím okénkem a spodní strana je podšitá sametovou modro - šedou látkou. Ale kdybych měla říct, co mi vadí nejvíce a co považuji za největší "průšvih", byla by to právě stříška. A to jak u korby, tak u sporťáku. Jako majitelka i takových kočárků jako např. Bugaboo, jsem zvyklá na jejich opravdu dlouhé prodlužovací stříšky. V létě jsem proto musela sáhnout po nevzhledné sluneční cloně. U sporťáku je to o něco málo lepší, ale stejně ten jeden prodlužovací díl chybí, hlavně v poloze v leže. Na můj vkus je kočárek až moc otevřený, synovi často svítí do obličeje a budí ho to.

Co se týče ještě terénu, nebyla problémem ani větší vrstva sněhu. V jedné ruce jsem tlačila kočárek a v druhé táhla na bobech starší děti. 🙂


Skládání je jednoduché a zvládnu ho jednou rukou. Co oceňuji nejvíc je možnost skládání kočárku dohromady i se sportovní sedačkou a nebo fakt, že po složení stojí sám.


Cybex Priam 3 a příslušenství k dokoupení

Ke kočárku lze dokoupit lyže, terénní přední neotočná kola, svačinový pultík, stupátko pro staršího sourozence, přebalovací tašku, držák na pití, fusak a moskytiéru.

Součástí kočárku jsou adaptéry na autosedačku Cybex a pláštěnka.

Když jsme u autosedačky - já jsem zvolila Cybex Aton 5, stejně jako i na starší děti, jsem s ní moc spokojená a nebyl důvod ji měnit.

Autosedačka Cybex Aton 5

Autosedačka Cybex Aton 5 patří do řady Cybex Gold. Sedačka byla navržená v Německu. Možnost dokoupit isofixovou základnu Aton Base 2 nebo Base 2-fix, letní potah, pláštěnku, moskytiéru a fusak. Autosedačku lze díky adaptérům nasadit na spousty kočárků od různých značek.


Údržba Cybex Priam 3

Celý vnitřek korby se dá rozepnout pomocí zipu a vyprat, to samé platí i u sporťáku. Nicméně nasazování potahu zpátky na kostru jde poměrně ztuha, takže čistím kočárek lokálně hadříkem s mýdlovou vodou.

Jednou za čas je potřeba kočárek promazat silikonovým olejem, aby nevrzal. 1-2x ročně se doporučuje údržbový servis, kde se kočárek profesionálně vyčistí, promaže a utáhne.


Pojďme si to hezky shrnout 🙂

Výhody kočárku Cybex Priam 3

  • Bezpečnostní poutko
  • Design
  • Lehkost a snadná manipulace během jízdy
  • Skladnost a jednoduché skládání dohromady i se sporťákem
  • Prostorná korba, která se dá z přední části celá rozepnout
  • Uzavíratelný košík na magnet

Nevýhody kočárku Cybex Priam 3

  • Krátká stříška
  • Vrzání
  • Pásy na kočárku se špatně rozdělávají
  • Matrace
  • Vyšší pořizovací cena

S kočárkem, i s jeho jízdními vlastnostmi, jsem spokojená, mám s čím porovnávat a za mě je to opravdu kvalitní kočárek. Sice by mohla být cena podstatně nižší, ale holt se platí za značku, tak jako u všeho. 🙂 S klidným svědomím mohu napsat, že bych si ho pořídila znovu.

Pokud s koupí váháš, tak doufám, že Ti moje recenze alespoň trochu pomohla v rozhodování. Snažila jsem se být objektivní, v reálu jsem hodně puntičkářská a až přehnaně kritická, takže když jsem s něčím spokojená, tak to tak opravdu je. 🙂

Těším se na Tebe v kočárkopedii a v mé kočárkové poradně, kde Ti s radostí a péčí zodpovím všechny otázky ohledně kočárků a vše kolem nich.

Přeji krásné podzimní dny a pohodové kočárkování.
Katka
Kočárková poradkyně Modrého koníka

Začni psát komentář...

Odešli