1 / 1

    Podle toho,na co jsou? 😉

    9. lis 2020

    @pavicka polévka, svíčková...

    9. lis 2020

    Na svíčkovou a polévku bych koupila. Jinak my ji chroupeme i normálně a to bych nekoupila.

    9. lis 2020

    To vypadá jak krmna 🙈

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj A já koupila v so v Penny uplně nádhernou za 9,90 Kč 🙂 Tohle je snad krmná mrkev ne??

    9. lis 2020

    Nekoupila, vadí mi jak vypadá. Už jsem na ni taky kolikrát narazila.

    9. lis 2020

    Myslíš, že vím na co se ptáš 😂 tyhle mrkve si nikdo nekoupí a potom jdou do koše. Třeba jako banány, co nejsou v trsu. Já bych si tyhle mrkve nekoupila, už jen kvůli tomu že je dávám synovi.. Prasatum proč ne

    9. lis 2020

    Od taťky ze zahrádky mám mnohem ošklivější, tuhle bych koupila úplně klidně. Ta mrkev chutná úplně stejně a nevidím na ní vůbec nic špatného 🙂

    Ale je docela drahá, v Lidlu jsem kupovala hezčí a levnější.

    9. lis 2020

    Já vybírám, ať vypadá co nejlíp 😉 takže tuhle bych nekoupila...

    9. lis 2020

    Takhle u nas doma vypadaji mrkve, kdyz nam premrznou v lednici. Nekoupila bych je, protoze premrzla ma jinou chut. Pokud je to krmna, tak tuplem ne. Nepotrebuji okurky a banany dle pravitka, ale toto mi uz prijde pro me za hranou.

    9. lis 2020

    Ne nekoupila, ani do vývaru, vypadá hnusně 🤷‍♀️

    9. lis 2020

    já bych nekoupila

    9. lis 2020

    @sudylichozrout je fakt že už ji mám dva dny na lince 🤣

    9. lis 2020

    tímhle krmíme

    9. lis 2020

    Nedává mi smysl, proč jsou olámané a různě pokrájené na části.. Taky pěstuji na zahrádce.. každá je jiná..to žádný problém .. je pravda, že letos bylo hodně myší a mrchy ukousaly vršky, co koukají nad zemí... ale tady vršky nechybí.. puklé ani nezpracovávám...spíš jestli je neokousaly myši někde na skladě.., tak to odkrojili 😃

    9. lis 2020

    Klidne bych ji koupila. Nemam rada plitvani. Na vareni idealni a co nesnime my sezere kralik nebo pes. 🙂

    9. lis 2020

    Je to mrkev se sekce "ošklivka"
    Koukala jsem na dokument

    https://www.youtube.com/watch?v=XM4cznYYmDg

    A dost mi to otevřelo oči v tom, jak obchodní řetězce chtějí jen dokonalou zeleninu a ovoce....

    9. lis 2020

    @rosalline zřejmě to sbírá nějaká technika, proto to ukopnuti...

    9. lis 2020

    Mrkev nekupuji mám svou, ale kdybych nahodou musela, tak bych si ji koupila za tu cenu parada 🙂

    9. lis 2020

    nekoupila. Ani tak nejde o to, že jsou poloviční nebo prasklé nebo škaredé... Spíš jak koukám na ty vršky tak nevypadají uplně v dokonalé kondici :D a ta cena je docela vysoká na takovéto chudáčky. V této době se dá koupit mnohem hezčí za lepší cenu.

    9. lis 2020

    Tak hlavně to jak zelenina/ovoce vypadají, vypovídá o jejich nutriční hodnotě. Pokud jsou nějak poškozené, popraskané, ,,gumové,,, přemrzlé - ne, nekoupila bych. Radši bych sáhla po mražené zelenině.

    9. lis 2020

    @michaelllas jak můžeš vědět, že mražená zelenina nevypadala stejně? Nebo že se správně zamrazila a skladovala...?

    9. lis 2020

    Nevadi mi to, pokud to neni plesnive. Stejne tak ostatni ovoce a zelenina, kupuju i s vadou.

    9. lis 2020

    Kdyby mi je dala sousedka ze zahrádky, nevadilo by mi to a byla bych ráda. Kdybych je takhle viděla v obchodě... asi ne. A ne proto, že nevypadají dobře. Ale tím, že nejsou vcelku, tak nemůžu posoudit jejich kondici. Co když je někdo olamal proto, že byly nahnilé? To bohužel nemůžu vědět, takže si je potřebuju v obchodě celé prohlédnout. Mrkev v obchodě kvůli tomu kupuju jen s natí, vidím, jak vypadá a to je tak maximum, co můžu pro výběr zeleniny udělat.

    9. lis 2020

    Kdyby nebyly rozkrojene a byly vcelku, tak klidne. Ale takhle rozkrojena zelenina...fuj. Ukroji vzdy tu zhnilou nebo potlucenou cast. Dela se to i s celerama, ananasama apod.

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Vím 😉 B Mražená zelenina a ovoce se musí zmrazovat při optimální zralosti a nepoškozené ( plísně, hniloba atd...)! Nutriční ztráty jsou při této metodě konzervace nejšetrnější...Pokud to jiné závody dělají jinak, dělají to protiprávně...Manžel v jednom takovém závodě řidil kvalitu, takže vím, jak to chodí...Co všechno musí dodržovat

    9. lis 2020

    Neřeším tvar, ten je mi u zadku, ale u jídla se řídím čichem, vzhledem nebo chutí. Tohle spíš vypadá na krmnou, tedy prodej zbytků z beden. Jediné co by mi vadilo, že nevím jakým nožem byla krajená, přeci jen nevíme co tím krájeli předtím.

    9. lis 2020

    @michaelllas a v obchodě nikdy neprojde k rozmrazení a opět k zmražení?

    9. lis 2020

    Já bych si ji klidně koupila, aby se nevyhodila. Ale určitě ne za 16kč, když si vedle v obchodě koupím krásnou za 10Kč. Ti neprodali mrkev, ale pocit, že jsi ekologická 😀

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj To si musíš umět ohlídat. Pokud je zelenina/ovoce v sáčku sypká, nedošlo k rozmrznutí a opětovnému zmrazení. Ale máš pravdu často narazíš na zmrzlé guče čehosi a to je špatně, nebrat. Pravděpodobně nechali nekde dlouho stát paletu v teple... Za jiných okolností si to samozřejmě obchodní řetězec nesmí dovolit

    9. lis 2020

    Kdybych toto dostala od někoho že zahrádky, budu ráda. V obchodě bych toto nekoupila. Mohli ořezat plíseň, hnilobu. Ani morčatům bych to nedala.

    9. lis 2020

    Mrkve nejsou okrajene, ale ukopnute zřejmě vlivem sběru nějakou technikou...
    @avital já jsem ji koupila záměrně, protože jsem chtěla aby věděli, že stojím o "jakoukoliv" zeleninu, ne jen tu, co se dostane do tabulek ala dokonalá zelenina

    9. lis 2020

    Pro lidi bych je nekoupila..pro morcata,kraliky...klidně 🙂

    9. lis 2020

    To je sice od tebe hezké, ale tím si kupuješ pro tebe úplně bezcennou zeleninu...Pokud ji tepelně neuprávíte, troufám si říct, že i škodlivou. Poškozená, popraskaná mrkev nemá v obchodě co dělat. Tím neříkám, že kvalitní musí znamenat jen krásně oranžová, čistá a rovná mrkev...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj aby věděl kdo? Obrovský obchodní řetězec? Oni tu zeleninu a ovoce v takovémhle stavu budou prodávat i bez tvého nákupu a pokud se neprodá tak to prostě vyhodí.... Já taky nejdu po "dokonalé zelenině" ale taky mé tělo a tělo mých dětí není odpaďák abych kupovala zeleninu, která podle tvé fotky není čerstvá a ve stavu, ve kterém jsem ochotná ji do svého těla vpravit...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Hele pro mě je nedokonalá mrkev s křivým kořenem, s více kořeny a ne jen jedním hlavním ap. takovou bych klidně koupila. Ale ne olámanou, to pro mě značí riziko, že okrájeli nějaké nevyhovující zkažené části a neměla bych k tomu důvěru.

    9. lis 2020

    Holky, mrkněte na ten dokument, jehož odkaz je výše a pochopíte, proč to zminuju...

    Jinak si nemyslím, že by se zemědělcům vyplatilo okrajovat zeleninu 😉

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj ale to nemusí dělat zemědělci, to klidně můžou dělat až ve skladě v obchodě... Prostě to nechají v nevhodných podmínkách, začne plesnivět tak šup odlomím tu hnusnou část a šup s tím do prodeje ať si to někdo koupí a my nejsme tratní...

    9. lis 2020

    @mia255 nebyla na váhu, ale v obalu...

    9. lis 2020

    A pokud jsem správně pochopila, dokument není z českých poměrů. Všude ve světě to mají nastavené jinak a ne nadarmo se Česku říká "odpaďák Evropy". Češi jsou schopní a ochotní zaplatit více za zboží, které takovou cenu ani nemá případně koupit zboží těsně před smrtí jen aby ušetřili případně zachránili zboží před vyhozením. To, co ti potom nahnilé ovoce a zelenina udělá v těle asi víš. Je potřeba brát v potaz jak neplýtvání potravinami ale na druhou stranu i to, co si do těla vpustím protože ti to tělo může po pár letech ošklivě vrátit.

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj jenže ne všichni zemědělci balí potraviny u nich. Zrovna včera jsem se s jedním bavila a měla jsem oči navrch hlavy co jsem se dozvěděla např o mase atd. Ale každopádně spousta z nich to má nastaveno tak, že prostě produkci prodají dál a odběratelé to případně zabalí a prodávají dále...

    9. lis 2020

    @mia255 Zdaleka ne všichni. Náš pěstitel jablek nám říkal, že se jabka nevyplatí sbírat a snažit se je prodat, že vozí z Polska kamiony jablek, za 2,50 kilo, tady to jen zabalí a ejhle “české jablko”..

    9. lis 2020

    ... a kilo prodaj za 45...

    9. lis 2020

    byla tam uvedena země původu? a že by to poničil stroj při sběru se mi nezdá, přeci nebudu sbírat mrkev strojem, který ji rozseká... a k tvé otázce, pokud by byla země původu ČR a mrkev bych potřebovala, tak bych jí koupila, na omáčku, na vývar, a pro morče... jinak ne a určitě ne, pokud by vedle byla lepší a také z ČR

    9. lis 2020

    @kajalka jojo a takhle nějak to bohužel funguje s téměř veškerou zemědělskou produkcí... Po včerejším rozhovoru s tím zemědělcem jsem usoudila, že asi budu radši vegetarián :D

    9. lis 2020

    Za nižší částku by mi taková mrkev nevadila.

    9. lis 2020

    @kajalka tak to bohužel je.. Tchyně děla v sadech ke pěstujou ovoce ja dělam v družstvu maso od nas bere globus od nas jde nějaka kvalita, jaka je pak v globusu neovlivnime. To stejné se zeleninou jeden místni farmař tu zeleninu raději prodá na samosběru něž aby pak viděla jak jeho zelenina dopadne na pultu v obchodě.. a to ma luxusni zeleninu 🙂

    9. lis 2020

    @mia255 maso je maso..

    Konkrétně moje mrkev není ani nahnilá a ani plesnivá a to už ji mám od soboty doma 😉
    Je jen nakopnutá a popraskaná...
    @kackakastanka je to česká mrkev

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj hele já se s tebou hádat nebudu, když dokážeš poznat nakopnutou mrkev od té naschvál zlomené tak dobře pro tebe🙂

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj úplně nevěřím tomu, že tímhle gestem přesvědčíš řetězec, aby bral od zemědělce jakoukoliv zeleninu, spíš ho přesvědčíš o tom, že naivní ekonadšenci budou zachraňovat špatně skladovaný zbytky za téměř každou cenu. Ale třeba se mýlím a má skutečně jen ty nejlepší úmysly 😀

    9. lis 2020

    U našich (zemědělci) takovouhle zeleninu prodávají jako kazovou a náchylnou ke zkáze za nízkou cenu ke zkrmení prasaty nebo jinou domácí zvěří. (Ano, bývá většinou poškozená stroji). V životě by si nedovolili toto prodat jako potravinu na jídlo lidí. To, že se řetězec snaží to udat lidem, je podivné vzhledem k tomu, že je spousta jiných možností, jak to zužitkovat. A nebavím se o mrkvi podle pravítka, ale o tom, že je poškozená. Naši to třídí ručně, ne stroji a při tý rychlosti fakt nestíháš řešit, jestli to je řízlý strojem, jestli tam už nezačíná nějaká plíseň a já nevím co ještě. Prostě kazová, takže je to krmná.

    9. lis 2020

    Nevim v jak jinych mestech, ale u nas ma Tesco hodne spatnou povest, co se tyce ovo-zel. Ty bedynky plne hnedeho, namekleho “cehosi” drtiva vetsina nakupujicich prechazi. Takze neverim tomu, zeTesco chce byt timto krokem jen fer k nehezkemu ovo-zel. Proste mu jde jen o to minimalizovat ztraty. Protoze ta cena je smesna. Takovahle sekce by se mela pohybovat v ramci cca petikoruny.

    9. lis 2020

    To je výsměch. U zemědělce je krmná mrkev za 8 korun a mnohem lepší.

    9. lis 2020

    @malenka3 asi tak nějak. Křivá proč ne, ale tohle?!

    9. lis 2020

    @mary.jane máš pravdu, že cenově by to mělo být výrazně levnější...

    Jinak kdybych vyfotila černé banány, tak věřím, že nad tím každý ohrne nos, ale jiný z toho udělá bábovku. Nebo třeba zvládla paprika nebo rajče... Z toho se dá taky vařit...
    Tak já jsem udělala polévku z nehezké mrkve...
    Osobně věřím, že zelenina a ovoce, které projde tabulkami a řetězce je vezmou, tak jich je možná tak půlka oproti té, co neprojde. Což je škoda, protože tak decimujeme půdu a s tím spojené i jiné záležitosti...

    Jinak by opravdu vždy jíte jen ovoce a zeleninu v top stavu? Žádný hnědý banán, paprika a rajče s vrásky?

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj ale ono nejde o hnědý banán, zvadlé rajče... to se s ovocem a zeleninou stane běžně když si ji doma dýl necháš ale víš, co jsi kupovala a v jakém stavu to bylo "v plné formě". Jde o to, kolik jsi za takto ne uplně hodnotné potraviny ochotná zaplatit. A pokud normálně plnou cenu tak tím řetězci ukazuješ akorát to, že se najdou ekonadšenci jak tu někdo už psal, kteří za to ty prachy dají... ty si pořád stojíš za tím, že je jen nehezká, víc holek, které s tím mají zkušenost ti píše, že ta mrkev není tak hodnotná jak normální "neokopnutá"a že se takováto dává na zkrmení prasátkům...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj a pokud chceš zachraňovat zeleninu a ovoce tak doporučuju kupovat od místních zemědělců a regionálních prodejců 🙂

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj banany ja nejím a ani je moc nekupujeme, ale kdyz se stane ze nejaky přezraje tak jsou buď livance nebo bananové rohlíčky co maji děti rádi🙂 ( možna tu dostanu krtáčmčim je krmím, ale tomu bananu nic neni 🤷‍♀️ Ovoce a zeleni si tak rozhidně bych si nekoupila zvadle rajče za plnou cenu.. Papriky jim ovadlé běžně mam ještě svoje v garaži utrhle a už se krabatí, ale mě to neva 🙂, ale asi bych si ji nekoupila.. mame svou cibuli i česnek, brambory od tchanu.. Ještě teď trhám maliny 🙂 mame uskladněná jablka( ale špatně už se zase krabatí, )tak je nechavam na pečení a jezdime si jednou za čas pro dobře uskladněné do sadů 🙂 mam v mrazáku špenát na zahradě mrkev a petržel akorat celer kupujeme ten naš už jsme snědli dávno.. Ale ja bych si třeba v obchodě nekoupila bio zeleninu.Nevěřim tomu..

    9. lis 2020

    @mia255 jestli není tak hodnotná, tak bych se o tom ráda něco dočetla, kdyby mi někdo poskytnul věrohodný zdroj☺️

    Cena tomu opravdu neodpovídá o tom nemá vůbec cenu diskutovat.

    Mě šlo spíš o to nadhodit to, že strašně plýtvá, když se prodávají jen top produkty...
    Proto jsem taky dala ten odkaz na yt.
    Je to sice že zahraničí, ale praktiky nejspíše u nás jiné. Proto taky je organizace zachraň jídlo, které chodí sbírat k zemědělcům to, co řetězce nechtějí...https://zachranjidlo.cz/paberkovani/

    9. lis 2020

    "naše krmná" mrkev... Měla jsem jí dva dny na lince 🤣

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj já nechápu proč se tady ptáš na názor když se potom obhajuješ a vysmíváš jinému názoru než máš ty?

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj já vím a chápu o co ti šlo. Já taky nenakupuju TOP produkty, nevadí mi dvě rajčata v jednom, divná paprika, křivá dvoumrkev. Vadí mi, když ta zelenina vypadá co se kondice týče špatně. A to proto, že sebe a mou rodinu mám natolik ráda, že jim chci dopřát co nejvyšší kvalitu toho, co dostáváme do těla.

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Plesniva byt muze. Jen to jeste neni videt. Nez se plisen "prozere", chvili trva. Nicmene ja bych mela spis strach z toho vysledku tve demonstrace. Ty chces supermarketu ukazat, ze ti nevadi jist zeleninu, ktera nevypada jako Heidi Klum a ze chces setrit potravinami. Ja bych z toho jako clovek pracujici na odpovedne pozici v marketu vyvodila, ze zakaznimum muzes strcit shit a kdyz na to das oeknou cenovku, snedi to a jeste ti podekuji.

    9. lis 2020
    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Tak snad musíš uznat, že přezrálý banán x shnilý, plesnivý banán je rozdíl. A článků o tom, jakou kupovat/nekupovat zeleninu najdeš na netu milion. Přijde mi nesmysl zachraňovat zeleninu na úkor sebe a své rodiny. Chápu, že to myslíš dobře, ale v tomhle ohledu šetřit a ,, pomáhat,, to je nesmysl... V tomhle směru mám vzdělání a několik let praxe. Tak proto ti tady ,, radím,, protože o tom něco vím. Ale přesvědčovat tě nehodlám 😉

    9. lis 2020

    To je zelenina “perfectly imperfect”? Ja ji kupuju rada, vetsinou levnejsi, chutove ani kvalitativne neni poskozena.

    9. lis 2020

    @triskova_v ne, tohle není perfectly imperfect. Ta je dle jejich vyjádření nehezká. Tahle zelenina z fotky je poškozená. To není totéž.
    https://itesco.cz/perfectly-imperfect/

    9. lis 2020

    @sudylichozrout třeba na rohlíku prodávali dvě kila paprik osklivek za půl sta. To už se vyplatí ne? Nebyly uvadlé, plesnivé ani poškozené, jen nebyly krásné. Měla jsem z nich pět zavarovacek sterilovaných paprik ☺️

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj To je ale neco uplne jineho nez toto. Toto je zbozi xte jakosti. Je viditelne poskozene a je na hrane zdravotni nezavadnosti. Poskozene neni podle meho soudu od stroje, ktery ty mrkve sbira, ale proto, ze z nej nekdo okrajel zkazene/plesnive kusy a soupnul zpet do prodeje. Podle me to je spis na oznameni na hygienu, nez na kupovani a vychvalovani. Je to zbozi, ktere uz by se vubec nemelo prodavat ke konzumaci a vubec to nema nic spolecneho s kvalitni, avsak "nevzhlednou" zeleninou, ktera se bezne prodava. Takovou si klidne koupim, nemusim mit okurky jak kdyz bicem mrskne.

    9. lis 2020

    @sudylichozrout dovolím si tvrdit, že odříznutý kousek se lehce pozná... odříznutý tam je jen jeden a to je moje práce...
    A opravdu si myslíš, že by se někomu vyplatilo třídit a okrajovat půl mrkve od plísně aby mohl prodat zbylou půlku?☺️

    9. lis 2020

    Jinak praskliny můžou vznikat nestejnoměrnou závlahou...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Helejt, ja nevim. Vidim proste nezdrave vypadajici mrkev, kterou bych nekoupila, ani kdyby mi ji nabizeli zdarma, protoze je na prvni pohled jasne, ze s tou potravinou nebylo zachazeno dle urcitych standardu. Vic po mne nechtej 😀 😉

    9. lis 2020

    Tyto imperfect kupuji v Tescu běžně-jablka, hrušky i mrkev. A taky ovoce i zeleninu v "prošlém" oddělení pokud není plesnivá a to většinou není.

    9. lis 2020

    já bych nekoupila, nesnáším tam ty praskliny - blbě se to v nich čistí a to useklé bych se bála, že tam budou zárodky plísně nebo hniloby.

    9. lis 2020

    Holky z, díky za komentáře...
    Jinak koukali jste alespoň chvilku na ten dokument?

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj víš, co bych Tě poprosila, jestli je na to uveden výrobce/producent, tak tam zavolat a dopátrat se pravého důvodu, proč ta mrkev je v tomto stavu... myslím, že by to mohlo být pro všechny strany přínosné zjištění...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj chvíli jsem koukala. Je to hrozné souhlasím, kor když si člověk uvědomí, že se v některých částech světa hladoví. Každopádně si myslím, že svět nespasím když budu kupovat potraviny které byly špatně uskladněny (teď se nebavím o křivé a "imperfect" zelenině ale o tom cos sem dala za fotku) a je to na nich vidět. Možná pro osobní dobrý pocit to přínosné bude ale nečekej, že tím něco změníš u prodejních gigantů, kterým jde pouze a jen o zisk... V nejhorším případě si odrovnáš zdraví...

    9. lis 2020
    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Na ten dokument ted nemam silu, ale kouknu na to v prubehu. Mne taky treba stve, ze co se do vecera neproda, se vyhazuje a ani bezdomovec si to nemuze vzit. Ale jak pise Mia, tim, ze budes kupovat potraviny na hrane zdravotniho limitu, fakt nicemu nepomuzes.

    9. lis 2020

    Za 16 bych nekoupila

    9. lis 2020

    @mia255 já třeba vidím mrkev, která je prostě oschla, protože jsem ji koupila v sobotu a mám ji na lince, už jsem to tu psala. Jinak ta mrkev nemá žádné černé fleky ani jedinou známku plísně... Takže bych ti zase nehrotila, že si zničím zdravit apod.

    9. lis 2020

    @sudylichozrout maloktery retezec ted vyhazuje bez uzitku. Je to slusny PR kdyz se chvastaji tim ze nevyhazuji. K nam treba jezdi pro pecivo i zeleninu pro zviratka. Spousta potravin se zlevnuje v prubehu dvou poslednich dni a je toho minimum co se vyhodi - pritoze treba poruseny obal.

    9. lis 2020

    Jinak koupila jsem plato vajec na kterých bylo napsáno datum spotřeby 24.11 / vystavovat do 17.11, to jako že se týden před vypršením lhůty vyhodí???

    9. lis 2020
    9. lis 2020

    @levandulovy_caj a ty to nekontrolujes co kupuješ? Ja jako vyučena prodavačka mám úplně manii na ovoce/zeleninu prostě okem zhodnotim jak vypadá, igelitovou rukavici si vyberu co se mi líbí...
    tahle mrkev je za mě pro zvířata, ne pro lidi...

    9. lis 2020

    @veruuu_kubesovic teď nerozumím jako co nekontroluju?

    9. lis 2020

    @veruuu_kubesovic ona
    @levandulovy_caj tu mrkev koupila schválně takovou, ne omylem.

    9. lis 2020

    @mia255 byla zabalená v pytlíku ne na kusy..

    9. lis 2020

    nekoupila.... za ty prachy co stoji zelenina v obchode chci vzhledově normální kusy, pokud bych kupovala u soukromého farmaře z kvality bych asi trochu slevila. Jestli toto prodává tesco za 20kč tak je to zlodejina a s prominutím člověk musí být uplně blby jestli tento prodej a kvalitu podporuje...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj tak teď jsem se ztratila. Ano psala jsi že to bylo balené a ne na kusy ale zároveň říkáš, že sis ji takovou nehezkou koupila schválně kvůli tomu jak vypadá 🤷

    9. lis 2020

    @mia255 mě už se to asi stejně nechce rozebírat. Zdá se mi, že se tu množí akorát hejty. Prostě se mi líbí myšlenka toho, že se prodává i zelenina, která je mimo běžné top standardy.
    Kdybych dala fotku už okrajene mrkve, tak to nikdo nepozná...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Rozumím, co jsi tím chtěla říct. A z části souhlasím. Za mě bez problémů koupím ovoce a zeleninu, která není dokonalého tvaru (větvená mrkev, zakroucena okurka atd.), ale nesmí být poškozená. U mrkve, kterou jsi koupila, už by mi vadilo to poškození. Ale tak to vidím já, někdo jiný se na to zas může dívat jinak.

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj jestli je tam producent, výrobce, pošli mi ho v sz, zkusím zjistit více, ať víme, co je to za mrkve a zda si zaslouží tyto hejty... jinak já ti tleskám, za zajímavý podnět k diskusi i za to, jak komunikuješ

    9. lis 2020

    @antiquecz bohužel takové produkty se moc neprodávají... Nebo alespoň já na ně v běžném supermarketu nenarazila - okurky jako podle pravítka, naleštěná jablka, banány jako čerstvě utržené...
    Zase na druhou stranu, taky je fajn, že máme možnost mít top kvalitu potravin. Pokud to ovšem známá, že se vyhodí polovina produkce, tak nevím jestli to za to stojí. Pak se nemůžeme divit kolik stojí jablka a kolik produktů se musí dovážet apod.

    9. lis 2020

    @kackakastanka díky ☺️ obal jsem už vyhodila, ale mám toto https://nakup.itesco.cz/groceries/cs-CZ/product...

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj dík, to by mělo stačit, zkusím to, a jinak ono k tomu skvělému vzhledu potravin, většinou je to v tom skvělém vzhledu drženo chemií, já se snažím pokud to jde, objednávat přes bedýnky od farmářů a je pravda, že to musím rychle spotřebovat, protože, jak to není ošetření tou chemií, tak to velmi rychle odchází... ale nakupuji i v samoobsluhách, nelze stále brát bedýnky

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj Souhlasím s tebou. Čas od času se někde objeví snaha nabídnout i takové produkty... ale obecně si myslím, že ve velkých marketech nemají moc šance, vedle nalestenych jablek a spol. Lidé nakupují i očima a tohle jsou zvyklí vídat na trzích, ne v obchodech. Docela by mě ale zajímalo, jestli "nepovedená" zelenina opravdu končí v odpadu, nebo se dal zpracovává, např na zeleninu do polévky atd.

    9. lis 2020

    @levandulovy_caj no a tady je další pohled:
    "Farma Hanka v Mochově křivou zeleninu dává třeba do polévkové směsi. „S tříděním zeleniny na pěknou a ošklivou máme horší zkušenost,“ řekl LN Tomáš Bohuslav z obchodního oddělení farmy Hanka. „Je to pro nás finančně nákladné. Na křivé zelenině sice netratíme, ale také na ní nevyděláváme. Sotva nám to pokryje náklady. Ideální by pro nás bylo, kdyby se prodávaly v jedné bedně,“ postěžoval si Bohuslav.

    Třídění v mochovské farmě probíhá na přebíracím stole, kde se nejdříve oddělují plody s vadami, kusy přelomené nebo poškozené od škůdců. Ty pak putují do krmných směsí. Kvůli dělení „ovozelu“ na hezký a nehezký musí následovat další cyklus třídění, kde už jsou oddělovány tvarově nestandardní kusy. „Dříve se tyto plody házely rovnou do nevyhovující zeleniny. Je to tak pro nás dražší,“ doplňuje Bohuslav."

    Viz zajímavý článek https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/kriv...

    Každopádně všude se píše o nehezké ovozel. Nikoli vadné a kazové.

    9. lis 2020