icon

Ahoj, muzu se zeptat, jak se vyrovnavate s premotivovanymi rodici? Nwbo jak pracujete s neevozitou ditete pred zavodem? Syn chodi do sportovniho klubu, ma i jine aktivity, uci se dobre. Vysledky v zavodech nejsou ale nejlepsi. Me to nevadi, rada bych, aby to delal pro radost. Konkurence je velika vcetne nekterych deti z klubu. Aby mohli slabsi nasbirat jeste body a postoupit, jedou uprostred tydne na druhy konec republiky. Ucastni se ho mene deti a je sance umistit se na lepsich pozicich. No a premotivovani rodice deti z klubu, ktere body nepotrebuji, je tam presto poslou. Takze ti slabsi opet nebudou mit dost bodu, a zase z toho bude jen frustrace a stres. Vime, ze se nemuze vyrovnat detem, kteri makaji kazdy den a maji i hodne aktivni rodice. Ale syn to desne proziva, je pred kazdym zavodem totalne v nervech, vubec se mi nedari ho uklidnit, vi, ze o nic nejde, treneri jsou v pohode, nekricej na ne nebo tak neco. Ale proste by rad nekdy byl aspon treti. A to se mu zase nepodari. ☹

avatar

Jako přijde mi, že v Čechách absolutně chybí sportovní kroužky pro děti (a rodiče) bez ambicí. Prostě jen pro radost z pohybu bez závodění, zápasení a porovnání se mezi sebou....

Odpověz
8. čer 2025
avatar
@hojda

Jako přijde mi, že v Čechách absolutně chybí sportovní kroužky pro děti (a rodiče) bez ambicí. Prostě jen pro radost z pohybu bez závodění, zápasení a porovnání se mezi sebou....

@hojda s tim souhlasim. Krouzky jsou jen pro nizsi vekovku a ti vetsi uz musi byt v klubech a jet na vykon. Timto smerem jit nechceme, ale chci, aby deti sportovali a bavi je to, je tam fajn parta deti. Rodice ttech deti, ktere maji super vykony, dokonce financne odmenuji za umisteni. Takze kdyz se mu jeden zavod nepovedl kvuli chybe, rozlozil se, ze nedostane penize. Z toho byla na vetvi i trenerka.

Odpověz
8. čer 2025
avatar

ty jo, to je celé nějaké nakřivo, kam mohou postoupit, pokud získají více bodů?, přijde mi to celé postavené na hlavu, jako přemotivovaného rodiče bych pardon označila i vás, mělo by to být, jak píšeš o radosti z pohybu a pokud prostě nejsem super talent, nebo je velká konkurence, na bedně nebudu, ale to přeci neznamená, že mě ten sport neláká a že ho nedělám rád... a hlavně že mi přináší radost, tedy jít by opravdu primárně mělo o ten sport jako takovej, ne o závodění. A já bych popravdě děcko na druhej konec republiky jenom proto, aby možná získalo nějaké body navíc při slabší účasti ostatních nevezla, vždyť je to proti přírodě... souhlasím s tím, že by děti měly mít možnost sportovat jen tak, bez závodů a velké konkurence, nebudou přeci ze všech olympijští vítězové a to je dobře

Odpověz
8. čer 2025
avatar
@kackakastanka

ty jo, to je celé nějaké nakřivo, kam mohou postoupit, pokud získají více bodů?, přijde mi to celé postavené na hlavu, jako přemotivovaného rodiče bych pardon označila i vás, mělo by to být, jak píšeš o radosti z pohybu a pokud prostě nejsem super talent, nebo je velká konkurence, na bedně nebudu, ale to přeci neznamená, že mě ten sport neláká a že ho nedělám rád... a hlavně že mi přináší radost, tedy jít by opravdu primárně mělo o ten sport jako takovej, ne o závodění. A já bych popravdě děcko na druhej konec republiky jenom proto, aby možná získalo nějaké body navíc při slabší účasti ostatních nevezla, vždyť je to proti přírodě... souhlasím s tím, že by děti měly mít možnost sportovat jen tak, bez závodů a velké konkurence, nebudou přeci ze všech olympijští vítězové a to je dobře

@kackakastanka kdyz nebude mit body, tak nebude moci postoupit dal a nebude se moct ucastnit dalsich zavodu. Proto se jede tak daleko, aby mely slabsi deti sanci ty body ziskat. Je tam mala ucast a deti ze silnych klubu tam nejedou. Jenze i presto tam z naseho klubu jedou deti, ktere to nepotrebuji, vzdy vyhravaji a body uz maji. Takze vysledek bude stejny. Ja premotivovana opravdu nejsem. Syn si hrozne preje aspon jednou medaili ziskat, proto jsem ho tam prihlasila. Az pak se zacali prihlasovat ostatni deti. Snazim se mu vysvetlit, ze to nevadi, ze nevyhrava, ze hlavni je, ze to dela rad a treba se i zlepsuje.

Odpověz
8. čer 2025
avatar
@mandarinka21

@kackakastanka kdyz nebude mit body, tak nebude moci postoupit dal a nebude se moct ucastnit dalsich zavodu. Proto se jede tak daleko, aby mely slabsi deti sanci ty body ziskat. Je tam mala ucast a deti ze silnych klubu tam nejedou. Jenze i presto tam z naseho klubu jedou deti, ktere to nepotrebuji, vzdy vyhravaji a body uz maji. Takze vysledek bude stejny. Ja premotivovana opravdu nejsem. Syn si hrozne preje aspon jednou medaili ziskat, proto jsem ho tam prihlasila. Az pak se zacali prihlasovat ostatni deti. Snazim se mu vysvetlit, ze to nevadi, ze nevyhrava, ze hlavni je, ze to dela rad a treba se i zlepsuje.

@hojda teď jsi uhodila hřebíček na hlavičku. Tohle mi děsně vadí, že ve všech sportech pro starší děti jde spíš o výkon než o radost z pohybu. A proto naše děcka chodí spíš na volnočasové sportovní kroužky než do sportovních klubů. Naši dva synové jsou zapálení hasiči a moc jim v tom fandím. Dobrovolní hasiči jsou skvělí, organizují spoustu aktivit, takže se děcka od mala učí přiložit ruku k dílu pro dobro ostatních. 1x týdně trénink, o víkendech soutěže (a to pouze v květnu, červnu a něco málo v září).
@mandarinka21 radu bohužel nemám.

Odpověz
8. čer 2025
avatar

Syn hrál hokej.Kdyz byli zápasy ,tak trenéři na led posílali ty samí kluky jenom aby vyhráli a ostatní seděli a koukali.Brzy to syna přestalo bavit a s hokejem skončil.I když těch důvodů bylo víc....ale dětský sport v ČR teda za mne nic moc....frak chvíli fotbal.Tam zase na ně jenom řvali.Treneri na turnaji věčně pod vlivem 🤦Teď hraje florbal.To zatím vypadá celkem nadějně.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@zmrzlinka

Syn hrál hokej.Kdyz byli zápasy ,tak trenéři na led posílali ty samí kluky jenom aby vyhráli a ostatní seděli a koukali.Brzy to syna přestalo bavit a s hokejem skončil.I když těch důvodů bylo víc....ale dětský sport v ČR teda za mne nic moc....frak chvíli fotbal.Tam zase na ně jenom řvali.Treneri na turnaji věčně pod vlivem 🤦Teď hraje florbal.To zatím vypadá celkem nadějně.

@zmrzlinka máme to podobné s fotbalem. Mají team, samozřejmě syn neni z nejlepsich, za to ma dle meho nejvetsi zapal, je pro fotbal nadseny, fakt ho to bavi, kope porad, kope vsude, ale bohuzel trener vzdy postavi ty lepsi kluky (na jednu stranu to chápu, na druhou zas tak ne) a syn je pak hrozne zklamaný. Když už ho vezme na zápas, tak ho postaví na chvilku, aby se neřeklo. Mrzí mě to za něj. Dala bych ho třeba zkusit jiný sport, ale když vidím, jak ho to baví a hlavne o zmene nechce ani slyset 🙈. Tak uvidíme, zda mu to trenér znechuti, nebo se někam třeba posune.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@hojda

Jako přijde mi, že v Čechách absolutně chybí sportovní kroužky pro děti (a rodiče) bez ambicí. Prostě jen pro radost z pohybu bez závodění, zápasení a porovnání se mezi sebou....

@hojda jsou i ne závodní , syn dělá gymnastiku od školky nezávodní , pouze na Vánoce vystoupení a jógu . Závodní má atletiku, ale spousta dětí na závody nejezdí , je to dobrovolně a zaskrtne se hned u přihlášky , zda bude jezdit na závody .

Odpověz
9. čer 2025
avatar

A co je to za sport?
Taky radu nemám a štve mě, jak to chodí.
Syn je v cyklistickém týmu a je to podobné. Někteří jezdí po celé republice a objíždí jeden závod za druhým, jsou dobří a získávají medaile. Syn je průměrný až podprůměrný a je na něho nahlíženo, že se nesnaží a vyčítáno, že nejezdí na tolik závodů. Pro mě je důležité, že ho to baví a vím že se nefláká. Jezdili bysme víc, ale bohužel je to velice finančně náročné.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Co zkusit něco jiného? Tohle je těžké. Já dceru dávala na týmové sporty, protože jsem sama dělala jako dítě sólový a ona stejně skončila u toho samého, co já kdysi. Její růst, její volba. Ale kdyby se měla nervovat a neužívat si to, tak jí budu hledat něco jiného. Beru sportování jinak, pohyb, síla, vytrvalost.
A jako jo, medaile vozí, ale že bych se cítila jako přemotivovaný rodič 🤔😉, to opravdu ne.
A ano, vím přesně, jak to chodí. A nemyslím, že se to změní. Zase jsou sporty, kde není takový tlak na výkon.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Ano, s těmi nesoutěžními kroužky je to i u nás velké špatné. Dcera dělá akvabely, k tomu by chtěla od září vyzkoušet tanec, takový ten street/hip hop, ale bohužel všechny kluby u nás objíždí soutěže, mají spousta soustředění, workshopů a dalších aktivit náročných na čas a to se bohužel se sportem, který je výkonový nedá moc zkombinovat, budu řešit zda by nešlo chodit na tréninky, ale soutěží se neúčastnit, tak uvidíme, zda bude nebo nebude tančit.

Co se týká naroků na výkon, rodičů na výkony tlačící, dětí dychtících po medaili, tak tady radu nemám, zakázat jim účast na závodech nikdo nemůže, synovi bych se to snažila nejak vysvětlit, ať dělá sport predevsim pro radost, dá do toho vše a možná jednou tu medaili na krku bude mít. Já ty děti chápu, chtějí mít medaile, poháry a těžko se jim přijímá fakt, že je důležité mit sport rád, delat to pro radost....dceři před závody vždy říkáme, at zaplave jak nejlepe umi, užije si to a kdyz bude medaile bude to skvělé, ale když nebude, tak se nic nedeje, jenomze ono se deje pokaždé-ty emoce, proc nemam medaili, ja ji chci taky, tam po kazdem zavode proste jsou a to je nase dcera z tech, které na bedne vítězů stoji pomerne často, ja ji rozumim, kdybych šla na závody, tak chci asi taky medaili a ne že se jdu jen zúčastnit a mít z toho dobrý pocit, možná jsem taky přemotivovaná, těžko říct....každopádně radu nemám a moc držím pěsti, at vás syn není smutný a na sport nezanevre

Odpověz
9. čer 2025
avatar

S tímto jsme taky bojovali. Děti jsou sportovně orientované, moc je to baví, ale nenašli jsme u nás nic, kde by se brzy nejelo na výkon. Hodně chtěli kolo, zkoušeli bikros. Tým byl dobrý, odměňovalo se prvních snad sedm míst, chodilo se pomáhat na dráhu, ale komunita žila víkendovými závody po celé republice, soustředění v hale na Slovensku a nebyli zrovna nadšení, když jsme byli ochotní účastnit se závodů v našem městě popř. 40km daleko. Celkově to začínalo být dost o penězích a většina svými poplatky v klubu přispívala na zahraniční soustředění těch pár nadaných, co vyhrávali. S tím jsem úplně nesouhlasila. Syn navíc začal velmi pozdě, neměl ve svém věku možnost soupeřit s dětma, které jezdily už spoustu let. Bylo potřeba ho všude vozit s kolem... Nakonec jsme to skončili, my jako rodiče, synovi vysvětlili důvody. Dnes je dospělý, prošel si 2 roky traily v lesích a teď jezdí na silničním kole a běhá. Sám, občas se přidá na nějaký charitativní závod.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@mandarinka21

@kackakastanka kdyz nebude mit body, tak nebude moci postoupit dal a nebude se moct ucastnit dalsich zavodu. Proto se jede tak daleko, aby mely slabsi deti sanci ty body ziskat. Je tam mala ucast a deti ze silnych klubu tam nejedou. Jenze i presto tam z naseho klubu jedou deti, ktere to nepotrebuji, vzdy vyhravaji a body uz maji. Takze vysledek bude stejny. Ja premotivovana opravdu nejsem. Syn si hrozne preje aspon jednou medaili ziskat, proto jsem ho tam prihlasila. Az pak se zacali prihlasovat ostatni deti. Snazim se mu vysvetlit, ze to nevadi, ze nevyhrava, ze hlavni je, ze to dela rad a treba se i zlepsuje.

@mandarinka21 A tak nemusí v tom být přemotivovanost rodičů, ale jednoduše, že jejich děti jsou soutěživé a oni jim to chtějí dopřát a podporují je.
Nám se loni dcerka hroutila z mínusu za jedničkou.
Kdyby nás ve škole neznali, máme na krku sociálku.
Naštěstí vědí, že známky neřešíme. Snažíme se dcerku supportovat, ale její povahu nezměníme. S rozumným přístupem pedagogů a odkloněním její pozornosti jsme to zvládli všichni.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Jo, tohle mi taky vadí, že jsou kroužky, kde se prostě jede na výkon. Ségra takhle dávala syna na atletiku a museli s tím skončit, protože nebyl soutěživý typ. Takže je holt bez sportu. Můj syn chodí taky do hasičů, kde je to príma, dítě si vyzvednou v den soutěže a pak zase i přivezou, což je krásný. Děcka si to užívají, soutěží, zároveň si během čekání můžou dopřát i blbnutí nebo si koupit hranolky atd. Mají to jako zážitek a srandu s kamarádama. Pak má ještě házenou, tam se sice hrají zápasy, ale syn na ně nechodí, nechce, a zatím, klepu, to po nás nikdo nechce, takže to má spíš jako další dvě hodiny tělocviku navíc. Radu teda nemám, ale naprosto chápu tvé rozhořčení.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Jo, to mě taky štve, že většina sportů je jen v klubech a na výkon. Holka je ambiciózní, ta závody miluje, i když v tenise je první zápasy nervózní nebo se urputně snaží a zbytečně kazí. Kluk by ale hrál klidně fotbal a házenou jen pro radost. Teď bude mít poslední pololetí na výběr, letos se zranil, tak ještě dostane čas, oboje pořádně dělat nejde a chodit jen na tréninky, Když ho nepostaví na zápas je na houby.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@zuzkasim

S tímto jsme taky bojovali. Děti jsou sportovně orientované, moc je to baví, ale nenašli jsme u nás nic, kde by se brzy nejelo na výkon. Hodně chtěli kolo, zkoušeli bikros. Tým byl dobrý, odměňovalo se prvních snad sedm míst, chodilo se pomáhat na dráhu, ale komunita žila víkendovými závody po celé republice, soustředění v hale na Slovensku a nebyli zrovna nadšení, když jsme byli ochotní účastnit se závodů v našem městě popř. 40km daleko. Celkově to začínalo být dost o penězích a většina svými poplatky v klubu přispívala na zahraniční soustředění těch pár nadaných, co vyhrávali. S tím jsem úplně nesouhlasila. Syn navíc začal velmi pozdě, neměl ve svém věku možnost soupeřit s dětma, které jezdily už spoustu let. Bylo potřeba ho všude vozit s kolem... Nakonec jsme to skončili, my jako rodiče, synovi vysvětlili důvody. Dnes je dospělý, prošel si 2 roky traily v lesích a teď jezdí na silničním kole a běhá. Sám, občas se přidá na nějaký charitativní závod.

@zmrzlinka Syn chtěl taky dělat spoustu sportů, hokej i fotbal. Hokej jsme mu rozmluvili a fotbal si vyzkoušel sám a když trénink začínal trenérovým řvaním - držte huby, byla jsem ráda, že si to syn rozmyslel. 🙂

@zuzkasim Taky jsme synovi rozmlouvali sporty z finančních a časových důvodů, bylo mi to blbý, že to může chápat tak, že do něj nechceme investovat. Jsem ráda, že to tak mají i ostatní rodiče, že zůstávají nohama na zemi a snažím se to dětem nějak vysvětlit. Trochu se mi ulevilo, že nejsme jediní. 🙂

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@smajlinka

@zmrzlinka Syn chtěl taky dělat spoustu sportů, hokej i fotbal. Hokej jsme mu rozmluvili a fotbal si vyzkoušel sám a když trénink začínal trenérovým řvaním - držte huby, byla jsem ráda, že si to syn rozmyslel. 🙂

@zuzkasim Taky jsme synovi rozmlouvali sporty z finančních a časových důvodů, bylo mi to blbý, že to může chápat tak, že do něj nechceme investovat. Jsem ráda, že to tak mají i ostatní rodiče, že zůstávají nohama na zemi a snažím se to dětem nějak vysvětlit. Trochu se mi ulevilo, že nejsme jediní. 🙂

@smajlinka jediný nejste, dceři jsem taky řekla, že bruslení má smůlu, zimni stadion není u nás ve městě a časově a finančně by to nešlo. Takže chodíme v zimě jen tak..

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Řadu nemám, jen mne zajímá co je to za sport?

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Taky mě zajímá co je to za sport,dcera dělá Judo a my se můžeme rozhodnout jestli ji dáme na závody nebo ne

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@verca5505

@zmrzlinka máme to podobné s fotbalem. Mají team, samozřejmě syn neni z nejlepsich, za to ma dle meho nejvetsi zapal, je pro fotbal nadseny, fakt ho to bavi, kope porad, kope vsude, ale bohuzel trener vzdy postavi ty lepsi kluky (na jednu stranu to chápu, na druhou zas tak ne) a syn je pak hrozne zklamaný. Když už ho vezme na zápas, tak ho postaví na chvilku, aby se neřeklo. Mrzí mě to za něj. Dala bych ho třeba zkusit jiný sport, ale když vidím, jak ho to baví a hlavne o zmene nechce ani slyset 🙈. Tak uvidíme, zda mu to trenér znechuti, nebo se někam třeba posune.

@verca5505 no prave, ono se to deje i na telocviku, staci jeden kluk, ktery je silny a v tymove hre nevyhraje, najde toho nejslabsiho a hodi na nej vinu. A cela trida se prida. Tady mel sanci ziskat body, kvuli tomu se tam jede, a my si nakonec tu konkurenci privezeme sami. Kdybych to vedela, ani bych ho tam nehlasila, meli jsme hroznou radost z tohoto planu, a ted jsem nastvana. Chtela bych se toho nastvani zbavit. Ty deti ma syn moc rad. Je to fajn parta, ale proste nekteri musi jit pro medali za kazdou cenu

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@svha

Co zkusit něco jiného? Tohle je těžké. Já dceru dávala na týmové sporty, protože jsem sama dělala jako dítě sólový a ona stejně skončila u toho samého, co já kdysi. Její růst, její volba. Ale kdyby se měla nervovat a neužívat si to, tak jí budu hledat něco jiného. Beru sportování jinak, pohyb, síla, vytrvalost.
A jako jo, medaile vozí, ale že bych se cítila jako přemotivovaný rodič 🤔😉, to opravdu ne.
A ano, vím přesně, jak to chodí. A nemyslím, že se to změní. Zase jsou sporty, kde není takový tlak na výkon.

@svha ono i v nekterych kolektivnich sportech se objevi deti, ktere nesnesou prohru a kdyz se nedari, hodi vinu na ty slabsi. Syn tam chce chodit, je tam bezva parta. A premotivovani podle me jsou, poslou dite po skole na zavod 3 hodiny cesty od domu, kde jsou v kazegorii prihlaseni jen nasi slabsi, takze jim znemozni postup a odvezou si jen dalsi medaile.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Radu nemám, ale holky, kdybyste náhodou byla některá z Liberce/ Jablonce, tak dávám tip na akademiesportuliberec.cz . Jednička tam chodí na kroužek Děti na startu a musím říct, že je to úplně nejlepší věc, která se nám pro ni podařila zařídit. Děti dělají všeobecný pohyb a absolutně bez nátlaku na závodění atd. Teď tedy ještě chodí do nižší kategorie, ale od září už půjde do té školní, což je až do 9. třídy, když jde chtít.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@bekinka

Radu nemám, ale holky, kdybyste náhodou byla některá z Liberce/ Jablonce, tak dávám tip na akademiesportuliberec.cz . Jednička tam chodí na kroužek Děti na startu a musím říct, že je to úplně nejlepší věc, která se nám pro ni podařila zařídit. Děti dělají všeobecný pohyb a absolutně bez nátlaku na závodění atd. Teď tedy ještě chodí do nižší kategorie, ale od září už půjde do té školní, což je až do 9. třídy, když jde chtít.

@bekinka hm, to je super! Liberec bohuzel mame daleko.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

V podstatě každý klub jede ze startu s malýma dětma na pohodu. Později už se opravdu jede na výkon a je na vás, jak se k tomu postavíte. S ambiciózními rodiči neuděláte vůbec nic. Byli, jsou a vždycky budou.
Leda najít sport, kde tohle není. Něco všeobecného, Sokol, skauty ... Ale tam boje bývaly taky. Si nevyberete.

K tomu, co píšete. Máte nějaké trenéry, co by si měli udělat pořádek. Slabší sbírají body? Jaké body? Když postoupí někam, tlak bude zase větší.

Mimochodem, já jsem byla za krávu, že fandím dceři, které nesedl dlouhý běh a doběhla poslední. Pán zdrbal chlapce, že je druhý (!), že kdyby se snažil, tak je první. Kluk brečel, sražený až k zemi. Tak jsem se pána ptala, jestli mu to stojí za to. Zlomený ubrečený kluk a otec, co se neumí radovat z jakéhokoli výsledku. Prý ho musí motivovat, aby byl dobrý a já jsem kráva, že jsem ráda za poslední místo.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Přemotivované rodiče kteří si myslí jak je jejich dítě nejlepší na světě přecházím s úsměvem. Každý máme holt priority nastavené jinak . Se synem o všem mluvíme,vysvětlujeme a o to víc vše chápe. Horší je když je takový trenér, který si dává na závody ty top děti a zbytek nemá šanci . Kvůli tomu u nás spoustu dětí přestalo dávat děti na fotbal ,protože trenér si pořád bral jen ty vybrané děti. Naštěstí má syn na atletice perfektní trenéry a nikdo rozdíly nedělá. I většina rodičů je v pohodě. Syn chtěl chodit na basket, ten máme z ruky ,ale byli jsme se podívat, jako první co mě dostalo bylo když se jeden klučina zeptal proč jako syn nemá oblečení Jordan , no na to mu syn řekl,že o oblečení nejde . Rodiče se tam předhání kdo má lepší oblečení, tak kde to jsme? Tohle z atletiky vůbec neznáme. Syn běhá po úraze jako poslední a víte co ? Ostatní mu tleskají jak je dobrej. Vše je prostě o lidech.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Mě štvou i třeba cyklozavody pro veřejnost, které u nás pořádá středisko volného času, kdo jezdí volnočasově nemá proti dětem, co jezdí závodně nejmenší šanci. A určitě je pro tyhle děti spousta profi závodů a nemusely by jet pro medaile tam, kde si měří síly s amatéry

Odpověz
9. čer 2025
avatar

S tím souhlasím, prostě skoro neexistuje opravdu sportovní kroužek jako KROUŽEK, zábava na "zabití" času..u většiny sportů se předpokládá alespoň občasná účast na zápasech, závodech, turnajích...o víkendech, někdy i v týdnu. Dcera takto hrála rok korfbal, docela jí to šlo a snad i bavilo, ale absolutně odmítala byť jen jednou jedinkrát se účastnit víkendových přáteláků (v rámci Brna, zápasy ve vedlejší čtvrti). Je hodně introvert, i v tom kroužku si nenašla žádnou bližší kamarádku. Respektovali jsme to, je prostě taková, nechceme, aby něco dělala na sílu. A letos jsme dali přednost výtvarce na ZUŠ a dcera se v tom našla, dle učitelky je moc talentovaná. Pohyb má holt v TV a ve družině, Protože v blízkém okolí prostě žádné pohybové kroužky, které by se braly prostě jen jako zábava, bez žádných dalších povinností, rivality a sbírání medailí, nemáme.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@ninive211

S tím souhlasím, prostě skoro neexistuje opravdu sportovní kroužek jako KROUŽEK, zábava na "zabití" času..u většiny sportů se předpokládá alespoň občasná účast na zápasech, závodech, turnajích...o víkendech, někdy i v týdnu. Dcera takto hrála rok korfbal, docela jí to šlo a snad i bavilo, ale absolutně odmítala byť jen jednou jedinkrát se účastnit víkendových přáteláků (v rámci Brna, zápasy ve vedlejší čtvrti). Je hodně introvert, i v tom kroužku si nenašla žádnou bližší kamarádku. Respektovali jsme to, je prostě taková, nechceme, aby něco dělala na sílu. A letos jsme dali přednost výtvarce na ZUŠ a dcera se v tom našla, dle učitelky je moc talentovaná. Pohyb má holt v TV a ve družině, Protože v blízkém okolí prostě žádné pohybové kroužky, které by se braly prostě jen jako zábava, bez žádných dalších povinností, rivality a sbírání medailí, nemáme.

@ninive211 nemáte ani Judo nebo plavání?

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Souhlasím se špatným nastavením sportu v ČR. Dcera zatím žádný sport nedělá, netrénuje, ale na závody občas chodí, protože to vidí u nás rodičů. A my se účastníme takových závodů, kde se dává medaile za účast každému a pak zvlášť medaile za umístění, což mi pro děti přijde fajn - každý si něco odnese.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@mandarinka21

@svha ono i v nekterych kolektivnich sportech se objevi deti, ktere nesnesou prohru a kdyz se nedari, hodi vinu na ty slabsi. Syn tam chce chodit, je tam bezva parta. A premotivovani podle me jsou, poslou dite po skole na zavod 3 hodiny cesty od domu, kde jsou v kazegorii prihlaseni jen nasi slabsi, takze jim znemozni postup a odvezou si jen dalsi medaile.

@mandarinka21 ano, máš pravdu, já ti rozumím, a s takovými nic nenaděláš. Dcera jednu dobu hrála florbal, hrály sem tam s mladšími kluky, a co dělali rodiče těch kluků 🤦🏻‍♀️🙈. Já to beru jako životní lekce. Srážky s blbci máš celý život.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Pokud maji stejny pristup jako ty i treneri - nepomohlo by si s temi rodici deti, co maji dost bodu, promluvili oni? Cekala bych, ze pujde proste o to, ze oni nechodi ve vasich botach a vy v jejich. Oni maji doma treba decko, ktere chce podnikat vsechno, co jde, zvlast jestli jsou dobra parta, tak si to proste nechteji nechat ujit. Nebo treba nechapou, ze je potreba slabsim doprat medajle, aby byly stastni. Treba jim prijde na hlavu, ze by kvuli dobremu pocitu vasich deti si jejich dite nemelo uzit vylet...

On dokud to clovek nezazije, tak proste to chape tezko. Mne treba az od te doby, co jezdim s kocarkem, doopravdy doslo, ze i do nizkopodlazni tramvaje smi kocar nastupovat pouze dvema dvermi,
Koukam na ty lidi, co se do tech "mych" dceri cpou, i kdyz by mohli nastoupit o metr vedle, rikam si 🤬 ale pritom jsem byla ve dvaceti stejna a v sedesati mozna zase budu... proste dokud to clovek nezije tak to nevidi. Ti "premotivovani" rodice nevidi situaci z vaseho uhlu pohledu. Mozna tak jako vy nechapete, proc by nekdo posilal dite 3 hodiny daleko pro dalsi medaili a dalsi body, kdyz jich ma dost, tak oni nechapou, ze by nekdo chtel jet 3 hodiny daleko jen s pulkou kamaradu, aby si mohl uzit, ze je nejlepsi, kdyz ti lepsi zustali doma. Nebo se treba nezamysleli, jak velky problem nedostatek bodu je, treba to vubec neresi a nenapadlo je to.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@martinka0209

@ninive211 nemáte ani Judo nebo plavání?

@martinka0209 Plavání máme, ale je hodně předražené. Syn prvňáček chodil v předškolácích se školkou. Teď jsem zvažovala, že bych ho dala do plavča v 1.třídě, ale jako za skoro 6 000 za 10 lekcí fakt ne...příští rok budou mít plavání ve škole. to stejně ve 3.třídě zdarma v rámci vyučování, Judo vyloženě nechce (a dcera už vůbec ne, tak jsem jí to ani nenabízela, u syna jsem navrhovala, nechce-li do juda). Taky syn chodí na koružek pohybových her ve družině a zatím mu (mi) to takhle stačí. Má pohyb navíc, který potřebuje a zároveň to není nic extra náročného.
Spíš třeba škoda, že tu nemáme nějaký ten sokol anebo atletiku...nějaký ten všeobecný rozhled.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@malytlustyhroch

Pokud maji stejny pristup jako ty i treneri - nepomohlo by si s temi rodici deti, co maji dost bodu, promluvili oni? Cekala bych, ze pujde proste o to, ze oni nechodi ve vasich botach a vy v jejich. Oni maji doma treba decko, ktere chce podnikat vsechno, co jde, zvlast jestli jsou dobra parta, tak si to proste nechteji nechat ujit. Nebo treba nechapou, ze je potreba slabsim doprat medajle, aby byly stastni. Treba jim prijde na hlavu, ze by kvuli dobremu pocitu vasich deti si jejich dite nemelo uzit vylet...

On dokud to clovek nezazije, tak proste to chape tezko. Mne treba az od te doby, co jezdim s kocarkem, doopravdy doslo, ze i do nizkopodlazni tramvaje smi kocar nastupovat pouze dvema dvermi,
Koukam na ty lidi, co se do tech "mych" dceri cpou, i kdyz by mohli nastoupit o metr vedle, rikam si 🤬 ale pritom jsem byla ve dvaceti stejna a v sedesati mozna zase budu... proste dokud to clovek nezije tak to nevidi. Ti "premotivovani" rodice nevidi situaci z vaseho uhlu pohledu. Mozna tak jako vy nechapete, proc by nekdo posilal dite 3 hodiny daleko pro dalsi medaili a dalsi body, kdyz jich ma dost, tak oni nechapou, ze by nekdo chtel jet 3 hodiny daleko jen s pulkou kamaradu, aby si mohl uzit, ze je nejlepsi, kdyz ti lepsi zustali doma. Nebo se treba nezamysleli, jak velky problem nedostatek bodu je, treba to vubec neresi a nenapadlo je to.

@malytlustyhroch Jj, je to přesně tak jak říkáš, kdysi jsem měla knížku, která se jmenovala - Každý volí sebe a na tohle to přesně sedí. 👍
S tím kočárem - já zase marně vysvětlovala manželovi, že když jde s kočárem do tramvaje, nesmí všechny pouštět - jakože muž, protože mu všichni nalezou na to "jeho" místo a bude je zase vyhazovat, až se tam konečně nakonec dostane, že dávat přednost v tomhle případě je kontraproduktivní. 😂

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@smajlinka

@malytlustyhroch Jj, je to přesně tak jak říkáš, kdysi jsem měla knížku, která se jmenovala - Každý volí sebe a na tohle to přesně sedí. 👍
S tím kočárem - já zase marně vysvětlovala manželovi, že když jde s kočárem do tramvaje, nesmí všechny pouštět - jakože muž, protože mu všichni nalezou na to "jeho" místo a bude je zase vyhazovat, až se tam konečně nakonec dostane, že dávat přednost v tomhle případě je kontraproduktivní. 😂

@smajlinka Tak tak, pokud nastupuje více lidí + kočár, vždy byl měl první nastoupit kočár (teda rodič s kočárem, ne kočár sám 😀 ), protože má jedno určené místo, kam "patří". Jakmile se tam nacpe na to místo nejdřív pět studentíků, tak pak je zas vyhazovat, je dost vopruz...
Osobně jsem ráda, že kočárkové období máme dávno za sebou.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Dcera nakonec chodí do taneční průpravy na zušku, to je ještě dobré, základy lidového, moderního tance i baletu, takže vše. Soutěž je jedna za rok, mají secvičené nějaké kolektivní vystoupení a jednou za rok vystoupení pro rodiče. A skaut, u toho zůstali oba mladší. Není to úplně sport, ale láska k turistice, přírodě, umět vyřešit ledajaké situace, cestování, táboření, spolu chodí bruslit, plavat.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@ninive211

@martinka0209 Plavání máme, ale je hodně předražené. Syn prvňáček chodil v předškolácích se školkou. Teď jsem zvažovala, že bych ho dala do plavča v 1.třídě, ale jako za skoro 6 000 za 10 lekcí fakt ne...příští rok budou mít plavání ve škole. to stejně ve 3.třídě zdarma v rámci vyučování, Judo vyloženě nechce (a dcera už vůbec ne, tak jsem jí to ani nenabízela, u syna jsem navrhovala, nechce-li do juda). Taky syn chodí na koružek pohybových her ve družině a zatím mu (mi) to takhle stačí. Má pohyb navíc, který potřebuje a zároveň to není nic extra náročného.
Spíš třeba škoda, že tu nemáme nějaký ten sokol anebo atletiku...nějaký ten všeobecný rozhled.

@ninive211 Chápu,ty jo to je fakt drahé plavání 😲,tak já se dcery neptala jestli chce na Judo,prostě jsme to zkusili a když to nebude bavit ,tak v pololetí skončí a teď ji judo tak chytlo ,takže jsem ráda ,ale mít sport děti nemusí,hlavně že sportuji pro radost ve svým volnu a dělají kroužek,který je baví 🙂

Odpověz
9. čer 2025
avatar

U nas jsou “ krouzky” snad jen ve stredisku volneho casu / v dome deti a mladeze. Jinak jsou to oddily a tam ty zapasy a zavody a tlak na vykon proste je. Pokud chcete neco volnejsiho, tak rozhodne ne do oddilu. U nas funguje dobre komunikace s trenery, oni si to cele ridi (i v pripade individualniho sportu, my se treba neprihlasujeme sami na zavody, musi trener a musi s tim tim padem souhlasit). V jednom sportu je bohuzel komunikace s trenery horsi a tam celkove tady to prostredi tlacici na vykon nedavam. Jinak ale souhlasim s napsanym vyse. Dnes uz to casto neni o radosti a pohybu, ale o vykonu a o tom, kolik je kdo ochotny a muze do sportu pro dite dat penez☹️

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@hojda

Jako přijde mi, že v Čechách absolutně chybí sportovní kroužky pro děti (a rodiče) bez ambicí. Prostě jen pro radost z pohybu bez závodění, zápasení a porovnání se mezi sebou....

@hojda souhlas. U nás na atletice udělali tento rok nový oddíl, děti hobby, proste tam chodí děti, co mají trénink třeba jen jednou, dvakrát týdně, jako doplněk, pro zábavu, trenéři je učí stejné věci, ale neočekávají se od nich nějaké extra výkony a na závody nemusí. A to mi prijde super. Protože kdyz chce treba desetileté dítě začít dělat nějaký sport, je pozdě snad na vše🙈

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Orientacni beh.
Ja muzu napsat z pohledu matky dvou deti, ktere delaji stejny sport, ale kazde je jine.
Dcera je dobra. Obcas tu pisu prispevky. Postupne splha vykonnostne nahoru. Momentalne vyhrala jarni oblastni zebricek, v sobotu mistrovstvi oblasti. Ve vyssim zebricku se ji taky zacina darit lepe nez vloni, i kdyz zdaleka jeste ne na bednu.
Syn obsazuje druhy konec vysledkove listiny. Doted byl hrdy, ze nikdy nevzdal, nediskli ho, ale ted se mu to dvakrat v kratke dobe stalo, a je z toho spatny. Jinak je se svymi horsimi vysledky celkem srovnany. Vicemene oslavujeme, kdyz neni uplne na konci. Jeho jedno jedine za celou dobu 2. misto (mensi zavody, 5 zavodniku v kategorii) jsem dojetim obrecela (aby to nevidel) vic, nez vsechna Vendulcina 1. mista, a ze jich uz mela... On dobre beha, ale tu mapu proste moc neumi. A nezleosuje se to, asi proste nema talent.
Je to individualni sport a na tyto zavody neni limit, kolik lidi lze postavit. Takze jede kazdy, kdo chce. Martin zavodi tam, kde chce, prevazne na oblasti. Vendy vzhledem k vykonnosti ma "povinny" zebricek B, to je o stupen vyssi soutez nez ta oblast. I M. tam ale muze, kdyz chce. Nikdo nenadava, ze byva na konci. Takovych clenu tam mame vic. Venuje se jim celkem stejna pece jako tem dobrym, akorat nemaji ty zavody povinne. Martin se ted nominoval na MCR, nechapu jak????? asi tech jeho par bodu z zebricku stacilo. No tak si zabehne kvalifikaci a pujde domu... Paradoxne Vendy nemuze, protoze je mladsi 😅
Myslim, ze podobna atmosfera panuje i v jinych klubech. Tlak na vykon je, ale jen na ty, co jsou na spici. Ten zbytek beha pro radost a na tech zavodech to je videt, ja znam tu oblast a zebricek B a tam to jede v pohodove atmosfere. A berou i deti starsi az stare, treba 14, 15 let, a zacinaji i dospeli.
Syn rad strili. Ma vzduchovku a byl parkrat na strelnici pod dohledem strilet z pistole. Celkem mu to jde. Manzel se jen tak ptal ve streleckem klubu. Zenska, aniz by cokoli o nem vedela, manzela hned utrela. My jsme olympijsky sport, zadnej sranda krouzek, kluk je starej, neexistuje. No, i kdyby existovalo, nedame ho nekam, kde to berou takto. To je vyhoda orientaku, lesy jsou velke, vejde se tam vic lidi nez na strelnice, bazeny, hriste... tak muze zavodit skoro kazdy.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@jasekd

Orientacni beh.
Ja muzu napsat z pohledu matky dvou deti, ktere delaji stejny sport, ale kazde je jine.
Dcera je dobra. Obcas tu pisu prispevky. Postupne splha vykonnostne nahoru. Momentalne vyhrala jarni oblastni zebricek, v sobotu mistrovstvi oblasti. Ve vyssim zebricku se ji taky zacina darit lepe nez vloni, i kdyz zdaleka jeste ne na bednu.
Syn obsazuje druhy konec vysledkove listiny. Doted byl hrdy, ze nikdy nevzdal, nediskli ho, ale ted se mu to dvakrat v kratke dobe stalo, a je z toho spatny. Jinak je se svymi horsimi vysledky celkem srovnany. Vicemene oslavujeme, kdyz neni uplne na konci. Jeho jedno jedine za celou dobu 2. misto (mensi zavody, 5 zavodniku v kategorii) jsem dojetim obrecela (aby to nevidel) vic, nez vsechna Vendulcina 1. mista, a ze jich uz mela... On dobre beha, ale tu mapu proste moc neumi. A nezleosuje se to, asi proste nema talent.
Je to individualni sport a na tyto zavody neni limit, kolik lidi lze postavit. Takze jede kazdy, kdo chce. Martin zavodi tam, kde chce, prevazne na oblasti. Vendy vzhledem k vykonnosti ma "povinny" zebricek B, to je o stupen vyssi soutez nez ta oblast. I M. tam ale muze, kdyz chce. Nikdo nenadava, ze byva na konci. Takovych clenu tam mame vic. Venuje se jim celkem stejna pece jako tem dobrym, akorat nemaji ty zavody povinne. Martin se ted nominoval na MCR, nechapu jak????? asi tech jeho par bodu z zebricku stacilo. No tak si zabehne kvalifikaci a pujde domu... Paradoxne Vendy nemuze, protoze je mladsi 😅
Myslim, ze podobna atmosfera panuje i v jinych klubech. Tlak na vykon je, ale jen na ty, co jsou na spici. Ten zbytek beha pro radost a na tech zavodech to je videt, ja znam tu oblast a zebricek B a tam to jede v pohodove atmosfere. A berou i deti starsi az stare, treba 14, 15 let, a zacinaji i dospeli.
Syn rad strili. Ma vzduchovku a byl parkrat na strelnici pod dohledem strilet z pistole. Celkem mu to jde. Manzel se jen tak ptal ve streleckem klubu. Zenska, aniz by cokoli o nem vedela, manzela hned utrela. My jsme olympijsky sport, zadnej sranda krouzek, kluk je starej, neexistuje. No, i kdyby existovalo, nedame ho nekam, kde to berou takto. To je vyhoda orientaku, lesy jsou velke, vejde se tam vic lidi nez na strelnice, bazeny, hriste... tak muze zavodit skoro kazdy.

@jasekd tak zkuste biatlon jako my 🙂

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@mandarinka21

@jasekd tak zkuste biatlon jako my 🙂

@mandarinka21 to ani nahodou, na to je pozde. On na bezkach umi, v ramci zimnich treninku OB jezdi a maji i soustredeni. Ale biatlon ne. My jsme z JBC a tady jede biatlon na vykonnost. Nevim, kam chodite vy, ale bezky ani biatlon nejsou u nas sport jen tak pro zabavu. Je mu 15, ne 6, aby nekde zacinal.

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@mandarinka21

@jasekd tak zkuste biatlon jako my 🙂

@mandarinka21 a on je v OB vlastne spokojenej. To spis manze mel pocit, ze ta strelba by mohla byt fajn, M. samotnej se tam nijak nedral.

Odpověz
9. čer 2025
avatar

Znám pár rodin, co jsou cestou domškoláctví a stejně přistupují i k volnému času, mají komunitu a vzájemně se věnují svým dětem i dětem svých přátel, podle toho, co kdo umí. Kolo, stěna, běh...
Je to taky cesta, ale náročná na plánování.
Já k závodnímu sportu taky nemám vztah, všechny děti jsem dala do skauta a tam zažijí pohyb a pohodovou míru soutěživosti při hrách, ale o nic nejde. A sama je beru na bazén, devítiletý se mnou tuhle uplaval 6 bazénů v kuse 🙂

Odpověz
9. čer 2025
avatar
@jasekd

Orientacni beh.
Ja muzu napsat z pohledu matky dvou deti, ktere delaji stejny sport, ale kazde je jine.
Dcera je dobra. Obcas tu pisu prispevky. Postupne splha vykonnostne nahoru. Momentalne vyhrala jarni oblastni zebricek, v sobotu mistrovstvi oblasti. Ve vyssim zebricku se ji taky zacina darit lepe nez vloni, i kdyz zdaleka jeste ne na bednu.
Syn obsazuje druhy konec vysledkove listiny. Doted byl hrdy, ze nikdy nevzdal, nediskli ho, ale ted se mu to dvakrat v kratke dobe stalo, a je z toho spatny. Jinak je se svymi horsimi vysledky celkem srovnany. Vicemene oslavujeme, kdyz neni uplne na konci. Jeho jedno jedine za celou dobu 2. misto (mensi zavody, 5 zavodniku v kategorii) jsem dojetim obrecela (aby to nevidel) vic, nez vsechna Vendulcina 1. mista, a ze jich uz mela... On dobre beha, ale tu mapu proste moc neumi. A nezleosuje se to, asi proste nema talent.
Je to individualni sport a na tyto zavody neni limit, kolik lidi lze postavit. Takze jede kazdy, kdo chce. Martin zavodi tam, kde chce, prevazne na oblasti. Vendy vzhledem k vykonnosti ma "povinny" zebricek B, to je o stupen vyssi soutez nez ta oblast. I M. tam ale muze, kdyz chce. Nikdo nenadava, ze byva na konci. Takovych clenu tam mame vic. Venuje se jim celkem stejna pece jako tem dobrym, akorat nemaji ty zavody povinne. Martin se ted nominoval na MCR, nechapu jak????? asi tech jeho par bodu z zebricku stacilo. No tak si zabehne kvalifikaci a pujde domu... Paradoxne Vendy nemuze, protoze je mladsi 😅
Myslim, ze podobna atmosfera panuje i v jinych klubech. Tlak na vykon je, ale jen na ty, co jsou na spici. Ten zbytek beha pro radost a na tech zavodech to je videt, ja znam tu oblast a zebricek B a tam to jede v pohodove atmosfere. A berou i deti starsi az stare, treba 14, 15 let, a zacinaji i dospeli.
Syn rad strili. Ma vzduchovku a byl parkrat na strelnici pod dohledem strilet z pistole. Celkem mu to jde. Manzel se jen tak ptal ve streleckem klubu. Zenska, aniz by cokoli o nem vedela, manzela hned utrela. My jsme olympijsky sport, zadnej sranda krouzek, kluk je starej, neexistuje. No, i kdyby existovalo, nedame ho nekam, kde to berou takto. To je vyhoda orientaku, lesy jsou velke, vejde se tam vic lidi nez na strelnice, bazeny, hriste... tak muze zavodit skoro kazdy.

@jasekd Jen počítej, že na MČR syn poběží i finále, kvalifikují se všichni, jen se rozdělí do finále A,B,C, ... A Vendy by mohla běžet, jen by asi musela mít lepší umístění v žebříčku. Vím, o některých 14, co mistrovství v 16 poběží.

Odpověz
10. čer 2025
avatar

Ale jinak k otázce, přemotivované rodiče neřeším, spíš se iima bavím. Chci aby děti sport hlavně bavil, aby tam byla vnitřní motivace, vždy jim říkám, ať si to hlavně užijí. Medaile nesbírají, to vůbec, ale když se jim výkon podaří, porazí těžkého soupeře, dají gól ..... což je pro většinu jejich kamarádů standart, mají obrovskou radost. A souhlasím s ostatníma, pro malé děti je nabídek spousty, ale cca od 10 let je sport zaměřen hlavně výkonnostně, tréninky 3 a víckrát týdně, závody a když chce dítě sportovat jen pro radost, je to problém.

Odpověz
10. čer 2025
avatar
@kodiak13

@jasekd Jen počítej, že na MČR syn poběží i finále, kvalifikují se všichni, jen se rozdělí do finále A,B,C, ... A Vendy by mohla běžet, jen by asi musela mít lepší umístění v žebříčku. Vím, o některých 14, co mistrovství v 16 poběží.

@kodiak13 ona ma licenci B a je kat. D14. Mozna kdyby mela A, mohla by. Trenerka nejdriv o necem mluvila, ale pak rekla, ze to nepujde. Na licenci A to ma rozbehnute letos, ale urcite problemy nam do toho hazeji tezke vidle, tak z toho asi nic nebude. Ale svet se nezbori. Martin ma licenci C😅 tak nevim, co tam bude delat, ale OK. Ja mu rekla, ze si da tu kvaldu a nazdar... no, tak treba pobezi i v nedeli, co uz... Ja nebeham, tak se v tom nijak nevyznam. On z te nominace nijak odvazany neni, posledni dobou mu to vubec nejde.

Odpověz
10. čer 2025
avatar

Mě hrozně vadí a je mi líto těch dětí, co jsou velice dobré a rodiče místo aby je chválili, tak na ně řvou. Že jeli jak posr…Dítko přijede na 2. místě a matka místo aby chválila, tak ho seřve, že se nechal ve sjezdu předjet.

Odpověz
10. čer 2025