mariegroth
871

Za kouzlem a dobrodružstvím: Disney World a Universal Studios na Floridě - 2.ČÁST

První díl zde: https://www.modrykonik.cz/blog/mariegroth/article/za-kouzlem-a-dobrodruzstvim-disney-a-un-iud9an/

Rozloučila jsem se s vámi hned po cestě do druhé části parku, tedy Islands of Adventure. Tak honem zpět do vyprávění...

Druhá část světa HP jsou Prasinky a samozřejmě hrad. Prasinky jsou zasazené do zimního období. Sníh na střechách je umělý. Nacházejí se tam všechny místa, které znáte z knih. Třeba takový Medový ráj, pošta a i restaurace.

Hned po příjezdu jsme šli na oběd do "U Tří košťat". Muž si dal k pořádnému kusu masa dýňovou šťávu a já máslový ležák.

Pak následovala jedna z mých oblíbených “rides” a to je ta přímo v hradě. Maverick po obědě usnul a my s mužem dělali child swap. Ten hrad je úžasný. Plný mluvících obrazů, Buclaté dámy, skleníku a třeba i pracovny ředitele.

Samotná “ride” je simulace letu, hledání draka a je to na půl na plátně a částečně jsou tam i opravdové kulisy. No, ehm můj muž řekl, že ho to docela vyděsilo. Jsou tam pavouci, mozkomoři, bazilišek. A celé je to opět ve tmě. Hledala jsem nějaké dobré video, ale jelikož je to ve tmě, tak to je těžko natočitelné.

Po hradě jsem chtěla jít na úplně novou dráhu a to je Hagridova dráha, ale čekací doba byla skoro dvě hodiny. Jsem ultra fanoušek HP, ale můj syn je ještě malý a čekání ve frontě není nic pro něho. Mrzí mě to, ale spokojené dítě je přednější. Takže bohužel nemohu podat report. Alespoň jsem se ale projela na hypogryfové dráze a to se taky počítá.

Hned vedle světa HP je Jurský park. Ten osobně miluju. Ta “ride” je jízda člunem po jurském parku, kde vám ukazují dinosaury, ale pak se věci obrátí vzhůru nohama a vy se snažíte utéct. Nejlepší část je konec dráhy, kdy vás člun vyveze nahoru a pak padáte dolů do řeky. A je tam velký T-REX. Počítejte s tím, že budete pěkně promáčeni.

Toto video je moc pěkné: https://youtu.be/yhz14VKo_VY

Poslední hodiny v parku jste strávili ve světě Dr.Seuss, což je úžasný barevný svět pro ty nejmenší. Maverick si pořádně vyřádil a měl radost.

Můj muž miluje velké horské dráhy. Já absolutně ne. Ještě před odchodem z parku stihl opravdu velkou “ride” inspirovanou postavou Hulk.

V minulém dílu jsem úplně zapomněla zmínit, že jsme šli na 3D ride z Transformers a v této části parku zase na Spider Man. Ty dráhy jsou podobné. Máte 3D brýle, trochu vás to hází do stran, jsou tam zvukové efekty a animace. Jste naprosto vtaženi do děje. Ty simulace jsou opravdu věrohodné.

Večer jsme šli na jídlo do mé oblíbené The Cheesecake Factory. Restaurace jsou známé hlavně pro božské cheesacaky, ale mají také normální jídlo a opravdu plné menu. Jestli budete někdy v USA, tak tam určitě musíte zajít. Během večeře jsme koupili lístky na další den do dalšího Disney Parku - Magic Kingdom.

Pokud bych vám měla doporučit jeden park, který byste měli vidět, pak je to určitě Magic Kingdom. Je to prostě klasika. Je to pravé Disney. V tomto parku je právě ten úžasný zámek, spousta Disney postaviček a tento park je ideální pro všechny věkové kategorie.

Úplně jsem zapomněla, že to trvá opravdu dlouho se do Magic Kingdom vlastně dostat. Zaparkujete, jdete chvilku pěšky, pak musíte sednout na vláček, který vás doveze do parku. Kvůli covid a rozestupům celá tato procedura trvala asi tak hodinu a půl. Ale na druhou stranu třeba i ten vláček “monorail” je pěkný zážitek. Jede kolem Disney hotelů a resortů. Má v nich i zastávky. Člověk vidí, jak je vše krásně udržované a precizně dělané.  Jede se i kolem ikonického hotelu - The Grand Floridian. Tam se vdávala babička mého muže.

Park byl poměrně plný. Mnohem víc, než Animal Kingdom a Universal Studios. Pořád to ale nebylo nijak tragické. Leden je v Orlandu poměrně “mimo sezonu”. Nebyla zima, ale také nebylo teplo, což vždycky ovlivní to, jak plné nebo prázdné ty parky jsou. Jako první jsme navštívili “ride” Piráti z Karibiku. Je to na loďce a je k tomu příběh.

Potom jsme začali obcházet park systematicky a šli jsme na většinu rides, kam mohl i Maverick. Na Petra Pana, Medvídka Pú, It's a Small World a úplně nejvíc se mu líbila Malá mořská panna. Na všech těchto rides sedíte ve vozítku a pohybujete se automaticky. V každé sekci se pak něco odehrává.

Přes oběd usnul a my jsme se s mužem vystřídali na Space Mountain  -velice rychlá dráha ve tmě a na Haunted Mansion, která je sice pro všechny věkové kategorie, ale je to projížďka po domě, ve kterém straší a to by ho opravdu vyděsilo.

Když se probudil, tak jsme viděli velkou většinu Disney princezen. Vždy dělají takovou projížďku kolem zámku a je to moc pěkné. Být Disney princeznou je velká prestiž. Většinou jsou to profesionální tanečnice nebo herečky a na takovou pozici je nával. Samozřejmě mají několik dívek, které ztvárňují určitou princeznu a ty se pak střídají v práci.

Kolem čtvrté hodiny už na nás začala padat únava, která se nastřádala z předešlých dnů. Možná se to nezdá, ale ty parky jsou opravdu náročné na chození a člověk je neuvěřitelně utahaný. Magic Kingdom jsme tedy opustili poměrně brzo, ale stihli jsme všechno, co jsme chtěli. Akorát jsme vynechali jednu oblíbenou ride, na kterou ale nebylo dobré počasí. Magic Kingdom je známé pro úžasnou večerní parade a ohňostrojovou show. Viděla jsem je několikrát a je to krásný zážitek. Dělá se po setmění. Vlastně vůbec nevím, jestli ji pořádají kvůli covid, ale s Maverickem bychom to stejně nedali. Na cestě do hotelu jsme si dali jídlo v kubánské restauraci. Na Floridě je velký kubánský vliv. To asi nikoho nepřekvapí. Kuba je poměrně blízko.

Následujícího dne nás čekal přejezd do Fort Lauderdale. Jeli jsme autem. Cesta nám trvala s přestávkami asi pět hodin. Viděli jsme pobřeží a celkově jsme si cestu užili.  Je to město hned u Miami. Řekla bych, že je Miami velice podobné, ale je o dost klidnější. Ubytování jsme měli v hotelu W od Marriott.

Těšili jsme se na pláže, které jsou tam moc hezké. I když u mě stále vedou pláže havajské.

Ve Ft.L jsme měli v plánu oslavit narozeniny mého muže a to se povedlo. Jinak jsme opravdu nedělali nic extra. Dorazili jsme tam ve středu odpoledne a v pátek k večeru jsme odevzdali auto, sedli na letadlo a dovolené byl konec. Moc jsme si to užili a byl to skvělý způsob jak oslavit naše narozeniny a opustit alespoň na chvíli studený Washington. Měla jsem obavy, jak si užijeme dovolenou v době covidu, ale musím říct, že mimo roušek se zdál být život na Floridě velice normální. Další co mě překvapilo bylo to, jak Maverick skvěle zvládnul časový posun o tři hodiny. Měla jsem strach, že bude vstávat ve tři ráno, ale pozitivně mě překvapil a vstával “normálně”. Klíčové určitě bylo správné načasování jeho odpočinku a zabavit ho aby šel spát v letadle o trochu déle. No, někdy nás naše děti pozitivně překvapí, co se spánku týče.

Vím, že se určitě najdou rodiny, které s takhle malými dětmi cestovat nechtějí a to je v pořádku. Já jsem od začátku věděla, že cestovat chtít budeme a to i s malým.  Naše cestování a dny na cestách či v destinaci vždy jedeme podle jeho tempa. Ano, je to někdy těžké a vyčerpávající, ale který okamžik v životě rodiče není těžký a vyčerpávající.  Jsem vděčná, že můžeme vytvářet krásné vzpomínky na krásných místech jako rodina.

Doufám, že se vám tento report z dovolené líbil a budu se těšit příště. Určitě mi napište, jestli máte návrh na nějaký další článek.

Ahoj,

Marie

Super, diky, těším se tam čím dál vic 😊 u nás proběhla zpráva, že oba parky, jak v LA, tak v Orlandu musely, diky covidu, propustit 30 000 zaměstnanců. Bylo to nějak vidět? Jako, že byly zavřené některé atrakce, restaurace , doprovodné akce v areálu,.....?

23. únor 2021

Úplně mě to navnadilo, že bych tam hned jela taky. 😀
Na Floridě jsem byla v roce 2000 a některé parky jsem navštívila, bylo to úžasný a ještě jednou, bych to i se svými dětmi chtěla zažít.

@nadja73 Opravdu nemuzu rict, ze jsem videla nejaky rozdil mezi pred a behem covid. Otevrene bylo vsechno. Ale Disneyland je stale zavreny.

23. únor 2021

@mariegroth super článek,opět.jako bych tam byla s Vámi.

Nádhera 🙂 a jak chutná máslový ležák? 🙂

Paráda 😀

@verciiik Velice sladce. Davala jsem sem i recept :D

Šmánkote, to je taková paráda!!! Musí to být úžasné zážitky a smekám nad tím, jak to zvládáte i s malým. V dobrém vám to všechno závidím - jak se říká - zážitky ti nikdo nikdy nevezme. Věřím, že to bylo i vyčerpávající všechny ty parky. Ale paráda! Děkuji za krásné články.

24. únor 2021

Škoda, že se tam nikdy nepodivame. Starsi syn miluje HP, piráty, dinosaury. Ten by se vyřadil 🤩 a mladší ten by byl nadšený ze zvířátek i Disney světa 🤩 moc děkuji za tvé články. Moc ráda je čtu 😉

@myspule1 Jsem rada, ze te bavi

@vendy30 nikdy nerikej nikdy

24. únor 2021

@mariegroth no u mě bohužel ano. Strašně se bojím létání. Cesta do Řecka a zpět pro mě byl očistec. A bohužel angličtina je pro mě mor 🤦‍♀️ docela rozumím, ale mluvení je bída.

Konečně jsem se dostala k přečtení článku a hned bych se tam chtěla podívat. Musí to být opravdu úžasný zážitek. Ale ta dálka je moc velká. 😔
Moc díky za krásné články. 😘

11. bře 2021

Opět děkuji za krásný článek. Jen si tak říkám kolik by nás ta dovolená stála.. Netušíte řádově kolik by to bylo v korunách? A budu se opakovat s menší opravou v dobrém vám závidím váš život. Je krásné mít takové možnosti a užívat si. My jsme rádi že děláme aspoň výlety po ČR.

@trpaslicek19 Samotne listky do techto parku jsou v radech tisicu korun. Letenky na Floridu budou kolem alespon 15000kc a pak nejake ubytovani. Pronajmout dum vyjde kolem 15000-20000. Levne to asi uplne neni, ale take jsem videla, kolik si berou cestovky treba za Egypt a take to muze byt opravdu palka. Ja bych na vylet po CR moc rada. Muj muz se strasne tesi do Ceska