icon
1 / 1
avatar

Teda to je tak krásně napsane.Po 3 týdnech jsem musela dat malému umele mléko...proste mě mléko zmizelo,obrecela jsem to a nedokázala jsem se stim smířit😕Teď už vim,ze některé věci se dějí z nějakého důvodu...a musime je přijmout 🙏

Odpověz
18. únor 2020
avatar

U nas to bylo stejny...dva mesice jsme neuspesne bojovali se zloutenkou, nakonec to bylo tim, ze v mym materskym mliku jsem mu predavala dalsi a dalsi spatny latky a nakonec taky UM..ale hned byl hrozne spokojenej, zivej, v noci konecne spal 4h a ne 1,5h jako vzdy...proste spravnej krok to byl, tak jako u vas🙂

Odpověz
18. únor 2020
avatar

Kojeni, kojení,kojení.....jako prvorodička jsem to vůbec neresila,měla jsem představu - dám prso,malej bude pít a tečka . No jak jsem se spletla,byl to boj,a dodnes mě mrzí,že to nevyšlo. Za pár měsíců porodim druhé miminko tak doufám,že to bude lepší.
Jinak už mám pomalu tříleté ho chlapečka takže ten papa pomalu vše, u ovoce vedou jablíčka 🙂

Odpověz
18. únor 2020
avatar

@pegysek30 Mas naprostou pravdu. Neni to jednoduche, ale hlavne, ze se miminko napapa.

@anetka9 To jsem rada, ze to u vas dobre dopadlo. Byla to hrozna bezmoc.

@zdenina22 Mela jsem tu samou predstavu o kojeni. Jablicka mame moc radi

Odpověz
18. únor 2020
avatar

Moc pěkné napsaný příspěvek, máš příjemný styl vyjadřování, hezky se to čte.

Odpověz
18. únor 2020
avatar

@elinkal Dekuju. To je velka pochvala.

Odpověz
18. únor 2020
avatar

Kojila jsem sice u obou, ale taky jsem studovala, nebo prostě nebyla doma a hledala jsem lahvičku se savičkou, která by imitovala sání z prsa. Tenkrát to tu nebylo. Dělala to jen Medela Calma. Je fajn, že je tu další firma, co nabízí takové lahvičky.

Odpověz
19. únor 2020
avatar

@mariegroth Nedá mi se nezeptat, ale nechci se tě nijak dotknout, zajímalo by mě, zda už opravdu malý sedí, slyšela jsem totiž, že v USA pasivní prosazování neřeší. Díky.

Jinak já u druhé dcery začala s metodou BLW a bylo to úžasné!

Odpověz
20. únor 2020
avatar

@lennus Vedela jsem, ze se mi na to nekdo zepta 🙂. Ano, sedi sam uz 2-3 tydny.

Odpověz
20. únor 2020
avatar

@mariegroth To je tedy velmi šikovný, mě to překvapilo, co vidím kolem sebe, tak děti lezou a pak si sednou často až mnohem později, naše byly tedy extrém, začaly pozdě lézt a sedět až skoro v roce a chodit po roce a půl. Syn byl tedy nedonošený, ale dcera dva dny před termínem, o to víc jsem to nechápala, ale je to jedno.
No a je to tedy pravda, že u vás je to s pasivním prosazováním jiné jako že se to neřeší? Mně vyloženě fyzioterapeutka kladla na srdce, ať je neposazuju, dokud si nesednou samy, chodila jsem s oběma právě z důvodu, že nechtěly lézt, což je pro záda důležité. Díky

Odpověz
20. únor 2020
avatar

@lennus Ja tady nemam moc kamaradek s takhle malym ditetem, tak nemam srovnani, ale nikdy jsem nad tim nepremyslela, jestli treba zacal Tohle a tamto delat pozdeji nebo brzy. Jako mama se tim ani moc nechci stresovat🙂
Opet nemuzu komentovat a rict, ze se to resi/neresi. Moje osobni zkusenost - pediatr mi kladl na srdce, ze nemam kupovat zadna choditka nebo skakatka. A I takove gumove. sedaky Vsechno je to oficialne nedoporucene asociaci pediatru. To, ze to lide pouzivaji je vec jina. To uz je pak na kazdem. A na me zidlicce, I co jsem tak videla jinde, tak se pise, ze by se mela zacit pouzivat az Kdyz dite samo drzi hlavu a samo sedi. Opet nemuzu komentovat, jak to delaji jine rodine. Vim, ze to tady spousta maminek zminovala. Na druhou stranu...Pokud to zpusobuje problemy zad, tak kde jsou vsechny ty deti s problemy zad? Jestli nekoho treba napadlo udelat studii, ze problemy se zady jsou treba zpusobene predcasnym posazovanim.

Odpověz
20. únor 2020
avatar

@mariegroth Já to bohužel musela řešit, protože syn se narodil o sedm týdnů dříve. Jen jsem věděla, že lezení je důležité, ale nespěchala jsem na něj, ani se nestresovala, jsem celkem flegmatická matka, no ale když ani v roce nelezl, tak už mi to přišlo divné, šli jsme na fyzio a ta mi poradila dát overball do bodýčka a tím zvedl břicho a hned se rozlezla, skvělá rada! 😀 U dcery jsem tedy věděla, že má lézt, taky byla pomalejší, tak jsme radši zašli na fyzio, ať na ni mrkne, podle ní jí jen chyběla odvaha k chůzi potom, vše dělala dobře, jen měla svoje pomalejší tempo. Nato, že byla donošená, začala prostě chodit dost pozdě, prý do roku a půl je to v pořádku, ona měla 19 měsíců, když začala. Mně to přijde i celkem logické, že dítě má svůj čas, že se nemá nic uspěchat a pomáhat. Myslím, že děti s problémy se zády a špatným držením těla jsou všude, kor dnes, když se apeluje na to, že hodně jich sedí u PC, nesportuje, přibývá dětí s obezitou a nadváhou, jen to běžného člověka možná nenapadne, já sama mám potíže s bedry, je to kvůli slabému břichu, no a vím i od kamarádky cvičitelky hodně. Díky za info.

Odpověz
20. únor 2020
avatar

@mariegroth Promiň, ale mě to téma psychomotorického vývoje opravdu moc zajímá, proto bych se tě ráda ještě zeptala - že sám sedí od pěti měsíců znamená, že se do toho sedu sám dostal? Můj syn si sedal špatně, byl na čtyřech a jakoby se posunul pomocí rukou dozadu a nohy točil do stran - z toho měl i vybočené nohy, ale hodně mu pomohla bosá chůze a barefootové boty, dcera už na to šla správně přes bok, čemuž předcházelo lezení, ale lezly tedy oba. Přiznám se, že asi ani neznám dítě, které by si v pěti měsících samo sedlo. Pasivně se asi udrží jako že samo sedí, ale to je to, co právě škodí a co se nedoporučuje, jakkoliv těm dětem do sedu pomáhat a že dítě samo sedí se aspoň u nás bere, že si samo sedne. Toto je třeba velmi zajímavý článek, kde píšou, že z hlediska vývoje je to nereálné, ale možná máš opravdu malého tak šikovného, nechci rýpat, jen mě to zajímá, jestli jsou opravdu v oblasti fyzio rozdíly i v jednotlivých zemích, díky. https://www.poliklinikaprosek.cz/stranka-nejcas...

Odpověz
23. únor 2020
avatar

@lennus Ja se s tebou klidne o tom pobavim ve zprave v podrobnostech, kdybys chtela. Uz vim, jak tady neco napisu a nekdo me napadne, jako to bylo v minulosti 🙂. Doufam, ze to chapes. Umi sedet v tzv.tripod sit. Ten clanek co jsi dala je neco, co urcite slycham, ale rada bych vedela, kde jsou studie kritizovaneho pasivniho sedu. Nerikam, ze nemas pravdu, ale Ja treba rada za vecmi vidim studie.

Odpověz
23. únor 2020
avatar

@lennus A jeste teda musim dodat, ze ta zidle neni jako dospelacka zidle, ale je polohovatelna. Neni tam sedici, ale ta operka je zaklonena. Snad to dava smysl co tim myslim

Odpověz
23. únor 2020
avatar

@mariegroth V pohodě, už to nemusíme řešit, myslím, že se bavíme inteligentně a ostatní neřeš, i já asi vyznívám jako rypálek, ale nemyslím to zle. Já zase studie moc neřeším, ale mám i kamarádky fyzio a vidí věci v praxi, mně to jen přijde logické, že se nemá vývoj urychlovat a že každé dítě má ten svůj čas, jak se říká zdravý selský rozum je někdy více než studie, na vše se dá napsat studie v pozitivním i negativním slova smyslu. Polohovatelná je super. Jak jsem psala, jsem v hodně oblastech flegmatická matka, jen toto jsem dost řešila z hlediska toho zpožděného vývoje u obou dětí. Ještě mě zaujala jedna věc, co jsem řešila s naší fyzioterapeutkou. Říkala, že dříve se dávaly děti hodně do ohrádek a tím vlastně měly ty děti tendenci si rychleji stoupat, protože chtěly vidět, naopak malým prostorem tolik nelezly a lezení je pro posílení zad to nejlepší.

Odpověz
23. únor 2020
avatar

@mariegroth Ještě tady jedna maminka z MK psala fajn článek, je fyzioterapeutka, tak třeba ona by měla nějaké studie @eficenka
https://www.modrykonik.cz/blog/eficenka/article/pohled-fyzioterapeuta-choditka-hopsad-gblmer/

Odpověz
23. únor 2020
avatar

@lennus vubec to neberu jako rypani ;) Proste jsi mama a zajima te to. Mam synovce, ktery je special needs a chodi k fyzioterapeutovy, tak se svagrove zeptam, Jake rady dostala ona. Je mu 2.5 let a nechodi. A souhlasim se selskym rozumem, presto si ale myslim, ze I ten je casto ovlivnen treba kulturou nebo celkove prostredim. Nazory na vychovu jsou vsude jine. Ja treba casto zminuji bezpecny spanek a americka maminka by ti treba rekla, ze selsky rozum by ji nedovolil dat diteti do jednoho roku deku.
A choditka ani visitka rozhodne doma nechci

Odpověz
23. únor 2020