icon
avatar
rebe
14. lis 2019    

Ministerstvo školství představilo spolu s autory Strategie 2030+ plán, kudy se má ubírat vzdělávání v Česku do roku 2030. Přináší celou řadu změn, které by měly zastaralé pojetí výuky přetvořit ve školu pro život.
Co si o tom myslíte? Mně se většina těch myšlenek líbí moc, jsem trochu skeptik ohledně zavádění, je to hodně velká revoluce, ale kéž by, kéž by!

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/strategie-203...

avatar

Me se tam vetsina napadu libi...Ja treba podam pohled z me skoly...Me treba vadilo, ze ja na hotelovce, musim srotit chemii...Chapu ze clovek musi mit prehled, ale nase ucitelka byla beze srandy psychopat ucila nas veci, ze nikdo nechapal, a ja to nechapu dodnes....Nechala uplne z prehledem pul tridy rupnout....Uprimne rikam, mnohem radsi bych byla kdybych mela rozsirenej jinej predmet souvisejici s oborem...To same bylo se zaklady ekologie, ta sama ucitelka...

Odpověz
14. lis 2019
avatar

*s prehledem pardon

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Obávám se, že je to absolutně bez šance ☹

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@makynaeliska Mně čím dál víc vadí to pojetí, že je nějaký výklad, očekává se, že si zapamatuješ všechno, ale nikomu nevadí, že to po testu zase zapomeneš. Nikdo neřeší, že z loňska si paamtuješ 10 % věcí. U svých dětí vidím, že když je nechám vybrat, co z informací je zaujalo, vyberou si jenom třeba 30 %, ale ty si potom pamatují napořád. A to jsou prcci, co teprve u školáků. Jsem vystudovaná učitelka, čeština dějepis, a to, co všechno se učí už na zákaldkách, mi hlava nebere...

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@bramarfi Taky se obávám, ale líbilo by se mi to moc.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe s tim taky souhlasim....Ja treba nechapu u dcery jejich anglictinu, ty osnovy, fakt to nepobiram....Ja vzdycky myslela ze se maj ucit od zakladu, ja jsem, ty jsi bla bla ne, ona se uci nesmyslny slovicka a vety a doted nevi jak se rekne ja jsem 😳

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@makynaeliska joo, takovy predminuly, predpritomny a predbudouci cas... prvni veta, co nam k tomu ucitelka na stredni rekla - “Oni to vlastne skoro vubec nepouzivaji a budou vam rozumet i bez toho. Ale umet to musite.”

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@makynaeliska @luidisek Třeba u jazyků mě fascinuje, že se vůbec neučí fonetika, tedy správná výslovnost. Někdy od páté třídy jsem se učila německy a až při semestru v Německu na vysoké zjistila, že mají dvě výslovnosti ch. Půl roku jsem chodila na fonetiku, makala na výslovnosti, a pak mi všichni Němci začali chválit němčinu, i když gramaticky stála a stojí za prd.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Fandím tomu, moc by se mi to líbilo. Jen se obávám, že to selže...

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Tak to je ono, naučit děti se učit! Ale to nikdo nedělá. Učitelka nám včera na třídních schuzkach řekla přímo, ze 3-4 děti ve třídě se doma učit nemusí a ze se nenauci učit a ze to pro ne pak bude těžké. Tak proč s tím sakra něco neudělá? 😏 Já jsem na vejsce dost spadla na pusu, teď mi tohle přijde dost zásadní.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe tak když jazyky učí preucene rustinarky, často jsou o pár kapitol napřed, tak fonetika je fakt utopie. Já měla teda na anglictinare štěstí, ale když slyším od známých se školou povinnými dětmi jejich příběhy z jazyků, tak mi nepřipadá, že by se něco výrazně zlepšilo v porovnání s dobou před 20 lety.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@luidisek
@rebe tal o fonetice ani nemluvim, ucitelka jim pise vety na tabuli a deti jen opisuji😩

Odpověz
14. lis 2019
avatar

jo, na jednu stranu fajn článek, změna je potřeba, ale na druhou stranu, takový článku je spousta, že se má něco změnit, ale nikde se nepíše jak. Jak to udělat. Kdyby k tomu někdo napsal model, modelovou situaci. Ale alespoň by si to člověk mohl představit. Všechno je o tom, že se děti nemají šrotit, ale že mají přemýšlet. Ale ony nechcou přemýšlet, protože jsou naučené to dělat "po staru" ☹ Ten model by musel začít fungovat od první třídy a museli by v něm jet všichni učitelé.
Podle mého názoru to je zase článek "takhle by to mělo vypadat", zase jen podráždí lidi proti učitelům, protože to takhle nevypadá. Přitom si myslím, že se spousta učitelů už snaží, ale jsou jim neustále házeny klacky pod nohy od kolegů, od vedení, i od samotných rodičů. Protože změny k lepšímu ano, ale pak se všichni změn bojí a stáhnou se zpátky, protože raději to své staré jisté než "moderní" změny a neznámo.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

stačí se podívat na diskuze, když má někdo matiku podle Hejného. To je už změna, která učí myslet. Ale tolik rodičů je z ní na prášky, protože nemají jak svému dítěti pomoci.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

a v článku nesouhlasím s názorem, že jsou studenti vzděláváni k určité funkci. Tak ne asi. Jdu se učit na zedníka, tak asi se učím zedníkem a nemůže po mě nikdo chtít, aby si takový úče%n sedl za šicí stroj. Dnešní střídání profesí mě vytáčí. Všichni dělají všechno, ale zkušeného mistra řemesla aby člověk pohledal.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe Ich-Laut und ach-Laut, taky jsem se to naučila až v 18 a přitom v mladším věku by to šlo mnohem lépe, potože by člověk neměl zafixovanou tu špatnou výslovnost 🙂

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@ajka198 Tohle není článek, to by měla být oficiální strategie MŠMT. Pokud projde, počítám, že k tomu zpracují metodiku a změní vzdělávání budoucích učitelů... A myslím, že lidé, kteří se o školní systém zajímají, jsou spíš naštvaní na systém než na učitele, kteří mají jen malé možnosti něco změnit.
A k odbornému vzdělávání. Můj muž dělá v gastronomii. A učni, kteří mu chodí na praxi, neumí nic. Ve škole je nenaučili ani krájet. V učebnici mají, že vývar se dá připravit z kostky. Konvektomat jim ve školní kuchyni nezapnou, aby se nepopálili. Takže se vlastně všechno učí až u něj, ve škole ztrácí čas. On s nimi stráví neskutečné množství, protože se je snaží opravdu něco nauči. Ale protože oficiálně pro něj pracují, musí jim ještě platit. Naprosto absurdní systém...

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe kéž bys měla pravdu, že jsou lidi naštvaní na systém 🙂
Tvého muže úplně chápu. A s tím naprosto souhlasím, že učni se učí především praxí, ale vlastně i děcka na sš. Praxe je úplně nejvíc. A když 15leté děcko nesmí zapnout konvektomat, tak to už je masakr.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Jsem v tomhle spíš skeptik. Bohužel systém biflování je děsný, ale nová koncepce narazí na to, že velká část pedagogického sboru zůstane rigidní, nebudou ochotni dělat změny, protože nejvíc práce to bude samozřejmě pro ně. Pamatuju si můj dějepis, měla jsem ho 5 let na ZŠ, kde jsme končili národním obrozením, a 2 roky na SŠ, kde jsme probrali horem dolem pravěk a skončili u starověkého Řecka. V životě jsem ve škole nebrala dějiny 20. století, to podstatné, co ovlivňuje současnost a je to ostuda, ve škole jsem strávila 18 let. Ale ty osnovy jsou tak svazující, že nová koncepce bude muset prezentovat třeba i změnu výukových materiálů, to je ale taky běh na dlouhou trať. Osobně myslím, že taková vize je spíš daleká hudba budoucnosti a naše děti to moc nepostihne.

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@ajka198 Obecně lidi asi nadávají spíš na učitele, to máš nejspíš bohužel pravdu. Každá chodil do školy, takže každý rozumí školství. Ale kdo do toho víc vidí, ten, věřím, ví...

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@malenka3 Proto se to jmenuje Strategie 2030+, protože je to koncept po roce 2030. ale ty moje by to ještě pozitivně ovlivnit mohlo. Možná, kdyby se to stihlo 😀

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Uz Strategie 2020 byla moc pekne zpracovana a velice slibna. Tolik se do ni investovalo. A kde je ji konec 😔 Ale nadeje umira posledni, tak treba se tentokrat podari ji prosadit a zmeny zacit realizovat plosne!

Odpověz
14. lis 2019
avatar

já ve změnu věřím, ale naše generace je ještě sešněrovaná tím, v čem se vzdělávala sama. Moje základka a střední byla jenom frontální výuka, vrcholem bylo nějaké nudné video, když už ten videopřehrávač fungoval. A frontálka je tak nudná i pro učitele, nebo teda pro mě rozhodně. Nevzdávám se jí, ale je to děsný opruz. Teprve teď na VŠ přicházejí studenti, kteří se setkali i s jinými formami výuky a jsou políbeni novými technologiemi. Změna bude možná už i za těch 10 let 🙂

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Holky, ja jsem taky pesimistka, ale! Mam tretacku a prvnaka. Prvnak letos dostal mladou ucitelku (uci asi 4 roky), to je teda rozdil, deti vubec netravi tolik casu v lavici, chce do vyuky zaradit dramatickou vychovu, dost veci hrou, ukoly fakt jen pro upevneni uciva atd. Protoze s dcerou mam za sebou starou skolu s drillovaci metodou, prijde mi to super! Takze ja jsem zacala doufat... jen ti mladi musi byt zaplaceni, aby ucit jit chteli.. a to uz jsme zas jinde.

A Hejneho metoda... ja jsem jeji velky nadsenec.. jenze kdyz to uci ucitele, ktere tomu vubec neveri, je to total spatne :(

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@anielkha a já mám vystudovanou matiku a Hejného metodě moc nevěřím 😀 😀 ale je fakt, že jsem se s ní nesetkala přímo ve výuce. Spíš jen zprostředkovaně a spousta matematiků na ni nadává. Ale já osobně bych ji brala jako doplňkovou metodu, prostě trochu jinou formu výuky, jako změnu. Ne jako hlavní náplň předmětu. Ale to je jen můj názor.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@ajka198 Ja u deti ano, u dcery to fakt fungovalo, ucitelka za sebou asi mela skoleni, delala to, jak mela.. super, bohuzel treti trida, treti ucitelka a tentokrat tvrde stara skola.. takze jak se loni super naucili odvozovat nasobilku (ano, chapu, ze se to musi naucit, ale prislo mi super, jak si to umeli rychle dopocitat), tak letos to tvrde driluji.. a jeste nam ucitelka na schuzkach rika, ze kdyz z toho na tyden vypadnou, tak to vsechno zapomenou, jako fakt? K cemu to teda je?
U mladsiho to teda zatim nejede podle mych predstav, myslim, ze krokovani je treba pro prvnaky super.

Ja mam jen prirodovedu, ale za sebou nejaky semestr vysokoskolske matiky (umrtnost na ni byla 75%), podle mne se tu matika uci uplne spatne. Nakonec tomu nerozumi vubec (vubec je silne slovo, ale proste kolik procent deti te matice nakonec rozumi?) nikdo.

Obecne mi prijde, ze cokoli noveho se ve skolstvi nese blbe.. at je to dobre nebo spatne.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Noo, zní to zajímavě, jsem zvědavá na výsledek. Učení se věci nazpaměť nezavrhuji, podle mě člověk musí spoustu věcí znát, aby je byl schopen dávat do souvislosti, a to co jsem se já naučila na prvním stupni, považuji z 95 % za užitečné a podstatné. Ale moc se mi to líbí.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

mně to příjde jako obecný líbivý kecy, asi jako ŠVP - to je samé "žák má kompetence...", ale člověk se nedozví, co má to dítě pořádně umět 😀 Mám holky ve 2 . a 4. třídě a příjde mi, že dobří učitelé toho už spoustu dělají sami a nepotřebují nějaký předpis z ministerstva. Holky se na část výúky stěhují na polštářky, mají skupinovou práci, chodí často na výukové programy do muzea, byly v lese, v ZOO, teď jedou do Vidy. A to je běžná ZŠ.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@anielkha no ono celkově mi příjde, že učitelky na 1. stupni nemají moc matiku v lásce. Ony chtějí dělat ťuťuňuňu, taková vyšší školka, ale matika je na VŠ nutné zlo, kterou spousta dělá na potřetí, některé kvůli ní vyletí. A pak učí matiku a samy ti řeknou, že matika je hnus. Já bych byla pro, aby to učili matikáři, tak, jako jazyk učí jazykáři, kteří na to mají specializaci.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe super nápad. Jen škoda, že už moje nejmladší bude mít v té době deset let a do té doby se bude učit nejspíš stejně blbě jako teď....
Jsem připravená holkám se školou pomáhat tak, jak budou moje znalosti sahat a nespoléhat jen na to, co se ve škole dozví...

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@betelgeuzz souhlasím.

Já se naučila matiku mít rada až na vs a doteď lituju, ze jsem neměla pořádnou učitelku a nesla radši tím směrem.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@betelgeuzz Jenze ona metodika matematiky pro primarni vzdelavani je dost jina, v podstate to s klasickou matematikou ma pramalo spolecneho 🙈 to by chtelo pak uplne predelat sylaby na pedagogickych fakultach. Ale myslenka je to dobra 👍🏻

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe k tem jazykům, Adrianku uci Aj ve škole stylem, že musí umět jak se to PÍŠE!! Výslovnost se prozatím prý neučí
Nejsem pedagog, ale po mem pobytu v UK, kdy jsem nějakou dobu učila úplné prcky Angličtinu hrou, jsem tohle musela jít rozdychat

Ty změny vypadají skvěle 👍

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@anielkha tak jde o to, že pokud se budeme mluvit konkrétně třeba o té násobilce, tak je pravda, že u těch malých dětí, pokud se nebude používat (opakovat, "drilovat"), tak se opravdu zapomene. To je nesporný fakt. Otázka je, jestli je lepší se to nadrilovat nazpaměť a potom postupem času začít chápat souvislosti, jakože jak rozdělit tabulku čokolády spravedlivě, kolik potřebuju peněz, když chci koupit 10 vajec a jedno stojí 3,50 apod. Nebo je lepší to nejdřív pochopit a pak si to upevňovat. Ten druhý způsob je samozřejmě lepší, jenže ta učitelka má ve třídě 20 dětí a každé potřebuju jiný čas na pochopení. Proto je pro ní lepší je to nadrilovat a pak ať si to pochopí kdy chtějí. Neříkám, že je to dobře, ale pro tu učitelku je to jednoznačně jednodušší. A to je o to systému, no.
Je fakt, že já jsem spoustu věcí taky pochopila i časem, ale nejen v matice, ale i třeba v angličtině, v češtině apod. A pak jsem si řekla "ahááá, a to jsme se vlastně učili a já to tenkrát nechápala" 🙂 (ale třeba fyziku jsem nepochopila nikdy, ani ve škole, ani v životě, btw. můj manžel je fyzik 😀 )

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@anielkha budeme se bavit. (omlouvám se za pravopis, poslední dobou mi to nějak dělá problémy)

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@anielkha
@betelgeuzz co se týká Hejného matiky, tak tu prý vůbec nemusí učit člověk, který tomu rozumí. Dítě se to defakto učí samo a vyučující má být jen průvodce.
Když pustím svému předškolákovi Hejného na pc, tak ho to hrozně baví, ale pro mě je to fakt jen zpestření. Jsem ráda, že půjde na školu, kde se učí matika klasicky.

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@betelgeuzz No jo, a pořebuješ se dozvědět, co má dítě umět? Protože já si tím jsem čím dál tím méně jistá. Kolik z toho, co jsme museli vědět nas třední, si pamatuje průměrný dospělák řekněme ve čtyřiceti? Jestli tři roky po škole je to 2-15 %? Kloníme se teď k domácímu vzdělávání s vlastní metodičkou, a tam se na nějaké osnovy vůbec nehraje. K přezkoušení s dítě přinese podklady o tom, co dělá, ale klidně to může být pečení buchet, vyrábění sketaboardu nebo ježdění po výletech. Encyklopedické znalosti se tam nijak netestují ani nehodnotí. Přesto metodičky tvrdí, že po přechodu na klasickou školu nemají bývalí domškláci žádné potíže a bez problému pokračují ve vzdělávání ve škole.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe Zda se mi to super! Sama jsem pred materskou ucila AJ a stále jsem narazela na predstavy vedeni, jak jazyky ucit. Byla jsem napriklad nucena skupinu dyslektickych druhaku ucit slovicka psat, misto aby je umeli spravne vyslovit,pricemz si jeste stale pletli písmenka. Devataky jsem pak napr. mela ucit druhy kondicional, ktery jsem ja sama prvne videla az nekdy tesne pred maturitou. Gramatiky meli behem tech 9 let zvladnout tolik, ze teoreticky by na tom meli být jako ja u maturity, realne ale neumeli nic, protoze slabsi kusy to vzdaly hned, kdyz videly to nezvladnutelne kvantum a ty silnejsi se snazily, ale ani jim moznosti na procvičování nestacily. A zrovna tvuj dejepis je na tom podle me uplne nejhur, nevidela jsem nikdy nikoho, kdo by stihl probrat ucivo az do soucasnosti. Ja tleskam a doufam, ze az se vratim z materske, uz se ledy pohnou a moje deti treba jeste zmeny pocítí. Slo to jinde, jde to na soukromych skolach, neni jediny důvod, proc by to nemelo jit i na statnich....

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@ajka198 jenze přijdou prázdniny a aby začala znovu. Totální ztráta času. Loni proste když nevěděla, ze 7x6 je 42, tak si vzpomnela na nejbližší násobek 6 a dopocitala. To už v nich letos učitelka zabila. bud víš hned nebo nevíš.

Další, co mi přijde silene, jsou petiminutovky. Takže buď to mas nadrilovane a je jedno, ze bys to vymyslel. Já jsem si upřímně na vs 50% věci vyvodila. Úplně si pamatuju, jak jsem se na fyzikální chemii nestačila naučit, ale z matiky jsem uměla derivovat a integrovat a ty vzorečky jsem vyvodila. Ano, na přednášky jsem chodila, takže jsem měla přehled, profesor byl úplně nadšený. Jedničku mi ale samozřejmě nedal. 🙂

Aspoň ze se teď hodně resi čtení s porozuměním. Já třeba teď tlačim na tretacku, ať když čte, tak si pak děla zápisky, o čem to bylo.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

Jinak já jsem 13 let od promoce, v oboru nejsem a nepamatuji si nic. Takže tak. :((

@michaela_2 Tj sileny. U nás teda první dva roky jen výslovnost, teď do toho vlítli, ze se učí psát a půlka děti to nedává.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@anielkha tak to je super, že si to umí takhle odvodit. Asi je ta úča hodně stará škola. To mě mrzí. Je fakt, že dneska už jsme opravdu jinde. Za mě dril ano, ale s rozumem a pochopením. Jsou prostě obory, kde je potřeba něco našrotit a někde to zase tak nutné není.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@ajka198 ano, učitel je průvodce, ale musí umět ty děti navést. A musí se naučit, že má děti navést a ne jim vše vysvětlit. Ono v podstatě příručku k Hejnému si může přečíst každý, ale dokázat nezasahovat, je těžší.
@anielkha já šla od 5. do matematické třídy a bylo to super. Učitelka nás nechala řešit příklady po svém, občas někteří vymýšleli zajímavé postupy, ale k výsledku se dobraly. Ona to pak s náma probrala, proč je lepší to řešit jinak. Měli jsme nějaké hodiny matiky navíc, tak na to byl čas.
podle mě je u té násobilky/sčítání dobré to pochopit, umět si to vyvodit, ale i ten dril je pak potřeba, protože až budou počítat např. obsahy a objemy, tak se budou zbytečně zatěžovat přemýšlením o tom, kolik je 6x7, než aby se zabývali tím, k čemu se mají dobrat.
@rebe tak minimálně by mělo umět něco, aby se pak dostalo na střední, ne? Nebo nechceš dávat dítě na střední školu? Nebo víš o nějaké alternativní střední škole, kde se nedělají přijímačky?

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@betelgeuzz asi s tebou i souhlasím, ale včera byly třídní schůzky a já jsem zas znechucena. 🙂

Odpověz
14. lis 2019
avatar
rebe
autor

@betelgeuzz Proč myslíš, že to něco umět nebude? Včera jsme byly na přezkoušení ve školce, ještě to pořád trochu vstřebávám. Protože to, z čeho ji zkoušeli, bylo, jak Terezka prohlásila, "stupidní". Dávala před ní pastelky a chtěla znát barvy, chtěla vědět, kterých je míň, kterých víc a spočítat je (nejvíc byly čtyři), určovat podle obrázků ovoce, zeleninu a zvířátka, poznat na obrázku roční období. Jako pardon, věci, které v pohodě uměla ve třech letech. Ale nikdy nedostala jedinou známku za to, jestli to umí nebo neumí, nikdy se to nemusela cíleně učit. Prostě ji to zajímalo. Když dostala obrázek žáby, tak řekla, že je nějaká divná, protože vypadá spíš jako ropucha, ale barvu má jako skokan, takže si není jistá, paní učitelka šla málem pod stůl. Nechci jít na domácí vzdělávání proto, aby se nemusela učit faktické věci, ale proto, aby mohla dál nasávat to, co ji bude právě zajímat.

Odpověz
14. lis 2019
avatar

@rebe ty jo, tak musím říct, ze u nás je pak zápis na zakladku (státní) úplně jiná liga 😃
Sama jsem zirala u Adi, co vše tam po ni tehdy chtěli...

Odpověz
15. lis 2019
avatar

@betelgeuzz já jsem taky chodila do matematické třídy od druheho stupně a i když jsme měli víc hodin matiky, navíc hned i počítače (v té době je ostatní měli až o dva roky později) a k fyzice a chemie i praktika, tak jsme se učili matiku (a vlastně vše okolo) klasicky 😂 doteď si pamatuju v počítačích, jak jsme se učili MS DOS a programovali Karla 😂 a pak někdy v pololetí škola na dotace koupila nové počítače s Windows 98!

Odpověz
15. lis 2019
avatar

@rebe ale teď jsem si uvědomila, ze tohle asi ještě nebyl zápis! 🙂 jsem casove trosku mimo, pardon

Odpověz
15. lis 2019
avatar
rebe
autor

@michaela_2 Tohle bylo přezkoušení ve školce, protože má individuální vzdělávání.

Odpověz
15. lis 2019
avatar

@rebe jj. I tak mi to tedy připadá úplně jinde, než co teď s předškoláky dělají u Fandy (státní)
Ale tak zase je možná lepší, ze to přezkoušení moc nehroti a mají zřejmě v ten individuální plán důvěru 🙂

Odpověz
15. lis 2019
avatar
rebe
autor

@michaela_2 Na začátku prošla pracovní listy, co si Terezka nosí ze školky, a podezírala Terezku, že to nedělala sama. Když se Terka bránila, že vždycky pracuje sama, tak s ní chvilku zkoušela ty barvy, a pak řekla, že je moc šikovná a že ji asi teda moc zkoušet nebude. Tak jsem jí řekla, že se na to Terezka hodně těšila a ať ji klidně prozkouší pořádně. Takže ji zkoušela přes půl hodiny. Nebylo to tím, že by to nehrotila, protstě ji jen zkoušela z věcí, které uměla už ve třech letech. Tak jsem se alespoň uklidnila, že o nic nepřichází, když tam nechodí...
Terka by tam občas chodit chtěla, protože se jí líb ta zahrada s hřištěm. Po prozkoušení jí paní učitelka nabídla, ať si jde hrát s dětmi na koberec. A Terezka řekla, že by raději chtěla jít na zahradu. A paní učitelka jí řekla, že tam dneska nejdou, protože prší. A Terezka se tak bezelstně zeptala, proč nejdou ven, když prší, že oni chodí ven vždycky, i když prší. A paní učitelka byla úplně šokovaná, že co jako venku dělají, když prší, a ona zase tak bezelstně, že si hrají s listím, staví domečky, pozorují ptáky, že ti jsou za deště vidět líp... Prostě setkání dvou světů 😀

Odpověz
15. lis 2019
avatar

@rebe 😃 pěkně. No já koukám, že my, co se školky týká, máme fakt štěstí! A hlavně na paní učitelky a učitele 🙂
Jen u školy už začínám mít lehké pochybnosti......Ale dokud bude Adrianka chodit domu spokojena, tak si říkám, že nemá smysl to řešit. Ona je hrozne pecliva a zodpovědná, takže tu ájinu se hold doucime doma no 🙂)
A na Fanouška jsem zvědavá, zatím se těší ✌️😃

Odpověz
15. lis 2019
avatar
rebe
autor

@michaela_2 Já bych ji tam nedala ze spousty důvodů, tohle je jeden z nich. Od podzimu do jara při průchodu kolem zahrady nepoznáš, že tam jsou děti ☹

Odpověz
15. lis 2019
avatar

@rebe je pravda, ze v naši školce ven chodí za každého počasí (jen tedy když leje hodně, tak je to spis prochazka s povidanim než prolejzacky)

Odpověz
16. lis 2019
avatar

A taky je pravda, ze někteří rodiče s tím mají problém 🙈 ale naše paní učitelky a učitel se nedají. Jen co mám takhle vypozorovano, tak ten trend nechodit ven za ošklivého počasí, mívají na svědomí spis rodiče ...

Odpověz
16. lis 2019