icon
avatar
slegr71
Zpráva byla změněna    24. led 2023    

Zajímalo by mě, co byste dali synovi na vysvědčení 6.tř. Čj. Do konce listopadu měli učitelku. Ta je nemocná a tak je za ní stará v důchodu. Syn říkal, že je taková zvláštní. Čísla v závorce jsou váha známky. 1(2), 2(4), 3-(7), 1(2), 3(4), 1(4), 1(4), 1(4), Tohle je ta původní učitelka.

A tohle ty v důchodu.
4(5) ,2(5),A tohle je ta v důchodu. 4-(5), 4(5), 1-(4), 2(5), 2(5). Dvě poslední známky jsou z pololetního testu a diktátu. Docela mě ta známka překvapila a syna taky.

avatar

dvojku, ale když tě to překvapilo, tak asi mu chce dát trojku?

Odpověz
24. led 2023
avatar
slegr71
autor

@mmm12345 Ano napsala na bakaláře 3. Jak začínají ty čtyřky. Tak to dostali tu druhou učitelku. A je to z diktátu. Nikdy s nimi neměl problém, ale prý týhle učitelce nerozumí.

Odpověz
24. led 2023
avatar

Jako nerozumí když diktuje ?? Upozorňovali jí na to ?

Odpověz
24. led 2023
avatar
slegr71
autor

@nany123 Ano prej jí to říkali. A ona na ně zvýšila jen hlas, že mají poslouchat. Jako nebyla jsem tam, ale dokud měli svojí češtinářku tak bylo vše dobré. I se teď snažil při pololetním diktátu poslouchat a dostal teda za 2.

Odpověz
24. led 2023
avatar

No vychází to 2,3 jestli dobře počítám

Odpověz
24. led 2023
avatar

To vychází spíš na dvojku,jinak u nás se dává většinou váha 10 a 6 😅

Odpověz
24. led 2023
avatar

Tak ale čím vyšší číslo v závorce, tím větší váha ne? Úplně bych se té trojce asi nedivila.

Odpověz
24. led 2023
avatar

Jako když se to vezme průměrem, tak jasný, chápu, dvojka, ale k čemu by pak byla ta váha? Holka má víceméně samé jedničky, dvojky ale z toho, co má u nás nejvyšší váhu a jednu pětku, kdy sice správné řešení, ale učitelka nesouhlasila s postupem. A dostanete za dva.

Odpověz
24. led 2023
avatar

Já bych to viděla mezi 2-3, mírnější učitelkou, ale je to šestá třída,tak ta trojka sedí. Mě to tedy nepřekvapuje. Známky na dvojku fakt nemá. A nezapomeň, že učitel hodnotí žáka i celkově, jak pracuje v hodinách, jak je aktivní, snaha apod. Takže spočítat průměr je fakt mimo🤔. Hlavně musel vidět, co bude asi tak mít už ve čtvrtletí. Teď už je pozdě, jsou pedagogické rady.

Odpověz
24. led 2023
avatar

kdyz vezmu vahy a zapocitam i ty minus, tak jsem nekde na cca 2,4. A vzhledem k tomu, ze horsi znamky maji vetsi vahu, tak se nedivim, ze se priklani k 3

Odpověz
24. led 2023
avatar

Souhlasím s @etinka známku určuje učitel, průměr je jen pomůcka. Já třeba známky učitelů nerozporuju, děcka totiž doma řeknou, co se jim hodí do krámu. Dcera taky říkala, že úraz učiteli v tělocviku hlásila, ale už nedodala, že ji ten učitel nevnímal.

Odpověz
24. led 2023
avatar

Ja nevim, jestli to pocitam dobre, a nejsem ani ucitelka, ale kdyz vezmu v potaz vahu znamek, vychazi mi prumer cca 2,36. Takze dvojka. Ale mozna to pocitam blbe.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@jasekd ale podle průměru se neznámkuje.🙃

Odpověz
24. led 2023
avatar

@etinka co? A podle čeho tedy. Podle hezkejch očí? Vůbec se netěším až moje dítě pude do školy

Odpověz
24. led 2023
avatar

@etinka to je mozne, jak rikam, nejsem ucitelka. Zas uplne mimo prumer jit nemuze, ne? Dotaz znel, co bychom mu daly na zaklade tech znamek, nic vic o nem nevime.
Kdyz na ty znamky kouknu a nepocitam ten prumer, nejsou nic moc a pocitove bych tam videla trojku.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@lis6 i podle aktivity v hodinách, snahy snad. A učitel přihlíží i k tomu,že se dítěti nemusí někdy něco povést. Takže když mu tam jednou za pololetí vlítne koule a jinak má jedničky, tak mu dá jedničku celkové. Průměr je pouze jedním z vodítek pro učitele. A i když by vyšel třeba 2,4, tak učitel klidně trojku může dát. Musí mít k tomu podklady. A tohle dítko je již na druhém stupni, šestá třída. Nejsem pedagog, ale tady je ta trojka asi na místě. 🤷

Odpověz
24. led 2023
avatar

@jasekd jasně, dítko neznáme. Ale těch horších známek tam má víc. Ale my to tady asi nevyřešíme. Pokud maminka viděla,že to možná ke trojce bude, mohl se klučina nechat ještě vyzkoušet.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@lis6 úplně jednoduše se vezme celkový obraz dítěte. Holka může mít samou jedničku z testu, ale v hodinách s učitelem nemluví, neodpoví na otázku, nepřečte v knize, prostě nekomunikuje vůbec, dostane klidně 2 na vysvědčení. Pak tam máš hajzlika, průměr třeba 2.46, písemka velká na 4, držkuje, nedělá domácí úkoly a v klidu dáš 4 na vysvědčení. Protože ten rodič nesedí celý den v té škole s děckem, děti se ve škole chovají úplně jinak než doma. Takže sundat růžové brýle a nechat si od učitelů na konzultacích nalít čistého vína.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@tipata krásně napsáno! A o známky se zajímat dříve než týden před vysvědčením. To bych dodala já.

Odpověz
24. led 2023
avatar

J to vidím na 3
@lis6 podle váhy známek, takže my to nezprumerujeme. Jiná známka je písemka a jiná aktivita v hodině

Odpověz
24. led 2023
avatar

Já bych taky viděla 3. Váha udela hodně.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@lis6 u nás zahrnuje ve výtvarce do dané známky i chování

Odpověz
24. led 2023
avatar

"Moje" děti dostávají známky na vysvědčení podle toho, co mi vyplivne počítač 😉 Váhu známky si jako učitelka určuji sama a co smím hodnotit určuje školní řád. Takže to, co vidí rodič mého studenta v systému jako vážený průměr, pak vidí i na vysvědčení.

Odpověz
24. led 2023
avatar

Já se trojce vůbec nedivím. Náš systém neumožňuje dávat známky s mínusem, ale systém mých dětí ano a 2- se prostě automaticky počítá jako 2,5 a už to samo o sobě průměrem dost zahýbá. Navíc průměr skutečně není vše, důležitá je i práce v hodině a žákův přístup. Pokud se vám hodnocení nelíbí, můžete udělat jediné, snažit se, aby to příště vyšlo lépe. Známka není vše. Vás se teď někdo ptá na to, co jste měli v šesté třídě? Mě se nikdo neptá, ani za kolik jsem dala maturitu. A i kdybych vystudovala s červeným diplomem, k ničemu mi to není. Dětem vysvětluju, že známka je pouze vyjádření, jak splnili potřebné výstupy, nic víc.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@weri1 já jsem ale počítala vážený průměr. S tím mi to vyšlo 2,3

Odpověz
24. led 2023
avatar

Na nasi ZŠ se jede striktně podle průměru, takže pokud tyto známky vychází v průměru na 2,3 dala by ucitelka 2 na vysvědčení. Takže je to asi různý, škola od školy a učitel od učitele. V bakalarich je ten průměr jasně videt, samozřejmě podle váhy známky.

Odpověz
24. led 2023
avatar

No mně to podle průměru vychází na 2,45 (pokud beru 3- jako 3,5), to už je skoro půl napůl, trojce se nedivím.

Odpověz
24. led 2023
avatar

No ale jestli poletni prace napsal na 2 ma to mezi 2-3,tak by dvojku dostat mel,jelikoz se overuje znalost uciva za cely pul rok a tudiz pani ucitelka pro trojku nema podklad...ucitelku vych konfrontovala,at znamku zduvodni,pokud ma z pololetek dvojky.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 Ale jednu známku váhy 7, což je vysoká váha, má za 3-.

Proto se tam píše ta váha, aby bylo jasné, co je důležité. 🤷

Odpověz
24. led 2023
avatar

A váha sedm je známka od té původní učitelky.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@loupacek ano,ale v bakalarich to snad prumer pocita a proc z pololetek neni vaha C? To jsou ty dve posledni znamky pololetni prace a pololetni diktat a tam ma dvojky.Neverim, ze ma neco vetsi vahu nez pololetka.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 Že bakaláři neumí počítat s váhou bude zřejmě věc jiná. Ale napíše se tam, aby byla ta důležitost vidět. Pořád je to jen nějaký systém a není dokonalý.

Odpověz
24. led 2023
avatar
slegr71
autor

Samozřejmě jsem známky řešila v listopadu na třídních schůzkách ( ne týden před vysvědčením) a tam se původní učitelka přikláněla ke 2. Že se snaží atd. Pak onemocněla a paní ředitelka psala, že to bude na delší dobu a povolala bývalou učitelku v důchodu. Tam nasbíral ty 4 za diktáty, protože ji prostě není rozumět. Stěžovali si i ostatní. Pak má třetí známku od konce 1- z diktátu. Snažil se jí více poslouchat. Věděl, že si to musí opravit a tak se učil na pololetní test a diktát. Dostal za to dvojku a viděl v bajalářích průměr a nešel si tedy, že mu dá 2. Je z toho zklamaný, že se snažil a nic z toho. Té učitelce nemohu ani napsat, protože nemůže prý koukat do počítače a mobilu.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@loupacek umi vahu,u dcery pocitaji bakalari dobre vc.vah

Odpověz
24. led 2023
avatar

@slegr71 zavolat a domluv schuzku na zitra a zadat vysvetleni,pololetky maji mit nejvetsi vahu a resit klidne v reditelne,za me je pololetka a ctvrtletka rozhodujici,navic pokud ji neni rozumet a ma s tim problem vice deti,tak uz jste to meli v te reditelne resit davno

Odpověz
24. led 2023
avatar

Koukam, ze jsem pri pocitani prumeru prehledla ty minusy, pak to bude vychazet hur nez 2,36, co jsem psala vyse. Vahu znamek jsem zapocitavala. Takze asi opravdu spis trojka?

Odpověz
24. led 2023
avatar

Holky a jak tu váhu počítáte?

Odpověz
24. led 2023
avatar

@weri1 kdyz ma znamka vahu 2, pocitam ji jako dve znamky, kdyz ma vahu 4, pocitam ji jako 4. A pak udelam prumer. Ale treba je to spatne? Nejsem ucitelka, jen jsem sdelovala svuj subjektivni dojem, jakou znamku by podle me dostal.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@weri1 pocitaji to bakalari vc.vah,tak se tam staci podivat 😉

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 Vida, máš pravdu s počítáním váhy. Bez váhy by měla holka lepší průměr. 🙂
Každopádně je lepší tedy zajít za učitelkou? A zeptat se, proč to?
Nebo co ty mínusy? Dcera mínusy nemá, tak nevím, jak se počítá to.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@slegr71 Tak zajít?
Ale teda úplně nechápu, jak nemůže koukat do mobilu nebo počítače? 😳

Odpověz
24. led 2023
avatar

@slegr71 pokud nesouhlasíte se známkou, po vysvědčení zažádat o přezkoušení z celého pololetí. Ale bacha, test chystá vyučující a když chce tak potopi.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@loupacek bakalari pocitaji i s minusy,prumer v bakalarich je presny.
Jako ja bych doporucila urgovat - to musi co nejdriv,ze to nesedi a nejlip pisemne pres bakalare a odvolat se na ty ctvrtletky a pololetku a do kopie asi dat reditelnu rovnou,at se to urychli,protoze uzavirani uz bylo,takze na zaklade ceho dostal horsi znamku, kdyz ma prumer takovy a makovy,ale z pololetek dvojky,coz v pripade prumeru mezi dvemi znamkami je snad stezejni.Jako i trojka je znamka,ale pokud pancelce neni rozumet tak ta chyba v tech diktatech asi nebude jen o tech vykonech deti,ale i o pani ucitelce,ktera uz proste na tom duchodu mela zustat,urcite je nezustane ucit donekonecna.Nejlip aby si stezovalo vice rodicu,ze deti horsi znamky z diktstu,ze je pancelece velmi spatne rozumet.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@zuzkasim Nas system to umoznuje, ale v klasifikacnim radu mame 1,2,3,4,5. Takze znamky s minusem zapsane do Baka vlastne neplati😂🤷‍♀️

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 to já vím, že tam jsou váhy, ale ptala jsem se, jak to tady holky počítají, jak to spočítaly třeba uživatelce

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 Moje chyba, tohle jsem fakt netušila. Dcera minusové známky nedostává.

Syn ano, ale tam se mně zas neukazuje průměr.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 Jen pro upřesnění: sehnat učitele je těžké. Sehnat dobrého učitele je náročné. Sehnat učitele uprostřed školního roku jako záskok za nemocnou učitelku je zázrak 🙂. Označení pančelka mně osobně přijde lehce hanlivé (ale to je můj osobní názor). A co se týká známek - existuje klasifikační řád, pokud není na stránkách školy, ptala bych se ve škole. Nevidím na tom nic špatného.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@weri1 je to uplne jedno jak,kdyz ti to pocita aplikace bakalari,pocitaly vazeny prumer.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@plksv tak nezlob se na me,pokud cestinarce neni rozumet a pak decko nosi 4 z dikatu,tak asi nebude chyba jen v nem,ale i v tom zaskoku.A asi resit by se to melo,reditel nekoho sehnal a jen zalepil diru,ok chapu,mel to tezke,ale prece nebude za to trpet me dite,kdyz ten zaskok ma sve limity a to by zas mel reditel umet poresit s tim sehanym zaskokem.Pancelka byla zkratka,nechtelo se mi to vypisovat,hanlive to mysleno nebylo.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@marcicek84 Já to samozřejmě chápu, taky mám děti školou povinné a štvalo by mě to. Jen jsem chtěla, aby to zaznělo. Že mince má dvě strany. Bohužel všichni jsou v patové situaci. Představuji si, jak ředitel kárá důchodkyni, že výuka je nekvalitní. Ta se mu na to vykašle a odejde... A co dál? Asi se modlit, aby se mladá paní učitelka brzy uzdravila 🙂.

Odpověz
24. led 2023
avatar

@plksv no,kara,spis ji ma pripomenout,ze by mela brat ty ctvrtletky a pololetky stezejne,protoze se to tak bere vsude a je to i logicke,ze tam je vse za tu dobu,co se ucili..jinak jako rodic mam pravo tu kvalitu vyuky pozadovat,taky mam jednu zkusenost s takovym zaskokem,ktery mi zkazil jedno vysvedceni...

Odpověz
24. led 2023
avatar

@slegr71 řešilas to s ní? Já řešila něco podobného a jsem akorát víc naštvaná, syn průměr 1.59 má dvojku tak jako děti co mají průměr 3,7( nechtějí prý dětem dávat trojky na vysvědčení a snažila se mě uklidnit, že můj syn je ta lepší dvojka 💣

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 nejsi pedagog,viď? Vidíš to celé velmi jesnostranně. Znovu se budu opakovat, ale průměr není stěžejní,kouká se i na to okolo,co rodiče prostě nevidí.Pokud kluk tazatelky špatně slyšel diktát,měla to řešit už dřív a ne v době pedagogické rady. Navíc je to šesťák a ne malé miminko.
V dnešní době maminky vidí jen tu jednu stranu a hurá do školy,klukovi někdo ublížil. Pokud ale neznáme ostatní okolností,nejde to fakt soudit. Pracovala jsem jako AP 4roky a člověk měl možnost vidět učitelé i děti v akci denně. A druhý stupeň je dnes opravdu očistec, to často nejsou zlatíčka....🤷

Odpověz
25. led 2023
avatar

@jasekd děkuji za vysvětlení

Odpověz
25. led 2023
avatar

@etinka no, nezlob se na me,ale znamka z chovani je samostatne ne u znamky z cestiny.Jestli kluk nerusil a nemel poznamky o vyrusovani,tak je tvuj koment mimo misu.Ale souhlasim s tim,ze pokud ji bylo spatne rozument,melo se to resit driv.
Jinak II.stupen znamky se uz nejedou podle snahy jak na prvnim,ale tezce podle prumeru aspon teda u nas a vzdy se pruhlizi vic na ctvrtletky a pololetky,takze se vysledku divim a ozvala bych se.Ano mozna to nejsou zlaticka,protoze jsou v puberte,ale za to asi nikdo nemuze,jelikoz si tou puberou prochazeji vsechny deti,za me je to konecne hodnoceni dle znamek co kluk dostal od toho zastupu,to predtim jako by nebylo a to je taky spatne.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 můj koment není mimo mísu. Jeho původní učitelka (asi mírnější) by ho možná ještě přezkoušela a ta nová bude asi přísnější a vidí to na trojku. Nejsem sama,kdo si myslí,že to známky na trojku jsou. A to tady píšou i učitelky.
A jak psala @tipata již výše, známka hodnotí žáka jako takového, práci v hodině, aktivitu. Tuhle trojku si paní učitelka úplně s přehledem obhájí. A v polovině šesté třídy je to asi úplně jedno, alespoň může více zabrat v druhém pololetí.
A já jsem o hodnocení chování vůbec nic nepsala, pouze jsem psala,že známka je komplexní záležitost. 🙃

Odpověz
25. led 2023
avatar

@etinka a taky plno tech,kteri to na 3 nevidi 😉...a aktivita je taky osemetna,mas extrovertni a introvertni deti,z toho co pises by meli vzdy extroverti vyhodu,protoze by byli aktivnejsi,jelikoz to vyplyva z povahy jejich osobnosti a tady je jasne videt,ze i ucitel ma moc zmenit decku prospech dle libosti a to dle uvahy a v klidu si rekne neco o te komplexni zalezitosti,coz muze byt vlastne zastrena neobjektivita v praxi...🙈

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 učitelky to tu vidí na trojku😉. Já chlapce neznám, jen jsem ti napsala,že jsi bohužel ta maminka, co s průměrem v ruce bojuje za své dítě, aniž by viděla tu druhou stránku. I díky tomuto přístupu rodičů bohužel to školství vypadá, jak vypadá. Že je Pepíček lemplík a ve škole se chová hrozně je jedno, ale když učitelka napíše poznámku, tak honem na ni, pěkně si ji poddat. A ať si zkusí mu dát trojku, když má průměr 2,4😢. To už klepe takový rodič rovnou na ředitele.....🤷
I paní učitelku v důchodu jsi tu proprala, aniž by jsi ji znala ty a nebo my. Nikoho nesoudím, kluka neznám. Jen vím, jak to vypadá v dnešních školách. A vždy by měly být dva úhly pohledu. Kdyby ses tam někdy měla možnost podívat, možná bys mluvila jinak😔🤦.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@etinka no a kdyz neudelas nic,tak pak v 8 a 9 tride o ty znamky jde a je sakra rozdil pekna trojka z prumeru 2,4 ,protoze to nikdo na stredni nevidi,ze byla pekna a pocita se prumer znamek,tak presne o tom to je. Takze jak pises,kazda mince ma dve strany,to byste si taky jako pani ucitelky taky mely uvedomit.Rodic vzdy bude za sve dite bojovat,ma na to pravo,prumer je prumer a pololetky rozhodujici,neobhajite to nejakou komplexnosti,proste nejde to az tak ohybat a pokud dite nema poznamky,tak neni duvod mu zhorsovat prospech.Ucitel neni buh.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 teď jsem se fakt zasmála. Máš fakt super pohled na věc. V šestce udělat ve škole bugr, aby si učitelka nemyslela,že bude Pepíčkovi dávat trojky ! 😀😀Není přece Bůh.
No hele přeji ti, aby ti tenhle tvůj přístup jednou tvé děti neoplatily úplně jinak. Dnes se děti vychovávají jako nedotknutelné a není to dobře.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 no a ten tvůj průměr. Ať ti to v životě vychází přesně tak, jak si to zprůměruješ😀.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@etinka precti si okolnosti,kdyby nebyly nereknu,ale ony jsou....rodic se nema cim jinym ridit nez prumerem znamek a ctvrtletkami a pololetkami a jeste pripadnymi poznamkami.
A pak ty znamky oteviraji a zaviraji dalsi moznosti studia,takze o ne brzy pujde....
Co se tyce meho zivota,po zakladce uz mam dlouho a ver ze i ja jsem pocitala prumery a vzdy byla znamka dle toho uz za me.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 Skvělá diskuze opravdu 😀 To, co psaly učitelky a etinka má svůj smysl. Vy vidíte fakt jenom to svoje. Dítěti v šesté třídě, pokud neexceluje a nepřechází třeba na gympl, fakt o nic nejde. Půjde o to až před přijímačkami na střední školu.
Ve škole se opravdu hodnotí i jiné věci než průměr v bakaláři, edupage či jiné platformě. Podle známek a dle mých zkušeností (nejsem pedagog) to taky na 2 nevidím.
Správný rodič je v kontaktu s učitelem a musí vědět, jak si jeho dítě ve škole stojí. Nevidět jenom žákovskou a nějaké průměry.

Moje dcera bojuje s češtinou. Vypadl jí stěžejní třetí ročník kvůli covidu, kde se toho bere nejvíc, a ani snahou nás, rodičů, tak doučujícího se zatím nepodařilo všechno doběhnout.
Aktuálně má průměr v češtině 2,76. Z pololetního diktátu 2 a z pololetní písemky 4. S každou paní učitelkou v průběhu věků jsem byla a jsem v kontaktu. Vím, co můžu čekat. V hodinách se snaží, funguje. Nicméně to trojka na pololetí nebude. Já za ni bojovat nebudu, protože vím, proč to tak je.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@kayty jakoze bude mit s prumerem 2,76 uz 4?A je to jen o tom dohaneni uciva?? Nebo i necim jinym?
Ano, jsou i rodice,kteri za sve deti bojovat nechteji...

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 to přece není o bojování za své děti. Hele, mně je 45, tak také už něco pamatuji. Základku, gympl, vysokou. Nikdy za mě mamka nechodila nikam prosit. Moje dcera prošla základku s jedničkami a dvojkami a i když jsem asistovala na stejné škole, nikdy mě nenapadlo jít za ní něco řešit, prosit, orodovat, nedejbože nadávat učitelům. Prostě když má mít dvojku, bude jí mít, i když bych si myslela,že by třeba mohla mít jedničku. Na střední už měla i trojku na vysvědčení asi dvakrát. No a co? Myslíš si,že jako vyrostla hůř? Vzpamatuj se a zahoď ty svoje průměry a vychovávej své děti s respektem k těm druhým. Ať se také snaží samy. Protože jak tak čtu vše od tebe, tak ty žádný respekt nemáš, k učitelům už vůbec ne. Nejraději bys jim všem vynadala už dopředu a svým dětem naservírovala jedničky na stříbrném podnose. Ale o tom život a škola není.
A víc už nekomentuji. 🥴

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 Krásné shrnutí, děkuji. Neznáte mě, neznáte mou dceru a budete posuzovat. Trocha respektu k druhým by neškodila. A ano, to je přesně o tom průměru, co taky všechny ostatní zmiňují. Jde o spoustu jiných věcí, nejen o něj. Ani za mě to na 3 není, ač průměr naznačuje něco jiného.
Bojuju tím, že jí pomáhám a ne, že oroduji u učitele, když vím, na co má a na co (zatím) ne. S učitelkou češtiny jsem v kontaktu, konzultujeme, pracujeme ... Ale Vy to víte líp, že 😀
Nevíte, čím jsme si prošly. Moje dcera je právě z těch, co interakci s učitelem potřebuje z očí do očí a ne prostřednictvím monitoru počítače. Ty skoro dva roky "volna" byl očistec. Všude jinde má známky perfektní, z češtiny bohužel.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@etinka no tak ted jsi predvedla tu ukazku respektu k druhym lidem,tleskam... taky me neznas,cesticku nikomu neumetam,ale kdyz citim nespravedlnost,na to jsem docela hakliva,tak chci minimalne vysvetleni,to bych se ozvala,vim,ze se to ucitelum nelibi,ze by radi bohove kolikrat byli,to uz jsme skoro u kadrovych profilu deti zs minuleho rezimu,ale bohuzel,jak jsem psala nekolikrat tady jde i o ty okolnosti te znamky,vymena ucitele atd. k cemuz by se prihlednout v timto konkretnim pipade melo.

@kayty pokud se ztotoznujes s hodnocenim ze skoly,tak ok,minimalne je k zamysleni,proc je ten prumer na pisemkach lepsi,je to zvlastni...

Odpověz
25. led 2023
avatar

syn od první třídy na vysvědčení samé jedničky. Teď mu hrozila dvojka z VV jen proto, že paní učitelka svůj předmět bere hodně důkladně a taky mi psala, že bere i chování při činnosti co dělá. Prý se na ní několikrát urazil. Ptala jsem se syna, chtěl si obhájit svoje, ale asi neuspěl. A přeci ji nepůjdu vynadat, vím, jakej syn asi měl ton v hlase, tak jsem mu řekla, že k učitelům musí mít respekt. On si myslí, že mluví v pořádku, ale ne, má v tom hlase náznak drzosti, měla jsem to i já jako děcko a měla jsem s tím problém. A i když by mě vadilo, že jedinou dvojku byl měl z výtvarky, nenapadlo by mě jít na učitelku, že výchovu moc řeší a fakt řeší. Měli nakreslit jehličnatý strom, nakreslil ho, jakobych ho nakreslila já a plno lidí v mém okolí, nakreslil ho i jeho spolužák a vynadala jim, že ho mají stejný, pak ještě, že co nemá ráda, když někdo namaluje slunce do rohu 🙂
Tak se tomu jen zasměji, řeknu synovi, že i když chápu, že to je blbost, ale že to je paní učitelky předmět, je pro ní důležitý, tak prostě ať nic neřeší.
Je v 7. třídě

Odpověz
25. led 2023
avatar

a ano, bere se aktivita v hodině. Že je někdo extrovert nebo introvert to bych neřešila, ono by se na to děti pak mohly vymlouvat. Co pak budou dělat na střední, vysoké, v práci a v životě ? Myslíš, že bude někdo hledět na to, jaká je povaha ?
@marcicek84

Odpověz
25. led 2023
avatar

@weri1 dle povahy si snad muzou zvolit pripravu na budouci povolani to k te stredni a vysoke - introvert treba muze byt ucetni,extrovert nejaky obchodni zastupce...naopak si myslim,ze na te vseobecne zakladce by se na to prihlizet melo,protoze introvert aktivni nebude nikdy a dle tveho by takove introvetni jednickarce meli naparit bez milosti dvojky,protoze je malo aktivni a sedi tise v lavici a kdyby mela same jednicky,jeee to by byla hruza,co na tom,ze chce delat zrovna ucetni specialistku.Takze pohled extrovertni ucitelky,ktera ma rada aktivitu bude taky zkresleny,jak vidis cokoli mimo prumer je individualni a neobjektivni hodnoceni jednoho cloveka,jedne ucitelky a jiny na to muze mit uplne jiny nazor.Takze mile pani ucitelky i nas tim je treba se zamyslet,vsude se pise,jak by mel ucitel mit individualni pristup,ale jak dojde na lamani chleba je to jinak,indvidualita a osobnost ditete musi jit pred predstavou idealniho zaka stranou,ale ty deti nejsou a nikdy nebudou stejne.Toz tak.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@weri1 s vytvarkou jsi me pobavila,dulezita vytvarka je k popukani,vetsinou ti mene sikovni si nevybiraji obory kde jsou talentovky,tak by mohla pani ucitelka vychladnout,same jednicky se dvojkou z vytvarky nekazi ani dvojkou z telaku...

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 ale prostě nepůjdu na ní, že mu má dát jedničku. Nakonec mu ji dala, protože ještě něco dělali a měl průměr 1,5, ale říkala, že v hodinách se jinak snaží. Dělali komiks, jako jediný byl na to sám, jinak všichni byli ve dvojici a dostal z toho za 3.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@weri1 ale to ti rekne kazda pancelka,rikaly to i nam na zakladce,ze z telaku je plno deti na dvojku i z vytvarky,ale vyznamenani ani same jednicky se dvojkami z vychov proste nekazi,nekazili to ani na stredni z toho telaku...
No jako ale tady je situace prumer vice k dvojce a z pololetky a pololetniho diktatu dve dvojky,presto naparena trojka.Pak tu psala maminka,ze ma jeji dcera z prumerem 2-3 za 4,ale to zas je jina situace, ona tak napsala i tu pololetku,takze tmm si to pancelka obhaji.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 děcka jsou vyčůraný, já nemám ráda takový to ochraňování za každou cenu, když ty děti jsou už na druhým stupni a jsou samostatný. Syn je spíš introvert, ale v hodinách se pořád hlásí, chce být dobrej a proto má samé jedničky, pak by bylo asi nespravedlivý, kdyby jinej se nesnažil. Trochu pro druhé demotivační. Já to vidím ve školce, pracuji tam, jak některé děti zkouší.
kamarádky dcera jedničkářka a měla dvojka z těláku, protože nepřeskočila kozu či co, jinak se snažila a paní učitelka na to řekla, že tu dvojku jí dá, protože známkuje dle tabulek, tak asi tak

Odpověz
25. led 2023
avatar

a končím debatu, každý to vidí jinak 🙂

Odpověz
25. led 2023
avatar

@weri1 je rozdil v ochranovani za kazdou cenu nebo reseni zrejme nespravedlnosti.Kdyz mas dite co na ten pochyb a telak talent nema a stretne se s ucitelkou,co nechape,ze asi nepujde na policejni akademii a hroti to,tak je to tezke...ale zas kdyz vis,ze zo tak je,ze nepreskoci,tak nelezes orodovat,protoze to tak proste je.

Odpověz
25. led 2023
avatar

@marcicek84 tak na střední už jsem potkala i učitelku tělocviku, co jela striktně tabulku, dostaneš body, sečteno a to je známka. Já sportovala vždycky, jenže na té střední už jsem měla kloub na noze v háji a přes bolest jsem neuběhla třeba 1500m. Místo 3 z tělocviku jsem si dala úplné osvobození z TV a cvičila jsem jak chtěla. Ona nenadělala nic, pravidelně jsem předcvičovala gymnastiku. Ta 3 z TV by mi nekazila vysvědčení měla jsem i 4ky, ale šlo mi o princip, snažím se, dělám maximum co mi chroma noha dovolí a ona to neocení, čas, výkon, známka. Jenže tuhle bitvu už jsem si bojovala sama, rodiče za mě nikdy nic nežehlili. Seš blbá, víc se uč, že mám nějakou poruchu učení nikdo nezjišťoval. Naše děti až moc hýčkáme v bavlnce a ony se pak hroutí. Můžu to posoudit, asistenta pedagoga dělám 16 let, děcka mám vlastní už na ZŠ, zažila jsem spoustu učitelů a popravdě, když to byl učitel velký špatný průser, tak jsem musela jít za vedením a prostě to hlásit, ať ho raději odejdou ve zkušební době než pak průser. Díky tomu nemám iluze o tom, jak se chovají moje děti ve škole i když se mi snaží nakecat opak.

Odpověz
25. led 2023
avatar
Odpověz
25. led 2023