icon
avatar
suzanna123
Zpráva byla změněna    12. lis 2023    

Dotaz, jen tak ze zvědavosti: pokud máte na něco názor, kde je velká pravděpodobnost, že ho vaše okolí nesdílí, prezentujete ho? Včera jsem pozvala na večeři kamarádku, o které vím, že má názory dost jiné než já (politika, Covid, LGBT..), a proto se s ní těmhle tématům důsledně vyhýbám. A obecně jsem opatrná, pokud nevím, s kým se bavím. A ona to tu včera začala naplno vybalovat - a můj muž jí začal oponovat. Já byla nasr. na oba, protože za mě večer naprosto v háji. Jeho tak nějak ještě chápu, ji vůbec. Jak máte tohle nastavené vy?

avatar

Muj muz i ja mame taky jine nazory nez nasi a obcas to vede k vasnivym hadkam. Ale ucime se moc neprojevovat protoze to nema smysl. A hadky uz vubec ne

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Prezentuju ho, až když je to očekáváno a žádáno (to například v rodině). V té obecně konverzační rovině, např. v obchodě, se sousedy a tak, se do ničeho takového nepouštím, mám jen jedny nervy. No, a s přáteli mám vlastně identické hodnotové postoje, takže nedochází k zásadním třenicím. Dílčí rozpory nejsou tak zásadní, abychom je nepřešli a nechali si jimi zkazit večer...

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Takového člověka máme v blízké rodině, řekla jsem mu, že ho vždy ráda uvidím, ale nepřeji si, aby přede mnou řešil politiku. Ale je dost úmorný, neustále nám to hustil do hlavy, nakonec jsme utnuly styky.
U kamarádky bych to řešila stejně, upozornila bych a kdyby nerespektovala, nechala bych kamarádství vyšumět.
Kamarády si vybíráš, asi bych nedokázala kamarádit s někým, kdo má tak rozdílně názory.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Kamarádce,kolegyni řeknu,že se na tohle téma nebudeme bavit nebo potece krev🤣Kdyby začala jako ta tvoje, řeknu jí "Mareno nezacinej,víš že máme jiný názor,nebudeme si kazit večer " a snažila se změnit téma. Pokud jde rodinu,svůj názor řeknu 1x a pak buď měním téma,odcházím nebo kyvu.
S cizími lidmi už se téměř nikdy do takových debat nepoustim.max řeknu "já mám jiný názor nashle"
Ale s přáteli máme na většinu věcí stejný názor. Odlišný máme třeba na řešení situacemi s jejím mužem 🤣

Odpověz
12. lis 2023
avatar

@alianan mě to u ní i překvapilo - teda v některých ohledech, jinak vím, že má poněkud kontroverzní názory, ale tak nějak si říkám, že mi to může být fuk - ale dávám si bacha, o čem se s ní bavím.
@triskova_v moje máma taky. A byly doby, kdy jsem měla potřebu s ní diskutovat, ale pak jsem zaujala stejný přístup - a taky mě sere, když ona to otevře. A prostě se s ní o těchhle věcech odmítám bavit

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Já řeknu svůj pohled, ona řekne svůj pohled a nakonec si řekneme, že i přes odlišný názor budeme spolu stejně kamarádit a jedeme dál. Jinak se do toho dokážu úplně vžít, jak to u vás asi vypadalo. Můj manžel, jak je o něčem přesvědčený, tak s ním taky nic a nikdo nehne, takže by to dopadlo u nás úplně stejně.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Snažím se držet hubu. Každý má právo na svůj názor. Ale občas mám rychlejší pusu než rozum, pak toho obvykle lituji. Ale tak nějak jsem si zvykla, že mám většinou jiný názor, než lidé v mém okolí, tak se prostě snažím tvářit, že si myslím to stejné, on8 jsou spokojení a já mám klid.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

S kamarady vybusna temata neotviram nevyjadruji se(ani s jejich polovickami) v rodine napr.vyjadrim nesouhlas, nebo reknu svuj nazor a pak, kdyz druhy furt chce diskutovat, tak uz jen opakuji, ze zmenime tema, menim tema, pokladam telefon apod.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

@bramarfi já se v mnohém názorově rozcházíme s mužem a diskutujeme spolu. To mě někdy vytočí, ale tak nějak v tom vidím smysl. Jinak většinou ne, respektive občas, když se s někým dostanu do diskuze, kde prostě vysvětlím, proč mám tenhle názor. Ale většinou nevidím smysl a buď řeknu, že se o tom bavit nechci, nebo když to pro mě není vyloženě urážlivé, tak to tak nějak nenápadně smetu ze stolu 🤷‍♀️

Odpověz
12. lis 2023
avatar

@sebestka ono to ani nebylo nijak vyhrocené, ale prostě já chtěla fajn večer se zábavnými historkami a ne poslouchat nesmyslné diskuze o Ukrajině, Američanech a bůhvíčem ještě 🤦‍♀️ Jako kdyby to bylo něco smysluplného, OK, ale tohle mělo hodnotu asi jako kdyby nám vysvětlovala, proč je země placatá 🙄
@kexina já taky občas ulítnu, ne že ne - a někdy mi to ani nedojde, že jsem někoho mohla urazit. Ale kontroverzní témata jsem záměrně otevírala ve 20 a asi i tehdy jsem si vybírala, koho chci vytočit

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Já nikomu svůj názor nevnucuju, běžně se o politice, covidu atd nebavím. Ti, co mají podobný názor jako já, nemají obvykle potřebu tato témata vytahovat. Ti s opačným pohledem na věc mají snad nějaké senzory a sází jeden postoj za druhým. U cizích to moc neřeším, u rodiny mě to se.., několikrát došlo k rozhovoru a je to k ničemu.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

@escapelle já jak to začalo, jsem se nejdříve bavila, jak si s tím mým vyměňovali monology, protože tenhle způsob prezentace mě vytáčí u obou. No a pak to šlo nějak mimo mě, navíc 3 tam tohle řešili a tak nějak jsem byla jediná, kdo se zdál s tím mít problém

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Já urputně mlčím a to mám názory jasně formulované, za zničené vztahy to nestojí.
Jednou někdo na večírku začal nějaké bludy o vakcínách na covid a já okamžitě zmizela na záchod. Kdyby mi ruply nervy, nešlo by to vzít zpět.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Naučila jsem se mlčet v určitých situacích a je to lepší . Přijde mi zbytečné se s někým dohadovat ,každý má právo na svůj názor.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Projde mi slušnost, pokud s někým chci mít fajn vztahy, se nepouštět do diskuzi, jde jsou radikalne odlišné názory. Protože minimum lidí si dokáže oponovat slušně a v klidu. Většinou se to nakonec stejně vyhrotí. Plus hodně lidí ani opačný názor nezajímá a jen si chtějí vypovídat to svoje. Ani na jedno nejsem zvědavá. Bohužel, tento postoj se mnou dost lidí nesdílí. U přátel se mi už stalo, že jsem to s někým utnula, fakt to nešlo. To byla fakt šílenost za šílenosti snad hned po pozdravu. Nebo takové ty životní negativismy, pořád a pořád. Totéž jsou moji rodiče, tam se pokouším to odkyvat, měnit téma nebo ignorovat. Ale jako dost to ty vztahy poznamenává. Nebo jako je to jeden z důvodu, proč jsou takové, špatne.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

@antoinet já taky - a ráda si o svých názorech povídám, ale s lidmi, kde buď se respektujeme a je to diskuze na úrovni, kde se poslouchají argumenty nebo s lidmi, s kterými se shodnu. Ve chvíli, kdy na mě někdo vybalí svůj názor prezentovaný jako fakt, nevidím důvod k diskuzi

Odpověz
12. lis 2023
avatar

My si dáváme "zakázaná témata". 😀

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Kdyz jsem mela prvni rande s drahym,tak bylo prvni kolo presidentskych voleb.No,jen jsem patrala po vysledku,ale nerekla ani tak ani tak a neptala se ho.Dalsi rande bylo po druhe volbe a strasne se mi ulevilo,ze to mel stejne.Jsou to temata,ktera otviram prave jen u nasich s mamkou a s nim.Tatu dokonce mam na siti skryteho,mam homoc rada a nechci to mit ovlivnene timhle

Odpověz
12. lis 2023
avatar

V rodine mame jiny nazor na covid, vladu a valku na Ukrajine. Vime to o sobe vzajemne a tematum se vyhybame. Pokud to nekdo vytahne a chce se hadat, ukoncujeme to slovy, ze na tomto tematu se neshodneme a dal se o tom bavit nechceme. Vzájemne se v tomto respektujeme i kdyz pak doma samozřejmě brbleme 😁😁😁

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Nejsem-li tázána, mlčím. A sama takové téma neotvírám. Vím, že s pár mě blízkými lidmi by to skončilo tak, že bysme se rozešli hodně ve zlém a těžko by se to vracelo. Pokud se někdo vyloženě zeptá, co si o dané věci myslím, nemám problém to říct. Ale to je asi i tím, že když už se někdo opravdu ptá na můj názor, předpokládám, že je ochotný ho akceptovat. I kdyby jen v rovině "Shodneme se, že se neshodneme". Pokud se někdo chce hádat do krve, končím diskusi, měním téma. Nestačí? Odcházím.
Mám velmi blízkého člověka, kterého jsem musela zablokovat na sockách už za Covidu, to se nedalo. Od té doby zjišťuju, že snad není téma, na kterém bychom se názorově shodli 🤷‍♀️ Bohužel se to dost projevilo i v okruhu témat k hovoru - kromě počasí nám toho už moc nezbývá...

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Vetsinou mam s lidmi ve sve bubline podobne nazory nebo kontoverzbi temata nevytahujeme, ale kde fakt trpim je jedna blizka znama, u ktere maji doktori podezreni na - v horsin pripade rakovinu - ale ona odmita biopsii, konvencni lecbu, prasky, cokoliv “chemickeho”, je silne antivax, misto toho dojizdi nekam za cinskym lecitelem a bere desitky tech jejich produktu 🥲. Opravdu me stoji strasne usili ji nepremlouvat, ona je stoprocentne presvedcena o svem pristupu (nelepsi se ale), tak to respektuju, ale je to sileny.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

Nezabrusuju tam, ale v ramci nejaky moji bubliny se asi na vetsine veci shodujeme 🙂 Nejvetsi problem je pro me asi tchan, mozna spis jeho podani a reakce... stoji me vzdycky dost usili mlcet.

Odpověz
12. lis 2023
avatar

S mužem máme úplně jiné názory, on věří dezinformacím, já ne. Myslím, že se brzo rozvedeme, to se fakt nedá. Nikdy se o politiku nezajímal, až v práci ho spolupracovník na to navedl a je to hrůza. Já nechci, aby tomu věřil a on si myslí, že zná světovou pravdu. Asi se pozabijíme😭 Snažíme se tomu tématu vyhýbat, ale mě to hrozně mrzí, že věří takovým bludům. Nevím jak z toho ven😔

Odpověz
12. lis 2023
avatar

@suzanna123 Jj, já to tak pochopila. Prostě jak by to bylo u nás. 🙂

Odpověz
13. lis 2023
avatar

S blizkym clovekem rozhovor nezacnu ale kdyz prijde na vec dokazu svuj nazor rict obhajit a byť se sebezaprenim poslechnout ten druhy nazor...ale kdyby mi nekdo o tom dlouho mluvil utnu to , nezajimalo by me to ...

A kdyby to bylo jeste s vice lidma rekla bych na rovinu ze zmenime list. Ze mi to neni prijemne ...

U tchyne reknu svuj nazor , ten jeji odkyvu a mluvim o necem jinem nebo jdu na chvili pryc 😀

Odpověz
13. lis 2023
avatar

A mozna to bude znit povysene , ale jsem schopna vice poslouchat nazor vzdelaneho cloveka na urovni co procestoval scet , nebo neco dokazal atd ... nez zoho kdo je spise opak...

Vetsinou teda lidi , opacnych nazoru nez ja jsou lidi s uplne jinymi zajmy, s informacemi ze zprav a socialnich medii, co sedi na zadku a jenom kvokaji to co ti druzi...

Ale urcite uz jsem byla s bekym v diskuzi kdy nazory byly opacne a bylo to pro me prinosrm nebo aspon zajimave...

Odpověz
13. lis 2023
avatar

@veronicka89 jasně, pokud tady budu mít specialistu na zahraniční politiku, tak se ho i zeptám, jak některé věci vidí on a proč. Ale nevím, proč bych měla trávit čas posloucháním sr. od někoho, kdo má stejný přístup k informacím jako já, akorát jsme si každá vybrala, že budeme využívat jiný zdroj informací a věřit jiným věcem.
A čím dýl o tom přemýšlím, tím víc vytočená jsem. Ona moc dobře věděla, že se v tomhle s velkou pravděpodobností s nikým neshodne, tak nechápu, jestli se chtěla předvést, provokovat nebo co. Každopádně já ji a její rodinu pozvala na veřeři, starala se o ně jak o panstvo a její chování mi přijde v podstatě srovnatelné jako kdyby se mi vysr. na stůl.

@nini27 ufff, tak to tě lituju. Mně stačí diskuze s tím mým, a to jsme oba víceméně umírnění (u něj mě spíš vadí, že má taky tendence nerespektovat, že některé věci jsou prostě o názoru a že mě s ekonomickým a politologickým vzděláním fakt určité věci vysvětlovat nemusí - a že by měl naopak poslouchat, co říkám já 😀). To, co popisuješ ty, teda netuším, jak dlouho a za jak bych byla schopná snášet...

Odpověz
13. lis 2023
avatar

@suzanna123 jezis az tak ? ...

Ja myslela ze slo o 10 minutovou prezentaci jejiho nazoru pri nezavazne schuzce s jejim muzem v restsuraci....😅...

Tak to je nevhodne ... jefine neni v tom nijak vic angazovana nez ty - city...vic osobne, konkretneji atd ?

Nechces rict o co slo 😀 ?

Odpověz
13. lis 2023
avatar

@veronicka89 prosím tě, nejdřív začali tématem ekologie. Muž ji předtím potkal jednou na svatbě, tak jsem to brala, že neví, s kým mluví, ale že po tomhle by jim mohlo dojít, že v některých věcech nemají šanci se shodnout. Navíc to bylo ještě takové celkem nevinné. Pak se, nevím jak, dostali k válce na Ukrajině - a taky, místo aby to ve chvíli, kdy zjistili, že tady shoda asi nebude, rozjeli tohle téma. Od toho plynule přešli k Američanům, Izraeli, ona mu vykládala o nějaké rakouské firmě, co prý vozí odpadky do Čech - což je taky výborné téma k rozhovoru, když jedeš na návštěvu do Rakouska... Říkám, chlapa bych byla taky nejradši nakopala, ale ten podle mě byl částečně v šoku.

Odpověz
13. lis 2023
avatar

@suzanna123 🤣 lahudky ... ukrajinu uplne nesnasim ...

O vozeni odpadku do cr jsem uz taky slysela a uz vubec nevim v jakem smyslu ..ale bylo to z nemecka ...

Ono stejne mi tahle vlastnost resit temata do kterych clovek vidi z 10% a hlasat skoro jako svoje je taková disciplina hlavne ceska . Nikdy jsem neslysela zadnou jinou narodnost , resit tema tomu cloveku tak vzdalene ... ( nebo tu do ktere nejde dobre videt - politika)

Odpověz
13. lis 2023
avatar

Jinak uprimne , pokud je tolik temat se kteryma si s tim clovekem nerozumim , stejne se mi uz pak neda se na 100% kamaradit.

Nereknu ze se neshodnu s ockovanim...

Nebo s nazorem na predelavani pohlavi ( ikdyz uz i toho bych zpozornela....)

Ono vetsinou se ruku v ruce nese nazor a dany clovek ...

Blbe je ze hodne lidi strhava okoli ... o cem se bavi, co resi, atd...

Odpověz
13. lis 2023
avatar

@veronicka89 to nevím, jestli jenom Češi... Jednou jsme byli u rakouských známých, kteří se v dobré víře, že na tom se určitě shodneme, rozhovořili o EU - a já měla potřebu se k tomu trochu vyjádřit. Řekla jsem, že si myslím něco jiného, ve stručnosti proč si myslím něco jiného a tím to myslím skončilo. Možná pak probrali spolu, co si o mně a mém názoru myslí, ale tam jsme to v podstatě v naprosté toleranci a vzájemném respektu dál neřešili.
A jak říkám, je mi jasné, že oni to téma otevřeli proto, že je vůbec nenapadlo, že bych s nimi mohla nesouhlasit a protože já naopak vím, že můj názor je minoritní, bych to sama od sebe vůbec nezmiňovala.
V tom druhém máš asi pravdu - já jsem zestárla do tolerance, takže většinu věcí beru tak, že nikdo nemáme patent na pravdu a i to, o čem já jsem přesvědčená, je ve většině případů pořád jenom názor, ale tady mi přijde, že jsem asi fakt dlouho zavírala oči před něčím, co není jen odlišnost názorů :-/

Odpověz
13. lis 2023
avatar

Já mám přítele Francouze a žiju tady. S nikým se na téma válka, covid atp nebavím.....A on má trochu odlišný názor. Ne teda, že by vyloženě svatořečil Putina nebo tak, ale má na to takovej pokřivenej pohled, se kterým prostě nesouhlasím. Občas se na to téma zavedla diskuze, ale museli jsme to ukončit. 😀 naštěstí jsme se nepohadali, ale oba jsme uznali, že u nás je problém v kulturní a historické odlišnosti, zkušenosti. Takže už se o tom nebavíme. 😀
Nicméně všichni moji blízcí kamarádi v ČR maji podobné smýšlení jako já. Pak mám pár známých z fotbalu, kteří jsou na úplně opačném Spektru, ale s nima vždy jen prohodim pár slov na stadionu. 🙂 akorát jednoho jsem musela na FB zablokovat, to se nedalo. 😀

Odpověz
18. lis 2023