1 / 1

    ano, já jsem byla ráda, že mi rodiče špatné známky nevyčítali, nedávali zaracha za to, že přinesu třeba 3. Já to pořád nedokážu pochopit, že se ještě někdo takhle dnes chová, kdy se dítě bojí přijít domů se špatnou známkou, protože to schytá

    18. čer 2021

    Moc hezky napsané

    18. čer 2021

    In je rozdíl jestli má dítě spatné známky.0rotože he blbý (má blbýho učitele apod.) nebo protože je líné... Byla jsem ten druhý případ když na mě přišla puberta, rodiče mě za š0atmé známky nijak zvlášť netrestali (ale ani neodměnovali za dobré), tak nač se snažit? No až po tom co jsem musela opakovat ročník (a měla celé prázdniny zaracha) jsem začala školu brát aspoň trochu vážně, no... a měla jsem vyznamenání

    18. čer 2021

    Krásně napsané ❤️

    18. čer 2021

    Souhlas...mám štěstí, že naši tohle moc dobře chápali a dali mi prostor vyniknout v tom, v čem jsem byla opravdu dobrá. A fakt neřešili, že mi nejde matika a chemie...pokud jsem to držela v mezích "dostatečně" bylo to dostačující i pro ně 😁😁😁 ale bože, jak já jsem ořvala, když jsem dostala dvojku z tělocviku (závodně jsem tehdy hrála basketball a celkově jsem byla na tv nadaná, ale strašně se bojím výše, takže jsem odmítla lézt na tyč i lano)

    18. čer 2021
    Autor komentář smazal

    Známky neřeším, říkám dětem, že se učí proto, aby se něco dozvěděly. Já se nikdy nemusela bát přijít s vysvědčením a to ani v pololetí na střední, kdy jsem měla pětku s fyziky. 🙂

    18. čer 2021

    @loupacek *z fyziky. 🙈

    18. čer 2021

    Nesouhlasím, tohle platilo v době necovidové, to co
    teď učitelky předvedly, tak z toho je mi zle, v distanční tomu moc nedaly a pak jak se děcka dostaly do školy, tak je zahltit písemkama, fakt super!! Nevím ke kterému typu učitelek patříš, ale nejhorší je to u těch, co se na distančce moc neukazovaly a když už, tak jim daly seznam toho, co se maj naučit, takže 5 minut práce a plný plat, já učitelkám nevolám, ale budu řešit ihned, jak mi dítko donese vysvědčení.

    18. čer 2021

    Rodiče mi nikdy nevyčítali špatné známky. Tedy až na Třeťák na střední, kdy jsem na konci dostala 3 pětky a musela opakovat ročník. Přitom z praxe jsem v daných předmětech měla za 1. Teorie mi prostě nešla.
    U kluka já na známkách trvat striktně nebudu, ovšem ani z něho nebude lempl. U tatínka si s tím drilem moc jistá nejsem no. Kluk je už teď dobrý na matiku a i český jazyk mu celkem leze do hlavy. To samé angličtina. Jen ta příroda ho nebaví a tak počítám s horšími známkami z přírodopisu a možná i chemie. Což je pro nás rodiče chemikáře hůře zkousnutelné. Možná mu půjde i fyzika. Tak třeba se dostane v budoucnu na Matfyz nebo z něho bude ajťák 🙂

    18. čer 2021

    Nemyslím si, že je jsou důležité známky, ale nechat děti aby se učili jen to co je baví opravdu nejde...bohužel v životě nebudou dělat jen toc o je baví, většinu život ačlověk něco musí a zpětně zjistí, že často to co musel a zvládl mu dalo víc než to co mu šlo a nemusel pro to udělat tolik...takže psát, že se nemají děti nutit drilovat...opravdu tenhle přístup je důvodem kvality našeho školství , která jde stále dolu i když užje v záporných hodnotách...když vidím učebnice dcery je mi z toho smutno a když slyším drilivat a biflovat dělá se mi zle...Asi dnešní pedagové a jejich vedení nevědí co ta slova znamenají. Ano děti se mají učit tak, aby látku pochopily a bavila je, ale základem učení je učení...takže osekáváním množství znalostí se opravdu nezbavíme drilování to je v přístupu k informacím a způsobu jakým děti vedeme a učíme se je učit.

    18. čer 2021

    @fbi13 Zase na druhou stranu, to množství pro život nepodstatných informací které po nás chtěli znát na gymplu (už na nižším stupni víceletého), bylo strašný... Takže spíš jsem pro, aby děti věděly, kde ty informace najít, když je budou potřebovat. Měli jsme na tohle skvělou matikářku, která říkala, že není potřeba znát složité vzorečky, ale že je.potřebs vědět, kde je najít, takže jsme mohli nahlížet do tabulek 👍 Stejně kdo se nepřipravoval, byl v háji....

    18. čer 2021

    Děti učily🙂...

    18. čer 2021

    @martinka_33 jo jenže tohle se dnes "zneužívá" nemyslím si, že to množství informací je velké...obecné vzdělání je obecné vzdělání🙂 a každý z něj pak použije něco...kdybys viděla co musím za zbytečnosti dělat v práci v obrovské nadnárodní firmy...a to jsou opradu věci, které jen žerou čas a jsou absolutně k ničemu...Ale "musím", protože si pan manažer vyprodukovaný systémem bez "drilování" vymyslel🙂.

    18. čer 2021

    @fbi13 odhadem beru, že v práci tak 70% znalostí nepotřebuju... Takže to nakonec znám jen ke zkouškám (výhoda krátkodobé paměti) a když náhodou něco z toho potřebuju v praxi, stejně to musím hledat (nevýhoda krátkodobé paměti)... Takhle jsem to měla užz ve škole - naučit ma test a zapomenout 😅 Ale co potom ti kteří nemají ten dar se naučit na test a blbosti záhy vytěsnit, ti jsou brzy zahlcení....

    18. čer 2021

    @martinka_33 a ty někoho takového znáš??? 😀 myslím, že mozek má tuhle skvělou funkci u všech...pouze pár % geniálních lidí jako spolužák mého synovce , který už v 17 vyhrával mezinárodní souteže z matiky, angličtiny biologie a dostal cenu Česká hlavička za vědeckou práci...ty ne, ale těm to k něčemu je🙂

    18. čer 2021

    Když si vzpomenu, že doma bylo zle (zejména ze strany taťky) už za -2, když byla horší známka, tak jsem měla fakt strach a jen, co přišel, chrlila jsem to ze sebe, abych to měla za sebou a do té doby neskutečný stres (abych to upřesnila, nikdy mě fyzicky netrestal). Po tom to taky nebylo zrovna příjemné, ale nejhorší pro mě byla ta doba, než jsem mu to řekla. U mojí mamky to bylo jak kdy, někdy si z toho dělala srandu a byla v pohodě, někdy mě zprdla. Když jsem na střední dostala 3 z jednoho předmětu na vysvědčení, prostě nějak ten poslední test nevyšel, to bylo něco strašného, jak se ke mě choval... Nikdy nechci takto působit na moje děti, nikdy. Samozřejmě chci aby se snažily, budu se jim věnovat, abych jim pomohla v tom, co jim nejde. Ale nechci, aby měly stažený žaludek kvůli špatné známce. Dnes absolutně nikoho nezajímájí, jaké kdo měl známky, vědomosti, které se tehdy učil, jsou zapomenuty v nějakém zapadlém šuplíku v mozku... Ale vzpomínky na to, jak jsem nešla domů špatnou známku (výjimečně), zůstaly...

    18. čer 2021

    @jarla S trochou nadsázky lze říci, že ta známka není jen známka dítěte, ale i známka paní učitelky. Pokud má půlka třídy trojky, vypovídá to o práci paní učitelky víc než o dětech...

    18. čer 2021

    @rebe s tím musím naprosto souhlasit, ve čtvrté třídě jsme měli jednu opravdu hroznou učitelku na češtinu, vsichni známky špatné, nikdy jsem na základce 3 z češtiny nemela, jen u ni

    18. čer 2021

    @rebe souhlasím,ty písemky dopadaly katastrofálně celé třídě a ještě ty děcka dostaly vynadáno, to si pak obrázek o učiteli uděláš a nemohu souhlasit, že známky nejsou důležité-jak tady některé píšou,jsou důležité v okamžiku, kdy se hlásí na školu,protože některé školy mají větší důraz na výsledky přijímaček a hned v závěsu jsou známky a pak jsou školy,kde procentuelně výsledky přijímaček a známky jsou si velmi podobné a můžeš přijímačky udělat sebelépe,ale pokud nemáš dobré známky,tak ty body k přijetí prostě nenahoníš,takže ne vždy platí,že nejsou důležité

    18. čer 2021

    Já tedy myslím, že pokud rodičům záleží na známkách, tak se tomu s dítětem mají věnovat průběžně a ne se probrat v posledním týdnu. Ale na druhou stranu, dnešní školství je na známkách zalozene. To je hezké, že Aničce víc jde něco jiného, než matika. Ale blbá známka z matiky na vysvědčení ji zkazí průměr a pak se nedostane na střední, jde by studovala to, co ji zrovna jde a baví. A tak dále... Jinak tedy fakt se bifluji blbosti a nevěnují se podstatným věcem (financni gramotnosti, kritickému myšlení, hledání souvislosti, propojování oboru, práci s informacemi, umění mluvit afgunentovat, atd.).

    18. čer 2021

    Mě by teda nenapadlo volat učitelce a orodovat za ještě jednu možnost vyzkoušení a zlepšení známky 🙈 ale nemám zatím děti školou povinné, tak třeba to za pár let uvidím jinak. Já byla cílevědomá a za pěknýma známkama si šla sama. Jinak teda nechápu, že se najednou rodiče probrali a teď v půlce června řeší špatné známky. On ten letošní školní rok byl celý na hlavu postavený ☹

    18. čer 2021

    @biciklissie promin, ale rozdil mezi biflovanim a ucenim se je pouze v pristupu ucitele...kdyz nemas znalosti nemuzes mit ani kriticke mysleni ani hledat douvislosti!!!! Viz doba, kdy lide verili, ze bourka je to, ze se buh zlobi atd atd...Proste vez znalosti si pouze vyberes jen nazor nekoho ! .Jedine co muzes o tom nic co znas mluvit to je fakt!

    19. čer 2021

    @martinka_33 vsichni se ohani tim, jak vetsinu tech "informaci" ze skoly v zivote nepotrebuji. Ale uz si malokdo uvedomi, ze to nejdulezitejsi, co jste si z te doby odnesly, je mozek vytrenovany na vstrebavani, trideni, analyzu a syntezu velkeho mnozstvi ruznorodych informaci. Ty informace samotne vam uz nejspis unikly, ale ten princip uceni vam zustal. Stejnym zpusobem, jakym jste se tehdy ucily kdy byla bitva na Bile Hore a jak vypada molekula vody, se dnes ucite to co je relevantni pro vasi praci/zivot. Kdybyste se ucili jen to v cem jste byli nejlepsi a nic co by vam neslo, tak by byl svet plny maliru a atletu, ale nebyl by nikdo kdo by vas uzdravil kdyz jste nemocni, kdo by postavil dum aby nespadnul, kdo by ridil klicovpu infrastrukturu...

    Souhlasim s prvni casti prispevku - totiz ze znamky nemaji byt cil, ale jen feedback a motivace. Ale nesouhlasim s tom zaverem, ze by se clovek mel jen rochnit v tom, co mu jde dobre a nezlepsovat se v tom, co mu jde spatne. Skola ma poskytnout vseobecne vzdelani a skolsky system nastavuje nejake urcite zakladni minimum, ktere musi kazdy umet, aby dokazal fungovat ve spolecnosti. Pokud Jenicek neumi precist souvislou vetu tak je fuk ze dokaze z hlavy vyjmenovat vsechna prvocisla do 150. A naopak Marence bude prd platne ze umi pozdravit ve 20 svetovych jazycich, pokud si nedokaze spocitat jak dlouho bude splacet hypoteku na dum.

    19. čer 2021

    @amenophus Souhlas. Ale taky si myslím, že škola rve do žáků absurdní množství informací a řada učitelů očekává, že si zapamatují všechno. Škola neučí třídit informace na ty podstatné a nepodstatné. Naopak, to opravdu podstatné v té spoustě informací zhusta zanikne - neteř se třeba na test učila, v kterém roce bylo ustaveno stavovské zřízení, ale neměla nejmenší tušení, co že to to stavovské zřízení bylo - a nevadilo to!

    19. čer 2021

    @fbi13 Nemyslím, že kvantum letopočtu a všechny ty záležitosti o houbách a vzorecky moc v souvislostech a argumentaci pomuzou. Určitě je dobré, vědět, že to všechno existuje, ale s méně fakty, co člověk musí znát zpaměti i o půlnoci. Vědět, kde informace hledat, jak je třídit, zpracovávat, ověřovat... Plus sebevědomí spíš srazí, než povzbuzují, málo se děti ptají. Akorát na ty letopočty, no. Ale budu doufat, že se to od mých let na zs už změnilo.

    19. čer 2021

    @biciklissie ano můžeme mít mozek jen na mačkání tlačítek na mobilu a PC, kde hledáme a tváříme se, že kriticky myslíme🙂. Bohužel se na ZŠ od našich let změnilo hodně, ale k horšímu🙂, právě z toho důvodu, že školství jede podle scénáře tvému podobnému a nechápe jaký je opravdový význam slova drilovat a biflovat a zaměňuje za to, že se ve škole nesmí učit🙂. Je to asi tak jako kdybys chtěla od doktora, aby až při operaci hledal, kde je jaká šlacha nebo céva, vždyť se to dá přece najít 😝

    19. čer 2021

    @fbi13 Myslím, že se neshodneme, nedá se nic delat.

    19. čer 2021

    Jojo, špatné známky jsou ve více případech spíš o lenosti než o hlouposti dítěte. A pak má rodič důvod k výčitkám. Ale zase na druhou stranu rodič musí dohlédnout, aby se jeho dítě naučilo se doma učit.

    20. čer 2021

    @rebe tak tohle je jrcite problem, to s tebou spihlasim. Ale vidim v tom problem spatneho ucitele ne systemu v nemz je potreba se ucit informace. Je trochu smutne, ze kvuli ucitelum kteri nedokazou tu latku podat v kontextu a vyzadovat od zaku porozumeni toho kontextu, je cely system zavrhovan jako spatny.

    20. čer 2021

    @amenophus krasne a presne napsane! Jen si vsimni, ze vetsina co se ohani tou zbytecnosti informaci pise, ze propadla nebo malem propadla... ano to je dalsi problem skolstvi a doby, ze se nesmi rict, ze nekdo je na neco hloupy a na neco nema... a tak se snizuje uroven vseho na ty ctyrkare:(

    20. čer 2021

    @biciklissie nene neshodneme, protoze muj nazor presne vystuhuje
    @amenophus 🙂.

    20. čer 2021

    @rebe ale to neni chyba systemu a mnozstvi informaci, ale toho jak pisu, ze ucitele nechapou co je biflovani a mysli si, ze po detech neco chtit znamena biflovat se a drilovat... uz se tohle mele od revoluce, ale v od te doby se bifluji 10x vic nez my jen maji nesmyslne ucebnice. Presne jak pise amenophus!

    20. čer 2021

    @amenophus Já jsem vystudovaná učitelka. A naprostá většina studia byly informace - udělali z nás odborníky v oboru. Ale právě tu didaktiku nás učili naprosto minimálně. Takže nechci tvrdit, že je špatný systém, ten se mění a umožňuje velkou svobodu a volnost volby. Ale vzdělávání učitelů špatné podle mě jednoznačně je. Teď během rodičovské se mi ještě víc změnil pohled, líbí se mi respektující a svobodné vzdělávání - a do takové školy jít učit, tak neumím ale lautr nic 😢

    20. čer 2021

    @fbi13 Bez drilu a biflování učit nejde, to je blbost. Ale můj obor je dějepis a v té šíři, ve které se zhusta učí, hlavně gymplech, se prostě rozumně probrat nedá. Takže se letí po povrchu, informace a data, hlavně panovníci a bitvy. Na dějiny běžného života nezbývá čas, přitom to je to hlavní, co by se mělo učit. A na mezinárodní kontext, případně mezioborové souvislosti už vůbec. Ještě když je dějepisář zároveň i češtinář, může to zachránit, ale když to učí dva lidé, úplně se to odsekne. A to prostě je špatně, politické dějiny, dějiny literatury, dějiny umění, to nejsou žádné oddělené dějiny, to je jeden balík historie a u nás se učí systémově špatně. A tenhle názor vskutku nesouvisí s mými známkami, na propadnutí jsem nikdy nebyla, naopak ;-D

    20. čer 2021

    @rebe já jsme ve druhé třídě měla učitele, jezdili jsme nevím proč z města do vesnické školy asi 5km od města, tehdy mu bylo asi skor 60 a ano je to druhá třída NE gympl, ale nejenže nás naučil vše co učitelky, ale řekla bych, když vidím svoje děti, že mnohem víc, ale stihl jsme u toho malovat vajíčka, stáčet med, dělat svíčky z vosku a zvládl i ten historický a světový kontext (vyprávěl nám o válce proč se to stalo atd atd a ještě jsme se dívali na dynastii Nováků🙂. Podobného profesora jsem měla na matiku na gymplu a na jeden předmět na vysoké...Myslím, že to jde, ale musí být jiný přístup než ten, že se toho učí moc a nelze to stihnout a je třeba osekat znalosti.

    20. čer 2021

    @rebe jo zvlast s tou historii je problem. Ja si myslim, ze moderni dejiny (20. a 21. Stoleti) by mely byt samostatny predmet a ucit se oddelene od dejepisu. Protoze slysela jsem i navrhy at se uz neuci starovek apod., aby zbyl cas na ty moderni dejiny, ale to mi prijde taky spatne - musime vedet odkud pochazime abychom vedeli kam jdeme. Ale s tim jak se treba stihne druha svetova valka a nic po ni a i ta jen jako vycet ruznych letopoctu, to je prusvih. A diky za vhled, jestli se na pedaku zanedbava vyuka didaktiky tak v tom by mohl byt zakopany pes.na druhou stranu, to je vec, ktera se da zmenit snaze nez cele ucebni osnovy zakladnich a strednich skol!
    Plus ucitele vykonavajici povolani by se meli pravidelne skolit v didaktickych metodach apod, aby neupadli do sveho stereotypu a nezapomneli co a proc vlastne uci.

    20. čer 2021

    @rebe No, možná ne úplně bez drilu a biflování, ale troufnu si oponovat, že spousta z toho, co se driluje / bifluje / memoruje se takto dělá úplně zbytečně a jde to naučit jinak a minimálně lze klasické postupy (řekni / udělej to 100x za sebou a pak už to budeš umět) nahradit něčím o dost smysluplnějším. Dril vidím smysluplný u některých činností - např. si nedokážu představit policistu, který si zkusí jen jednou nabít zbraň a 3x vystřelí a dobrý. Ale jak říkám, ve spoustě školních aktivit je zbytný. Snažím se to (a nejen já) změnit. Určitě už jsem o tom psala a určitě (zrovna ty) jsi o tom už něco četla 🙂)
    A jinak já teď od září do svobodné (navíc lesní) školy půjdu, tak pak můžu poreferovat 🙂. A jo, peďák mě na to nepřipravil vůbec, to je smutná pravda.

    Jinak celkově souhlasím s tím, že systém je bohužel na známkách založen, že ty průměry se počítají při přijímačkách, atp. Někdy rodiče, ale často i jen ten systém to dítě prostě na základě známek už nějak "separuje", odsoudí ho, řekne mu tím, na co má a na co nemá nebo co se mu tím zavírá - jen blbou známkou třeba... To nemluvím o tom (a to už jsem tady taky psala), když jsem učila na jedné základní (romské) škole kdysi. A když do té školy přišlo odjinud, najednou mělo známky o stupeň až dva lepší... Taková zázračná škola to byla! (asi chápete, v čem to bylo a že to nebylo o tom, že bychom ty děti zvládli naučit více než to zvládli jinde...). Známka je sice zpětná vazba, ale pořád je to zcela subjektivní a ne mnoho vypovídající zpětná vazba. Ale je smutné, kolik životů dokážou tato čísla přes to všechno nezanedbatelně ovlivňovat.

    20. čer 2021

    @fbi13 No, vidíš, já s ní taky souhlasím, ale myslím, že my dvě každá mluvíme o něčem jiném.

    20. čer 2021

    hezky napsané ... musím říct, že moji rodiče nikdy nehrotili známky ... a ani já to u dětí moc neřeším ...

    21. čer 2021

    @verdos Když píšu, že bez drilu a biflování to nejde, tak tím samozřejmě nemyslím, že by se snad mělo jenom drilovat a biflovat! Jasně že ne! Často se driluje a bifluje nesmyslně moc. Ale spousta lidí kvůli tomu dril a boflování odsuzují úplně a to je teda taky špatně. Pro mě teda ani dril není jenom 100x zopakovat, ale i to, že se k tomu pořád dokolečka vracím a stále znovu to trénuju.
    Na tvé zkušenosti z učení na Svobodné škole, hlavně tedy na přerod z klasické pedagožky na svobodnou, jsem moc zvědavá, doufám, že je budeš sdílet!

    21. čer 2021

    @fbi13 Zkušenost z druhé třídy bych asi úplně nepoužívala k tvorbě závěrů o tom, kolik učiva a jak se dá naučit ve všech vědních oborech...

    21. čer 2021

    @amenophus Učila jsem na gymplu, kde jsme museli probrat i všechny čínské dynastie nebo základní přehled dějin afrických států. Ne že by to nebylo fajn a zajímavé pro všeobecný přehled, ale pak je toho opravdu tak nějak moc... Měli jsme tematický plán tak našlapaný, že opravdu nebyl čas na nic jiného než na frotnální výuku. I když jsem zadala žákům referáty, což je opravdu minimální základ interaktivní výuky, hned jsme byli ve skluzu a nestihli probrat vše, co jsme měli naplánováno. A já byla moc malý pán, abych mohla učit po svém, té svobody jsem měla opravdu málo. Pak se těžko divit, že to studenty nezajímá, našrotí se na test a pak vše zapomenou a nějaký všobecný přehled je totální iluze ☹

    21. čer 2021

    @rebe Jasně, rozumím. To je o tom subjektivním vnímání drilu, jak se to nedávno myslím rozebírala i ve skupině domškoláků na fb. Že každý v tom vidí něco jiného 🙂.
    To, že se jednou za čas (z počátku jsou třeba intervaly kratší, později stačí mnohem delší) k učivu vrátím, zopakuju si to (a případně i prohloubím o další znalosti) jako dril nevnímám. Ani procvičování třeba. Myslela jsem opravdu takové to papouškování, jak děti furt dokolečka (zvláště na prvním stupni) něco odříkávají (tvrdé slabiky / měkké slabiky / pádové otázky / násobkové řady / vzory podstatných jmen, atd. atp.). Nebo potom na druhém stupni ty "telefonní seznamy" (rok - bitva, autor - díla, atd.) stylem opakuju to do zblbnutí, až se to naučím automaticky říkat. A podobně. Abych nedávala příklady jen z humanitních předmětů - často jsou to i vzorečky třeba... fyzika, matika - vůbec neznají podstatu, prostě jen se nadrtit, jak to je a nějak to mechanicky použít. Není za tím žádná znalost, žádná souvislost, hlubší pochopení nebo (když to jinak nejde) alespoň kreativita při ukládání do toho mozku, jen se to tam natvrdo "vráží". Těch příkladů bych mohla dát samozřejmě mnohem víc, chtěla jsem jen tak pro ilustraci. Některé věci se prostě pořád učí jak v době, kdy bylo školství v plenkách, no (což by samo o sobě nevadilo, když by neexistoval jiný způsob, jenže tak tomu není).
    Sdílet asi časem budu, otázka je kde (tady na MK spíše ne).

    22. čer 2021

    @rebe tyjo dejiny Afriky, to je fakt super! Pokud by se to teda pojalo nejak jinak, no :/. Asi ne uplne panovnik/bitva - letopocty, ale ucit jen koncept, nastineni o tom jak to tam proste tehdy vypadalo (v tom a tom stoleti sahala tahle zeme odtamtad potamtad, mela takovouhle formu vladnuti, takovyhle nabozenstvi, obchod zalozen na tom a tom, valcila s tema a tema kvuli tomu a tomu s dopadlo to tak a tak - podrobnosti az jen v tech referatech). Kdyby se tohle ucilo na skolach, urcite by ve spolecnosti bylo vetsi pochopeni dnesnich problemu Afriky vcetne tech, co se nas primo dotykaji (plodiny, suroviny, migrace).

    22. čer 2021

    @amenophus To jo, kdybych to bývala směla učit takhle, a ne jako soupis bitev a vládců, bylo by to fajn.

    23. čer 2021

    @rebe to je na pytel, ze ta skola tak promarnila tak uzasnpu prilezitost :(

    23. čer 2021

    @amenophus Tam prostě na nic jiného nebyl čas: ke každé náslechové hodině měl garant připomínky, že jsem moc zabředla do souvislostí a nestihla probrat všechna data. Studenti se jen učili seznamy, o žádnou výuku historie reálně nešlo.

    23. čer 2021

    @rebe tak jasne, ono kdyby se neresilo kazdy datum, tak by ten cas byl. Skoda. Dobry napad tohle ucit, ale nedotazeny jak...

    23. čer 2021

    👏👏👏

    29. čer 2021
    Autor komentář smazal

    V poslední době mi známky přestávají dávat smysl. Všeobecné školství se bohužel snaží všechny naučit všechno a často tam chybí práce s vnitřní motivací, rozvíjení silných stránek, vedení k zodpovědnosti za vlastní vzdělávání...
    (A to máme školu moc fajn.)
    Tento školní rok mě přesvědčil o smysluplnosti svobodného vzdělávání. Navíc jsme si vyzkoušeli, že dcerka se díky své touze po poznání světa zvládne "doma" naučit mnohem víc než její spolužáci ve škole. Jsem ráda, že za dobu předchozí docházky do školy nepřišla o chuť se "učit" a dozvídat nové věci - lze nadchnout pro každý obor, pokud chápe jeho přínos a význam v běžném životě.
    Když jsem ještě učila na gymplu, říkala jsem studentům: "Pokud vy nebudete mít zájem, tak se ode mě nic nenaučíte." Dcera mi to plně potvrzuje - když chybí zájem, stává se učení dřinou.

    1. črc 2021