#modra_skolka

apacheee AMBASADORKA
27. bře 2020
U nás je dnes nádherný jarní den, takže jsme se pro dnešní #modra_skolka nechali inspirovat a vytvářeli berušky ze skořápek :heart:
_____________________
Berušky
_____________________

Potřeby:
Skořápky od vlašských ořechů, tempery, štětec, lihovy černý fix

:heavy_check_mark:️ Motivace - pohled z okna a povídání o tom, co jsme včera viděli v lese (u nás to byly právě berušky)

:heavy_check_mark:️ Nejprve je potřeba natřít skořápky a poté se musí nechat cca hodinu zaschnout, ideálně i déle, klidně do druhého dne. Dáváme pozor na správné držení štětce a správný pracovní postup - namočení štětce a otření přebytečné vody

:heavy_check_mark:️ Lihovym fixem namalujeme hlavičku, čáru oddělující krovky a poté 7 teček - trénink počítání!

:heavy_check_mark:️ Hotové necháme zaschnout a pak můžeme vystavit doma, moc hezky vypadá například v květináčích

:heavy_check_mark:️ A my posíláme i jako dárky pro babičky pro lepší náladu :four_leaf_clover:
Zobraz celou zprávu
apacheee AMBASADORKA
26. bře 2020
Dnešní #modra_skolka bude spíše podvečerní, ale za to nepotřebujete vůbec nic speciálního - dnes si vystačíte s papírem a pastelkami :grin:
____________________
Moje ruce
____________________
:heavy_check_mark:️ Dnešní motivaci můžete začít nějakou básničkou o rukách, pokud neznáte, poradím jednu kratouckou, která se navíc tematicky dost hodí
"To jsou prsty,

to jsou dlaně,

mýdlo s vodou patří na ně.

A po mýdle dobré jídlo

a po jídle zase mýdlo."

:heavy_check_mark:️ zopakujte si, jak se jmenují jednotlivé prsty a která ruka je levá a která pravá

:heavy_check_mark:️ Dítě si na papír obkreslí své ruce. Menším dětem pomozte, nebo jim prostě obkreslete jejich ruce - obě - je potřeba mít pravou i levou

:heavy_check_mark:️ Když máme ruce obkreslené, dávejte dítěti úkoly:
Př. Na levé zápěstí nakresli červené hodinky.
Na pravý malíček nakresli žlutý prstýnek.
Na levý prostednicek nakresli prstýnek s modrým kamenem...

:heavy_check_mark:️ Tím procvičíte levou i pravou stranu, barvy a práci podle pokynů.

:heavy_check_mark:️ Na závěr si děti mohou ruce vybarvit :grin:

:heavy_check_mark:️ Nezapomeňte opět na hodnocení a obrázek vystavit :clap:
Zobraz celou zprávu
apacheee AMBASADORKA
Zpráva byla změněna 25. bře 2020
#modra_skolka pokračuje :grin:
-----------------------------------------
Domácí puzzle
-----------------------------------------
Potřebujete:
Pohledy nebo fotky na rozstrihani, nůžky, obálky pravítko, pastelky, papír se vzorem písmen

Postup:
:heavy_check_mark:️ Motivace: tentokrát stačí vysvětlit, že si zahrajeme na výrobce puzzle a vyrobíme si vlastní a takové, které nikdo jiný nebude mít :grin:

:heavy_check_mark:️ Zacneme tím, že na druhou stranu obrázků dítěti narysujeme čáry, podle kterých bude stříhat. U menších dětí volte menší počet dílků a hlavně jednodušší tvary. U větších můžete trochu pritvrdit, ale ne moc, ono to zase tak jednoduché, jak to vypadá, není :joy:

:heavy_check_mark:️ Dítě má za úkol obrázky rozstrihat podle vašich čar. Vždy kontrolujte správné držení nůžek, pokud není správné, opravujte!

:heavy_check_mark:️ Puzzle je potřeba uklízet aby se nepoztracely jednotlivé dílky. K tomu se skvěle hodí obálky. Já zvolila k tomu i trénink písmen podle vzoru. Pro lepší práci jsem nacrtla 2 čáry, mezi které má dítě písmena umístit. To je spíše až pro předškoláky, takže prcky s tím netrapte. Na každou obálku pak dítě nakresli obrázek tak, aby se dalo poznat, jaké puzzle se v něm ukrývá.

:heavy_check_mark:️ Všechny rozstrihane kousky puzzli smíchejte dohromady a úkolem dítěte je roztridit tak, jak patří k sobě a postavit je.

:heavy_check_mark:️ Poté každé puzzle uklidit do své obálky. Ještě před tím můžete potrenovat počítání - na počtech dílků.

:heavy_check_mark:️ Opět nezapomeňte na hodnocení a až dorazí domů táta, ať si puzzle také zkusí složit. Děti budou nadšené :heart:
Zobraz celou zprávu
apacheee AMBASADORKA
23. bře 2020
Další školní den je tu, takže nesmí chybět ani #modra_skolka :grin:

Dnes si odpočineme od tvoření a kreslení a vrhneme se na procvičování zrakové paměti, tedy toho, co vidíme :clap:
------------------------------------
kimova hra
------------------------------------
Tahle hra je velmi oblíbená a dá se hrát v mnoha variantách. Skvělé je, že nepotřebujete vůbec nic speciálního a není potřeba v podstatě žádná příprava.

Potřebujete :
Několik předmětů (dle věku dítěte) a cokoliv, čím ty předměty zakryjete (deka, triko,...)

:heavy_check_mark:️Sedněte si s dítětem na zem a ukažte mu všechny předměty, které jste si pro hru připravili. Chtějte po něm, aby je pojmenoval.
:heavy_check_mark:️Vysvětlete pravidla hry - dítě bude mít vždy chvilku na to, aby si předměty prohlédlo. Poté je přikryjete, dítě zavře oči (nebo se otočí - u menších děti). A jeden předmět dáte stranou tak, aby jej dítě nemohlo vidět. Dítě může začít koukat a vy dáte pryč deku. Úkolem dítěte je určit, co zmizelo :grin:
:heavy_check_mark:️Takto můžete hrát několikrát za sebou, dokud to bude dítě bavit. Malé děti vydrží třeba 3 kola, větší déle.
:heavy_check_mark:️Předměty můžete také obmenovat. Na mém obrázku vidíte trochu náročnější složení předmětů - vše jsou zvířata, tedy jedna kategorie "věcí". Pro děti bude jednodušší, když předměty budou rozličné - např. Hrníček, lžíce, autíčko, čepice, dílek puzzle...
:heavy_check_mark:️Jako další variantu můžete hrát tak, že si dítě opět vše prohlédne, vy zakryjete a dítě má vyjmenovat vše, co je tam schované
:heavy_check_mark:️Počet předmětů pro hru: tady musíte vždy vycházet z věku dítěte, aby to pro něj bylo přiměřené. To znamená, že třeba 3lete dítě bude začínat se 3 předměty, starší třeba s 5 a předškoláci klidně mohou mít 10 jednotlivých předmětů. Pokud je to pro vaše dítě moc lehké, klidně zkuste přidat, pokud moc těžké, nebojte se ubrat. Tréninkem se tato dovednost samozřejmě zlepšuje, takže když budete hrát častěji, změňte počet předmětů tak, aby to pro dítě nebylo ani moc jednoduché, ani moc složité. Jen tak to k něčemu bude.
:heavy_check_mark:️U každé činnosti s dětmi musí mít děti možnost zažít úspěch, tak jim vhodným nastavením pomozte ho zažít :grin:
:heavy_check_mark:️Pokud dítě nemůže přijít na řešení, napovezte mu, nikdy mu to nereknete přímo a nedejte mu to zadarmo. Př. Zmizela zebra - popište předmět : je to zvíře, které vypadá trochu jako kůň, ale nemá hnědou barvu...
Zobraz celou zprávu
apacheee AMBASADORKA
20. bře 2020
#modra_skolka a den druhý
----------------------------------------
V Mš se velmi často dělají tzv. grafomotorická cvičení, která poskytují průpravu k psaní, přispívají k lepšímu ovládání tužky a nácviku různých druhů čar. Zajímavé náměty motivují děti k nácviku uvolněného pohybu tužkou ze strany na stranu, krouživého pohybu, postupují přes souvislou vlnovku a rovné čáry v různých směrech až po spirály, dolní oblouk, kruhy a různé tvary podle osnovy

NA CO MUSÍTE DÁT POZOR VY: u těchto cvičení je moc důležité, abyste u dětí pomáhali vytvářet SPRÁVNÝ ÚCHOP TUŽKY (tzv. špetka) a děti měly k práci vždy dobře ořezanou tužku či pastelku. Není vhodné používat třeba propisky.
-----------------------------------------------------------------------
Dnes potřebujete:
Pastelky a vytištěný (př. namalovaný) pracovní list.

:four_leaf_clover: i pro tuto činnost je potřeba děti nějak namotivovat, aby se jim chtělo pracovat. Můžete začít třeba tím, že si doma zahrajete Na kouzelníka. Vezměte si cokoliv, co vypadá jako kouzelná hůlka (jo, může to být klidně vařečka nebo špejle) a dítě proměňujte na různá zvířátka a klidně i dopravní prostředky. Jejich úkolem bude je pohybově napodobit. Pokud se dítěti nebude samotnému chtít, přidejte se k němu a udělejte z toho srandu.

:four_leaf_clover: tak a jdeme ke stolu - u grafomotoriky je potřeba, abyste s dětmi seděli u stolu a dávali jim pokyny. Opakujte jim, že nesmí pospíchat. Toto cvičení není závod, nejde o to mít to nejrychleji, ale co nejpřesněji (s tím mají některé děti problém). Od toho tam jste vy, abyste je korigovali a také jim ukázali, odkud mají začít. Začátek poznáte vždy podle šipky, která ukazuje směr psaní.

:four_leaf_clover: příprava je hotová, jdeme na to. S dětmi si u toho povídejte. Příklad ukážu na klokanovi - můžete si povědět, kde žije, co jí, proč má na břiše kapsu, jak se pohybuje... možností je milion:slight_smile: Povídání ukončete tím, že se dítěte zeptáte, jakou má klokan barvu. Poté mu řekněte, aby si vzal takovou pastelku a nakreslil s ní cestu, aby se maminka klokanice mohla dostat ke svému děťátku (toto je opět motivace - když řeknete jen "nakresli tu čáru podle teček", nebude to pro dítě tak atraktivní). Takto postupujte s celým pracovním listem. Střídejte barvy - tím je mimoděk zopakujete.

:four_leaf_clover: Až bude hotovo, dítě si může vybarvit všechny obrázky

:four_leaf_clover: následovat by mělo zase nějaké zhodnocení (opět vynechte věty: Ty jsi táááák šikovný.) Buďte prostě konkrétní - pochvalte třeba znalost barev, část pracovního listu, která se dítěti nejvíce povedla. A nebojte se třeba i něco vytknout (např. U toho letadla jsi zbytečně spěchal a přetahoval jsi. Příště to bude už lepší.) U hodnocení s negativním prvkem je pro dítě vždy důležité říct to správně. Začněte vždy něčím pozitivním, poté řekněte negativum a zakončete vždy opět něčím pozitivním. Tak to děti berou nejlépe a motivuje je to ke zlepšení. Když skončíte kritikou, bude to to hlavní, co si z toho odnesou. A to nikdo z nás nechce!

:four_leaf_clover: A obrázek zase nezapomeňte vystavit :heart:
Zobraz celou zprávu
apacheee AMBASADORKA
Zpráva byla změněna 19. bře 2020
Tak jo, jdeme na to, právě začíná #modra_skolka :grin:

Každý den zveřejním námět na činnost se skolkovymi dětmi a pokud tu jsou i další maminky učitelky (a vlastně to nemusí být jen učitelky), bude super, když se ke mně přidáte, ať ty naše děti můžeme rozvíjet i v této situaci. Uvidíte, že děti všechny tyto činnosti milují a potřebují ty své chytré hlavičky zaměstnat.

Portrét - žena X muž
---------------------------------
Potřebujete: papíry (ideálně velikost A4) a pastelky - nic víc

Metodika:
:heavy_check_mark:️ Sedněte si s dítětem naproti sobě a řekněte mu, ať vám pojmenuje části obličeje a hlavy (oči, nos, pusa, obočí, řasy, krk, uši...). Většinou vždy na něco zapomenout, takže mu na sobě ukažte části, které zapomněly a chtějte, ať je pojmenuje.
:heavy_check_mark:️ Teď se budete dívat vy a dítě vám ukáže na svém obličeji, kde všechny tyto části má. Tuto část můžete klidně realizovat před zrcadlem.
:heavy_check_mark:️ Co mají ženy a muži většinou jinak? Položte dítěti tuto otázku. Pokud nebude vědět, napovezte mu, nebo mu třeba ukažte fotky ženy a muže. Většinou děti postřehnou, že muži nemají náušnice a nemají dlouhé vlasy. I když víte, jak to je :grin:
:heavy_check_mark:️Vezměte 2 papíry a namalujte na každý obrys hlavy a krku. Dítěti řekněte, ať na jeden papír namalujte muže a na druhý ženu. A snaží se namalovat vše, co jste si před chvílí vyjmenovali. Starší děti většinou zvládají, menším dětem bude potřeba trochu napovědět. Klidně děti nechte, ať to namaluji tak, jak umí - takže klidně místo nosu čárku, místo pusy obloucek, atd. Tady není důležitá umělecká stránka, ale uvědomění si detailů a umístění je na správné místo podle skutečnosti.
:heavy_check_mark:️ Koukněte na obrázek, pokud něco chybí, zeptejte se tak, aby na to dítě přišlo samo: Příklad - chybí uši : Jak paní uslyší, že na ni někdo volá?
:heavy_check_mark:️ Na závěr nechte dítě, aby si obrázek dozdobilo podle svého.
:heavy_check_mark:️ Zeptejte se, jak se ti lidé jmenují? Děti mnohdy neví. Vysvětlete jim, ať je pojmenuji a zpočátku jim klidně poraďte.
:heavy_check_mark:️ Na úplný závěr každé činnosti je potřeba nějak zhodnotit. Nerikejte: To je ale krásný obrázek, jsi šikulka. Buďte konkrétní a nenalepkujte. Místo toho řekněte třeba : Moc se mi líbí, jak jsi namaloval ty oči. Je skvělé, že jsi na nic důležitého nezapomněl. Atd.

Tak a to je pro dnešek vše. Dětem jejich práci vždy někde vystavte a nezapomeňte je ukázat i dalším členům domácnosti. Třeba, až přijde taťka z práce. Atd.

Tak ať vám jde práce od ruky a baví vás to :heart:

Jo a pokud budete mít chuť, sdílejte své výtvory do komentářů pod zprávu :clap:

Zítra bude další úkol :grin:
Zobraz celou zprávu
Strana
Předchozí Strana
Další