Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Kupující tvrdí, že jí zaplacené zboží nepřišlo

Za bezproblémový obchod zodpovídá stejnou mírou prodejce i kupující. Při každém obchodu se ubezpeč, že jste se na typu poštovného dohodli. Ve vlastním zájmu vždy preferuj a navrhuj doporučenou zásilku. Doporučená zásilka se dá během doručování sledovat a v případě potíží ji můžeš reklamovat a dostat odškodnění.

Jak postupovat v případě doporučeného poštovného?

Pokud jsi zboží poslala doporučeně, poskytni kupující podací číslo. Podle něj můžete obě sledovat zásiku přímo na webu pošty.

Pokud byl podle pošty balík doručený, z tvé strany je obchod ukončený. Kupující nemá nárok na přidání negativního hodnocení z důvodu nedoručení zboží.

Pokud se zásilka někde zasekla, je možné podat reklamaci:

  • osobně na poště: Reklamaci podává ten, kdo má v ruce podací lístek (nejčastěji odesílatel).
  • elektronicky přes web pošty: Reklamaci může podat odesílatel nebo i příjemce přímo ve sledovat zásiku. Přikládá se naskenovaný podací lístek.

Pokud pošta reklamaci uzná, může poskytnout finanční odškodnění max. do výšky několikanásobku poštovného.

Jak postupovat v případě obyčejného poštovného?

Pokud jsi zboží poslala obyčejnou zásilkou na žádost kupující, neneseš odpovědnost za případnou ztrátu nebo nedoručení balíčku. Poskytni kupující adresu podací pošty a datum podání. Může se informovat na své poště.

Pokud jsi zásilku poslala obyčejným poštovným bez žádosti kupující, má nárok přidat ti negativní hodnocení.

Přečti si, co dělat, když jsem dostala hodnocení, se kterým nesouhlasím.

Všechna témata > Problémový obchod > Jsem prodejce