icon

Litujete, že jste dítěti (ne)dali odklad školní docházky?

25. říj 2025

Vím, že už to nezměním a ani se v tom nijak nepatlam, včera jsme se ale bavily ve skupině 5 žen a došlo na téma odklady a vlastně všechny jsme se shodly, že bychom to dnes už udělaly jinak. Mám dvě děti a jedno mělo odklad, teď si myslím, že to byla chyba, mělo mít druhý, doporučovala logopedka i psycholožka a já jsem to tehdy odmítla, protože školka měla pocit, že nepotřebuje ani jeden, tak jsem dala na učitelky, co ho znaly 4 roky a vidím, že by mu to prospělo, připravený na školu byl na konci druhé třídy a i teď vyhledává spíš mladší děti, starší děti ho doslova děsí.
Druhé dítě šlo bez odkladu a u něj zase vidím, že potřebovalo předčasné zaškolení, znalosti na to mělo a dodnes vyhledává starší kamarády.
Překvapilo mě, že jsme se všechny shodly, že bychom to udělaly jinak, většina z nás nějak poslechla odborníky. Já MŠ, kolegyně PPP.
Taky se někdy zastavíte a řeknete si, že je škoda, že jste neposlechli svůj pocit?

Strana
z2
kecalka2
1. lis 2025

Nám tenkrát bylo také ve školce a i pediatričkou řečeno, jak odklad nepotřebuje a že školu zvládne. Já tedy docela dost dám na odborníky. Takže jsem odklad po konzultaci se speciální pedagožkou dala. Dozrál ve spoustě věcí, přesto jsme se do školy museli připravovat a připravujeme stále. Pokud bych nedala, bylo by to špatné. A to, že se dítě baví s mladšími, v tom nevidím žádný problém a spíš naopak trošku i jako přínos. Náš má mezi kamarády také o rok mladší děti. Já jsem i ráda, alespoň si vyhrají. Jeden čas měl starší kluky a akorát mu kradli dětství, že už jeli videa na mobilu, hraní her na PC hodiny atd.

shirilka
2. lis 2025