icon

Litujete, že jste dítěti (ne)dali odklad školní docházky?

25. říj 2025

Vím, že už to nezměním a ani se v tom nijak nepatlam, včera jsme se ale bavily ve skupině 5 žen a došlo na téma odklady a vlastně všechny jsme se shodly, že bychom to dnes už udělaly jinak. Mám dvě děti a jedno mělo odklad, teď si myslím, že to byla chyba, mělo mít druhý, doporučovala logopedka i psycholožka a já jsem to tehdy odmítla, protože školka měla pocit, že nepotřebuje ani jeden, tak jsem dala na učitelky, co ho znaly 4 roky a vidím, že by mu to prospělo, připravený na školu byl na konci druhé třídy a i teď vyhledává spíš mladší děti, starší děti ho doslova děsí.
Druhé dítě šlo bez odkladu a u něj zase vidím, že potřebovalo předčasné zaškolení, znalosti na to mělo a dodnes vyhledává starší kamarády.
Překvapilo mě, že jsme se všechny shodly, že bychom to udělaly jinak, většina z nás nějak poslechla odborníky. Já MŠ, kolegyně PPP.
Taky se někdy zastavíte a řeknete si, že je škoda, že jste neposlechli svůj pocit?

Strana
z2
lv
25. říj 2025

Ne, ani jsme o tom ale neuvažovali. Starší je listopadová, tudíž šla v skoro v 7letech a mladší je červnová, ale vyspělejší na svůj věk.

palacinka555
25. říj 2025

Docela ano. V prvni tride ten prvni rok byl celkem katastrofa. Jenze sla za covidu, nefungovaly poradny, nebyly zapisy, ve skolce rikali, at ji dame a logopedka nedokazala rict ani ano ani ne. Ale tezko rict, jestli ty problem, ktere mela, by nemela i o rok pozdeji.

martt
25. říj 2025

@anonym_autor Já mam staršího syna teď v 8 třídě, narozeného na konci srpna. U něj jsme odklad dávali skrz častou nemocnost a sociální dovednosti. Tenkrát v PPP nám řekli , že rozhodnuti je jen na nás, ale kdybych pár dní přenášela už by mel automatický odklad. Nakonec jsme odklad dali. Nelituji toho, ale teď se ve škole nudí, tak občas přemýšlím kdyby šel tak jak měl jestli by to bylo stejné . I když sama vidím, že ten odklad mu na ty sociální dovednosti pomohl.

ee.liska
25. říj 2025
@martt