• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Víte, co pijí a jí naše děti?

17. července 2013 
@innes Já jsem si stáhla Radost ze zdravých dětí od Strnadelové a Zerzána, ale přiznám se, že jsem do ní zatím jen nakoukla, tak nemůžu hodnotit :sweat_smile:
26. lis 2011 ve 23:40  • Odpověz  •  To se mi líbí
@anehap kuřecí párky a je tam podíl masa vepřové? :slight_smile:
26. lis 2011 ve 23:51  •  1 dítě  • Odpověz  •  To se mi líbí
Zdravím, moc se zdravou stravou netrapte. Já jsem se snažila skoro 3 roky a teď mi syna ve školce cpou smaženým květákem s bramborem a tatarkou! :rolling_eyes:
28. lis 2011 v 11:35  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@weri1 jo, sice je to divný, ale asi se dává název podle toho, jakého masa je největší podíl :wink:
2. pro 2011 ve 13:26  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@verbalinka : toho se taky obávám, když jsem viděla jídelníček ve školce :cry: :confounded:
na školku ještě čas, ale změna-k lepšímu-v jejich jídelníčku jistě nebude :stuck_out_tongue_closed_eyes:
2. pro 2011 ve 13:41  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahoj holky, chtěla jsem se zeptat, jestli máte některá zkušenost s domácí výrobou jogurtů v jogurtovači. A pokud máte - jaký máte, jste spokojený? Přemýšlím, že bych to vyzkoušela :wink:
5. pro 2011 ve 13:27  • Odpověz  •  To se mi líbí
@anehap já mám jogurtovač Eta a mám ho už 12 let a pořád funkční a pořád v záběhu :wink: moje děti tyto domácí jogurty milují :wink: :grinning:
5. pro 2011 ve 13:28  • Odpověz  •  To se mi líbí
@brusinka.pusinka díky za rychlou odpověď :wink: Nad Etou právě přemýšlíme.Člověk má jistotu, co tam dává :wink: Z čeho jogurty prosím tě připravuješ? Jde to jen z klasického mléka?
5. pro 2011 ve 13:35  • Odpověz  •  To se mi líbí
@anehap j dělám z mléka z automatu a nebo z čerstvého a smetanovéo jogurtu a en po týdnu obměním :wink: vždy si nechám pul lahvičky do další várky , a potýdnu koupím nový smetanový jogurt čistý a kvalitní nejlépe bio :wink: :grinning:
děláme denně přes noc proud to nežere je to pakatel a jogurty jsou užasné jak ty za mého mládí ve skleničce :wink: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :grinning:
5. pro 2011 ve 13:38  • Odpověz  •  To se mi líbí
@brusinka.pusinka tak to jsi mě navnadila :slight_smile: Doufám, že bude u toho jogurtovače přímo návod co a jak, na internetu k tomu nic moc nepíšou. Nejlepší bude se poptat v obchodě, prohlídnout a pak objednat přes net :wink: A nevíš, jestli v nich jde vyrábět kysané jogurtové mléko? Slyšela jsem, že v některých to jde, ale ještě jsem takový nenašla :wink:
5. pro 2011 ve 13:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
@anehap to nevím to jsem tam neměla , to mléko ale návod na jogurty byl přímo uvnitř :wink:
5. pro 2011 ve 13:49  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
ahojky, ted jsme prisly z rocni kontroly a dr, mi rekla, ze mam davat male jen celozrnne pecivo. Vsude jsem cetla, ze deti do 3. let maji jist jen bile pecivo a ona prisla s timhle :confounded: Jak to mate vy? Zlate kojeni, to bylo jasny, ale ted jsem z toho krmeni nejaka zmatena. Na jednu stranu muze jist vsechno, na druhou, kdyz se zeptam na urcite jidlo, tak nesmi.
5. pro 2011 ve 14:20  • Odpověz  •  To se mi líbí
@nadja73 ahoj, to je asi jako se vším - když je to střídmě, je to ok. střídala bych to. běžně normální pečivo, občas můžeš zkusit celozrnné, tam je spíš problém stím, že to bývá plné celých semínek a zrníček, posypané, a že malé dítě - třeba právě roční, když s tím jídlem pobíhá nbeo prostě nesedí, mohlo by to vdechnout. ale jinak si myslím, proč ne....občas...
5. pro 2011 ve 14:34  • Odpověz  •  To se mi líbí
@berenika39 Cetla jsem, ze vlaknina neni dobra pro tyhle prtata, ze jejich travici system to jeste nemusi "utahnout. On je v nasich ochodec takymozna problem, ktere pecivo je celozrnne a ktere jen tmave, ktere se tvari jako celozrnne. :unamused: Nase Andrejka sice rohlik ji, ale jinak kousky v obedu nesni a tak musim mixovat. takze i nejake zrnicka u nas nepripadaji v uvahu. Proste s tim nejaky mesic pockam. btw. ja jsem vyrostla na bilem pecivu a jsem zdrava a nikdy jsem nebyla obezni, spis naopak :slight_smile: Asi se ta strava v tyhle dobe moc resi.
5. pro 2011 ve 14:54  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@nadja73 přesně tak, vždyť to je zrovna věc, která jí neuteče, tak počkej a máš to.-).
5. pro 2011 ve 14:55  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
tak já četla že celozrné pečivo by se nemělo do 3 let vůbec a do 10 let sem tam povoleno
9. pro 2011 ve 21:59  •  1 dítě  • Odpověz  •  To se mi líbí
@weri1
@berenika39
@nadja73
O tomto jsem se radila se dvěma výživovými poradkyněmi a rozhodně to nevidí tak striktně, že nedávat dětem do tří let celozrnné vůbec a už vůbec ne do deseti - když se s tím děti nebudou setkávat, tak už to pak do nich nedostanete nikdy. Takže asi jako píše berenika, kvalitní celozrnné pečivo bez semínek, nejlépe doma upečené, se může, nebo lépe míchané s bílou moukou. Ona bílá mouka také není co do stravitelnosti žádná výhra.
10. pro 2011 ve 13:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
@weri1 @nadja73 Že by děti nesměly celozrnné pečivo je nesmysl. Problém by mohl být v tom, že jak budou kvůli vláknině rychleji trávit, tak z jídla nevstřebají všechny vitamíny a minerály.
Jinak jestli jsou v pečivu zrníčka, tak to je o něčem jiném, ty se mohou přidat i do běžné bílé mouky.
Takže za mě na střídačku dětem do 3 let bílé i celozrnné, ale bez větších kousků zrníček. Musí si na tu chuť a barvu zvyknout, jinak byste to do nich pak třeba nemusely dostat vůbec. Takže souhlas @berenika39 :slight_smile:
6. led 2012 v 11:22  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@berenika39 Bohužel žádné překvapení :frowning2: Ale aspoň že ty sýry nedopadly tak špatně, jinak už nevím, co bysme doma jedli :slight_smile: Párky, paštiky a salámy apod. u nás nevedem, je mi jasné, že tam jsou ty největší svinstva. Nechápu, jak to někdo může dávat dětem...
6. led 2012 ve 12:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
@llluckaaa ještě je třeba dávat pozor, aby to pečivo bylo skutečně kvalitní a ne dobarvované karamelem s hromadou éček... Já jsem proto zastáncem pečiva domácího a když kupovaného, tak se znalostí složení.
6. led 2012 ve 12:12  • Odpověz  •  To se mi líbí
@luthien.k Přesně tak, naprosto souhlasím. V obchodě se hodně špatně vybírá, já už jsem se po tom dost dívala a najít čerstvé celozrnné pečivo je skoro nemožné. Všude se píše vícezrnné, cereální, hrubozrnné apod, a do pečiva vyrobeného z celozrnné mouky to má daleko. My si celozrnné pečeme doma a v obchodu kupuji už jen bílé rohlíky :slight_smile:
6. led 2012 ve 12:16  • Odpověz  •  To se mi líbí
@llluckaaa přesně, u bílých rohlíků člověk aspoň ví, co v nich je :slight_smile:
6. led 2012 ve 12:22  • Odpověz  •  To se mi líbí
@luthien.k Abysme se pak nedivily :slight_smile: Třeba brzy nastane doba, kdy se do bílých rohlíků nebude dávat pšeničná mouka ale taky namleté kosti jako do "šunky", protože to bude levnější.
6. led 2012 ve 12:26  • Odpověz  •  To se mi líbí
Opravdu zajímavá diskuze, konečně jsem ji dočetla až na konec.
Zajímalo by mě, jaký máte názor na oleje. Který je pro nás nejzdravější? Už to tu někdo naťukl, že ty rafinované ne, ale já jsem teda slyšela, že rafinací procházejí všechny zde kupované oleje, takže v tom prý rozdíl není. A nejvhodnější pro nás je prý tuzemský řepkový olej, protože má nejlepší poměr mezi n-3 a n-6 mastnými kyselinami.
6. led 2012 ve 14:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
@llluckaaa je potřeba prostě kupovat za studena mechanicky lisované oleje, ty rafinací snad proboha neprocházejí! Myslím, že jako u ničeho není dobré používat jen jeden typ oleje, ale kombinovat, třeba olivový, slunečnicový, avokádový, lněný, výborný i pro teplou kuchyni je kokosový (tyto já používám ve své kuchyni, lněný tedy spíš jako doplněk stravy). Pokud už chci výjimečně smažit, tak nejlépe na sádle :slight_smile:
6. led 2012 ve 14:46  • Odpověz  •  To se mi líbí
@llluckaaa taky by mě to zajímalo - vůbec, který je dobrý třeba na smažení, smažíme teda minimálně, ale přece jen - dost používám olivový, ale ten se na smažení nehodí a teď jsem v obchodě koukala na rýžový - psali tam, že je na smažení výborný, prootže i při hodně vysokých teplotách nevznikají karcinogenní látky. A že jeho výhodou je, že má neutrální chuť, takže to jídlo tou "chutí" nenasákne. To mi právě vadí u olivového a řepkového :wink:
6. led 2012 ve 14:49  • Odpověz  •  To se mi líbí
@luthien.k No vidíš, a mně právě bylo řečeno, že se rafinují i ty za studena lisované, že je rozdíl jen v technologii lisování a ne v dalším zpracování. Jinak ten kokosový taky prý není nic extra zdravého, protože má spoustu nasycených mastných kyselin (ale má svoje zastánce, třeba Stranadelovou). Lněný je fakt super, jenom jsem ještě nepřišla na to, jak ho z těch zrníček dostat :frowning2: Má být i dost zdravý olej z hroznových jadérek, ten mám taky doma.
Jasně, pokud někdo smaží jednou za měsíc, tak klidně na sádle. Ono je o dost teplotně stabilnější než ty rostlinné oleje.
6. led 2012 ve 14:58  • Odpověz  •  To se mi líbí
@anehap Zrovna na to smažení bude plno názorů, někdo doporučuje sádlo, jiný řepkový nebo slunečnicový olej určený ke smažení a další kokosový nebo palmový. Každý má svoje výhody a nevýhody. Olivový je určený většinou pro studenou kuchyni, nevydrží teplotu potřebnou na smažení. Každopádně pokud bude smažit na řepkovém nebo slunečnicovém, tak musíš dávat pozor, ať ho nepřepálíš, protože pak vznikají transmastné kyseliny, které neumíme využít a ukládáme je v těle.
6. led 2012 v 15:06  • Odpověz  •  To se mi líbí
@anehap na smažení za mě jedině kokosový olej nebo to sádlo.

@llluckaaa to s tím kokosákem je nesmysl, zkus si něco pogooglit, já jsem toho názoru, že je velmi zdravý a i ty nasycené kyseliny k životu potřebujeme a je o 100% lepší mít je z kokosáku než z živočišného tuku. Navíc je silně antibakteriální, antivirotický a hlavně protikvasinkový (kys. kaprylová a další), používá se s úspěchem třeba v protikvasinkové dietě.
6. led 2012 v 15:18  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek