Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Alergie na lokální umrtvení. Je to možné?

Zodpovězené
29. říj 2020

Dobrý den,

mám na Vás velkou prosbu, chtěla jsem se zeptat, zda je možné časem získat alergii na lokální anestetika. Už podruhé se mi u mojí paní zubařky stalo, že po aplikaci umrtvovací injekce mi po chvíli začalo být slabo, motala se mi hlava a mravenčilo mi v prstech. I sestřička v ordinaci si všimla, že jsem údajně zbledla. Celkově mi nebylo dobře. Když odezníval účinek, bylo mi lépe. Paní doktorka tvrdí, že je to z nervů, protože se prý bojím. Já spíše přemýšlím nad možnou souvislostí s mojí alergií na Atropin.

Čeká mě další návštěva a dočištění kanálků ve stoličce a musím se přiznat, že teď už mám tedy i ten strach. Po vážné alergické reakci na Atropin mám obavy, abych opravdu nezkolabovala.

Pomůže třeba menší dávka?

Vím, že jsou dvě skupiny anestetik. Napadlo mě tedy, zda nemá k některé Atropin blíže a nedělá mi dobře.

Děkuji Vám za Váš názor.

Dobrý den,

podle popisu bych řekla, že se o alergickou reakci nejedná. Roli může sehrát i strach, nízký tlak, pokud člověk přijde nalačno apod. Pokud máte podezření, konzultujte to se svým lékařem na alergologii. Druhá skupina anestetik se používá např. u kardiaků, pacientů s glaukomem, u dětí apod.


Přeji Vám krásný den.
Magda Kováčová