icon

Holky, s otcem děti máme každý svoje finance. Platíme na půl elektřinu, a hypoteku a různé poplatky. Mám RP 10tis, z toho mi po odečtení všech těchto povinných plateb zbyde cca 400kč. Chci po otci děti 5500kč měsíčně na ty děti. Řekněte mi, jsem opravdu taková mrcha a jde mi jen o peníze, když chci ubohých 5500kč pro sebe a dvě děti na jídlo a vše kolem ?

avatar

Ne naopak jsi asi kouzelník že ti to bude stačit.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Ještě připočti peníze za tvoje výživné do dvou let dítěte...

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Jako že spolu bydlíte?A Ty jseš bez peněz?Co si to dětem pořídila za " otce" .... Jestli Ti peníze nedá,tak asi jediné brigáda.....

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Bys mela lepsi, kdybyste byli rozvedeny, ne? Bys mela 5,5 alimenty a nemusela bys kupvat zradlo i pro chlapa.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Jestli to chápu správně a žijete spolu, tak určitě nejste nrcha. Omlouvám se předem za to co napíšu, ale jestli žijete takto tak jste spíš hloupá 🙈.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@jutta42 jídlo si on kupuje sám

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@marklim i už pár měsíců stačí, nejak to prostě dávám a mám něco ušetřeno, jak jsem pracovala

Odpověz
23. dub 2023
avatar

A apolu zijete, jakoze se "mate radi", nebo se jen nemuzes odstehovat? Tohle je uplne absurdní, vsechno napul, jidlo si kupuje sám, stara se aspon o dite?

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@anetkasimkova jo jsem fakt blbá, ale dnes jsem mu rekla, ze už to takhle fakt nejde, abych každý měsíc poslouchala, ze mi dava nějaké peníze.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@jutta42 no dům je naštěstí můj, takže pokud odejde, tak to proste nejak zvládnu i s hypotékou, s přídavky na děti a příspěvkem na bydlení.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@zmrzlinka já právě menší brigádu mám, aby dětem mohla koupit darky a zaplatit pojistku na dům a povinné ručení

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 tak ho výkopni a ať Ti plati alimenty.K čemu ho máš ?

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Pryc!Ja to tak mela,kazdy mesic si rikala o penize,kdyz jsem sobe,jemu a detem kupovala jidlo a vsechno ostatni a dovolila si mu rict o penize.U soudu pak vylezlo,jak moc velkej je to ubozak... Bez nej mi bylo lip

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Dnes se mi ještě vysmál, ze prý jaké výživné bych jako od nej chtela, chci ještě min ted, než mi ukazuji tabulky na netu. O vše se doma starám já, s malou je par minut denně, se synem chodí na tréninky fotbalu nebo zápasy a to je tak vše

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@levandulovy_caj no to bych se už raději vykašlala, poslouchat jaká jsem zlatokopka, a on chudák

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 Tak ať ti chlapec platí nájem. Ty nemůžeš vydělávat, protože se staráš o jeho děti.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

No me prijde normalni pokud je zenska na rodicaku ze vsechno tahne chlap🤷‍♀️ rodicak neni urceny k ziveni rodiny. My to tak meli, nez jsem byla na rodicaku tak vse na pul, na rodicaku vpodstate vse platil manzel a pak kdyz jsem zacla pracovat tak zase vse na pul… stejne tak kdyby manzel prisel o praci a nejakou dobu byl doma tak potahnu vse ja. Jsme manzele a rodice, ne spolubydlici.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Jakoze si kupuje jídlo jen pro sebe ?Nechapu jak to děláte ,to nevaris rodinné večeře nebo obědy někdy ?

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 Chtěj min 10 tis. a na jeho lakomské kecy kašli.
Zlatokopka - výborný 😂😂 No to sis vydělala 😅

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Když je dům tvůj, tak mu naúčtuj k výživnému ještě nájem. To by se mu líbilo, platit energie napůl, jídlo pro sebe a ještě se diví, že chceš něco pro děti.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Nevím, kolik je na něm pozitivního, ale od takového člověka bych se snažila jít co nejdříve pryč.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

A ty si s nim stastna? Spokojena? Takhle si predstavujes prozit zivot? Deti vidi milujici stastny domov?
Ja se jenom ptat...

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@betelgeuzz
@sebestka Holky, ona pise, te hypotéku platí napůl, ale dům ze je její. Tak začne platit najem a přestane platit hypotéku a moc si nepomůže.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@jana_a_jan on si kupuje pro sebe jídlo jako svačiny, třeba studené večeře atd. Obědy co vařím, ty tedy jedeme napůl, že já to nakoupím a chci po něm polovinu za třeba maso, rýži apod.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@llluckaaa pokud je ženská na rodičáku a stará se o děti, tak se neplatí napůl. Tak ať jde na rodičák chlap a zkusí si to stejně, by se hodně divil.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@domisch právě že do té doby, co jsem po něm nic nechtěla (ještě minulý rok, kdy jsem byl na mateřské, tak jsem měla mateřskou vyšší, jenže jak jsem zašla chtít prostě peníze na děti, tak začalo tohle a ano, nechci v tomhle žít, hlavně kvůli dětem, to jsem mu řekla, dnes tedy není celý den doma, tak jsem tedy zvědavá s čím přijde, a ani bych se nedivila, kdyby dělal jakoby nic.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@sebestka ano, já jsem nadhodila, že jemu zůstává pro něj samotného daleko víc, že je to prostě mezi námi dvěma nepoměr a on mi na to s klidem řekl, však já chodím do práce, ty jsi doma.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Já takové soužití asi nepochopím 😟 Co je to za ubozaka, ze udělá ženě děti, necha ji, aby se o ne starala, a ani není ochotný se o ne finančně postarat, když ona nemůže chodit do práce? A nechápu teda ani ženské, které mu takové chování akceptuji. Já bych rozhodne požadovala víc. Ale já už na rovinu tekla před dětmi, ze když spolu budeme mít dite, ze očekávám, ze nás bude živit, a to dobre živit.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@betelgeuzz no právě, já mu řekla, že tady bydlí tak asi normálně by taky platil nájem. Kde v novostavbě platíš nájem 4,5tis, které mi na tu hypotéku dává.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@betelgeuzz však jo, má je všechny živit on, o tom žádna. Psala jsem k tomu najmu - nedává mi smysl po něm chtít nájem, když ji přispívá na hypotéku.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 vy jste se rozešli?

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@llluckaaa já už to taky nechápu, když mu řeknu, že to tak prostě má být, že když je žena s dětmi doma a nemůže chodit do práce, tak se má postarat o rodinu, a on si pořád myslí, že těch 5,5tis které mi tedy zbydou je až moc, prý mě by nedal ani 500Kč

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@levandulovy_caj zatím ne, jenže to není taková první hádka kvůli penězům a dneska už to prostě bylo moc, kdy po mě řval i před dětmi, nadával apod. tak jsem mu prostě řekla, že ne, že ho tady fakt už nechci, že takhle žít nebudu

Odpověz
23. dub 2023
avatar

A ty děti nejsou jeho ?

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@jana_a_jan samozřejmě že jsou obě jeho.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 tak to sorry ale to je šílený 🙈 5500 bych měla tak na 10 dni max se všemi výdaji co u nás máme se dvěmi dětmi

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Jako ať si to každý doma dělá jak chce, ale tenhle model mi příjde ujetý. Když je ženská na rodičáku, má se o finance postarat manžel. Co to jako je, že pak nemáš na jídlo, nebo tak večeře vyšla 300,- , tak mi dej brouku 150,-?🙄
No nechtěla bych takhle žít. Máš ho vůbec ráda? Musíte mít hodně zvláštní vztah. Jestli by ti nebylo líp bez něj, když ti bude platit výživné na děti a na tebe. No máš doma pěkný materiál.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Klobouk dolů. To je hrozný, co píšeš. Já platím jen jídlo a obleceni, rodicak mám 8tis a kazdy mesic utratim cca 15tis a to si myslim, ze v zadnym luxusu nežijem. Manzel platí vse okolo baráku a dává mi peníze.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Tedy tohle by na me manzel zkusil jen jednou a zatrasl by se nejen on, ale i dum a vesnice, to by si za obrazek nedal.
Zasuk.. to ano, poplacat se po rameni, ze je kanec a ma deti, taky pohoda... Ale mit rodinu, to tedy ne. Vzdyt se pet minut uz snazil, zbytek je na zenske.
Boze muj, to mi hnulo zluci.
A pokud by mu jedno rychle vysvetleni nestacilo, uz by byl vymeneny zamek a kufry za plotem, at si ten svuj solo zivot zije jinde.
Jeste resit, co je v lednici jeho ci nase. Des.
A delat servirku s kasou po kazdem obede a zinkasovat kolik to kazdeho stalo... I s cenou za praci a dysko? Jen jednou a mel by omacku za trikem.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Víš co, ono by to nemělo být o tom, kolik ti bude přispívat na domácnost, ale ze budou oba příjmy pomyslne na jedné hromadne a z ni se zaplatí vše potřebné. Když něco zbyde, tak to půjde na zábavu nebo spoření. je lepší tyto věci probrat ještě před dětmi, ať pak člověk není překvapený, jaká sobecka drzgresle se z chlapa vyklube.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@llluckaaa máš pravdu, my jsme peníze společné měli (cca 2 roky zpátky), jenže je mi jednou jeblo asi, že už jako to tak nechce, měl asi pocit, že má málo, i když jsme měli všechno, našetřila jsem na dovolené apod., když jsem to vedla já.
Dokud jsem chodila do práce tak jsem to nějak neřešila, že máme každý svoje, ale teď to prostě už nejde, a ještě při dnešních cenách všeho.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

A to je manzel jako jste oddany?
Ja jen - nemas nahodou zakone pravo na ty penize? A on vyzivovaci povinnost? Neni todle zakonem osetrene? Jako pardon ale chlap, co zivy sebe a ne rodinu. Chlap co krici pred detma. Chlap kteremu si pardon ale ocividne uprdele

Todle nema zadna zencka zapotrebi....
ja vim, todle cist ti asi naprida na nalade.. ale zkus o tom premyslet... ja verim, ze muzes byt stastna i bez neho. Nebo hlavne bez neho 🙂

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@domisch nejsme manželé, naštěstí. Takže tenhle problém s případným rozvodem odpadá, no aspoň něco.
Ano máš pravdu, raději budu klidně do konce života sama, než s někým, kdo se chová takhle.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 Taky máme oddělené finance, ale já chlapovi posílám 3000 a to jsou mé veškeré výdaje na bydlení (bydlím v jeho). Věci dítěte řeším zpravidla já, ale i on mu sem-tam něco koupí. Auto jedeme napůl (přibližně). Jako jo, bydlíte "ve tvém", takže když odejde, jde bez ničeho - ale i tak byste si měli sednout a ujasnit vaše finanční poměry, nastavit, kolik ti bude měsíčně posílat (nájem, energie, případně na děti) a nemusíte dále řešit každý měsíc. Pokud si myslí, že za 500 pořídíš jídlo pro 3 osoby, tak ať ti ukáže, jak.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@merope každý měsíc kdy přijde výplata je problém, každý měsíc jsou stejné výdaje na bydlení, nebo poplatky za televizi, internet, a stejně každý měsíc poslouchám to samé.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Tohle je opravdu odstrasujici pripad, jak by to fungovat nemelo… urcite bys mela na jeho “ja chodim do prace, ty jsi doma” odpovedet argumentem, ze ty do prace chodit nemuzes, protoze se staras o jeho deti, a ze by ses klidne zivila sama, ale kvuli tem detem ted nemuzes. Takze pokud mu nevyhovuje, ze se vsechno bude platit z jeho prijmu, tak muze jit na rodicak on a ty se vratis do prace, abys teda mohla sebe a deti zivit. Vsadim se, ze by mu ten rodicak po zaplaceni poplatku nestacil ani na ty jeho vlastni vecere 😀

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Jednou jsem na rodičáku pocítila záchvěv ve smyslu:"já to teď jako táhnu, takže ty budeš držet hubu a krok" udělala jsem s tím rychlý proces, tobě to taky radím nebo ho kopni do prdele. To je chlap úplně k ničemu.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Ty jo co to je za chlapa🤦🏼‍♀️ ten by šel, že by se ani obout nestihnul.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Takový příběh slýchávám podezřele často. Není to normální, není to v pořádku! Jsi statečná, tohle musí být náročné.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@skarol Děkuji, já jsem hlavně ráda za to, jakou mám povahu, že se z toho prostě jako nějak nehroutím, a nenechám si to jen tak líbit, většinu věcí dělám pro děti, pro sebe si já skoro nikdy nic nekoupím, myslím hlavně na ně, vždy chci, aby všechno měly děti, aby jim nic nechybělo

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 to máš obě děti s ním? Když si tohle celé přečteš, vidíš v tom obraz rodiny? Nebo co v tom vidíš? Já bych ho zmáčkla za koule, aby se probral.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@te_reza ano, obě děti mám s ním. A jak to udělat, už to takhle je pár měsíců a jen to graduje a já prostě nechci, aby děti byly přítomné hádkám.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 promiň, ale jestli máte tohle takhle nastavené od začátku, tak to je prostě na hovno. Ty nemáš standardní příjem, protože se staráš o JEHO děti. A je mu to je evidentně u prdele že se rozčiluju. Já bych ho poslala dál.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 Trvalý příkaz a hotovo.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@te_reza právě že od začátku to tak nebylo, jak jsme měli společné finance, tak prostě to bylo o něčem jiném, jako nejsme spolu chvíli, 15let, Myslím, že právě to je ten problém, já se sice starám o děti, ale do práce nechodím, tak asi dle něj nemám nárok na nic, a to se mi opravdu už nelíbí a v takovém modelu ani vychovávat děti nechci.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 a proč to je najednou jinak? Přece mu muselo být jasné, že pokud budou děti, budou vyšší náklady a nižší příjem.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@te_reza sama nevím, asi prostě, jak máš pak na účtě méně peněz, než bys chtěla, tak ti to dojde? Celou dobu mateřské jsme to probírali, říkala jsem mu, že už budu mít rodičák, tudíž o dost míň peněz a že to jako sama nezvládnu, že mi bude posílat na děti, jasné, odkýval. A prostě tehdy, jak poslal, tak to začalo.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 dokud jste meli oba srovnatelne prijmy tak muzete jet napul, ale kdyz tvuj rodicak tu pulku nepokreje tak to asi nemuze fungovat. Naopak meli byste dat na jednu hromadu vsechny prijmy a ty pak rozdelit napul a pak lze jet dal napul. Nebo at on po dobu tveho rodicaku plati nektere poplatky cele, aby tys z rodicaku mohla kupovat jidlo, a ne ze to das na bydleni a budes s detma jist jen tvrdej chleba.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 model pul napul s rozdelenymi financemi muze fungovat jen kdyz jsou nastaveny vydaje umerne prijmum, coz na rodicaku moc nejde.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Nečetla jsem všechny komentáře, ale... jako taky máme každý své finance, ale tohle si neumím představit. Musím teda říct, že chlap platí skoro všechno (hypo, energie, obědy dětem i většinu nákupů), a já co potřebují děti (oblečení, příspěvek nejstarší na VŠ apod.), a i tak mi kolikrát pošle z vlastní iniciativy, abych něco u sebe měla. Říkat mu, kolik stál oběd, aby mi dal půlku, to si fakt neumím představit.
Pokud je dům tvůj, normálně bych mu dala "nůž na krk", že buď ti začne přispívat a chovat se jako normální chlap od rodiny, nebo ať jde a výživné mu určí soud. A může si být jistý, že to nebude jen tolik, o kolik sis řekla. Když jsme šli s ex od sebe (už je to tedy 21 let), řekla jsem mu, že chci na sebe a tehdy pětiměsíční dceru (k RP 2552 a přídavkům 541) 2000. V práci mu řekli, že je to na mimino moc, tak prý ať to dám teda k soudu... vyměřili mu tehdy 2500 na dceru a 1500 na mě. No, chtěl to tak, a já byla blbá...

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@oveckaluky nevím, já už to zkoušela několikrát a prostě mám pocit, že to asi nepůjde. Nejhorší, že když tedy přijde ta výplata, poplatí se to všechno, dá mi těch 5500, tak jen poslouchám nějaké blbé řeči, a na druhý den dělá jakoby nic?
Podle kalkulaček na internetu na výživné, by výživné měl o cca 2tis mít ještě vyšší, takže já doufám, že pokud to tak dopadne, a půjdeme od sebe, že soud se těmi tabulkami alespoň trochu řídí, ale mám pocit, že on si myslí, že soud mu žádné výživné nedá, jak jsem mu tedy dnes řekla z čeho bych tedy sama vyžila, tak jsem řekla výživné na děti a na to se mi tedy vysmál, že prý jako jaké výživné?

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@konidana ano, s tím tedy souhlasím, pokud mají dva podobné příjmy tak ok, ale prostě s 10tis rodičákem poplatit všechno nejde.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

@adula000 To je šílený... jasně, že se tím soud zabývá, rozhodně minimálně porovná vaše příjmy. Třeba u nás - já musela zůstat s postiženým synem doma a jedeme z jednoho platu (já mám jen příspěvek na péči a mobilitu, a co si přivydělám háčkováním), nejstarší na VŠ, prostřední na SŠ, dvojčata ve školce. Jen těchhle výdajů je hafo. S touhle politikou tvého muže bychom byli v zadeli, a hodně těžce. Odnesl by to syn, kdyby se on musel přizpůsobit. Tohle prostě nejde.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Pokud ti tvůj muž doopravdy vyčítá, že nechodíš do práce, tak bych mu řekla, že tedy ok, vrátím se do práce. Chůva stojí cca 250 korun na hodinu, uklízečka 200 na hodinu, kuchařka 500 na hodinu. Sečti to a ať ti každý měsíc pošle půlku. Plus nájem, pochopitelně.

Odpověz
23. dub 2023
avatar

Bože promiň ale co to máš za ko..ta.

Odpověz
24. dub 2023
avatar

Jako tohle opravdu nechápu. Jsem už 7 let doma, máme 3 děti. Každý máme svůj účet, ale skoro vše platí manžel. Když mi dojdou peníze, pošle mi je na účet nebo mi dá hotovost. Jsem jeho žena a děti jsou naše společné. Jako nějaké moje a tvoje peníze, to je nesmysl. Jsou to naše peníze.

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@adula000 řekni mi jeden opravdový důvod, když pominu společně deti, proč s ním jsi? Nerypu, jen mě zajímá co hodlá kdo tolerovat...

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@veruuu_kubesovic sama nevím, ale teď po tom všem už nechci, asi jsem se bála, jak bych to zvládala finančně sama, ale každý den to teď přepočítávám a nebude to nejspíš taková hrůza a nejak to dám i bez něj

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@adula000 upřímně, vše se zdražilo, to mi ještě s těmi 5500kč co po něm chceš, příjdeš jako dost "z levného kraje" páč já nakoupím pár věcí a tisícovka v háji....
já bych ho vykopla, takhle přece nemůžeš být šťastná....

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@veruuu_kubesovic vidíš a jemu prijdu, ze chci moc, nevím jakou má představu on, ale tipuju platit 1tis na dítě, aby jemu zbylo co nejvíc.

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@adula000 A k čemu ty peníze potřebuje, když má teď (zatím) rodinu?

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@adula000 podle mne když budeš bez něj a soud mu vyměří alimenty,tak budeš na tom možná i finančně líp....

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@brunetka11 nevím, už to, že mi ani na malou na výbavu nic nepřispěl, vše jsem kupovala já, jsem nějak přešla, prodám to a budu z toho pak něco mít, ale prostě tohle mi taky hlava nebere.

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@zmrzlinka vypadá to, že jo, a i kdyby ne, tak aspon budu v klidu. Spíš se bojím, aby soud opravdu přiznal výši výživného, jak mi ukazují kalkulačky na internetu a nedají mu nižší. Zase on žádné jiné půjčky a výdaje nemá a nejspíš půjde bydlet do bytu od rodičů, sice tam je teď nájemce, ale asi jen do konce srpna, takže bude platit jen služby, tak snad i na tohle soud přihlíží, že matka má rodičák 10tis a platí daleko vyšší náklady na bydlení, než otec dítěte a dědi by měly mít podobnou životní úroveň jako rodiče, co jsem četla na netu.

Odpověz
24. dub 2023
avatar

@adula000 manželovo teta se rozvedla ,protože pan manžel ji přestával dávat peníze.Ze dne na den mu hráblo.Po rozvodu byla na tom líp....soud vyměřil alimenty a ona i děti měli své jistý.Ale stejně měla dvě práce ,aby to utáhla.Ale děti vyrostli.Jsou strašně šikovný.A teta se znovu vdala a má s novým manželem malinkej domeček a jsou spojeny.

Odpověz
24. dub 2023
avatar

Alimentů bych se nebála bude mít vyživovací povinnosti i na tebe pokud jsi na RD. Ale jednej rychle vše to hrozně trvá. Předběžne si zažádat o svěření děti do péče. Pak hned návrh k soudu. Ten bude víckrát a jsou to i měsíce. Doporučuji co nejdříve jednat

Odpověz
25. dub 2023