icon
avatar
apacheeeAMBASADORKA
Zpráva byla změněna    29. bře 2020    

Pohled na situaci kolem koronaviru z méně bulvárního hlediska... Něco takového se asi honí hlavou více lidem, ale tento pán to sepsal vážně dobře 👏

https://nazory.ihned.cz/c7-66741390-13acp9-dc22...

Edit : pro úplné znění článku je nutné kliknout na křížek vpravo nahoře, pak se vám ukáže celý

avatar

Skoda, ze je jen pro predplatitele.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@antoinet neukáže se ti to celé? Když to odklikneš

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@antoinet stačí kliknout na ten křížek vpravo nahoře, pak by se mělo ukázat celé

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Jenom část článku

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee uz jo, diky 🙂

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Tak oprava.. pokračuje to dál 😀

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@antoinet
@denny27 děkuju za info 😁

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Spousta cennych postrehu. A myslim si, ze na diskuzi o mire opatreni bude prostor, az se prezene nejhorsi vlna epidemie.
Ted ale neni na miste hazard se zivoty a ted nemyslim uplne starousky, ale lidi, kteri pred sebou maji deset a vice let zivota. Kvuli nim stoji za to se ted omezit.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@antoinet já neříkám, že se omezit nemáme, jen že od určité hranice to začne být ke škodě všem

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee to asi jo a vsichni ted tusime velky prusvih.
A jeste jedna vec, zdravotnici. Uz ted jsou pretizeni a kdyz se to uvolni prilis brzy, odskacou to oni. Kolapsy, vyhoreni, selekce pacientu, ktere ma vubec sanci zachranovat...ti jim opravdu nepreju.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

Ono to není jednoduchá otázka, ten článek mi prostě přišel v mnoha myšlenkách dobrý a třeba krásně vysvětluje tu situaci, proč je v Itálii tolik mrtvých. Na novinkách atd. Jsem takhle dobře rozepsano nenašla. Upozorňuje se tam i na situaci s rouskama, porody. Prostě tam fakt vidím spoustu cenných podnětů

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Dlouhý až až, ale spousta zajímavých myšlenek.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Taky mě článek zaujal, díky za něj. V docela dost věcech jsem se našla a s docela dost věcma souhlasím.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@monika_david já už jsem úplně alergická na tu bulvární prezentaci, kterou se teď člověk všude docte, tak mi tenhle článek přišel k chuti

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@malenka3 jo, je dlouhý. Průměrný český internetový "čtenář" to asi nedolouska 😥

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Děkuji za sdílení, super článek. Hodně rezonuje s mým pohledem na věc. A naprosto souhlasím s tím, že jak se celá situace prezentuje v médiích, je skoro až trestuhodné.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Taky jsem již četla a určitě to vidím podobne

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Mimochodem, jsem zvědavá jak se s tím poperou Švédové, kteří nejdou cestou extrémních omezení a davové paniky.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Zajimavy pohled. Velmi.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Díky moc za článek, některé věci vidím jinak, ale ve spoustě dílčích i v celkovém znění se vidím. A jsem ráda, že to tak vidí i někdo jiný, protože se smím bavit jen s manželem a ten má názor zcela jiný 😞 A protože on dělá tu vysoce sofistikovanou práci a já sedím doma s detma, můj názor nemá váhu. Také se ale bojím víc dopadů, jaké to na společnost jako takovou bude mít, než samotné nemoci. A než mě někdo nařkne z toho, že kdyby šlo o mé blízké, budu mluvit jinak, tak ne nebudu. Nedávno jsem přišla o blízkého člověka, kterého v jeho požehnaném věku dostala "obyčejná" chřipka, kvůli níž se nenosily roušky a nějaký blb si neuměl dát ruku před pusu. Takže asi tak.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Hodne zajimave a presne to, co si myslime i s manzelen-ta silenost s rouskama je jen placebo, 80%lidí ji nenodí spravne(opravdu je nesmysl ji nosit v lese, kdyz siroko daleko nikde neni, akorat se snizuje ucinnost), účinnost papirove rousky je tech 20 minut, ucinnost tihopofomacky vyrobeneho "hadru pres hubu" je velice pofiderni a v podstate nulova, pokud trebaprodavac v obchode ma jednu max dve na celou 8h smenu a jeste v te stejne jede domu...opravdu je to spis placebo, ze verime, ze "tvoje rouskachrani me, moje rouska chrani tebe".

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Přínosný článek, pěkně shrnuto. Škoda jen, že kdo tohle vidět nechce, ten ho asi ani číst nebude, kdo to vidí stejně, tak s tím stejně nic nezmůže. Jsem zvědavá, jakym směrem to půjde dál.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@j.kriv tak tak. Clanek sdili me pocity.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Výborný článek, děkuji. Máme "štěstí", že zatím nemoc bere v drtivé většině lidi nemocné, ve věku, kdy pro ně může být smrtelná jakákoliv viróza. Oplakáváme 13 zemřelých na koronavirus, ale kdo kdy plakal za zemřelé při chřipkové epidemii, kdo se nechal proti chřipce očkovat, když ta možnost tady je? Jsem pro plošné testování na Covid a izolaci nakažených a ohrožených. Doufám, že se věci brzy v lepší obrátí, aspoň přístupem těch, kteří mají v rukách naše životy...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

A jeste doplnim, tady na Koni by uz hysrericke matky nejradeji udavaly na PCR, chteji pokuty pro "shlukovace" a podobne. To mi prijde strasne nebezpecne. Vcera, kdyz jsme byli na vylete, byla jsem bez rousky a u reky citila kus svobody. Dokud kolem me neprosli lide s rouskou a ja ji zas musela dat na xicht.
Kdyz se zavrely hranice, rikala jsem tatovi, ze uz chapu, jak se museli pred rokem 89 citit. Je to strasne divne, clovek je veznem ve vlastni republice. A ted dokonce ve vlastnim byte.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@dasadigi Presne tak, jen testovat, testovat a nemocné ci potencialne zranitelne (seniory s pridruzenymi chorobama, onko pacienty) izolovat. Blby je, ze oni sami se kolikrat izolovat nechteji,nabizenou pomoc odmitnou, nic prece nepotřebují...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Zajimavy clanek,diky za nej,se spoustou toho souhlasim,jen si myslim,ze by stacila ohleduplnost a zodpovednost a lidska slusnost. Aby lide co byli v rizikove oblasti,proste vydrzeli sedet 14 dni doma,i kdyz jim nic nebylo a nemuselo se zavirat a omezovat nic,ale bohuzel,spousta lidi je sobeckych. No,doufam,ze to CR i cela Zeme ustojime a nasledky nebudou tak černé jak autor nastinuje.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@sudylichozrout to bonzovani mi taky přijde hodně nebezpečné... Večera jsme jako každý den šli na procházku k rybníkům do lesa (máme je hned za sídlištěm), v lese policejní auto a páni policisté v hádce s bandou mladíků, co si tam vyšli na lahváče. Ano, neměli by. Ale co je mi potom. Rybářům asi nebraly ryby a vadilo jim, že tam dělají bordel. Na facebooku jeden nenávistny komentář vedle druhého na adresu všech, kdo po týdnu v kralikarne si dovolili vyrazit chvili na vzduch. Ve zprávách rozhořčení vesničané, že jim tam jezdí chatari (ačkoli si vezou vlastní zásoby a mají v plánu se nehnout že své chalupy). Z toho je mi nejvíce ouzko, nebojím se nemoci, ale toho, jakým způsobem to deformuje společnost...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@sudylichozrout Ano, tady to udavani je desne na hrane toho, až by se to tu zvrhlo v podezrivani, stihoman a totalitu, kontrolu kazdeho pohybu a celkove kontrolu nas jako obcanu ze strany statu...uz se to castecne deje...manzel nasel skvely video rozhovor na reflexu, je teda strasne dlouhy, ale v podstate desivy.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@ninive211 No a Babis chce dalsi mesic stavu nouze. Duvod nechapu.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Skvely clanek. Jen nas to s manzelem utvrzuje v tom, co si myslime. Cely svet se zene do pekel.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@sudylichozrout Hlavni argument (a možná pro me jako jediný pochopitelny) je, ze v dobe stavu nouze lze realizovat rychlonakupy bez nutnosti vypidovat vyberka a zdlouhavych procesů, kdy musi jinak postupovat dle zakoba o zadavani verejnych zakazech. Jako vedlejsi (a potencialne velmi nebezpecnou) vec vnimat to zrychlene schvalvani zakonu bez poradneho projednáni jak v PS tak v Senatu, tim muze vlada protlacit (a taky uz to nenapadne udelala) zakony, ktere se jim hodí a dlouhodobe nejsou v Parlamentu prosaditelné

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Holky, diky za clanek, mam uplne stejne pocity. Ja uz mam vetsi depku z toho, co se deje se spolecnosti, nez z covidu. A desny jak se lidi nechaji ze strachu zavlect do totality. A nepritelem je nejdriv lyzar, pak chatar, ted uz ani ne chatar, ale vyletnik nebo kdokoliv, kdo chce chvili na vzduch. Ja jsem i zmenila nazor na otce u porodu, taky jsem byla z tech, co rikali, ze ted ne, je to hrozba atd. Ale ho*no, hrozba jsou diktatori (nechci skoncit jako Madarsko) a zavreny hranice na x let.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Ja uz taky nejaky ten den zacinam rikat, ze tyto tydny izolace budou mit neskutecny vliv na to, co prijde po tom. Tento clanek je fakt moc dobre napsany.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@sudylichozrout žádná, co sem dává příspěvky o tom, kdo kde byl bez roušky, tu PČR stejně nezavola..hrdinou je každej za obrazovkou, ale v reálu málokdo.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@alamo Presne tak. Na jednu stranu chapu duvody zavedeni. Krome pocatecnich zmatku uz krizovy stab jakz takz funguje, Prymula je uznavany odbornik a muj pribuzny, ktery je atestovany imunolog a uci na medine, o nem tvrdi, ze je to extra trida kapacita a vi, co dela. Ale nemohu se zbavit pocitu, ze tohle vsechno jen tak neskonci. Protoze se to Babisovi zacne libit. Neverim mu ani dobry den.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@ninive211 Poslechnu, diky.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Konečně pořádný pravdivý článek. Už tu hysterii a šaškárnu kolem koronaviru nemůžu ani cítit.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee Těžko říct, nakolik jsme unaveni restrikcemi bez vidiny termínu zlepšení situace a nakolik jsou podobná opatření potřebná.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

👍🙂😉vidím to hodně podobně 😉

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Holky a jen tak pro zajimavost, fakt me to zajima,ale jak byste tuhle situaci kazda z vás resila, byt na místě vlády? Jako v cem ubrat, nebo pridat? Nebo nechat to projit všemi jako kazdou nemoc?

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@lm_lm Uz ubrat a nechat fungovat ekonomiku. Jinak budeme sice bez corony, ale take bez koruny. Vsichni.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Jako, šílenství s rouškami se mi nelíbí, chybí mi v tom zdravý rozum. Babišovi nevěřím a bojím se zákazů do budoucna. V ohleduplnost většiny ale nevěřím. A zkuste o srovnání s chřipkou říct zdravotníkům, dobře, když ne v Itálii, tak aktuálně ve Španělsku, Francii, USA, Velké Británii... ☹️

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Díky moc za článek. Konečně něco, co v první řadě nevyvolává hysterii. Vidím to hodně podobně jako autor a mám strach z toho, co bude. Na jednu stranu je tu teď obrovská míra solidarity, na druhé straně hledání nového nepřítele, čili opět rozdělování společnosti... A Babišovi se to už zalíbilo, proto chce prodloužení.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

precetla jsem si clanek a sla te sem podporit, ze tady bude spousta odsuzujicich komentaru.. A jsem mile prekvapena.. 🙂 Zitra do prace, home office (aneb povinna karantena) skoncila.. ale zase budu resit uceni, abychom to nejak zvladli v rozumnem case, zda se lidi budou ochotni potkat a prace bude aspon nejaka, no uvidime.. Udavani me desi, desi me nazory lidi, jak vse nechat zavrene.. Vcera jsem se chytla s dobrou kamaradkou, rozcilila se, ze se v SR otevrela zahradnictvi, optiky, zamecnictvi a pod. No ji se to rika, jeji manzel ma mesicni prijem pomalu dvojnasobne vetsi, nez ja rocni.. Takze penize resit nemusi.. ja zatim taky ne, i kdyz uz ted vim, ze se to projevi, ale nebudu slepa k ostatnim lidem, co podnikaji a o ty prijmy prijdou.. Desi me zavrene hranice a cela moje rodina za nima, protoze jsem je nevidela dva mesice a to uz je pro me dost dlouha doba, obvykle jezdim casteji.. ted ani nevim, jak dlouho to jeste potrva, co kdyz se neco stane a budou potrebovat pomoct, atd..

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Velmi zajimavy clanek, s nazory v nem se naprosto ztotoznuji. Pokud se narizeni co nejdrive neuvolni, ekonomika statu pujde nekam a budeme se z toho vzpamatovavat hodne dlouho.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lm_lm naprosto souhlasím s
@sudylichozrout. Doteď s kroky vlády tak nějak souhlasím. Ale musí se začít uvolňovat, nebo z toho všichni zesílime a zkrachujeme.

Jako uzavřené hranice mě opravdu děsí (neříkám vůbec, ale dlouhodobě), nošení rousek všude ještě v červenci, to co se děje kolem porodů a neumožnit mnohým profesním pracovat do třetího čtvrtletí... Jen z té představy mi je blbě. Je prostě potřeba to začít uvolňovat. Neříkám zítra - aby se do mě někdo nepustil

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@lm_lm doposud jsem taky s opatřením souhlasila. Ale pokud nebude extrémní nárůst,tak je potřeba to opravdu po Velikonocích uvolňovat. Hlavně průmysl a další nejpozději od zacatku května. Nechápu,že restaurace a další by měly otevřít až v červenci. A o hranicích ani nemluvím. Prymula tím svym výrokem vyvolat totální hysterii a popravdě se nedivím,že už CK ani nereagují na emaily. Jasne,že se nebudou otevírat v květnu,ale i půl rok je hodně .

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee
@fidorka89
@sudylichozrout holky děkuji za odpověď,mám to podobně jako vy v něčem.Já nařízení respektuji,ale na mě to bylo hned ze začátku až moc všeho naráz,kdyby to bylo aspoň pozvolna.Taky už čekám,kdy se začne uvolňovat,klidně už bych v něčem začala dříve,zlehka a určitě nějaká menší opatření jsou na místě.Ty hranice,to mi přijde zatím takové výkřiky,jednou řeknou tak,podruhé jinak a doufám,že jim zapojí rozum a neuzavřou je na takovou dobu,to by bylo pro nás likvidační.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@lm_lm abych pravdu řekla, tak mě argument "a co byste dělali vy, pojďte si to sem zkusit" přijde jak ze základní školy. Promiň, teď nenarazim na tebe, ale četná prohlášení tohoto typu pana premiéra. Já to za ně vymyslet nebudu. Jsou to demokraticky zvolení zástupci lidu a očekává se, že jsou dostatečně kompetentní na to, aby řídili stát. To je jejich job. Osobně bych čekala, že když v od prosince mohli sledovat, co se děje v Číně, tak mohli začít pracovat na nějakém krizovém scénáři, jak případně postupovat, kdyby se to rozšířilo. Aby pak nedělali zmatečná prohlášení a razantní kroky ze dne na den a druhý den nepopirali, co včera prohlásili. Job novinářů a potažmo každého voliče je dozorovat na tyto zvolené představitelé. Ptát se, rozporovat... Proto nelze řídit stát jako firmu, protože oni nejsou naši nadřízení...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

NO nevím, ale přesně něco v tomhle duchu jsem dneska říkala své kamarádce, tenhle článek by měl číst každej, já teda začala, že mi přijde, že podle toho co do nás již měíc vláda hustí, jsme na situaci bezva připraveni, ale podle toho co se děje tak opak je pravdou, začínám mít pocit,že někomu se líbí hrát si " tzv. na BOha" a odneseme to hlavně my obyčejní lidi. Mám ráda čísla a statistiky, takže koukám na všechno co se týká celého světa a nejjednodušší bylo zavřít hranice a lidem zakázat skoro všechno, ale ochránit ty nejzranitělnější to ne. Taky si říkám, co to udělá s naší ekonomikou až to teda přejde, jak se zvedne turistický ruch, který je podle mě v tuhle chvíli asi v nejhorší situaci, právě kvuli karanténě, výroky o zavření hranic na roky, to mi opravdu zavání dobou prý dávno minulou.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@arianne Jako popravdě,je to tady chaos od vlády.Já to už kolikrát ani nesleduji,jednou řeknou tak,pak zase změní a lidi už neví co platí a co ne.Třeba včera jsem zahlédla fotky,jak bylo hezké počasí a Babiš si zašel na zmrzlinu a ještě dal fotky na svůj profil.Hlavně,že šel s rouškou a pak si ji na půl sundal,aby si dal zmrzlinu.Tady platí "Káže vodu,pije víno" 😀 Taky mě dojala aféra s rouškami.Lidem se nakáže mít roušky,ale,že si je všichni šijí ve vládě nikdo neví,neb situaci nesledují,což je docela smutné.Ta ekonomika to bude průser,já už to říkala v lednu/únoru,když to bylo především v Číně,tak sem na to v práci upozornila kamarádky.Ty se mi vysmáli,že dělám paniku z korony a já jim tehdy řekla,že se nebojím nemoci,ale toho dopadu na tu ekonomiku,že to bude v háji.Teď už jim sklaplo no :-/

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@lm_lm Tak ono se už fakt jen čekalo, na koho se to hodí. Na trhu to přituhovovalo už od loňského jara, od srpna se to už řešilo intenzivně. Jen do médií to moc neproblublávalo.
Aby jo, když tak velkou část vlastní samotný premiér, odpovědný za ten průser 🤬

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Holky, kdyz uz jsme tady takovej odboj proti mainstreamu (na hlavni zed bych to nedala, nejsem zvedava na lync :D), tak tady dam jeden citat k zamysleni - prijde mi dost aktualni:
„Žádám vás snažně, abyste nepodpořili ty, kteří vám slibují, že všechno vyřeší za vás. Takoví lidé chtějí, abyste jen mlčeli, poslouchali a drželi krok. Žádám vás snažně, abyste nepodpořili ty, kteří mají diktátorské sklony, příliš často mění názory, nejsou schopni se domluvit s jinými, nabízejí různá dobrodružná, nepromyšlená a neodpovědná řešení a kteří by se nejraději vrátili k centralistickému řízení všech našich společných věcí.“ — Václav Havel Václav Havel o volbách, Československá televize 2. června 1992

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Díky za tento příspěvek ! Jsem ráda,že to někdo vidí stejně🙂

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@alamo, @antoinet, @apacheee, @arianne, @beruska125, @brunetka11, @dasadigi, @denny27, @evaviki, @fidorka89, @j.kriv, @jolcap, @kikidxb, @lm_lm, @malenka3, @mayam, @medvedbrtnik, @michelle_01, @monika_david, @ninive211, @pajula123, @petramallorca, @sudylichozrout, @tanak, @yrsa

Holky, ani nevíte, jakou mám radost, že je nás takových víc. My to teda doma s mužem vidíme stejně, ale pak člověk čte tady tu hlavní zeď a nestačí se divit. Některé by opravdu byly nejraději, kdyby se hranice zavřely na věky věků a my si tu udělali vakuum.

Váhala jsem, jestli to sem vůbec hodit, protože jsem čekala, že ta to dostanu čočku, ale říkala jsem si, že třeba i kdyby to jednoho člověka trochu uklidnilo, stojí to za to.

Já se třeba fakt bojím, aby se corona nevyužil k nastolení nových politických pořádků a věcí v zájmu "dobra". Když Prymula pronesl to o těch hranicích, měla jsem pocit, že to snad nemůže vůbec myslet vážně. A ejhle,myslí a rozhodně není sám.

A fakt mám strach, že se tu těmi opatřeními zadávíme a nezabije nás virus, ale lidská blbost a omezenost...

Odpověz
29. bře 2020
avatar
Odpověz
29. bře 2020
avatar

V Maďarsku už Viktor Orbán nové pořádky zavádí, třeba pozastavení činnosti parlamentu do konce roku, obsazení zásadních firem státu armádou... A to tam mají daleko méně nakažených. Tam už ten virus je snad už jenom záminka...

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mayam dneska jsem zrovna četla, že Hamáčkovi se z toho ježí vlasy hrůzou (nebo jiný frazém), tak se mi malinko ulevilo, že o tom takto přímo mluvil.

To Maďarsko je dost děsné... Ne teda ta země, ale ta situace tam

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Tak doufejme, že se naši političtí představitelé neinspirují.
Manžel je Maďar, takže je z toho docela přepadlý, kam se ta země řítí.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee Ano, to ovladani nasich zivotu ze strany vlady(statu) uz svym zpusobem je, aniz si to uvedomujeme, bohuzel...a soucasna situace jen vybizi k tomu, aby toho nekdo zneuzil a "ve jmenu dobra" se omezila svoboda. Podivejme se do historie, vsechny totslity zacaly "ve jmenu neceho většího", pod nejakou zaminkou. Ted, kratkodobe, chapu, ze je to potreba a je to nutnost, ale nesmi to byt dele, bez je nutné. Opravdu me desi, ze jeste v lete by nemuselo byt po vsem, to se asi natrvalo prestehujem na chatu nebo nevim, neb malej rousku nesnese a nenecha se presvedcit,tak jsme doma(jen vcera jsem byla s Eli, ta uz si to nechala vysvetlit). A jako ve 25st+ nosit rousku odmitam, to at se na me nikdo nezlobi, ale to se neda dychat a behem ani ne 10 minut by byla durch a stejne neplnila svuj ucel.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@ninive211 Naprosty souhlas.
@apacheee Z ceho se Hamackovi jezi chlupy, z Orbana? Nebo k cemu se ta veta vztahovala? Dik.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@sudylichozrout jojo, z té situace v Maďarsku

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@mayam prosímtě kolik je momentálně nakažených v Maďarsku?Já ty čísla nesleduji a nechce se mi to googlit,ať tam nevidím celou planetu,se tomu vyhýbám 🙂 U mě v bývalé práci bylo hodně lidí z Maďarska pracovat za minimální mzdu na 12tky,aby si pořádně vydělali a našetřili.Já si právě vždy myslela,že ta země je ok,až ti lidi,co k nám sem jezdí pracovat ve velikém,mě vyvedli z omylu,že tady u nás je to lepší prej.....

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee já četla i jeho rozhovor,kdy říkal,že nechápe,proč prymula děsí lidí. Že Letos bude dovolená v tuzemsku nebo v bezpečných destinacích. Nezbývá než mu věřit:(

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@fidorka89 no, to zní o mnohem líp. Já už mám některé dny pocit, že už nám ty zasraný roušky nedovolí nikdy v životě sundat...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee Zezačátku mi ta opatření dávala celkem smysl, celostátní karanténa už o dost míň a strašení úplným zákazem vycházení je pro mě už dost přes čáru, stejně jako výkřiky o tom, že budou hranice zavřené dva roky. Nejhorší je, že konec v nedohlednu, ono by se všechno snášelo o dost lépe, kdyby jeden věděl, kdy to skončí... A volání po ještě tvrdších pravidlech, co se objevuje i tady, mě teda děsí hodně.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee Přiznám se, že to cestování a dovolené beru jako dost okrajovou záležitost.
Samozřejmě, že doufám, že se to jednou uvolní a zase se v tomto směru budeme moci svobodně nadechnout...

Ale strašně mne štve, s jakou samozřejmostí Babiš krade nápady a schopnosti lidí a prodává je za své úspěchy. A neskutečně mne vytáčí přístup Schilerové - obzvlášť teď s těmi úvěry a hypotékami - s jakou samozřejmostí se snaží ovládat soukromé subjekty.
Do prkýnka - stejně to nakonec zaplatíme my, koncoví klienti.
Jak se jako lidé musíme skládat na základní ochranné prostředky a vybavení lékařskými přístroji.
Jak neustále ti dva kupčí a těží na jakékoliv situaci :((

Odpověz
29. bře 2020
avatar

"Premiér Andrej Babiš kritizoval vyjádření šéfa Ústředního krizového štábu Romana Prymuly o tom, že by hranice mohly zůstat zavřené až dva roky.
„Prosil jsem pana profesora, aby tyhle teoretické spekulace neřešil a lidi neděsil. Že budeme odřezaní od okolního světa a budou tam běhat jenom kamiony export – import, tak pravděpodobně ano, když vidíme, co se děje v okolních státech,“ řekl premiér na ČT24."
Jestli tohle Babisovo vyjadreni melo po Prymulovi nekoho uklidnit, tak me teda vubec 🙄

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@medvedbrtnik přesně tak. Mě třeba úplně drtí, že prostě vůbec nevím,kdy a za jakých okolností se budu moct vrátit k práci. Denně mi píší klienti, jestli náš termín na focení bude už ok. Atd. Nevím nic jako nikdo další... a ubíjí to maximálně

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee Mno a teď si představ, že bys v roušce dostávala panické ataky a astmatické záchvaty - vítej v mém světě...
V reálu mne máloco rozloží - vůbec netuším, proč se tělo / hlava takhle brání.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@brunetka11 máš pravdu, tohle je pro ostudu. A nejhorší na tom je, že ovce bečí nadšením

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@alamo jo, přesně tak, to mě úplně dorazilo... pokud budou hranice zavřené, tak stejně se to těchto prominentů týkat nebude, jen obyčejných lidí.... já absolutně nesnáším nespravedlnost..

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@brunetka11 to je mi moc líto, dneska jsem nad tím v krámě zrovna uvažovala, že mám kliku, že mi aspoň nevadí ta dechová nedostatečnost

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee ano, dostávám přednášky od vlastní mámy... 😖
A co víc - před půlrokem jsme se fakt zhádaly, že prý nechápe, co řeším - že jí bylo za komunistů nejlíp - měla jistou práci, byt i důchod. A teď, aby "se člověk bál vyjít na ulici".
WTF?
P.S. Omlouvám se za svůj slovník.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@lm_lm Konkrétní číslo nevím, ale bude to do 500.
Co na to mám říct... Manžel už má rok české občanství, jeho další 2 bratři žijí a pracují už léta v ČR. V Maďarsku je ten plíživý příklon k nacionalismu a autoritářskému režimu vidět roky. Hodně lidí s tím nesouhlasí, dost právě odjelo do zahraničí, ale Orbánova strana Fidesz má pořád dost a dost voličů. Hodně brnká na tu nacionální strunu, na kterou Maďaři docela slyší, patriotismus je tam rozhodně o úroveň výš než u nás.
Manžel říká, že by tam žít nechtěl😁

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@brunetka11 v klidu, my se doma zhádali, jestli se budeme nějak angažovat v "odboji", až to tu přestane být "sranda"

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee Přesně. Já se tady dokonce dočetla, že pro matky na mateřské se toho vlastně tolik nezměnilo, protože stejně sedí doma, a přece to doma s těma dětma vydržíte, když jsou nemocný, tak jste doma taky atd. atd. Aha. Tak pro mě se toho změnilo opravdu hodně, i když jen "sedím doma" s batoletem.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@medvedbrtnik už jen ta představa, že je tu člověk uvězněný, mi vážně nedělá dobře. Neremcám, teď to chápu, ale do času rozhodně ne. Stejně už to bude všude na světě, tak je skoro jedno, jestli člověk chytne německou, řeckou či českou verzi

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee No na stranu druhou - byla jsem se předevčírem (po 2 týdnech) kolem deváté večer projít prázdným městem - velmi rychle se mi rouška začala rosit a začala jsem lapat po dechu. Šly jsme od sebe dost daleko, kamarádka trvala na tom, ať ji radši sundám, jak jsem začala kašlat (zná mne roky, zažila se mnou podstatně horší stavy v období rozjeté alergie na prach a pyl).
Když jsme chtěly jít domů, zjistily jsme, že na oné cestičce na lavičce někdo sedí a nevypadal zrovna jako "vzorný občan".
Kamarádka měla na to vtipnou hlášku, já se rozesmála a rozkašlala jsem.
Jak ten dotyčný rychle vstal a utíkal, co mu nohy stačily 😀 Litovaly jsme, že jsme si to nenahrály.

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@brunetka11

sticker
Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee pak se hlasim do odboje 😀 Tohle uz me prestava bavit.. Dnes dal kamarad na fb jeden obrazek, s dovolenim vlozim..

Odpověz
29. bře 2020
avatar
Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@evaviki já se taky hlásím k odboji a muž mě strašně moc naštval, že on ne. teď už se tomu společně zase "smějeme" jo, ale fakt jsme se štěkli. Asi po 7 letech 🙈

Odpověz
29. bře 2020
avatar

pardon za kvalitu, ale proste je videt, ze svet se toci dal..

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@medvedbrtnik Jj, to jsem taky cetla🤣🤦‍♀️

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@apacheee 😀 😀 Tak nekdy je to potreba..

Odpověz
29. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@sudylichozrout no, on když někdo nevidí dál než na konec svého prahu, tak je to pochopitelný. A moc smutný...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@brunetka11 Ja s ni vcera dala sviznou svouhodinovou prochazku po Kunrataku (les v Praze). Sundat jsem ji nemohla, protoze moc lidi. Rouska byla durch a ja mela pocit, ze jsem ztratila tehotenstvim fyzicku. Kdyz jsem si ji stahla z nosu, prestala jsem se zadychavat. Clovek si inhaluje CO2 a je mene kysliku, no...

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Děkuji za tento příspěvek.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@sudylichozrout dnes jsme na procházce s našim už skoro dvouletým odpůrcem roušek potkali sousedku 70 a ta pronesla, že ji zabije rouška nikoli korona.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@sudylichozrout No, já jsem těhotná, takže mám pořád ucpaný nos, zadýchávám se a špatně se mi dýchá i bez roušky. Nicméně respektuju nařízení a nosím ji tam, kde je to třeba. Ovšem přiznám se, na ulici, kde široko daleko nikdo není nebo nehrozí, že bychom se míjeli na méně než dva metry, ji sundávám. Stejně tak v lese, tam podle mě není o čem.

Odpověz
29. bře 2020
avatar

@medvedbrtnik ja si ji dneska po ceste z kramu sundala z nosu. Opet jsem nepotkala ani jednoho pocestneho, tak jsem se rozsoupla a doprala si trocha kysliku 🙂

Odpověz
29. bře 2020
avatar

Jedna tématická 😀

Odpověz
29. bře 2020
avatar
Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@brunetka11
Hrablo no 😂

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@brunetka11 Mirda jede 👍😂 Ale tak po "Kalousku, jsi jednička" je tohle ještě dost umírněné 😁✌️

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@apacheee založíme stranu odbojnych manželek, můj muž necte zprávy, jen statistiky a podle nich by prý bylo potřeba ještě pritvrdit 🙈 Že to jde i jinak slyšet nechce... Tak já se hlásím do odboje a on ať si ten home office bez full servisu užije doma 😂✌️

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@brunetka11 to jako vážně nebo je to Andrejův falešný profil?🤭

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@medvedbrtnik
@sudylichozrout ohledně roušek, mě holky jímá vztek a vaří se mi krev v žilách, když vidím ty fotky na fb jak lidi jsou v lese a mají všichni roušky, přitom doma je nemají, nebo jedou autem a to samé, přitom si tím víc ublíží. Na zpravodajství a jiné věci nekoukám ty roušky mě normálně serou, teda iritujou, nějak mi to přijde jako vymývaní mozků.

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@jolcap "moje rouška sere mě, tvoje rouška sere tebe" 😂

Hele, on pan ministr totiž prohlásil, že v autech se nosit musí, obzvlášť když vezeš rodinu. A v lese take samozřejmě. Spousta lidí teď úplně zahodila rozum.

My Teda v autech a o samotě v přírodě fakt nenosíme. A do obchodu jde 1 z nás tak jednou týdně, víc ty roušky snášet nechci. Muž Teda musí samozřejmě používat v práci

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@medvedbrtnik jeho profil - on se opravdu cítí zmocněný radit Trumpovi 🤔

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@jolcap Nepochopila jsem ten zátah na nudisty a rybáře - kdyby je tam neobluzovali policajti, ti lidé tam byli sami. A pokud v páru, tak doma také nefungují s rouškou přes obličej.
Prostě dej trotlovi moc 🥴

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@brunetka11 je to hon na čarodějnice. Nemohou zvládnout tu nemoc, tak prudi pěšaky

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@apacheee
@brunetka11 sere mě celej tenhle rouškovej svět, bydlím na vsi takže běhat do lesa chodím bez a pokud jdu po vsi a nikdo nikde taky ji nemám na hubě, ano zajímalo y mě, jestli Ti manželé mají roušku i v ložnici. Naši politici si touhle situací honí triko a volební přízen a lid se jako stádo ovcí ještě udává

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@brunetka11 🤦 Tak v tom případě očekávám, že hned dnes začne celá Amerika po našem vzoru nosit roušky 😄

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@jolcap hele řeklo se nosit, tak nosit 😜 a nosit i na liduprázdných místech a pak se domů vrátit s pocitem, jak jsme si pěkně vyšli do přírody a nadýchali se toho vzduchu, žejo.

Odpověz
30. bře 2020
avatar

Ja ji mám sundanou pořád,nasazují jen,když jde někdo kolem. ( Bydlíme na vesnici). Roušky jsou ale poslední,co asi řeším. Přidávám se do odboje 😆

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@apacheee Dobře, že jsi to dala 👍 Kéž by si z toho vzala příklad naše vláda...

Odpověz
30. bře 2020
avatar

Článek je zajímavý, v mnohém souhlasím. Nelíbí se mi ale srovnávání obětí koronaviru s chřipkou/autonehodami/rakovinou, protože u koronaviru můžeme jen odhadovat. Od napsání článku jsou to 4 dny a počet obětí ve světě se od té doby takřka zdvojnásobil. Až bude po všem, pak můžeme počítat a porovnávat. Ale jinak souhlasím s tím děsěním lidí s každým stoupajícím počtem nemocných, stoupat to prostě bude a počet obětí třeba té chřipky nikdo neřeší.
Čeho se bojím hodně, tak využívání moci a nátlaku pod záminkou nouzového stavu v nemocnicích - kvůli zákazu doprovodu u porodu porodnické násilí, neumožnění nejen bondingu, ale i přímo separování novorozenců, neumožnění rodičů navštívit malé dítě v nemocnici, což už se děje teď a co mě tedy neskutečně děsí, kam tohle až může zajít.
Jinak mám za to, že právě Jižní Korea je pro nás vzorem a že se jí chceme přiblížit.

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@kija za mne je šílené, že jsou nemocní separováni a umírají sami...
Tohle by si měla rozhodnout rodina, zda si podobně nemocného člověka vezme domů a následně dobrovolně podstoupí karanténu.

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@kija pokud se nepletu,tak zrovna jižní Korea nešla cestou přísných opatření a zákazů, ne? Nebo to pletu?

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@apacheee nepleteš Jižní Korea nemá žádne ristritivní opatření, ale aktivne vyhledává testuje a izoluje, no ale když dnes KNLiberec vyhlásila, že nemá testovací sady je mi všechno fakt čím dál jasnější

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@jolcap to jsem ráda, že to nepletu. Abych byla upřímná, tak jsem už situace v cizině teď v zájmu zachování duševního zdraví přestala číst

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@brunetka11 Ano, to mě taky, to určitě nebyl obsáhlý výčet všeho, jen co mě v tu chvíli napadlo.

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@apacheee Nepleteš, přesně tak.

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@brunetka11 To me taky trapi - ti stari separovani lidi. Kolik z nich by asi radsi podstoupilo riziko nemoci, ale nebylo samo? Dalsi vec je - a pise se to v tom clanku myslim take - resuscitovani za kazdou cenu. Mluvila jsem s kamaradkou lekarkou ve Svycarsku - ona rikala, ze u nich se ptaji kazdeho, jestli bude chtit resuscitovat a spousta starych lidi nechce ( tudiz - i kdyz to vyzni blbe, tak oni vi, ze s ventilatory nebudou mit snad az takovy problem jak Italie). Moje tchyne (v US) taky nechce, pokud by bylo treba, resuscitovat, je zdravotnik a vidi, ze pokud se stary clovek dostane na ventilator, tak s kazdym dnem se sance, ze ho z nej odpoji ziveho, drasticky snizuje. U nas mi prijde, ze je debata o kvalite odchodu ze zivota dost tabu.

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@alamo babička nám řekla, ať ji radši občas navštívíme, že pokud ji to má potkat, tak budiž, ale bez kluků být nechce. Navíc bůhvíjak dlouho...

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@alamo
@apacheee a pak mě vždycky dostanou ty rádoby pozitivní komentáře, co tady často vidím, že se ta karanténa aspoň dá využít pro trávení času s rodinou. A já si vždycky říkám, s jakou rodinou, sakra, copak jsou rodina jen ti, co spolu žijí v bytě - děti a partner? A nebo ten houfně sdílený výplod o tom, jak jsme si koronu zasloužili, to jako vážně?

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@alamo
@apacheee Přesně o tom jsem přemýšlela taky. Jestli riskovat nakažení a smrt nebo být osamocení a tím tu smrt vlastně riskovat taky, staří lidé tím hodně sejdou. Já už prarodiče nemám žádné, ale jsem si jistá, že kdyby neviděli nikoho tak dlouho, minimálně by je to strašně sebralo. Pak když je to nařízené odněkud shora, že ti lidi pak umírají kdesi v nemocnici sami, je to šílenost totální, to jde mimo chápání.
Pak taky doufám, že nikdo z nás nebude potřebovat lékařskou pomoc v současné době. Všechno se odsouvá na později a pokud nemáte koronavirus, nejste zajímaví. Ke kolika lidem se může pomoc dostat pozdě...
Teď o tom přemýšlím pořád a mele se to ve mě všechno. Na jedné straně ten virus, na druhé straně je třeba být obezřetný ve všech těch nařízeních, zda jsou ještě nutné. Osobně se mě nejvíc dotýká oblast porodů a tam mi to přijde na hlavu všechno. Na jedné straně obrovská solidarita a soudržnost, na druhé tyhle mocenské boje, donášení, tady na koni dost i výsměch.

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@medvedbrtnik jo, k tomu jsem dávala na svůj blog psaní. A nepochopily to úplně všechny teda...🙂

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@kija mně kvůli tomu pravděpodobně padne operace, na kterou čekám už tolik let.. A to je asi to nejmenší, nijak zásadně mi to život nekomplikuje, ale pak jsou lidé, kterým odložili i hodně důležité operace... Bůhví na kdy...

A nejvíc mě teď asi děsí, že vyhazují rodiče od malých dětí z nemocnic, z toho se mi chce fakt regulérně blít, žádná metafora:(

Odpověz
30. bře 2020
avatar

Ja jak jsem četla, že v domovech důchodců atd. nesmi z pokojů ven, ani na jídlo, tv, vůbec, tak se mi z toho úplně udělalo uzko a říkala jsem, že být tam takhle, radši bych to zabalila ☹️

Odpověz
30. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@pajula123 přesně tak. Ano, asi jim to prodlouží život, ale za jakou cenu? Já vždy radši volím kvalitu před kvantitou...

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@apacheee
@pajula123 Přesně, a nejen ty domovy důchodců, ti staří lidé, co vědí, že je čekají poslední roky života, možná třeba jen měsíce, nikdo nikdy neví...a teď přijde zpráva, že se jich mají příbuzní stranit, aby je "nenakazili". Chápu chránit seniory, ale pak je tu ta druhá stránka-korona není jediná existující nemoc, může se něco stát - mrtvice, infarkt, já nevím co a osamělý senior zemře bez pomoci a přítomnosti blízkých, bez rozloučení. Z toho je mi fakt smutno. I když jako jo, lze si denně volat, posílat fotky, esemesky, videa...ale i tak to nenahradí osobní kontakt.

Odpověz
30. bře 2020
avatar

@kija Já se taky děsně bojím toho, že ve jménu toho se tu zanedbá péče o nemocné trpící jinými zdravotními problémy. např. ségra je onko pacient, momentálně v remisi, ale kdykoliv se jí to může vrátit. A nemá jistotu, že když si třeba něco najde a bude potřebovat akutně objednat a nechat si udělat CT, že ji někdo objedná a nebude čekat čtyři měsíce, až korona přejde...taky řeší zdravotní problémy u holek, měla jít s nimi na alergologii, gastro (potravinové alergie)...a vše jí teď zrušili, objednací doba na dětské gastroje 4 měsíce, tak dlouho na to čeká a teď bude čekat nanovo...je z toho úplně na prášky. Do toho malé musí předepisovat speciální mléko a teď měla problém, kdo jí to vlastně napíše, protože v jejich nemocnici specialisté prostě úplně zrušili ambulanci a teď tam 14 dní nikdo nebyl a alergo s dětským oddělením si ji přehazoval a nikdo nevěděl...hrozný.

Odpověz
30. bře 2020
avatar
Odpověz
31. bře 2020
avatar

@jolcap Proboha, to nemyzeprojit! 🤮

Odpověz
31. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@jolcap přesně toho se bojím od samého začátku

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@ninive211
@apacheee já furt říkám , že mi ty jeho projevy někoho připomínají, už jen tu chybí jen ta hláška právě jsem se vrátil z hradu

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@apacheee a už je to tady. A včera na ČT průzkum, jak by lidi volili a překvapivě ANO stále vítězí🤦

Odpověz
31. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@medvedbrtnik nechápu, nechápu, nechápu...

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@medvedbrtnik a největší část voličů je z řad nejvíc ohrožených obyvatel, asi mají pocit že je ochránil 🙏

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@apacheee mně to taky hlava nebere. Můžu říct, že jsem včera z toho všeho měla pěknou depku. Plus ještě prodloužení omezení do 11.dubna.

Odpověz
31. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@medvedbrtnik já už je tam fakt začínám nesnášet, o Prymulovi už nechci nikdy v životě slyšet... Bojím se, že už za různá omezení ani nikdy nezruší. Ale to říkám už od prvního okamžiku

Odpověz
31. bře 2020
avatar

Jak jsem se od začátku nebála, tak teď je právě ten okamžik, kdy si začínám uvědomovat, že fakt jde do tuhého. A to teď nemám na mysli nějaký virus.

Odpověz
31. bře 2020
avatar

A co mi přijde jako nejhorší, že jim to lidi žerou a začínají je uctívat jako bohym včera nějaká ovečka dokonce na adresu toho, že roušky nic nezachrání psala komentář: Moje rouška chrání Tebe...., začínáme mít vymyté mozky

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@apacheee přesně tak. Protože se to AB zalíbilo. Maďarská cesta zřejmě. Nebo rovnou čínská.

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@mayam Presne, od zacatku jsem kroky vlády podporovala jako nutne a dobre, kvitovala jsem, ze jsme napred ve srovnni s jinymi zememi...ale tohle co se deje ted, to neni dobry a je to dost na hrane...ne-li za hranou. Blby je, kolik ovcí jim stále tleská, jak jsou úžasní a jak to zvládáme... Taky teda i u sebe za jeden jefiny mesic pozoruji nazorovy posun od "v te Cine je to pruser, ale tak u nas to neni" pres "zasrani nezodpovedni lyzari", "vlada dela dobre, ze vyhlasila nouzovy stav, mela to udelat jeste driv", "kratkodobe zavreni hranic je nezbytne" az po soucasne "tohle je pruser a lidi to nevidí, jak nami manipulují"

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@ninive211 mně se to moc nelíbilo už od začátku, teď už snad ani nemám sílu být naštvaná 😁 emigrovat nebudu, jediné místo, které by pro naší rodinu i z praktických důvodů přicházelo v úvahu (jazyková bariéra, znalost prostředí) je Maďarsko. 😀👍 Takže asi tak.

Odpověz
31. bře 2020
avatar

Já mám z toho totální depku. No je na čase vyjít do ulic! Máme sice senát. Ale ten chce Babiš celou dobu zrusit a proč asi

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@ninive211 přesně, prošla jsem úplně přesně stejným názorovým posunem 👍

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@apacheee Obávám se, že Prymula je prostě "vědec", jednoduše manipulovatelný. Jde jen za tím jedním - ochránit velkou skupinu lidí. To je jeho poslání.

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@medvedbrtnik podobné průzkumy fakt berte s rezervou ,-)
výsledky jsou nastavené tím, kdo je zaplatí...

osobní zkušenost ze strany těch, kdo je zadávají i těch, kdo je realizují, i těch, kdo je vyhodnocují...
čímž neříkám, že jsme jimi manipulovali, já třeba pracovala ve firmě, kde se hledali brigádníci na volební průzkumy - nebylo reálné je splnit - takže pak hoši a dívky vyprávěli, jak seděli po večerech a s prarodiči doplňovali data 😅

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@pajula123
@ninive211 jojo, měla jsem to úplně stejně 😄

Odpověz
31. bře 2020
avatar

@brunetka11 no jasný, že to člověk musí brát s rezervou. Ale zrovna tomu, že kdyby teď byly volby, tak by vyhrálo ANO, tomu teda nějak věřím 🙄

Odpověz
31. bře 2020
avatar

https://nazory.aktualne.cz/udej-toho-kdo-se-lis...
Jeste, ze se obcas najde odvazny smrtelnik poukazujici na nesmyslnost noseni rousky, pokud clovek neni mezi lidmi.

Odpověz
31. bře 2020
avatar

Odpadla jsem 😀

Odpověz
31. bře 2020
avatar

Na zed se to neodvazim dat, je to docela konspiracni, ale na druhou stranu...potvrzuje to muj a manzeluv nazor na vec. Minimalne k zamysleni a myslete si o tom, co chcete... http://svobodnenoviny.eu/david-icke-koronavirus...

Odpověz
31. bře 2020
avatar

Jak to vidíte s prodlouženim nouzového stavu? Opozice to asi nepřehlasuje:( jediné ,že by si dohodli max. do konce dubna ( s čím jsem popravdě od začátku počítala. Prymula řekne,že to uvolní,když bude do konce března pod 8500,ono je 3500 a oni to ještě prodlouží?

Odpověz
1. dub 2020
avatar

@fidorka89 Ja jen doufam, ze vsechny zpravy dnes jsou proste jenom april https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/babis-mal...

Odpověz
1. dub 2020
avatar

@alamo bohužel ne 😢 z aktuálně.dnes.cz - jak je to v reálu se snahami K úvěrům 🤬😥

Odpověz
2. dub 2020
avatar

@alamo jako já jsem dlouhodobě pro zavřené neděle, ale zavádět to v této době je akorát populistický kec 🙈

Odpověz
2. dub 2020