icon

Ahoj, může mi někdo vysvětlit ty nová nařízení? Když do obchodů může skupinka max.2 lidí, ale netýká se to dětí do 15ti let (rodič může mít s sebou všechny svoje děti). Můžu teda jít s manželem a dcerou nakoupit, nebo musi jít jenom jeden z nás? Já neřídím abych tam zajela sama a nejsem si jistá, že dcera s tatínkem vydrží v autě než proběhnu obchody.

avatar

Jeden s dcerou. Druhý půjde zvlášť. Max 2 se netýká dětí tak, že když je dospělý, tak k sobě může mít všechny děti.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Jen jeden dospělý, když jdou děti

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Proste pujdete zasebou a nevstoupite do dveri dohromady
Zrovna todle je takova stupidita!
At mi prijde Romanek Vasika pohlidat, at si s manzelem nakoupime! 😎 chujovina totoc

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@domisch přesně tak, jak to asi budou kontrolovat jestli jdete spolu, nebo jestli každý zvlášť.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@domisch přesně, manžel jezdí pracovně na 4dny pryč a v té době nehodlám s dětmi umřít hlady...a hlídání furt nemám...

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@veruuu_kubesovic ty sama s detma muzes
Ale vy dva s detma ne

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Proc tam nedojede manzel sam, uplne nejjednodussi reseni ne?🙃

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Holky, fakt jak u blbečků na dvorečku. Všechna tahle opatření nemají sloužit k tomu, že vás bude někdo honit a pokutovat. Ale k tomu, aby se silně omezil výskyt lidí venku a snížil nárůst počtu nakažených, aby se nezahltil zdravotnický systém najednou a neselhala základní lékařská péče. Takže je na každém, jestli bude hledat možnost, jak to očůrat, nebo možnost, jak to vymyslet, aby to dodržel, nebo na to kašlat a jít si po svém, jako by se nic nedělo a všechno bojkotovat.

@veruuu_kubesovic však se tě to netýká, nikdo tě neomezuje, s dětmi můžeš jít, když to nejde vyřešit jinak.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@pavlinaoo Ne každý chlap nakupuje🙂 Já třeba nekupuju maso, můj muž jídlo jakž takž ještě jo, ale drogérku a jakékoliv věci pro děcka ne.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Jako já tohle nechápu...

Čísla stoupají... To je fakt...

Lidi to neřeší dělají veselé vše co dělali kdysi...

Tak se bohužel všechno zprisnuje...

A méně lidí v obchoďáku mi přijde úplně logické...

To všichni potřebuji s někým trajdat???

Jako co mají dát 5 lidi a stop nebo Vo by to vyřešili... Tak dali 2.
No... A asi bych to ještě snížila ať nechodí banda 13-letych po obchoďáku...

Všichni najednou nutně musí jít s děcka a... A manželem... A já nevím co...
😂

To prostě pár týdnů vydržte a hotovo 😂jako změnit na tom nic nezmenite... Stejně

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@zuzkasim Tak může počkat třeba v autě. Jde o to aby se omezil počet lidí uvnitř obchodu.
Pracuji v Kauflandu, vím jak to tam vypadá, rozestupy nedodržuje nikdo.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@zuzkasim spankote, tak je treba na case, aby se to chlap s listkem v ruce naucil!
Mysleno obecne na vsechny, tady se porad jek krafe, co je zase spatne a lidem nedochazi, k cemu ty opatreni primarne maji slouzit! Je to to nejmensi, co muze clovek udelat a ono to nejde....protoze...🤔

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@anina32 právě 👍

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@pavlinaoo ale to přeci nejde, protože by se museli lidi omezit. A to se přeci nikomu nechce. Proč taky. Vždyť se nic neděje. 🙈 (Ironie pro ty méně chápavé)

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@pavlinaoo Vzhledem k široké nabídce zboží v různé kvalitě a složení ti ten lístek v mnoha případech je k ničemu. Ale je mi to fuk, nemám potřebu to řešit, toto pro nás naštěstí až takový problém není. Spíš jde o to, že zrovna toto konkrétní nařízení vypadá docela směšně, když si ho člověk představí v reálu. Chápu, že kolapsu zdravotnictví je nutno předejít a něco se dělat musí. Zdaleka nesouhlasím se vším, ale pokud to nebudou vyloženě kraviny (jako bylo např. jarní nošení roušek venku), respektovat to budu.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@zuzkasim hele, já mám taky specifický požadavky na nákup. A představ si to, že celý jaro chodil jen muž. A vypadalo to tak, že kde si nebyl jistý, tak jsme si posílali WhatsAppky, jestli to je to, co chci. A šlo to. Nedělejme zase z chlapů debily.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

To je fakt jak u blbejch. Dneska čtu samý chytrý dotazy. Jako například proč v hospodách můžou sedět jen 4 lidi u jednoho stolu a co mají dělat, když jsou 5-ti členná rodina 🙈 Jako opravdu je nutný teď chodit do hospody na jídlo? S manželem třeba na jídlo do restaurace ani nechodíme, najíst se s roční a čtyřleťákem je celkem scifi a rozvozy jsou taky super 😉

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 je to fakt smutny. Vcera kdyz se tedy vyhlasily ty opatreni. Otevrela jsem kone a jednu KZ, 60komentu, vsichni z toho desnou pr*el,jak je to vse trapny a smesny. Ani jsem to nedocetla a ani nereagovala. To byl proste plny kurnik slepic. Nejsem ovce, co kyve na vsechny strany...ale vaznost situace je jasna. Lockdown nikdo nechce a kolabujici zdravotnicky system taky ne. Takze to naprosty minimum co muzu delat, beru jako samozrejmost.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 přesně, když potřebuju nakoupit něco, co běžně nekupuje, tak mu pošlu fotku 😂 Mě to nezabije a hlavně to funguje

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 To není o debilovi, to je o tom, že na něco takového by můj muž nikdy nepřistoupil. Jak tu někdo občas dává příspěvky, že ženě muž vyfotí regál, ona mu zakroužkuje, který šampon má vzít, to je v některých rodinách sci-fi. Jednou jsem to muži ukazovala, klepal si na hlavu a nejen proto, že ani jeden nemáme tel., kde by to šlo udělat, on by do toho nikdy nešel🙂 Zase dělá spoustu jiných věcí, které chlapi kolem mě ne. Jednoduše, buď si koupím sama, co chci, nebo mám smůlu. Ale fakt to řešit nemusíme, toto je čistě teoretická rovina.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@zuzkasim hele, co na to říct. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@pavlinaoo Lidi si to vůbec neuvědomujou, ale čím víc, se to bude ignorovat a obcházet, tím dýl tu ty nařízení budou a budou ještě horší než teď.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Tohle nařízení ale taky není novinka. V ostatních zemích kde se to vymklo (Itálie, Španělsko, Francie atd.) to na jaře platilo taky. Dokonce směl nakupovat jen jeden člověk z domácnosti a opravdu se to hlídalo, dokonce i pokutovalo (ve Francii 135 eur). Zrovna tohle je to nejmenší.. U nás jezdil na jaře nakupovat manžel (já neřídím a dělali jsme velké nákupy na 10 dní), napsala jsem mu na seznam tampony a koupil mi mega velký tlustý vložky bez křidýlek😅😝 Taky jsem to přežila a manžel už teď ví jak vypadá krabička tamponů😀

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jolana24 jj, ono by se to nepos*alo, kdyby přinesl jinou rýží. Ale podle mi foto, je to ta, co chceš? V dubnu jsme si u nákupu vyměnili těch fotek spoustu, chodilo se jednou týdně. Čím víc chodil, tím míň se musel ptát. A já zjistila, že se taky prd stane, když donese jiný okurky, než jsem zrovna myslela.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Je to hovadina ...já jsem pro opatření nemyslím si že korona je prdel ale aspoň by měly trochu přemýšlet a dát to aspoň že osoby jedné domácnosti můžou jít spolu ne takové nesmysly 🤦

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@agneska7 Nejde o to že by lidi z jedné rodiny nemohli jít spolu, ale o to, aby bylo v obchodě co nejmíň lidí. Míň lidí = menší riziko přenosu, snadnější udržování odstupů.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Šla jsem dneska do krámu s chlapem a dítětem v kočárku...nikdo nic neříkal...

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@bigbig třeba u nás v krámě mají velkou tabuli, která počítá lidí.. Může jich tam jen 19

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@denny27 Jo to je taky dobrej způsob. U nás v knihovně se to taky počítá. U hypermarketů a OC by se ale asi nedopočítali.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@zuzkasim chce jíst atd, tak ať se taky angažuje.
Nevidím důvod, aby chlap nemohl nakoupit.

Odpověz
9. říj 2020
avatar
Odpověz
9. říj 2020
avatar

Holky ona prostě fakt není doba na rodinný výlety do nákupáků. Buď si tohle lidi uvědomí, nebo ty OC zavřou, jako na jaře. Je to teď na nás všech.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Pro ty, co hledaj pořád nějaký způsoby. Lockdown bude asi nejlepší řešení 😉🙄 „Pokud by došlo k variantě lockdownu, tak by to znamenalo v podstatě omezení opuštění bydliště,” uvedl Prymula, že diskuse se nyní vede o vzdálenosti, na niž by bylo možné jít ven a v jakém počtu osob.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Já teda nechápu tu potřebu chodit teď do obchodu s celou rodinou. I bez narizeneho opatreni chodim posledni mesic nakupovat bud sama nebo poslu muze sameho a nedela nam to zadny problem. Deti se snazim do obchodu nebrat vubec. Ale kdyz to tak ctu tak asi fakt plno lidi potrebuje takoveto zakladni veci mit prikazem, jinak jim to nedochazi...

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Mě to už v březnu naučilo chodit jednou-dvakrát v týdnu na nákup (chodívala jsem denně) a chodit sama. Výjimečně jdu s holkou. Člověk tím dost ušetří 😂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

My chodíme do krámu normálně všichni nosíme roušky.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jolana24 ať už si prymula s babisem nasere s prominutím. Koronu jsem nikdy lezlehcovala, ale už je to na palici. Stejně se nakazime teď a nebo později

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Vsak nebojte, s timto pristupem tu mame za tyden lockdown 🤷🏼‍♀️

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 aha tak radši pošlu chlapa který stráví v obchodě dvě hodiny posíláním fotek a domlouvat se přes telefon než aby sme tam byli spolu půl hodiny 🙏🤦

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@bara88 když myslíš... Můj muž je celkem inteligentní a tolik času mu to nezabere. Ale ten tvůj bude možná ještě inteligentnější, tak tam může jít bez tebe 😉

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@bara88 a ty nemuzes jit teoreticky nakoupit sama proc?

Odpověz
9. říj 2020
avatar

A o tom to celé je.ta naše natura a fistronstvi.prijdou nějaká opatření.no tak je prechcijeme.pred vstupem se rozdělíme....když takhle bude přemýšlet většina populace,vše bude k ničemu a co přijde?totální locdown.
Na nás asi skutečně nic jiného nefunguje.
"Tak se přesuneme za ceduli a tam už to neplatí"

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@pavlinaoo já sama nakupovat chodím ale chodíme i všichni dohromady prostě podle času,potřeby,a né podle nařízení

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@chesekhake Tak se odstěhuj do jiný země, když myslíš, že je to někde lepší 🙈🙄

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jolana24 👍🤦

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Tak jako po pravdě, co máme čtyři děti... tak jsme zavedli, že na nákupy jezdí převážně pouze manžel, když jede z práce, má teda vypsaný seznam... občas volá co to přesně chci, sem tam něco nedoveze ( jako jednou za čas chodíme všichni... ale spíš pokud chci jít já, tak počkal muž s dětma v autě, já totiž sama neřídím, takže bych musela s všema dětma hromadkou a to si fakt odpustím). Zrovna tohle nařízení mě až tak netrápí, jako jiná... která si myslím, že jsou pro spoustu lidí likvidační.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Když nemůže jet na nákup jenom muž, což je je preferovaná varianta, jedeme spolu, on nakupuje, já s dětma řádím ve vzdáleném koutě parkoviště, kam nikdo nejezdí, a potom se vystřídáme. On nakupuje potraviny, já drogerii, oblečení a pod. Sematm máme něco dvakrát a něco vůbec, ale zatím nic katastrofálního.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jolana24 🤦‍♀️ bože růžo, na palici mi to bude všude, ať jsem kde jsem. To neznamená, že to nedodrzuju 😂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Ty opatření dávají smysl, nechápu, co na tom lidí stále nechápou, hledaji v tom problém, dělají si z toho srandu...tohle opatrení je vyloženě dělané pro teenagery, aby se nesrocovali, pro větší rodiny jiste sociální skupiny, co běžně v nákupacich tráví velkou část dne, neboť jsou většinou nezaměstnaní a pro maminy na rodicaku, co couraj po obchodacich s kočárky. Cílem je i donutit rodiny, ať tam nechodí se všemi dětmi, babičkami, ať jde jen jeden (ač s dětmi). Ale když prostě půjde manžel, manželka a děti, tak ti nikdo nic neřekne. Pořád se můžete při vstupu rozdělit. Já třeba nakupují nejraději sama, manžel s dětmi se jde projít, ať na mě nečekají v autě.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 mas pravdu, jak u blbečku na dvorecku, hlavne tyhle opatření!!!

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@rebe tak to by mě bavilo teda, popravdě bych si připadala jak blázen takto nakupovat

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@bara88 Tak to tak nedělej, vždyť tě nikdo nenutí. Jen jsem napsala, jak to děláme my, když výjimečně nestačí, aby nakoupil manžel. Kdo chce, tomu to třeba poslouží jako inspirace, kdo ne, najde jiné řešení, kdo je bara88, bude reptat a prudit 😀

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@rebe já vím že mě nenutíš, ještě to tak 🤣

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@rebe takhle podobně nakupujeme v obchodacich. Manžel si jde po svých a já taky se synem. Jinak by nás oba švihlo 😂 já chodím po oblečení a kosmetice a on do obchodu s hrama

Odpověz
9. říj 2020
avatar

ale houno uz fakt, akorát si s námi vláda vytira a smějí se, ze jak idioti posloucháme i úplně stupidní nařízení. Čísla rostou, to bylo jasný, ale utahuji šrouby aniz by čekali jaky vliv bude mit nařízení minulé. Normálně chodim do obchoďáku i s malou a fakt nevidím jediný důvod proč bych se za to mela citit provinile. Chlap pryč, nákup si chci udělat sama, se vzteknete. Je mi to volný. Jejich kecy o plných luzcich, no tak když je tam 40% i s lehkých průběhem, jejich problém. Nedostatek zdravotnického personálu nebo míst? K smíchu. Jsou tu v ČR místa, kde stačí otevřít vrata, zapnout elektriku a mist je cca 1000. Stejně tak i personál. No jo, jenže to uz by nepusobilu potřebnou paniku a lidi by to nedrželo ve strachu doma.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@zuzkasim Hele manžel taky nebyl na nakupování, ale hold se to musel naučit, protože na jaře chodil do obchodu 1x týdně pouze on a teď začne opět. Vím, že je více možností na výběr, ale tak snad chlap alespoň trochu vidí co doma používáte. Můj chlap musí mít na papírku hlavně počty a když nedonese přesně to co jsem chtěla, tak se svět taky nezboží

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 a prosímte, k čemu by to komu bylo, aby byli lidi doma?

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 Me vždycky zajímá, jak by tohle řešili tyhle totální prudici jako ty? Jako já radosti netancuju na hlavě, protoze miluju rousky a ani nemám radost z ostatních nařízení, spis proto, ze je mi lito tech, co jsou ze dne na den bez práce, než proto ze chvíli nevydržím třeba bez bazénu. Klavir přes Skype je podle mě taky k ničemu. A co? Mam na to všechno jen nadávat? Ty bys prostě nechala volny průběh? V naší krajské nemocnici mají 25 ventilatoru, 10 obsazenych Covidem, a to na těch ventilátorech nejsou lidi 90+..
Treba v Polsku už začínají mít průser pri daleko menším počtu nakažených... ty jo, asi za to může Babis ne?

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jolana24 treba jako podpora oblibeny hospody aby nezkrachovala?

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Mimochodem nevíte někdo jak je to v Číně? O tom jsem za poslední dobu neslyšela ani zmínku... úplně to tam utichlo? Nebo tam vůbec netestuji?

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 Myslím, že bys měla zavolat Prymulovi, hledá místo v nemocnicích a ty evidentně víš o personálu a tisíci volných lůžek. Věř bude ti vděčný

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jika10 😂😂😂😂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 Nemusíš se kvůli tomu cítit provinile nejspíš se kvůli tomu nikdo vztekat nebude. Jde čistě o to uvědomit si, že riziko nákazy prudce stoupá s počtem pozitivních lidí a že na místech, kde je vyšší koncentrace lidí, je to riziko větší. Pokud si tohle všechno racionálně uvědomuješ a nevadí ti, že zvyšuješ riziko nákazy svého dítěte, tak ti v tom opravdu nikdo bránit nebude. Každý má hranice jinde, já taky spoustu opatření neuznávám a spoustu nedodržuju, ale zrovna chodit s dětmi co nejméně do obchodů, když to není nutné, mi smysl dává.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@maciceksta prakticky žádní pacienti, jen pár pacientů, většinou dovoz z ciziny. Údajně mají naočkováno jejich čínskou vakcínou, takže to zastavili. Toliko k informacím, které jsou. Nechci s nikým diskutovat o pravdivosti.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@maciceksta Na to ti většina těhle lidí odpoví, že to stejně chytneme jednou všichni, tak nemá smysl nic dělat. Fakt někdo ani po půl roce nepochopil, že cílem opatření není nechytit covid, ale nechytit ho všichni teď hned. Je to marný, je to marný, je to marný...

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 diky, ja si prave rikala, jak to teda jako zastavili... myslet si o tom můžeme co chceme 🙂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@bigbig amen!!...ja už nemám absolutně sílu tohle vysvětlovat.ano,musime se nakazit všichni a nakazíme.ale proboha ne všichni najednou 🙏...nikdo nechce a ani nedokáže covid vymitit.jde o to to pouze zpomalit.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Ja chci lockdown, nejlepe na pul roku. Minimalne! Protoze chci pak videt, jak ti nakazeni prestanou narustat a covid zmizne. Takze my pujdeme s manzelem do obchodu pekne za sebou. Narizeni dodrzime... vlk se nazere a koza zustane cela. A ted do me damy! 😃

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@bigbig
Je mi to jasné, ja se k tomu tady vůbec nevyjadruju, nezapojuju se do diskuzí, ale ted jsem se nějak neudržela 🙂 I když mi forma odpovedi je předem jasná🙂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Nic proti, ale jaký má smysl když:
A) nemůže jít muž, žena a jedno dítě dohromady
ale varianta B) může jít žena a třeba tři, čtyři děti? 🙂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@malenka3 @maciceksta
Ono v Číně s nějakými lidskými právy moc nezaobírají, spíš naopak, takže tam to probíhalo v tom hypu úplně jinak, než v Evropě 😐, tam pomalu zamykali lidi v bytech a nazdar, policie tam měla vysloveně žně, ty záběry, kde lidi na ulici pronásledovaly policejní drony jsme asi na jaře viděli všichni... Prý to tam teď skutečně vymýtili a mají jednotky případů, vesměs dotažených ze zahraničí.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@martaskaaa No počítá se, že primárně děti nechá doma, ale nemůžou penalizovat třeba samoživitelky bez hlídání. Člověk co má jinou možnost by měl správně to dítě doma nechat, protože jinak to moc smysl nedává.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@martaskaaa to je logika viď? Ještě, když se tvrdí, že děti bývají bezpříznakoví😃😃😃😃

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@martaskaaa Je to o tom, aby si lidi nedělali do nákupáků výlety, ale aby tam nakoupili potřebný a vypadli. Jeden dozor s dětmi proto, že to leckdy nejde udělat jinak, samoživitelka malé dítě v autě asi sotva nechá. Jde primárně o ten signál, že se lidi mají v koncentraci omezovat.
Ale to je furt dokola tohleto 🤦🏻‍♀️

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@vineta ano, ano, to je totiž to, co myslel prymula, že nás režim demokracie je bohužel na boj s pandemií nevhodný, neb nemáme jako občané morální disciplínu, jak se ukazuje. Totalitní diktatura je v tomto mnohem snazší, prostě nařízeno, vymáháno, trestáno, vymýceno - jako virus. (Opět pro méně chápavé, nediskutuji a nehodnotím, jen konstatuji, nebudu se pouštět do žádných polemik na toto téma).

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@escapelle mytina,vymytit🤦‍♀️🤦‍♀️😂😂

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Já si jen říkám, jestli tyhle všichni covidový “disidenti”, za který se zhusta považujou, budou mít fakt nějaký vnitřní uspokojení z toho, jak to ochcáváním opatření nandavají systému, i ve chvíli, kdy se kouknou na denní čísla mrtvých dejme tomu za měsíc.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@vineta jasný no. Ještě že jsem stihla na velký nákup jet s chlapem včera, protože sama bych se z toho posrala, kolik toho bylo. Ale jinak většinou když to jde, tak hlídá a já pak posílám třeba fotku..jenže se mi stalo, že na mě přišel securitak, že se fotit nesmí a že mě vyvede. Stalo se mi to v Lidlu a v Penny. A to jsem nefotila nic tajného, dala jsem dva produkty k sobě a vyfotila, zda to je ono a mám to vzít 🤣

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jolana24 ano, je nutny chodit do hospody na jidlo, lidi, co tam pracuji a co provozuji hospodu prece taky musi z neceho zit..

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@vineta Já se obávám, že většina si to nějak zdůvodní. Umře par lidí S covidem a co, holt někdo umře, c'est la vie, covid není jediná nemoc na kterou se umírá a smrt k životu patří. Hlava v písku prostě.

Odpověz
9. říj 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Mam pocit, ze se za chvili nebude moct vylezt ani vynest odpadky, aby covidomaniaci zase nekoho nenarkli z toho, ze se “prilis druzi” a ochcavaji opatreni. A jo, verim tomu, ze takova doba prijde, kdy na sebe zacnou lidi praskat, ze nekdo vylezl z domu jinam nez do prace. Kam jsme to jako narod dotahli. Nekterym lidem uz vadi i to, ze si jde chlap s zenskou normalne dohromady nakoupit. 🙈😅

Odpověz
9. říj 2020
avatar

a teda k obchodum - mam to na haku, obvykle nakupuje manzel, kdyz neco potrebuji, zajdu tam. Cato objednavam z rohliku.. Malokdy jdeme spolu, s ditetem minimalne. Takze to tak mam bez ohledu na covid, nerada nakupy. Ale ze muze jit mama s 5 detma, ale bez manzela, to mi prijde vtipne.. Spis me mrzi jine zakazy, nakupy vubec neresim, lidi nemam rada, takze se jim vyhybam 😀

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@davaja já zaslepena rozhodně nejsem.jen mi nejsou lhostejni ani ti tlustoprdi,hypertonici nebo cukrovkari.porad to jsou něčí manželé,rodiče,sourozenci,přátelé...
Já mám oči otevřené dost.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

hele j byla třeba dneska v penny a jen s jedním dítětem a lidi jak nasraný h, babka mi málem sejmula vajíčko s malou jak se hnala ke slevě a ji jen 2 pokladny a fronty až ke skladu
My jsme záleží doma furt a už vidím jak s 2,5letou a 6mesicini když chlap je do noci v praci dělám týdenní nákup. to nemám šanci tak budu menší a budu tam obden.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@alcar tato doba uz prisla
My meli v baraku pani s kovidem, sla do karanteny mimo nas barak, ale jeji pritel byl v karantene ale vencil psa. Asi bylo nejake velke halo protoze pak dole vysel papirek ze pan je negativni, ze pes hold curat musi a ze dodrzeli vsechn hyg.opatreni aby nikoho ve vytahu nenakazili apod, ze muzou byt nadavajici sousede v klidu.
Tak ze tady uz praskani zacalo 🙈 proste nepochopis

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@vineta No, oni budou "disidenti" do té doby, než jim to vezme někoho blízkého. Každý je hrdina, ale vocamcaď pocamcaď

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@hezz17
@evaviki Budu oblíbený hospody podporovat klidně od rána do večera, když budou mít rozvoz nebo možnost jídla s sebou

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@domisch no bohuzel. Staci cist tady ty prispevky. Denne ctu, jak by lide, kterym opatreni vadi a prijdou jim absurdni a nebo se viru neboji apod. by pri onemocneni nemeli mit peci a meli by chcipnout pred branou do nemocnice. Je to smutne. Jak za komousu...jen oznacit nalepkama, nejlepe primo na celo.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@alcar me opatreni treba nevadi - se vsim souhlasim, ale vse s mirou. Ze nemaj chodit deti misto skoly do OC ok, hospody - ok. Vse zavrene - ok
Ale aby mi nekdo zakazal kdyz jdem na prochazku se cestou stavit v obchode pro chleba a svacinu cela rodina - ne. S tim nesouhlasim. Jeste ok at tam neleze tlupa lidi ale rodina s ditetem co nemuze byt samo doma, ne to nechapu
A zas tak vyschizovana ze by dite neslo do kramu taky nejsem teda :/

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jika10 Zrovna on by měl vědět kde jsou, kdyz jsou u vojáků, místa i personál, ale chápu, že kdyz se někdo řídí pouze omezenými informacemi, které poskytuje nova nebo seznam, tak jiné informace ani nepobere. S tim ani nepočítám, že většina lidí má omezený mozek a stačí jim strach

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@allinka_k nevim, ale do týdne to stejně vyhlásí

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@maciceksta jo nechala bych volny průběh, starým a nemocným doporučila ochranné pomůcky a zbytek nechala.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 Tak pokud vím, o polních nemocnicích mluvil už před cca 14 dny, ale určitě neříkal, že by to bylo tisíce lůžek a nějak moc personálu. A být tebou odpustila bych si urážky o omezeném mozku. Na novu nekoukám a na seznamu mám tak max e-mail. Vůbec mě neznáš a urážíš

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jika10 Pisu většina lidí, tebe sem nezminila. Tak nebuď tak vztahovacna. Ja ale nemluvím o polních nemocnicích.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Ale fakt to nema cenu, vy máte svůj názor a ja svuj. To ze mam jiné informace, to ze mam informace z nemocnic, ne přes media, nebo od nakažených primo z rodiny mi jen dává jiný pohled.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 ja myslim, ze Prymula s nervama nevydrzi. Jeste ani jedno narizeni nenechal dele jak tyden a stale vyhlasuje nova a nova s odstupem tri dnu. Tutovka, ze v pondeli, co se objevi ve statistikach 6 tis bude tiskovka a vyhlasuje zakaz vychazeni a zavira prvni stupen!

Odpověz
9. říj 2020
avatar

A samo, ze mesta a obce si to zase preberou po svem a zavrou i skolky.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@alcar Jakonuz na jaře říkal, že se musí nechat alespoň 10-14 dnu po zavedení opatření, aby se to projevilo. Ma nejak krátkou paměť. Ale asi mas pravdu, ze to nedá, ale zase Babiš říkal, že to nebude driv jak za tyden 😄

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 davam tomu tri, max. ctyri dny. V utery titulek, jak ti Cesi ta opatreni nedodrzuji a proto to musi jeste zprisnit.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 Ale takhle to v žádné zemi nefunguje nebo jo? Všude řeší to, aby to unesl zdravotní systém. I Švédsko přiznalo, že to nebyla dobra cesta. A co mas za info z nemocnic? (nerypu, fakt mě zajímají i jiné nazory)

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@lachtanice86 A co máš za informace. Docela ráda si je poslechnu.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@escapelle prosimte bez rypani, jen dotaz, kdyz jsi primo "u zdroje". Opravdu ss neslo na tuhle situaci lepe pripravir? Nakoupit vice ventilaci, (ty levnejsi, delane lidmi, univerzitami - probehlo medii), vyčlenit vice luzek, posilat pacienty, kteri nepotrebuji byt v nemocnici, domu? Aby proste bylo vetsi mnozstvi luzek pro tezke pripady? Protoze tady to zmatecne zavirani vseho bude opravdu nedozirne nasledky. A hlavne se prece ty opatreni musi nechat zapusobit, ne je stale menit a zprisnovat. To se pak opravdu nikdo nesmi divit, ze to nekdo nedodrzuje, kdyz z toho delaji holubnik. Penize z nebe nepadaji a prijds mi, ze brzo stejne prijde doba, kdy se budeme ptat, jak drahy je lidsky zivot. Ekonomika tohle moratorium dva roky nezvladne, kor ta nase, uz znicena. Mozna to vidim cerne, ale opravdu se toho zacinam bat.

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@klaara3 víš co,to je těžký. Nějaké přístroje se nakoupily.nemyslim že jen u nas, ale všude.spoustu vybavení dodali sponzoři,za něco se utratily silene prachy. Naše nemocnice se přes léto dost zásobila ochrannnymi pomůckami...jak to bylo jinde netuším,ale nějak sem nepostrehla že by někde opp nebyly.udelala se zásoba Remdesiviru,že ho mohl dostat opravdu každý kdo ho potřeboval...jestli šlo udělat více?....no třeba se asi opravdu rousky mohly a měly zavést už od 1.9. jak chtěl Vojtěch....z mého pohledu,mohli udělat třeba ještě to,že by kontaktovali zdravotníky,kdo by třeba měl zájem se zapojit,zacit je nějak vzdělávat,naučit je co je potřeba.....ale já si myslím že by to bylo k ničemu.mam spoustu znamych,a nikdo z nich neřekl "hele,v čem bych se měla začít vzdělávat,co je potřeba znát,když bude nejhůř,zapojím se..."
Co se kapacit týče...to je pořád ten samý problém.nedostatek personálu byl dávno před covidem.ted je to ještě horší ještě horší to bude,když zavřou školy.kazdy není jako my,že prostě nechá děti doma a jde do práce.kazdej si to taky nemůže dovolit...
U nás třeba neleží nikdo kdo tam nemá co dělat. To je problém hlavně standardních oddělení si myslím.mozna to vyzni tvrdě,ale mi kdejakeho bezdaka vylecime,zajistíme a pak dovedeme před nemocnici,když nepotřebuje hospitalizaci....proto jaksi nechápu že s těmi bezdomovci by to někde nešlo.problem jsou ti důchodci.kdyz se o ně někdo nemá nebo nechce starat...ale od toho jsou zase ldn,nebo méně využívána oddělení,domácí péče.jo,vyřídit to nějakou dobu trvá. ale když bude nejhůř,nikdo na ne nebude brát ohledy.
Já spíš nechápu že v některých nemocnicich padají na hubu,jinde mají klid.zatim.ale lidi z těchto nemocnic by mohli být dočasně preveleni jinam...

Odpověz
9. říj 2020
avatar

Bože to jako dospělý člověk neumí nakoupit sám? Prostě sednu do auta, udělám velký nákup q děti nechám s manželem doma. Nebo jede on.. Proč by měli všichni trajdat teď po obchodacich? Vezměte je radši do lesa, kde nemusíte mit roušku a určitě jim to prospěje vic

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jaspina nebo proč si to prostě neobjednaji? Však rohlik nebo košík nebo možná oba jezdí už úplně všude..

Odpověz
9. říj 2020
avatar

@jaspina Hele, lidi jsou ovce. My když jsme vyráželi z Prahy, tak do nákupního centra chodov, teď nově Westfield se na parkoviště stála fronta. Tohle nepochopím, co tam ty lidi jako jedou dělat

Odpověz
10. říj 2020
avatar

@lachtanice86 tak ne v pondeli... Ale rovnou uz dnes. Je treba zprisnit opatreni. 😃🙈

Odpověz
10. říj 2020
avatar

@alcar Ja to taky četla. Porad čekám s čím přijdou

Odpověz
10. říj 2020