jamie
29. čer 2016
1254 

Změny na koníku a jejich komunikace

Ahojte. Některé mě znáte z bývalé skupiny o testování nového bazaru, pro ostatní se představím: Jsem Jamie a pracuji jako produktový dizajnér v koníku.

Chtěl bych vám přiblížit, jak tady fungujeme. Modrý koník je firma, která zaměstnává téměř 30 lidí, z toho přímo na vývoji stránky jich pracuje osm - šest programátorů a dva dizajnéři.

Stránka vznikla v roce 2006 a dlouho byla jen fórum. Postupně přibyla alba, interní pošta, bazar, blogy, skupiny, wiki… Historicky jsme funkce jen přidávali, motivovaní i ohlasem lidí z malé komunity, kterou koník byl.

Až nedávno jsme začali málo využívané a duplicitní funkce rušit. Děláme to, protože udržovat tak velký kolos, jakým koník je, je s malým týmem náročné a zpomaluje nás to v dalším vývoji. Také musíme myslet na nové uživatele, pro které může být komplikovaný koník odstrašující.

Změny

V poslední době se událo více změn a v blozích vznikla napjatá atmosféra. Rád bych k tomu napsal pár slov a některé věci vysvětlil.

Proč se tyto změny vůbec dějí? Proč nenecháme stránku v takovém stavu, v jakém je, když funguje? Protože kdybychom si řekli “nedělejme změny, když to funguje” v roce 2006, koník by byl fórum (a pravděpodobně by tady už dnes nebyl). Kdybychom si to řekli v roce 2010, neměli bychom blogy a skupiny (a možná by tady koník už dnes nebyl). Kdybychom si to řekli v roce 2013, nezačali bychom pracovat na mobilní aplikaci, kterou denně používají tisíce lidí.

Naším cílem je růst a zlepšovat se. Chceme, aby byl koník užitečný pro stále víc lidí. Ať už pro ně užitečnost znamená prodej v bazaru, informace ve fóru a ve wiki nebo projev ve skupinách a blozích.

Máme vizi, kam chceme koníka směřovat. Ta je formovaná našimi hodnotami, zpětnou vazbou a chováním uživatelů (vás) a klientů (platících za reklamu), vývojem technologií a trhu a tak dále. Tuto vizi se snažíme následovat. A to neznamená snažit se potěšit všechny najednou.

Vyhovět se nedá každému

Je jen málo rozhodnutí, které znamenají zlepšení pro úplně všechny uživatele koníka. Často musíme část lidí zklamat, abychom mohli vyhovět velké většině.

Sám znám ten nepříjemný pocit, když se něco změní na stránce nebo v aplikaci, kterou denně používám. Okamžitě mě napadají myšlenky jako “na co to mění, když to funguje?”, “teď abych si na to týden zvykal” a samozřejmě “já bych to udělal lépe”. A nejsem jediný - při větší změně na Facebooku nebo Instagramu lidi sepisují petice za vrácení do původního stavu.

Jako dizajnér však vidím i druhou stranu barikády. Tvůrci velkých komunitních stránek nedělají změny podle toho, co měli v ten den ke snídani.

Za každou změnou, které si uživatel všimne, je konkrétní záměr tvůrců. Možná je nový dizajn lepší pro mobily a tablet. Možná byla vyhozená funkce těžkopádná pro nováčky na stránce. Vím, že očima uživatelů nemůžeme znát všechny souvislosti  a můžeme jen hádat, co všechno tvůrce ke změně vedlo.

Komunikace změn dnes

Pokud máte pocit, že nedostatečně vysvětlujeme některé změny, chápu to a souhlasím. Vysvětlit si a pochopit všechny informace a důvody ke změně už jen v rámci MK týmu běžně zabere vícero několikahodinových meetingů. Ven se ve formě adminského článku dostane malá špička ledovce.

Běžně to vypadá asi takto: Admin stráví hodiny psaním článku, který co nejjasněji vysvětluje novinku na stránce a její dopad na uživatele. V komentářích se strhne vlna kritiky, urážek, diskuzí mimo téma a admin na to musí reagovat. Admin se snaží osobně odpovídat a vysvětlovat situaci každému a uživatel to pochopí jako zatajování informací. Vznikají tu konspirační teorie, proč jsme změnu udělali. Je to efektivně využitý čas, váš i náš? Asi ne. Pomohlo by, kdyby byl článek delší?

Původní záměr adminských článků byl dvojí:

1. Aby se uživatel dozvěděl o změně, která se ho týká.

2. Aby uživatel měl kam napsat, když mu najednou něco nefunguje.

Z nízké čtenosti těchto článků (v porovnání s návštěvností) a obsahu jejich komentářů víme, že adminské články nejsou ideálním řešením.

Komunikace změn v budoucnosti

Když se něco mění na Facebooku, napíše facebookový admin článek? Ne. Jednoho dne se na stránce novinka jednoduše objeví. Pokud je potřeba k používání nové funkce něco vysvětlit, přímo u ní je krátký návod.

Už dávno nejsme fórum drobné komunity. Stránka se bude i nadále měnit. Týden co týden, někdy se něco zjednoduší, jindy něco přibyde. Proto se budeme snažit, abychom komunikovali ty změny, které je potřeba komunikovat, těm uživatelům, kterých se to týká. Může to být formou interní pošty, upozornění, návodu při nové funkci atd.

Vnímám i obavy, že kvůli všem změnám, které se dějí, “koník už nebude koníkem”. Nebojím se toho. Koníka nedělá koníkem to, který admin napíše článek a jak. Nedělají ho jím ani zapomenuté funkce před osmi lety, ani bílé obdélníky na světlemodrém pozadí. Koníka děláte koníkem vy, jeho uživatelky.

Často kladené otázky

Přečetl jsem si několik stovek komentářů pod články adminů a rád bych na některé opakakující se otázky odpověděl.

“Proč jste zrušili funkci XYZ, kterou používalo hodně lidí?”

Koníka měsíčně navštíví 67 000 přihlášených uživatelů. Některé části stránky používá více lidí, jiné méně, některé jsou využívané velmi intenzivně, jiné jednou za čas. I málo používané funkce si vyžadují dlouhodobou údržbu - hodiny práce programátorů, které by se daly využít lépe. To je důvod, proč některé málo používané funkce rušíme.

“Když už konečně přidáte funkci XYZ? Mluví se o ní už roky.”

Až tři čtvrtinu času programátorům zabere opravování chyb a udržování stránky při životě a ve stavu, v jakém je. Vždy musíme velmi důkladně zvážit, do čeho investujeme zbývající čtvrtinu. Pokud pracujeme na funkci X, znamená to, že nemůžeme pracovat na funkci Y.

“Admin před čtyřmi lety řekl, že se XYZ rušit nebude a teď to zrušíte?"

A možná to zítra dáme zase zpátky. Nikdy se vás nesnažíme úmyslně mást. Rozhodujeme se jak nejlíp umíme a svoje rozhodnutí pravidelně přehodnocujeme.

“Neposloucháte nás a děláte si co chcete, ne to, co chci já!”

Posloucháme a názor jednotlivců je pro nás důležitý. Jak jsem ale psal výše, musíme zvažovat  širší kontext - pokud sto lidí křičí, že je neposloucháme a měníme k horšímu, nevidí zbylých stotisíc, kterým ta změna něco vylepší.

“Po zrušení funkce XYZ tu nemám důvod zůstávat!”

Většina zrušených věcí nebyla k fungování nezbytná a dá se za ni najít náhrada. Některé změny bolí víc a jak jsem již zmiňoval, neděláme je s lehkostí. Pokud někdo opravdu nemá žádný důvod na stránce zůstávat, chápeme to.

“Proč u mě vypadá koník jinak než u kamarádky?”

Ne všechny změny spouštíme současně na všechny uživatele. Proto se může stát, že u tebe vypadá část koníka jinak než u tvojí kamarádky. Je to normální, netřeba se lekat.

Nová konikova tvář?

29. čer 2016

Skromný dotaz ohledně aplikace. Proč jde jen v iPhonu a ne v ostatních chytrých telefonech? Proč když se v tlf prohlásil jdou mi jen komentáře, ale nemohu vložit prospevek nebo fotku?

29. čer 2016

Hmm design je subjektivní a ten hodnotit nebudu, ale změnami pro oko se uživatelsky koník spíš zhoršuje a to je to, co mě mrzí. Kde stačilo kliknout jednou, je potřeba teď dvakrát i více.... ale chápu - zadavatelé reklam to jistě uvítají 😒

29. čer 2016

prosim prosim kdy vratite na bazar funkci pro prehled zda je inzerat ok nebo ne ? je to takova zelena fajfka a nebo cervene x dik za odpoved.

29. čer 2016

Článek kvituju, ale za sebe musím říct, že vždy chodily adminske články s křížkem po funuse. Ne před spuštěním něčeho nového,ale až po. Spousta lidí admin nemá v přátelích, tudíž malá čtenost článku.

Dovoluji si říct, že informace formou interní pošty plus asijského článku. S PREDSTIHEM! si myslím, že bude nejlepší řešení.

A jen tak dál v takovém stylu komunikace, jaký si tímto článkem předvedl 👍👍👍👍

29. čer 2016

@mvkoty mě na android funguje appka

29. čer 2016

@chris_n me na Windows phonu ne ani na jednom

29. čer 2016

@mvkoty jenže oni na win phone appku nedělají. Využívá ten systém málo lidí, aby se tím zabývali. Takže jediné přes prohlizec

29. čer 2016

@mvkoty zkus bekoho poproait at ti tam da linuxe do pozadi a na to xubuntu a pujde ti to jako na androsi 🙂 takhle to ma junior na woknech 😉

29. čer 2016

@mvkoty omlouvam se za preklepy

29. čer 2016

@chris_n
@avenger dekuji za rady. Zkusím to

29. čer 2016

@chris_n pres provlizec jdou právě jen ty momenty ale prospevel nenapíšu a neodešlu

29. čer 2016

@mvkoty neni zac 🙂

29. čer 2016

@mvkoty mě to u manžela jde 😮

29. čer 2016

Na to se snad ani nedá nic řícz 😅 Snad jen - díky za snahu; další okecávací článek do party

29. čer 2016

Vrrrr.... 😅 😵 😵

29. čer 2016

Jamie, naprosto chápu a tleskám, je to přesně tak - čím víc toho uživatelům vysvětlujete, tím více keců se vám zpět dostane. Proto je asi nejlepší taktika neříkat nic a jen upozorňovat ty, kterých se to opravdu týká a případně přidat nápovědu. Situace win-win asi jen tak na MK nenastane, vzhledem k tomu, jak jsou zde uživatelky zhýčkané, ale časem se k tomu můžete přiblížit 🙂 Všimla jsem si například na emiminu, že mají jakýsi noname tým administrátorů a když dělají změny, nikoho nikde neupozorňují, prostě změnu udělají a uživatelé - zvykejte si, max pošlou do soukromé zpárvy stručnou oznamující info 😉 MK nemá důvod zpovídat se ze svých kroků, kdo tu nechce být, ať tu není 😉 😲 Jo, některý změny nejsou příjemný, taky mi vadí změny, které se mě dotýkají (nejvíc asi to, že nevídm jestli je má odeslaná IP přečtená 🙂 ), ale beru to na vědomí a snažím se s tím smířit. Na FB, Twittru, Pinterestu a Instagramu (a samozřejmě dalších mega sítích) se nikdo uživatelů neptá - změní se majitel nebo ikonka nebo přibudou reklamy, odejdou funkce a uživatel se může rozčílit, může mu to vadit, ale to je asi tak to jediné, co s tím může udělat. Jste prvděpodobně jediná komunitné stránka, která vůbec připouští diskuzi a vysvětluje, proč nějaké změny dělá. Vzhledem k tomu, že mnoho uživatelek zde žádnou jinou sociální síť nepoužívá nebo neumí anglicky tak nechápou, že změny na sociálních sítích jsou normální a běžně se komunikují úplně jiným způsobem 😲 Rozhodně ne laskavým vysvětlováním a odpovídáním na stále se opakující dotazy typu "Proč? Proč? Proč?" Ještě jsem neviděla PR článek Facebooku, kde by vysvětloval, proč například správce skupiny nemůže pozvat na jím vytvořenou událost skupiny všechny členy, pokud skupina přesáhne počet cca 1500 členů...prostě to zatrhli a nikomu to nikde nezdůvodňují 😲 A uživateli smiř se s tím... 😉 Uživatelky by si měly uvědomit, že ač se jim to nelíbí, tak pořád má MK ke svým uživatelům nadstandartní přístup...

29. čer 2016

@chris_n haha, umis si predstavit, jak by to upozorneni dopredu vypadalo? Bud to zverejni tesne pred tim, nez zmeny nastanou, zvedne se vlna kritiky "takhle to ale nechceme" (a ta se zvedne uplne vzdycky, to ti garantuju 😀) a co konik, tezko zahodi dny a tydny vyvoje, takze to stejne nasadi. A uzivatele budou jeste nastvanejsi, ze vyjadrili nesouhlas a nikdo je neposlouchal. Nebo to zverejni jeste pred vyvojem, stejne se zvedne vlna kritiky a neudelaji nikdy nic 😂 a hlavne se jim pak mezitim zmeni vstupni podminky a budou to muset udelat jinak a bude zas ohen na strese.. Totiz na konikovi 🙂

29. čer 2016

@verciiik no ono i to co teď předvádějí není též hezke

29. čer 2016

Super článek, nic víc netřeba dodávat, vše je zodpovězeno 🙂

29. čer 2016

A víte co by se líbilo mě?? kdyby se nám představilo více mužských koňských elementů.....přeci jenom, je tu přebabováno.....a na fešné ořákovce se rády podíváme.....že jo 😉 🙂

29. čer 2016

Tak jsem si to se zájmem přečetla a .... vzápětí narazila na to, že se mi u uživatelek, když na ně najedu, nezobrazí informace (děti a věk), ale to byla dobrá funkce, když se maminka na něco ptala, odpovídala jsem podle věku dítěte. Programátorský problém? Nový směr koníka? Krok zpátky? ☹

29. čer 2016

@mates22 no ja nevim, me prijde, ze to je zbytecny, jelikoz spousta maminek to tam stejne nemela uvedeny (nebo to ma jako soukromou informaci) vcetne me...takze budto profil rozkliknes a vidis nebo radis vseobecne 😉

29. čer 2016

"Také musíme myslet na nové uživatele, pro které může být komplikovaný koník odstrašující." K tomu asi už není co víc dodat. Na "staré" uživatele není potřeba myslet, cha..

29. čer 2016

@aninkas1pro někoho asi zbytečný, ale mně to prostě chybí, já rozklikávat nechci, je to zdlouhavé, tam a zase zpátky, znovu rozkliknout vlákno ..........jako jasně, obejdu se bez toho, ale moc nechápu důvod zrušení, tohle nemohlo vadit novým uživatelkám (spíš naopak) a staré na to byly zvyklé

29. čer 2016

@michalelka K tomu lze dodat jen poznamku, jestli Facebook, kterym je v clanku oponovano, taky hledi na to aby nebyl pro nove uzivatele slozite odstrasujici...ja se pripojit na fb ted, tak se dloooouho ucim. Proc by to nemohlo tak byt i tady...

29. čer 2016

@sammaelka protože někdo nechce. Ale to je žabomyší válka, kterou nelze vybojovat. Když uznají botu, tak ustoupí a to se cení, ale to se stane jednou za sto let.. kašlu na to, aspoň další důvod se tu od toho trochu víc odpoutat.. nový uživatelé toho sem nistě víc přinesou.

29. čer 2016

Uživatelky si stěžují, že s nimi nikdo nekomunikuje, tak se nastrčí chlap, který zveřejní líbivě napsaný text (kdo ví, zda ho psal vůbec sám). Vysvětlí se tam, že komunikace o změnách bude raději co nejmenší, ale protože je to tak pěkně napsané a ještě chlapem, tak to skoro všichni s radostí akceptují. Ženský svět je někdy zvláštní 🙂

29. čer 2016

@mmlenka na to celem je videt nejvetsi konikovska chyba stoleti - odchod Martina Duriny a Maria Smykala 😅 😉 😀

29. čer 2016

@aninkas1 Maria jsem nezaznamenala, ale Martin to s ženskýma uměl, to jo 🙂

29. čer 2016

@mates22 Souhlasím, taky mi to chybí (i když tam spousta matek včetně mě tyto informace nemá - a právě o to víc to člověka rozčílí, že to rozklikne a stejně se dozví houby). Informace o uživateli po najetí na jeho fotku tady fungují snad odjakživa (jsem tady od úplného začátku, už od roku 2005 na beremese).
A mimochodem není pravda, že, "postupně přibyla alba, interní pošta, bazar, blogy, skupiny, wiki" - alba a interní pošta fungovala od začátku a myslím, že i bazar (samozřejmě ne v tak propracované formě jako dnes).

30. čer 2016

@jamie
Ahoj. za mna par poznamok k tvojmu clanku na konikovi som dlho - teda pamatam kauzy i mojejsvadby ktora je dnes uz extra - to najpodstatnejsie kon nikdy nekomunikoval o diani..vzdy sa zmena udiala a potom nasledovali vykriky do ticha na ktore bol napisany nejaky nic nehovoriaci clanok a potom zas slo ticho az do vysumenia.
Tolko k tomu.

A ano, konik ''starymi'' uzivatelkami starne a tie chcu hackovat a mat skryte diskusie ale su tu denne x hodin, su jedine ktore myslim poradia adekvatne dla toho co vedia - su mnohe take, ktore poradia nezistne.

Potom su tu ludia, ktori sa prihlasia raz a odchadzaju alebo sa prihlasia znova raz a uz nie, alebo skusia iny nick, pretoze maju zaujem na bazari cosi ''akoze levne predat'' citaj niekoho okradnut a potom sa vytratia definitivne.

A ja si vravim, ci by konik nemal ''pecovat'' najma o tu svoju silnu zakladnu a kus si ju i hyckat - nevravim ze musi..ano moze mu to byt fuk - ale potom by mozno mal prestat deklarovat to, ze mu na Tom zalezi....kedze skutek utek.

Priklad dnesneho dna - su moderatorky - pomahaju vo volnom case v Bazare - niektore ktore suhlasili mali aktivovane plus ako podakovanie za svoju pracu. Dnes mi prileti od Vas sprava, ze Od zajtra tvoje plus konci - ako uprimne ok, je mi to fuk ale ta forma mi vadi (ja by som mozno napisala este i inak, kus ma to uraza) pretoze jednak ja nie som platic co si ho aktivoval sam, tam rozumiem tomu, ze xy tisicom nemozno pisat osobne ale tu ide o cca 30moderatoriek, ktore ak dostali rovnaku spravu tak myslim ze maju priblizne rovnaky pocit ako ja.

Detto holky co hackuju ktorym zmazete Album len tak a pritom vyjde novy clanok o hackovani.

Tych veci je x - myslim ze konik by mal kus vediet kam cvala - ano programatorsky to moze byt zlozite vykomunikovat to ake narocne to ukony su a preco sa deju....to si kludne nechajte na debaty interne programatorske....ale ludsky je to jednoduche - bud upravy - zmeny - komunikujem jasne v style toho sme rodina a zalezi nam na Vas alebo kludne i direktivne, je to nasa stranka a takto to bude....ale malo by to byt jasne...tu je to vzdy cesky je to lepsie Slovo zamlzene - take nijake a oponujem tvojemu admini komunikuju nie admini v zasade nekomunikuju - jediny ktory to aspon skusil bol Martin a ten je fuc. A ano mas pravdu komunikacia s tolkymi ludmi a skupinami co tu su je narocna, tie zaujmy su roznorode ale vizia konika by mala byt jedna ....taka aby sa dala lahko formulovat a uchopit do jedinej vety...a tu by mal vediet dobry admin komunikovat dalej ..und das ist alles.

Za seba napr. ja po dnesku vaham ci este s cimsi pomahat chcem, nie nema to byt manipulujuci vykrik odchadzam.....len mi pride zvlastne pomahat niekomu kto si to necenni ...a poslednu dobu skor motat sa k pomoci niekde kde ani nie je jasne co sa deje ....doteraz sa bazar tipoval...teraz sa bude mazat a dodnes nik presne nevie aka ta vizia je ...co za tym je resp, co vas vedie k tomu chciet direktivne premazavat inzeraty ktore sa de facto diskvalifikuju same - zlym popisom zlou fotkou....sily sa zde likviduju na jednotnej forme a pritom podvodnici a akoze firmy s balikmi a aliexpresom zde mozu byt dalej....take konikovsky kostrbate .

Teda nie ziadna komunikacia ale ticho...obcas deklarujuce to, ze sa to robi pre vas pre vacsinu.

30. čer 2016
jamie
autor

@atinkaa Ahoj, tie moderátorky bazáru, to znie ako chyba. Asi sme neustriehli, že im končí PLUSko a máme to predĺžiť, tak im prišla klasická IPčka o končiacom PLUS. Vďaka, preverím to.

30. čer 2016

@jamie teda, ted jsem zmatená 😀 článek v češtině a odpovídáš slovensky 😲

30. čer 2016

@chris_n jamie je slovak ne? Myslim, ze mu nekdo pomahal clanek prehodit do cestiny - asi Vladka 😉

30. čer 2016

@aninkas1 netuším, ja uz se v jejich personalnim obsazení nevyznam 😀

30. čer 2016

pěkně napsaný článek, jen tak dál!

za mě jedna otázka: z jakého důvodu bylo zrušeno zobrazování profilu? stačilo najet myší... využívala jsem to od doby svého prvního ne-pro profilu, tedy od r. 2006... super funkce, ušetří plno času, hned vidím např. jak staré je dítě a jak mám reagovat např. v diskusi typu "moje dítě nechodí na nočník"..."moje dítě špatně mluví" atd...
Prosím nešlo by tuto funkci dát zpět? Nemůžu věřit tomu, že zrovna tahle funkce by nebyla využívaná... Nebo možná jde spíš o to, že se na ni neklikalo a počet najetí myší se těžko hodnotí...
Bylo to ale velmi uživatelsky příjemné, takový hezký "základ" pro dobrou a rychlou orientaci...
@jamie

30. čer 2016

@bachovy_esence_poradna Souhlasím, byla to jedna z funkcí, která odlišovala koníka od jiných diskusních či komunitních serverů, dělala koně přehledným a uživatelsky přívětivým.

30. čer 2016

ano ano, souhlasím, myslím, že kdyby se udělalo referendum o zobrazení dětí najetím myši, tak by snad nikdo nehlasoval pro zrušení 😀 Ale vážně, kdyby to šlo přehodnotit a vrátit, myslím, že by nás většina byla ráda.

30. čer 2016

I když je to asi o reklamách a o penězích a vydělávat se musí, no

30. čer 2016

Taky bych byla pro to, aby se zobrazovaly informace o uživatelkách po najetí myši.... To teda chybí strašně moc!!!!!!

1. črc 2016

Jeden z nejlepších článku od admina jaky jsem tu posledni dobou četla. ..věcný, vysvětlující, bez emocí...👍

2. črc 2016

Je to moc hezky napsane .. Bohuzel si myslim, ze ne zcela objektivni 😢 .. Mas samozrejme pravdu ve vetsine, chapu to, sama webove stranky upravuji ( sice na zacatecnicke urovni a sedim u toho klidne cele dny, ale upravuji 😀 ) a chapu, ze zmeny, pokroky, napady musi jit dopredu a ze de samozrejme nezavdecite nektere casti uzivatelek, za me mate jednicku, s vzhledem, fungovanim, opravdu se snazite a ja Vam gratuluji - a ted to myslim opravdu v jen te nejlepsi mire 🙂 .. Aale, ma to vsechno jeden hacek, myslim, ze nejvice narazis ted na tu diskuzi ohledne hackovaci skupinky .. Kdyz adminka jannysevka napsala, ze se budou rusit alba, melo to opravdu strhujici negativni ohlasy, i ja se ozvala, protoze v tom meli holky opravdu hodne a kolikrat opravdu neslo o nejakou propagaci, reklamu, chtit neco prodat, ale jen o to, jak se tam navzajem vsichni podporujeme, je to proste skupinka, ktere ma pouto, protoze uz jen vyroba tech veci, ty veci proste maji zivot, protoze ty holky do toho davaji tolik usili, tolik casu, tolik lasky a nekdy i dostatek nervu, aby to vsechno zvladli bez jedine xhybicky a dotahly to k dokonalosti 🙂 .. Ten, kdo tam v te skupince neni, asi nikdy nepochopi, byla tam proste takova rodinna atmosfera, vsichni si pomahali, resili i jine problemy okolo a vzdy se tam naslp hafo holek, ktere normalne sli a pomohli a bylo jim jedno, jestli z toho neco budou mit, delali to pro radost, prekladali navody, rozdavali, co maji, posilali si i darecky, dokonce se rozjel projekt Tajny Jezisek, ktery je fajn, pomahaji MK s charitativni drazbou, uplne zadarmo delaji veci, jen, aby pomohli spravne veci a nemocnym malym clovickum a naplnuje je jen to, ze z toho maji radost a ze pomohli 🙂 .. Takze ohlas na alba asi mohl byt trosku umirnenejsi, ale presto se nelibil, opravdu v tom maji holky straasnych navodh, veci, ltere si nektere budovali i nekolik let .. Takze ty negativni ohlasy opravdu chapu a jsem rada, ze jste nakonec sve rozhodnuti zmenili .. Bohuzel ta rana byla pro nektere porad cerstva a adminka nam napsala clanek o tom, jak je vlastne hackovaci skupinka skvela a jak na ni zve vsechny, at se pridaji .. Pridala tam bez optani fotky, dokonce link na navod, ja chapu, ze kdyz to daji na zed, ze se to stane majetkem MK a ze na to pravo ma, ale jde o slusne chovani, zeptani se, jestli muze a po tom vsem laka na skupinku, kde je nejvic holek a prispevku, navodu a fotografii a pritom po tech albech nektetr holky odesly a ty, ktere zustaly a rekly si joo, pujde to, vratili nam to, zustaneme, tak je proste tenhle clanek nastval ☹ .. To je vsechno a cele, spis slo asi o nejake slusne chovani, tohle se vetsiny holek proste dotklo ☹ ..

5. črc 2016

je super, ze mate vizi! myslim, ze i zmeny jsou vitany. bohuzel nektere zmeny nejsou zrovna nejlepsi volbou a mely byste je vratit - viz. vizitku u uzivatelu. proc? protoze vam dlouhodobe nebude nikdo klikat, protoze to lidi prestane bavit, protoze z toho budou jenom znechuceni a protoze jste ted stejne tuctovi jako vam ostatni podobne stranky. a co argument, ze i na fb zmeny neoznamuji.. super, ze se vidite tak vysoko, ale je to bohuzel prirovnani fiata a lamborgini. preju hodne uspechu.. ale maminy si zaslouzi byt v jejich celkove narocnem case rychlejsi.. zkuste drzet vizi vydelavat, ale ne zpomalovat a komplikovat.

6. črc 2016

@jamie
Chápu, že je nutné jít dopředu a dělat určité změny. Nechápu ale, proč to, co dobře funguje jen nevylepšíte? Proč rušíte funkce, které jsou oblíbené a vytváříte komplikovanější, vícekrokové? Chápu, že častým proklikáváním se zlepšuje SEO optimalizace stránek, což zřejmě vede k těmto změnám, ale některé spíš MK degradují. Místo toho, aby byl web uživatelsky jednodušší, se přidávají nebo ruší funkce, které nutí k více krokům.

Když už je tolikrát zmiňován Facebook, tak právě tam je nově rozšířena funkce ukázky profilu po najetí myši na profilový obrázek. Zřejmě toho uživatelé hojně využívají. Proč to MK zrušil? Místo toho bych například uvítala, kdyby u alb byla ve spodní části šipka nahoru a po kliknutí na ni jsem se dostala zpět na první řádky. Takové uživatelsky prospěšné změny bychom určitě přijali s radostí.

12. črc 2016

Začni psát komentář...

Odešli