icon
avatar
jezevcikova
27. únor 2017
16441 

Nenechme si vzít to nejkrásnější!

 Je mi opravdu smutno z dnešní návštěvy u lékařky, kde jsme byli na kontrole kvůli alergii na BKM našeho chlapečka. Díky Bohu kontrola dopadla dobře a už tam nemusíme.

 Z čeho je mi tedy smutno? Z reakce, která následovala po mé informaci, že Martínka stále kojím. Paní doktorka se sestrou se s pohrdavým úsměvem podívaly na mé čtrnáctiměsíční!!! miminko a pak začaly jedna přes druhou: ,,Vždyť už je na to velkej!", ,,To už ani pro něho není dobře" a ,,Jak jako dlouho ho ještě plánujete kojit?"

 Já na to byla v tu chvíli schopná říct jen: ,, Když on to miluje." Opravdu bych nečekala, že mi kojení bude rozmlouvat někdo s lékařským titulem, natož gastroenterolog!  

Pravda je, že to nemiluje jen Martínek,ale milujeme to oba. A já jsem šťastná, že mému maličkému můžu pořád dopřávat, podle mne, to nejlepší pro zdraví, a dokud to půjde, tak si to nikým nenecháme vzít! A vy si to taky nenechte!!!💕

#kojeni

avatar

Nádherná fotka 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Tak to opravdu nevidim co je na tom spatneho! Sama jsem dceru kojila do zacatku 15m pak si ze dne na den sama rekla ze ne a pritom ja tolik chtela pokracovt ale ona nechtela. Nenech se zachmurit a delej jak to citite ty a tvuj malicky a to ze to kritizuje lekar a jeste z gastra je opravdu na hlavu...lide jsou ruzni a jeste ze to je jen nazor a pichlavy komentar ale to zda budes kouit ci ne je jen a jen na tobe;)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Nas detsky lekar taky rikal ,abych kolem roku prestala kojit. My to vsak vydrzeli do 18 mesicu a ja bych vydrzela jeste dela,ale prisly komplikace, kvuli kterym jsem musela prestat. Jen hezky koj dal, jsou to krasne chvilky,kdyz se to "miminko" pritiskne

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Malému bude 20 měsíců a kojení si užíváme oba.Je to každého věc.Ja jsem zato moc vděčná,jsou to nádherné chvilky.Jsem na nás hrdá,je mi 41,tak i proto.Nikomu to nenutím a ani neodsuzuju maminky co nekojí.No je vidět, že ani specialisté v tom nemají jasno.😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kojim dceru 14 měsíců a nemam v plánu končit. Občas maj někteří blbý poznámky, ale ja na ně kašlu. Fotka je super 👍

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Pokud to vyhovuje tobě i malému tak je to ideál a pediatra by vám měla blahopřát. Ale všechno šptná pro něco dobrý, příště se nenecháš zaskočit a odpovíš jí jak se věci mají😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Jo, krásná fotka! Nechápu, ale už jsem se s tím bohužel taky setkala, dokonce u čerstvě 8 měsíčního miminka, že mám s kojením přestat, radila lékařka v nemocnici... Pro mě kojení nebyla až taková radost, ale všechny děti jsem kojila relativně dlouho, dvě do 2 let, aby pak v poklidu přešly na klasické kravské mléko (nikdy ho moc nepily a nepijí dodnes), prvního jsem mohla kojit jen 13 měs, pak dostal ještě na rok umělé mléko a ten má kupodivu i to kravské rád. Já hlavně nechápu, nač bych měla přecházet na UM a kupovat ho, když mám svoje?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Krasna fotka🙂.Plne s vami souhlasim,ty deti to nemaji jen jako zdroj jidla.Me mladsi dcerce nyni rostou zoubky a jsem za kojeni rada!I starsi dcerku jsem kojila do 18-ti mesicu a reakce me pediatricky byly podobne.Pry staci kojit do pul roku.Zato ma gynekolozka je vzdy nadsena🙂.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Mému synovi jsou dva roky a na kojení nedá(me) dopustit...ne, že bych tedy byla členkou skupiny "jen kojení a nikdy jinak", protože to se mi také nezdá nejlepší...Ale nám t jde, nevadí nám to a pomáhá mu to...nedám na kojení dopustit u rým, kašli, průjmu, zvracení, smutku...prostě, když mamka i mrně mají to štěstí, tak je to úžasný 🙂 !!! A fotka je krásná 🙂...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kubíkovi jednes 16. měsíců...kojení milujeme oba....a pořád je to jeho hlavní součást stravy....a budu kojit, dokud on neřekne dost...hlavně, dr.je do toho prd.....jestli prospívá,není vychrtlý a tak...neřešila bych 😉 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Nase lekarka nas v tom podporuje a je za to moc rada 🙂 28mesicu

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janakou taky v žádnèm případě neodsuzuju, když někdo nekojí. A mně je 38😀, taky jsem to dneska říkala pyšně. A pak jsem si vyslechla tohle😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@andelkaprdelka náš malý se napije přes den mezi jídly ,pak večer u toho usíná a v noci jsem tak trochu dudlík😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Jinak děkuji moc všem za komentáře!!!

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Tonda bude mít za týden 18 měsíců a kojí se stále. A předpokládám, že ještě nějaký ten měsíc bude 🙂))) asi dvakrát jsem si říkala, že to utnu. Ale pak se mi tak strašně zasteskne. Já miluju ty "naše chvilky" 😍

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Nevím jaký byla doktorka a sestřička ročník, ale je dost pravděpodobné, že samy kojené nebyly a ani svoje děti nekojily, normálně záviděj, vůbec nebrat v potaz! 😎 Taky ty chvilky s dcerkou milujeme a syna jsem nemohla odtrhnout ani po 3 letech 😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Synovi je 20m a kojim pořád.I když teda poslední dobou mám spíš pocit, že mě využívá k tomu,aby si jen podudlal😁
Dnes se ho ptám: ,,Piješ mlíčko??'' Kroutí hlavou ze strany na stranu a mrka na mě svými modrými kukadly...Ptám se znova:,,dudláš dudlik'' ...jak asi myslíte, že kroutil hlavou?? Samozřejmě nahoru a dolů.😁😁 Takže můj synáček bude v dospělosti asi horňák😂😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@denny27 já jsem v noci regulérní dudlík. 😀 Každou chvilku zakňourá, zadudlá a spí dál😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@jezevcikova jo,u nás to samé 😁😁

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@retynka podle mne je jim tak přes padesát. Tak je to dost možný.😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

... a pak mi nekdo opovrhujicim ,, tonem,, napise ze urcite nebude klast vahu na to co se pise na internetu alod. Ze veri sve pediatre... ok .. 😉 dělejte to dal. ..

Ps ja 18m taky kojim..ale uz to moc nemiluju teda 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kojení není o jídle a ten kdo mi kojení vyvracel nebo měl hloupe řeči na toto téma,byly převážně starší ženy které nekojily.U dr.jsme se s tím naštěstí nesetkali. A odkojene jsme přesně krásné 3r. a 14dni 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

U nás to samé,starší jsem kojila do 2 let a 9 měsíců,mladší kojim je ji 20 měsíců a násilím je odtrhovat nebudu

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Ja si nedavno neprozretelne pred kolegynemi na jedne akci, kam jsem se sla ukazat, povzdechla, ze je mi lito, ze uz nekojim, ze se pred 3 mesici sam odstavil, dva mesice pred druhymi narozeninami, a ony vubec nechapaly a trestily oci. 😀 Pres den je samy ham ham ham a pak uz se do nej mliko ani neveslo, jak dojida veceri i po starsim, a rozhodl se, ze uz bude spat celou noc. Takze vlastne idealni samoodstav, ale ja bych klidne kojila dalsi rok. 😇

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Ja mam teda maleho na UM. Ale rekla bych to asi takhle..... mudr ani sestra vase dite nekoji tak by jim po tom mela byt putna jestli kojite nebo ne. Je to jen vase a malickeho vec, pokud vam to obema takto vyhovuje nevidela bych v tom sebemensi problem ☺ A to ze je na to moc velky? No a co 🙂 budte rada ze mate takovy dar 🙂 a nedelejte si z toho hlavu 🙄💙 hlavni je ze jste oba spokojení 🤗 a o tom to je!🙃 👶

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Kluk má tři a půl roku, kojím ve dne v noci, chodím do práce, kluk do školky. Je mi 41 let. Kojení si maximálně užíváme, když se to někomu nelíbí, jsem naučená striktně říct, že je to moje věc. Funguje to.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@tulena tak to je ideální. Já se děsím toho, jak to jednou zvládneme. Doufám, že to nějak samo vyplyne, jako u vás.😉

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@veronicka89 no já v noci taky neee😂

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Obe deti jsem kojila 2.5 let (vcetne tehotenstvi a tandemu) a musim rict, ze i kdyz jsem mela zdravotni problemy-muj obvodak nikdy nerekl zbla, abych prestala kojit a vzdy hledal leky, ktere mi muze dat jako kojici (a ze jich moc nebylo), pak jsem drzela dva roky zlucnikovou dietu-i kvuli kojeni, nez jsem sla na operaci, nastesti jsem kojila i potom 🙂)) nase pediatra nemela taky zadne kecy 🙂))) vlastne nikdo 🙂))) ja si delam veci, tak jak chci a citim a ostatni mam u zadele, hahaha tak mozna proto 🙂)))

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Nevím proč, ale myslím, že právě kojení je pro děti to nejlepší, vždyť i Nutrilon doporučují pít do 5ti let věku dítěte a to samozřejmě nechci srovnávat mateřské mléko s nutrilonem a jinými umělými mléky. Ale spíš by mě zajímalo jestli ti ty dvě nádhery vysvětlily proč je Tvůj syn na kojení velký? Z jakého důvodu? Škodí mu to? Pokud ano, tak jak? Fakt mě to dostalo

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@lenice31 taky jsem z toho byla v šoku, že jsem na to ani nedokázala nic říct, ani se zeptat. Snad mají smlouvu s firmami na UM nebo nevim😮 Taky nechápu, proč nasilím přerušované kojení a místo toho dávat UM!

Odpověz
28. únor 2017
avatar

By me zajimalo jak by se tvarila na nas.... 20mes 😀
Kojeni je super ☺jen tak dal.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@jezevcikova co bych já za to dala, od 3.měsíce byl syn na UM. No co dodat, jsou to ...

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Tak to buďte holky rády, že jste nečetly hodně dlouhou diskuzi dneska pod jedním komentářem zde na zdi....
Tam bych řekla byly to názory o dost jinde.... jedna ze zdejších maminek, která je lékařka a která tu KZ napsala použila pro kojení dítěte staršího než dva roky výraz, že jí to připadá patologické. Vážně jsem dostala vztek. Už jen proto, kolik maminek psalo, jak je to nenormální a divné, když dítě mluví a chodí a přijde se k mamince napít.... A tolik lajků pod takovými komentáři.
Smutný no, zrovna tady .... měla jsem sto chutí něco na to téma napsat na zdejší zeď, ale ani se mi nechtělo čeřit vodu.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@lenicka07 Jo jo...a ještě se tam celkem dost ohání tím, jak my, co podporujem delší kojení, na ně útočíme...jenže v celém to vlákně žádná taková ženská na ně neútočila, zatím co ony furt, že je to nenormální, nechutné, "brr", nepřirozené, nebo že, když tu větu shrnu do kednoho pojmu, jsou "nemakačenka"

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@maruskakaras a já vůbec nevím co je komu do toho, já si v klidu domova kojila, nikdo o tom ani nevěděl, kdo má právo soudit a říkat že to nechutné apod. Jak kdybych to strkala jejich dítěti 😀 Nejlepší je argument, že dítě stahuje tričko. To píšou většinou ty, které tak velké dítě nikdy nekojily.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Já všechny kojila do cca 18 měsíců a nehodlám to měnit 😉

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Tak jsem schválně koukla do Wikipedie na laktaci u savců - jestli to dobře chápu tak čím vyspělejší kultura, tím kratší doba kojení - my jim to mléko radši koupíme a nebudeme patologicky,a bzchom nebyli divní a tím podpoříme trh - co s mlékem, které je sice optimální, ale tržní ekonomika pokulhává ... Zatím nám ještě EU nestanovila délku kojení, tak svojí druhou holčičku budu vesele kojit dál 😉

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Ja dcerku kojila 26 měsíců a také to vsem přišlo divne..
Nevzdej to. 😍

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Obě děti jsem kojila do 2 let , starší v noci spala a syn mě měl také jako dudlik v noci 🙂 pak se sami odstavili a do dnes žádné jiné mléko nechtějí ,, tak že to nevzdávat a vydržet 🙂

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Debaty o patologii jsou teda fakt smutný... Tady to snad ale aspoň trochu vyvažujem 😉 Jsem přesvědčená, že za to může komunismus, kterej se snažil zpřetrhat rodinný vazby a kojení nepodporoval. Myslím, že ten diskurz, že je to vlastně špatný, v části populace dodnes přetrvává. Průmysl toho šikovně využil a klidně nás přesvědčí, že. Jtrilon by se měl pít do 5 let - tohle já osobně teda považuju pouze za marketing, aby se to prodávalo... Ale společnost na to slyší. Přirozenost považujeme za patologii, to je vážně smutný 😔

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Nutrilon, pardon

Odpověz
1. bře 2017
avatar

No když se jako náhrda mateřského mléka minimálně do 36 měsíců věku vyrábí umělá mléka, tak ať mi nikdo netvrdí, že se do té doby nemůže kojit dítě, že mu mám místo toho dát tu náhražku. To je na hlavu postavené...Já jsem přesvědčená, že lékaři ty smlouvy mají, jelikož mají plakáty a vzorečky. Takže určitě nějakou dohodu s těmi firmami někteří uzavřeli...

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Já jsem bohužel nekojila, ale syn mě nutrilon do 3,5 let jelikož klasické mléko odmítal, chtěl jen to jeho mlíčko a pil ho z flašky. Teď je mu 4,5 a pořád ráno a večer pije kakao s flašky ... no a co ... je mi to jedno 🙂 Manžel chodil do první třídy na kakavíčko s flašky k babičce :D (jo a večer koukal s dědou na Peříčko 🙂))))

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@maruskakaras Určitě je to hlavně byznys, do 3 let dítě dneska nepotřebuje ani to kojení, může jíst cokoliv, to už pak není o jídle jak tu někdo psal 😉 A co do 3 let, @lenice31 píše, že Nutrilon se doporučuje do 5! Já teda naprosto respektuju, že někdo už po roce třeba kojit nechce, není mu to příjemný apod. a naprosto chápu, že flaška starším dětem plní stejnou funkci jako prso, ale k čemu se doktoři propůjčujou s těma výrobcema a farmafirmama to je ostudný 😵

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Kojila jsem dceru do 17měs( kdybych nebyla těhotná, kojím déle) a syn se sám odstavil v 13měs. a já to fakt obrečela, klidně bych kojila do 2let.
Naprosto nechápu, že lékař do 2let může vypustit z úst, že už by se dítě nemělo kojit. Vždy přeci záleží na celkové situaci jak dítěte tak matky. Hlavně, že nevadí flaška s UM ve 3letech :(

Odpověz
1. bře 2017
avatar

ja tu druhou diskusi take cetla a docela jsem cumela, co maji nektere zeny za nazor, jedna tam psala, ze krome toho, ze by tedy rozhodne nekojila dite se zubama a behajici, tak ma pocit, ze kojeni je proste uchylne a ze mozna nektere zeny koji pro to, ze jim to pusobi vzruseni...to uz jsem sla do kolen...jo a psala to holka, co mimco teprve ceka...nektere nazory opravdu nechapu, nadruhou stranu, treba k tomu dojde casem a treba ji proste neni dano....a v te druhe diskusi take psaly, ze je naprosto nevhodne, pokud zena koji starsi dite venku...holky se tam hajily, ze ty starsi koji jen doma...no za sebe rikam, ze by mi to ale naprosto nevadilo, pokud bych videla kojit starsi dite venku, asi je to uz intimnejsi a lepsi delat bez okukavacu venku, ale fakt by me to nepohorsilo...a ani nechapu proc by melo... a presne, deti by mely pit mleko cele detstvi, takze MM treba do tri let je podle me uplne, uplne v pohode...jen mi nekdo rikal, ze muze mit potom vetsi fixaci na matku a tez, ze si jako by dotuje svoji imunitu pres matku, a ze je lepsi, kdyz uz se v tomto osamostatni...ale za sebe rikam, ze pokud bych mohla kojit do tri let, klido bych kojila, ja kojila do necelych dvou a nerada jsem prestavala...a presli jsme tedy na UM..

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@retynka Taky si myslím, že je za tím byznys...Ale když se vyrábí náhrady za mateřské mléko třeba do 3 let, tak je evidentní, že do 3 let by žena teoreticky kojila, nebo to nahradí. Protože to dítě-batole zas není malý dospělý a má jiné výživové potřeby než předškolní děti a dospělí...

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@retynka jo, to říkal kamarádce pediatr, ale ona už nekojila, to je taky více normální než to, co říkaly jezevcikové 🙂

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Já jsem nekojila ani jedno ze svých dětí, není to u mě ze zdravotních důvodů možné, ale nerozumím tomu, že někdo u takového drobečka toto komentuje. Dnes se běžně kojí do 2-3 let a nikdo se nad tím nepozastavuje.. Je to intimní věc každého člověka, zasahovat do toho nevhodným komentářem mi přijde známka jisté společenské nevyzrálosti ,-) Prostě jsou hloupé ,-)

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Já kojila 27 měsíců, ráda na to vzpomínám a těším se až budu kojit někdy druhé dítě. Bohužel těch špatných narážek jsem zažila dost...

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Opravdu všem děkuji za ppvzbuzující komentáře. potřebovala jsem to ze sebe dostat a ani jsem nečekala takovou odezvu. Díky za podporu všem!

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@jezevcikova Je zajímavé, jak mají pediatři plnou hubu doporučení, když jde třeba o očkování, ale že i Česká pediatrická společnost doporučuje kojení do 2 let, to jako nic? Nevšimli si? Takové žvásty jsou vlastně postupem non lege artis, tedy v rozporu se současnými lékařskými poznatky. Je to naprosto neprofesionální 😡
Mně kojení rozmlouvala gynekoložka, když jsem byla podruhé těhotná, i pediatrička, když jsem řekla, že kojím dvouleťáka, ale naštěstí nepadly takové nesmysly, že to je pro dítě škodlivé, jen jsem v tom cítila ten osobní názor "to za našich časů nebejvalo".
Staršího jsem kojila do 3 let, pak jsem postupně odstavila, jelikož vzhledem k tandemu už jsem to psychicky nedávala - většinu dne jsem měla jednoho nebo druhého u prsa. Ale mladšímu to zatím nemám v plánu omezovat, když pojede i po 3. roce na mlíku ☺️

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@brouzdalka vždycky jsem stoprocentně ctila názor doktorů, ale tohle mi opravdu zdravý rozum nedovolí😉

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Mám 19 m dceru a zatím kojím, kritiku jsem ale slyšela jen od rodiny a z toho si nic nedělám 😉

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Mě je vždycky smutno z komentářů matek, když řeknou kojím do roka a pak má smůlu, to opravdu nechápu :-O a odpovídám na to, že já budu kojit, jak dlouho bude chtít! Dceru jsem kojila 19m, pak se odstavila sama 🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@jezevcikova taky funguju jako dudlík. Malé je 20m a doktorka mi naopak doporučila kojit, alespoň přes zimu 🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Syn se mi odstavil před pár dny ve 2,5 letech. A mě je to tak líto.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Názory dnešních pediatrů jsou naprosto tristní!!!!! Já to před mou pediatrou ani nezmiňuji, protože ty její plky nemíním poslouchat. Ale kamarádka od ní nedávno odcházela úplně zdeptaná, protože taky kojí svoji 19ti měsíční dcerku a po doktorčiným výlevu, kdy jí řekla, jak její dceři škodí, že jí prý "podráží" a že už toho má nechat odcházela od ní úplně opařená a chudák mi volala, abych ji "podpořila". A to já ráda!!!! Kojení zdar 😉 Ale za tyhle názory by měli pediatři vracet tituly!!!!!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@klaire22 podráźí??? To snad není pravda. Fakt mě nenapadá, co by mohlo škodit na kojení. Jestli třeba myslí ta závislost na tom nočním dudlání. To mě jediný napadlo. 😕

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Jasně, dítě nejpozději v roce odstavit, protože je to nepřirozené a nic mu to nepřináší, je potřeba mu lidské mateřské mléko odebrat a nahradit jej umělým mlékem, případně mateřským mlékem krav, protože bez mléka dětská strava není dost hodnotná. Ale ne lidské mateřské, to by bylo nechutné! Logika bagr...

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Já kojím dceru ještě ve 3 letech 😍 Je pravda, že když to někde řeknu, tak si taky klepou na čelo ... ale mně je to jedno 😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@jezevcikova Ano, přesně to jí řekla. Že ji "podráží" a že toho má nechat dát jí pořádně najíst - tzn. piškoty, sladké sušenky, kravské mléko nebo UM!!!! Za takovéhle žvásty bych ji hned vyhodila z České pediatrické společnosti!!!!!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07 já tu diskuzi nečetla, mohu se zeptat, z jakého oboru je ta paní doktorka, o které mluvíte? Jestli pediatrička, tak je to další do tuctu ☹ Ach jo!!!!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@klaire22 gynekoložka

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@klaire22 a nová ambasadorka femibionu nepletuli se 😝

Odpověz
2. bře 2017
avatar

ano, to je taky 🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka pak mozna přejde rovnou na ambasadorku pro Nutrílon a připravuje si pudu 😎

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka 😀 Taky možnost...mně spíš přijde, že je to bohužel její názor...Zajímavé je, že žena může podle ní zvolit zástavu laktace a rozhodnout se vůbec nekojit už od začátku, nemůže si ale zvolit kojit dlouho (respektive může, ale ona to nazve patologické, jiní tam nechutné, zbytečné nebo nepřirozené) 😀 Tak to je pak taky divné...

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@maruskakaras já trochu sprymuju, ale mas pravdu, spis bych čekala, ze jako gynekolozka bude kojení dlohodobe podporovat. Já teď šla pro svůj klid a jistotu na vlastní zadost na utz prsou a doktor se mě tam ptal, jak dlouho jsem kojila a vyloženě jasal, jak je to jako prevence rakoviny skvele

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Mam taky 14m dite. Koji se a decka mi na to rekla, jen ze v pul roce to jde snadno utnout, ted uz je zvykla...a ze mi preje at vydrzim :Dja teda nejsem vnitrne o okojeni zubatce velkyho co mi stahuje triko presvecena ale ona je neukecatelna

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@klaire22 gynekoložka.... takže vcelku taky smutné...

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka ale nejvíc mě na to zamrzelo tolik kladných ohlasů, jak se holky pod tu její KZ přidaly. Na to jak je tady na koníku hodně maminek zaměřených na eko, bio, barefoot, kontaktní rodičovství apod. tak bych to nečekala. Akceptuju názory, že někdo kojit nechce, že mu to nevyhovuje apod. Ať si každý dělá co chce. Ale říkat o jiném že je divnej, nechutnej, to je prostě pro mě názor mimo mísu.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07 Už vím která! To je vážně k pláči ☹ Já jsem celkově z českých lékařů v poslední době rozladěná. A nemyslím tím kvalitu dnešního zdravotnictví, ale přístupu k pacientovi ☹ Hlavně co se týče porodů, očkování, výživy a kojení - tak z toho jsem rozpálená do běla!!!! Protože to jsou názory, že to byl IN v době těžké normalizace, zatímco v dnešní době je to totálně mimo mísu. Jenže oni to stále šíří dál a spousta mamin ji to polyká i s navijákem. A dál ty bludy šíří ☹ To je k pláči!!!!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

My jsme si i tak užili Nutrilonu dost. Než jsme začali s příkrmy, tak jsem dokrmovala. V porodnici jsme musely kojit pouze deset minut po třech hodinách, takže mlíka jsem měla málo a začali do malého cpát Bebu, pak přišla alergie na BKM, tak jsme měli Nutrilon alergi care digestiv. Kdybych malého mohla mít v porodnici přiloženého dýl, věřím, že by mlíka bLo dost. I proto jsem tak ráda, že se to nakonec povedlo a držíme tak dlouho😉

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@jezevcikova Tak to jste se synem šikovný!!! Akorát mě šokuje to kojení v porodnici...neznám váš příběh, ale jak jako, že vám dovolili 10 minut po 3 hodinách?!?! To je jak za totáče!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@klaire22 z toho co se mě nejvíc dotklo, tak byl přístup právě ke kojení, a to v porodnici. Poprvé to šlo horko těžko, protože jsem byla nezkušená a myslela jsem si že se tím "musím" řídit. Podruhé jsem se zasekla, že si to budu dělat prostě po svém. Obě děti měly při narození stejnou váhu, avšak druhý měl při odchodu z porodnice o půl kila víc 🙂 Je to hodně v hlavě.
@maruskakaras u nás to samý. Prý to má dítě zvládnout do deseti minut a kojit se má přesně po třech hodinách. Jak je to jinak, tak je to blbě 😀 😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@maruskakaras a dítě který spalo víc než tři hodiny se budilo násilím, svléct, štípat, prostě za každou cenu vzbudit a nutně přiložit. Jen sestra odešla, malá se totál poblila. No však pít vlastně nechtěla, bývala by spala, být to na ní...

Odpověz
2. bře 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@lenicka07 to u me v porodnici to bylo tedy naopak skvele, venovaly se nam a jinak jsme mely mimca u sebe a kojit jsme mohly, kdy jsme chtely, ja nemela dost mleka na zacatku, tak rekly sestry, ze kdyz budu chtit, tak ho mohu prinest na dokrm, coz jsem parkrat vyuzila, protoze uz plakal hlady a ja byla prazdna ☹, ale oni ho ctyrkilace dokonce dokrmovaly mm, takze jsem byla za vse vdecna a dokrm pak davala jeste asi dva tri dny doma a pak uz jen kojila, nekdy tedy mam pocit 24 hodin denne..

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07 Jako mně nejde do hlavy, že tohle někde praktikujou. Chápu, že ještě všude není rooming-in, ale tohle mi nejde do hlavy :-/ Jako já bych, co budu vzhůru, měla dítě u sebe a pak na ty 2 hoďky, co už fakt neudržím oči otevřené, bych jim ho uložila na novorozenecké .... Teda já jsem fakt ráda, že jsem měla možnost rooming-in, moje alternativa hned po této verzi byla ambulantní porod....

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka tak to závidím takový přístup, u nás to byl stres. Pořád se muselo vážit, kdo nesplnil limit, tak sestry velice nepříjemně upozorňovaly, že takto skončí na UM. Takže na mě byly furt nepříjemné že je to málo a najednou to pak bylo zas moc, že prý miminku bude špatně 😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@maruskakaras ale možnost rooming-in byla, v tom problém nebyl, ale ony sestry chodily kontrolovat, jestli je to prostě po třech hodinách. Vlastně se to kontrolovalo tím vážením. Takže když bych nakrmila jinak, tak by bylo zle.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07
@kackakastanka
A jinak taky jsme teda museli vážit, ale Thomayerka je s kojením celkem důsledná (i když taky má někdo špatné zkušenosti)...Chodila tam ochotná laktační poradkyně, taky jsem tam měla přiložíno skoro pořád 🙂 Vlastně na to vzpomínám hezky...
A k tomu kontrolování, bych sestry poslala někam teda!!! Jako aby mi nadávaly, že kojím dle potřeby, to by zkusily jednou a byl by ohěň na střeše 😀 Taky jsem tam měla jednu, co se na mě celkem vytahovala jako na prvorodičku...no jedním uchem dovnitř, druhým ven 🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@maruskakaras malého jsem měla u sebe, ale sestry řekly, kojit po třech hodinách po deseti minutách z každé strany. Prý pak budeme mít bolavá prsa. Prsa jsem měla bolavá stejně a mlíko nikde😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@jezevcikova 😀 to je hustý

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@maruskakaras my taky vazili a malej nepribejval, pustili nas az skoro po tydnu...

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@maruskakaras já jsem fakt poprvé nevěděla co a jak 🙂 nestihla jsem totiž vůbec nic přečíst, kouknout na zkušenosti, protože malá se narodila o chvilku dřív .... ale podruhý už jsem si to líbit nenechala. Přišla mě zase ta samá protiva komandovat, tak jsem jí suše oznámila, že si to budu dělat po svém a tečka. A dala pokoj 🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka Mně se taky mlíko spustilo pořádně až třetí den...respektive v noci před tím. Den před tím jsem dala několik dokrmů přes malíček, buď UM, nebo i smíchané s trochou, co se mi podařilo odsát, když malej spal, aby se to rozjíždělo...No pak konečně začal nabírat a normálně jsem si dohodla, že nás oba propustili. Říkali, že jestli chci, tak ať tam ještě den zůstanu, ale mně se chtělo už do domácího prostředí. Koupili jsme pro jistotu váhu, abych mohla hlídat, že každý den něco přibere a propouštěli nás teda plně kojící.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@jezevcikova Tak to já lékařům již delší dobu nedůvěřuji 😉 Takže proto mě to zas až tak nepřekvapilo 😂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07 Taky jsem si poprvé nechala do všeho mluvit, byla jsem nezkušená, co si budeme povídat i mírně vystreslá.......nechala se pak doktorkou "zlomit" na UM - sice až v 9.měsících dcerky, ale nechala.......protože bravurně má zmáklou manipulaci a dokonale ve vás navodí pocit, že jste špatná matka, která nedokáže nakrmit své dítě, které nepřibírá přesně podle "tabulek". Podpora od okolí moc velká nebyla a ze začátku jsem těm bludům, co se člověk od mudry nebo starších ročníků dozví i věřila. Ale pak člověk přišel ke spoustě informací, poznal zajímavě názory, moje ségra se stala taky mamkou a otevřela mi trošku jiné obzory, člověk víc četl, vzdělával se sám, diskutoval, hledal...........u druhé dcerky šlo kojení naprosto dokonale, třásla jsem se na něj, strašně se těšila. Ale byly poporodní komplikace - dnes jsem přesvědčená o tom, že byl porod prostě zprasenej ☹ Musela jsem se rozkojit sama, miminko jsem neměla k dispozici, malá ležela na JIPce v inkubátoru ☹ Nervy z malé, strach o ní........ale dala jsem to......rozkojila jsem se sama jen s pomocí odsávačky........jakmile se dcerka přemístila z jipky ke mě, kojení nám šlo na jedničku, užívala jsem si to..........malá je savec obecný, miluje to, já taky........a takhle si kojíme už skoro dva roky 😀 Tím vším chci říct, že už ten prvotní přístup, co je v porodnicích a informace od pediatrů jsou pro nezkušené mámy poměrně dost zásadní a bohužel ne dobrý ☹ A proto by se to mělo změnit!!!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@klaire22 mělo, kolikrát mě přijde, že i u těch, co by to zvládly bez problémů,se to tím přístupem zdravotnického personálu zkazí. Třeba vůbec nechápu, proč někoho zbytečně stresovat. Ono opravdu je to kojení hodně o pohodě, je to prostě víc o psychice, než si někdo připouští. Tak moc je vidět, že když je máma v nepohodě, je v nepohodě i dítě. Podruhé jsem si to už opravdu užila. Mělo by to být o přirozenosti, trochu nechápu, vnucování čehokoliv, nejlepší bylo dodatečně si pak přečíst co se píše ve všelijakých příručkách. Tak jsem si řekla, že jsem asi dělala všechno blbě, no ale co, fungovalo to 😀 Oba plně kojení, tabulky jakž takž plnili, i když oproti jiným dětem nebyli tak baculatí, ale máme fajn pediatra, který i tak nic nenamítal.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07 ja sice v porodnici dobry pristup, ale celych sest mesicu jsem potom poslouchala od tchyne, ze mam mleka malo, ze malej neni buclatej a ze bych urcite mela prikrmovat, a takto porad dokola, to vydeptavalo me...., ale nastesti jsem mela nacteno, a skvelou pediatru, ta nikdy nerekla ani slovo, byli jsme spise v dolni casti tabulek, ale zase rostl do delky..., takze ani jednou nerekla, ze by mel pribejvat vice..., dnes je uplne v pohode, ale strasne me to deptalo...

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka to ti věřím. Nevím, co to je za mánii mít baculaté dítě 🙂 Holka měla v půl roce asi 6,2, kluk měl 7 kilo. Hlad neměli určitě, byli spokojení.
teď mají: Holka má rovných pět a má 23 kilo a asi 118 cm, kluk má za dva měsíce 4 roky a má 20 kilo a 113 cm. Jsou o dost větší než jejich vrstevníci. A pak že nemají dobrý základ 😀 😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@lenicka07 presne, ja take porad rikala, nema hlad, cura, kaka, kojim po nekolik hodinach, nic mu nechybi.... a porad dokola...ted ma 101 cm a 17 kg 🙂, je mu pres dva a pul..

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@kackakastanka tak to jsou krásné míry ! takže z kojených rostou velké děti 😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

My měli tedy docela obřími už od narození. Měl 3.88 a teď ve čtrnácti měsících má přes 12kg🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Obříka😀

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@jezevcikova Tak to my s váhou bojujeme. Barca 4 roky a 12kg, Anička 20m 8,5kg.

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@romcilena máme v rodině holčičku a ta skoro ve čtyřech letech má taky asi 13kilo. Vždycky říkáme, že bude po nás ještě dědit😀 Náš Marťa je po taťkovi, ten měl při narození pět kilo a teď měří skoro dva metry😊

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@romcilena Já to mám napůl - první je drobek po mně, ve 3 letech 12 kg, druhý je normální batole, 20 měsíců a přes 11 kg ☺️ Ještě trochu povyroste a budu mít dvojčata 😂

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@lenicka07 Teď jsem dočetla to o té lékařce. Bych jí nejradši napsala, že mně přijde patologické, když lékaři takhle žvaní do fyziologických dějů 😡 Studia na lékařských fakultách jsou na jednu stranu přínosný, co se týče záchrany života apod., v tom jsou nenahraditelný, na druhou stranu je to ale ta největší vymejvárna 🙄 Hlavně mladí lékaři jsou pak plný všech těch mouder, co tam do nich nalili, neuměj přemýšlet o člověku z toho celostního pohledu, z hlediska lidské přirozenosti a tohle je výsledek. A ještě si myslej, že když strávili 6 let studiem, tak se nemůžou mýlit.

Odpověz
7. bře 2017
avatar

Taky jsem si to zažila. Dr se mě ptala do kdy budu kojit když jsme tam byla na roční prohlídce s dcerou tak ji říkám do kdy bude chtít tak budu kojit 🙂 teď má 14 měsíců a kojit pořád a doufám,že ještě dlouho budu. Kojení jsme si musela vybojovat. 🙂

Odpověz
17. bře 2017
avatar

Malému je 27 měsíců a stále kojíme. Milujem to oba. ❤

Odpověz
17. bře 2017
avatar

Ja kojila 2roky a 8mesicu! Plan byl do 3let,maximum. Ale dostala jsem po prve zanet do prsa,ATB,a rekla si,ze je na case... Nicmene,Dr.na pohotovosti v PORODNICI,kde bych cekala,ze pro kojení budou mit pochopeni,se do mne i do SYNA,opravdu nehezky pustil,co to jako delame!? Hnus. Kojeni zdar a hloupym lidem nazdar! 😉

Odpověz
17. bře 2017
avatar

Muj malej se odpojil sam asi ve 14-15 mesici. cekou dobu mel
i dudlik ale on se proste rozhodl ze uz kojit nebudeme.. Odtlacoval prso ruckou a rikal ne ne. Dudlik sam zahodil asi v 16 ti mes. Pak bral dudliky i kamaradum , rikal fuj a zahazoval je... Do dnes je takovej 😁

Odpověz
18. bře 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

To me pak napada, jestli se ti lekari vubec dal vzdelavaji, to jsou nazory ze stare skoly. Take jsem se s tim setkala u pediatra, nastesti jsem to ocekavala a nijak me to tedy nevykolejilo.

Odpověz
18. bře 2017
avatar

@wenduliks V porodnici?!? to je sila.

Odpověz
18. bře 2017
avatar

@pajule007 tak to je ideální, když si sám řekl. Uvidíme, jak to bude u nás. 😊

Odpověz
18. bře 2017
avatar

@brouzdalka U nas to samy, 6lety drobek vazi uz jen o krapitek vic nez jeho 2lety bracha.

Odpověz
18. bře 2017
avatar

Ja kojila syna skoro do 2let a oba jsme milovaly ty nase chvilky.

Odpověz
18. bře 2017
avatar

Je to smutné. ☹ Díky bohu za naši rozumnou pediatru. Když jsme byli v lednu nemocní (syn měl 22. měsíců), tak ji říkám, že mám pocit, že od té doby co nekojím tak všechno chytne. A ona se mne hned ptala proč jsem přestala, že jestli už nemám mlíko, jestli s tím nechci poradit. 😀 Tak jsem ji poděkovala, a říkám, že mlíko ve 4. měsíci těhu fakt došlo a nechat ho tahat na prázdno do června fakt nevydržím. 😀 Bylo to krásných 22. měsíců a doufám, že po druhé to bude ještě dýl.

Odpověz
19. bře 2017
avatar

Staršího syna jsem kojila do 20 měsíců, od 18 měs. se pomalu odstavoval sám. Mladšímu bude za 10 dní 18 měsíců a kojím minimálně 3x denně, někdy má potřebu si cucnout i mimo "harmonogram" a když se v noci vzbudí, tak kojím taky. Naši pediatře se o tom už ani nezmiňuju, podle ní může dítě od půl roku vše, co jíme my ☹ Co mě překvapilo byla udivená reakce mojí alergoložky, kterou jinak ve všem plně respektuju, je skvělá dr., ale "varovala mě", že čím bude syn starší, bude odstavení složitější. Já to neřeším, ať má své tempo. Kojení mě nijak neomezuje, naopak si ho oba užíváme 😉 Rodina to bere jako fakt, že máme kojené batole, manžel to obdivuje a okolí to překvapí, ale nereaguje negativně. Dnešní doba je super v tom, že se můžeme na názor okolí vykašlat a dělat si to po svém 😉 Naše maminky byly určitě více svázány všeobecným míněním...

Odpověz
20. bře 2017
avatar

@lucika no já jen doufám, že u nás to odstavení taky nějak přirozeně postupně vyplyne. V noci totiž kojim tak desetkrát. Prostě při každém malinkem procitnutí si vzpomene na prso a bez toho aby si párkrát zadudlal, neusne🙂

Odpověz
20. bře 2017
avatar

@jezevcikova starší syn se budil hodně často, ale když se odstavil, spal lépe, jen k nám pak dlouho v noci chodil do postele. Možná si to vykompenzoval tím, že do 4,5 let jsem ho musela uspávat 😆 Mladší oproti němu spí od 3 měsíců celou noc, i když jsou výjimky, kdy se vzbudí i několikrát nebo víc jak hodinu nezabere a chce dudlat a nic na něj neplatí... Každé dítko je jiné a má své potřeby 😉

Odpověz
20. bře 2017
avatar

@lucika mamka rikala ze to byla driv hruza jak je nutili zavazovat si prsa obvazy a hned do prace... Driv bylo fajn ze se chodilo do duchodu driv, tak bylo hodne hlidacich dedu a babicek. Ale to brzke "odstaveni"
ditete od mamy nas poznamenalo at si to nekdo pripusti a nekdo ne. Snad nejaka generace najde vhodnou idealni kombinaci 😀

Odpověz
23. bře 2017
avatar

@pajule007 tak o zavazování prsou a nátlaku mi nikdo z rodiny neříkal, asi záleželo případ od případu. Mamka nás ale dlouho nekojila,nějak se to neřešilo, nebojovalo o to. Za to já jsem s mamkou trochu bojovala než pochopila, že se kojí podle potřeb miminka a ne striktně co 3 hodiny. Možná právě proto nás kojila krátce a já kojím stále 😀 A taky říkala, že když v r. 1986 už měly v porodnici maminky děti na pokoji, tak trpěla, protože se nemohla ani vyspat, když děti na preskáčku plakaly 😀 A dneska je nemyslitelné, kdyby to bylo jinak.

Odpověz
23. bře 2017

Začni psát komentář...

sticker
Odešli