Vybrat kočárek není snadný úkol. Na trhu je velké množství kombinovaných, sportovních, terénních, ale i kočárků typu golfky. Některé jsou skladné a lehké, jiné zase těžší, zato projedou téměř jakýkoliv terén. Pojďte se s námi podívat, jak vybrat kočárek, který potřebujete.

Jak vybrat kočárek.

Foto-zdroj: Pixabay.com.

Jeden stačit nebude

S růstem a vývojem dítěte se mění jeho potřeby. Při výběru kočárku je proto zásadním parametrem věk.

Prvním kočárkem v životě miminka bývá tzv. hluboký kočárek nebo kočárek s hlubokou korbou, který je přizpůsobený potřebám těch nejmenších dětí. Hluboká korbička totiž umožňuje ležení ve zcela rovné poloze, což je pro novorozence jediná přijatelná možnost.

Druhým typem, do kterého děti během jednoho roku dorůstají, je sportovní varianta kočárku – tzv. sporťák. Nedejte se však jeho názvem zmást. Mezi sportovním kočárkem a kočárkem určeným ke sportu je velký rozdíl. Slovním spojením sportovní kočárek označujeme pokračovací kočárek (a tedy kočárek, kterým nahradíme hluboký) a nemusí mít se sportem nic společného.

Hluboký kočárek a sportovní kočárek.

Foto-zdroj: Ondalek.cz.

Třetími v pořadí bývají tzv. golfky, i když ne všichni rodiče po nich sáhnou, někteří zůstanou věrni sportovnímu kočárku i nadále (a někteří si pořídí oba typy).

Zcela samostatnou skupinu tvoří dvojkočárky, tedy kočárky určené pro dvojčata nebo pro sourozence s nízkým věkovým rozdílem. Speciální kategorií jsou také kočárky na cestování, které představují skvělou volbu právě díky své nízké hmotnosti a malým rozměrům.

Město nebo terén?

Neméně důležitými parametry při výběru kočárku by měly být také jeho jízdní vlastnosti, hmotnost, rozměry, počet kol apod., na základě čehož kočárky rozdělujeme na tzv.:

  • terénní kočárky
  • kočárky do města
  • kočárky na vesnici
  • kočárky na běh a sport
  • cestovní kočárky
  • golfové kočárky
  • retro kočárky

Druhy kočárků zblízka – aneb Jak dítě roste

Sportovní, hluboký, golfky... Kterým začít? Do jakého věku je vhodný a kdy jej vyměnit za jiný typ? Jak správně vybrat kočárek podle věku dítěte a našich požadavků?

1. Hluboký kočárek

Hluboký kočárek je určený od narození do přibližně 6 až 12 měsíců věku dítěte, případně do doby, než si samostatně sedne nebo bude chtít vidět kolem sebe.

Skládá se z konstrukce a hluboké korby. Korba by měla být dostatečně prostorná, aby se do ní děťátko vešlo pohodlně i se zimním fusakem, případně i tehdy, když trochu povyroste, ale stále nesedí a není připraveno na pokračovací kočárek. Dále by měla disponovat kvalitní matrací a prodlužovací stříškou, která slouží jako ochrana před sluncem a špatným počasím.

Některé korbičky jsou vybaveny polohováním opěrky hlavičky děťátka, což je výborným pomocníkem v případech, kdy má (nebo bude mít) váš drobek reflux. Praktickou věcí je také madlo nebo úchyt na stříšce korby, díky kterým ji snadno přenesete. Bonusem mohou být i malé nožičky zespodu, protože se nezašpiní, pokud byste ji potřebovali položit na zem.

Hluboký kočárek může být součástí setů, kterým se říká dvojkombinace a trojkombinace (viz níže).

Hluboký kočárek.

Foto-zdroj: Pexels.com.

2. Sportovní kočárek, neboli sporťák

Sportovní kočárek začínáme využívat v období, kdy je děťátko schopno samo sedět a začíná ho zajímat dění kolem (cca v 6 až 12 měsících). Sedačku je proto možné polohovat do lehu, polosedu a sedu, takže si malý pasažér může podle potřeby pospat nebo pohodlně sledovat, co se kde děje.

Kočárek se skládá z konstrukce a sportovní sedačky, kterou lze většinou nasadit na konstrukci dvěma způsoby: ve směru jízdy kočárku, aby dítě vidělo před sebe na cestu; v protisměru jízdy, aby vidělo na osobu, která ho veze. Tato vlastnost je praktická i v případě, že na vašeho prcka ve směru jízdy svítí slunce nebo na něj fouká silný vítr. Otočením sedačky problém hravě vyřešíte. Nicméně je nutné zdůraznit, že tuto možnost nemají všechny sportovní kočárky, proto, pokud je to pro vás důležité, si to před koupí nejprve ověřte.

Jelikož si i dítě, které už dokáže samostatně sedět, v kočárku rádo pospí, mělo by mít možnost pohodlně si lehnout. Některé kočárky umožňují kromě polohování zadní opěrky také polohování opěrky nohou, díky čemuž má mrňous více prostoru a pohodlí. Poloha zadní opěrky lze nastavit několika způsoby, a to páčkou na zadní straně opěrky, pomocí tlačítek na bočních stranách opěrky nebo pásem. Všechny tři způsoby jsou opravdu jednoduché a je jen na vás, který se vám zdá nejpraktičtější.

Zajímavým tématem je u sportovních kočárků i naprostý leh. Ten totiž není standardem a ne každý kočárek ho umožňuje. Například u sportovních kočárků známe také tzv. korýtkový typ sezení (neboli kolébku), který se v poslední době těší stále větší oblibě. Kočárky, které mají tento typ sezení, jsou většinou designově přitažlivé, sportovní sedačka má nižší hmotnost a můžete ji otočit tak, že ji zvednete i s dítětem. Navíc pokrčené nohy napomáhají předejít bolestem bříška. Nevýhoda tedy spočívá v tom, že sedačku nelze nastavit do úplného lehu, dítě se proto nemůže například otočit na bříško a v této poloze usnout. Kočárky s tímto sezením mají obvykle jen tři fixní polohy a při polohování se sklápí celá sedačka (ne opěrka samostatně) na úplný sed, polosed/pololeh a leh.

Mimochodem pod tento typ kočárku (kromě jiných) patří jako podskupina již zmíněné kočárky na sport. Ty ocení zejména aktivní rodiče, kteří rádi běhají nebo bruslí na kolečkových bruslích. Tyto kočárky díky svým vlastnostem také výborně zvládají náročnější terén.

3. Golfky neboli golfový kočárek
Golfky jsou pro vás to pravé v případě, že potřebujete opravdu lehký a praktický kočárek na dovolenou, na cestování letadlem nebo na procházky, během kterých už dítě zvládne velkou část cesty po vlastních. Zjednodušeně řečeno: je to kočárek pro odrostlejší děti, které chodí, ale sem tam se ještě potřebují povozit.

A proč tento název? Tradiční golfové kočárky mívají oddělené rukojeti a po složení připomínají vak na golfové hole. V minulosti byl tento typ kočárku oblíbený pro svoji skladnost a nízkou hmotnost. Dnes mu konkurují mnohé lehké či cestovní sportovní kočárky, které disponují spojenou rukojetí a jsou tím pádem praktičtější, protože je můžete ovládat jednou rukou.

4. Dvojkočárek (sourozenecký kočárek)
Tento typ kočárku se skládá z jedné konstrukce a dvou sedaček, které jsou umístěny vedle sebe nebo za sebou (tzv. tandem). Sedačky lze kombinovat podle věku dětí, takže můžete použít dvě hluboké korbičky zároveň nebo zkombinovat hlubokou korbu a sportovní sedačku či použít dvě sportovní sedačky najednou.

Z mnoha dvojkočárků lze vytvořit i klasický – jednomístný kočárek, což je ideální pro rodiče různě starých dětí, u kterých se bude jedno z nich v kočárku určitě vozit déle.

5. Kočárek na cestování
Kočárky na cestování jsou vyrobené tak, aby měly co nejpraktičtější vlastnosti. To v případě cestování znamená hlavně nízkou hmotnost a malé rozměry. Některé z nich díky tomu letecké společnosti uznávají jako příruční zavazadlo, takže si je můžete vzít s sebou na palubu letadla (vždy si ale zkontrolujte přepravní podmínky konkrétní společnosti, se níž cestujete). V úložném prostoru auta a autobusu zase zaberou málo místa a ve vlaku se s nimi manipuluje opravdu snadno.


Co jsou kombinované kočárky?

Hluboký kočárek, sportovní kočárek či autosedačku si zakoupíte zvlášť, ale můžete sáhnout i po soupravě „všeho v jednom balení”. Na výběr máte tzn. dvojkombinaci nebo trojkombinaci.

Dvojkombinace (2v1) obvykle obsahuje:

  • Konstrukci s kolečky (podvozek)
  • Hlubokou korbu
  • Sportovní variantu sedačky

Některé obchody s kočárky však nabízí také vlastní dvojkombinace, v nichž je podvozek, hluboká korba a autosedačka – vajíčko; nebo podvozek, sportovní korba a autosedačka – vajíčko.

Trojkombinace (3v1) obsahuje:

  • Konstrukci s koly (podvozek)
  • Hlubokou korbičku
  • Sportovní sedačku
  • Autosedačku (vajíčko)

Pokud plánujete na podvozek kočárku připevňovat autosedačku, což je praktické například při ježdění autem na nákupy, máte dvě možnosti. Buď si zakoupíte autosedačku, která je přímo kompatibilní s vaším kočárkem, nebo si budete muset k autosedačce a kočárku dokoupit adaptéry. Nechce-li se vám tyto položky řešit zvlášť, můžete sáhnout právě po trojkombinaci, která kromě hluboké korby a sportovní části obsahuje právě i kompatibilní autosedačku (tzv. vajíčko – autosedačka od 0 do 13 kg).

Při koupi 3v1 si ovšem dejte pozor právě na autosedačku. Ve snaze nabídnout trojkombinaci v dobré ceně nemusí být autosedačka z těch nejkvalitnějších.


Využití a vlastnosti...

aneb otázky, na které byste měli znát odpověď

Už dávno neplatí, že na trhu je jen pár kousků, které se od sebe příliš neliší. Naopak. Výběr je široký a jednotlivé druhy kočárků nabízí kombinace různých vlastností. Na rodičích tak je, aby si uvědomili, co od kočárku očekávají. Odpovědět by si proto měli na tyto otázky:

  • V jakém terénu budeme nejčastěji jezdit?
  • V případě, že rodiče bydlí v domě s výtahem: Vejdeme se s kočárkem do výtahu?
  • Budeme kočárek často skládat?
  • Jak velký prostor pro uložení máme? Vejde se složený kočárek do kufru našeho auta?
  • Budeme kočárek přenášet?
  • Budeme s kočárkem sportovat?
  • Potřebujeme úložný prostor na kočárku?
  • Ve kterém ročním období se miminko narodí?
  • Předpokládají lékaři, že bude miminko větší?
  • Užijeme stupátko pro staršího sourozence?

Výběr kočárku.

Foto-zdroj: Pixabay.com.

Na jaké vlastnosti se zaměřit?

Kromě designu si určitě dobře prohlédněte následující části a parametry kočárku.

1. Kola kočárku

  • Velikost kol – určitě není dobré podceňovat. Právě u velikosti totiž platí, že čím jsou kola větší, tím lehčí kočárek zvládá různé nerovnosti. Větší kola jsou proto vhodná do terénu, menší zase do města.
  • Odpružení – je velmi důležité. Nejlepší je, jsou-li odpružena všechna kola, protože bez odpružení je kočárek tvrdý a otřesy se přenášejí do rukojeti a k dítěti.
  • Aretace – znamená, že se přední otočná kola dají zafixovat („zaseknout”) na neotočná, díky čemuž kočárek nabude lepší jízdní vlastnosti v horším terénu. Použití aretace se proto doporučuje vždy při pohybu na nerovném povrchu a při rychlé jízdě (aby se předešlo vibrování a zaseknutí kol). Naopak, pokud se chystáte na procházku do města, je lepší kola nezaaretovat. Díky otočným kolům je totiž manipulace s kočárkem mnohem snazší a jednodušší.
  • Počet kol – má také svůj význam. Za klasiku považujeme spíše čtyřkolové kočárky, které se více hodí pro běžné denní používání, ale na trhu najdete i kočárky, které mají tři kola. Jedná se o tvz. tříkolky a jsou díky jejich jízdním vlastnostem primárně určeny právě do terénu a na sport (běh, kolečkové brusle). Jsou i kočárky, které mají tři kola – dvě vzadu a jedno vpředu. Jedná se o tzv. trojkolky (případně tříkolky), které jsou primárně určené právě do terénu, na sport (běh, kolečkové brusle) a mají převážně kola napevno, právě pro zmíněné lepší jízdní vlastnosti.
  • Materiál
    • Nafukovací kola jsou ideální pro jízdu v terénu nebo po nezpevněných cestách. Musí se u nich počítat s možností, že je lze píchnout, a mít tak u sebe náhradní duši. Kočárek je díky nim také o poznání těžší, ale poskytují přirozené odpružení.
    • Nenafukovací s výplní – jsou totožná s nafukovacími, nejsou však plněna vzduchem, ale gelem, pěnou nebo mají tzv. vzduchové komory. Jsou také vhodná do terénu a jejich výhodou je, že jsou bezúdržbová. Nevýhodou je, že nejsou přirozeně odpružená jako ta nafukovací. Kočárky, které mají kola plněná gelem, bývají o něco těžší než ta plněná pěnou, ale jinak mezi nimi není žádný rozdíl.
    • Z tvrzené gumymají delší životnost, jsou vhodná do města a na nerovný např. štěrkový nebo lesní terén. Do této kategorie patří také silikonová a pryskyřičná kola.
    • Pěnová kola jsou vyrobena z EVA pěny a jsou vhodná do města nebo na méně náročné povrchy. Jsou měkká, proto do nich pronikají kamínky a písek, což může způsobit nepříjemný zvuk při jízdě. Kočárky s těmito koly jsou lehké a výrazně levnější.
    • Plastová kola jsou převážně u nejlevnějších golfových kočárků. Mají krátkou životnost a nepříliš dobré jízdní vlastnosti, takže postupně z nabídky výrobců mizí.
TerénSportVesniceMěstoCestovní
Nafukovací, nenafukovací plněná, z tvrzené gumyNafukovací, nenafukovací plněná, z tvrzené gumyNafukovací, nenafukovací plněná, z tvrzené gumy, pěnováPěnová, umělohmotná, z tvrzené gumyPěnová, umělohmotná, z tvrzené gumy
Pevná, otočná s aretacíPevná, otočná s aretácíOtočná s aretacíOtočná s aretacíOtočná s aretací
Odpružená všechnaOdpružená všechna, zadníOdpružená všechna, zadníOdpružená - všechna, přední, zadní nebo bez odpruženíOdpružená - všechna, přední, zadní nebo bez odpružení
⌀>30–40 cm⌀>30-40 cm⌀>25 cm⌀>20 cm⌀>15 cm

2. Rukojeť
Rukojeť kočárku může být napevno, pak ji nelze výškově nastavit, což není právě praktické, a to zvláště v případě, kdy mají rodiče rozdílnou výšku. Dalším typem jsou rukojeti nastavitelné, u nichž rozlišujeme kloubovou a teleskopickou.

  • Kloubová rukojeť kočárku se výškově nastaví pomocí stisknutí tlačítek. Je ideální jak pro vyšší rodiče, tak i pro ty, co mezi sebou mají větší výškový rozdíl.

Kloubová rukojeť kočárku.

  • Teleskopická rukojeť se výškově nastaví jednoduchým zmáčknutím tlačítka a zároveň táhnutím rukojeti směrem k sobě. Nastavuje se tedy nejen výška, ale i vzdálenost od kočárku. Tento typ rukojeti je vhodný zejména pro vyšší rodiče, aby jim při chůzi nepřekážela zadní osa kol.

Teleskopická rukojeť kočárku.


3. Konstrukce kočárku
Právě od něj se odráží:

  • Jak se nám s kočárkem jezdí.
  • Jak těžký kočárek celkově je.
  • Jak dobře se skládá.

Některé kočárky mají konstrukce odlehčené, nejčastěji to bývají hliníkové – tedy ALU, s tlumičem nárazů, který eliminuje vibrace a nerovnosti terénu.

Součástí konstrukce může být odpružení, přičemž některé jde dokonce přizpůsobit vlastním potřebám. Nastavuje se u kol, a to podle váhy dítěte nebo kvality povrchu, po kterém pojedete – díky tomu se zlepší jízdní vlastnosti. Většina kočárků má odpružení na přední a zadní nápravě.

Druhy odpružení jsou:

  • Měkké – do náročného terénu pro přizpůsobení nerovnostem.
  • Tvrdé – do města a na jiný tvrdý povrch, pro snadnější ovladatelnost.

4. Brzdy
Brzdy jsou už samozřejmým vybavením kočárku, protože jde nejen o praktický, ale také bezpečnostní prvek.

Typy brzd:

  • Ruční (doplňková brzda) – nachází se na rukojeti. Umožňuje rychlé přibrzdění kočárku a je výborným pomocníkem pro dobržďování při jízdě z kopce. Tento typ brzdy naleznete spíše na kočárcích do terénu nebo na tříkolkách (kočárcích na sport).

Brzda na rukojeti kočárku.

  • Hlavní brzda – můžeme ji přirovnat k „ruční brzdě” v autě. Kočárek zcela zablokuje na místě. V drtivé většině případů se ovládá nohou a nachází se na zadní nápravě kočárku. Ojediněle se ale může nacházet i na boční straně konstrukce.

Brzda na nápravě kočárku.


5. Skládání kočárku
V případě, že chceme sundat hluboký kočárek, je třeba korbu od podvozku zcela odpojit a odložit ji samostatně. V tomto mají obrovskou výhodu právě sportovní kočárky. Většina se totiž dá složit „pohromadě“ – konstrukce společně se sedačkou. Ušetří to nejen čas, ale také místo, protože kočárek má po složení mnohem praktičtější rozměry.

Některé kočárky se dokonce dají složit jednou rukou (což se může hodit při častých přesunech autem), jiné po složení zůstanou přímo stát, takže je můžete kamkoli postavit a neušpiní se.

Tip: Při koupi se vždy ujistěte, že se vám kočárek ve složeném stavu vejde do kufru auta.


6. Nosnost kočárku
Pod nosností kočárku se většinou rozumí maximální zatížení sedačky váhou dítěte. Obvykle je to 15 kg hmotnosti dítěte, ale existují také kočárky, kde je to 22 kg a více.
Nicméně prodejce nebo výrobce může při prodeji uvádět i údaj Celková nosnost kočárku, do které se počítá i nosnost nákupního košíku a případných kapes či organizérů. Proto se při nákupu kočárku ujistěte, že si s prodejcem dobře rozumíte.


7. Hmotnost kočárku
Na hmotnosti kočárku ve velké míře závisí, jak s ním půjde manipulovat (ovládat ho) při jízdě, při skládání, zvedání, při jízdě v terénu, při tlačení do kopce atp.

Kočárky do terénu bývají těžší, protože mají díky větší hmotnosti lepší stabilitu. Kočárky do města jsou účelově lehčí kvůli snazší manipulaci. Mezi nejlehčí kočárky zaručeně patří golfky a cestovní sportovní kočárky.


8. Stříška kočárku
Stříška (ať už na hluboké korbě nebo na sportovní sedačce) je u většiny kočárků rozepínatelná, jinými slovy „prodlužovací”. U stříšky určitě platí: Čím delší, tím lepší. A to nejen kvůli slunci, delší stříška miminko lépe ochrání i před větrem a mrholením. Některé stříšky jsou navíc voděodolné nebo mají dokonce ochranný faktor proti slunečnímu záření (SPF 50+), což se zejména v létě výborně hodí.

Důležitým parametrem je také možnost odvětrávání. Stříška hluboké korbičky a sportovního sedáku se navzájem mírně liší.

Stříška hluboké korby
Většina stříšek má tzv. ventilační síťku určenou k proudění vzduchu. Je zabudována přímo ve stříšce a „otevřete” ji pomocí klasického zipu (čím tedy většinou i prodloužíte stříšku). Síťka může být po rozepnutí překryta odklápěcí látkou.

Foto-zdroj: tutis.lt.

Nicméně, není to pravidlem. Některé kočárky to mají nastavené jinak a odkrytí síťky stříšku neprodlouží.

Novější typy hlubokých korbiček mají na boku kočárku i tzv. panoramatické okno, které rovněž slouží k cirkulaci vzduchu a zároveň poskytuje dítěti kontakt s okolním světem.

Stříška sportovní sedačky
Oproti korbě obvykle mívá „navíc“ tzv. náhledové okénko, které může být překryto odklápěcí látkou nebo schováno v zipové prodlužovací části kočárku. Využijete ho především v případech, kdy budete mít sportovní sedačku nasazenou ve směru jízdy kočárku, přes okénko pohodlně zkontrolujete, co se v kočárku děje.

Náhledové okénko kočárku.

Skrze náhledové okénko vidíte, co dítko v kočárku dělá. Foto-zdroj: x-lander.com.

Pokud je okénko zároveň celosíťkové, může se také využít jako zdroj proudění vzduchu. Tato okénka se nejčastěji otevírají a zavírají pomocí magnetů, zapínáním na knoflík nebo pomocí suchých zipů. Nicméně ani toto není pravidlem a náhledové okénko může být neprodyšné. Cirkulace vzduchu je v tomto případě zajištěna jinak, a to ve většinou ventilační síťkou skrytou v zipu prodlužovací části.

Foto-zdroj: tutis.lt.


9. Úložný prostor
Úložný prostor kočárkem zajišťuje hlavně košík (nebo nákupní košík), který je umístěný na konstrukci pod korbičkou nebo sportovní sedačkou. Může být zcela otevřený nebo uzavíratelný. V každém případě, tento košík není primárně určen k převážení velmi těžkého nákupu a každý má svoji maximální nosnost, která by neměla být překročena – na což je třeba dbát, protože při viditelném poškození košíku by mohl být problém s reklamací.

Úložný prostor kočárku.

Mnohé kočárky mají v základní výbavě také tašku na kočárek, do které se ukládají přebalovací potřeby, případně je k dokoupení zvlášť. Připevňuje se na rukojeť, jde kdykoliv sundat, a pokud má popruh na rameno, tak i pohodlně přenášet.


10. Příslušenství ke kočárku
Některé druhy příslušenství jsou přímo součástí výbavy kočárků. Nejčastěji: pláštěnka, moskytiéra, madlo před dítě, adaptéry na autosedačku, držák nápojů, nánožník, přebalovací taška na kočárek. Nebývá to však podmínkou.

Z příslušenství, které lze dále dokoupit, to je: stupátko pro sourozence, slunečník, jídelní pultík, držák na mobil, fusak, deka a podložka do sportovního sedáku.


Bezpečnost kočárku

Velmi důležitou položkou, na kterou je nutné při koupi kočárku dbát, je samozřejmě bezpečnost. Tu potvrzuje označení s odkazem na normu ČSN EN 1888-2 (943412), díky čemuž víme, že kočárek vyhovuje požadavkům evropské normy. Tato norma je platná od 1.6.2019, přičemž stará norma ČSN EN 1888: 2012 (94 3008) platila do 31.12.2019.

Pro zajímavost: Změnou prošlo testování kočárku se zaměřením na nosnost. Už se netestuje nosnost sedáku pro dítě o hmotnosti 15 kg, ale nově se testuje až na 22 kg. Souvisí to se skutečností, že děti jsou stále větší a těžší. Pokud je dnes průměrná hmotnost novorozence 3 500 gramů, před deseti lety to bylo zhruba o 200 gramů méně.

Kočárek musí při testování splňovat několik požadavků a nejdůležitější z nich vám zaručí, že:

  • se nastavitelná rukojeť automaticky zablokuje v požadované pozici
  • je vnitřní potah napnutý, takže nehrozí udušení dítěte
  • se malé části nedají dítětem uvolnit
  • v okolí dítěte nejsou žádné nevhodně velké mezery
  • jsou hrany a hroty zaoblené nebo zakryté
  • jsou kovové materiály odolné proti korozi
  • barva není toxická a je odolná

Kočárek při testu musí projít také kontrolou parkovacích brzd, stability a struktury konstrukce, odolnosti a váhy a také kontrolou stability a pevnosti kol.

Pro upřesnění na závěr, modely kočárků, které se začaly vyrábět v období platnosti staré normy, nemusí podléhat nové normě. Tu musí splňovat až jejich mladší nástupci.


Kočárek z bazaru

Pokud se rozhodnete pořizovat kočárek z druhé ruky, buďte při výběru opravdu pečliví. Doporučujeme zvolit osobní předání, kdy si ho vyzvednete a zaplatíte na místě. Díky tomu si totiž kočárek můžete dobře prohlédnou i vyzkoušet jízdu, skládání a různá nastavení, případně si koupi rozmyslet.

Na co se prodávajícího ptát?

  • Jaký je přesný název a rok výroby?
  • Šlo o nový kočárek, nebo byl pořízený také v bazaru?
  • Jak dlouho byl kočárek používaný a pro kolik dětí?
  • Je ještě v záruce?
  • Probíhaly u něj nějaké opravy, případně čeho? Dají se ještě sehnat náhradní díly?
  • Můžete dostat manuál?
  • Co zahrnuje cena? Jen kočárek, nebo i příslušenství, případně jaké?
  • Jaký je důvod prodeje?
  • Jsou na něm viditelná poškození nebo špína a nevypratelné fleky?
  • Je z prostředí, kde se kouřilo?
  • V jakém stavu jsou kolečka?
  • Jak se manipuluje s brzdou, podvozkem a polohováním?
  • Jak se kočárek skládá a jaké rozměry potom má?

#buying_guides
#nakupni_pruvodce

Začni psát komentář...

Odešli