icon
avatar
maruuhr
Zpráva byla změněna    13. dub 2019    

Holky, je tu nektera, ktera jde v pondeli kojit do banky?
CHTELA BYCH VEDET, PROC?!

avatar

Protože jsou to prdlý kačeny 😃 celá tahle mánie okolo kojení mi přijde fakt na hlavu. Něco ve stylu, já jsem super a dokonalá matka protože kojím, neřeknu u fakt malého mimca do půl roka, jasně když je to jeho jediný zdroj potravy ale u starších dětí? A ještě se obhajují že má žízeň.. to je pořád intimita mezi matkou a dítětem, ale pak vyhodí cecek mezi lidmi. To moc intimní není 😃 nehledě na to, že na dvorec velký jak Jupiter a bradavku dlouhou jak týden před výplatou fakt nikdo zvědavý není 😃

Odpověz
13. dub 2019
avatar

Zahlédla jsem o tom něco na IG Diany Kobzanové. Chvili jsem myslela že je to vtip. To je mazec, jako pardon ale u žen které tam jdou je asi slovo "vykojený mozek" docela na místě 😡😂

Odpověz
13. dub 2019
avatar

Ja myslim ze to je nafouknuta bublina a prijdou jim tam 3🐔 vytahnou 🐐a pujdou spokojeny domu (a v tomhle pripade schvaluju aby doma dostali pres tlamu od manzelu - pokud nejaky maji o cemz pochybuju...)

Odpověz
13. dub 2019
avatar

Když to tak poslední dobou čtu, už se nedivím, proč si o matkách většina lidí nemyslí nic dobrého. Začalo to pokaděnýma plenama pro vládu, pokračuje to kojením v bance, co bude dál? 🤷

Odpověz
13. dub 2019
avatar

Já dnes na fb viděla toto.... Zlaté kojení v bance
😂

Odpověz
13. dub 2019
avatar

@klarikikikiki váš komentář mi přijde nechutný. Je vidět, že o kojení nic nevíte.

Odpověz
13. dub 2019
avatar

@neverever to snad ne 🤢😮

Odpověz
13. dub 2019
avatar
Odpověz
13. dub 2019
avatar

@klarikikikiki fuj, priste trosku s respektem... :/ cela ta kauza je nafouknuta bublina a protestni kojeni v bankach nebetycna blbost, ale to nic nemeni na tom, ze kojeni jako takove je naprosto normalni! 🙏

Odpověz
13. dub 2019
avatar
maruuhr
autor

@janylu @nikol_m holky, nezlobte se na me, ale @klarikikikiki ma naprostou pravu, mam 11 mesicni dceru, kojim ji, kojim kdykoli si rekne, ale rozhodne ne kdekoli. Ani ji ani me neni kojeni na verejnosti prijemne, kdyz bych byla ve fronte v bance a ona chtela kojit, tak odchazim z banky nekam, kde budeme mit klid, v nasem pripade je to nase auto se zatmavenymi skly, kam neni videt. Ano, kojeni je normalni, ale nektere maminy nemaji soudnost a opavdu jsou schopne to vytahnout vsude

Odpověz
13. dub 2019
avatar
maruuhr
autor

@neverever a pak nas maji brat vazne

Odpověz
13. dub 2019
avatar

@maruuhr je to kazdeho vec, ja osobne bych treba taky v bance nekojila 🤷‍♀️ Ale kvuli tomu nebudu psat takove hnusy.. ty si taky vyjadrila svuj nazor a pritom slusne, o nic vic mi nejde 🙂

Odpověz
13. dub 2019
avatar
maruuhr
autor

@nikol_m jenze to porad nemeni nic na tom, ze to neni hezky pohled, vm, ze za to ta zena nemuze, tim spis by mela mit soudnost a netasit to vsude

Odpověz
13. dub 2019
avatar

@maruuhr Paní podle popisu situace seděla za kočárem přikrytá svetrem, netasila to všude...

Odpověz
13. dub 2019
avatar

Ne každej má na kojení k dispozici auto s černými skly, obzvlášť v Praze. Pokud chce kojící žena pokračovat v “normálním” životě, musí holt občas nakojit na veřejnosti. Kojí-lí v bance a tam jí takhle vyrazí, co má pak dělat? Má teda zůstat doma, aby slovy toho milého pána “neexhibovala”? Mně samotný by kojení na veřejnosti bylo nepříjemný, a kdyby mě někdo při tom takhle zostudil, nevytáhla bych už pravděpodobně paty z domu. Tj za mě je protest adekvatní reakcí a upozorněním na problém, který je v české společnosti systémový. A reakce žen tady to pouze dokazuje.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Ja kojila vcera odpoledne v olomouckem Tescu. Nebyla jsem svetedivse vyvedena, securitak se na me i usmal. A kdo se nechtel divat, odvratil zrak a to je naprosto logicke chovani.
Kojici matka neni nic provokativniho ani lascivniho, chce jen nakrmit sve dite tak, jak bylo Bohem/prirodou urceno

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Je to happening. Forma reakce veřejnosti. Úplně normální součást občanského života. Kdyby z té banky vykázali někoho, že pije kafe z termohrnku, tak by se protestně shromáždili lidi s termohrnky na hromadném pití kávy.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Napřed kauza použita plena Babišovu,teď kojeni v bance to nevrha moc hezke světlo na dnešni matky notebene, už když ta “ naše” pověst neni zrovna žadna hitparada a ja se vlastně ani nedivim.. Psala jsem to už několikrát a napíšu to zase..Všechno jde dělat několika způsoby a to buď s gracii a elegancí,ženam vlastní a nebo chovanim hodné těch slepiček,nebo kraviček a to abych ty zvířatka ještě neurazila..
Proti kojeni nic nemam naopak,jen to občas chce použit mozek bez mlíka ;)
Sama jsem kojila a rada a opravdu všude i v restauraci a mnohdy to vubec nikdo nepoznal.. Jak to bylo v RB nevim nebyla jsem tam,tak nebudu soudit,ale tahle reakce matek je prostě moc..

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Můj názor je, že je to blbost. Hodně mě zarazilo, že tomu "mimču" byl rok! Pochopila bych to u miminka. Tak nerada něco jezdím zařizovat, protože bydlíme mimo město a můj tříměsíčňaň 😂 vydrží zatím max dvě hodiny. Takže mě kojení mimo domoc nemine. Ale vždycky si zalezu. Na kojení potřebujeme obě klid a představa, že na nás při tom někdo čumí mi hodně vadí. Ale sakra, roční dítě přeci už jí pevné jídlo. Je takový problém, když zrovna musím něco zařídit v bance, mu dát třeba presnidavku nebo rohlík do ruky?

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@fly80 ne každé dítě v roce jí penvé jídlo. Natož rohlík.

Mám malou 17 měsíců. A kojim kdekoli a jakkoli. Není to primárně můj plán kojit mezi lidma. Ale schovávat se taky nebudu. A když člověk někde čeká a dítě chce prso. Přijde mi lepší nakojit než že tam bude řvát jako siréna.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

A ještě. Chlapům vadí koukat na kojení. Je to nechutný a tak. Když vidím kolik chlapů čůrá bez problému u auta, u zdi, u lesa, proste všude. tak se jim fakt divím. To je teprve masakr

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@kula30 jo, to curani mi taky vadí. Jako chápu třeba v lese, když člověk musí, nedá se nic dělat. Ale občas člověk zasne, kde jsou schopni chcat 😂

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@fly80 přesně. A koukat na 🐐🐐 u moře je ale baví.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@kula30 jojo, tam byl problem, ze detska hlava zakryvala vyhled...

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Řeší se tu 2 rozdílné věci... Paní, kterou vykázali z banky kvůli kojení, si zaslouží podporu, protože se k ní zachovali opravdu neadekvatne. Já osobně bych dala taky raději dítěti v tu chvíli krupku nebo vodu, ale ona ne a nakojit decentně své dítě měla právo - pokud to vadilo v té hale nebo kde, mohli ji nabídnout diskretnejsi místo. Nebo já měla pro případy kojení mimo domov kojící šátek...
Ale opravdu je nejlepší způsob, jak poukázat na nevhodnost jednání banky, že tam naběhne X mamin, demonstrativne si někam sednou a vytáhnou prsa? Můj dojem z toho je spíš ten, že to celou kauzu naopak shodí jakožto kuriózní akci několika pomatenych fanaticek, pár lidí, kteří se o tom dozvědí, se tomu zasměje, jaké jsou ty dnešní matky šílené a společnost pojede veselé dál jakoby nikdy k ničemu nedošlo.
Proč raději všechny ty laktační ligy a další organizace, když už tedy chtějí být občansky činné, nelobbují za to, aby v bankách, na úřadech a podobných institucích vznikly místnosti pro matky s dětmi....

Odpověz
14. dub 2019
avatar

A čeho tím vlastně ty matky chtějí docílit??😂

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@denny27 treba prave toho, aby vznikly kojici koutky 😉

Odpověz
14. dub 2019
avatar
maruuhr
autor

@arianne a o tom mluvim, proc to hrotit do extremu a poukazavat vic na to, jak mame vyojenej mozek? Nechapu to
Priklad: kojeni pro nas vzdy bylo hodne lozite, prvnich 10 tydnu jsem u kazdeho vazne plakala bolesti a proto, kdyz jsme nekam sli, byla ma prvni otazka, kde budu kojit. Predstava, ze odnekud nekam letite k autu, taky neni super a kdyz jsme byli treba na Melnicem vnobrani, meli tam primo na fare udelany detsky koutek, zeptala jsem se, jestli bych nekde v klidu mohla nakojit sve dite a bylo mi vyhoveno bez problemu. Nechodila jsem po Melniku s ditetem v naruci a kojila.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Hledte na ni na lesanu! A jeste se na to lidi chodili divat! Sodoma gomora

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Myslim si, ze teraz je z toho halo a v skutocnosti tam skoro nikto nepojde.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek pochybuju že tímhle něčeho dosahnou spíše naopak ukaží že jsou přesně takové jak se o nich mluví..

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@denny27 čeho chtěji dosahnout ? asi toho aby si o matkách ostani mysleli ještě horši věci než doposud..

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@danunkam je to jen a pouze chyba Reiffky. V Air bank mi sama bankovnice rekla, at si klidne nakojim. Syn mel v te dobe skoro rok a zakladali jsme ucet

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek možna ano ja tam nebyla tak nevim bylo.. ( ale sama jsem byla několikrat svetkem chovani “ ja jsem matka a kdo je vic” ) Nicméně toto halo kolem toho (hura s kozama ven do RB) je na urovni té použite pleny co nedavno byla poslana Babišovi..

Odpověz
14. dub 2019
avatar

A zachod pro verejnost byste v bance nechtely? Jako kolikrat by se i mi sikl, ale proste to nejde i z duvodu bezpecnosti. A fakt bych nechtela jeste resit jako banker, ze tam chodi bezdomovci a jini podobni a pak smdi pulka banka. Jak se jiz psalo.....je to o lidech.....kdyz jsem tam delala ja a prisla pani, placici male miminko a banka prazdna, pozadala a dokonce jsme ji pustili do kancelare at ma klid. Ale pardon, kdyby bylo plno, vsude klienti, tak by to pani ani nenapadlo pozadat. Tady mluvite o nejakem koutku, a pak byste chtely jeste prebalovak, kos na pliny a idealne ubrousky a krem ne? Tvl je to banka! Ne verejne wc nebo prebalovaci mistnost v obchodaku. Boze holky, taky mam dve deti, taky byly kojene, take jsem s nima chodila ven a nikdy nevymyslela podobne cipoviny.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@danunkam maminciny komentare jsem cetla na fb. Bila zakryta a jeste ji clonil kocarek. Pritomnym muzum se nelibila pouze predstava kojiciho se ditete, nic videt nemohli. Byla vyvedena, jak kdyby si stoupla doprostred haly a vysrala se tam. Ptala se na mistnost, kde by mohla nakojit, nebylo ji vyhoveno a byla vyhozena se souhlasem reditelky banky. Kazda vetsi banka ma mistnost, kde si lide mohou soukrome prepocitat vetsi obnos penez, tam by mohla klidne byt a nakojit

Odpověz
14. dub 2019
avatar

* ale fuj! Samozrejme BYLA zakryta

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek třetího kluka jsem kojila skoro tři roky a nikdy sem nepotřebovala kojící koutek.. vždy jsem si našla místo, nebo se nastavila tak, aby to nikomu nevadilo..nikdy mi nikdo nic neřekl..
Tobikovi je 5mesicu a kojim i venku. Snažím se co nejvíce decentně a zatím mi nikdo nic neřekl....no a dceru? Tu jsem kojila dokonce v zahradní restauraci, též decentně...a opět mi nikdo nic neřekl... Jestli ono to s tím jejím kojením třeba nebylo jinak..Ale chápu její křivdu.. ovšem, co nechápu, je ta trapná plánovaná akce, že matky pujdou kojit hromadně do banky...
Pokud chcete kojící koutky, proč se prostě v daných městech nesejdou matky a nesepíšou nějaké žádosti??😏😏

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@denny27 uz jsem psala nekolikrat, ze matka kojila decentne a byla zakryta. Muzum v bance vadila jen ta predstava kojiciho se ditete.
Jelikoz druheho syna vyhradne nosim, tak kojim venku jen v satku/nositku

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek to řika ona a jak ty viš ze to tak skutečně bylo? Ja tohle co kdo řikal moc neřešim, protože v dnešni ulhané době nevěřim..Pokud to tak skutečně bylo,tak ano je chyba na straně RB.. Nicméně ja byt vykazana za tohle z banky,tak se stydim, zamyslím,zda kojeni v teto instituci je vhodné...ale každa jsme jina..

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@danunkam nestydela bych se. Dite ma hlad. Co je lepsi? 5 minut kojeni nebo pul hodiny revu?

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek ja bych rocni ditě buď zabavila jinak,nebo ho jinak nakrmila a nebo bych odešla... ale pani to vyhodnotila jinak budiž o to tu ani nejde spíše o to co se kolem toho bude dít zitra a kam až se tato naprosto zbytečna kauza dostala..

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek a co to je za argument, “ze dite melo hlad” asi by behem 10min neumrelo hlady ze, ja kdyz mam hlad v bance, tak si taky neotevru tvaruzky ktere jsem nakoupila a mam na ne proste chut ted! A to vlastne mohou byt vsichni radi, ze dite nechtelo sproninutim zrovna srat a ona uz byla ve fazi odplenkovani, vozici nocnik pod kocarem ze? A pak by byly hejty na banku, ze nechala dite posrat 🙈 pane boze, kdyz nekam jdu planuju si to na jiny cas nez dobu jidla kdyz pujdem do detailu.....

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek já jsem teda naopak četla, že zakryta nebyla. Ochranka ji prý požádala, ať se zahalí a ona odmítla. Proto ji vyvedli.
Tak si vyber, která verze je pravdivá 🤷

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk predpokladam, ze dite/deti mate? Rada bych vedela, jak rocnimu diteti logicky vysvetlite, ze nejprve si vystojite frontu v bance, pak si neco vyridite a pak teprve dostane najist. Cas muze byt minimalne pul hodiny.
Ja nevim, ze kazdy ma potrebu to vztahovat na sebe jakozto dospelaka? Stejne tak argument, ze vymesovani a souloz je taky prirozena vec a nedela se to verejne...
Svet se v prdel obraci, kdyz se nam ekluje kojici matka! Ovsem pokud by vytahla lahev s UM, tak je to naprosto v poradku...

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Upřímně mi poslední dobou přijde že matky ať už kojící,nekončící,bio,nebio,na rodičaku,na mateřské jsou snad něco víc.Jenom oni mají mít pravdu, přednost apod a přitom se neumí ani chovat. Kdyby chtěl někdo kritizovat taky jsem na rodičaku a nikdy jsem se neohanela a neobtěžovala tím že kojim/ dítě je posrany/dítě řve a přesto žijeme společenským životem.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Jan teda nevím, ale myslím, ze když se chce, tak jde vše...
Já bych si na její místě našla nějaký klidný místo třeba v parku, kavárně... I když matka s kojením na veřejnosti nemá problém, dítě přeci na to potřebuje klid. Já když jsem kojila takhke starou dcerku, tak už od 10 měsícu ji zajímalo všechno okolo víc než prso.

Když byli dceři dva měsíce projeli jsme jižní Čechy a Moravu a nikdy jsem nekrmila před lidma. Bud jsme to došli k autu(holt měla na ti chvilku dudlika) anebo jsme si zašli někam stranou od lidi. Ani mě by nebylo příjemný kdyby na mě někdo koukal, ačkoliv u kojení toho moc vidění není.

A další poznatek... Chodíme na cvicak se psama samé ženské, a teď jedna z nás kojí a nikdy nekojila před nama, i když jsme si tím všechny prošli, zejo. Paní si vždycky poodejde,nebo jde do klubovny kde nikdo není a mají tak klid.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek vis proc, protoze jsem prave matka, todle obdobi mam za sebou, dokonce jsem i dospela a proto, ze jsou i takove “kojici zeny”, za ktere by se mel krom manzela, stydet i zbytek zen co koji....protoze ony delaji ten pohled verejnosti na maminky. A pokud i u rocniho ditete vim, ze ma hlas co 2h, tak ho venku nakojim a pak jdu do banky pro svuj klid, abych mela na vyrizovani pohodu a klidek.
Jenze maminky dnes vystupuji prave jako “no pozor, kojim, poserte se”.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk no jestli melo tvoje rocni kojene dite hlad co 2 hodiny, tak to klobouk dolu! Protoze muj syn teda zadne takove vnitrni hodinky nemel...pokazde se kojil v jinou dobu, takze planovat neslo...takove pravidlo muze platit u ditete na UM, kde vis, kolik a kdy presne vypilo...😬

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Na svém komentáři neshledávám nic sprostého, sama nejlíp vím, jak vypadali moje prsa, to se nebojte že někoho urážim. A ano máte pravdu, o kojení vůbec nic nevím 😃 ale moc dobře vím, že já osobně jsem byla schopná cokoliv zařídit bez toho, aniž bych někde tahala prsa ven. Bylo pro mě totiž jednodušší doma v klidecku nakojit, soupnout malého do kočáru a vyrazit a naplánovat si to tak, že na další krmení už budeme doma a nebo si zjistit možností kde jinde nakojit.
Jinak ke kojení jako takovému respekt mám a nijak ho nehanim nebo snad ano???

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk tvl... ještě to tak..boom matek jde hromadně s dětmi s.at do banky😂😂😂

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@nikol_m to byl priklad....ale tak treba banan, jablko, nejakou krupku, nebo cokoliv jineho v roce uz jedl ne? Takze kdyby pani preventivne pred bankou dala, tak za dalsi pul hodku mohla kojit o 106.
Proste promin....ale zdravy rozum mi rika, ze v bance vyrizuju rychle veci a mizim a neocekavam kojici koutky, vstricne jednani a nadsene davy ostanich klientu.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk tak vstricne jednani je snad zaklad v bance. Nebo chces neco takoveho:
“Tady mi ku*va podepiste tu hypoteku s 7% urokem na 10 let a budete platit jak mourovati vy svine! A uz tahnete dopr*ele, mam dalsi klienty!”
Tak to joooo noooo

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek nezlob se, ale ty sama vystupujes prave tim stylem “jsem mama poserte se” Co takhle vstricnost k tem ostatnim, bezdetnym, chlapum, starsim lidem, kteri tvl museli deti vychovavat asi ani nevim jak, ze to prezili bez kojicich koutku, obchodaku, kavaren a jinych mist kde by ty deti asi nakrmily. Ti sli resit do BANKY bankovni veci, prave hyposky, uvery a nesli do hernicky nebo nekde, kde na ne neci prsa volaji haloooo vsiml sis?
Asi stejne jak by se nekdo v hernicce nervoval, ze nema klid na financni zalezitosti.
Jsou proste mista urcena k nejake cinnosti....a primarne neni Banka kojici mistnost. Holt si pani vybrala blbe misto a mela by se zamyslet sama. A jen at nemate pocit, ze blby je jen to kojeni, tak uplne stejny ulet by byl, kdyby v te bance zadala, aby ji v mikrovlnce ohrali sklenicku a ona tam zacla obedvat

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk a kdyby dala diteti flasku se Sunarem, tak je to ok?

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@luidisek otravovala by nekoho flaskou? Uredniky? Klienty? A o to jde? Ani bananem, krupkou atd by nikoho neotravovala. Byla by to standartne oblecena pani v bance s ditkem, ktere ji a nikoho nerusi. Rekla bych ze by si ji nikdo ani nevsiml. Tady si zrejme vsimnul a tam nastal kamen urazu. A jak byla zahalena je tedy otazkou. Ale uprimne.....proste veskere jidlo bych resila idealne pred navstevou banky 😉

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Já nějak nevím jakej si na tohle udělat názor. Na jednu stranu mě štve ten dvojí metr. Ženská s výstřihem a mini, curajici chlap kdekoli ho napadne - nad tím už se nikdo nepozastavuje, ale kojící matka je fuj ble. Přijde mi, že úderem porodu jsem se stala pro zbytek bezdětne populace nežádoucím číslo 1. Moje hlasitý dítě, kočárek, kojení, všechno je obtěžuje a ideálně bych měla být 3 roky zalezla s dítětem doma. Na druhou stranu já jsem kojila 11m a nikdy venku. Prostě jsem šla ven hned po kojení a když se malej vzbudil a začal brečet tak se šlo domu. Od půl roku co začal s prikrmama tak už ho šlo zaměstnat i jinak. Přijde mi, že tahle doba nějak vyhovuje samým extremistům, fanatikům a různým bojovníkům za kdeco.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Bože, ženský, jasně, našly byste klidnej koutek na kojení. Ale to ona paní zřejmě udělala, respektive myslela si, že našla klidnej koutek na kojení. O co je vhodnější kavárna než banka? A do toho jí přišel sekuriťák vyhodit. Mně to - - a to jako nematce- přijde hnusný a sama bych pak měla problém dítě po takovým ztrapňujícím, zostuzujícím zážitku nakojit díťe kdekoliv jinde než doma. A to je problém. A je to hnusný. A je to neakceptovatelný.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

No tvl!! Ja kojim tam kde zrovna jsem..kdyz ma malej hlad v bance tak nakojim v bance..nestydim se.. spíš bych se styděla za to, ze nechám děcko řvát hlady a nedám mu najíst.. a takovou matku bych i odsuzuvala! Na plážích, u rybníku a bazénů je v létě tolik nahych zenskycht a to nikomu nevadí.. a představa ze tam za tim kocarem pod plinou je trošku odhalené prso.. to je tragédie.. :D to jsou názory fakt.. se musim smát :D

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@alenavodic tak nejak podobne. Nosim v satku, takze ked dieta prejavi zaujem dam prso. Velkrat nie je ani nic vidiet, pokial nie je nejaka tetuska zvedava a nevlezie mi do osobneho priestoru, aby pozrela na "mimco". Potom im dobre, ze nezabehne ked uvidia kusok prsa. To, ze mi vlezu do bundy, aby sa pozreli, to je ok...

Odpověz
14. dub 2019
avatar
maruuhr
autor

Holky, ja tu nezpochybnuju jednani matky, kazda jsme jina a kazda to vyhodnotime jinak, nezpochybnuju ani jednani banky, ale nechapu, proc se sebere hromada matek a jdou najust kojit do banky, ceho tim chteji docilit

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@maruuhr Chtějí tím docílit upozornění na problém a potažmo toho, aby se vyhazování kojících žen neopakovalo.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk Já to asi nechápu - takže kojit v centru Prahy na ulici, kde projde během deseti minut tisíc lidí, je lepší řešení, než si zalézt v chodbě banky za kočárek za zády ostatních lidí, kde ji s velkou snahou mohli zahlédnout dva lidé? První případ je správné řešení, ať se tisíce koukají, když jdou okolo, kdežto druhé řešení je bezohlednost, protože chudáci ti dva, kterým stála za zády? Nakojit své dítě je bezohlednost, ale nechat ho tam řvát by bylo v pořádku, vždyť přece za tu půlhodinku hlady neumře... Paní jasně psala, že z důvodů na straně banky trvalo její vyřizování dlouho, takže když se dostala do frotny na pokladnu, dítě už bylo haldové a unavené. Křupkou unavené dítě fakt neuspíš...

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Tvl je to kampaaaan! 😂😂😂 #sorryjako

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@rebe hele jsme porad u toho “pani psala”....az tu nekdo napise...hele byla jsem u dane situace, pani pozadala o soukromi, sedela v rohu skoro neviditelna, a bla bla bla...a presto ji ochranka vyvedla, tak uznavam, ze todle je pak o chovani ochranky, ci kdo ji vyvedl. Druha vec je, ze ulice je verejny prostor, ale stejne i me mnohdy udivi, jakym zpusobem kdo koji. I tam by to mo melo mit jistou miru intimiy. Tady pani byla v bance, soukromy sektor, jejich pravidla. Nasrany muze byt kdo chce na co chce, ale je to jejich pravo. Nikdo nevime jak zamestnanci banky pani vykazali, mohli ji jen slusne poprosit, rict ze v objektu (pokud slo treba o NC) je mistnost pro maminky atd.
Proste vy si jedete myslenku, jsem mama, mam hladove dite, a ted at se to libi ostatnim nebo ne, kojeni je prirozene, tak fuk jo treba tady v bance. Jako snad vic cinnosti je prirozenych pro zivot a teda aspon vetsina z nas je nedela kdy chce a kde chce. A fakt tvl nechapu, jak prezily nase maminky a potazmo my.....zkuste se zeptat babicek/maminek kolik z nich kojilo v bance? Na 99% sazim, ze jejich odpoved zacne vetou typu “ses zblaznila?” Fakt mi prijde, ze cim vic vstricnych kroku se dela, tim vic jsme nenazrani! Pred 30roky vozila moje mamka mokrou plenu v sacku, kdybych se nahodou nekde po*****, a dnes v dobe vlhcenych ubrousku, prebalovacich pultu, mistnosti s umyvadlem, jez povazuji za luxus kdyz prijde nejaka nehoda, tak se dozadujeme kojicich koutku v bance 🤣 svet se v prdel obraci

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk Paní uvedla, že na ni ochranka křičela, ať přestane exhibovat. Banka to nezpochybnila, nenapsala, že to bylo jinak, tak nechápu, proč paní obviňovat ze lži.
Ano, je pravda, že generace našich maminek s dětmi seděla spořádaně doma a nikam nechodila, maximálně na hřiště a k doktorce. Chápu, že spoutě lidí děti vadí a byli by raději, kdyby pořád zůstávaly jen zalezlé doma nebo na hřišti. Ale doba se změnila a měnit bude i nadále. Kojicího koutku v bance se nikdo nedožaduje, v tom je ten vtip. Cílem je zdůraznit, že kojení je normální, a komu to vadí, může se podívat jinam.
A v dnešní době je to fakt aburdní. Lidé nosí kalhoty už těsně nad ohanbím, takže z nich kouká spodní prádlo i žlábek mezi půlkami, pod průhlednými topy je vidět průhledné prádlo a bradavky, z zvýstřihů leze okraj podprsenky, lidé se líbají a hladí na různých místech, muži všech generací a postav chodí nahoře bez a o tom, kolik močích penisů jsem v životě na veřejnosti zahlédla, darmo mluvit. Ale když má žena pod hlavičkou dítěte pravděpodobně nahé prso, tak se tomu věnuje tisíce odsuzujících komentářů...

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@rebe tak jinak....kdyby ta pani stala v rade u pokladny v tescu.....a ze to tam je mnohdy na dyl nez 30min, dite zaclo rvat hlady, vytahne ve stoje c rade prso a zacne kojit? Sazim boty ze ne! Bud odejde z rady a pujde hledat lavicku a pak bude stat radu znova, nebo bude ditko rvat nez dojde na radu, coz je pravdepodobnejsi ze zkusenosti z obchodu. Takze co? Nebo by ji mel nekdo do rady dat zidlicku at v klidu nakoji? Nebo podrzet misto v rade? Sama asi vis ze tezko.
A jinak s tebou souhlasim, ze tebou zminene zjevy nevidam rada, ale nastesti nejsem ve skupine “ruzovy pindik” kde by chlapi obhajovali sve curani kolem stromu a zdi 😂
A uprimne....pockejme na tyden kojeni tady na koniku a pak si povime u kolika fotek bude jen mala hlavicka ditete a tou schovane prso 🙈 mnohdy mi je z nekterych fotek fakt smutno, a to nevznikly nahodou a pokud jo tak nebyly nahodou zverejnene. A tady je rozdil v te intimite

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk Ty boty bys prohrála. Mezi regály nebo v pokaldně u kasy kojí ženy naprosto běžně. Mně je tedy mnohem víc smutno z lidí, kterým je smutno z toho, že někdo kojí své dítě. Ukazuje to, že kampaní na podporu kojení je přád málo. Kojení není srovnatelné se sexem ani vyměšováním dospělých lidí, není to žádná intimní věc, která patří pouze do soukromí. Je to způsob, jak nakrmit nebo uklidnit své dítě a správně se dělá na požádání, tedy podle potřeb dítěte. Ne podle potřeb smuných lidí, kterým se nechce koukat jinam...

Odpověz
14. dub 2019
avatar

Já si myslím, že kojení není a priori intimní věc, aby se kvůli němu museli lidi odklízet někam do ústraní. Sama to nemám v plánu, pokud bude možné a pohodlné kojit tam, kde budu, tak tam taky zůstanu. Někdo k tomu potřebuje soukromí, to je OK, ale vůbec nejde o nic vulgárního nebo kohokoli jakkoli obtěžujícího, aby se nemohlo provádět normálně venku. Stejně jako existují lidi, kterí neradi jedí na veřejnosti, ať už párek v rohlíku někde na chodníku nebo i menu v restauraci, ale nikdo to nebere jako normu a neobviňuje ty, kteří venku svačí, z obtěžování.
Argument našima matkama je úplně mimo. Vsadím se, že spousta z nich by s radostí dělala věci jinak, jako je můžeme dělat my nyní, měla-li by tu tehdy možnost.
A taky nejde o to, zda dítě řvalo nebo by řvalo a jak dlouho by řvalo a čí dítě už v roce co jedlo. Já jsem zkrátka zastánce toho, až ženy kojí své děti kdekoli se zrovna nacházejí.

Odpověz
14. dub 2019
avatar

@ivuk kojila jsem uz v Lidlu, Tescu, Kauflandu i Hrusce 😉 nikdy jsem nebyla vyvedena a pokladni se na me dokonce usmivaly 🙂

Odpověz
14. dub 2019