icon

Divam se na ct2 - V nejlepsim zajmu ditete .... me je zle!Jak muze nekdo ruct,ze pece v ustavu je lepsi nez pece u prechodnych prstounu nebo pestounu?!Jak nuze nekdo rict,ze je to nemuze poznamenat?!Jak muze nekdo vubec vypustit z ust, ze je pro ne ustavni pece lepsi,ze maji zdravotni Kontroly kazdy den?!?!Proboha!!!Videla jsem na Matym nasledky,bio mi byly tri mesice a budu se hadat do krve,ze byt zdravotni peci mel a potreboval, kontakt s rodici ci jednou osobou(pestounem u techto deti)je nejdulezitejsi.Nasledky se pomalu vytratili a me nezbiva doufat,ze v budoucnu se to neprojevi!Trha mi to srdce,a zurim...nad laxnosti organu nasi zeme a neschopnosti situaci deti zlepsit!

avatar

Taky jsem koukala, je mi z toho totálně ouzko a z jednání některých úřadů bych blila... ☹

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Taky jsme se u toho s mužem rozčilovali :-/ ta noční směna? ☹

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Já jsem to i obrečela...tolik miminek ☹ dětiček...mi neříkej, že maj dost lásky..howno...a ty naše zákony?? furt se čeká, čeká...necháápu ☹

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@veru908 to me normalne totalne nadzvedlo!To je takovej problem,precist pohadku,kdyz miminka spi?!Neni!!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@andelkaprdelka jim nejde o lasku,hlavni jsou denni kontroly pediatra...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@zmrz_lina souhlasim...jsme posledni zemne,ktera ma ustavni peci v tomto rozsahu a jedeme podle sovetskeho planu...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew na to se..bílej tesák!!! ☹ ☹

Odpověz
2. pro 2016
avatar

To není ústav jako takový ale normálně nemocnice a vizita!!!! To je pro ně důležitý mít zdravotní stav pod kontrolou. Hnus!!!!!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Tez jsem koukala.... ☹ jsem rada, ze tam byla zminena vyvojova deprivace mozku primo z ust odbornika. Melo by se o tom mluvit furt furt furt. A jak byly ty pestounky na tom jednani, no tvl 😬.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@andelkaprdelka asi tak...pri tom volnych pestounu je dost,o detech rozhoduji soc.prac. od stolu a je jim to fuk,hlavne aby byla splnena zakonna norma...
@pulenka naprosto!Naprosto jsi to vystihla!
@panickatlamicka

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew tak ty nevíš, že denní dohled doktora je to nejdůležitější, co dítě v tomhle věku potřebuje? Jako mě tam ještě zarazily i jiné věci - pokud už je dítě v kojeňáku, čekala bych, že dostane 100% péči - tzn. správné úchopy, správné zvedání, nenošení pidimiminek ve vertikále, nedávání měsíčního miminka do sedátkolehátka... Hraček tam měli plno, asi i určitou formu lásky těch tet (těžko jim vyčítat, že se na děti nefixují, zbláznily by se z toho pak), ale péče mi přišla dost pokulhávající vzhledem k poznatkům dnešní doby...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@panickatlamicka a oni h dou porad tvrdit,jak to neni dulezite....aaaa me to tak strasne toci!Hlavne kdyz reaguje na zvuk a navazuje ocni kontakt...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew na zvuk reaguji i morcata zano.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Bude to beztak v tom, že se to za prachy měst postavilo, zrekonstruovalo.. blít se mi chtělo hlavně z tý blondyny v parlamentu, a uzko, jak ty děti natahovali ručky, stály v zahradě, hraček plno a chtěli stejně nejvíc člověka..

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@zmrz_lina a vsimla sis,ze to bylo jedine misto,ktere ukazali?Tu jejich "moderni"hernicku?!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@zmrz_lina jako peci jim nevycitam,jsou to sestry,ale proboha,proc rikaji,ze jim je v kojenaku lip?!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@lv presne!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew njn, hlavně jak ten chlapeček plakal na té zahradě...😢 Ale tak oční kontakt navazuje, cajk ne? No mě na té péči vadí to, že ji nedělají dobře, že tím těm dětem do budoucna můžou zadělat na problémy se zády, např. A paní ředitelka, co by dala svoje děti na výchovu do kojeňáku, tak ta byla taky na pěst.👎

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@lv ta paní v tom parlamentu, jak házela ty ksichty... měla jsem sto chutí mrsknout po ní ovladačem. Kdo to je, víte to někdo? Nezachytila jsem jméno.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@zmrz_lina no...tak to byla kapitola sama o sobe. Spatnou pe i jsem videla i na imp v pv...krmeni v leze a hlavnr to do nich nstlacime..krmeni az na jasnou hodinu...jooo,jiste,taky mam hlad pokazde stejne,ze jo a kdyz me nekdo tak hnusne vzbudi vyslecenim...vytrepanim z pytle,urcite budu ok...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@zmrz_lina přesně to mě taky nadzvedlo, pořád se oháněli, že mají super zdravotní péči a viditelně o správném nošení, polohování atd vůbec nemůže být řeč :(

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@zmrz_lina ta byla na pest

Odpověz
2. pro 2016
avatar

A pani Bittnerova byla fajn, jak rikala, ze dite pri nefixovani se na jednu osobu trpi. V podstate rikala to same, co ten psxcholog- dite je deprimovane z duvodu nepripoutani se.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Holjy,jim jde o to si to co nejvic ulrhcit,kdyz mzsi zaosat kazdej prd do dokumentace ditete...proste nemocnice,j c vic!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

trhá to srdce..

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Omlouvám se,píšu jak tatar😂

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Na tento porad jsem se raději nedivala v mém stavu by mě to totálně rozsypalo. Už jen o tom číst.. miminka by měla byt v péči jedné osoby ať už se jedná o dočasné pestouny nebo rovnou k náhradní rodině!!! Až děti odrostou rada bych se touto problematiku aktivně zabývala..

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Holky, víte co mě asi nejvíc točí?Že jsou lidé,kterým je to opravdu jedno a snad i věří,že ústavy jsou prostě top...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

A o jedné sestře na noční ani nemluvím...jak je toto,sajra,vůbec možné???Jedna na 16dětí ve chvíli kdy běhá přes celé patro???Jak by vůbec mohla slyšet monitor,kdyby začal pipar?!?!?!

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew „Legracni" byly ty natocene konfrontace: proc je miminko tady?( ustav) Protoze romske miminko pestouni nechteji.
Mela jsi moznost vybrat si, jake chces miminko,? Ne, nemohla.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@panickatlamicka jo,u toho ho jsem jen vyvrátila oči...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Td uz jen zbyva, aby nekdo napsal, ze to bylo tendencne natoceno, aby byly pospineny kojo ustavy. 😀

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Tak nevim, jestli se na to mám koukat 🙂 ten problém je ale u raných pěstounů mnohem širší. A v některých těchto věcech skutečně kojenak vyhrává.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka napada te neco konkrrtniho, kde kojenak vyhrava? ☺☺

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@panickatlamicka ano, třeba v tom, že z kojenaku si v současné době odvezes dite do predadopcni péče do týdne. Od raných pěstounů klidně až za tri měsíce, kdy se na ně už dítě fixuje (např. je to rozdíl tri měsíce nebo půl roku).

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka a v cem je,podle tebe,pece kojenaku lepsi? Podle toho,co jsem mela miznosr hodnotit...a navic cisla mluvi za sve..10%deti zustava po dovrseni 2let v ustavu,od pestounu jen 1,5%...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka jenze tady slo o deti,ktere nebyly pravne volne.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka ale ti je problem uradu,tety nemaji problem deti vydat do predadopcni pece,jde o pristup uradu a soudu.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew Jenze děti, které jdou k raným pěstounům jsou určené primárně k adopci. Protože se u nich předpokládá, že budou právně volné. Ale taky se často stane, že během prvního půl roku života se u nich vyskytnou komplikace, které adopci/pestounku znemožní. A co ti pestouni pak mají dělat. A co to dítě? Dát ho po roce do ústavu, protože se věci změnily? Stává se to. Bohužel. A pro to dítě je to teprve brutální zkušenost.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka tak jestli chces, koukni na blog adopcedonaha. ....

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew Ano, ale u nás se rané pestounstvi zavedlo ve fázi, která ještě není dořešena.
@panickatlamicka ja mam taky adoptované dítě, vím, o čem mluvím😉

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Nechci tu obhajovat ústavní péči. Ta rodinná je samozřejmě o 100% lepší. Ale tak, jak je to momentálně nastaveno u nás a jak funguje právní systém, to celý ten proces naopak zpomaluje.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka zrovna u techto dvou pripadu se jednalo o dite vetnamske a romske,kdy prakticky vyznelo,ze v kojenaku je kvuli kontaktu s rodinou(ani jednou za 4mesice nemeli zajem)druhe dite vietnamske matka zavisla na pervitinu... ja si spis myslim,ze nejvetsi problem je pomaly a lacni pristup uradu soudu a statu.Pokud by vse fungovali idealne,deti by byly ihned davany do predadopcni pece a nemusel by byt vubec sistem koj. Ustavu (pro me priste nemocnice) Pestouni by meli absolutne prevzit roli ustavu,ale zaroven by se mela urychlit procedura adopci.Ale to zabihame hluboko.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew To by bylo určitě ideální. Ale ten problém je v tom, že když zadas o adopci, tak vyplnujes dost detailní zdravotní dotazník, jaké dítě bys byla schopná přijmout do péče. A děti, které třeba dva měsíce musí být na pozorování kvůli abstinenčním příznakům nebo rozvoji žloutenky, k těm žadatelům prostě nejdou. Žadatelé se toho bojí a tak radši počkají. My Češi je v tomhle trochu zmlsani 🙂 romské nebo poloromske děti často odchází do adopce v zahraničí.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew ale jinak k těm pěstounum - raní pěstouni, kteří dostanou dítě hned z porodnice si skutečně nevybírají. Ale pestouni běžní ano,stejně jako adoptivní rodiče.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka Je to tak, musí se změnit právní podloží, ale i to bude na dlouhý lokte. Nelze mít všechno hned. Mohla bych tu plivat jedy a divit se proč, ale je mi jasný, že to vnímám jako Hurvínek válku, protože v týhle problematice zkrátka nejsem orientovaná a nevím, jakými předpisy a zákony se jednotlivé instutice musí řítit a čím je celá tahle věc ovlivněná. Jsem si zkrátka jistá, že KÚ jednají tak, aby se pohybovaly v mezích zákona a neměly problémy. A že jejich zaměstnanci říkají, že pro ty děti dělají, co mohou? To určitě dělají. Mně se moc pojetí toho dokumentu nelíbilo, jít do kojeňáku a tam pasivně agresivně dávat najevo pracovníkům (+ podsouvat ten dojem divákovi), že to co dělají je zlo a ke všemu to dělají špatně... Určitě dělají vše podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, šlapat by se mělo jít po těch nahoře, po těch, co jsou schopní měnit zákony a předpisy, ne po pečovatelce, která dělá svojí práci tak, jak jí dělat musí.

@petrusew Ano, je problém těm starším dětem přečíst pohádku, když mimina usnou, protože ta ženská kromě toho, že je tam sama na kupu dětí, MUSÍ vyplnit tři tuny papírů. Tak je to všude ve zdravotnictví a pečovatelství, 70 % denní náplně jsou papíry. Ne proto, že by jí to bavilo a na děti chtěla kašlat, ale proto, že když to neudělá, dostane padáka.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@blecha94 Taky to tak vnímám... Kdykoli jsem v kojenaku byla, tak tam ty tety dělaly fakt maximum, často na hranici svého zdraví. Oni fakt dělají co mohou. Není to dost, to vědí i oni. Ale kamenovat si za to fakt nezaslouží.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@blecha94 ale to je to,co jsem tu psala,navic jedna na 16deti?!K tomu na kazde z nich jeho dokumentaci...tohle je ale problem zrizovatelu!
Co se dokumentu tyce, v prvni rade rozhodne nekdo od stolu, potom maji na vse more casu a dite roste a roste.Kojenak je proste jen prevlecene zdravotnicke zarizeni.Ty sestry s tim moc neudelaji,ale uselat s tim neco musi stat.Bohuzel spousta lidi je tlacena do ustavni pece(vlastni zkusenosti)a pokud reknete ne,bzdou hatet klacky pid nohy.To ale nenu pripad pestounu a ustavu.Nic ale nenahradi kontakt s jednou "pecujici osobou" do budoucna a to je bohuzel fakt naprosto nepopiratelny. Netvrdim,ze nekdy to jinak nejde,ale ve vetsi mire pripadu ano.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka ja bych videla hlavni problem k pristupu statu k teto problematice celkove. Vsichni vi,ze se to resit musi,ale nikdo s tim moc nedela. Zdravotni pece je jedna vec,ale neni to vsechno. A urcite nelze hazet vsechny sestry(tety)do jednoho pytle.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@blecha94 a k te pohadce..dokumentaci stejne neudela,dokud nedpi,protoze je honi do postylek..

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew reknu to jednoduse ... pristup statu ke vsem problematikam .... hamty,hamty,at mam vic jak tamti.... odsr...aji to nejvice deti a zvirata. Pri volbach naslibuji hory s horakama a skutek utek.
Obycejny lid by se mel vice ozyvat a ne jen na soc.sitich.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew ten problém je hlavně v tom, že od stolu o novém zákoníku rozhodli lidé, kteří tomu nerozumí a v té problematice se dlouhodobě neorientuji. Takže vznikl ten super paradox, že na jednu stranu hurá, máme pestouny na ranou péči a na druhou stranu o-ou, ale proces osvojení trochu protahneme. Pak se stává to, že sice těm raným pěstounům na školení řeknou, že dítě ideálně mají oslovovat jen přezdívkou a nedělat si k němu vztah, aby tam pak dobře proběhla adaptace na oavojitele, ale pak se táhne měsíc za měsícem, vztah už mezi vámi je a z přezdívky se stane jméno, na které je to dítě zvyklé. To dítě, které už toho má emočně za sebou tolik. Není to pravidlo, ale kvůli tomuhle systému se to taky stává. Naši známí pěstouni byli takto postavení před rozhodnutí, jestli si dítě nechat v trvalé péči, nebo ho dát do ústavu, protože o něj nebyl zájem u osvojitelu. Bolí to ty pestouni i to dítě. A s tím adi ti nahoře mic nepočítali. Kdyby si radši dali s tímhle trochu na čas a ty peníze mezi tím vložili do dětí, které jsou v decaku do dospělosti, aby se pak dokázaly lépe adaptovat na běžný pracovní život ☹

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@werumka a to je presne to,co me stve nejvic,v konecnem dusledku to postihne zase ty deti. Udelame neco a az to bude funfovat tak uvidime,co bude dal. Zrychlit proces adopce,to je to,co by je melo zajimat v prvni rade. Co se tyce tech dotaznikz na dite...kdyz to reknu hnusne,ja taky nemela na vyber a musela si projit"peklem"...vis jak to myslim,ze?Nerada bych se tim totiz nekoho dotkla...

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@petrusew Jasně, nijak se tím nedotykas 🙂 ty dotazníky mají prostě informativní funkci. Mně třeba přišlo, že všichni ve skupině jsme byli celkem "odvážní" - tj. tolerance dítěte závislé matky, dítěte s rozštěpem, srdeční vadou... To vlastně u nikoho problém nebyl. Asi bych jako takovou osobní třecí plochu viděla v tom, že Tvé dítě, které odnosis a porodis milujes od začátku. Je to Tvá součást, he Tvým obrazem a vzniklo z Tebe. Ale dítě, které k Tobě přijde ze dne na den musí mít jistotu, že už ho další opuštění nikdy nepotka, protože už opuštěné jednou bylo. A že Ti rodiče jsou na něj připraveni. I s tím, že počítají, že jim v pubertě v nějakém výlevu rekne, že oni jeho rodiče stejně nejsou. Nedá se to úplně srovnávat. Ale to je spíš můj osobní vjem, jak to cítím.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

Ja na to nekoukala ale je mi smutno Jen pomyslim, ze ti drobeckove za to nemohou a jsou tam napospas.. no hrozny, jeste když se k tomu díváte na zprávy a tam matka zabila své dítě blabla.

Odpověz
2. pro 2016
avatar

No myslim ze kazda mate pravdu ale vsechno je jen o lidech mam adoptovane dve deti jedno dokonce z Mosteckeho kojenaku kdyz jsme se na maleho jeli podivat tak to tam maji fakt pekne vybavenetety za nas tam bylk supr dokonce jedna plakala kdyz jsme si ho vezli domu teta je jedna na kazdy pokoj pres den na pokoji je max 6 deti pokoju je na patre 7 tusim vecer je jich jen polovina tahle co tam litala sama tak dalsi dela ty papiry a dalsi uklid priprava mlicka a vim to na sto procent spali jsme primo v kojenaku nez jsme si maleho vezli domu takze je to dost skreslene .Ale co se tyka deprivace tak to je jasne ze deti cim dele tam jsou tim vic trpi ale za to muzou hlavne urednici a blba vlada treba Mostecko Chomutov zbytecne protahuji co to jde u na Jihu Cech nikdo problemy nedela naopak vsechno se snazi urychlit druheho syna mame z prime adopce hned jsme si ho vezli domu a to bych prala kazdemu kdo ceka na miminko je to rozdil i kdyz to nese rizika a profi pestouni jsou urcite lepsi co se pece tyka ale zas se to u nich vic prodluzuje vlada by si mela zvolit jeden nebo druhy zpusob ale vite kolik lidi by prislo o praci je to zacarovany kruh

Odpověz
2. pro 2016
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@dhampi souhlas

Odpověz
2. pro 2016
avatar

@simca31 ten pocit jsem z tech mosteckych urasu mela...jak je mozne,ze bekde to funguje a jinde je vse obrovsky problem?Jinak zrovna v tom moste fakt rikala,ze je tam uplne sama na tech 15deti,coz mi prislo opravdu silene.

Odpověz
3. pro 2016
avatar

@petrusew Ono v podstatě jsou při postupu stejné paragrafy ale každý kraj si to dělá jak chce nebo spíše každý člověk někdo milí někdo čarodějnice jiný co nejlépe a nejrychleji pro dítě jiný dělat problémy a ukazovat když mě nebudeš poslouchat tak vám to zavařím 🙂 a když jsme tehdy té nádheře řekla když chtěla aby jsme malého nechali v kojenáku ještě 3 týdny a přitom kojenák ji přemlouval že nám ho dají domu hned druhý den ale ona ne že prvně předběžko pak nabytí právní moci uplně zbytečné pro měsíční dítě ale asi si chtěla něco dokázat jinak nevím a když sem jí řekla že u nás by to problém nebyl tak mi sama odpověděla že jsou jiný kraj tudíž jiný mrav 🙂

Odpověz
3. pro 2016
avatar

@simca31 a jak to nakonec dopadlo? Vždyť se dá dát normálně týdenní propustka, během týdne vydá soud předběžné opatření a je to.

Odpověz
3. pro 2016
avatar

@werumka No volala jsem k nám na kraj a tam mi řekli co ty tak jsme si to tam museli vyřvat a čekali jsme na blbý mail který měli poslat do kojenáku celých 6 hodin paní nám to dala sežrat aspon takhle když nebylo po jejím 🙂 ale čekaní se vyplatilo

Odpověz
3. pro 2016
avatar

@simca31 a to je presne ono😢je mi ouzko,kdyz vim,jak si nektere uzivaji tu moc😡😢

Odpověz
3. pro 2016
avatar

Holky, kdy to jelo, koukla bych na to?

Odpověz
3. pro 2016
avatar

@mamilu panickatlamicka davala odkaz,koukni k ni na blog 😉

Odpověz
3. pro 2016
avatar

Dokoukala jsem ted ☹ to je hruza ☹

Odpověz
9. pro 2016