icon
1 / 1
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@zaji
Odpověď byla smazaná

@zaji

Dekuju za zajimave fakta , ale uz jen treba : ,,

*Krávu se zánětem robot podojí = jí se neskutečně uleví, ale to není mléko, které se smíchá s ostatním a jde ke zpracování, takto to nefunguje. Ten robot to pozná, je mnohem citlivější, než lidský faktor. ,, proste neni pravda - nevim jak v cr , ale v nekolika nezavislych reportazich byly v mlece ktere slo normalne na pulty stopy krve, stopy leku .

*Nevim teda jak se ma krave ktera ma struky total do krve zranene a zanicene ulevit prisati mašiny 🤷🏼‍♀️ …

Me je jasne ze jsou ruzne predpisy , ale tak jak vidime v ruznych odvetvich kauzy i zde se obcas najdou podniky kde se to proste udela.

Tak jak se podvody deji ve zdravotnictví, na stavbach, nebo pri kontrolach deje se to i zde .

Jaky je postup k urceni ceny je celkem nepodstatny, zajimave je ze za litr mleka by mel v cr farmar dostat pry cca 12 korun 👀

Me je jasne ze to neni , ze se v mesici kdy je mliko v Lidlu za 9 maji kravy na hovno.

Me slo v podstate o to , jestli je to vubec nutne pustit mliko za 9 ?

Jestli je nutne ho za tech 9 koupit ?

Jestli je nutne abychom na neco , co nepotrebujeme, kde casto i zvirata trpi potrebovali nahlizet - aby to bylo pro nas levne - levnejsi - nejlevnejsi … 🤷🏼‍♀️

Jestli nas to mliko za 9 ma jako vubec nalakat ?

Jestli se nad tim zamyslime ?

A ano myslim si , ze kdyz si zvykneme na vyssi cenu mlika , tak se muzou mit kravy lepe - prz treba byly uplne jine narizeni na chov , dojeni, chov, prostory apod.

Tak jako nektere moderni statky , kdy je krava vetsinu casu venku a nekolikrat denne se kratce podoji …treba

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@veronicka89

@zaji

Dekuju za zajimave fakta , ale uz jen treba : ,,

*Krávu se zánětem robot podojí = jí se neskutečně uleví, ale to není mléko, které se smíchá s ostatním a jde ke zpracování, takto to nefunguje. Ten robot to pozná, je mnohem citlivější, než lidský faktor. ,, proste neni pravda - nevim jak v cr , ale v nekolika nezavislych reportazich byly v mlece ktere slo normalne na pulty stopy krve, stopy leku .

*Nevim teda jak se ma krave ktera ma struky total do krve zranene a zanicene ulevit prisati mašiny 🤷🏼‍♀️ …

Me je jasne ze jsou ruzne predpisy , ale tak jak vidime v ruznych odvetvich kauzy i zde se obcas najdou podniky kde se to proste udela.

Tak jak se podvody deji ve zdravotnictví, na stavbach, nebo pri kontrolach deje se to i zde .

Jaky je postup k urceni ceny je celkem nepodstatny, zajimave je ze za litr mleka by mel v cr farmar dostat pry cca 12 korun 👀

Me je jasne ze to neni , ze se v mesici kdy je mliko v Lidlu za 9 maji kravy na hovno.

Me slo v podstate o to , jestli je to vubec nutne pustit mliko za 9 ?

Jestli je nutne ho za tech 9 koupit ?

Jestli je nutne abychom na neco , co nepotrebujeme, kde casto i zvirata trpi potrebovali nahlizet - aby to bylo pro nas levne - levnejsi - nejlevnejsi … 🤷🏼‍♀️

Jestli nas to mliko za 9 ma jako vubec nalakat ?

Jestli se nad tim zamyslime ?

A ano myslim si , ze kdyz si zvykneme na vyssi cenu mlika , tak se muzou mit kravy lepe - prz treba byly uplne jine narizeni na chov , dojeni, chov, prostory apod.

Tak jako nektere moderni statky , kdy je krava vetsinu casu venku a nekolikrat denne se kratce podoji …treba

@veronicka89 Můj manžel dělá v zemědělství a kdybys věděla, kolik je výkupní cena mléka, tak by ses spíš divila, proč stojí ředěná voda, vo si říká mléko 20 Kč.
To, že si viděla dokument z Německa, neznamená to, že to tak chodí i tady. Teď mají tak přísná nařízení a kontroly, že si nikdo nelajzne něco porušovat. A i na to vemeno, musí někdo to zařízení dát.. takže vidí, jestli má kráva problém. Denně tam mají větetináře, který vše kontroluje a hlídá. Se zánetem nebo jiným problémem, se fakt kráva nedojí na mléko, protože by to vzorky, které se berou několikrát denně, odhalily a mohli by všechno nadojené mléko vylít. A už i rltady hodně vidíš krávy na pastvinách, ale na tomto je potřeba ještě zapracovat.
A jinak to máš o penězích. Jestliže máš na výplatu 20 tisíc, tak ano, mléko za 9 Kč koupíš. Nám doma mléko nechutná, koupím litr, otevřu ho do něčeho na vaření, a většinou ho potom zkažené vylévám.

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Mě tohle taky vadí, sama se snažím pít mléko buď rostlinné a nebo vůbec. Prakticky jenom do kafe. Stejně tak masný průmysl. Denně jezdím do masny pro obědy seniorům a denně tam je několik kamionů s prasaty. Jak ta zvířata řvou, když je z auta vyhánějí..... nenávidím to. Byl to jeden z důvodů, proč jsem omezila konzumaci masa.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

@zaji

Dekuju za zajimave fakta , ale uz jen treba : ,,

*Krávu se zánětem robot podojí = jí se neskutečně uleví, ale to není mléko, které se smíchá s ostatním a jde ke zpracování, takto to nefunguje. Ten robot to pozná, je mnohem citlivější, než lidský faktor. ,, proste neni pravda - nevim jak v cr , ale v nekolika nezavislych reportazich byly v mlece ktere slo normalne na pulty stopy krve, stopy leku .

*Nevim teda jak se ma krave ktera ma struky total do krve zranene a zanicene ulevit prisati mašiny 🤷🏼‍♀️ …

Me je jasne ze jsou ruzne predpisy , ale tak jak vidime v ruznych odvetvich kauzy i zde se obcas najdou podniky kde se to proste udela.

Tak jak se podvody deji ve zdravotnictví, na stavbach, nebo pri kontrolach deje se to i zde .

Jaky je postup k urceni ceny je celkem nepodstatny, zajimave je ze za litr mleka by mel v cr farmar dostat pry cca 12 korun 👀

Me je jasne ze to neni , ze se v mesici kdy je mliko v Lidlu za 9 maji kravy na hovno.

Me slo v podstate o to , jestli je to vubec nutne pustit mliko za 9 ?

Jestli je nutne ho za tech 9 koupit ?

Jestli je nutne abychom na neco , co nepotrebujeme, kde casto i zvirata trpi potrebovali nahlizet - aby to bylo pro nas levne - levnejsi - nejlevnejsi … 🤷🏼‍♀️

Jestli nas to mliko za 9 ma jako vubec nalakat ?

Jestli se nad tim zamyslime ?

A ano myslim si , ze kdyz si zvykneme na vyssi cenu mlika , tak se muzou mit kravy lepe - prz treba byly uplne jine narizeni na chov , dojeni, chov, prostory apod.

Tak jako nektere moderni statky , kdy je krava vetsinu casu venku a nekolikrat denne se kratce podoji …treba

@veronicka89 Omlouvám se za překlepy, už to nejde opravit a mazat to nechci.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

@zaji

Dekuju za zajimave fakta , ale uz jen treba : ,,

*Krávu se zánětem robot podojí = jí se neskutečně uleví, ale to není mléko, které se smíchá s ostatním a jde ke zpracování, takto to nefunguje. Ten robot to pozná, je mnohem citlivější, než lidský faktor. ,, proste neni pravda - nevim jak v cr , ale v nekolika nezavislych reportazich byly v mlece ktere slo normalne na pulty stopy krve, stopy leku .

*Nevim teda jak se ma krave ktera ma struky total do krve zranene a zanicene ulevit prisati mašiny 🤷🏼‍♀️ …

Me je jasne ze jsou ruzne predpisy , ale tak jak vidime v ruznych odvetvich kauzy i zde se obcas najdou podniky kde se to proste udela.

Tak jak se podvody deji ve zdravotnictví, na stavbach, nebo pri kontrolach deje se to i zde .

Jaky je postup k urceni ceny je celkem nepodstatny, zajimave je ze za litr mleka by mel v cr farmar dostat pry cca 12 korun 👀

Me je jasne ze to neni , ze se v mesici kdy je mliko v Lidlu za 9 maji kravy na hovno.

Me slo v podstate o to , jestli je to vubec nutne pustit mliko za 9 ?

Jestli je nutne ho za tech 9 koupit ?

Jestli je nutne abychom na neco , co nepotrebujeme, kde casto i zvirata trpi potrebovali nahlizet - aby to bylo pro nas levne - levnejsi - nejlevnejsi … 🤷🏼‍♀️

Jestli nas to mliko za 9 ma jako vubec nalakat ?

Jestli se nad tim zamyslime ?

A ano myslim si , ze kdyz si zvykneme na vyssi cenu mlika , tak se muzou mit kravy lepe - prz treba byly uplne jine narizeni na chov , dojeni, chov, prostory apod.

Tak jako nektere moderni statky , kdy je krava vetsinu casu venku a nekolikrat denne se kratce podoji …treba

@veronicka89 jsem ze zemědělské rodiny, kde se až do loňska chovaly krávy na mléko, neexistovalo, že by se dostalo mléko od nemocné krávy do soustavy, navíc z každé jediné várky dělá mlékař vzorky hned po čerpání, pokud by se tam něco našlo, vypustí okamžitě celou nádrž a zemědělec tak přijde o zisk i z čistého mléka, už jen proto si to nedovolí kvůli mléku od jedné.. navíc tedy náklady na provoz kravína nepokryje výkupní cena mléka, ti nejmenší jsou na tom samozřejmě nejhůř .. nevím jak jinde, ale u nás se to fakt hlídá

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

@zaji

Dekuju za zajimave fakta , ale uz jen treba : ,,

*Krávu se zánětem robot podojí = jí se neskutečně uleví, ale to není mléko, které se smíchá s ostatním a jde ke zpracování, takto to nefunguje. Ten robot to pozná, je mnohem citlivější, než lidský faktor. ,, proste neni pravda - nevim jak v cr , ale v nekolika nezavislych reportazich byly v mlece ktere slo normalne na pulty stopy krve, stopy leku .

*Nevim teda jak se ma krave ktera ma struky total do krve zranene a zanicene ulevit prisati mašiny 🤷🏼‍♀️ …

Me je jasne ze jsou ruzne predpisy , ale tak jak vidime v ruznych odvetvich kauzy i zde se obcas najdou podniky kde se to proste udela.

Tak jak se podvody deji ve zdravotnictví, na stavbach, nebo pri kontrolach deje se to i zde .

Jaky je postup k urceni ceny je celkem nepodstatny, zajimave je ze za litr mleka by mel v cr farmar dostat pry cca 12 korun 👀

Me je jasne ze to neni , ze se v mesici kdy je mliko v Lidlu za 9 maji kravy na hovno.

Me slo v podstate o to , jestli je to vubec nutne pustit mliko za 9 ?

Jestli je nutne ho za tech 9 koupit ?

Jestli je nutne abychom na neco , co nepotrebujeme, kde casto i zvirata trpi potrebovali nahlizet - aby to bylo pro nas levne - levnejsi - nejlevnejsi … 🤷🏼‍♀️

Jestli nas to mliko za 9 ma jako vubec nalakat ?

Jestli se nad tim zamyslime ?

A ano myslim si , ze kdyz si zvykneme na vyssi cenu mlika , tak se muzou mit kravy lepe - prz treba byly uplne jine narizeni na chov , dojeni, chov, prostory apod.

Tak jako nektere moderni statky , kdy je krava vetsinu casu venku a nekolikrat denne se kratce podoji …treba

@veronicka89 hele, je skvele, ze mas rada zemi, ve ktere zijes. Ale v kazdem, fakt v kazdem prispevku resis, jak je to vsude jinde na*ovno. Vy mate levne 5* dovolene, bioekosuprtrupr mleko, nejlepsi lekare/rehabilitace/pojistovny, proste raj na zemi!
Uzivej si to. Bud stastna, prosperuj. A prestan porad kalet na to ostatni.

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Beru domácí, dvacku za litr ajsem za to moc ráda, že mám tu možnost, protože občas vyrábím sýry a přiznávám, že bych dávala i víc kdyby chtěli, budu brát dokud jej budou mít, to je aspoň mléko a né ta obarvená voda co prodávají markety

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@lleennttiillkkaa

Mě tohle taky vadí, sama se snažím pít mléko buď rostlinné a nebo vůbec. Prakticky jenom do kafe. Stejně tak masný průmysl. Denně jezdím do masny pro obědy seniorům a denně tam je několik kamionů s prasaty. Jak ta zvířata řvou, když je z auta vyhánějí..... nenávidím to. Byl to jeden z důvodů, proč jsem omezila konzumaci masa.

@lleennttiillkkaa vnímám to stejně 🥺😥

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Kamarádka má farmu a fakt tohle, co popisuješ, se opravdu neděje. Je to tak, jak popsaly jiné. Ty krávy se u nich mají neskutečně dobře. Technologie jsou úplně jiné. A taky čte hejty, jak je týrají, obtěžují. Źe rodí do bordelu, ale krávu nikdy rodit neviděli a neví jak to chodí. Ještě mají býky na porážku. To je potom bomba číst, že jsou zrůdy, co chovají zvíře na maso. Jo, ale tohle maso jim dotuje ztrátovost mléčné farmy.

Výkupní cena mléka je srandovní. To, co vidíš v letáku, je akční cena, kterou řetězec dotuje zase za něco jiného. Lidi na tohle slyší. Nechtějí mléko za 30,-. Navíc tohle trvanlivé polotučné "mléko" je bílá voda a s mlékem nemá nic společného.

Já bych poradila, zabývej se zemí, kde bydlíš a nehledej jinde chyby bez toho, abys to viděla na vlastní oči. Jo jasně, nejsou všichni takoví, co to dělají srdcem, ale prostě házet všechno podle nějakého dokumentu do jednoho pytle, je nehezké.

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Otázka je, zda to někdo kupuje. Bílou vodu za 9 Kč bych nekoupila. Čerstvé je čerstvé 😉

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Půlka rodiny pracuje v zemědělství desítky let. Potvrzuji, co bylo psáno výše - kontroly ohledně kvality právě nadojeného mléka jsou obrovské a detailní. Nikdo si nedovolí odevzdat mléko krávy se zánětem. Neustále se všechno umývá a sterilizuje, krávy mají veterinární péči. Bohužel, výkupní cena mléka byla naprosto směšná vždy, už od 90. let, co pamatuji.
Jen se ještě ohradím vůči slovům o obarvené vodě. To je další šílený hoax a s pravdou nemá nic společného, stačí si přečíst základní informace ohledně technologického zpracování mléka. Krabicové mléko 1,5 %, jak ho známe, projde třemi potřebnými proměnami - zbaví se tuku, místo 4-4.5 % je najednou 1,5 %, což je docela sešup a jak je známo, tuk je nositelem chuti, méně tuku, méně chuti. Dále se mléko homogenizuje, aby se dále neoddělovala smetana a mělo stálou konzistenci, a kvůli trvanlivosti se musí na pár vteřin zahřát na vysokou teplotu, aby se zničily mikroorganismy. Všechny tyhle kroky celkově změní chuť mléka, ale i krabicové mléko stále obsahuje bílkoviny, mléčný tuk, laktózu, vápník a ostatní minerální látky, prostě všechno to, co je považováno za pozitivní.

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Dle mého se akorát takovou akcí snaží nalákat lidi do obchodu - nic jiného v tom nevidím. A předpokládám, že Lidl už do konce měsíce nebude mít mléko v akci 😀
Jinak já si krabicové klidně koupím - stejně si jej povětšinu času dávám do čaje nebo kávy a tam ten rozdíl nepoznám 😀 farmářské koupím, když dělám domácí jogurt 🙂

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Já k tomu jen dodám, že kdyby zemědělci prodávali své produkty za náklady + zisk, tak jako každý jiný podnik, tak by se spotřebitel divil. Ale třeba by to vedlo k menšímu plýtvání jídlem a výrobě kvalitních potravin. Zemědělci ve většině případů opravdu nejsou ti, co stanovují ceny. Taky se nedá sploléhat na zahraniční trhy, je potřeba být v určitém procentu zemědělsky soběstační.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@janedv

@veronicka89 hele, je skvele, ze mas rada zemi, ve ktere zijes. Ale v kazdem, fakt v kazdem prispevku resis, jak je to vsude jinde na*ovno. Vy mate levne 5* dovolene, bioekosuprtrupr mleko, nejlepsi lekare/rehabilitace/pojistovny, proste raj na zemi!
Uzivej si to. Bud stastna, prosperuj. A prestan porad kalet na to ostatni.

@janedv děkuji za tenhle příspěvek. Já už si několikrát sáhla na ruky, abych nenapsala něco drsnějšího. Pokud je tak naše republika ve všem špatná, tak nechápu, proč sem chodí.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@ivakalinova

Otázka je, zda to někdo kupuje. Bílou vodu za 9 Kč bych nekoupila. Čerstvé je čerstvé 😉

@ivakalinova ano kupuje, kolikrát vidím, že to berou po kartónech. Lidí nemaj peníze, tohle je levné.Několikrát jsem četla, že puberťák vypije litr mléka denně, takže to, že to lidé kupují docela chápu. Já tohle u dětí naštěstí nezažila.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@janedv

@veronicka89 hele, je skvele, ze mas rada zemi, ve ktere zijes. Ale v kazdem, fakt v kazdem prispevku resis, jak je to vsude jinde na*ovno. Vy mate levne 5* dovolene, bioekosuprtrupr mleko, nejlepsi lekare/rehabilitace/pojistovny, proste raj na zemi!
Uzivej si to. Bud stastna, prosperuj. A prestan porad kalet na to ostatni.

@janedv ja si myslim ze kdo to tak chce videt - vidi to tak ! A mozna i proto , ze mu samotnemu neco chybi .

Treba konkretne zde jsem upozorňovala pouze na levnou cenu mlika v cr . Ale na dokumenty ktere se mi zobrazuji naopak z ciziny ( Nemecko ) o Rakousku jsem zas nedavno videla zabery ze statku a jatek a bylo to taky neco smutneho .

Jako kdyz se nad tim zamyslíš , nebudu tu na ceskeho konika chodit a fnukat co je je kde bydlim spatne, ptz se to vas ceske republiky netyka a asi by to ani nikdo prevzit nechtel . Ale kdyby ses me zeptala, urcite by se veci nasly. I veci ve kterych vidim , ze je ceska republika lepsi.

To ze se tady zapojím do diskuze a prispeju mym pohledem , je pouze proto ptz ten jiny zpusob ziju.

Me osobne prijde vzdy zajimave kdyz nekdo pise k dane veci ruzne uhly pohledu nebo jak co funguje kde jinak …

Vubec nikdy to neberu jako nejakou formu ,, vychloubani se,, ptz prece jenom - ten clovek - tady JA , k tomu ze to jinde tak je nic neprispel , ani se nezaslouzil 😅 .

Nejsem zde jedina Češka co zije v cizine , velmi casto zde odepisuju , kde se chci zapojit , napsat i neco pekneho, pomoct poradit. Ale i zkritizivat nebo vnest jiny nazor.

Jako me je jasne ze je tu plno lidi co me nemuzou vystat , ale urcity svuj prinos tady mam 🙃.

Jsem tu celkem dlouho a ackoliv tu plno lidi bohuzel uz neni aktivnich z drivejsja, prisly tu nove na ktere se rada divam , rada ctu prispevky , mam radost z jejich uspechu i z jejich deti a nepisu aktivne k tomu nic a treba jenom hodim lajk.

Jsem tu celkem dlouho aktivni a uplne na zacatku, mi priste bylo prirozenejsi přijít zde s materskym jazykem a zjistovat tady pro me informace , nebo cist o miminkach. Tak uz jsem tu pak i zustala.
Nenasla jsem zadny obdobny cizijazycny web podobneho razu v nemcine a kdyz mozna jo , asi me to nezaujalo .




************************

Pokud zde pisete , ze do toho zemedelskeho prostredi vice vidite a opravdu tam tadne hnudy neprobihaji , tak me to tesi o to vice , ptz hl. Německo ale i Rakousko casto objevi podniky , kde neco nebo hodne nebezi jak ma.
A ackoliv bych se divila , ze v CR se nenajdou provozy , kde se neco falsuje aby byl vetsi vydelek , rada uverim ze to tak fakt je 🙂

Ptz jak pisu vyse jak v cr ( tak i v jinych zemich ) vidam obcas informace jak ruzne orisne narizeni proste je obejito. Viz treba ta posledni kauza o pouzivani tech operacnich pomucek ba hedno pouziti, kdy je to kvuli uspor pouzivano opakovane.

V Rskousku ted tas operovali lidem spatne kolena 😅👀( vysjakuje to na me ted tyhle informace)

Ono je to proste vetsinou selhani , nebo obejiti nekake systemu at uz ucelne nebo omylem …

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Me slo u toho mlika o to , ze si proste i myslim ze neexistuje rodina co by potrebovala k zivotu 15 krabic mleka tydne …

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

Me slo u toho mlika o to , ze si proste i myslim ze neexistuje rodina co by potrebovala k zivotu 15 krabic mleka tydne …

@veronicka89 když máš doma téměř dospělé dítě, který mléko miluje, tak to spotřebuješ. To že si ty to neumíš představit, je tvůj problém

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@esterka610

@veronicka89 když máš doma téměř dospělé dítě, který mléko miluje, tak to spotřebuješ. To že si ty to neumíš představit, je tvůj problém

@esterka610 jo jasne to je - a hlavne , ja bych mu to asi ani nedovolila / nekoupila 😁…

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@janedv

@veronicka89 hele, je skvele, ze mas rada zemi, ve ktere zijes. Ale v kazdem, fakt v kazdem prispevku resis, jak je to vsude jinde na*ovno. Vy mate levne 5* dovolene, bioekosuprtrupr mleko, nejlepsi lekare/rehabilitace/pojistovny, proste raj na zemi!
Uzivej si to. Bud stastna, prosperuj. A prestan porad kalet na to ostatni.

@sebestka
@janedv

Devcatka , vidim ze mate plno lajku , proc to treba nenspisete , nevim teda , co presne bych k tomu odepsala ( asi neco jako tady výše ) ale vzdyt neni problem napsat neco k tomu .

Ono casto k urcitym vecem kde odpovidam opravdu na otazku , by to nedavalo smysl neuvedt - ze se nejedna o cr.

Uz se mi to stalo , ze jsem nekde neco psala , kde to mohlo pro autorku mit prinos a mohla to kludne aplikovat v cr - ale pak mi k tomu nekdo napsal se ze to v cr tak nedela. Ale ono to prave nakonec slo udelat i v cr.

Takze si myslim, ze malokdy pisu o jine zemi proto ze bych se chtela chlubit nebo jinak nekoho drazdit.

Ono neni zadne umeni odjet nekam kde vam to sedi vseobecne vic. Takze ja osobne v tom zadnou formu chlubeni neshledavam . Spise jen vyzdvihnu danou vec pokud mi prijde ze nekde funguje jinak a treba lepe.

Ale pokud vas to tak vytaci - pisnete 😅treba to po precteni omezim … lehce 🤭

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

Me slo u toho mlika o to , ze si proste i myslim ze neexistuje rodina co by potrebovala k zivotu 15 krabic mleka tydne …

@veronicka89 stejně tak můžu říct, že není důvod mít ve skříni víc než 5 triček, dvoje kalhoty a jednu zimní a jednu podzimní bundu. Naprosto přebujelý textilní průmysl je minimálně stejné (pro mě ještě horší) zlo než špatné chování ke zvířatům. A že někdo je schopný něco koupit na Temu... škoda slov. Prostě nejde být ultrasprávným a uvědomělým člověkem po všech stránkách, podporujícím jen a jen dobré věci.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@jajulin

@veronicka89 stejně tak můžu říct, že není důvod mít ve skříni víc než 5 triček, dvoje kalhoty a jednu zimní a jednu podzimní bundu. Naprosto přebujelý textilní průmysl je minimálně stejné (pro mě ještě horší) zlo než špatné chování ke zvířatům. A že někdo je schopný něco koupit na Temu... škoda slov. Prostě nejde být ultrasprávným a uvědomělým člověkem po všech stránkách, podporujícím jen a jen dobré věci.

@jajulin muze ruct ! A urcite rekni 🙂 cim vic se bude mluvit ikdyby se 1 clovek z 20.000 rozhodl to omezit je to uspech 🙂

Ja o temu mam par tydnu zpet na zdi ☀️👍😁

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

@esterka610 jo jasne to je - a hlavne , ja bych mu to asi ani nedovolila / nekoupila 😁…

@veronicka89 ty jo jsem zvědavá jak by jsi to vysvětlila mojí 2 a půl lété dceři,že ji nekoupíš mléko 😂,je to její pitný režim takže mléko jede denně,ano už pije kravské.Obcas si dá vodu nebo čaj,ale toho nevypije tolik.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@martinka0209

@veronicka89 ty jo jsem zvědavá jak by jsi to vysvětlila mojí 2 a půl lété dceři,že ji nekoupíš mléko 😂,je to její pitný režim takže mléko jede denně,ano už pije kravské.Obcas si dá vodu nebo čaj,ale toho nevypije tolik.

@mafrtinka0209 tak jak to ,,nevyvysvetluju,, svemu čtyřleťakovi od mala - pije proste ovesne 😅 mandlove a ruzne …

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Asi takhle syn 5 let spotřeba 5l týdně. Nevidím důvod proč si nekoupit mléko v akci. A určitě by jsme se bez něj neobešli. Navíc mně nikdo nepřesvědčí že rostlinné je zdravější když je to výrobek.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@gabina80

Asi takhle syn 5 let spotřeba 5l týdně. Nevidím důvod proč si nekoupit mléko v akci. A určitě by jsme se bez něj neobešli. Navíc mně nikdo nepřesvědčí že rostlinné je zdravější když je to výrobek.

@gabina80 tak ono i mléko z krámu je výrobek, pokud ho nekupuješ přímo u zdroje..

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@gabina80

Asi takhle syn 5 let spotřeba 5l týdně. Nevidím důvod proč si nekoupit mléko v akci. A určitě by jsme se bez něj neobešli. Navíc mně nikdo nepřesvědčí že rostlinné je zdravější když je to výrobek.

@gabina80 Hlavně rostlinné mléko není substitut ke klasickému mléku, vždyť to má úplně jiné složení! 🙈 Naše děti taky mají odmalička velkou spotřebu mléka, asi jak byli dlouho kojení, tak jim ta potřeba zůstala ☺️

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@gabina80

Asi takhle syn 5 let spotřeba 5l týdně. Nevidím důvod proč si nekoupit mléko v akci. A určitě by jsme se bez něj neobešli. Navíc mně nikdo nepřesvědčí že rostlinné je zdravější když je to výrobek.

@gabina80 neobesli byste se? A co by se bez mleka stalo 👀 🤓 asi chapeme jinak vyznam slov - potrebovat k zivotu vs chtit

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Ja nejak nechapu - argument moje deti chteji, potrebuji apod .

Tak bud to tem detem koupim - ptz s tim souhlasim a chci jim to dat …

Nebo jim to proste nedam …

Moje deti by mely take velkou spotrebu zmrzliny 🤪 ale tak nejak to ovlivnuju

Odpověz
6. bře 2026
avatar

A já to mléko v akci po kartonech kupuju. 💪

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Ono ne všechno, co je v ´dokumentech´, je pravda... Zvlášť v těch, co se týkají zemědělství. Tak jsou to často jen lži.

Odpověz
6. bře 2026
avatar

A argument, že děti mléko miluji - tak tím spíš jim přece koupím dobré čerstvé mléko, a ne krabicák za dumpingovou cenu, ne? (u nás se mléko taky pije dost)

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Jedno mliko a tolik vasne...😅
V potravinarske vyrobe se vubec nevyznam a tim radeji si prectu od vas znalych, ze kontroly funguji a ze to snad neni az tak zle (pokud se pravidla dodrzuji samozrejme...).
Co se tyka spotreby. Taky kupuju plnotucne v krabici. Manzle jednou za cas doveze karton, kdyz je v akci. Potrebuju ho do kafe, dcera na peceni a syn to bohuzel snida. Musim napsat bohuzel, protoze nejsem ani zdalky presvedcena o extra prospesnosti mleka a v tomhle souhlasim s @veronicka89 , ze se bez nej da obejit. Jenze synovi nedokazu dlouhodobe nejak vnutit, aby si to musli rano zalil kyskou nebo na to kydnul jogurt, coz jsou mlecne vyrobky v prospesnejsi forme nez je klasicky mliko.
Tchyne jezdi pro mliko nekam na farmu. Jenze jede lan sveta autem, coz mi vadi. Pak to nejak prevaruje a pak to spotrebuji za dva dny. Na tohle nemam ani cas, ani prostor a ani chut. Takze volim nejschudnejsi variantu a doufam, ze se k tem kravam a k tomu mliku chovaji co nejslusneji.
I kdybych omezila spotrebu mlika na minimum, neomezim jogurt a tvaroh. Obycejny bily jogurt (3,5 - 10%) a polotucny tvaroh se u nas jedi na kila. Takze konzumenti mlika jsme tak jako tak.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@glitterglue

A argument, že děti mléko miluji - tak tím spíš jim přece koupím dobré čerstvé mléko, a ne krabicák za dumpingovou cenu, ne? (u nás se mléko taky pije dost)

@glitterglue v čem je rozdíl mezi čerstvým a trvanlivým mlékem? Z hlediska výživy je rozdíl minimální. A chuť je silně subjektivní parametr.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@jajulin

@glitterglue v čem je rozdíl mezi čerstvým a trvanlivým mlékem? Z hlediska výživy je rozdíl minimální. A chuť je silně subjektivní parametr.

@jajulin V tom, že čerstvé je zdravější.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@mabs

@jajulin V tom, že čerstvé je zdravější.

@mabs při UHT zahřátí se může zničit malé množství vitamínů, ale všechny ostatní látky zůstávají. Ten rozdíl mezi čerstvým a trvanlivým je opravdu minimální. V opačném případě prosím o relevantní zdroj, ráda se poučím.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@mabs

@jajulin V tom, že čerstvé je zdravější.

@mabs zdravejsi o moc neni, zato je tam vetsi riziko zejmena pro citlivejsi osoby, ze se z toho cerstveho po.... Chut cerstveho bude lepsi.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@jajulin

@glitterglue v čem je rozdíl mezi čerstvým a trvanlivým mlékem? Z hlediska výživy je rozdíl minimální. A chuť je silně subjektivní parametr.

@jajulin Jako u vseho jineho beru, ze čerstve je lepší než mrazene/konzervovane/jinak trvanlivé upravené. Pokud krabicové mléko někomu chutná, tak pak asi nemám další argumenty😀, u nás poznáme rozdíl i mezi jednotlivými značkami čerstvého mléka a to z krabice by prostě nikdo nepil.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@jajulin

@mabs při UHT zahřátí se může zničit malé množství vitamínů, ale všechny ostatní látky zůstávají. Ten rozdíl mezi čerstvým a trvanlivým je opravdu minimální. V opačném případě prosím o relevantní zdroj, ráda se poučím.

@jajulin Tak já myslela z hlediska přidávání konzervantů a dalších látek, aby to vydrželo půl roku mimo lednici.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@mabs

Ono ne všechno, co je v ´dokumentech´, je pravda... Zvlášť v těch, co se týkají zemědělství. Tak jsou to často jen lži.

@mabs to byla skryta kamera od cloveka co se tam nechal zamestnat …

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@glitterglue

@jajulin Jako u vseho jineho beru, ze čerstve je lepší než mrazene/konzervovane/jinak trvanlivé upravené. Pokud krabicové mléko někomu chutná, tak pak asi nemám další argumenty😀, u nás poznáme rozdíl i mezi jednotlivými značkami čerstvého mléka a to z krabice by prostě nikdo nepil.

@glitterglue já bych brala čerstvé,ale tak velkou lednici nemáme 😂,u nás je to spotřební zboží.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

Ja nejak nechapu - argument moje deti chteji, potrebuji apod .

Tak bud to tem detem koupim - ptz s tim souhlasim a chci jim to dat …

Nebo jim to proste nedam …

Moje deti by mely take velkou spotrebu zmrzliny 🤪 ale tak nejak to ovlivnuju

@mabs Trvanlivé mléko neobsahuje žádné konzervanty. Rozdíl mezi čerstvým a trvanlivým je pouze v tepelné úpravě.

@veronicka89 Někdo má prostě kravské mléko rád a nechce pít rostlinné nápoje. Nejsem vegan ani vegetarián, vnímám problematiku velkochovů, špatných podmínek až týrání zvířat a přizpůsobuju tomu svoje nákupní chování a stravování. Pořád je mi sympatičtější obyčejné mléko než rostlinné alternativy, nota bene když mi ani nechutnají.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@veronicka89

@gabina80 neobesli byste se? A co by se bez mleka stalo 👀 🤓 asi chapeme jinak vyznam slov - potrebovat k zivotu vs chtit

@veronicka89 řekni puberťákovi že máš ovesný mlíko, tak tě pošle někam. Zatím máš děti malý

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@esterka610

@veronicka89 řekni puberťákovi že máš ovesný mlíko, tak tě pošle někam. Zatím máš děti malý

@esterka610 ono hlavně ani nic jako ovesné mléko v podstatě neexistuje, aspoň mám dojem, že v ČR se to mléko nazývat nesmí 😆

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@mabs

@jajulin Tak já myslela z hlediska přidávání konzervantů a dalších látek, aby to vydrželo půl roku mimo lednici.

@mabs precti si, jak se to mliko upravuje. Rozdil je jen ve vysi teploty, kterou se to projede. I to cerstve je tepelne upravene, tzv. pasterizaci, ktera je setrnejsi, ale zase nezlikviduje spolehlive vsechny mikroby.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@mabs

@jajulin Tak já myslela z hlediska přidávání konzervantů a dalších látek, aby to vydrželo půl roku mimo lednici.

@mabs promiň, ale koukám tady s otevřenou pusou a už se nedivím těm ostatním komentářům tady o naředěné bílé vodě atd. Do trvanlivého mléka se NIC nepřidává ani se neředí! Jen tím cca 2-4 vteřinovým záhřevem přijde o některé mikroorganismy - ty špatné i ty dobré. Tenhle jeden úkon + nalití do nápojového kartonu zajistí mléku půlroční trvanlivost mimo lednici. To je vše. Můžu se vyhranit proti čemukoliv, ale mělo by to být na základě relevantních informací, ne hoaxových výkřiků.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@esterka610

@veronicka89 řekni puberťákovi že máš ovesný mlíko, tak tě pošle někam. Zatím máš děti malý

@esterka610 jj verim , ale zas nemusi pit litr denne

ja si prave do kavy a kluci do lupinek taky to mliko dame radsi …

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@glitterglue

@jajulin Jako u vseho jineho beru, ze čerstve je lepší než mrazene/konzervovane/jinak trvanlivé upravené. Pokud krabicové mléko někomu chutná, tak pak asi nemám další argumenty😀, u nás poznáme rozdíl i mezi jednotlivými značkami čerstvého mléka a to z krabice by prostě nikdo nepil.

@glitterglue však to jsem psala, že rozdíl čerstvé x trvanlivé je v chuti a ne v kvalitě. I to "čerstvé" v obchodě je tepelně ošetřené, jen na menší teplotu. Já jsem celé dětství měla k dispozici opravdu čerstvé mléko, právě nadojené od krávy, ještě vlažné. Čekala jsem u chlíva, než mamka podojí, a hned potom mi nalila do hrnku. Střídavě mi chutnalo a střídavě jsem ho nesnášela. Tak vím, jaké všechny chuťové odstíny může mléko mít. Přesto teď kupujeme převážně trvanlivé. A nestydím se za to.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@veronicka89

Ja nejak nechapu - argument moje deti chteji, potrebuji apod .

Tak bud to tem detem koupim - ptz s tim souhlasim a chci jim to dat …

Nebo jim to proste nedam …

Moje deti by mely take velkou spotrebu zmrzliny 🤪 ale tak nejak to ovlivnuju

@veronicka89 Ano,moje dítě ho chce a potřebuje. A já ho v tom podporuji. Mléko a mléčné výrobky mají nezastupitelné místo ve zdravé výživě. Je skvělé, že existují rostlinná mléka, zejména pro lidi s intoleranci laktózy. Ale nikdy nemohou nahradit kravské. Takže v naší rodině je to tak. Neobejdeme se bez mléka a mléčných výrobků, masa, čerstvého ovoce, zeleniny, luštěnin, vajec, ryb atd. A kupuji jak čerstvé mléko, které většinou pijeme, tak i krabice, které mám ráda v zásobě a užívám je hlavně na pečení a vaření. Ale klidně je i pijeme. Jen vím, že těch prospěšných látek je v nich trochu méně.
Děkuji děvčatům, co sem napsala velmi zajímavé informace o současných chovech v ČR. V něco takového jsem doufala a jsem ráda, že to u nás funguje.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@antiquecz

@veronicka89 Ano,moje dítě ho chce a potřebuje. A já ho v tom podporuji. Mléko a mléčné výrobky mají nezastupitelné místo ve zdravé výživě. Je skvělé, že existují rostlinná mléka, zejména pro lidi s intoleranci laktózy. Ale nikdy nemohou nahradit kravské. Takže v naší rodině je to tak. Neobejdeme se bez mléka a mléčných výrobků, masa, čerstvého ovoce, zeleniny, luštěnin, vajec, ryb atd. A kupuji jak čerstvé mléko, které většinou pijeme, tak i krabice, které mám ráda v zásobě a užívám je hlavně na pečení a vaření. Ale klidně je i pijeme. Jen vím, že těch prospěšných látek je v nich trochu méně.
Děkuji děvčatům, co sem napsala velmi zajímavé informace o současných chovech v ČR. V něco takového jsem doufala a jsem ráda, že to u nás funguje.

@antiquecz zrovna to mléko moc zdravé není. Člověk by se nestačil divit, kolik zdravotních potíží vyřeší vysazení mléka/mléčných výrobků 😊

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@ivakalinova

@antiquecz zrovna to mléko moc zdravé není. Člověk by se nestačil divit, kolik zdravotních potíží vyřeší vysazení mléka/mléčných výrobků 😊

@ivakalinova V případě alergie jistě. Ale pokud člověk není alergický, tak jsou mléko a mléčné výrobky v podstatě plnohodnotně nezastupitelné. Stejně jako maso.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@zaji
Odpověď byla smazaná

@zaji ja se nebavim o zanetu v prsu - krava mela komplet vysusene krvave zanicene struky

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Nechtela jsem ale zde je video ktere jsem mela na mysli -

https://www.youtube.com/watch?v=RV9kec9tw_o
Odpověz
6. bře 2026
avatar

@zaji
,, Je to jako bych plácala nesmysly typu zakažme chov psů v bytech, protože potřebují přirozenou volnost, přirozenou stravu a ne umělé granule a najde se mezi chovateli pár hyen, kteří se k nim chovají špatně a natočila reportáž... ,,

PRESNE JSI TO NAPSALA -

Ne , ze zakazme chovat psy v byte , ale vytvarejme takove prostredi aby se zverstva nedely . a zde treba i tresty v pripade ze se ke psum nekdo chova tak ze to ohrozuje jejich zdravi nebo jim to zpusobuje bolest !!

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@antiquecz

@ivakalinova V případě alergie jistě. Ale pokud člověk není alergický, tak jsou mléko a mléčné výrobky v podstatě plnohodnotně nezastupitelné. Stejně jako maso.

@antiquecz moje velmi dobrá kamarádka je dětská lékařka. Často mi vypráví, jak vysazení mléka vyřešilo zdravotní problém.
Ano, vypít litr mléka denně je lepší než vypít litr Coly, ale vypít litr vody je nejlepší 😉

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@zaji
Odpověď byla smazaná

@zaji dojna krava je zalezitost cca 4 let ! Zadny cenny artikl .

Nejvice vyhodne je z ni vytriskat co nejvice to jde dokud hodne dava , at ma za ty 4 roky 2x, 3x mladé a čus …

Odpověz
6. bře 2026
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@ivakalinova

@antiquecz moje velmi dobrá kamarádka je dětská lékařka. Často mi vypráví, jak vysazení mléka vyřešilo zdravotní problém.
Ano, vypít litr mléka denně je lepší než vypít litr Coly, ale vypít litr vody je nejlepší 😉

@ivakalinova Obávám se, že vypít denně litr a více cehokoli jiného, co není voda, ať už je to mléko, džus nebo i čaj, je trochu moc. Ale sklenice mléka, bílý jogurt a čerstvý sýr na kvalitním kousku pečiva je v rámci dne dobrá volba. Přidat občas tvaroh, zakys a další ještě lepší. Živočišnou bílkovinu prostě zcela nahradit nejde.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@zaji
Odpověď byla smazaná

@zaji muzes mi prosim dat fakta at jsem v obraze ?🙂

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@antiquecz

@ivakalinova Obávám se, že vypít denně litr a více cehokoli jiného, co není voda, ať už je to mléko, džus nebo i čaj, je trochu moc. Ale sklenice mléka, bílý jogurt a čerstvý sýr na kvalitním kousku pečiva je v rámci dne dobrá volba. Přidat občas tvaroh, zakys a další ještě lepší. Živočišnou bílkovinu prostě zcela nahradit nejde.

@antiquecz myslim, ze @ivakalinova mela na mysli hlavne to, ze neni uplne nejlepsi pit mliko "v zakladnim tvaru". Kysane vyrobky, jogurty apod. jsou zdravejsi, lepe stravitelne a tim padem prospesnejsi.

Odpověz
6. bře 2026
avatar
@zaji
Odpověď byla smazaná

@zaji muzes mi prosim uvest zdroj ktery potvrzuje , jak moc mimo obor tady tlacham ?

Nebo jak uz pisu vyse ze ktereho zdroje cerpas ty , abych se poucila?

Uprimne musim rict , ze diskuzi na úrovni shazování uplne nesnasim !

Ja zde uvadim co jsem se nekde docetla , nebo co rikali v tom videu ! Nekolik zdroju z ruznych zemich to potvrzuje . Netvrdim ze ta to muzu dat ruku do ohne . Ale zdroje se zdaji byt relevantní.

Kdezto tvoje dementovani techle informaci vyznivaji spise jako pouze urazeni nepodlezene zadnym faktem 🧐😏

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Zde pisou životnost cca 5 let. V tom nemecku psali 4 .

Takze at mi tu nikdo nepise o nejakem milem starani se o kravicku ! Kdyz by se pry ( dle zdroje z internetu) dozila krava normalne mimo tohle prostredi az 20! let.
To ji tu kravicku asi zas tak nesetri , co …

Odpověz
6. bře 2026
avatar
Odpověz
6. bře 2026
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@zaji
Odpověď byla smazaná

@zaji

takze ja napisu , ze prumerna krava na mliko se dozije 4 let a ty mi na to napises jak moc tomu nerozumim , ze se doziva 5 ?

Jako duvod udavas ze ji vyradi - zabijou , ptz ma poruchu plodnosti ?
Takze v podstate vlastne nedava mleko …

A cim se to stane , ze krava nemuze mit telata?
Myslim ze tech duvodu par bude , co ? Ze 23 % krav asi nebudou mit endomezriozu … ? Nejaky dulezity duvod?

Stres?nemoc?potrava?

Odpověz
7. bře 2026
avatar
@jajulin

@mabs promiň, ale koukám tady s otevřenou pusou a už se nedivím těm ostatním komentářům tady o naředěné bílé vodě atd. Do trvanlivého mléka se NIC nepřidává ani se neředí! Jen tím cca 2-4 vteřinovým záhřevem přijde o některé mikroorganismy - ty špatné i ty dobré. Tenhle jeden úkon + nalití do nápojového kartonu zajistí mléku půlroční trvanlivost mimo lednici. To je vše. Můžu se vyhranit proti čemukoliv, ale mělo by to být na základě relevantních informací, ne hoaxových výkřiků.

@jajulin Já jsem napsala "bílá" voda, proto, že kdysi manžel omylem koupil polotučné v krabici a po nalití do sklenice bylo přes ni skoro vidět 🙈 Jinak ano, technologii znám, byla jsem kamarádkou na farmě poučena 🙂

Odpověz
9. bře 2026
avatar
@veronicka89

Me slo u toho mlika o to , ze si proste i myslim ze neexistuje rodina co by potrebovala k zivotu 15 krabic mleka tydne …

@veronicka89 Hele, já kupuju karton běžného a karton bezlaktozového měsíčně 😀 Tož tak k mléku. K tomu sem tam Alpro nebo jiné rostlinné. Každý podle sebe 🙂
A když je v akci, jen dobře 🙂

Odpověz
9. bře 2026