icon

Jak zvládnout bolest po interrupci?

3. říj 2025

Dobrý den/ Ahoj,
před týdnem 22.10. jsem zjistila, že jsem těhotná. Bohužel je mi 22 let, studuji na vysoké škole a přítel se také rozhodl, že by si rád dodělal maturitu - takže bohužel, nechat si miminko nebyla možnost. Byla jsem v 6tt, miminko už mělo srdíčko a já si ho strašně přála nechat. Strašně moc jsem plakala, bylo to nejtěžší rozhodnutí v mém životě. 29. jsem byla na první potratové pilulce a 1. na druhé. Je to čerstvé, fyzicky je mi na nic. Myslela jsem si, že se mi uleví, protože jsem udělala zodpovědné rozhodnutí, ale místo toho se to ve mě pere. Převládá ve mě pocit, že jsem se dobrovolně připravila o svoje první miminko. Nemůžu se toho pocitu zbavit. Nemůžu se zbavit myšlenek, jestli by to byla moje vysněná holčička a já si ji právě nechala vzít.

Přítel se snaží být chápající. Když se mu svěřuju, reaguje “Achjo. To mě mrzí. Budeme mít další miminko. Až se vezmem, až budeme finančně zajištěni.” Včera jsme byli zapálit svíčku. Nemám mu to za zlé, ale neprožívá to tolik jako já a já bych asi potřebovala jinou formu podpory.

Nevím, jestli se toho pocitu někdy zbavím. Mám pocit, že už vždycky budu myslet na svoje první miminko. Je mi hrozně, strašně toho lituju a pláču.
Nejradši bych vrátila čas a nechala si ho.

Nějaké rady? Vaše příběhy/ zkušenosti? Možná i útěcha a hezká slova… :(

Strana
z3
ee.liska
3. říj 2025

Ano, vždy už na něj budeš myslet. Také já nemám svou první holčičku u sebe, také si vždy říkám, kolik už by jí bylo. Udělala jsi to, co jsi v tvé situaci viděla jako nejlepší. Nebuď na sebe zlá. Budeš s tím žít celý život. Odpusť sobě i příteli, prostě to teď nešlo. Nikdo nemá právo tě soudit. Pokud ti bude i nadále zle, neboj se vyhledat odbornou pomoc. A drž se. Bude zase dobře ❤️🍀

autor
3. říj 2025
@ee.liska