Výběr kombinace hluboké korby a sporťáku pro dítě nad 15 kg, obojí do terénu

Zodpovězené
15. led 2019

Dobrý den,

předem moc děkuji za radu ohledně kočárku, protože sama velmi tápu, po jaké značce se ohlížet. Čekám na začátku března druhé dítko. Starší bude mít tou dobou 2 roky a 10 měsíců a předpokládám, že stejně jako dosud, bude chtít usínat ještě několik měsíců pouze v kočárku - už teď má 15 kg a 96 cm. Bydlíme na vesnici pod horami (v zimě dost sněhu, všude obrubníky a nerovné chodníky), jezdíme po polních cestách a do mírného kopce (kvůli venčení psa). Chci vyměnit náš sporťák kupovaný z druhé ruky - I'COO (asi nějaký starý model Peak Air), se kterým až na jízdní vlastnosti nejsem spokojená. Předtím jsme měli Hartan Topline S, ale jak jsem později zjistila, není dost odpružený a terénem, kterým jezdíme projel za cenu "nadskakování" miminka v hluboké korbě. Skončil u babičky ve městě, na to je celkem ok.

Co nyní potřebuji je - kočárek (cena do 15000 Kč) s velmi dobrým odpružením a jízdou v nerovném terénu (polní cesty). S možností koupit hlubokou korbičku, adaptéry na vajíčko Maxi-Cosi (ať nemusím kupovat nové jiné, když toto máme) a přídavné stupátko pro staršího sourozence, kterého budou "bolet nožičky". Kočárek by měl mít kvalitní sporťák pro dítě vážící více než 15 kg (ze začátku plánuji mít miminko často uvázané na sobě v šátku a staršího uspat ve sporťáku, ale mít možnost vyměnit sporťák za hlubokou korbu a uvozit mimčo, bude-li třeba).

Raději bych nafukovací kola, dobrou polohovatelnost sporťáku do úplného lehu i sedu a něco mezi tím, nastavitelnou délku nožičkové opěrky (aby se tam staršímu dobře spalo, nevadí že bude mít trochu pokrčené nožky), zakryté větrací síťování, dostatečné síťování u hluboké korby, protože v ní bude mimčo v létě, stříšky korbiček aby se daly dost přehnout a nefoukalo v zimě zejména do sporťáku (neb mimčo bude na zimu už asi ve sportovní části) a ideál by bylo mít i možnost otáčet sporťák ve směru i proti směru jízdy). Nevozím velké těžké nákupy, ale košík by měl být větší, než u toho I'Coo Peak Air. Ideál součástí nánožníky, madlo, pláštěnka. Váha ne extra vysoká, budu dávat do auta převážně sama a co nejvíce skladný, protože budu vozit ve Škoda Octavia Combi, ale potřebuji, aby se tam vlezly i další věci, když jezdíme často k babičce a vozíme spoustu věcí co musím do kufru také vměstnat. Je mi jedno, jestli bude hranatý, zakulacený, jen potahy spíše tmavší či dobře čistitelné, ale aby hned nevybledly na sluníčku a daly se vyprat.

Velmi děkuji za nějakou radu a tipy!

Ahoj!

Chtěla bych začít tím, že máš opravdu velké množství požadavků, které je velmi těžko sloučit.
Samotná nafukovací kola udělají kočárek těžším chtě-nechtě, takže s vyšší váhou v případě terénních vlastností a kvalitní, pevné a stabilní konstrukce prostě musíš počítat. Stejně vyšší nosnost, prostornost, velmi dobré odpružení bude na váze pouze přidávat a cenou za ně bude prostě větší kočárek. Pokud přidáš i kvalitu a výborné jízdní vlastnosti, přičti i vyšší cenu.

Úplně nejlepší kočárek, který můžeš do podmínek, které popisuješ, koupit, je jednoduše Britax Go Big 2.

Britax Go Big2

Britax Go Big2 je nejvyšší high-endovou verzí modelů řady Go - vylepšením modelu Go Big s novou měkkou rukojetí potaženou koženkou a kolečky s efektním bílým okrajem. Jde o sportovní kočárek či jeho kombinaci ve funkčním skandinávském designu. Větší, kvalitně odpružená kola ti zaručí výborné jízdní vlastnosti v lepším i horším terénu. Všechna kola jsou v terénním provedení s pneumatikami plněnými pěnou. Nehrozí ti tak defekt, ani neestetické zapíchnuté kamínky. Košík s nosností až 10 kg zvládne i větší nákup. Hluboká vanička je umístěna výše, aby si k miminku byla blíže. Sedadlo je naopak níže při zemi, aby se do něj dítě umělo usadit i samo. Můžeš ho otáčet a polohovat do úplného lehu vhodného od narození. Na kočárek dokážeš připojit i autosedačku k vytvoření cestovního systému.

Jezdit budeš jako na obláčku, prostoru kopec, nosnost vysoká, košík velký, pružení houpavé, kola terénní. Skládání je jednoduché, ale bohužel ne úplně nejmenší. Po odnětí kol je však dostatečně skladný na svůj typ bych řekla. Připrav se na o něco vyšší cenu, a nánožník bude třeba zakoupit zvlášť (doporučuji spíše lepší univerzální, Britaxácký nesedí tak pěkně). Možností je podívat se po něm i v bazaru, což by nějakou část penízků ušetřilo. Kvalita je dostatečná i na více dětiček. 🙂 Investice opravdu stojí za to a kočár si drží hodnotu i po dopoužívaní (můžeš ho pak prodat).

Jen pro inspiraci doplním pár dalších modelů, ale jak říkám, určitě budeš dělat kompromis ať už v nosnosti, váze, skladnosti, košíku nebo v ceně. Podívat se však můžeš i na Easywalker Mosey+ (užší), Baby Jogger City Versa GT (korýtko), nebo Bebetto Nico (bohužel těžší a větší, nosnost oficiálně 15 kg).

Easywalker Mosey+

Easywalker Mosey+ je inovací modelu Mosey z roku 2017. Je to designově specifický sportovní kočárek s možností kombinace. Mosey+ působí ještě luxusněji díky novým kvalitnějším potahovým látkám a koženkou potaženému madlu a rukojeti. Kočárek je snadno ovladatelný a bez problémů se dá zdvihnout i na obrubník. Vylepšená byla i bezúdržbová kolečka z kvalitní pěny, která zvládnou terén ve městě i mimo něj. Zvětšený nákupní košík je snadněji přístupný.

Sedačka je prostorná i pro větší dítě, které v ní může jezdit i díky vyšší nosnosti a vysoké zádové opěrce. Je ji možné polohovat ještě jednodušším pákovým mechanismem z téměř kolmého sedu do lehu dostatečného už od narození. Přizpůsobit se dá i zpevněná opěrka nohou. Prodloužitelná stříška bez výklopného kšiltu je u Mosey+ pevnější a stabilnější. Součástí sedačky je prodloužená podložka, kterou je možné obměňovat či doplnit komfortní vložkou a kočárek si tak přizpůsobit.

Na konstrukci se dá připojit i nová ultralehká hluboká vanička s vylepšeným nánožníkem. Je ji možné složit při převozu či uskladnění. Autosedačkou s adaptéry můžeš z Mosey vytvořit praktický cestovní systém. V nabídce je i další příslušenství včetně přídavného nákupního košíku připojitelného na zadní část konstrukce.

Baby Jogger City Versa GT

Baby Jogger City Versa GT je vyšší verzí modelu City Versa. Na rozdíl od nižšího modelu má GT terénější kolečka s pneumatikami plněnými pěnou. Odpružená kolečka jsou mírnější a pouze vpředu. Zvládnou i náročnější povrchy. Rozdílnou je i matná látka sedadla a černé nitě na konstrukci namísto stříbrných.

Versa GT je sportovní kočárek s velmi prostorným korýtkovým sezením. Sedák lze naklonit až do polohy vleže. Ložnou plochu dokážeš ještě zvětšit prodloužením opěrky nožiček. Vysoká nosnost umožňuje vozit i větší dítě. Kočárek dokážeš složit jednou rukou i se sedadlem v kterémkoli směru. Pro nejmenší děti je v nabídce hluboká vanička a autosedačka. Veškerou výbavu včetně dětského madla musíš dokoupit zvlášť.

Bebetto Nico

Bebetto Nico je jedním z nejoblíbenějších modelů značky a zároveň model polské výroby. Nabízí totiž dobrý poměr ceny a výkonu. Mohutná konstrukce s nízkoprofilovými odpruženými kolečky je plně odpružená. Kočárek využiješ i na horším terénu. Sportovní sedadlo je prostorné i pro větší děti. Dá se otočit a polohovat až do lehu. Nico se obvykle prodává ve sportovní verzi, pro vytvoření kombinace je třeba dokoupit hlubokou vaničku a/nebo autosedačku s adaptéry.

Přestože se Nico vyrábí již více let, je změněn pouze v detailech. Nejviditelnější je změna kšiltu na stříšce, který je od roku 2015 rovnější. Malé facelifty pro modernější vzhled přinesly i verze Bebetto Nico Plus 2013/2014 a Bebetto Nico S-Line 2016. Jinak najdeš kočárek pod jeho původním názvem Bebetto Nico. V roce 2017 jsou dostupné kromě klasických barev i barevné verze Nico Summer a Nico Wings.

Přeju to najpohodlnější kočárkování,

Eli z Modrého Koníka.