1 / 1

    Naprosty souhlas! Ja a me deti maji take obrovske stesti, krome vseho co jsi napsala, si nasi pulrocni dcerku navaze do satku a vyrazi ven, to jak dokaze blblout s nasim synem nechape nikdo. Naopak znam jednoho tatinka, ktery by si nevzal deti ani do cyklosedacky...

    16. kvě 2019

    ❤️ krásné...jsem hrda na svého muže, protože i on chce být a je takovým tatinkem..a že to opravdu není věc běžná vím.ze svého okolí taky moc dobře, a i tak mě upřímně prekvapuje že takovi muži jsou - netatinkove, ploditele a dost....

    16. kvě 2019

    Určitým způsobem máš pravdu a tatínci co to zvládnou , ale při tom jsou stale muži s velkým M a váží si ženy si zaslouží víc než obdiv.
    Ale myslím, že když byly role rodičů jasně dané bylo to pro děti často lepší...Muž si vážil práce ženy a žena práce muže a děti měly vzor. Dnes se často stává, že tatínek jen proto, že děti někdy vykoupal má pocit, že dělá a zvládá to same co žena a nevidí a neváží si ženství a bohužel ženy zase mužství a odlišných přístupů. Takže pro děti to , že místo maminka a tatínek rodič 1 a rodič 2 to přináší do života spíše zmatek a nejasnost.
    A pro rýpalky nezevšeobecňuju, uvádím jen příklad, který se stává...

    16. kvě 2019

    Jsem asi z divné rodiny🙂 Můj taťka se o nás normálně staral, přebaloval, chodil na procházky, hrál si s náma, krmil, akorát to vaření nechával spíš na mamce, na úklidu se ale taky běžně podílel. A děda, taťka mé mamky to stejné. Takže u nás v rodině se to bralo jako celkem normální věc a co tak vím od babičky, vždycky byli chlapi, kteří měli o děti a rodinu zájem a pak ti, kteří ne.

    16. kvě 2019

    Můj muž vyfasoval první domácí éňo, u obou kluků 🙂 aby prostě věděl. Je schopný se postarat s rezervama, ale postarat. Samozřejmě, že je schopný dát klukům do školy/školky vršek od pyžama a oni se nebrání, protože jsou to prostě kluci a tyhle věci neřeší, ale zvládne to.
    Můj táta byl jeden z mála, který se mnou chodil na hřiště, přebaloval mě, dokázal mi učesat culík......Jeho táta to moc nedělal, ale zase o to víc to dělal se mnou a se ségrou.

    16. kvě 2019

    Máš úžasného muže a vaše děti úžasneho tátu...🙂 U nás to tak růžové není, ale já si nestěžuju, o to víc si cením společných rodinných chvil.
    BTW jsem asi unikát, ale užívám si i ty pokakané plíny 🤣

    16. kvě 2019

    můj tatínek mě ani moje sourozence prý nikdy v životě nepřebalil, nikdy v životě nekoupal ani neuspával, a přece mám toho nejlepšího tatínka na světě....myslím, že tohle je prostě strašně relativní, záleží na spoustě okolností a na celkovém pojetí otcovské a mateřské role.....nemyslím si, že schopnost přebalit mimino dělá automaticky z muže lepšího tátu....

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @zuzkasim tak to máš skvěle, u nás tohle vůbec neznám. A fakt ani ze svého širokého okolí. Ale věřím, že takoví muži byli 😍

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @ellive já pořád vidím kolem sebe hodně mužů, kteří by se o dítě ani neuměli postarat. Nikdy nezapomenu, když naší sousedi řešili, že mamka někam pojede a bude poprvé hlídat taťka. Klukům bylo asi 4 a 5 let a on z toho měl noční můry průjem, atd. No dopadlo to tak, že radši pozval na návštěvu moji babičku, abyu pomohla 😁

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @salinka děkuji za pochopení 😘

    16. kvě 2019

    @koncita ano tak nějak podobně jsme to myslela, taťka nás nepřebaloval, neučil se s náma, možná nás jen vozil v kočárku...ale pomáhal tak jak šlo a myslí, že mnohem mnohem víc, protože jsme byly dvojčata = 2x práce.
    Ale u toho stavěl barák, nakupoval, všude nás vozil, chapel nás víc než mamka, pomáhal s vnoučaty víc než mamka...a byl to ten nejhodnější člověk na světě, který by se pro nás rozdal.

    16. kvě 2019

    @apacheee nevidím na tom nic špatného pokud si to umí přiznat, má sebereflexy, váží si své ženy a její práce a pro rodinu dělá spoustu jiných věcí. Problém je ten pokud má pocit, že zvládne vše sám a lépe jak žena , protože on je přece lepší jak žena a schopnější a doplácí na to právě ty děti ata žena🙂

    16. kvě 2019

    @koncita myslím, že z chlapa dělá nejlepšího tátu to, když opravdu má rád svojí ženu = matku svých dětí, je jí oporou, chrání jí, je tady pro ní...a má bezpodmínečně rád své děti, normálně lidsky rád tak, že by za ně dal I život...

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @jam91413 to je určitě zajímavá připomínka. Dřív to asi bylo z hlediska genderovych roli jasně dané. Já jsem naopak moc ráda, že žijí v době, kde to funguje jinak. Umím složit skříně, vyměnit žárovku, pribit hřebík, vymalovat zdi, ale přesto mám muže, který mě to "nenechá" udělat, a tohle všechno kluci vidí, takže i když je pro ně táta, který se postará, chová se hezky ke své ženě a vlastně i k ostatním. A věřím, že díky tomu budou i naši kluci jednou skvělí tatove a chlapi obecně. Jinak muž má vyloženě mužské zaměstnání, tak se to asi i vyrovnává 😁

    16. kvě 2019

    @jam91413 já mám na svoje dětství s tátou tak nádherný vzpomínky, že mám do smrti na co vzpomínat, věnoval se mi opravdu moc....a kdyby na to přišlo, určitě by mě hlady taky umřít nenechal 😀

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @jam91413 no, tady to tak rozhodně nebylo. Ženy si bohužel nevážil a podvadel jo, kde to šlo. Dnes už jsou mnoho let od sebe. Naštěstí pro ni😥

    16. kvě 2019

    @koncita jojo náš tatka taky uměl udělat brambory a párek 🙂 I když doma nevařil.

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @koncita ono to není o tom jestli chlap přebaluje, já tyhle příklady zvolila pouze jako příklady z mnoha. Samozřejmě je nejdůležitější to že se táta dětem věnuje a je skoro jedno jak. Ale věcné tu na konikovi ctu nářky na táty, co jen sedí u počítače, vymetaji hospody, atd. Snad mě chápeš, jak to myslím 😁

    Třeba můj táta byl takovej spíš neexistující táta, takže prostě vidím rozdíly ohromné. Cestu jsme k sobě našli až teď v dospělosti a vždycky mi to chybělo

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @jam91413 ale to se přece nevylučuje, ne? Myslím o tom mít rád svou ženu😊

    16. kvě 2019

    @apacheee díkybohu tohle neznám.....ani od tatínka, ani od manžela...je zvláštní, že oba tyto muže považuji za skvělé otce a přitom je každý úplně jiný "táta". Díkybohu za to 🙂

    16. kvě 2019
    apacheee
    autorAMBASADORKA

    @lleennttiillkkaa já třeba měla úžasného dědu, ale jako táta taky prý za moc nestál. Někdy to těm chlapům prostě trvá dyl 😁

    16. kvě 2019

    ❤️

    16. kvě 2019

    Ja jsem mela to stesti, ze muj tata byl od detstvi opravdu Tata a mame pomahal jak to jen slo. Ale ted mam jeste vetsi stesti, ze i ja takoveho muze nasla. Rodina je pro nej vsechno, travi s nami veskery volny cas, maleho koupe kazdy den, kdyz je doma tak prebaluje, s malym si hraje a uz se nemuze dockat, az k mam v srpnu pribyde dalsi malej lumpik.

    16. kvě 2019

    Ano,souhlas..beru to kolikrat jako samozrejmost a pak staci navsteva u pratel,kteri to maji "jinak" a hned to docvakne...muj tata byl na hrani,blbiny,ale nevim,zda by se dokazal postarat se vsim vsudy..manzel temer od narozeni koupe,ted i uspava (ja vstavam v noci,mala je nocni tvor),dokaze se postarat a sam rika,ze by mu to bylo lito,to nezazit..zvlast kdyz je to nejspis poprve a naposledy..

    16. kvě 2019

    Já bych třeba děti raději vůbec neměla, kdybych nebyla přesvědčená, že na to nebudu sama. Manžel zvládne obstarat děti stejně kvalitně jako já. Umí i uvařit normální jídlo😀 je fakt, že po jeho hlídání by mě čekal velký úklid 😁

    16. kvě 2019

    Můj tatínek se o nás staral - pomáhal s koupáním, přebalováním, hrál si s námi - možná více než mamka. Jedinou věc, kterou neudělal je to, že nebyl u porodu -ale v roce, kdy jsem se narodila, to nešlo. Manžel třeba takový vzor neměl a i jeho cesta k otcovství musela projít "vývojem", ale dnes jsou s prvorozenou skvělí parťáci. A musím říci, že jsem ráda, že žiji v takové době, kdy je rodičovství bráno tak otevřeně a my máme možnost pracovat na "chybách", které na nás byly tak trochu "spáchány" našimi předky - léčíme tím nejen sebe, ale i celé kolektivní vědomí.

    16. kvě 2019

    Můj tatínek byl úžasný člověk, staral se o nás se ségrou od miminek, a dělal to s láskou a radostí. Bohužel už patnáct let není mezi námi, ale mám na něho ty nejkrásnější vzpomínky ❤ Tatínek mých dětí, můj manžel, je naprosto báječný, a já věřím, že naše děti budou jednou se stejnou láskou jako já vzpomínat na své dětství. Zapojuje se do všeho, i když z domova to nezná. A ano, taky si sem tam vyslechne (často od svého otce nebo bratra), proč dělá "ženskou" práci... 🤔

    16. kvě 2019

    Tak se přidávám ke skupině,co táta pomáhal mámě.Jsem ze šesti dětí,nejstarší bratr ročník 74 a nejmladší sestra ročník 89.Pamatuji si,jak se taťka o nás staral,dokonce i vím,že pomáhal přebalovat,dokonce často i vařil(výhoda to,že byl kuchařem na vojně 😀 ),čítával pohádky,ale nejlepší bylo,když vyprávěl,upřímně uměl to lepší jak mamka,takže vždy jsem se sestrou chtěla jen od taťky,podílel se často na chodu domácnosti,chystával svačiny do škole,je to ten nejlepší táta na světě a pro mě vzor jako muž s velkým M.My bohužel hlídací babičky neměly,jedna umřela poměrně brzo a druhá nějak nejevila zájem hlídat,takže u nás se prostě střídal taťka s mamkou,chodili na směny a mezi dveřmi se většinou vystřídali.Jinak co vím,děda(taťkův taťka) nebyl dobrým rodičem co tak vím a slyšela jsem od taťky,takže od něj příklad rozhodně nemá,dle mě to je kolikrát o člověku 🙂 A můj manžel mi pomáhá také,takže jsem si vybrala dobře 🙂

    16. kvě 2019

    Můj otec s námi sice blbnul, chodil na výlety ale uvařit, okoupat, víc se zajímat to ne. Když mi bylo 10,moje mamka vážně onemocněla a najednou se postarat musel, což nedával, takže přijela jeho mamka. Přítel se i díky této zkušenosti o malou od miminka stará, zvládly spolu cely týden.. Sám v šátku by tedy nešel ale na fotbal si ji klidně sám vezme a ja si toho moc vážím...

    16. kvě 2019

    Můj táta byl v jeho generaci mužů (nar. zač.50.let) výjimka, když doma pomáhal, pral, žehlil, přebaloval, třeba koupání nás dětí byla jeho záležitost od doby, co si mě naši přinesli z porodnice a mamka hleděla na ten uzlíček a nevěděla, co sním...táta mě prý chytl, strčil do vaničky a ujal se toho...a už mu to zůstalo. Četl nám pohádky, hrál si s náma, když přišel z práce,aby mamka měla prostor na vaření, na úklid. Na druhou stranu manžel je z rodiny, která je postavená na klasických základech - žena je ta slípka v domácnosti, co se stará, aby vše bylo perfekt, domácnost se leskla, vždy uvařeno,napečeno atd.,do toho samozřejmě i péče o děti je komplet na ní a on byl ten chlap, co přece chodí do práce a dře, aby vydělával peníze, takže po návratu z práce po něm přece nemůže nikdo ještě něco chtít! Aby třeba vstával v noci k dítěti! Nedávno se mi tím snad dokonce chlubil či co, že on NIKDY nevěděl o tom, že kluk třeba prořval celou noc, že ho manželka vždy nechala vyspat v jiný místnosti, protože on to přece potřeboval, v životě prý k němu nevstával. A ještě že tchyně s ním vstávala o té půl čtvrté ráno,kdy vstávala do práce a chystala mu snídani!!! Byla to reakce na to, když se manžel zmínil, že zase za noc vstával k dceři asi 3x (já ji ani neslyšela, nevzbudila se, on má slabý spánek, že ho vzbudí všechno hned)...asi chtěl, abych se cítila poníženě nebo méněcenně, já nevím, mně třeba přijde zcela normální, že k dítěti jde ten, kdo se vzbudí, že ho nenechá řvát nebo nebude násilně budit druhého rodiče, ať s tím jde laskavě něco udělat (pokud nejde o kojené dítě, které tímto může obstarat jen ta matka)...že on se přece sobecky potřebuje vyspat. Ten druhý rodič (matka) to snad jako nepotřebuje nebo co?

    16. kvě 2019

    Generace našich otců?? Můj tatínek je ročník 44 a staral se o mě a bráchu naprosto normálně! 🙂 Ráno nás budil, dělal snídaně i svačiny, vodil mě do školky, protože mamka pracovala od 6, aby byla odpoledne brzy doma, večer nás koupal... Vždycky luxoval i nakupoval - to tedy dělá pořád 🙂 A jeho tatínek, můj dědeček se o mě staral od 2 do 4 let, abych nemusela chodit do jeslí!! Samozřejmě i za pomoci babičky 🙂 Není to žádnou generaci, je to prostě jen o tom, kdo se starat chtěl a kdo nechtěl!!! Naštěstí i můj manžel se o naše 2 děti stará už od miminek 🙂 Jediné, co by nezvládl bylo kojení 😉

    16. kvě 2019

    Můj manžel se o malého taky dokáže 100% postarat, i zastat mě v domácnosti, ale já to po něm nevyžaduju. Má dost práce kolem domu a všeho okolo. Asi je i rozdíl kde člověk bydlí, jestli ve městě v bytě, kde ta práce venku prostě není, pak bych taky chtěla aby přiložil ruku k dílu.

    16. kvě 2019

    A co nastávající matky, které vyrůstaly v dětských domovech?
    Proti nim to mají ti naši vymazlení mužíčci o 100% jednodušší nebo si to alespoň myslím. Těžké to má i žena muže, který vyrůstal bez otcovského vzoru a podle výchovy babičky - to pak není mužský, ale přerostlé rozmazlené dítě 😀

    16. kvě 2019

    Manžel se taky stará o děti, se vším mi pomáhá, když je i není třeba..teď je třeba s mladším synkem v nemocnici (byl na operaci s hypospadii) a ja si toho vážím, protože bych to psychicky asi nedala - jsem hrozná cíťa🤣.. jinak moje babička říkává, že jsem si dobře vybrala, že ona má 4 děti, z toho jednou dvojčata a že byla na všechno sama 😀

    16. kvě 2019

    Naprostý souhlas

    16. kvě 2019
    Komentář byl odstraněný

    Naprostý souhlasJa sama jsem měla úžasného tatínka (bohužel už umřel) byl to můj dívčí princ z pohádky , strašně moc mi chybí.Kdyz ještě žil skoro za mou dcerku i dýchal kdyby to šlo úžasný byl nejen jako táta ale i dědeček
    No a já jsem šťastná za to že takový je teď i můj manžel,dceři se věnuje od porodnice ne na 100 ale 200 procent,sestřičky si dělali legraci ze kdyby to šlo tak.by snad i sám kojil 😀 dělá to všechno sam od sebe a rad, dcerka má 4,5let a není snad den co by spolu nějak nelumpacily nebo si prostě nehrály,nepovídali atd .Mrzí mě že takové štěstí nemají všechny děti.

    17. kvě 2019

    Hezky napsano.... 🙂

    me vadi extremy z obou stran...

    Je mi lito chlapu kteri po celodenní šichte at je psychicky narocna , fyzicky nekdy i oboji dojdou domu za zenskou , ktera je hned zaprahne a prijde ji ze se chlap musi hned doma otacet .... Od uklidu po deti vsechno ...

    Nebo mam zlost na chlapy kteri prijdou domu z prace otevrou pivko usednou k pc hodku pohrajou s detma a tim si odbyli svoji povinnost ! ....

    Ono to vsechno musi byt trosku v nejake rovnovaze 🙂

    Ono zase v podstate ja si to moc nedokazu predstavit jinak nez jak popisujes...ptz kdyby neumel chlap nahradit mamu , nevedel oblibenou pohadku , neumel vymenit plinku , nakrmit nebo zabavit dite, vzit ho nekam ven nebo kamkoliv ... Potom by vlastne dite nevychovaval on ale jenom matka a on by tam byl jen na penize a na privrtani policky ??? !!!

    17. kvě 2019