icon
1 / 1
avatar

Ze stejného důvodu jsem se také objednala, jdu v půlce září a staženou prdel mám už teď...

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Veru, nevíš, jestli se dá jít i při kojení?
Protože už kojím v podstatě v kuse tři roky a mám ta prsa celá taková bouličkatá, takže bych opravdu nepoznala nic...A byla bych klidnější kdybych věděla, že jsou ok. Jen nevím, jestli má smysl tam jako kojící chodit. Kojit ale budu (doufám) ještě třeba dva roky.

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@msonulka moc držím pěsti. Mě občas tak bolela prsa, že jsem měla fakt chvilkama obavu. Spadl mi kámen ze srdce, ne že ne...

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@madbetka ano, i jako kojici muzes jit ;)

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@madbetka kdysi jsem tenkrát někde četla, že to při kojení není vhodné, takže jsem nešla. No a před nedávnem jsem zase četla článek, že můžeš i při kojení. Takže vlastně nevím, ale pokud by se to týkalo mě, tak bych si asi pro klid duše zavolala a zeptala se přímo na místě

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@fifina86 tak to je super!

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Já chodím každý rok. Teď jsme se s Dr bavily...ona říkala, že pokud si člověk něco vyhmatne tak je to vlastně dost obdivuhodné nebo spíš náhoda...že pokud by mi teď prohmatala prsa, tak mi vyhmatne x míst, které by ji "zaujaly" a mě jako majitelce přijdou úplně normální...a že po těch letech praxe má hodně vyhmatano a že i ji kolikrát překvapí, že třeba tuk může být "tvrdý" a hmatný...

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Můžu se jen zeptat, proč UTZ a ne mamograf? 😉

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@madbetka @apacheee myslim, ze @malenka3 to jako kojici resila.
@jamborka mamograf az ve “vyssim veku”.

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@maudd přesně, já si tam vždycky nahmatám kde co 😂

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@fifina86 Bezva, díky, tak se musím dokopat k tomu se objednat!
Poslední dobou je toho nějak moc, až mě to děsí. Moje dvacetiletá ségra si nahmatala bulku, naštěstí tukovou, ale o to víc o tom přemýšlím 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Já už byla 2x, navedl mě na to právě příspěvek VZP. Minule mi i nabízeli výúku samovyšetření, akorát jsem to kvůli práci a pak koroně zatím nevyužila.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Taky chodím na ultrazvuk jako samoplátce pravidelně každý rok 🙂
@jamborka mamograf je až nejdříve od 40let

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@jamborka jak píše
@fifina86 na mamograf se chodí až později, mám takový pocit že po 40, ale to nevím jistě

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee já právě taky a jelikož jsem plasan, tak vždycky padím na konzultaci

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@madbetka já si dala závazek, že se musím objednat, když umřela Léňa, ona k tomu moc nabádala

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee @dzejnin mamograf až od 45, mám 41 a zatím jen ten UZV jako samoplátce.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Diky za pripomenuti. Taky si vsimam, ze je toho posledni dobou vic. Objednam se 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@betelgeuzz já ještě ani nezjišťovala, jestli mi naše pojišťovna proplatí, šla bych tak jako tak, ale je super, když přidají. Spousta lidí pak možná půjde

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@voskovkyapastelky přesně to bylo účelem příspěvku, musí se o tom mluvit a připomínat, aby se to stalo normou - stejně jako prevence u zubaře

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee ja uz si to zabehla, 2x rocne zubar, 1xgynekolog, 1x prsa a 1x za 2 roky praktik preventivka.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Taky chodím každý rok.
Jen upozorním, že VZP hradí, ale jen od specializovaných pracovišť, jejichž seznam vedou, tak doporučuju nejdřív mrknout.

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@fifina86 mám to taky tak, jen k tomu praktikovi moc nechodím. A ani mi o nějaké prevenci nikdy nic neříkala:(

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee Její příběh se mnou hodně zamával ☹ Do té doby jsem fakt myslela, že při kojení jsem tak nějak "chráněná"...
Mám mammocentrum kousek od baráku, jezdím kolem do Kauflandu, nemám se moc na co vymlouvat, tak díky za další nakopnutí, že bych fakt měla 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@antoinet děkuju za poznámku, ohledně proplácení jsem nezjišťovala zatím vůbec nic

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@madbetka 🍀

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Byla jsem na jaře, po dlouhé době a bylo příjemné slyšet, jak moje prsa "jen kvetou" a vše je v pořádku.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@jamborka protože mamograf je RTG zátěž a je třeba brát v potaz poměr prinos-riziko. Kdežto sono je obyčejný ultrazvuk, neškodný, tudíž dokonalá cesta prevence pro všechny...

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@madbetka já to řešila nedávno. Moje mamka za posledních 5 let měla 2x rakovinu prsu. Kojím 3 roky, na to vyšetření můžu 6 měsíců po ukončení kojení. Jinak to prý nemá smysl. Tp mi řekli u nás v mamologickém centru. Samozřejmě teda pokud si něco nahmatáš, tak dříve.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@tesinka Aha, díky. Tak asi zavolám tady k nám a uvidím, co mi řeknou 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee uz jsem se objednala 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@nebetka to se asi poslouchá dobře. Moje prsa už asi sice odkvétají, ale hlavně ať jsou zdravá, parády už jsem s nima zažila dost 😂

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@koncita děkuji za vysvětlení!

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee za málo 😊

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@tesinka to je stejně zvláštní, jak se ty informace rozcházejí:(

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Chodim uz od dvanacti let,kdy jsem mela cystu. Behem prvniho kojeni jsem mela casto zanety,coz mi doktor na sonu vysvetlil,ze mam proste takove prsni zlazy... Ted tam mam jeste nakou boulicku tukovou,kterou bych si sama nahmatla a byla vyplasena,ale vim o ni driv.Je sledovana a neroste.Ted se mam zas objednat,at kouknou,jestli je to porad dobry

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@voskovkyapastelky teda, to je rychlost 😀 ono prostě není nač čekat🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Chodim pravidelne uz nekolik let. Letos VZP proplaci celych 500 kc

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee jednou za 2roky ti pojistovna proplaci preventivku - prectu nejake obrazky (nemam bryle), poslechne, promacka bricho, koukne na zada, zmeri tlak a posle na odver krve a das moc.

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@paulline však to je taky v pořádku, podle mě by to mělo být proplacené. Obzvlášť, když člověk ví, jaké "kraviny" se proplácí a důležité věci pak ne:(

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@fifina86 díky, dobré vědět🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Každá by měla opravdu chodit na preventivní prohlídky. Sama jsem si tim prošla. Naštěstí mi prso zachranily a odebrali jen kus prsni žlázy a uzliny z podpaží 🙏🏻

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@danca9257 a přišlo se na tom právě při takovéhle preventivce, aniž bys něco tušila?

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee mno, však jsem to hned říkala doktorce. Udělala mi vyšetření sama. Říkala, že ok a jsme domluvené, že mi napíše papír k nějakému svému známému specialistovi. Protože samozřejmě prevence při pozitivní rodinné anamnéze je důležitá.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@tesinka nechala sis udělat genetický test? Já mám totiž taky pozitivní RA a zatím jsem byla u geneticky, ale jen posoudila riziko z dotazníku....na krev mi vyšlo "nízké" riziko a musela bych ho platit....je to raketa, tak zatím vaham...jinak mi vyšlo procentuelne vyšší riziko o 7%

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@tesinka a myslím test BRCA gen.....

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Mne v mamacentru kvůli velikosti prsou utz neudělali, poslali mne na mamograf a řekli, ať přijdu na další ve 40. Takže ne každý má tu možnost :(

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee jdu zitra, boli me prso uz 2 mesice a jsem uplne na nervy😭

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@anielkha a vidíš, mně na sonu doktorka řekla, že ty moje melouny jsou super přehledné a krásné se zobrazují. Byla jsem překvapená, ale prý velká i obří prsa nemusejí být překážkou....ale samozřejmě nechci popirat, že to může být i jinak. Ale napadá mě....zkusit jiné centrum, ev.lekare?

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@anielkha to by mě vůbec nenapadlo. Nezkusila jsi to ještě někde jinde?

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Chystáme se s kámoškou za 14 dní. No nebudu kecat, mám strach, protože máme v rodině genetickou zátěž. Ale budu věřit, že to bude všechno v pořádku 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@gramli moc držím pěsti a jestli tě uklidním, tak mě taky jednu dobu prso fest bolelo a dobrý! 🍀

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@elinka89 já taky věřila, ale říkala jsem si, že i kdyby jo, tak je prostě lepší vědět a něco s tím dělat, než žít v nevědomosti a pak může být pozdě

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@koncita hele zatím ne, vím jen, že mamka byla tenkrát na genetice a jen jsem četla, že vzhledem k recidivě a tomu že jsem prodělala IVF si mám dávat bacha a víc se hlídat. Věřím své gyndařce a tam kam mě pošle tam půjdu. Teď vzhledem ke kojení dělám jen samovyšetření a případně prohmátne moje doktorka, mno.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee to máš pravdu

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@tesinka jasně, to vubec nezpochybňuju. Mně tu genetiku gyndarka teda sama doporučila. Každopádně přeji v tomto ohledu hodně zdraví a štěstí 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@madbetka chodím každý rok, ať jsem těhotná nebo kojící. Sice jsou prsa míň přehledná, ale dají se zkontrolovat.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@koncita v pohodě, já jsem ráda, že jsi mi to napsala. O téhle možnosti jsem nevěděla. Poptám se 😉. Naposledy jsem primárně řešila antiko. 😀

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@koncita ne, nezkousela, je to celkem vyhlášené centrum. Prsa mám opravdu velká, jako opravdu žádná E 🙂 a k tomu 70 obvod. Vysvětlovala mi, ze utz vidí jen do určitě hloubky, takže u mne by tam neviděla.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Ok, chápu. Ale jinde by to třeba aspoň zkusili 🙂 ale neryju do tebe 🙂

Odpověz
27. srp 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@koncita celkem racionálně mi to doktorka vysvětlila, ukázala na snímcích a řekla, ze by mne zbytecne patlala gelem. Následně poslala pro jistotu na mamo.

Nevím. Zprávu jsem dala gynekolozce a ta to taky nerozporovala.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee zjistila jsem to sama, nahmatala jsem si bulku v prsu. A hned tyden na to jsem sla na gyndu a tam jsem to rekla i doktorovi. Ten mi okamzite vypsal zadanku na sonografii, protoze s tema myma nulkama by mamografie ani nesla🤭😂 Sla jsem na sono a tam se jim to nelibilo, takze me okamzite poslali na onkologii. Biopsii mi nedelali jelikoz to bylo veliky jako vejce, takze se bali do toho nejak stourat. Biopsii delali az po operaci, kdyz to vyoperovali.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@madbetka Ja taky chodim pravidelne na sono. Naposledy jsem byla, kdyz jsem kojila, dopredu jsem to nezjistovala, zda se muze ci ne, oznamila jsem to na miste. Duvod je ten, ze tehotenstvi, kojeni,planuju dalsi tehotenstvi, kojeni...to muze byt i nekolik let nez nebudu tehotna/kojici....Dr celkem neprijemna, ze co tam jako vubec lezu....byla jsem trosku v soku, nezmohla se na adekvatni reakci... to by me teda zajimalo, zda by mi podepsala, ze zensky, co koji, rakovinu dostat nemuzou....asi ne ze....

Odpověz
27. srp 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@laton a udělala ti to vyšetření vůbec?

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Chodím už asi 20 let. Každý rok na ultrazvuk a každý půl rok do poradny. Nikdy jsem nic neplatila. Když jsem byla těhotná poprvé, řekli mi přijďte po ukončení kojení (to už je cca 13 let). A teď když jsem byla těhotná potřetí tak mi bylo řečeno ať přijdu po šestinedělí...rekla jsem že kojím a v pohodě,

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apachee Ano, udelala. Myslim, ze do zpravy napsala neco v tom smyslu, ze doporucuje dalsi kontrolu po ukonceni kojeni. Ja samozrejme chapu, ze to muze byt hure rozpoznatelne pri kojeni (nebo si to aspon myslim), ale porad lepsi nez nic....

Odpověz
27. srp 2020
avatar

Já chodím (ne)pravidelně co 2 roky od té doby co mamka začala chodit na mamograf, takže nějakých cca 10 let, chodily jsme společně. Teď mám teda pauzu skrz těhotenství, kojení, další těhotenství... ale asi se před porodem ještě objednám, co vím, tak u nás s tím nemají problém, normálně vyšetřují, jinak by to taky mohlo být na pořadu dne až za nějakých 5 let. A prsa mám teď H/I, předtim teda asi o fous menší a nikdy jsem skrz to neměla s vyšetřením problémy. (Napadá mě, že možná záleží na přístroji, gynekologové mají přeci taky různé ultrazvuky s různou kvalitou zobrazení, ale to je jen úvaha.) Každopádně doktorka nikdy neříkala, že by viděla nějak hůř a i kdyby, tak za mě lepší alespoň částečná prevence, to co by UTZ neviděl při samovyšetření stejně nenahmatám, respektive předpokládám, že tak jako tak toho zkontroluje víc a lépe, než já sama.

Odpověz
27. srp 2020
avatar

@apacheee na mamograf se může i dřív, ale je vhodnější pro větší prsa. Byla jsem na něm před pár lety a měla jsem problém tam ten svůj plochý hrudník správně vložit. Je to přesnější než ultrazvuk, který třeba něco neodhalí. Každopádně už tam teď pár let nechodím a taky si říkám, že bych v rámci prevence měla, ale mi tehdy řekli, že je zbytečné chodit každý rok v tak mladém věku.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Chodím každý rok jako samoplátce už dlouhé roky pro svůj klid poté, co můj skvělý mamo lékař odešel navěky. Chodila jsem k němu od 14 let od první bulky. Dále už žádný zástup tak dojíždím jako samoplátce do jiného města a úplně v pohodě. 💞 prevence musí být 💝

sticker
Odpověz
28. srp 2020
avatar

Je mi 33 a na utz prsou jako samoplatce jsem byla zrovna v úterý po páté... takže chodím pravidelně už 5 let... také tam jdu vždy se staženým zadkem, vysokým tlakem a bolenim břicha, ale zatím je vše v pořádku, tak jsem strašně ráda... Chodím pro svůj klid a jsem vždy od dr. tam i na gynde pochválena...

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@apacheee Prosím tě a vážně za rok? Ještě před 40 jsem také chodila na UTZ do Mama centra v Praze a vždy říkali, že 1x za 2 roky. Stejně jako na mamograf.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@betelgeuzz já se letos v lednu chtěla objednat na UTZ a už mi ten online objednávkový formulář psal, že mám v květnu 40 a že už se mám objednat na mamograf, tak sem byla

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Taky chodím pravidelně (jako samoplatce) každý rok. Krom těhotenství a kojení. Teď jsem dokojila a mám prý přijít až půl roku po úkoceni kojení. Tohle mi zrovna včera řekli, když jsem se chtěl objednat.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Chodím od 30 let, hradí mi to pojišťovna jelikož to mám předepsané z genetiky kvůli výskytu v rodině. Babička z mamčiny strany na to zemřela mladá ☹ takže poprvé jsem byla v těch 30, to jsem plně kojila a v pohodě ultrazvuk udělali a neříkali že by to vadilo. Strach jsem neměla, spíš jsem byla klidnější když mi řekli, že vše ok 🙂

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Chodím pravidelně, od 35 na mamograf, každé 2 roky...předtím na UTZ, každý rok, ale mám špatně čitelná prsa, takže mamograf je pro mě lepší, píše mi to Dr.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Za 2 tydny jdu na kontrolu jako samoplatce 🙂 Je mi 27, nekojím rok 🙂

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Na Slovensku je dokonce UTZ prsu povinný (jednou ročně) jako třeba návštěva zubaře a je placený ze zdravotního pojištění. 😉 V ČR bylo pro mě docela překvapení, že to funguje jinak.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@madbetka ja byla pri kojeni, mela jsem bulku, tak jsem mela nahnano, byla to nastesti jen ztvrdla mlecna zlaza... pak jsem byla i 2 roky po ukonceni kojeni, na tom samem miste bulka a porad jen mlecna zlaza 🙂

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Tak jsem se taky objednala. I když v tom objednávácím systému psali, že vyšetření není vhodné pod 40. Nechápu. Vždyť jako samoplátce jim může být fuj, jestli mně je 20 nebo 40.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@madbetka na to kojení nejsou názory úplně jednoznačné, ale...
Chodím od 35 let na sono každý rok. Do mamologického centra. Jako prevence. Před lety mi řekl doktor, že mám přijít na další kontrolu za rok i v těhotenství nebo kojení. Byla jsem tam jako těhule a byla tam jiná doktorka. A dostala jsem takovej bugr, že co tam jako dělám, že prsa vypadají jinak, když jsem těhotná a mám přijít, až dokojím.

Moje gyndařka nechápala, že to je nesmysl. Stejně jsem šla zas, teď, když kojím. A sono v pohodě. Je mi 38 let. Nebudu čekat třeba do 40, až dokojím. Rakovina prsu je pak otázka rychlosti a tolik let čekat je fakt hazard.
Takže k věci - prsa vypadají v těhotenství a kojení jinak. Vyšetření nemusí být stoprocentně průkazné a je lepší , když Dr ví, že kojíš. Ale není pravda, že to nemá smysl. I kojící ženy trpí nádory, takže rozhodně se nenech odbýt a zastrašit. I kdyby sis měla vymyslet, že tě tam něco bolí, aby na tebe nekoukali jak na blbce. Podotýkám, že ta doktorka prskala, i když jsem byla samoplátce, nechápu, že není ráda, že se o své zdraví starám.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Ahoj mám teď úplně stejn myšlenky, můžu se zeptat u koho jsi byla a jak dlouho čekala? Klidně napiš do IP.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@loupacek A objednala ses na ultrazvuk nebo na mamograf?

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@katajanci já mám ještě větší prsa, asi jsem fakt extrém - 70L

Ale jo, já z toho dobrý pocit nemám, ze nechodím na prevenci.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@richz tak jsem to schválně hledala. mamograf je jako běžná prevence od 45 let po 2 letech. Některé pojišťovny přispívají na prevenci, často to mají do 44 UZV (některé od 30, některé od 19) a od 40 do 44 mamograf, takže v tom překryvu je možné oboje.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Nedávno jsem narazila na poměrně kontroverzní názor, že předčasná diagnostika v některých případech rakoviny může spíše škodit než pomáhat. Nevím, jak se k tomu postavit. Viz přiložený graf

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@jamborka mam ted čerstvou zkušenost, kdy jsem behala s neznámým útvarem po vsech certech... UTZ je méně invazivní (mamograf je vlastně rentgen) a dokonce odhalí více věci, než mamograf - po nálezu mamografem následuje stejne kontrolní sono. Mamograf je ale rychlejší a vidis vse komplexně, takze starším ročníkům dělají ten a az pak dovysetruji na UTZ (podle primáře mamograficke kliniky).

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@janneke vzhledem k tomu, že to je pro kategorii od 50 let, kdy je incidence rakoviny prsu nejvyšší, tak bych se takovou analýzou vůbec netrápila, zajímalo by mě víc, kdyby to bylo třeba od 35, protože posun rakoviny prsu do mladších let je v posledních letech patrný. Každopádně bych neřekla, že to škodí, zobrazovací metody nejsou samospásné a to, že je třeba na sonu nějaký nález a až z biopsie se zjistí, že to není nádor, to nepovažuju za takový problém. Tak tedy čtu ten graf já.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Od 35 chodím pravidelně. Ale teda nikdo mě nikdy nechválil. Když to tady někdy na koni čtu, mám pocit, že oproti jiným narážím na nějaké nesdílné lékaře 😀 Ale nevadí, podstatné je pro mě vždy sdělení, zda je daná věc v pořádku.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@malenka3 Vžij se do situace, že ti doktor řekne, že na sonu "něco" vidí, a že musíš na biopsii. Na tu čekáš řekněme týden. Na výsledky čekáš dalších pár dní. Mezitím šílíš a už se vidíš bez vlasů a napůl mrtvá.. pak ti řeknou, sorry jako, omyl.
A co těch 5 žen, které byly "unnecessarily treated" ? To bych byla asi fakt nas.aná.
Ten graf je pouze o rakovině prsu (a škoda, že se zabývá pouze ženami nad 50). Celý článek, který jsem četla, byl o tom, že se například ve vyšším věku člověku odhalí rakovina, která se začne léčit, ačkoliv je reálná šance, že by ten člověk s tím žil bez problémů třeba ještě 10 let, v klidu, o ničem by nevěděl, žádné starosti a bolesti by neměl.
Nejsem zásadně proti prevenci, ale vím, že není všespásná. Strkání hlavy do písku taky není ok.
Ono totiž doktor po preventivce na rakovinu děložního čípku v květnu může říct, paní, vše ok. A v říjnu ti diagnostikují rakovinu jinou ..

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Prosimtě, to jsi byla někde v Jc ?

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@minerva Ultrazvuk.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@minerva Když tak koukám znova na formulář, tak tam je "mamografické vyšetření." Pak rozpis cen. Nu tedy uvidím.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@janneke no, nevím, prostě to takhle nevidím. Já jsem po konizaci čípku. Taky to bylo o tom, že se něco doktorům nezdálo. Během 3 měsíců to mělo takový spád, že kdybych čekala další tři měsíce, už to byla rakovina. Příběh Lenky tady asi neznáš, že? Prostě si myslím, že radši ať jsem měsíc vyděšená, ale pak mi řeknou, že to není nádor.
Jinak k té statistice, pracuji ve farmaceutické oblasti, zdravotnické statistiky jsou jednou z hlavních náplní mě práce. Takže mám celkem pochyby o metodologii daného zdroje, nezdá se mi to moc relevantní, ale na smysluplnější hodnocení bych to musela víc projít.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@malenka3 A já jsem po chemoterapii.. Příběh Lenky znám, a nevím, na základě čeho jsi usoudila, že ne.
Tvoje pochyby jsou tvoje pochyby, o metodologii daného zdroje nebudu diskutovat.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@janneke pokud mi pošleš odkaz na zdroj článku, budu jedině ráda. Protože takhle je to graf vytržený z kontextu.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@janneke ja jsem presne ten případ, kdy tam “neco bylo” - rozjelo se kolečko vyšetření, v době korony opravdu zajimave, kdyz nikdo nepracoval, nouzový režim. Ja těhotná, 3 týdny jsem seděla doma v křesle, četla o chemoterapii těhotných, brecela jsem a manželovi jsem popisovala, jak ma vypadat muj pohřeb. Mam papir, na kterém je napsané, ze nezhoubny útvar a kontrola za rok, ale nez jsem ten papir dostala, sáhla jsem si na dno A TO VLASTNĚ NIC JISTÉHO NEBYLO! Doufam jen, ze jsem si tim stresem neohrozila ještě miminko a narodí se zdravé. Ten lékař, u kterého jsem nakonec skončila v péči mi rekl, ze prevence je nejvíc a je nejdůležitější, ale ze by ji měl delat jen opravdový odborník, protoze jinak muze udělat víc škody než užitku - viz muj případ - sla jsem na sono do našeho města - pani doktorka děla sono celého těla, od krku az po kolena a v rámci toho děla i sono prsou. Ale protoze není přímo odborník pres prsa, tak to, co mamolog jasne a okamžitě označil za neškodné, tak ji se to nezdálo a odeslala me na mamograf a dalsi vyšetření. Takze prevence jednoznačně ano, ale jen od opravdu zkušeného mamologa!

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@ekulka ano, to máš pravdu. A proto chodím na prevenci jen do centra, které je v tom balíku Mamologické prevence, kde se na to specializují.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@janneke Proto se uz pry v nekterych zemich od screeningu nad urcity vek (tusim 70 let) ustupuje.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Byla jsem už nekolikrát, teď naposledy jsem chtěla jít v dubnu, ale kojila jsem, tak mi bylo doporučeno přijít půl roku po ukončení kojení, tak jsem objednaná na prosinec...

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@malenka3 Mrkni třeba sem: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.100...

@ekulka Bohužel existují také případy, že takový lékař řekne, nic to není, jen nějaká tuková bulka, nemějte strach. A za půl roku je člověk na řadě, bác.
Taková preventivní prohlídka člověku může dát falešný pocit bezpečí, člověk posléze ignoruje signály, které mu jeho tělo vysílá, myslíc si, že to přece nemůže nic být, vždyť jsem byl(a) nedávno na kontrole..
Neříkám, že prevenci úplně zavrhuju, ale otázka je to ošemetná.

Odpověz
28. srp 2020
avatar

@apacheee já to právě řeším ... je mi 42, měla jsem karcinom kůže a prsa mě bolí už dlouho (spíše teda bradavky) ... na mamograf nechci ( jak to vůbec dělají u prsou číslo mínus jedna??? 🤣) ... tak přemýšlím o UTZ 😉

Odpověz
28. srp 2020
avatar
Odpověz
28. srp 2020
avatar

Ja zas nechápu tohle haló najednou. Na prevenci utz prsou chodím od cca 29. Vzdy jako samoplatce, letos mě čeká 6.vysetreni. Beru to jako naprosto normální prevenci a to jak to ted všichni hlasi do světa mi přijde trochu úsměvné. U nas to stoji 320,-

Odpověz
28. srp 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@madbetka Byla jsem pri kojení (ne uplne plnem). Napred me chteli preobjednat, ale vzala si me lekarka, ktera se v tom "vyzna" i pri kojeni a normalne utz udelala... takze se pripadne predem domluvit, jde to

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Letos mi bylo 32let. Tento rok jsem jako samoplátce byla už třetím rokem. A samozřejmě budu každý rok pokračovat. Rakovina prsu je u žen do 35 let ještě více agresivní... Tak prevenci zdar ❤️

Odpověz
28. srp 2020
avatar

Mmch napsala jsem do mama poradny a opravdu je velikost prsou limitující při Sonografii (záleží i na typu prsu).

Odpověz
29. srp 2020