icon

Ahoj ženy zajímá mě.. kolik času mají Vaše děti na telefonech. Zda to mají nějak omezené a jak.
Syn 11 let (6.trida) mi tvrdí jak jeho spolužáci nemají limity. Me se tohle úplně nelíbí. Ma limit na 2 h denně. Zajímá jo jen Roblox a jiné hry. Ale telefon mu vezmu pokud.. by nebyla škola v pořádku a nebylo doma uděláno to čím ho pověřím (kos, myčka)
Tak se čertí.. jak to máte nastavené Vy?

avatar

10 let - hodina denne + ctvrtek PS a k tomu kdyz se hraje fotbal tak kouka na zapas jinak nena zadnou elektroniku.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Domaci prace nedela ( stridmě ) jsem ,, rada ,, kdyz si uklidi pokoj aktovku , prevlece postel apod

Odpověz
16. dub 2026
avatar

skoro 11 a 14 a oba mají limity 2h denně.. pokud vše šlape (pomoc doma, škola, apod.), jsem ochotná prodloužit, ale oba mají tolik aktivit, že jsou celé dny fuč

Odpověz
16. dub 2026
avatar

8 a 10, limit 1h a 15 minut denne, a jeden den bez mobilu, starsi chodi s kosem, jak mu reknu, po rekonstrukci kuchyne budou oba vyklizet mycku

Odpověz
16. dub 2026
avatar

u nás děti (15 a 13) v týdnu mají limit 2h, o víkend max. 4h ... ale musí být vše v pořádku (škola, péče o zvířata, pomoc v domácnosti). Ale zase musím říct, že dny kdy mají tréninky (po+st+pá) jsou na telefonech minimálně, protože nestíhají. Když jedeme o víkend na výlet, ... tak samozřejmě také nesedí u telefonu. Když jdeme společně do restaurace, ... tak je zákaz vytahovat mobil (pokud to není akutní). Chodí spát kolem 21:30, takže se snažím hlídat, aby už tak od 20 hodin nebyli na telefonu. Na druhou stranu, když měl syn zlomenou nohu, tak byl na telefonu určitě víc času 🙈

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Holky nikdy limit neměly. Cestu zakazování moc neuznávám. Jsou mantinely, přes které jsme nešli a pokud vše fungovalo, tak si svůj volný čas určovaly samy.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Nějaký limit mají, musím ale říct, že převážně na tom mobilu jede Duoligo, případně teda Pokemon GO (který ale hrajeme taky jako rodiče a spíš i aktivněji jak děti 😀 ), dcera (11) si případně pouští písničky anebo jedou kreslené seriály na Netflixu. Sociální sítě naštěstí zatím nic. Večer telefon nechává v kuchyni na stole, takže po 8.hodině až ho nemá k dispozici.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Má limit a taky držkuje, že prý je jediný na světě, kdo ho má 😁😁😁

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Syn necelych 10 let telefon ani jine zarizeni (tablet, playstation atd.) nema.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@sebestka

Holky nikdy limit neměly. Cestu zakazování moc neuznávám. Jsou mantinely, přes které jsme nešli a pokud vše fungovalo, tak si svůj volný čas určovaly samy.

@sebestka také jsme to tak měli, dnes jsou obě dospělé a úplně normální 🙂

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@lekra

@sebestka také jsme to tak měli, dnes jsou obě dospělé a úplně normální 🙂

@lekra drive to bylo jinak

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Děti skoro 10 a 7 zatím svůj telefon (ani tablet) nemají. Respektive dcera telefon má, ale hloupý, jen aby se dovolala/napsala. Občas jim půjčím svůj, aby si chvíli něco zahráli.
Limity typu 2 hodiny popravdě vůbec nechápu, to snad ani není limit. Když si představím, že by děti trávily až dvě hodiny denně na zařízeních, to by nedělali nic jiného.
Maminky spolužaček dcery se pak diví, jak je možné, že dcera tolik čte, že jejich děti to nebaví a nemají na to čas. No proč asi, žejo... Místo aby seděla u telefonu a dělala blbosti nebo trávila čas na Whatsappu, kde ty děti v tohle věku vůbec nemají co dělat (a jsou z toho akorát problémy), má čas právě třeba na čtení

Odpověz
16. dub 2026
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Ani jeden ze synů neměli nikdy žádné limity

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Syn 11 let nemá žádný limit a rozhodně u elektroniky nesedí od rána do večera. Pokud si neplní svoje povinnosti, dostane zaracha na elektroniku.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

7 a 10 mají na hraní her max. 40 minut denně a ne každý den. Doma si uklízí pokojík, vynášejí bioodpad a koše, vyskládají myčku + co je zrovna potřeba. Ve třídě je hlavně ten starší za exota, ale na rozdíl od těch, co paří hry neomezeně, přečte x knížek za měsíc.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@patypresdevaty

Děti skoro 10 a 7 zatím svůj telefon (ani tablet) nemají. Respektive dcera telefon má, ale hloupý, jen aby se dovolala/napsala. Občas jim půjčím svůj, aby si chvíli něco zahráli.
Limity typu 2 hodiny popravdě vůbec nechápu, to snad ani není limit. Když si představím, že by děti trávily až dvě hodiny denně na zařízeních, to by nedělali nic jiného.
Maminky spolužaček dcery se pak diví, jak je možné, že dcera tolik čte, že jejich děti to nebaví a nemají na to čas. No proč asi, žejo... Místo aby seděla u telefonu a dělala blbosti nebo trávila čas na Whatsappu, kde ty děti v tohle věku vůbec nemají co dělat (a jsou z toho akorát problémy), má čas právě třeba na čtení

@patypresdevaty Já tedy elektroniku v té době neměla a číst mě taky nebavilo. Raději jsem lítala venku. Takže to nečtení rozhodně nesouvisí s elektronikou. Některé děti na to nejsou. Já osobně přišla na chuť knihám až ve věku 20+.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mishka87

@patypresdevaty Já tedy elektroniku v té době neměla a číst mě taky nebavilo. Raději jsem lítala venku. Takže to nečtení rozhodně nesouvisí s elektronikou. Některé děti na to nejsou. Já osobně přišla na chuť knihám až ve věku 20+.

@mishka87 Hm, akorát že od některých rodičů slyším vyloženě "nemají na to čas". Ale současně trávit hodinu až dvě na telefonu ty děti čas mají.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@patypresdevaty

Děti skoro 10 a 7 zatím svůj telefon (ani tablet) nemají. Respektive dcera telefon má, ale hloupý, jen aby se dovolala/napsala. Občas jim půjčím svůj, aby si chvíli něco zahráli.
Limity typu 2 hodiny popravdě vůbec nechápu, to snad ani není limit. Když si představím, že by děti trávily až dvě hodiny denně na zařízeních, to by nedělali nic jiného.
Maminky spolužaček dcery se pak diví, jak je možné, že dcera tolik čte, že jejich děti to nebaví a nemají na to čas. No proč asi, žejo... Místo aby seděla u telefonu a dělala blbosti nebo trávila čas na Whatsappu, kde ty děti v tohle věku vůbec nemají co dělat (a jsou z toho akorát problémy), má čas právě třeba na čtení

@patypresdevaty Cteni te musi bavit,zadny mobil,pocitac atd.jsem v detstvi nemela,ale knihu do ruky jsem vzala jen z donuceni. A to nemam zadny problem typu dys poruch. Slovni zasoba ok,slohove prace vzdy ok, ted v praci taky pisu pomalu slohovky...Cist me proste nebavi. I ted v dospelosti ctu tak 1 knihu za rok. Ale mam jine zaliby.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@patypresdevaty

Děti skoro 10 a 7 zatím svůj telefon (ani tablet) nemají. Respektive dcera telefon má, ale hloupý, jen aby se dovolala/napsala. Občas jim půjčím svůj, aby si chvíli něco zahráli.
Limity typu 2 hodiny popravdě vůbec nechápu, to snad ani není limit. Když si představím, že by děti trávily až dvě hodiny denně na zařízeních, to by nedělali nic jiného.
Maminky spolužaček dcery se pak diví, jak je možné, že dcera tolik čte, že jejich děti to nebaví a nemají na to čas. No proč asi, žejo... Místo aby seděla u telefonu a dělala blbosti nebo trávila čas na Whatsappu, kde ty děti v tohle věku vůbec nemají co dělat (a jsou z toho akorát problémy), má čas právě třeba na čtení

@patypresdevaty mně třeba limity vůbec nevadí, používám to i u sebe.. takový to aha, dneska u toho sedíš už dost, táhni dělat něco jinýho.. děti se rychle zapomenou ve dnech, kdy třeba prší, vše mají hotovo, takhle je to stopne a nazdar.. to je ale spíš otázka víkendů, přes týden na to není čas.. zkoušela jsem to bez limitů a úplně to u nás nefungovalo podle mých představ 😀

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@patypresdevaty

@mishka87 Hm, akorát že od některých rodičů slyším vyloženě "nemají na to čas". Ale současně trávit hodinu až dvě na telefonu ty děti čas mají.

@patypresdevaty kluk přijde ze školy a jde ven buď hned a nebo třeba za hodinu. A ano, třeba hodinu hraje hru s kamarády nebo si dělá svojí hru. Každý rodič to má nastavené jinak. To je jako s kroužkama. Někdo jich dítěti naseká 5 týdně, někdo dítě nedává ani na jeden kroužek. Kluk kroužky nemá, jelikož na sport není a nic jiného ho u nás nezaujalo. Takže jsme rádi, že chodí s kamarády ven. Pokud jednou za čas kvůli špatnému počasí zůstane celý den doma na počítači, nehroutím se z toho. Sama jsem nesnášela, když mě někdo nutil číst, tak to nebudu dělat ani svému dítěti. Občas se snažím s ním najít nějakou hezkou knihu. Ale problém je v tom, že spousta knih nezaujme hned od začátku a tím pádem jí kluk odloží, protože ho nezačne hned bavit.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@kristyn86

@patypresdevaty Cteni te musi bavit,zadny mobil,pocitac atd.jsem v detstvi nemela,ale knihu do ruky jsem vzala jen z donuceni. A to nemam zadny problem typu dys poruch. Slovni zasoba ok,slohove prace vzdy ok, ted v praci taky pisu pomalu slohovky...Cist me proste nebavi. I ted v dospelosti ctu tak 1 knihu za rok. Ale mam jine zaliby.

@kristyn86 je to priklad, nerikam, ze musi kazdeho bavit cteni. Fakt je ale ten, ze mobil cas zere a ve vetsine pripadu zbytecne. Vidim to i u sebe, ze se u toho kolikrat zaseknu na delsi dobu nez bych chtela.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
apacheee
AMBASADORKA

U nás budeme z pohledu většiny asi úplní Herodesové, naši kluci mají na hraní na mobilu limit 20 minut denně. Plus dělají ještě Duolingo (cca 15 minut denně)

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@rencinka87

Syn necelych 10 let telefon ani jine zarizeni (tablet, playstation atd.) nema.

@rencinka87 to me zajima, jak resi skolu, ucivo nebo se domlouva s kamaradama, ze pujde ven?

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@kakba

@rencinka87 to me zajima, jak resi skolu, ucivo nebo se domlouva s kamaradama, ze pujde ven?

@kakbasice to nebylo na me,ale synovi je 9,5 let..K uceni mobil ani tablet nepotrebuje. Ani doma,ani ve skole. A s kamarady se domluvi bud ve skole nebo se najdou venku nebo proste jde k jejich domu a zazvoni. A to nejsme zadna vesnice,ale prazske sidliste. Na ruce ma digi hodinky s narizenym alarmem,kdy ma jit domu 😀

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@apacheee

U nás budeme z pohledu většiny asi úplní Herodesové, naši kluci mají na hraní na mobilu limit 20 minut denně. Plus dělají ještě Duolingo (cca 15 minut denně)

@apacheee Tomu fandím, máme to podobně a děti tím nijak netrpí

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Syn 13, žádné limity na elektroniku nemá, hraje fotbal, florbal, chodí si zaběhat nebo s kamaradama na hřiště, takže když je mezi tím na mobilu tak mi to vůbec nevadí. Večer občas hraje na xboxu, to mi většinou řekne, že budou hrát, ale jinak to neřeším.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@apacheee

U nás budeme z pohledu většiny asi úplní Herodesové, naši kluci mají na hraní na mobilu limit 20 minut denně. Plus dělají ještě Duolingo (cca 15 minut denně)

@apacheee U vás myslím ani na víc není čas, ne? 🙂 Pořád jsou na tréninzích, soutěžích apod. Takže volný čas mají vyplněný dostatečně. 20 minut denně mi přijde docela striktní, ale pokud je to OK pro všechny, tak tím líp.
Já třeba sama za sebe jsem na mobilu docela hodně (seriály, podcasty...). takže pak by mi přišlo pokrytecké dětem zakazovat mobil/tablet úplně a sama u toho sedět. A manžel zase hraje na PC večer hry.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Syn v létě 12 let, nemá žádný limit. Telefon má proste jako ja.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Kluci 14 a 16 let, nikdy limit neměli.
Pokud vše šlape jak má, ať je to škola, povinnosti, spánková hygiena, vztahy, neřešíme limity.
Jsou dny, kdy jsou na mobilu, notebooku více, a dny, kdy skoro vůbec. Hodně věcí do školy, odkazů do hodin, úkolů, mají od covidu on-line přes edu page, bakaláře, přijde nám to už běžné, že i čas přípravy do školy tráví on-line.
Jedno omezení máme všichni, ať doma, v hotelu - u snídaně, oběda, večeře, hygiena, vždy bez mobilu, nikdo s tím problém nemá.
V okolí kluků už dlouho vidím, že děti co mají limity, zákazy, jsou schopní hrát až do brzkých ranních hodin, kdy rodiče spí a vůbec netuší, protože Family link…

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@veronicka89

@lekra drive to bylo jinak

@veronicka89 Ale nebylo. Moje mladší má 14, mobil jsem nikdy nezakazovala a světe div se, hraje na různé hudební nástroje, zpívá, maluje, háčkuje a já nevím, co všechno.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mishka87

@patypresdevaty Já tedy elektroniku v té době neměla a číst mě taky nebavilo. Raději jsem lítala venku. Takže to nečtení rozhodně nesouvisí s elektronikou. Některé děti na to nejsou. Já osobně přišla na chuť knihám až ve věku 20+.

@mishka87 Tak čtení je hlavně koníček..někdo ho má, někdo ne. Souhlasím s tebou.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Ještě podoktnu, že dětem se dávají limity, ale že u rodičů vidím mobily v ruce téměř pořád, top je v pořádku? Děti se učí od svých rodičů. A když vezmu dítě a půjdu s ním radši do lesa, tak fakt si na mobil nevzpomene.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Dcera 9 let má hodinu denně i o víkendu. Samozřejmě když někam jedeme dýl autem, tak ji ho případně prodloužím a na delší cesty bereme i Nintendo Switch. Ma pak jeste hodinu samostatně limit na Duolingo. Limit můžu dle potřeby prodlužovat. Je to limit jen na hry a YouTube, soc sítě krome WhatsAppu nema, ale na WhatsAppu si píše i se svým tátou, takže tam limit nemá. Ale telefon se ji od 19:30 do 6:30 přepne do spankoveho režimu a uz ji tim pádem nechodi notifikace z žádné aplikace a nikdo se ji nedovolá. Tu hodinu denně si většinou vyplácá po tom co přijde ze školy a my ještě nejsme doma a pak ma stejně smůlu. V klasickém školním režimu ji ten limit nenavýším. I ta hodina mi někdy přijde moc. Každopádně to hlídám i já tak nějak pocitově, tím ze nemá ten limit na WhatsApp aby si tam kdovíjak dlouho nepsala s kamaradkama, občas si s nima i zavolá, když sou jedna nebo druhá nemocné, ale hlídám aby tim netrávila celé odpoledne.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Moje děti žádné limity nemají.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
apacheee
AMBASADORKA
@ninive211

@apacheee U vás myslím ani na víc není čas, ne? 🙂 Pořád jsou na tréninzích, soutěžích apod. Takže volný čas mají vyplněný dostatečně. 20 minut denně mi přijde docela striktní, ale pokud je to OK pro všechny, tak tím líp.
Já třeba sama za sebe jsem na mobilu docela hodně (seriály, podcasty...). takže pak by mi přišlo pokrytecké dětem zakazovat mobil/tablet úplně a sama u toho sedět. A manžel zase hraje na PC večer hry.

@ninive211 hele, je to o prioritách, kdybychom je nechali dělat si úplně co chtějí, určitě by zvládli najít na mobil/tablet více času. Učíme je ale spíše trávit volný čas smysluplněji, jako rodina společně - minimálně dokud o to stojí. Tím samozřejmě nechci kritizovat nikoho, kdo to má jinak, my to máme takhle

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@kakba

@rencinka87 to me zajima, jak resi skolu, ucivo nebo se domlouva s kamaradama, ze pujde ven?

@kakba Tak na školu telefon nepotřebuje a když chtějí ven, tak se můžou domluvit ve škole nebo na hřišti den dopředu. Nevím, proč se dnes dělá, že to bez mobilu nejde. Může bez něj fungovat. Úplně normálně.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mabs

@kakba Tak na školu telefon nepotřebuje a když chtějí ven, tak se můžou domluvit ve škole nebo na hřišti den dopředu. Nevím, proč se dnes dělá, že to bez mobilu nejde. Může bez něj fungovat. Úplně normálně.

@mabs u nás by to třeba bez mobilu nešlo. Kluk od první třídy chodil z družiny sám v 16:30, pokud jsem byla v práci (dělám do večera). Muž jezdil v té době z práce po 17 hodině, takže nějakou dobu byl sám doma. Od 4. třídy do družiny nechodí a tak je více sám doma. A popravdě s telefonem ho máme více pod kontrolou a vždy můžu zkontrolovat, kde zrovna je nebo byl. Osobně nesnáším, když u nás někdo zvoní nebo klepe na okno, jestli půjde kluk ven, jako to dělá jeden jeho mladší kamarád. U něho jediného to toleruji, jelikož má ze zdravotních důvodů hodně omezený čas na telefonu a tak se většinou nemají jak dopředu domluvit. Ostatní kamarádi přešli na telefony a tak se domlouvají jimi.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mishka87

@mabs u nás by to třeba bez mobilu nešlo. Kluk od první třídy chodil z družiny sám v 16:30, pokud jsem byla v práci (dělám do večera). Muž jezdil v té době z práce po 17 hodině, takže nějakou dobu byl sám doma. Od 4. třídy do družiny nechodí a tak je více sám doma. A popravdě s telefonem ho máme více pod kontrolou a vždy můžu zkontrolovat, kde zrovna je nebo byl. Osobně nesnáším, když u nás někdo zvoní nebo klepe na okno, jestli půjde kluk ven, jako to dělá jeden jeho mladší kamarád. U něho jediného to toleruji, jelikož má ze zdravotních důvodů hodně omezený čas na telefonu a tak se většinou nemají jak dopředu domluvit. Ostatní kamarádi přešli na telefony a tak se domlouvají jimi.

@mishka87 a co je za problém, že se staví? Mně právě třeba docela baví, že to je takové to dobrý den, může Vašík ven? jako bylo úplně běžné za nás 🙂

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@dashyyy

@mishka87 a co je za problém, že se staví? Mně právě třeba docela baví, že to je takové to dobrý den, může Vašík ven? jako bylo úplně běžné za nás 🙂

@dashyyy Mě to prostě leká a nedělá mi to dobře. Narušuje mi to můj klid

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mishka87

@dashyyy Mě to prostě leká a nedělá mi to dobře. Narušuje mi to můj klid

@mishka87 chápu 🙂

Odpověz
16. dub 2026
avatar

45 minut na cokoli. Pokud potřebuje něco ještě doresit školy prodloužíme. Ale na zábavu 45 minut a nejede přes to vlak.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Bez limitu

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mabs

@kakba Tak na školu telefon nepotřebuje a když chtějí ven, tak se můžou domluvit ve škole nebo na hřišti den dopředu. Nevím, proč se dnes dělá, že to bez mobilu nejde. Může bez něj fungovat. Úplně normálně.

@mabs Kde prosím tě bydlíš? Dítě máš samostatný? Když je dítě nemocný, úkoly zajišťuješ ty? S tímto tématem je otevřených spousta otázek. Nedokážu si představit, že holky nemají mobil, když já jsem třeba na druhé straně republiky a řeším vše na dálku. Pokud to někomu vyhovuje tak v pořádku. Mě to usnadňuje život, že existuje mobil.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Dcera 12 let, nemá dovolený žádný čas.Pokud si chce zavolat s kamarádkama nebo si něco vyhledat,nebo kouknout na film, musí se mě zeptat.Nevidím důvod, proč by měla sedět na mobilu.Měla jsem to tak vždy,ale teď pro mě je i dost odstrašující manželova dcera, která má naprostou svobodu a ta v 15 letech žije jen ve škole a doma zavřená v pokoji u mobilu a notebooku.Doma nemusí vůbec nic,spí třeba jen 3 hodiny,nemá žádné zájmy a je zcela mimo realitu,kdy není absolutně schopná fungovat v reálném životě.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Mám syna 8 a půl roku a telefon nemá, nechce, nezajímá ho to. A neznám v okolí žádné dítě jeho věku které by telefon mělo. Žiju v Francii teda, tam se proti dětem u obrazovek silně brojí. Počítám že na druhém stupni ZŠ se to pomalu změní. Limity bych pak chtěla nastavit. 2 h denně mi přijde až moc. U nás říkají hodinu denně max. Tak uvidíme.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@bigbig

Mám syna 8 a půl roku a telefon nemá, nechce, nezajímá ho to. A neznám v okolí žádné dítě jeho věku které by telefon mělo. Žiju v Francii teda, tam se proti dětem u obrazovek silně brojí. Počítám že na druhém stupni ZŠ se to pomalu změní. Limity bych pak chtěla nastavit. 2 h denně mi přijde až moc. U nás říkají hodinu denně max. Tak uvidíme.

@bigbig tak 8 let a treba 13 let je dost rozdil, 8 lety decko nepotrebuje mobil, to je jasny

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@kakba

@mabs Kde prosím tě bydlíš? Dítě máš samostatný? Když je dítě nemocný, úkoly zajišťuješ ty? S tímto tématem je otevřených spousta otázek. Nedokážu si představit, že holky nemají mobil, když já jsem třeba na druhé straně republiky a řeším vše na dálku. Pokud to někomu vyhovuje tak v pořádku. Mě to usnadňuje život, že existuje mobil.

@kakba presne tak, syn je samostatná jednotka, nestojim mu za zadkem a neresim vse za nej - zadani uciva, testy, ukoly atd, vse maji psane na webu skoly - kontroluje a hlida si to sam, je to jeho zodpovednost. Veci do atletiky - zmeny treninku, nominace na zavody atd - vse pres mobil. Jizdenky na mhd - pres mobil. Atd atd.Neni to jen o tom, ze tam decko sedi a paří hry. Žijeme v dobe, kdy se prostě tyhle veci resi online a je to za me taky velke usnadnění vseho. Chce to zdravej vztah k technologiim, naučit ty decka, jak s nima pracovat, aby to jeste bylo v norme, pak nejsou potreba zadne limity.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Navíc syn byva opravdu casto mimo domov, at jsou to treninky, závody, soustředění, víkendovky s turistakem a ja s nim prostě chci být ve spojeni. Ano, jak jsme to delali driv a jak jsme prezili dětství bez mobilu.....no prezili, ale je jina doba, takže kdyz jsou ty možnosti, proc s nim nebyt v kontaktu jak to jen jde?

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@artepmis

@bigbig tak 8 let a treba 13 let je dost rozdil, 8 lety decko nepotrebuje mobil, to je jasny

@artepmis Moje 12 letá neteř (fr) telefon nemá. Může si ale půjčovat telefon rodičů pokud potřebuje. Tím to mají pod kontrolou. U nás ve Francii je telefon ve škole striktně zakázaný. Děti obecně mají telefon výrazně později než v Česku co tak pozoruju. A za mě jen dobře.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@kakba

@mabs Kde prosím tě bydlíš? Dítě máš samostatný? Když je dítě nemocný, úkoly zajišťuješ ty? S tímto tématem je otevřených spousta otázek. Nedokážu si představit, že holky nemají mobil, když já jsem třeba na druhé straně republiky a řeším vše na dálku. Pokud to někomu vyhovuje tak v pořádku. Mě to usnadňuje život, že existuje mobil.

Osmiletý syn svůj telefon nemá, na rodinném tabletu má limit 30 minut denně. 11letý syn mobil má, ale věčně je bez limitu. Někdy má hodinu přes den, o víkendech o něco víc, některé dny vůbec nic.
@kakba jak souvisí bydliště a samostatnost dítěte s mobilem? Prvostupňové dítě mobil nepotřebuje ani kvůli škole, ani kvůli kamarádům. Jestli ho má, nebo nemá, je čistě vůle rodičů. Když náhodou chybí ve škole, všechno probrané učivo a úkoly jsou na edupage - v tom případě mu řeknu, co má udělat, popř. mu k tomuto účelu půjčím svůj mobil. Když jsem pryč a děti samy doma, jsme předem domluveni co a jak. Samostatnost dítěte není to, že mi v kteroukoli denní dobu může zavolat, ale to, že si poradí, když přijde něco něco nečekaného a já zrovna nejsem na příjmu.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@jajulin

Osmiletý syn svůj telefon nemá, na rodinném tabletu má limit 30 minut denně. 11letý syn mobil má, ale věčně je bez limitu. Někdy má hodinu přes den, o víkendech o něco víc, některé dny vůbec nic.
@kakba jak souvisí bydliště a samostatnost dítěte s mobilem? Prvostupňové dítě mobil nepotřebuje ani kvůli škole, ani kvůli kamarádům. Jestli ho má, nebo nemá, je čistě vůle rodičů. Když náhodou chybí ve škole, všechno probrané učivo a úkoly jsou na edupage - v tom případě mu řeknu, co má udělat, popř. mu k tomuto účelu půjčím svůj mobil. Když jsem pryč a děti samy doma, jsme předem domluveni co a jak. Samostatnost dítěte není to, že mi v kteroukoli denní dobu může zavolat, ale to, že si poradí, když přijde něco něco nečekaného a já zrovna nejsem na příjmu.

@jajulin no tak nemít kluk telefon, tak nám nezavolá, že spadl ze schodů nebo nedávno, že spadl hlavou na obrubník, když se s kamarády honily. Kdybych seděla doma na zadku a nechodila do práce, telefon by mít nemusel. Takhle kdykoliv zavolá, že se něco děje a já jsem do 20 minut doma. Jednou volal, že ho starší děti šikanujou kvůli jeho zálibě v točení autobusů. Muž byl skoro doma, takže za chvíli si ty kluky podal. Slovně samozřejmě, i když pár facek b, zasloužili

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Tvrdí to všechny děti. Pak se stačí sejít s rodiči a popovídat si o tom. Syn 11 let má ve všední den 45m o víkendu 1,5h. Není problém se domluvit se a čas prodloužit a nebo naopak zkrátit. Starší měl Family link do 15.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@mishka87

@jajulin no tak nemít kluk telefon, tak nám nezavolá, že spadl ze schodů nebo nedávno, že spadl hlavou na obrubník, když se s kamarády honily. Kdybych seděla doma na zadku a nechodila do práce, telefon by mít nemusel. Takhle kdykoliv zavolá, že se něco děje a já jsem do 20 minut doma. Jednou volal, že ho starší děti šikanujou kvůli jeho zálibě v točení autobusů. Muž byl skoro doma, takže za chvíli si ty kluky podal. Slovně samozřejmě, i když pár facek b, zasloužili

@mishka87 nikde nepíšu, že dítě nemá mít mobil. Jen odmítám tvrzení, že dítě s mobilem je samostatné a dítě bez mobilu nesamostatné.
A hlavně autorka se ptala spíš na hraní her na mobilu, ne na mobil jako nástroj komunikace s rodiči.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Ono je to otázka, co to znamená, že nemají limit. Moje děti třeba limit nemají, ale v telefonu mají jen WA a Duolingo, takže nemají proč na něm trávit tolik času, aby byly potřeba limity.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Synové 10 a 16 limit nemají. Pokud vše šlape jak má, nemáme problém. Starší 28 byl také bez omezení.

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@sebestka

@veronicka89 Ale nebylo. Moje mladší má 14, mobil jsem nikdy nezakazovala a světe div se, hraje na různé hudební nástroje, zpívá, maluje, háčkuje a já nevím, co všechno.

@sebestka mobily mely uplne jine funkce , pred 5 lety, hranice veku pouzivani je ted nizsi , displeje vetsi …

Muj syn by ikdyz dela sport a cte knizky a je vetsinu casu venku na mobilu byl klidne do noci …
Nebo kdyz by prselo a ja nebyla doma koukal by klidne 4 h na youtube a to nechci proste

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Taky 2h nekdy ani to ne…dcerka 7let…syn bude mit 14…tomu to casto prodluzujeme, ale musi pomahat a nit vse udelane

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@jajulin

Osmiletý syn svůj telefon nemá, na rodinném tabletu má limit 30 minut denně. 11letý syn mobil má, ale věčně je bez limitu. Někdy má hodinu přes den, o víkendech o něco víc, některé dny vůbec nic.
@kakba jak souvisí bydliště a samostatnost dítěte s mobilem? Prvostupňové dítě mobil nepotřebuje ani kvůli škole, ani kvůli kamarádům. Jestli ho má, nebo nemá, je čistě vůle rodičů. Když náhodou chybí ve škole, všechno probrané učivo a úkoly jsou na edupage - v tom případě mu řeknu, co má udělat, popř. mu k tomuto účelu půjčím svůj mobil. Když jsem pryč a děti samy doma, jsme předem domluveni co a jak. Samostatnost dítěte není to, že mi v kteroukoli denní dobu může zavolat, ale to, že si poradí, když přijde něco něco nečekaného a já zrovna nejsem na příjmu.

@kakba na vesnici. Úkoly dává učitelka na bakaláře.
@artepmis představ si, že já nic takového taky nedělám.
@jajulin souhlasím s každým slovem

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Syn je taky prý jediný s tak krátkým limitem 🙂 9,5 let a má hodinu (+- podle zásluh).
Na druhou stranu v okolí vidím, že dost rodičů ten čas svých dětí na elektronice opravdu neřeší.

A co se týká mě, já jdu docela příkladem, přes den mám "spotřebu" opravdu v minutách (a i mu to občas ukážu) 🙂. Bohužel večer v posteli si to skóre kazím, ale to dětí už nevidí. 🙂

Odpověz
16. dub 2026
avatar
@kakba

@rencinka87 to me zajima, jak resi skolu, ucivo nebo se domlouva s kamaradama, ze pujde ven?

@kakba skolu a ucivo nevim, jak myslis? Ukoly pisou normalne na papir, zadava jim je ucitelka klasicky, do skoly chodi mimo bydliste (dojizdi jako vetsina deti ze skoly), takze kamarady ma ve skole a pokud jde k nim na navstevu, domlouvame se my, rodice.

Odpověz
16. dub 2026
avatar

Syn skoro 11 a ma 2 hodiny. Také neustále poslouchám, ze tak málo ve třídě nikdo nemá 😀
Syn má samé jedničky, chodí na klavír, keramiku, florbal a doma pomáhá. Takže nevidím důvod proč by neměl mít mobil a nebo ho mít bez her. Nechci ho vylučovat z kolektivu. Což co si budeme povídat, v dnešní době nemít Roblox je jako za nás nemít třeba kolo.

Odpověz
Včera ve 04:38
avatar
@kimh

Syn skoro 11 a ma 2 hodiny. Také neustále poslouchám, ze tak málo ve třídě nikdo nemá 😀
Syn má samé jedničky, chodí na klavír, keramiku, florbal a doma pomáhá. Takže nevidím důvod proč by neměl mít mobil a nebo ho mít bez her. Nechci ho vylučovat z kolektivu. Což co si budeme povídat, v dnešní době nemít Roblox je jako za nás nemít třeba kolo.

@kimh roblox jde uplne mimo nas 😅 u nas jede fifa fortnite a auta

Odpověz
Včera v 05:51
avatar
@jajulin

Osmiletý syn svůj telefon nemá, na rodinném tabletu má limit 30 minut denně. 11letý syn mobil má, ale věčně je bez limitu. Někdy má hodinu přes den, o víkendech o něco víc, některé dny vůbec nic.
@kakba jak souvisí bydliště a samostatnost dítěte s mobilem? Prvostupňové dítě mobil nepotřebuje ani kvůli škole, ani kvůli kamarádům. Jestli ho má, nebo nemá, je čistě vůle rodičů. Když náhodou chybí ve škole, všechno probrané učivo a úkoly jsou na edupage - v tom případě mu řeknu, co má udělat, popř. mu k tomuto účelu půjčím svůj mobil. Když jsem pryč a děti samy doma, jsme předem domluveni co a jak. Samostatnost dítěte není to, že mi v kteroukoli denní dobu může zavolat, ale to, že si poradí, když přijde něco něco nečekaného a já zrovna nejsem na příjmu.

@jajulin bydliště dost souvisí, protože moje děti jsou samostatná jednotka a v rámci Brna jezdí všude samotné a ano s mobilem. Několikrát se stalo, že jela šalina jinam než měla.
Co se týče školy, když u nás dítě chybí, všechno si zajišťuje samo. Úkoly učitelky nedávají online, prostě chybíš, zajisti si to. Já jsem s tím v pohodě. Hele, doba je někde jinde. Pokud nemá technologie žádný, ale zvládá na tom, což moje holky musí umět, jedou Informatiku od 3.třídy, s tím jsou spojený prezentace, takže ano, u nás technologie nejsou tabu.
Autorko, moje holky limity mají, ale něco nemají blokované vůbec. Je to dítě od dítěte. Někdo by na tom proseděl mládí a potřebuje limity a někdo ne.

Odpověz
Včera v 06:13
avatar
@veronicka89

@kimh roblox jde uplne mimo nas 😅 u nas jede fifa fortnite a auta

@veronicka89 tak to zas nejede u nás 😀 no myslím, ze jsou rádi, ze hlavně něco jede 😀

Odpověz
Včera v 06:20
avatar

U nás je to tak, že jsou na mobilu jak chtějí. Obě mají týden docela časově náročný. Víkendy chodíme na tury celá rodina, takže to mobily nemají, možná sem tam něco vyfotí. Když to tak vezmu, zase tak dlouho na nich nejsou. Je to podmíněné tím, že mají hotové svoje povinnosti. Je jim 10 a 15. Jednou za čas zapnou xbox. Večer třeba telku. S mladší mám teď spíš problém, dostat ji večer domů z venku. Furt volá, jestli může ještě půl hodiny🙂

Odpověz
Včera v 07:57