icon
avatar
viridie
Zpráva byla změněna    28. led 2021    

V návaznosti na včerejší ohnivou Covid19 diskusi u @tridetiaja, si dovolím rovněž přispět svojí trochou.. Ve vlákně mnohokrát padly různé variace na "zdravotnictví je v prdeli" a "katastrofa"... Víte, a já si myslím dosti opak...
Jsem sestra s 20ti letou praxí, viděla jsem opravdu hodně, měla jsem možnost dlouhé roky "přičuchávat" k tomu, jak to chodí jinde ve světě, tudíž vnimám věci možná z jiné perspektivy..
Jistě, naše zdravotnictví má X bolavých míst..komunikace s pacientem je stále dost zoufalá, vzdělávání sester velký špatný, platy a vůbec prestiž  zdravotníků k plàči, neexistuje pořádná následná péče a rozhodně máme co zlepšovat na mnoha dalších frontach
Ale i přesto všecko...je to právě Covid19, který ukazuje, jak na vysoké úrovni to s tím našim zdravotnictvím vlastně je..
Dostupnost péče je v podstatě plynulá, na všechny se dostavá, nikde se netvoří nekonečně fronty sanitek a dav dusících se lidí.
V nemocnici de facto můžete pobýt do uplné regenerace a rodina vám nemusí nosit toaleťák a jídlo.Člověk nemusí po prodělání Covidu prodat dům,aby zaplatil účet za pobyt v nemocnici a ještě dostane za nemoc nějaký ten peníz.

A byť náš vrcholový managament je změť zmatečných a nesouvislého chaosu..tam někde dole.. v nemocnicích a ordinacích, v sanitkách a terénu teď potí krev spousty a spousty profíků, kteří dělají všechno proto, abychom tuhle mizérii co nejlépe zvládli a odvádějí bez keců svojí práci jako dobře promazaný a koordinovaný stroj.To je pro mne hodně důležitý poznatek
Máme medicínské vědce, kteří vyvíjí ochranné pomůcky,co vím-zkoušíme snad i vakcínu .Čili rozhodně česká věda nezahálí a žádný odliv mozků se opravdu nekoná ! 
Sestry chybí absolutně v každé zemi na světě, zdravotnictví je orná půda pro tunely a korupci rovněz globálně a není to jen naše specialita.Neni země na planetě, kde by se na zdravotnictví nehudralo, nesrovnávalo se a nebyly černé díry..Snad jen ta Austrálie, tam to ňák funguje, no 😁

Takže ano, všechny nás to už všechno sere,ale jestli můžeme být za něco vděčni, tak ať je to, prosím naše zdravotnictví...fakt se máme dobře ! 

Ps.Rozhodně tim však neomlouvám různé lokální šlendriány, výpadky péče a nekompetentní idioty.
Pss..Jo a k vakcinaci...to, že 2.dávka je echt mazec, která mne na 24h úplně vypnula fakt neznamená,že to je nějaká sračka, co mi deformovala DNA či zničila zdraví.Horečka a "chřipkové příznaky" jsou častou reakcí na mnoho typů vakcín a neznamena to vůbec nic.

Prosím o slušnou a věcnou diskusi.☘

avatar

Ja mam s českým zdravotnictvím dobre zkušenosti, mám porovnání s tím jak to chodí jinde. Takže na zdravotnictví nenadavam. Samozřejmě je průšvih, když se někde posouvají plánované operace, když doktor ordinuje pouze na telefonu. Nevím, jestli žiju v takové bublině, ale mě se nic takoveho nestalo a to jsem toho za posledni rok vymetla dost, bohužel. Ten systém je tunel na penize, o nemocniční zakázky se všichni řvou, proč asi...😉 Štve mě nezvládnutí očkování, nulová strategie, to je k pláči. Řekla, že ten systém spíše funguje navzdory nezvladnutemu managementu.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Díky za tvá pravdivá slova. Ve zdravotnictví je stále hodně na čem pracovat, ale i přes to se máme dobře, jsem si toho vědomá.

Odpověz
28. led 2021
avatar

A k té diskuzi, na kterou narazis. Dost mě udivuje, když někdo vydávající se tu za odborníka (zdravotnika/laboranta) tu napíše, že má chuť se polit Savem, byť by to bylo myšleno v nadsazce.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Hezky napsané! Ostatně netýká se to jen zdravotnictví.... Ale i třeba mateřská byla před covidem hodně ozehave téma.... A mezi námi.... Také jsme na tom mnohem líp než ve světě.... Český národ je národ stěžovatelů.... Neříkám, že si stěžují všichni.... Ale.... Držme si všichni palce až ta divnodoba zmizí.... 🙏❤️🍀

Odpověz
28. led 2021
avatar
viridie
autor

@ivaze no já se Ti přiznám,že když jsem se poprve starala o C+ osobu, tak jsem to Savo pak po cestě domů také zvažovala...🤣 Úplně vytěkaná jsem byla..

Odpověz
28. led 2021
avatar

@viridie No jo, ale kdy to bylo? To je jak říká doktor Sebek, že začátku to vypadalo jako ebola a teď víme prostě víc. A navíc jsi byla s covid+, u kterého propuklo onemocnění a ne na poště nebo v krámě. Proboha.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@viridie Navíc já vím kde pracuješ. Ty nemůžeš být hysterka.😁👍

Odpověz
28. led 2021
avatar

A pak jsou i nemocnice, kde pokud z tebe nestříká krev, koukají na tebe jako na simulanta a nechají tě čekat v prázdné čekárně 6 hodin, zatímco v ordinaci popíjí šampus a cpou se chlebíčky. Další situací bylo špatné ošetření zlomeniny, která měla být ihned operovaná. A nejsem jediná s takovými zkušenostmi. K nám do nemocnice proste už nikdy.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Souhlas. Výjimky samozřejmě existují všude, ale český zdravotnictví je fakt na špičce. Pokud někdo pochybuje, doporučuju jet řešit nějaký zdravotní problém někam do ciziny. Většinu zemí v Evropě by čísla jaká jsou v Česku položila na lopatky, zdravotní sytém by se těžce hroutil a v Česku to pořád šlape a většina lidí je v klidu.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@bigbig ano to je pravda. Ségra byla na podzim pracovat v Saudské Arabii jako zdravotní sestra, po 1,5 měsíci tam s tím skončila, protože říkala, že jako zdravotnictví hrůza, že už proti tomu našemu nemůže říct ani slovo.

Odpověz
28. led 2021
avatar

U nás v okresní nemocnici je to oddělení od oddělení. Obecné tu platí, že třeba na pohotovost jezdí všichni do vzdálenější nemocnice. Naopak gynda i porodnice fungují na jedničku...
Bohužel se potykame s tím, že jsme blízko hranic a spousta sester/lékařů jezdí pár kilometrů za hranice za lepším platem...
Jinak s Tebou souhlasím. Zrovna dneska jsem si pouštěla video z USA, kde chlapeček potřeboval opravit chrup a rodina zvažovala prodej domu. Nakonec se mu na zákrok složila městská komunita...
Díky bohu za to, co máme. Špičkové odborníky a dostupnou kvalitní zdravotní péči.

Odpověz
28. led 2021
avatar

ve vedlejším kantonu uřízli frajerovi ve špitále špatnou nohu... primářka předepsala špatnou medikaci pacientce, protože jaksi zapoměla, že pacientka nemá vejcovody, další primářka na dětským dala na úpornou sračku, která se po 3 dnech uklidnila čaj s mlíkem jako lék, takže sraní pokračovalo ještě týden, většina lidí tady žere jenom homeopatika...a takhle můžu za pokračovat dál... jsem alergická na lidi, kteří si troufnou říct, že české zdravotnictví stojí za hovno a sami jsou rádi, že vylezli učňák s odřenejma ušima a maturita je pro ně vrchol inteligenčního everestu.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Souhlasim a myslim, ze nase ceske zdravotnictvi je na tom dobre. A to rikam i z pozice, ze si nemyslim, ze nase okresni nemocnice je dobra, bohuzel. Rika se ji, ze je dobra na doziti a smrt... ale myslim, ze vseobecne mame byt na co hrdi, ne na ten vrcholovy management, ale na ty doktory a sestricky a vsechny okolo! 😉

Odpověz
28. led 2021
avatar

@gracinka7 tak určitě bych seděla někde 6 hodin a nechala je chlastat, bych se ozvala ne?

Odpověz
28. led 2021
avatar

Amen 🙏 dekuju👍
Take mam srovnani se zahranicim, ackoliv nejsem ze zdravotnickeho prostredi, ale jako pacient. A casto na dotaz "Chceme se odstehovat i s detma do ciziny/k mori/do hor, co si o tom myslis?" odpovidam "zvazte nutnost pouzivani zdravotnictvi, zvlast u deti, nevsude jsou tyto sluzby tak dostupne jako tady".

Odpověz
28. led 2021
avatar

Píšu jako sestra....pacienti mají možnost volby do které nemocnice jít.Ja si sama vybírám do kterého zdrav.zarizeni se svýma dětma půjdu.Tak proč toho lidí nevyužívají?
Žila jsem v zahraničí 4 roky a jeden z důvodu proč jsme se vrátili bylo ,že jsme chtěli rodinu a rodit v zahraničí jsem nechtěla.
A další věc....situace je už teď dost vyhrotená....lidí jsou nervózní až agresivní....když už po několikáté tady v práci na mně lidí rvou kvůli věci za kterou nemůžu,tak už taky začínám být nepříjemná.....

Odpověz
28. led 2021
avatar

Naše zdravotnictví je pro mě top!
Všude se najde debil, bez toho by se netočil svět, ale primárně já osobně doktory a sestry bráním zuby nehty, oni se totiž o život mojí mamky rvali jako lvi, a i když to nedopadlo dobře, vím, že díky nim tady byla o spoustu let déle... díky nim nás mohla vychovat😔

Odpověz
28. led 2021
avatar

@viridie Děkuji za tvůj komentář. Za sebe velice ocenuji péči o těhotné a děti. nějakou dobu jsem žila v Irsku. Byla nás tam skupina Čechů, jeden z nás onemocněl trombozou. byl v nemocnici. navštívili jsme ho a když nám říkal, že tam nemocnice vypadala jako by to byl Afghanistán.................. sama jsem v Irsku chytla chřipku. lékař mě vzal v čase, kdy mě objednal. léky zadarmo. u praktika se tam objednává na čas. moje maminka pracovala jako zdravotní sestra hodně dlouho. nedovolila, abych já a bratr šly pracovat do zdravotnictví.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Napisu to i sem. Lidi se muzou snazit sebevic dodrzovat, ale k cemu? Dcerky spoluzak (kontakt ve skolce), musel na pcr testy, sel i na antigenni, aby meli vysledek hned a tata mohl do prace. Vysledek? Antigenni NEGATIVNI, pcr POZITIVNI. Ted si vemte kolik lidi chodi jen na antigenni pred navstevou starousku jo. Takze jeden mega byznys, vlade evidetne o zdravotniky a nemocnice nejde... Jinak s prispevkem souhlasim. Nase zdravotnictvi ma mega mouchy ve smyslu "je to lidech", na koho narazis je sazka do loterie, ale system jako takovy mame na nejvyssi urovni. A tomu systemu pritezuji testy za miliardy, ktere jsou k ho*nu. Vlada to u nas totalne nezvlada v nicem.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Díky za tenhle příspěvek 🙂 Tu ohnivou diskuzi jsem nedočetla. Z některých příspěvků mě mrazilo ☹ Jsem taky zdravotní sestra. A šílenou reakci mám na každé očkování. Třeba očko proti hepatitidě mě totálně srazilo. Ale je pro nás povinné a očkovali nás žákyně hromadně 🙂

Odpověz
28. led 2021
avatar

Naprosto souhlasím, naše zdravotnictví je na chvalitebne úrovni. Můj tatínek celý život jezdil pracovně do hodně států v Evropě a nejen tam, hodněkrát byl v nemocnici nebo u lékaře v cizině, protože tam pracovně třeba rok bydlel a říkal, že by neměnil. Třeba jak ho přijali v nemocnici po dopravní nehodě v Polsku, z toho se nemůže vzpamatovat do dnes😂. Takže krásně napsáno 👍

Odpověz
28. led 2021
avatar

@lekky a přitom porodnice byla skvělá... Na ortopedii k Vlkovi jezdí z celého kraje...

Odpověz
28. led 2021
avatar

Já naivní otěhotněla v Kanadě a nechala jsem se objednat na vyšetření.... nejprve k "praktickému" lékaři, protože dostat se ke specialistovi je bez doporučení nemožné a tak jsem doufala, že mě pošle dál na gynekologii, jako u nás....on mě vůbec nikam neposlal, jen se mi podíval na břicho a byl strašně překvapen, že v Česku se operuje slepák laparoskopicky 🤦🤦🤦 Musím říct, že nejen zdravotnictví, ale i systém zdravotního pojištění tu máme opravdu na vysoké úrovni.... samozřejmě na komunikaci k pacientům je tu potřeba ještě zapracovat....

Odpověz
28. led 2021
avatar

Za sebe muzu rict, ze co se tyka zdravotnictvi u nas tak dobry. Jooo narazim sem tam na blbce co ma problem s osetrenim postizeneho ditete. . . ALE. . . to uz si dneska s dotycnym umim vyresit hned . . . Mam pro Lukaska bezplatne lazne - to ze mu hradim "lepsi" rehabilitace uz je vec moje. Ale zakladni rehabilitaci ma na pojistovnu, coz jinde si clovek muze nechat zdat. . . Ted mi nase zdravotnictvi bude lecit maminku s rakovinou, a pristup lekaru zatim dobry. . . Je to kus od kusu, ono obcas i ti pacienti jsou "naprespusu".

Odpověz
28. led 2021
avatar

@martinaxxx1 Mas pravdu, na přístupu k pacientovi je určitě potřeba zapracovat. Na druhou stranu, když jsem si mohla vybrat, tak jsem šla k vyhlasenemu odborníkovi, který je trochu hrubian a pro drsné slovo nejde daleko, ale je to borec. Takže díky za možnost výběru. A taky díky za to, že ne všichni lékaři nám utekli za hranice.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@ivaze ano, ano... také jsem si vybrala kapacitu ve svém oboru, i když jednání a to, co následovalo v čekárně bylo snad už za hranicí etiky....

Odpověz
28. led 2021
avatar

Díky za super diskuzi. Ono je to s tím zdravotnictvím někde těžké. Pracuju v relativně velké okresní nemocnici v pohraničí, spádová oblast 180 000 obyvatel, jiná (a daleko větší) nemocnice je 70 km. Je to úplně jiný svět než reportáž z Motola nebo z FN Brno. Tady je nás prostě málo. Na podzim onemocněli doktoři na neurologii. Z 5 neurologů na lůžkové části zbyl jeden. Na provoz ve dne v noci na 10 dnů karantény zbytku kolegů. Sehnali ještě dvě ambulantní neuroložky ze soukromého sektoru, aby zachovali péči a nemuselo se to zavřít, resp aby lidi s mrtvicema nemuseli dalších 70 km do jiné nemocnice. Mnohde je to opravdu o tom, že to leží na bedrech jednotlivců. A stejně tak se může ta pověst dané nemocnice “podělat”, když se jednotlivec chová nevhodně, udělá špatné rozhodnutí, chybu, (nebo se taky nemá koho zeptat, nemá atestaci, nedovolá se pomoci)... Je mi upřímně líto všech těch živnostníků, hospodských, těch co mají obchod, i těch studentů a nesmyslně stopnutých vlekařů. Co se mi ale bytostně nelíbí, je fňukání lidí, že už potřebují wellness a party atd, když se v naší nemocnici v době vrcholů epidemie potila krev, ti mladí doktoři jeli v neustálých službách, protože musely být posílené, a třeba i těhotná doktorka musela na urgentní příjem vyšetřovat covid+, protože ostatní kolegové byli rozesetí po nově vzniklých covidových jednotkách.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@zebruska No ale zbytek nemocnice je bohuzel v kopru. Bohuzel uz trikrat takto clovek, ktery nebyl na smrtelny posteli (stalo se to pred covidem), zemrel. Jen tak. Vysvetleni zadne a nic. Na porodnici vzpominam taky moc, hlavne na sestricky, jedna nas ucila deti na spani zavinovat a to bylo super.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Ja jsem tím spis myslela to, že co jsem začala někde na střední škole vnímat zprávy poslouchám, jak je málo sester, jak jsou kvůli tomu přetížené a platy naprosto neodpovídají produktivitě jejich práce. Proto jsem o tom mluvila jako o dluhu vůči zdravotnictví, ne že zdravotnictví jako takové je špatné, kdybych si mohla vybrat, kde stonat, rozhodně se v tomhle směru nepoženu někam za hranice 🙂
Každopádně díky, je prima si přečíst zasvěcený pohled 👍

Odpověz
28. led 2021
avatar
Odpověz
28. led 2021
avatar

Mas pravdu v tom, ze nase zdravotnictvi je na tom opravdu dobre, jen je jeho hlavni problem, ze je uplne "zadarmo". Krasne v nem plati: vsichni jsme si rovni, ale nekteri jsme si rovnejsi. Kdyz nemas zname ci nejsi slavny, musis se hodne snazit, aby si dostala lepsi peci. A ta komunikace🤦 to se omlouvam, ale to se uci na fakulte? Ten pocit nadrazenosti a to, ze jako pacient jsem nic? Me se treba osobne libil mnohem vice system pece v Rakousku. Ano, zaplati clovek vic. Ale o vikendu meli sluzbu prakticti lekari, takze co vek nemusel okamzite letet na pohotovost a otravovat. Popravde uz ted se desim, az budeme muset do mistni detske nemocnice. To je legenda. A ty platy prece nejsou zas tak spatne. Kamaradka jako sestra ma pres 30.000. bohužel nejde mit platy jak v Nemecku, kdyz neodvadime takove dane jak Nemci a ani platy v ekonomice nejsou tak vysoke. Tebou zminovanou konverzaci si jdu ale precist 😉

Odpověz
28. led 2021
avatar

@lekky to je mi líto... Já mám zkušenosti ještě s dětským a to bylo ok... Ale na porodnici taky vzpomínám ráda...

Odpověz
28. led 2021
avatar

průměrný plat zdravotní sestry v německu je mezi 2000 - 2300 éček, po tom, co dokončí Ausbildung. Zhruba po 13 - 15 letech se může dostat až na 3200 éček. Když je tam bydlení, např v Mnichově kolem 1000 éček měsíčně /2,5 pokojový byt kolem zhruba 500 éček/ , 3 - 4 stovky projí a projezdí, 50 protelefonujou, zaplatí si stovku pojištění a já nevím co ještě, tak ve finále to není žádný terno, dneska už ne. Švýcarsko na tom není o moc líp, tady v průměru každá 10 zdravotní sestra stejně odejde po pár letech do jinýho oboru, protože je to vcelku mizerně placená práce.

Odpověz
28. led 2021
avatar

Pred skoro dvema tydny jsem porodila jako covid pozitivni. Mela jsem vyhrazeny pokoj a lekari a hlavne sestry ke me chodili ve skafandrech. Uprimne mi jich bylo lito, kdyz se museli pet minut oblekat, aby u mne stravili minuty dve... A nabirani krve u miminka s brylema a stitem, no, brecela jsem za syna i za ne... Na ceske zdravotnictvi nedam dopustit. Kdyz jsem byla hospitalizovana v Dubaji, pece skvela, vybaveni super... 3 dny mne staly 80 tis., pri odchodu jsem dostala fakturu, kde byla vycislena kazda naplast, zavolani sestry, jehla, mereni tlaku apod. Toto bych davala v Cesku kazdemu, kdo nejen hospitalizaci projde...

Odpověz
28. led 2021
avatar

Stěžovat si nemůžem, žel, situace je momentálně žalostná. Nemocnice přetížené, kamarádku se 40-tkama horečkama trvajících několik dní odvezli domů ke zdravému člověku, další se ani nedozvěděla, kam odvezli její maminku, dali jí vědět až dva dny po tom, co zemřela...Pacienti na chodbách a v nemocnicích nechávají jen ty, co sami nedýchají nebo jsou v bezvědomí.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@matusoni o jaké nemocnici to píšete? Co je to za kritéria k přijetí- bezvědomí nebo bezdeší??? To je trochu panika, toto

Odpověz
28. led 2021
avatar

@celaskon87 Cheb. Panika to není. Je to realita...🥺

Odpověz
28. led 2021
avatar
Odpověz
28. led 2021
avatar

@matusoni ale no taaaaak.... pacientyl pro které není místo se překládají na jine pracoviště a můžu vědět kam kamarádku měli odvést když ne domů?To je zase jedna pani povidala.....

Odpověz
28. led 2021
avatar

@mimco to víš že jsem se ozvala (a ne jednou), ale poslali mě do háje. Prý mají práci. Pak už nás tam sedělo asi 5, tak začali ordinovat.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@ivaze Zakladatelka sice píše o úplně jiné diskuzi než o té, co proběhla u mě, ale...1) naprosto souhlasím, že tu máme špičkové zdravotnictví 2) v žádném případě ze sebe nedělám odborníka, kterým ani nejsem, jen jsem řekla, že jsem postižena prací a mám k tomu blíž a 3) ano, s tím Savem to byla nadsázka, co víc k tomu dodat 🤷‍♀️ Prostě a jednoduše mi opravdu nebylo příjemné, když paní přede mnou s rouškou pod nosem vehementně pohašlávala a vedle za překážkou paní bez jakékoliv roušky rovnala balíky a zvesela smrkala a kašlala, toť vše.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@hanica83 Tak pokud Ti to vadí máš ji slušně upozornit na pravidla, případně požádat o pomoc provozovatele. Vidíš a já myslela, že kdo poucuje ostatní o účincích rousky a respiratoru, je odborník. Tak asi není, to teď dělá každý "odbornik" na netu. 🙈

Odpověz
28. led 2021
avatar

@zmrzlinka Zakladatelka píše, že mohou v nemocnici zůstat do úplného zotaveni, tak uvádím realitu, se kterou jsem se setkala já. Žel na jiné pracoviště ji nemohli převézt, všude v okolí bylo plno. Nepíšu o tom, co jedna paní povídala, ale o mých blízkých.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@ivaze Nejdřív je špatně, že ze sebe dělám odborníka, pak zase že nejsem odborník... 🤷‍♀️🙈
Hele, já se rozhodně nepasuju do role odborníka, kterým nejsem. Ale dovolím si říct, že se v tomhle oboru orientuju dost slušně. Nehledě na to, že Ti v nadsázce o zvažování Sava píše i zakladatelka, byť v jiné spojitosti. Nevím, co je špatného na napsání 4bodů v KZ o úplném zakladu nošení roušek, poté, co mě naštvalo to, co jsem viděla 🤷‍♀️
A rozhodně nejsem hysterická osoba, co má paniku z bakterií, virů, nemocných lidí. Denně jsem v práci běžně pracovala se "smrtícími", jak je rádi nazývají média, kmeny bakterií, s pozitivními vzorky žloutenek, syfilis, HIV, salmonelou...nevadilo mi udělat odběr u nějak pozitivního člověka. Protože tam vím, s čím mám tu čest a můžu se k tomu tak postavit. Kdežto když vlezu do plné čekárny, na poštu atd, kde lidi kašlou, posmrkují, tak se v momentální situaci, s existencí respiračního viru s infekčností takovou, jakou má, cítím daleko hůř, než na covid oddělení.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@hanica83 Hele, mně je to jedno jestli jsi nebo nejsi hystericka. Pokud umíš číst, tak v mém druhém komentum k této KZ píšu o nadsázce.

Odpověz
28. led 2021
avatar

@ivaze Ano, o nadsázce, která Tě udivuje 🤷‍♀️ Co je asi smyslem nadsázky?

Odpověz
28. led 2021
avatar

@hanica83 🙈🙈🙈

Odpověz
28. led 2021
avatar
viridie
autor

Holky, diky všem za příspěvky.Samozřejmě situace jsou odlišné od velkých nemocničních center a malých okreskách, kde i výpadek jednotlivců způsobí chaos +to,že se je v oborz zpousta neschopů neprofesionálů, jsem vždy vzteky bez sebe.
Nicméně ještě dodám,že osobně nemám tak obavy o nedostatek lůžek či sester, respektive ano,ale včera v oné zmiňované diskusi byl vidět už dost závan "zuřícího a frustrovaného davu" a moje hlavní starost je,aby se tyto nálady nepřenesly do nemocnic.Na všechy zůčastněné.Všichni toho mají evidentně už plné zuby a je strašně důležitý teď držet nervy na uzdě a ustát to.
Už ať je to za námi, držme si palce!
A tobě @m.e.l.- ať má maminka ten nejlepší servis a péči a nakope nemoci zadek.💜

Odpověz
28. led 2021
avatar

undefined@viridie já už to na sebe přenesla a přiznávám, že kňourání na modrém koníku byl docela silný impulz. Po třech měsícich plného úvazku na covidu a s batoletem doma jsem naprosto vyřízená a dál budu pracovat do výše svého 0.2 úvazku. Měla jsem za tři měsíce přesně dva volné víkendy, s mužem už pomalu nevíme, jak vypadáme, pač se potkáváme ve dveřích a není mou povinností spasit svět. Když bylo nejhůř, pomohla jsem, ale už stačilo.

Odpověz
29. led 2021