icon

Čtu novou zprávu, že za týden by mohli prvňáci a druháci zpět do škol a čtu tady už zase stesky nad tím, že musí sedět v rouškách. Moc bych poprosila všechny rodiče, neventilujte svoje negativní pocity před dětma. Věřte, že děti jsou přizpůsobivé, ony to v těch rouškách zvládnou, pokud jim pomůžete.
1. dát jim roušek víc na vystřídání a zkusit se domluvit s paní učitelkou, ať je po velké přestávce vyzve, aby si vzali čistou roušku (nebude vhlká a bude se jim aspoň chvíli zase lépe dýchat), stejně tak po obědě, ty, co tam budou zůstávat déle.
2. roušky jim denně prát, když dáte na topení, je za chvilku suchá, pak přežehlit
3. roušky zvolit z dobrých materiálů - já se nedívala na to, co se prodává v obchodech, šiju, ale zkoušeli jsme doma různé materiály a opravdu se přes různé dýchá jinak, takže zvolit lehké materiály, třeba i na úkor designu, u šití je ideální popelín, je to lehoučké plátno... Mě osobně se přes bavlněnou dýchá lépe než přes jednorázovou, ale může to mít každý jinak.
4. podporovat je v tom, že jde o zdraví, není to "výmysl vlády" nebo někoho jiného

Chápu, že jsou děti, které mohou mít dýchací obtíže, ale ty mimo jiné ovlivňuje i stres. Takže snažit se být v pohodě, být vděčný za to, že můžou do školy, dát jim dostatek pití (hlava je kolikrát bolí z toho, že zapomenou celý den pít, protože mají jinou zábavu).

avatar

Toto je opravdu rozumný příspěvek!!! 👏

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Souhlasím, ty látky jsou opravdu rozdílné, co se týče dýchatelnosti. Zdravé díté to zvládne, netřeba opět hysterčit 🙂 Horší je, aby tolerovali nenošení/domácí výuku u těch, kterým opravdu škodí. Sama mám doma takové dítě, ale naštěstí nemusí do školy, školku jsme stopli dobrovolně 🙂

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Super přístup, díky za konstruktivní příspěvek. Znám tři děti, které musí ve škole nosit roušky. Nikdo z nich nikdy ani nevzdechl, že to je problém. Prostě to tak berou, že je to nutné a nosí ji celý den. To jen dospělí remcají a přenášejí to chtě nechtě na děti. Je to prostě rozumný kompromis, pustit některé děti do škol, ale s rouškou, i kdyby to mělo snížit riziko o 10%, stojí to za to.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Děkuju! Mám stejný názor a to nejsem pedagog.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Díky!!!! Byla bych jedna z těch, kdo by protestoval proti tomu, aby děti musely nosit roušky – v normálním světě. Jenže svět teď normální není a ještě nějakou dobu nebude, takže... ano, vraťte děti do škol, klidně v rouškách. Zvládneme to.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Já s tím souhlasím, přestože mě to štve, ale nahlas to před dětmi nekomentuji. Syn do školy půjde i s rouškou, výbavu mám připravenou od září, i s pytlíčky na čisté a použité roušky. A uvidíme, jak to zvládne. Mě na tom nejvíc děsí to, že si děti v rouškách přirozeně nebudují imunitu. V běžném životě přeci dýchají se vzduchem i spoustu různých virů a bakterií, s kterýma si tělo musí poradit a buduje tak imunitu. A teď? Upřímně se víc než Covidu začínám bát toho, že je skolí první dětská rýmička, která "poletí" okolo ☹

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Souhlasím. Žiju v zemi kde se školy nezavíraly, ale povinnost nosit roušky je tu od začátku září. Jsou tu dlouhé školní dny, i prvňáci končí školu v půl páté a celou dobu musí mít roušky. A naprostá většina dětí to vzala jako fakt, dokonce jí mají nasazenou i cestou domů, i když by nemusely, prostě na ní úplně zapomenou. Myslím že dospělí to hrotí mnohem víc, často ta rouška vadí víc psychicky než fyzicky.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kacatko5 O imunitu se bát nemusíš, dětský imunitní systém je i tak denně vystavován spoustě virů a bakterií, nezávisle na roušce. Tohle imunitu rozhodně neovlivní. Imunita se buduje dlouhé roky a žádné dítě nežije v naprosto sterilním prostředí.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Jdu hlavou proti zdi. Znate me, vite, ze se toho nebojim a vite, ze to nemyslim zle a doufam, ze ani toto nebude ve spatnem pochopeno. Ale mne se to strasne nelibi. Fakt nelibi. Prvni, na co jsem si vzpomnela, kdyz ted koukam na zed, je konec srpna a zari, kdy rodice ve velkem (i zde) protestovali proti rouskam ve tridach. A ted se jasa, ze hlavne, he mohou byt ve skole i s rouskami. Jsem stastna za to, ze mohou do skoly, ty deti ji potrebuji, potrebuji to i rodice. Ale je listopad, budou sedet v mokrych rouskach a bundach u otevrenych oken. Rousky budou studene, zapomente na to, ze si je budou po 20 minutach prvnaci menit. A aby mela ucitelka na stole stopky, to je take absurdni.
Ta decka se maji jit ucit a maji se jit ucit normalne. Zejmena ta takhle mala.
Jeste jednou rikam, je to jen muj pohled, ale i pres ten nesouhlas jsem rada, ze tam ty deti jdou.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout neboj, rozumní učitele si s tím poradí....

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout J8 havně myslím, že si o tom můžeme myslet cokoli, ale ic s tím nenaděláme. Většina zemí má prostě politiku intenzivního boje proti pandemii a s tou by děti bez roušek ve školách být nemohly. Takžýe se můžeme rozčilovat, jak chceme, ale jediná volba, kterou máme, je do školy v rouškách nebo bez roušek doma. My rozhodně 18. nenaklušeme, příští týden ještě strávíme na horách a budeme vyčkávat, jaký bude vývoj...

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout hele, to je ale jednoduchý, rodič, který s tím má problém, prostě dítě vybaví dostatkem roušek. K tomu dva sáčky. Učitelka těm prckům připomene, ať si je vymění. Vážně to podle mě přehánějí rodiče. Já jsem ještě neslyšela žádného školáka na to remcat. V okolí mám 3, kteří je nosili, a všem to bylo šumák. Těm dětem to fakt nevadí. Najdeš mezi dětmi jen málo remcalů.
Moje čtyřletá je od jara nosí hrdě vždy, když má. Sama mě peskuje, když ji zapomenu, ani jednou neřekla, že ji to štve. Nikdy.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Já jsem ráda, že je můj syn zatím ve školce v předškolácích a tohle řešit nemusím. Ale za sebe bych raději volila distanční výuku a omezení sociálního kontaktu s vrstevníky, než aby seděl několik hodin v roušce. Doma si před ním nestěžuju, roušku nosím, i když už ji fakt nesnáším, ale dítěti ji prostě dávat nechci. Mám s tím hodně velký problém.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@rebe A to já tedy kluka do "naší" školy dám, páč vím jací jsou učitelé rozumní, empatičtí. I proto jsme školu zvolili 🙂

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Já nevím, ale jsem taky na té druhé straně. Ikdyž se mě to netyka - mám malé děti. Ale i mě je v té rousce strašně, když ji musím mít několik hodin a pro takhle malé děti si to fakt nedovedu představit a lituji je...

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout Mimo jiné učím cizí jazyk. Upřímně, je úplně naprd učit ho s rouškou, děcka nevidí jak mluvidla postavím já, já nevidím je, ve třídě je ruch, občas jsme si nerozuměli. Nadávali jsme všichni, ale všichni, včetně děcek, jsme věděli, že lepší toto, než nechodit do školy a učit se distančně, což pak bohužel stejně nastalo. Takže na jednu stranu s tebou souhlasím, ale na druhou stranu si dobře uvědomuju, že musíme těžit ze současné situace a je taková, jaká je. Roušky mohou zabránit riziku přenosu, tak se budou nosit, hotovo. Jde o to, to těm děckám zbytečně neznepříjemňovat našima řečma, naším přístupem, ale naopak jim pomoct. Kdo má velké obavy, má právo nechat si dítě doma.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sweetest U nás je to jiné tím, že jsme na horách, můžeme být pořád venku a s kamarády, ofiko jsme stejně domškoláci, nechce se mi stěhovat všechno do Prahy a za pár dní třeba zase zpět... Kdybychom byli doma ve městě, tak by pálila taky hned. Pořád mě ale děsí to prohlášení, že jejich prioritou jsou otevřené obchody před Vánoci. Takže mi svítí kontrolka, že možná nejde o ty děti, ale halvně o obchody, což znamená, že nával v obchodech to celé zase zhorší a skončíme tam, kde jsme teď. Ale možná to už je konspirační teorie 😀

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@zuzkasim Hele víš, já jsem z toho opravdu nešťastná, protože mám dva prvňáčky, kteří se učí číst a rozlišovat slabiky a na to potřebují zřetelně vyslovovat a vidět, jak učitelka vyslovuje a upřímně pro ně mi to přijde v tomhle ještě horší než distanční výuka přes internet, kde přeci jen tu učitelku vidí.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@malenka3 No a já mám doma 5 velkých (SŠ a 2.stupeň ZŠ) a remcali všichni... Normální to prorostě není. Ty děti v 1. a 2. třídě jenom nesedí a neposlochají. Hodně musí třeba číst a odpovídat nahlas, bude jim houby rozumět. A že mají mít co nelehčí bavlněnou roušku? Tak to se fakt akorát vlk nažere a koza zůstane celá, jen aby byl splněný příkaz, funkčnost žádná. Mám doma druháka a ne, fakt nejásám. Rouška na celé vyučování, včetně přestávek, jídelny a družiny (kde bude muset být) je opravdu děsná. A ne, že ne.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Tleskam za tento prispevek. Jako zdravotnik hsem na rousku zvykla, ani o ni nevim. Od jara jedu v FFP2 nonstop cely den a nemam s tim problem (az na bolest usi). S prekvapive moje deti jsou s rozskou take uplne v klidu. Znaji to ode mne... vidi muj vztah k rousce. Kopiruji me 🥰🥰🥰

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@zuzkasim A nemyslím si, že máš pravdu, že si někdo může nechat dítě doma, pokud s rouškami nesouhlasí. Podle mě nemůže, školní docházka je povinná a omluva musí být oprávněná, jinak když dítě moc chybí, zkoumá to OSPOD a pokud podle nich dochází k záškoláctví, může jít rodič i do vězení. Záleží Jediná možnost, jak mít dítě doma je domácí vzdělávání, na které nelze přejít jen tak, musí ti to povolit PPP. Takže vlastně nemáš možnost.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@rebe Evidentně máte chalupu poblíž mého bydliště, tak si to tedy užijte no 🙂 Kluk se těší až zase uvidí kámoše a nebude mít za zadkem mamku 😀 😀 Teď dělá "úkol" z Badatelny ( ohledně svátku sv.Martina) 👍

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@malenka3 Znam docela dost deti, ktere nadavaji a fakt je rouska hodne stve. Malych i starsich. Pokud ma rouska mit alespon nejaky smysl, musi se menit po 20 minutach. Tj. 3 do hodiny x 4-5 hodin. To mas 12-15 rousek. Pouzita rouska je povazovana nebezpecny odpad, takze ti nejake skladovani v prodysnem pytliku v tasce je na prd. Ano, nikdo to takto nedela. A v ten moment cele to narizeni postrada smysl a stava se pouhou pro forma buzeraci, ktera je nepohodlna pro vsechny.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@ludovika6 Možná jsme se nepochopily, pokud bude rouška z lehoučkého bavlněného plátna, tak bude mít funkci stejnou jako z takového, které je hůř prodyšné. Jde o zvolení správného materiálu, nejde o to, udělat roušku "jen na oko", to by mě nikdy nenapadlo. Některé "hezké" potištěné látky bych na roušku já osobně nikdy nepoužila, o to mi šlo.
@hafika Ano, je to tak, kdo má dítě s velkými respiračními potížemi, musí si papír vyběhat na PPP, ale jde to, máme takové děti už od září. Není to o tom, jestli se mi rouška líbí nebo ne, jde o to, že mám o své děti oprávněné obavy, z nějakého vážného důvodu. Nařízení znám🙂

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout Znáš to, na každou věc se dá dívat z různých pohledů. Někdo hledá, proč a jak to neudělat, jiný zase jak to udělat, aby to šlo... víc k tomu nemám co říct.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@zuzkasim Ja to nastesti resit nemusim, takze nepotrebuji nic hledat. Ale vidim proste i negativa toho rozhodnuti. A dokazu je pojmenovat. Kazdopadne preji hodne zdaru s detmi ve skole. At mate radost z uceni 🙂

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout mě už jen napadá: nadávate, že nechcete do škol s rouškama? Ještě budete prosit, aby jsme vás tam s rouškama pustili 🤣🙋‍♀️

Odpověz
11. lis 2020
avatar
Odpověz
11. lis 2020
avatar

@zuzkasim Tak promiň, ale z hlediska teorie filtrace plyne, že čím menší částice má materiál zachytit s velkou účinností, tak o to musí být hustší (mít menší póry) a něco jím protlačit, čili v našem případě prodýchat, vyžaduje vyšší tlak, tj. v našem případě se přes něj hůř dýchá. Je to fyzika/chemie. Když je rouška slabší a prodyšnější, tak prostě nezvládne zachytit tolik, co silnější, zejména její účinnost vůči virům, které jsou velmi malé, je pak silně diskutabilní. I to je jeden z bodů mé skepse k rouškám spolu s tím, co zmiňuje @sudylichozrout, že minimálně moje děti nedokáží s rouškami dostatečně hygienicky zacházet a spíš mám obavy, že si něco zanesou.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@hafika Jj, presne o tom mluvim.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Děkuju za tenhle příspěvek!!!

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@cibaterez Upřímně řečeno ne. Je to těžké, ale tohle také nestojí za nic.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Souhlasím rozumný příspěvek 💖 děkuji

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Děkuji za tento příspěvek! Myslím si že děti s tím problém nemají, ale když si rodiče stěžují, děti to samozřejmě pochytí od nich.. Můj syn(2.třída) několik týdnů před uzavřením škol nosil ze své vlastní vůle roušku po celou dobu vyučování, bydlíme s tchánovci, a on ví že kdyby se babička s dědou nakazili, nemuselo by to pro ně dopadnout dobře, tchýně má vážné zdravotní problémy, má strach hlavně o ně takže to bere jako povinnost si ji vzít po celou dobu ve škole aby je ochránil ❤😊

Odpověz
11. lis 2020
avatar

v pondeli jsem koupila dcera oblicejove stity, jako bych tusila, ze se budou brzy hodit 🙂 u nas jsou povolene.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout pane bože díky za tvůj názor ač se nám názory občas rozchází!
Pri přečtení, že jdou děti v rouškach jsem třískla do stolu vzteky, div jsem si ruku nerozmlatila, já říkám rouškam NE! A za tím si stojím, moje dítě ji bude mit při přesunu na WC či oběd, dál ani náhodou a za tím si stojím a s ředitelem vyřeším stejně jako v září, vyřídila jsem to úplně stejně, moje děti roušky mít nebudou! Tři týdny jsme tu měli vir doma, jen já a muž, lehký průběh, děti to buď nechytly nebo neměly příznaky, pro mě je větší hrozba odporná, vlhká rouška než tahle korona viróza.
@nadja73 štíty jsou celkem těžké, na nic na krční páteř..

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Jinak chudaci deti s brylemi, ty neuvidi vubec nic :(

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout Můžu se zeptat z jaký studie plyne že se rouška má měnit po 20 minutách? Respektive že po 20 minutách je neúčinná? Nedaří se mi nic dohledat. Většinou se uvádí 2-4 hodiny.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@hafika Zastav se, ukážu ti pár materiálů a sama se přesvědčíš, jak fungují. Když je plátno jemné, hustě tkané, překonáváš menší bariéru a při tom ta hustota vláken zajistí dostatečnou ochranu. Pak jsou látky, které mají třeba potisk toho stylu, že je to vrstva barvy na látce (nejsem textilní technolog, pouze dlouholetý uživatel a následný zpracovatel textilií), tam už samotný potisk dýchání znesnadňuje a troufám si říct, že na propustnost pro viry a bakterie vliv moc nemá. A jsou látky hrubší, které mají zdánlivě větší mezery mezi vlákny, člověk by mohl mít dojem, že se přes ně bude dýchat lépe, ale opak je pravdou, naopak, jsou horší pro zachycení jakýchkoliv částic. A nejhorší jsou látky, které nejsou bavlněné, ale mají příměs něčeho umělého.
@anielkha Odborníci na fyziku by ti vysvětlili jak a proč to funguje, já brýlatá ti k tomu řeknu jen to, že toto je problém při změně teplot a vlhkosti, takže když jsem v místnosti s rouškou, problém není. Když vcházím do budovy z venku, trvá, než se odpaří vysrážená vlhkost. Nehledejte, ženské, problémy tam, kde nejsou!

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kamimnichov to jako zdravotník jistě víte, že rouška vir nezachytí a není to ochrana, stejně jako říkal Prymula když tu byla prasečí chřipka..

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@patri22 hele ja si ale pamatuji jak jsi tady drive psala jak se toho viru bojíš a že chces mit deti doma. To,ze jste meli slabsi prubeh neznamena, ze to nic neni.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@30bar v březnu? Když nikdo nevěděl co bude, stejně jako všichni na začátku..

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@patri22 váží 73 g a dodávají je i do školek. Každopádně můžou střídat s rouškou, podle činnosti, kterou budou dělat

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@nadja73 třeba je lepší,manžel to nosí v práci a právě si stěžuje, že je těžký, že ho bolí krk..

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Přesně tohle jsem psala pod příspěvek Apacheee. Že ti maloši to zvládnou lépe jak my!

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@patri22 a ted se ti zda,ze je to dobre jo?Ze uz vime?

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@30bar tak na tohle má teď každý svůj názor, za prvé, a za druhé nejsem jediná, kdo mluví jinak.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

.
@patri22 určitě jiný než dospělacky. Píšou ultralehkých a tím, že je dětský, ze speciálního plastu, tak by to neměl být " obyčejný " štít. Uvidím, v pátek mají přijít

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@patri22 no, mozna ne stoprocentne. Ver mi ale, ze kdybych davno pred dobou kovidovou sedla k pacientovi a ze vzdalenosti 30cm na nej hodinu “funela” bez rousky, tak by se kazdy ozval a vadilo mu to.
Promin, ale ja Querdenker nemohu vystat. A vic se k tomu nebudu vyjadrovat, neni to muj styl se hadat v diskuzi.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sweetest Koukám, že máš vyplněné bydliště. 35 kilometrů to je, my už jsme na horách. Ale východní Čechy jsou nádherný celý ❤ Děti teď zrovna lítají někde za potokem, jen občas zasllechnu hlasy. A navíc mi teď došlo, že mi ve středu má přijet instalatér nainstalovat myčku, co jsem si sem koupila, takže já tu budu! 😀

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout Dle meho nazoru ty ses v tomto uz hodne ovlivnena politikou. Cokoliv udela soucasna vlada, tak bude spatne. Nikdo nic lepsiho ve svete zatim nevymyslel, tedy ano, plosne a obcas na nase pomery kontroverzni testovani v nekterych zemi za cenu restrikci, nebo restrikce za cenu “omezeni svobody” (pisu schvalne v uvozovkach), jen aby skoly udrzeli. Vim, ze te nezajima co se deje v jinych zemich ale nikde to neni lepsi. Bud jakztakz rousky ve skole, nebo zustat doma. A ze deti nadavaji na rousky? No kdyz to slysi od rodicu, tak jasne ze nadavaji. Budou nadavat na Babise, na souseda i na rousky, kdyz nadavaji rodice, jejich vzory.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@patri22 vzdycky ma kazdy svuj nazor. Me jde o to,ze jak by jsi mluvila,kdybyste to neprodelali s lehcimi priznaky.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jelenice_zavodnice Tentokrat urcite ne. Naopak, myslim si, ze Plaga neni uplny vul... Az na tohle tedy 😄

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@30bar tchýně, opravdu velký astmatik, problémy s dýcháním i bez nemoci, kovid u ní asi tak, že deset dní zvýšená teplota, rýma.. to mne taky utvrdilo v mnohém ale jsem za takový průběh moc ráda, samozřejmě nepopírám, že vir existuje, s někým pěkně zamává a je mi to moc líto ALE bohužel zamávat dokáže cokoliv. :-/

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kamimnichov Uznávám, že děti mnohdy nesou psychicky v pohodě, že mají roušky. Ale to zacházení... Opravdu tvoje děti dokážou roušku nandat i sundat jen za tkaničky, nandat si ji, aby těsnila kolem nosu, nedotýkat se jí během nošení, nesundávat si ji, dokud není potřeba a pak ji hygienicky uložit do správného sáčku, aniž by se dotkly čehokoli jiného než tkaniček? Opravdu si s nimi nikdy nehrají, nevyměňují si je s kamarády, nikdy nedají použitou mezi nepoužité? Protože to už podle mě není otázka přístupu, ale u prvňáka skoro příznak geiality...

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout Z tech tvych prispevku mam bohuzel ten pocit. 🤔

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@rebe tak moje deti jsou skolkoveho veku. Za tkanicky nandaji i sundaji a pak mi ji drze podaj- stylem matko tady mas 😂😂😂

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kamimnichov Jenže tady jde o prvňáky, kteří ji nebudou mít komu podat, víš?

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@zuzkasim S látkami úplně zkušenost nemám, já se tímhle problémem okrajově zabývám z hlediska popisu filtračních jevů (teda spíš prakticky, ta fyzikálně-chemická teorie už jde s léty do háje, protože není do hloubky tolik potřeba) a dovolila bych si nesouhlasit, aspoň částečně. Potisk je určitě vrstva navíc a bude hrát svou roli. Bude to něco podobného jako třeba vrstva, která zanáší póry filtrační membrány během filtrace, takže nakonec zvyšuje účinnost při zachycení některých menších částic, takže je pak možné zachytit částice větší, než samotná velikost pórů. Je tedy pravda, že ač je někdy udávaná pro některé filtry stejná dělící schopnost, tak je s nimi možné dosahovat různých toků kapaliny přes filtr, ale obvykle to nebývá řádově.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

U nás jedou s rouškami už od půlky září takže to zvládnou i dál.hlavne když budou ve škole 👍👍😉😉😉

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Tak jsem to prolitla.
Kazdy na tu situaci kouka svoji optikou. Ja za sebe v soucasne situaci jsem rada, ze moje deti nejdou. Jsou ve 4.tride. Pokud pujdou, tak asi dostanou FFP2. Stejne jako
@kamimnichov v tom delam od jara. Mame stejnou profesi myslim 🙂 Nyni pouzivam ceske respiratory Eliteq, momentalne sehnatelne za 39 Kc/ks. V porovnani s respiratory sehnatelnymi na jare je to nebe a dudy. Dychat se v tom da v pohode a celkem netlaci. Na jare jsem mela na nose dekubit a uz po hodine noseni silene bolesti vseho, nosu, usi, hlavy... Jsme v tom bezne 8 hodin plus cepice a stit.
V mistnosti se to opravdu nemlzi. Mam respirator, sve bryle a stit, a vidim, to by bylo blbe, kdybych na praci nevidela 😅 Ty deti v rousce sedi, nebehaji venku!
Naprosta vetsina deti to zvladne. Moje decka by ani nenapadlo si to s nekym pujcovat. V 1. tride pani ucitelka musi kontrolovat lecos, tak proste obcas zaveli, at si to decka vymeni.
Stit strasne zalezi, jaky koupite, ja mam lehounky s vymenitelnou folii, nasazuje se jako bryle, nemam kolem hlavu zadnou gumu,a stit je pruzny. Byl teda sakra drahy, ale kupovala jsem to v dobe nejvetsi krize, kdy byl clovek rad, ze to vubec sehnal. Ted na podzim jsou OOP zatim! daleko dostupnejsi a levnejsi, neshanite-li jakekoli rukavice XS 😝 Nejvetsi problem ted.
My, co resime u sebe nebo svych blizkych nejaky vazny zdravotni problem, se musime spolehnout sami na sebe. Kdyz ctu, kolik lidi ma s rouskou problem, jak jeho deti to NIKDY!!! nosit nebudou, tak radim, kdo je v ohrozeni, sezente si FFP2, dokud jsou, a ty noste. Ja uz bez toho ani do kramu nejdu, a detem je dam taky. Doufam, ze to decka nebudou nejak resit a smat se jim. Musim se spolehnout jen na sebe, nikdo jiny cizi problemy resit nebude a nejaka ohleduplnost se nenosi.

@zuzkasim nemate na vyuku jazyku povoleny stit? Verim, ze rouska je u vyslovnosti problem.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Já jsem ráda, že děti (být jen ty dva ročníky) do škol jdou. Rousky jsou vopruz, o tom zadna. Je to složité, ale u mě převažují plusy. Nečetla jsem celou diskuzi, ale věřím že učitelé budou rozumní a dětem s rouskami pomohou a vytvoří snesitelné podmínky.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@zuzkasim manžel ten problém má nonstop. V obchodě nevidí nic.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd koukam, ze mame stejny pohled na vec. Ja ted taky chodim do obchodu jen v ffp2, neb mne to lepe ochrani i ve chvili, kdy nejsou ostatni dusledni. I ja jsem bohuzel rizikova skupina, takze si to resim hlavne pro sebe.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@rebe ja jsem velmi dobre pochopila, ze jde o prvnacky. Nicmene uvodni prispevek pojednava o vztahu k noseni rousky a ne o schopnosti s ni “sterilne” zachazet. Navic (pozor, zde prezentuji jen muj nazor a ne vedecke stanovisko)!!! deti nejsou v kovidariu, ale ve tride, kde je virova naloz nulova, pripadne velmi nizka. Takze neni potreba, aby s rouskou zachazeli hako na sterilnim operacnim sale. Proste budou vedet ze pouzitou k pouzitym, vydezinfikovat ruce a sup novou rousku. A vetsina pani ucitelek prvnacku vi, ze jim (i mimo dobu pandemie) stale jeste trochu supluje maminku. Urcite je povedou a daji jim vedet- kdy vymenit a pripomenou, at daji do sacku s pouzitymi.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kamimnichov Já ale nediskutuju o úvodním příspěvku, s nímž do velké míry souzním, ale o tom, co jsi napsala ty. S podporou a pozitivním myšlením rodiče to ty děti neponesou kdovíjak úkorně. Ale děti byly ve školách v rouškách už v září a obrovská spousta dětí, učitelů i rodičů podávala zprávu o tom, jak absurdní to u takhle malých dětí je, protože ty způsoby užití dětmi jsou, no prostě nestandardní. Pokud je ve třídě nízká až nulová nálož viru, takby to neměl být argument pro to, že vlastně nevadí, když děti roušky používají úplně špatně, ale pro to, aby povinnost je nosit byla hodnocena s ohedem na to, jak je používají.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

K těm respiratorum a mate tip na dětské? Synovi jsou dospelacke velké. Mám teď nano od spurtexu a vůbec mu netesni

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Mě to vadí a vadí mi to proto, protože syn nosí brýle a ty brýle se mu mlži, takže stejně budu domlouvat s učitelkou že tu roušku bude mít minimálně pod nosem, a já přesně jak tu bylo zmíněné, mám prvňáka a učí se slabiky, potřebuje vidět co paní učitelka dělá pusou a ona potřebuje vidět je. Kdyby nenosil brýle a nebyl prvňák, nemám s tím problém. Nicméně doufám a jak ji znám tak to tak bude, že ve třídě ty roušky mít nebudou..

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kamimnichov ja sama snad rizikova nejsem, mozna spis nevysetrena 😅 Ale manzel je ted vazne nemocny, stale nevime, co s nim presne je, nicmene je tam urcity imunodeficit. Takze proto jsem ted ultraopatrna, v praci to je samozrejmost, ale i v beznem zivote jsem daleko opatrnejsi nez treba na jare a v lete. Jo, co si clovek sam neohlida, to nema, podle toho je treba se zaridit 😎
@leniczka23 do latkovych rousek jsme vsili drat, pak se to pritiskne na nos a bryle se nemlzi, aspon v mistnosti ne. Venku, kor kdyz je zima, je to blby, ale vevnitr je to v pohode.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd děkuju zkusím

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@leniczka23 ja jako zdravotnik mam pristup k jednorazovym rouskam, takze jsem vzdycky kuchla z pouzite rousky ten dratek. Je plochy, dobre se adaptuje na nos. Vsila jsem ho do rousek, co mi mama a teta nasily. Tchyne tyhle dratky nemela, tak tam vsila asi nejaky vazaci drat, a aby ty ostre konce rousku nepropichly, udelala na obou koncich takoveho snecka, spiralku, nejak to proste ohnula, a funguje to taky.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd a jak to že to teda nefunguje na těch jednorázových? Protože tu když má poti se mu stejně. Zkusím pořádně přitlačit. Nebo zkusím tu pěnu na holení i 😁

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@leniczka23 ja nevim, ja nejsem dite, jsem zvykla v OOP pracovat uz roky. Pracuju jako zubar, mam sve bryle, stit a respirator. V dobach nekovidovych jsme meli rousky. A na praci samozrejme normalne vidim. Jen kdyz me nekdo nastve a hodne si odfouknu, tak se mi obcas brejle zamlzi 😅
Musi se to na nos poradne primacknout. A v optice prodavaji spreje na bryle, antifog. Melo by pomoci. Asi se taky pro nej stavim, protoze venku v zime ani drat moc nepomaha. Ale ted se bavime o vnitrnim prostredi, kde se teplota prilis nemeni, a tam jsemuplne v pohode.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd tak on podle mě funí jak parní lokomotiva 🤣😁 jj anti-fog mám objednaný. Díky za radu 😊

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@leniczka23 😀 tak snad to se sprejem bude lepsi.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Tak když už člověk vidí naději v nástupu druhacku do školy, tak mu to rázem zkazí zjištění, že mají sedět ve třídě v rouškach??😳😳

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@rebe a proc myslis, ze je tam ta virova zatez limitne blizici se nule? Protoze pri vyskytu nakazeneho jsou jeho kapenky zachyceny rouskou. Pokud odbouras rousky, tak uz tam s nejakou virovou zatezi musis pocitat... to je proste spirala 🤗

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@kamimnichov A pokud se naučí děti špatně zacházet s rouškou v místech, kde se virová zátěž limitně blíží nule, budou s ní špatě zacházet všude, tedy i v místech s vysokým rizikem. V tom vidím riziko spirály zase já.
To, že při několikahodinovém pobytu ve třídě se špatně používanými rouškami bude riziko limitně se blížící nule díky těm špatně používaným rouškám, mi pak připadá jako logický nesmysl.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd dcera má rousku s drátkem a stejne se to mlží. Ale ona se dost potí, takže vidím tuhle souvislost.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

My jsme detem vysvetlili smysl rousek, chapou to, chapou i to, proc nemohou videt babicky, ale uprimne rousky ve skolach? Nebezpecne! Ja jsem cely dny v respiratoru a opravdu citim vetsi unavu uz po hodine.A co ty male deti? Musi se trosku rozlisit, kde rousky vubec maji smysl. A hlavne, duvodem, proc se vlastne zavrely skoky bylo to, ze pro takto male deti jsou opravdu rousky nevhodne a nezabrani nakaze.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

Nedelejte z toho vetsi kovbojku nez to je. Trochu tem detem a ucitelkam verte. Ty decka neridi autobus plny lidi, no tak si na chvili fouknou do bryli. Udelejte vse proto, aby to mely co nejjednodussi a ono nejak bude. Vsimla jsem si, ze lidi, kteri s praci v OOP maji svou zkusenost, to tak neprozivaji jako lidi, co si vezmou rousku akorat na nakup.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd Ja si tuhle foukla do bryli a hodila jsem tlamu, zakopla jsem o obrubnik. Jako zadny med to fakt neni, vidim prakticky houno s tim. Nosim je kvuli tomu "na Bartosku", ale fakt jsem si nekupovala bryle za 13 tisic, abych je nosila na cele.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout ale ja mluvim o rousce ve tride, kde ty deti sedi na zadku 😉 Venku s tim tez blbe vidim a pekne me to sejri, ale venku tu rousku nenosim porad. Rousky venku me stvaly vzdycky, i kdyz si myslim, ze pokud je nekde narvano jak na Karlove moste v plne sezone, maji i venku smysl.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@jasekd Ja ji venku prakticky nenosim, ale tady jsem uz byla u zastavky, tak jsem ni nasadila, bryle okamzite mlha a lup. Normalne jsem se natahla 😆🤦

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout no to ja taky, i auto uz me malem prejelo, jeste ze dobre slysim, kdyz uz nevidim...

Odpověz
11. lis 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@jasekd jo tak to máš pravdu! Já jsem ta s tím nákupem 🤣

Odpověz
11. lis 2020
avatar
Odpověz
11. lis 2020
avatar

@hafika @zuzkasim K prodyšnosti materiálů- ono jde hlavně o to, že se viry nešíří jen kapénkami, ale také aerosoly. A pokud spolu děti stráví čtyři hodiny denně v jedné uzavřené místnosti (a při současném počasí dost pravděpodobně, i když se bude větrat), tak je naprosto zbytečné, aby roušky měly, a to i případě, že by si je fakt poctivě měnily, měly je z kvalitních látek apod. Prostě aerosolu tam bude tolik, že kdo by se nakazil bez roušky se nakazí i s rouškou. Jediné řešení je, jak uvádí @jasekd nosit ffp2.

A tohle mě na tom štve nejvíc- když tohle vím já, a ví to vědci po celém světě, tak proč doprčic u nás trvá vláda na tom, aby děti ty roušky nosily? Stejně, kdokoliv se chce ochránit, musí si ten respirátor vzít. A navíc představa prvňáčků zodpovědně si měnících roušky je velmi naivní, a to i pod dozorem.

Odpověz
11. lis 2020
avatar

S rouskami ve škole nesouhlasim. Už v září, i přes připomínání moje,paní učitelky,druzinarky,si bohužel syn roušku nikdy nevymenil..to je prostě skutečnost. Přestože měl sáček,náhradní kusy apod.
Jakmile to dnes ohlásili,tak mi řekl,že do školy v rousce jít nechce,že se bude učit se mnou doma.
Samozřejmě,že půjde. Ale o smyslu rousek si myslím svoje,nejde jen o samotné kapenky,..

Odpověz
11. lis 2020
avatar

@sudylichozrout to byl překlep 😃

Odpověz
12. lis 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Bývam na slovensku. Od septembra nosia rúšky deti 2. stupňa ( ktoré sú teda teraz doma) a prvy stupeň cca mesiac. A teda nepočula som ani jedno dieťa nadavat na rúška. Ano nie som učiteľka takže nemam s nimi taký kontakt ale proste tie deti to zvládajú. Môj syn je druhak a nesťažuje sa. Ano jedoval sa, že sestra ho mať nemusí lebo ona je skolkarka ale vyložene mu to nevadi. A sestra ne parťák, ked odchadzame z domu odchadza s rúškom nasadeným. Jedine čo mu vadí je, že ho tahaju gumicky ale to sme vyriešili našila som mu plno novych rusok s volnejsou gumickou, samozrejme tak aby teda stale sedeli spravne na tvari. Niekdy si hovorim, že by sme sa mali tych deti opýtať ako to oni vidia a nie len nadavat na opatrenia. Možno by nam otvorili oči. Ja s deťmi celkom o tejto situacii komunikujem, lebo vsade je toho vela a nechcem aby sa báli. A ano vadia im opatrenia, vadi im, ze nie je vsetko tak ako bolo ale oni rozumejú prečo. Prečo len mi dospeli kricime o nasich pravach a zovratych slobodach? Niekedy mi príde, že sme si začali mýliť demokraciu s anarchiou.

Odpověz
12. lis 2020