Zvládnu dítě při dálkovém studiu VŠ nebo máme ještě počkat?

kokoska55
29. pro 2018

ahoj, mám takový dotaz. S přítelem se chceme snažit o dítě. Je mi za chvíli 24 příteli 23. Máme svůj byt, oba dva práci, ale studuji ještě dálkově mgr na VŠ. Čeká mě ještě rok a půl. Mám dost gynekologických problému byla jsem i na laparoskopii s vaječníkama, doktorka mi doporučuje moc nečekat a my to tak taky cítíme. Moje máma mi ale aniž by něco tušila stále opakuje ať náhodou nejsem těhotná. Že by mi po porodu chyběl semestr školy a státnice, že bych to nedala, že mi nepomůže. Přítelova máma je doma, takže ta by nám pomohla kdykoliv. Já prostě nevím :( Jsme dospělí milujeme se finančně to zvládneme tak proč by ne? Děkuji za rady a odpovědi 🙂

merope
29. pro 2018

Pokud ti gynekoložka doporučuje nečekat, tak bych nečekala. Lepší než aby ses tu za 10 let trápila ve skupinách kolem IVF. (Je mi 43 a čekám své první "vymodlené" dítě po 4 letech lítání po klinikách, doktorandské státnice budu dělat cca měsíc před porodem - beru to, že už budu mít volno, jako příležitost mít klid na učení a kdybych porodila dřív, tak je prostě udělám někdy potom.)

Jestli tě čeká rok a půl, tak i kdybys otěhotněla dneska, tak zkoušky v letním semestru zvládneš a příští rok v zimním už by jich nemuselo být tolik (případně se zkusíš s vyučujícími domluvit a udělat je dřív). Státnice s dítětem nebudou snadné, ale dělá je dost holek.

A podle toho, co popisuješ za problémy, je spíše pravděpodobné, že si chvíli na otěhotnění počkáš, takže nejvyšší čas začít - když otěhotníš třeba v létě, tak už bych se nebála vůbec, školu případně max přerušíš a státnice doděláš později (a mezitím dopíšeš diplomku).

Ber to jako motivaci makat na tom, abys opravdu co nejdříve udělala vše, co je možné (nedají se nějaké zkoušky z příštího ZS přesunout třeba už na tento LS?).

jaja01k
29. pro 2018