icon

Naučila jsem se přecházet tu to, co se mi nelíbí, nemám patent na rozum. Ale dnes udělám výjimku - můžete mi prosím vysvětlit, PROČ, když je dítěti hodně zle (nemoc, pobyt v nemocnici, smutek, vztek...), vezme máma mobil, to dítě vyfotí a vyvěsí to na internet všem na oči...k čemu je to jako dobrý? Já si nedovedu představit, že by to někdo udělal mně a už vůbec ne já svému dítěti. Přitom to tu vidím opravdu často.

avatar

jen tě podpořím, že přesně tuto stejnou myšlenku jsem zde dnes pojala... naprosto, ale fakt naprosto pro mě nepochopitelné...

Odpověz
29. led 2022
avatar

Tohle taky nikdy nepochopím,co z toho ty holky mají...jestli je to nějak naplňuje... těžko říct 😒

Odpověz
29. led 2022
avatar

Tak asi chcou podporit (neschvaluji) ? Ja zas taky nechapu ani fotky cerstve po porodu, mama zmuchlana, mimino zmuchlane 😀 nebo celkově fotky děti. Úplně vidim, jak budou decka v pubertě happy, že visí na netu kazda pytlikovina🤷‍♀️😀.

Odpověz
29. led 2022
avatar

.....já své dítě nezveřejňuji, ale ani toto neodsuzuji..... bylo by krásné vidět jen vše krásné...ale takový život není....

Odpověz
29. led 2022
avatar

Přesně to samé si taky říkám. Já teda celkově tomu sdílení veškerých fotek ze soukromí nerozumím, ale vystavovat děti jako opičky v zoo mi přijde nejhorší.

Odpověz
29. led 2022
avatar

Podle mě chtějí podporu, že v tom nejsou sami. Každý si to zpracovává po svém. Myslím, že žádná máma z toho nemá radost. Jen jedna to poví kámošce, druhá si o tom napíše deník, další půjde běhat a jiná to hodi na net. A takhle je to se vším.

Odpověz
29. led 2022
avatar

@95newmommy2020 ja se tady hodně sveruji. O tom žádná..ale ty fotky asi ne vždy jsou nutné 🤷‍♀️😀🙈

Odpověz
29. led 2022
avatar

tak ale přeci tu podporu dostanou i bez fotky... jako chápu možná při nějaké sbírce a tak, ale fakt mi to přijde úplně přes čáru nemocné děcko vyvěsit na net... udělali by to sobě, jako, že jim nebude dobře a vystaví se tu, pokud jo, tak jsem schopná pochopit, že je to jejich styl a přístup...

Odpověz
29. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77 Jako takhle, nevím teda o co šlo. Jestli je tím mireny něco konkrétního. Ale třeba pokud jde o nějakou fotku dejme tomu vyrážky nebo něčeho, tak někdo muže vědět a poradit.

Odpověz
29. led 2022
avatar

@95newmommy2020 dobře,kdyby o tom napsaly ale dítě fotit? V takové situaci?

Odpověz
29. led 2022
avatar

@95newmommy2020 ne spíš nemocne děti celkově..když ty blijes a hrajes vsema barvama, taky nikde viset nechceš 🤷‍♀️

Odpověz
29. led 2022
avatar

@bara88 Jo, už asi sem to našla. No, tak to zas není úplně dobrý.

Odpověz
29. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77 To ne no, to mas pravdu.

Odpověz
29. led 2022
avatar

Já sama jsem za první rok života syna s ním hospitalizovana celkem šestkrát. Vůbec jsem to tady nesdílela. Ale zpětne si umim představit proč to nekdo dělá. V nemocnici se čas šíleně vleče a člověk se bojí, že se může stát kde co. Na druhou stranu když to trochu opadne, protože už zaberou léky tak prostě někdo potrebuje podpořit, někdo se zase vypsat.
Za mě je teda daleko horší když o některých zde víme nejenom vše o dětech včetně pravidelných foto dokumentaci, ale i kde bydlí, kde se který dne pohybují a co si oblekly a jedly. Ještě přidat informace o průběhu sexu a bude to komplet 😎

Odpověz
29. led 2022
avatar

Ja zase nechapu,proc si nekdo foti a vyvesuke ruku s napichlou kapackou…ale s detma ki to prijde uz totalne ulet

Odpověz
29. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77 fotky po porodu miluju...

Líbí se mi to že to je opravdové...nikdo netrpí všichni jsou nekonečne moc šťastní a nový človíček přišel na svět ...

Mám 1 fotku ze sálu která je tak srandovní že bych ji tu dala ,ale nedám Ptz si myslím, že ne každý to má v hlavě jako já ...

Odpověz
29. led 2022
avatar

Toto je za mě absolutně k 🤮, resp.takove matky. Nemocné, vyšťavené, unavené dítě vystavit všem cizím lidem..... Dneska jsem četla velmi zajímavý článek o norské akci "Michaláková" a i tam něco podobného zmiňují, jak i matky můžou dětem takto ubližovat...

Odpověz
29. led 2022
avatar

Taky tomu nerozumím, nedovedu si představit, že by mě někdo takhle vystavoval, kdyby mi nebylo hej.....a když je mým dětem zle, určitě nemám ani myšlenku na to, abych je fotila a už vůbec ne na to, abych to pak někde vystavovala.... ☹

Odpověz
29. led 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@tuamoti To je taky pravda.🙂
Občas potkávám jednu maminku tady z MK, ona si mě ani nevšimne a já přesně vím jakou má ložnici, obývák, co ráda dělá a jaké má děti. Mně by asi hodně vadil pocit, že mi tolik lidí vidí do soukromí.🤷‍♀️

Odpověz
29. led 2022
avatar

@veronicka89 a nejsou ty poporodní fotky spise pro rodinu 🤷‍♀️😉?

Odpověz
29. led 2022
avatar

@tuamoti tak to kolikrat vime i idy ovuluje, konzistenci hlenu, pamatuju i fotky hlenu a barvy výtoku.
@adel2507 taky par takových potkávám, je to az strasidelny

Odpověz
29. led 2022
avatar

Tohle taky nikdy nepochopím, chudáci děcka. Fotky těsně po porodu byly pouze naše, nepřála jsem si ani, aby je muž ukazoval rodině (miminko teda mohl, mě ne). Ale stejně tak třeba nemám ráda fotky těhotných ve spodním prádle, jako proč? No a o tom, že u některých lidí vím přesně, jaký mají obývák, děti pokojíček, denně co dělají, jí, školní výsledky dětí... o tom ani nemluvím. Je to každého věc, ale občas prostě zírám a nechápu.

Odpověz
29. led 2022
avatar

@veronicka89 já na fotce po porodu vypadám jako sjetá 🤦 Je tak hnusná, že ani v rodinném albu není.

Odpověz
29. led 2022
avatar

Já si u všech fotek dětí a komentářů k nim říkám, že matkám jistě po letech poděkují. Už vidím, jak se někdo "seriózně" živí těžením těchto informací na netu...

Odpověz
29. led 2022
avatar

@zuzkasim tehotna v prádle jeste jde, tehotna bez prádla v koupelne kde je bordel, to je luxus

Odpověz
29. led 2022
avatar

Také to nechápu.Dcera má za sebou 2 těžké operace a nikdy mě nenapadlo si ji fotit ani pro sebe,natož to dávat někam na net.

Odpověz
29. led 2022
avatar

Protože tam dřepí u postele, dítě pospavá a ona se nudí nebo chce podporu... Někdo sdílí na net úplně všechno, takže mu to divné nepřijde...

Odpověz
29. led 2022
avatar

Ja to taky nemám ráda. Máš pravdu. Tohle udělat někdo mě, budu naštvaná.

Odpověz
29. led 2022
avatar

@gracinka7 já tam jsem taky hnusná...ale šťastná ...
Je to asi 8minut po porodu jsem nahatá mám na sobě ručník v druhém ručníků nahaté dítě ...vlasy mám jako Einstein a jím chleba s paštikou ....🤣🤣🤣

Odpověz
29. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77
Nevim ale myslím že si může každý rozhodnout pro koho co je sám...

Odpověz
29. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77 mě to prostě nevadí ...

Je to prostě fotka plná krásných emocí a líbí se mi 100x více než vyprsene dokonale instagramerky v Dubaji...

Odpověz
29. led 2022
avatar

To je ještě dobry. Před dvouma Romana chlap zachránil kluka,když na něj spadla kláda. Decka dělali blbosti na hromadě dřeva,kluk spadl a na něj se převrátila kláda. Chlap je ze zahrady slyšel tak tam letel. Jelikož má sílu, tak se mu v návalu adrenalinu povedlo kladu nadzvednout a kluka odtud dostat.
Zavolali jsme RZP, mamince, kluka udržovali při vědomí. Měl fratury obou nohou a šok.
A ona dojela a začala si to fotit a natáčet????????Vůbec se nestrala o kluka a jak na tom je. Ale fotila ho, pak ho natáčela jak ho nakládají do sanitky. Až to pak vyřešil jeho tatínek,který přijel narychlo z práce. Vyrval ji mobil z ruky,narval jí ho do kabelky a poslal ji s tím do patřičných míst.

Odpověz
30. led 2022
avatar

Je to nepochopitelné.
A i já občas potkávám i třeba náhodně na dovolené lidí o kterých vím z netu kde co i třeba dítě se školkou na procházce. Děsivé

Odpověz
30. led 2022
avatar

Nečtu komentáře - nevím o koho jde ale stejně jako hloupé fotky mě štvou příspěvky, které spustit smršť hejt komentářů a kdo co kdy a co štve tu a tam tu a kdo je nejlepší protože nefotí nic atd. Atd.
At' si každý dělá co chce! Žij a nechej žít ! Fot' a nech fotit 😁.
Těch fotek a informaci je tolik a tolik v dnešní době, že je to každýmu u zadku at je informací kolik chce.

Odpověz
30. led 2022
avatar

Vubec mi to nevadi, rozumim tomu, že hledaji podporu a sdílené trápení je menší trápení, taky naprosto dává smysl, že to dají sem, na socku o dětech a těhotenství, kde to rovněž slouží nějakému "reportážnímu" účelu.

Odpověz
30. led 2022
avatar

Jako takhle. Fotky svých dětí jsem obecně na netu hodně omezila. Když dám, tak takovou, kde nejsou poznat. Ale třeba to, co se u nás teď děje, prostě potřebuju sdílet. Svým způsobem, nijak moc, ale prostě trochu jo. Už třeba jen proto, abych ostatní varovala? Proto, že se mi ozvalo více maminek, které si prošly podobným a poradí, pomůžou, podpoří? Ono taky kdo nezazije něco takového (a zaplaťpánbůh to je velká většina rodičů), si to neumí představit. A skoro každá reakce je normální.

Odpověz
30. led 2022
avatar

Verim, ze to ty mamy nemysli zle, tak me to nijak nepohorsuje. I kdyz ja tu potrebu sdilet tyhle veci nemam. Kazdy to ma proste nastavene jinak. Treba nasi kamaradi deti na fb skoro nedavaji, ale kdyz syn udelal prvni bobek do nocniku nebo deti brecely na dovolene, tak to tam dali 🙈 deti jim jednou asi nepodekuji 😅 ja se zasmeju, polituju, popr. nekomentuju.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@veinnna Myslím, že ty ženské, co takhle sdílí kde co, si vůbec neuvědomují, že je na tom něco špatného, divného, nebezpečného atd. Takže napsat to sem, třeba se některá chytí za nos, popřemýšlí, omezí to. Já prostě naivně doufám, že občas slova padnou na úrodnou půdu🙂

Odpověz
30. led 2022
avatar

@zuzkasim tak to já si nemyslím. Třeba tuhle zprávu zatím nekomentovala ani jedna z těch, o kterých zde víme i kdy byla čůrat

Odpověz
30. led 2022
avatar

@zuzkasim Zuzko patris k těm sympatickým zde ale já s tím úplně nesouhlasím. Neříkám, že sdílet každé 💩 je v pořádku. Není. Špatne? Divne? Nebezpečne ? No je jiná doba než třeba před 5ti lety. Těch fotografii a informaci je na netu tolik, že se mi to paradoxně zda bezpečnější než v době kdy to začínalo. Nechala bych v tom lidem svobodu bez nějakýho komentování.
Dětem až vyrostou to bude úplně fuk. Kdo bude mít čas prohledávat 1000ce fotografií v době, kdy uděláte fotku i hodinkami ? Každý Samuel a každá Sofie bude mít mraky takových fotek. Vis co tím myslím.
A konkrétně dítě v nemocnici a ukázat, že život není jen o barevném dortu k narozeninám nebo dovolené u moře proč ne. Je to život. Dřív si lidé fotili i pohřby na památku a dnes se nad tím pohorsujeme.

Odpověz
30. led 2022
avatar

*takhle blbě jsem to napsala. Samozřejmě fotit si dítě ve vaznem stavu je něco jiného než sestrevni virózou na kapacce ale doufám, že to už rozvádět nemusíme

Odpověz
30. led 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@veinnna Možná je to i tím věkem, 40 mi už bylo a nevyrostla jsem na tom, svoje soukromí se snažím hlídat. Každopádně když mě před rokem jedna paní odsud při nákupu (tedy spíš při pokusu o nákup) podvedla, bylo pro mě otázkou pár minut, kdy jsem si o ní zjistila kde bydlí, jak se jmenuje její přítel, jak vypadá, co dělá, jak vypadá a jmenuje se její dcera, že visela na vývěsce v seznamu jakýchsi neplatičů čehosi... a trochu mi to pomohlo při vyjednávání, navíc jsem všechny informace předala policii a pro tu bylo mnohem snazší na paní zapůsobit, takže jsem své peníze dostala nazpět. Policie by si to určitě uměla taky dohledat, je otázka, jestli by to udělali, jestli by jim to kvůli dvěma okradeným, které to nahlásily, stálo za to. Takže jo, informací je na netu hromada, ale pořád se vyhledávat dá. A někteří je hlavně přímo nabízí. Občas se tu navíc objevují stesky, jak ex některé ženské stalkují na instagramu, na FB, nepříjemní členové rodiny komentují vyfocenou novou bundu atd., tomu se přece dá snadno vyhnout. Od fotek nemocných dětí jsme se dostali už trochu jinam, ale každým rodičům by mělo záležet na soukromí jejich dětí.
@tuamoti Myslím, že takoví lidé komentovat nebudou, když se jich to týká.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@zuzkasim každý.ma ty hranice jinde 🤷ve všem od počtu vánočních dárků po fotky na fb přes výši kapesneho.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@veinnna vidím to naprosto stejně.
Beru to tak, že v naší kultuře jsou veřejně tabu víceméně 3 oblasti - úplná nahota, vyměšování a sex (a pak vše co je mimo zákon-násilí atd.).
Všechno ostatní je tak nějak přirozená a denně sdílená součást našich životů a je jen na každém, jak moc ji otevře.
Nemocné děti chápu, maminky potřebují povzbuzení, pomoc a nemyslím si, že by to těm dětem mělo za 10 let nějak vadit. Život neni jen hezký obrázek.
A že tu někdo sdílí každý prd - vždyť bez těch co to dělají by byl kůň uz dávno mrtvý...

Odpověz
30. led 2022
avatar

Já jako matka žiju s pocitem, že mám své děti chránit. A vnímání toho, že i ony mají soukromí a že o ně budu pečovat, k tomu patří. Je mu zle? Nebudu ho prostě fotit, tečka. Když ho budu fotit a vystavovat všem, když je mu zle, jako malé, bude to do života brát jako normu. Jak si pak bude nastavovat hranice vůči svému okolí, až vyroste? Třeba se mu udělá špatně v tělocviku nebo se zraní a spolužáci ho vyfotí na mobil a dají na IG? Nebo učitel tu fotku dá na web školy? Je to totiž úplně stejné. Moje děti ví, že tohle jim nikdo dělat nesmí, ani máma.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@antoinet to je o úhlu pohledu. Nebo si z toho přístupu taky může vyvodit, že nemoc je něco za co by se mělo stydět, selhání něco o čem se nemluví a bude jakýkoliv takový projev v budoucnu skrývat. Teď píšu o úhlu pohledu. Nic neobhajuji.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@eviicka není to o úhlu pohledu, je to o ochraně soukromí každého z nás, každý sám má možnost se rozhodnout, kam až ostatní pustí... a ani rodiče, nebo možná právě rodiče nemají právo toto porušovat, překračovat, dokud jsou děti malé...

Odpověz
30. led 2022
avatar

@eviicka výborně. Takže až budeš mit cely den HVH, budeš zelena, popros syna ci dceru at te fotne na zeď na FB ci instac ☺️ klidně at k tomu připiše "bojim se o mamu". Určitě to budes brát jako normu a v pohodě.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@kackakastanka jenže kde je ta hranice? Co překračování je a co ne? Když to dám do extrému - tak by pak mohla být špatně úplně jakákoliv fotka, video, přenos v TV... Za mě je ta hranice u těch tří tabu, co jsem jmenovala výše, nemoc to není.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77 tuhle odpověď jsem čekala.... ...ale já nikdy své dítě takto nevyfotila ani nikam neuložila, jen to neodsuzuji.
A upřímně? Klidně bych se tak zveřejnila, myslím že by mi maximálně pár lidí popřálo ať se dám brzy do kupy.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@ruzovyjednorozec77 teď budu vypadat blbě, ale co je HVH?

Odpověz
30. led 2022
avatar

@eviicka tak nemocné dítě v nemocnici je přesně to, co je za hranicí, zdravotní stav je jednoznačně soukromá věc, natož fotka z nemocničního lůžka...

Odpověz
30. led 2022
avatar

@eviicka hlava v hajzlu 😀😀😀

Odpověz
30. led 2022
avatar

@eviicka ja bych takhle nikdy viset fakt nechtela. Prijde mi to potupne. Zenske se lici, fotky různě upravuji s vyspulenyma prsama a pak vidim tu usoplenou fotku se strapatou zelenou jezibabou 😀😀😀😀. Jako asi proti gustu 🤷‍♀️ me to prijde přes čáru. Obecně.

Odpověz
30. led 2022
avatar

Holky nebuďte taková koníkovska inkvizice. Vše je o úhlu pohledu a věci každého jedince. Todle je Zuzanka. Je také nemocná. Má leukémii.Ne chřipku - leukémii. Na fotce je se mnou i ona ráda dělá selficka a je i se svou nemoci součástí tohoto světa a neskrývá se mu.
( Pozn. Zuzanka je pacientka- kamarádka mé dcery, fotku samozřejmě dovolila užít maminka i ona , běžně je Zuzanka oblíbenou modelkou pro fota pracoviště ).

Odpověz
30. led 2022
avatar

@veinnna Tohle je ale přece něco úplně jiného.
Já to třeba myslím tak, že mi jde o to, aby měly doma děti soukromí a cítily se tu v bezpečí. Takže by mi třeba neprišlo fér vlézt synovi do pokojíčku, když je nemocný, nebo mu z nějakého důvodu není dobře, vyfotit ho (bez jeho vědomí) a hodit to na nějakou sociální síť.
Jinak Zuzance přeju hodně zdravíčka a štěstí při léčbě.🍀

Odpověz
30. led 2022
avatar

@adel2507 no záleží jak se to poda pokud někdo dá pod tu fotku komentář : konečně usnul, celý den ho trápila teplota, jsem vyřízena tak bych to prostě brala jako, že si ta dotyčná uleví. Když to popises jak si to popsala tak to samozřejmě zní hrozně a to je ten úhel.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@veinnna
@adel2507 ano, holky, SOUHLAS, to je to, co většinou chybí. S ním je to opravdu něco jiného, Zuzanku zdravím a přeju jí brzké uzdravení.
Bez souhlasu je to podpásovka.

Odpověz
30. led 2022
avatar

@veinnna Já uznávám, že jsem v tomto na dnešní dobu dost konzerva, ale pro mě je prostě důležité, aby si rodina chránila ten svůj soukromý prostor.🙂
Když jsem si přečetla tuto KZ, tak se mi jako první vybavil nedávný příspěvek, kde bylo několik fotek uplakané holčičky a v popisku něco ve smyslu, že se celý den vztekala. To mi třeba vůči holčičce nepřišlo úplně ok. Ale jak říkám, já jsem v tomto lehce staromódní.🙂

Odpověz
30. led 2022
avatar

@adel2507 no jako chápu - rozumím - neudělala bych to ale zase bych to nepřeháněla já mám takových fotek v albu mraky a věřím, že být fb v devadesátých letech mám tu fotku pres celou zeď a ještě označenou #pavlinkasevzteka #abysnezapomnelaaztibudetricet 😁

Odpověz
30. led 2022
avatar

@veinnna Já jsem právě nikdy neměla FB, Instagram, nic..Modrý koník je moje jediná sociální síť, tak se pak o to víc divím, na co tu narazím.😀

Odpověz
30. led 2022
avatar

@antoinet já se fakt zeptám, kdes přišla na to, že můj syn byl vyfocen bez souhlasu? On na té fotce naprosto zřetelně hleděl do foťáku, viď. Akorát si dal podmínku, aby byly vidět korálky na jeho krku (byly). Následně si ji zkontroloval a poté jsem se ho zeptala, zda mu bude vadit, pokud tu fotku dám někam, kde ji uvidí i spousta cizích lidí - nevadilo mu to. Takže jak?

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@tahejhula tak jestli s dítětem ve vysoké horečce řešíš, jak vypadá na fotce a kolik lidí ho v tomto stavu uvidí, tak jsme asi obě z jiných vesmírů.
Přeji mu brzké uzdravení a ty s jeho soukromím nakládej, jak uznáš za vhodné, ale počítej, že hodně z nás si poví, že svému dítěti bysme to neudělaly.

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@antoinet řeším s ním cokoli, co chce řešit ono. Tobě možná neznámý stav věcí. Já bych možná neudělala zase jiné věci, které děláš ty. Samozřejmě si povídejte cokoli.

Odpověz
10. dub 2022
avatar

Kdyz je memu diteti spatne tak ma jedina priorita je aby mu brzy bylo zase dobre.

Odpověz
29. led 2026
avatar

To co tady pises jsem si nedavno rikala, jak Lela Vemola nebo jak se vlastne jmenuje 😝 vsude cpe fotky kdyz je maly nemocny a ona jak je vystavena . Ne nechapu to. Mam to stejne az na tu potrebu to kricet do sveta.

Odpověz
29. led 2026