icon
1 / 1
avatar

👏

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mirtha přitom jen tu to sdílel každý druhý a mělo to mnoho 👍. Jsem zvědavá, zda jim ten názor vydrží i až jim někdo umře, nebude kvůli tomu moct jejich partner k porodu, bude ještě rok muset nosit hadr na hubě, či až budou dlouho zavřené hranice...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Mám to stejně Veru 🙂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee souhlasím. Nevidím na této situaci nic moc dobrého. Možná to, že si "příroda odpočine" Ale až se továrny znovu rozjedou a s ještě větší vervou aby dohnaly ztráty, bude po odpočinku.

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@ajuse21 nedivím se...

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@sunnurse je to prostě velký špatný a nedokážu pochopit, jak se někdo může ztotoznovat s těmi "libivymi kecy". Navíc předpokládám, že i ti se pak zcela pokrytecky vrátí ke svému běžnému životu

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee díky, tak nějak jsem nebyla schopná tohle vyjádřit sama.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Přesně tak, černý humor ok, občas nějaký vtipek jsem pro, to je obranný mechanismus abychom se nezbláznili, ale ďas mě bere, když mi kamarádka napíše “máme se super, užíváme volno, prázdniny, je to skvělý”. Cely svět je úplně v pr...., ale oni se mají fajn, nechápu 🙈 já zapnu TV a sevre se mi hrdlo, když to všechno vidím, ale oni se mají fajn 🙈

Odpověz
26. bře 2020
avatar

jsou to děsný bláboly a ti od přirody né moc bystří to sdílej jak blbí 🙂)))) mě se líbí naše švejkovina 🙂))))

My Češi jsme zvláštní národ. Dokážeme se roky a roky podceňovat, znehodnocovat, zesměšnovat. Říkáme: "No jo, to jsme my Čecháčci"). Taky říkáme: "No jo, Češi, ti se dovedou sjednotit jenom když jde o hokej!".

JENŽE...

Najednou se ukazuje, že Češi se dovedou sjednotit vždycky, když o něco jde. S otevřenou pusou zírám už dva dny na to, kolik lidí se neptalo: "Kdy budou roušky?", ale ženské vytáhly šicí stroje a ušily je ze starých zástěr a jiných hadrů, které našly. Navíc si i z tohohle dovedeme udělat srandu...viděl jsem třeba roušku, která pasuje ke kroji, lidi si vzájemně hodnotí vzory a nápady. A ty ženský je neušily jenom pro sebe. Začaly je šít i pro druhé. Pro širokou rodinu, pro sousedy, pro nemocnice, pro úplně cizí lidi! Hmmm...

Studenti? Studenti začali bez toho, aby je někdo organizoval, vyvěšovat výzvy pro sousedy, že jim nakoupí. Mohli se na to vykašlat. Ale nevykašlali. Spousta lidí pomáhá dobrovolnicky.

Všiml jsem si i toho, že dokonce i politici na sebe přestali štěkat (až na výjimky, které koušou a nepomáhají tím nikomu).

Ještě ani není jasný, kdy omezení skončí a na sociálních sítích už lidi vymýšlí, jak podpoří ty, kdo díky omezením budou zažívat těžké časy.

Lidi jsou na sebe milejší.

Stačilo vysvětlit, proč je nošení roušek důležité, a během dvou dnů se nošení stalo normou a kdo roušku nemá, připadá si jako blbec. Proč? Protože se většina národa rozhodla. Proč jsme se semkly, když virus není pro většinu populace tak nebezpečný? Protože nám záleží na tom, aby babičky a dědové byli fit. A protože prostě nejsme lhostejní k ostatním.

A tohle je záležitost většiny národa!

Ne, vážení. Takhle se nechová národ zbabělců, slabochů a individualistů. Takhle se chová národ, kterej má koule! (Sorry holky, víte, jak to myslím 😉).

A ne, nejsem naivní...vím, že tam venku jsou výjimky. Ale poslední dny zase ukázaly, že jsou to výjimky a ne většina. 😉

Ne, my nejsme slabý národ. Možná jenom pod těma řečma o čecháčství maskujeme naší pravou tvář. Maskujeme to, kým skutečně jsme. Lidmi, který mají rádi jiný lidi, mají srdce na správným místě a jsou prostě fajn, produktivní, šikovní, nápadití a nepodělaný.

A možná vlastně, že jsme národ Švejků.

Podle pana Radko Pytlíka - haškologa totiž: "Švejk je vynikající v tom, že je chytrý, a přitom to nedává najevo. Vypadá, že je hloupý, ale přitom je vlastně chytrý. I v situacích, které jsou mezní, zachovává klid, převahu a vnitřní chytrost. Dokáže prohlédnout věci na dno."

Takže, moji milí Švejci, jsem na vás hrdý a mám vás rád!

A moc bych si přál, abychom si zůstali vědomi toho, kým jsme, i až skončí tahle nestandardní doba a budeme zase pokračovat v tom běžném každodenním životě. Nechme si v hlavách kousek té oprávněné hrdosti! Já si s sebou určitě ponesu ještě větší hrdost, že jsem Čech.

Odpověz
26. bře 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Já taky moc necítím změnu 😁 ale to má každý nastavený jinak a pokud se někdo díky tomu pozitivně prenastavi tak je to jedině dobře ❤️

Odpověz
26. bře 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Veru já teda nevím, jaké konrétní kecy máš na mysli, ale s nějakým vyšším smyslem celé věci souhlasím, nebo alespoň naivně a optimisticky doufám, že to bude pro lidi varování a svět pak bude i kdyby jen o malinko lepší. Možná utopie. Ale rozhodně si nemyslím, že bych byla pokrytec, nevážila si života s rodinou, nebo podobné soudy. Jen tady prostě vidím nějaký větší vliv na celek. I když, bohužel pro mnoho lidí to bude velmi náročné období.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Ono se potom stejne nic nezmeni. Kdo mel na hornich prickach zebricku rodinu, tomu tam zustane, kdo tam mel praci, karieru a podobne veci, ten je tam bude mit porad a mozna jeste vic, protoze se bude snazit dohnat to, co ted "zameskal".
Nejlepsi je, ze jsou lidi schopny sdilet blabol o tom, jak presne tohle jsme potrebovali a chvili potom psat, ze jestli budou jeste chvili zavreni doma se svoji vlastni rodinou, tak je asi trefi.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Mě zase prdne cévka z těch keců typu okolo porodu....jako ženy se vrací ke svému ženství, ponorte se do nej a všechno zvládnete, jste silne. Můžete mi někdo říct, jak se dělá ponor do mého ženství ? 😁😁😁 Vůbec nevím jestli bez toho ponoru porodim 😁😁😁😁

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Přesně tak. Byla jsem dotázána, co v současné situaci vidím jako pozitivum. A já prostě na nic nepřišla...

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mummy88 myslím mimo jiné tohle, co se ke mně dostalo asi 1000x a podobné

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mummy88 jinak naprosto pochybuji, že lidé, kteří mají své žebříčky hodnot jinde , je najednou změní

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@tinaprofi to jsem četla a je to napsané moc hezky, jen už jsem zapomněla, kdo to napsal

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@malenka3 myslím, že mnoho z nás to tak vidí...

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@pabka teď jsem víc než kdy jindy ráda, že TV prostě nevedeme. Bohaté mi stačí dávka hrůz na internetu a i zde na MK

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@moominkaa bohužel o tom pochybuji. Vždyť se podívej kolik lidí není schopných dodržet karanténu a načerno chodí na nehty, ke kadeřnici a ještě to srovnávají s nutnou návštěvou lékaře😥

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lora1987 naprosto s tebou souhlasím

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@aneta15 umím si ten ponor do ženství představit ze strany muze😂😂😂

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@bramarfi taky nevidím žádné pozitivum, ani když se fakt moc snažím

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Vídíš, a já si třeba myslím, že jsme jako lidstvo opravdu potřebovali pořádnou facku. Pochybuju, že to sem přišlo kvůli tomu, ale když už to tu je, proč se nezamyslet. Každý se může poučit, i ten s nejdokonaleji poskládaným hodnotovým žebříčkem.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Já nevím, ale ač i předtím jsem měla rodinu na 1. místě, tak teď, když s nimi nemůžu mít ten opravdový kontakt, tak si toho vážím jí vážím ještě víc. Neplýtvala jsem jídlem, ale když mi zbyla 3 dny stará gumová houska, tak jsem ji vyhodila, teď to nedělám...a prostě i věci, co jsou normálně samozřejmost si člověk uvědomuje jinak....

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@kija víš co mne na tom přijde nejhorší? Lidi, kteří žijí sami. Stáří lidé, kteří mají milující rodiny, se kterými jsou normálně v kontaktu. A teď jsou odsouzení k samotě. A pokud se takový člověk nakazí a zemře. Opět zemře zcela sám, navíc s tím, že třeba kolik týdnu či měsíců? nemohl být se svými nejbližšími. A na tom prostě nedokážu vidět ani zdibec dobrého. Prostě ne

Odpověz
26. bře 2020
avatar

... Budu teď trošku kritická a jsem přesvědčena že kdyby bylo někde řečeno ( což je jen vymyšlené teď)
Lidé pod 50 let virus můžou přenášet ale 100%nemaji příznaky, tak že by roušky všichni pod 50 tak vesele nosili...

Nosí je z 90% kvůli sebe...

Ptz prostě mají strach z nakazy

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@veronicka89 to víš že ne...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Tak já to teda beru tak, že planeta ví co dělá a potřebuje se od nás trochu očistit ( jako od lidstva). Faktem je, že to nejhorší pro celou zem je člověk. Systematicky to tady ničíme... takže se nedivím, že různé viry mutují, aby se planeta mohla trochu bránit a vydechnout si od nás. ( to že samozřejmě nikdo nechce být tím, kdo na to dojede je fakt. Samozřejmě se bojím o sebe i o rodinu a myslím, že vše máme také nastaveno správně tak jak má být...)

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@rnika no jo, ale co s tím má tedy běžný člověk udělat? Zemřít a vymrit?

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee třeba je to také řešení...nikdo neví

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@kija podle mě se nikdo nezamyslí, opadne korona, všechno se vrátí do normálu a za půl roku si na ní nikdo nevzpomene. Ty normálně smýšlející lidí budou normální a blbci zůstanou blbci...viz ty diskuse tady..např. myslíte, že poletím v červenci k moři? Nechápu jak se může svepravny člověk v téhle situaci zeptat, jestli poletí na dovolenou.

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@flabelina hele, kdyby někdo poslouchal naše noční filozofické hovory s mužem, odveze nás asi banda zrizencu do blazince😂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Ja jedine, v cem vidim pozitivum je, ze to bude hodne prinosne pro vedce... ted nevim, jak to napsat smysluplne. No jakoze uvidi, jaky by to mohlo mit vliv na prirodu, kdyz lidi po celem svete min cestuji, nektere tovarny stoji (treba v Cine maji mnohem lepsi vzduh) atd. Jinak mi na tom taky nic pozitivniho neprijde... 🙄 s rodinou mi to vztahy spis zhorsi, protoze se nemuzeme vidat, s manzelem si lezeme na nervy, protoze je doma, ale vlastne neni, protoze musi pracovat... takze furt jen peskuju deti, aby ho nechaly pracovat... peklo 🙄

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@dzogobela děkuju za tenhle pohled. Pro vědce to bude hodně přínosné a navíc obrovská výzva - najít lék a vakcínu

Odpověz
26. bře 2020
avatar

... Mě ještě přijde líto a divné že si manželé kteří jsou kvůli corone doma lezou na nervy...

To si vzali člověka kterého jsou schopni vídat a vycházet s ním pouze 4h denně a 2 dny o víkendu?

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Presne, ty hemzy o pospolitosti me neuveritelne sejri. Vzdyt se s rodinou nemuzu vidat, sednout si doma na kafe. Jsem doma jen s manzelem a dvemi detmi a vozim nakupy babicce. Moje maminka priletela ze Sri Lanky, je v karantene, ta ji konci pristi vikend a chceme se aspon na chvilku videt, hlavne aby videla vnoucky, protoze nasledne nastupuje zpet do prace jako zdravotni sestra a uvidime se, az to vsechno skonci ☹
Jediny prinos vidim pro prirodu. Cistota ovzdusi v Cine je az neuveritelna

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@veronicka89 to nemůžu posoudit, pro mě s mužem se vlastně tolik nezměnilo, pořád se těším, až dorazí z práce a jsem s ním moc ráda. Stejně jako mě ani nestvou děti. Chovají se normálně. Jediné, co je, tak člověk z nervozity na toho druhého třeba vyjede kvůli kravine, ale už si to hlídame

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@luidisek my jsme 1000 km od rodiny a mamka mi před pár dny vol la smutná že ČR nechá hranice asi 6m zavřené.... Minimálně...
Jako musím říct že plánuje v létě určitě přijet.. Viděli jsme se naposledy v lednu v Itálii...
Měli jsme přijet na velikonoce.... 😥...

Pokud příjezdem v létě a budou opatření Budem na Domku na zahradě... Děda už malému slíbil branky...

Nemusíme nikam chodit... Jen být spolu 🙂

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@luidisek no jo, ale stejně ta čistota zase bude pryč 😥 neumím si představit, že v dnešní fázi společnosti to může být jinak.

Ano, v "recech" stojí, že máme čas na rodinu. Přitom se a nimi nemáme vídat. Pro mě rodina opravdu nejsou jen lidi, se kterými žiju jen pod jednou střechou 😥

A s mamkou si to užijte ❤️

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@veronicka89 pro rodiny v jiných státech to musí být absolutně pekelné, obzvláště po té poplašné zprávě od Prymula

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee NO bohužel běžný člověk může tak maximálně třídit... jde o celkovou změnu společnosti a bojím se, že ta právě nenastane. Lidi si zvykli na svoje pohodlí ( teď se pořád omílají uhlíkové stopy a to je velký problém, ale samozřejmě nikdo z těch kdo může a má na to nebude cestování omezovat. Stejně tak je to s vyčerpatelnými zdroji. Já se třeba opravdu bojím toho v čem jednou budou žít moje děti, protože oteplování, změna klimatu je fakt a každý dělá, že se ho to netýká, protože by se musel omezovat.). Myslím, že takové epidemie budou jednou za čas probíhat vždy, právě proto aby se počet lidí zredukoval ☹ Ale to, že si tohle všechno uvědomuju a ještě vím, že s tím stejně nic moc nezmůžu... mě akorát občas hází do solidní deprese. A můžu jen doufám, že to přežijeme ve zdraví ( já mám velký strach o babičku je jí 80 a má těžké astma, takže pokud tohle chytí tak to bude nejspíš konečná :( ... k tomu jsem nešťastná z výhledu, že by nechali hranice uzavřené třena i další roky, muž má v cizině příbuzné. Na konec Července máme naplánovanou svatbu ( konečně po letech) a teď pořád nevím jestli to zrušit nebo doufat, že se to do toho data tak nějak uklidní...)

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Přínos vidím jen pro vědce👏 a pak taky jediné pozitivum v naší rodině a tou je, že když zavřeli hranice a manžel tedy nemůže vycestovat za práci, tak je s námi doma, je to příjemná změna pro nás, nevidět se jen přes Skype a nebo o víkendech a děti jsou z toho samozřejmě nadšené 😉 ale jak to dopadne na naší rodinu ekonomicky? To raději nechci vědět 🤔

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@rnika krásně napsáno. Moje nevěsty zatím vyčkávaji a uvidí se. Případně si pro jistotu domlouvaji náhradní termín, kdyby to fakt nevyšlo. Ale já fakt doufám, že v červenci už budeme žít snad normálně ❤️

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@veruuu_kubesovic ekonomické dopady budou naprosto šíleně. Já už to vidím teď po pár týdnech nemoci pracovat 😥

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee Veru, však to mě taky ☹ Těch starých lidí mi je líto neskutečně, může je zabít jak virus, tak i samota, kolikrát to taky úplně nechápou, co se děje. Na tomhle samozřejmě nevidím pozitivního taky nic. Stejně tak situace v Itálii, jak se musí cítit třeba lékaři v Bergamu, příbuzní obětí, děsí mě to a je mi to strašně líto. Jen si říkám, že se každý sám za sebe můžeme zamyslet, protože ono to v tom blahobytu tolik nejde. Já třeba netušila, kolik solidárních lidí tu je. Kolik lidí nezištně pomáhá, pomáhá seniorům nakoupit, šijí roušky, jinak se povzbuzují. Musím říct, že po strašně dlouhé době jsem fakt hrdá na to, že jsem Češka. Jsem ráda, co tu máme za opatření. A za sebe jsem přemýšlela a přemýšlím taky. Já třeba strašně miluju cestování, fakt hrozně moc. Ale třeba letecká doprava pustoší tu planetu taky moc. Tak si říkám, jestli je to fakt pokaždý tak nutný letět na dovolenou, za chvíli zpátky... A je toho spoustu. Každý prostě může změnit něco k lepšímu.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@rnika já nechci kecat, ale myslím si, ze svatby jsou teď zakázany...

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@kija to víš, že člověk přemýšlí a přemýšlí moc. S mužem vedeme dlouho do noci rozhovory s myšlenkami, které bych si nikomu jinému nedovolila říct. Ale nevidím na tom nic dobrého, nedokážu to. Za sebe si myslím, že fakt žijeme slušně a nenicime planetu zbytečně víc než je nutné... Samozřejmě že ji ničí svým dílem každý z nás 😥

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@veruuu_kubesovic tak na konci července už snad svatby zakázané nebudou😥

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee Mluvíš mi z duše 😘 Ačkoliv opravdu také nepatřím mezi její fanoušky 😨

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@aneta15 Já si myslím, že zamyslí. Samozřejmě ne všichni, to je ale jasné. Pokud tady bude korona delší dobu tak si nemyslím, že by na ni lidi tak rychle zapomněli. Myslím, že život už právě úplně jako dřív nebude. Ale uvidíme.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@coffeelover jé, co se s tebou stalo? Pár lidí se tu po tobě ptalo a zjistili, že máš zrušený profil...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@malenka3 Trošku mě někdo stalkoval 😉 Tak jsem tomu dala čas, zrušila profil a kdo bude chtít, najde si mě teď pod novou přezdívkou 😉 Jakpak se tu máme, kromě toho, co teď drtí celý svět? 😢

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee Tak negativa samozřejmě převažují, to je jasné. Následky to bude mít obrovské. Ale já odmítám to, aby ta mrcha sem přinesla pouze to špatné, tak se z ní snažím vytřískat aspoň to pozitivní, co jde.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@coffeelover tak to jo. Stále stejný slepičinec, na tom nic nezmění ani koronavirus 😁

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@malenka3 Dobře ty 😅 Děkuji za rychlé zasvěcení 😀

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@malenka3 no, ono kvůli nervozite a panice možná ještě větší než dřív 😂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Souhlasím s tím, že formulace ,,tuto nemoc lidstvo potřebovalo,, je nešťastná. I když chápu smysl, co tím asi autor/ka chtěla říct. Někteří si to teprve potřebují uvědomit co v životě měli a třeba si toho budou vážit víc. Většina těch, kteří mají žebříček nastavený jinak, budou samozřejmě pokračovat tam, kde přestali...Jo já vím, ve spoustě věcech jsem naivní...Ale třebato co píše @tinaprofi (Švejkovina) se děje i tady u nás a musím říct, že spousta lidí mě v tomhle mile překvapilo 🙂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@veruuu_kubesovic Však my jí máme až poslendí týden v Červenci, kdybychom ji měli v Květnu tak bych to zrušila... takhle si říkám, že třeba se ta opatření zmírní, ono to nemůže být tahle hodně omezené donekonečna, protože by se z toho ekonomika nevyhrabala...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

To je fakt. Já jsem žila v celku spokojený život a přijde mi smutné, jak se všichni hroutí, že nemůžou do obchodu a na kafíčka (to si nemůžou dát kafe doma? 🤔 )
Pro planetu je to sice fajn, že jsou lidi zalezlí doma, ale vzhledem k tomu, že peníze vládnou světem, brzy se to vrátí do starých kolejí a planeta se bude dál drancovat 🤷😢

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@veronicka89 hele, my spolu travime i normalne celkem hodne casu. A nehadame se... ani ted, ale proste citim napeti. Klidne bych s nim byla doma 24/7, ale... tak abychom mohli chodit ven, podnikat vylety a ne byt zavreni v byte 3+1, aby si mohl normalne hrat s detmi a ne pracovat od 7 rano do 7 vecer...pracuje vic, nez kdyz jezdil normalne do prace. Ono nic neni cernobile vis?

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Přesně! Už mne pár dní napadá to samé! Že na tom nic dobrého nevidím, ano, možná to planetě uleví ale za katastrofa potom, s tou se lidé budou vyrovnávat dlouho!

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Ja pozitiva vidim, i kdyz jsou zanedbatelna s rozsahem teto tragedie.
1. Cestovni ruch - je to moment prehodnotit, jak dal, az to polevi, rust turismu byl neudrzitelny, krasna mista nicena, airnb bezohledne a nicici dostupnost bydleni. Tohle nebude chtit nikdo zpet, napr. Prahu zosklivenou hloupostmi jen pro turisty.
2. Ztrata pocitu naroku a samozrejmosti. Zitrek nam nikdo neslibil. A pocity vzteku jsou na miste, ale proste blahobyt neni pravo a pokud prijdeme o litani k mori, jezeni v restauracich, pravidelnou obmenu satniku atd., porad muzeme byt stastni a mit krasny zivot.
Myslim, ze se ted vsichni ucime spouste pokory a to nikdy nemuze byt na skodu.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Já bych teda ještě připomněla, že opravdu ne všichni sedí doma. A nemluvím jen o svém muži, kterého místo každého večera a víkendů vídáme max. jeden den týdně. Ale on je aspoň celkem v bezpečí. Co partneři záchranářů, policajtů, doktorů a sester, kurýrů, prodavaček, dobrovolníků a dalších a dalších, kteří jsou doma na všechno sami a ještě se klepou, jestli jejich milovaní neonemocní nebo nepadnou vyčerpáním.
Tyhle eso kecy mě štvou. Jasně, na karanténě se možná pozitiva najít dají, když si chce člověk udržet pozitivní mysl. Ale ne na koronaviru, šmarjá, to je prostě hnusnej šmejd!
A to o uzdravení planety je samozřejmě pravda, člověk je největší škůdce a planetě tohle celé jenom prospěje. Kdo tenhle názor bude mít i až mu umře babička? Za sebe říkám, že mi celá planeta bude u pr**le i když se něco stane naší sousedce, o níž ani nevím, jak se jmenuje křestním jménem...

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@rebe Zuzi, manžel chodí každý den z práce úplně hotový. Pokud se jim dostane virus do věznice, bude to taky průser jako Brno. A jeho spousta kolegů to samé. A ani jednou jsem neviděla, že by je kdokoliv za jejich práci teď ocenil. Ale co už. Aspoň mají jisté zaměstnání a výplatu. Tenhle luxus teď mnoho rodin vůbec nezná. Kdybych měla mít jen "můj" příjem, jsme naprosto v háji, protoze jsem kvůli karanténe nemohla realizovat ani jednu jedinou zakázku. A bůhví jak dlouho to ještě bude trvat.

Ale nechci jen remcat, jediné, co si teď přeju je aby alespoň moje rodina všechno tohle přežila ve zdraví. A pak aby se svět vrátil do normalu. Aby mě děti mohly mít kamarády, chodit do školy, na kroužky a aby nemusely mít náhubek.

Moc držím pěsti a držte se, při vás ta situace teď musí být moc náročná a stresující

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@antoinet Aničko, ano, my se bez restauraci nějakou dobu určitě obejdeme. Ale lidé, kteří restaurace provozují a je to zdroj příjmů jejich rodiny, tak to takhle jednoduše určitě nevidí... To stejné s cestováním. A zcela sobecky přiznávám, že já moc doufám, že se k moři jezdit nepřestane. Když ne, nenadělam nic, ale jedno mi to rozhodně nebude...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@bramarfi ja jedno pozitivum mam.. Setrim nervy nasi ucitelky, protoze se s ditetem ucim a ty ukoly mu i kontroluji 😀

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@evaviki 😂 no jo, ale zase tvoje nervy 😂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@antoinet Hmm, tak by mě celkem zajímala konkrétní řešení s regulací turismu, co máš na mysli? Jestli je řeč, jen o omezení airbnb v Praze/jiných velkých městech, tak s tím v zásadě souhlasím. Ale zkus si uvědomit, že jsou v ČR místa/obce, které z turismu žijí a nebýt té návštěvnosti, tak tam trvale zůstane žít jen zlomek lidí a ti pak stejně zamíří za prací do větších měst a krize bydlení se nevyřeší.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@veronicka89 no, ja treba patrim k lidem, co doma s manzelem nevydrzi. Neni to o tom, ze bychom se nemeli radi. To mame. Ale taky jsme naprosto rozdilni, nemame zadny spolecny konicek. Manzel miluje foceni a cestovani, ted mel zase nekam na par tydnu letet a nemuze. Ubiji ho to, pak je podrazdeny. Ja nenavidim omezeni, takze cela ta situace je pro me priserna a potrebovala bych mit normalni zivot (sedim doma na prdeli a nikam nechodim, do zitra nemuzu ani se psem na prochazku a ver mi, ze narizena karantena me rozbrecela, i kdyz jsem s ni pocitala a sedela doma radeji preventivne). Do toho musime oba pracovat, ale i se ucit se synem, nove ucivo je proste potreba mu vysvetlit. O hubu. Opravdu. Kazdy se zavreme do nejakeho pokoje, at mame aspon chvili klid na praci, ale stejne se potkavame a lezeme si na nervy. Ty nespolecne zajmy jsou proste videt.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Mluvíš mi z duše, měla jsem chuť ten výlev nejen na facebooku komentovat jako produkt choré mysli, ale nechtělo se mi pouštět do hádek. Víš jak mám svých starostí dost. 😁

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Presne! Vzdycky si rikam, ze to asi nepsal Ital! Jo a i ti delfini v Benatkach byl hoax 😀.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@alamo Jo, to mě taky nechalo chladnou 😀 Hlavně, že se jeden delfín připlave podívat do momentálně klidnýho přístavu, byť to bylo myslím na Sicílii, tak to furt neznamená, že se ryby a savci v oceánech nějak záhadně rychle rozmnoží, že jo. U nás taky běhají lišky okolo baráků, když skončí turistická sezóna 😀

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@mastik ja jsem pravicak, nechci zadne zasadni regulace ani ekoterorismus. Ale nejake hranice jsou potreba, mista ze seznamu unesca vymyslely, co se dalo, aby omezily pocty navstevniku, od urciteho momentu turismus vic ublizuje, nez pomaha.
U Airbnb bych zavedla sjednoceni podminek s hotely (mistni poplatky, dane, evidence navstevniku...), neni mozne, aby profitoval jen najemce a ostatni trpeli (mesto, sousede...)

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Dakujem, dakujemm dakujem...uz som sa citila ako debil, ze som v okoli snad jedina, zo uplne je na prasky z tych statusov, ako nas to zblizi a akos me si neuvedomovali, co mame a podobne... Ja nechem duchovne obrodit, ja mam rebricek hodnot pomerne ok podla mna...ja chcem len naspat svoj zivot a nemat strach o blizkych v rizikovom veku...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Úplný souhlas. Nejhorší je, že spousta mých známých ty melodramaticke kecy pořád sdílí. 😢 A pak moje babička přišla s tím, že je to trest boží, ale to je zas z jiného soudku.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@inkheart jj, tchýně to taky posílala. Můj muž jí na to napsal "to je ale debilita, co?" 😁

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@inkheart hm a nás farář zase říká, že to na nás Bůh poslal proto, že potřebujeme zpomalit 🤦

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee U nás už to tak asi je, jen můj příjem: Ondra loňským ziskem pokryje tenhle průser a letošní zisk asi nic moc nebude. Naštěstí máme naspořeno, protože jsme si chtěli brát hypotéku a koupit dům, máme svůj byt, tak hlady neumřeme. Ale i obrečela jsem to, už jsem se z pidibytu fakt těšila... A pořád ještě jsme na tom vlastně asi dobře, protože ty rezervy prostě máme a restaurace nezkrachuje. Jsou na tom lidé mnohem hůř. I my budeme muset začít propouštět. Ale hrozně mě bolí to nadávání na podnikatele, že měli mít rezervy a že to je riziko podnikání. Jako kdyby se na tohle dalo připravit. Ti křiklouni sedí doma s 60 až 100 procenty platu, my nebudeme mít nic, protože platíme zaměstnance. A kdybys viděla, jaké smsky chodí Pohlreichovi kvůli tomu, že celé to vaření pro IZS neplatíme sami... Ta představa, že si k tomu všemu ještě budeme brát úvěr na dobročinnost nebo co... Těžko je mi z toho, hodně lidí to semklo a pomáhají, ale hodně nenávidí, závidí a kope kolem sebe.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@rebe Ja už ty komentáře o podnikatelich a osvc ani nedokážu číst. Jen do nich lidi kopou. Na tiskovce ministryně řekne částku, kterou je podpoří, a hned je zle... Přitom ani nejsou známé podmínky, za nichž na zmíněnou částku dosáhnou. Spousta na ni nedosáhne, bude tam nějaké ALE... Ano, jsem OSVC - a byť bych to ještě nečekala, hroutí se mi pracovní trh. Jsem z toho smutná, ale co nadelam. Ovšem z te zloby je mi mdlo.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@rebe jojo, to jsou ty předsudky, podnikatelé jsou pracháči, protože kradou a bla bla, musí se o sebe postarat sami nebo se nechat zaměstnat.... Takových hejtů a všeho. Manžel je truhlář, podniká s kamarádem, takže malá firma, pořád v rozjezdu. Zatím je to celkem ok. Ale kdo si pak v tý ekonomický krizi, co po tom přijde připlatí za kvalitní řemeslnou práci? Mám z toho vážně obavy. A když si vzpomenu na všechny kadeřnice, restaurace a další zavřený podniky, který i přes současný stav musí platit nájem apod. Nojo, ale to se to lidem kecá, když si sedí doma na zadku a peníze stejně chodí že...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@bramarfi Zrovna my, tuším, máme smolíka, protože nám nikdo podnikání neznemožnil. A že nakladatelé pozastavili platby, protože knihkupci neplatí, je věc jiná... 😢 Já si fakt škodolibě představuju situaci, kdy stát řekne, že zaměstnanci, kteří nepracují, nedostanou výplatu, však každý má mít rezervu na půl roku...

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@rebe Určitě máme smůlu, ani bych nečekala, že by se nás kompenzace nějak týkaly... Kdyby to stát řekl, lidi by vyšli do ulic. Když se to ale týká živnostníků, lidi si ještě kopnou. Tak to je, no. Plus už padají rady, abychom šli budovat dálnice, že tam je nás třeba 🙂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@bramarfi
@rebe Jak to tak pozoruju z dalky, tak mam pocit, ze AB. se tohle priskrceni zivnostniku mozna i hodi do kramu, plus to udela dojem na jeho volice - viz ty pohorseny uzivatelky, co si to jako Pohlreich dovoluje, se zviditelnovat.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@alamo To zviditelnění se tu mám od neděle na talíři. Tak jsem zrovna koukala na reportáž na ČT: zviditelňuje se mi tam manžel s rouškou na obličeji a titulkem Ondřej, šéfkuchař. To za ty prachy na prvních 600 porcí fakt stálo, tohle zviditelnění. ;-D

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@kacenka115 skoda, ze bydlis daleko.. zrovna dobry truhlar by se mi hodil 🙂

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@alamo tak nejvice odpurcu AB je mezi mensimi a strednimi podnikateli, takze ten zbytek si hezky podpori..

@rebe kasli na to.. Lidi zavidi a jeste maji i blbe kecy..

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@evaviki kvůli větším zákázkám jezdí celou ČR, dělají hlavně masiv. Zkušenosti mají snad se vším, ale specializují se na terasy, garážová stání, dětská hřiště...Teď teda řeší něco hodně velkého v Praze, nemám moc přehled jestli má hodně nebo málo práce. Když se ptám jak se měl v práci, tak pracovně přece! 😂🤦‍♀️Spíš mám obavu co bude za půl roku, za rok.

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@rebe si myslím, že z nich hlavně mluví závist. Mají představy, že podnikatel bere prachy a zaměstnanci všechno odedřou..... 🙄

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@kacenka115 tak to velka zakazka asi nebudu.. potrebuji dve vstavane skrine a pak casem kuchyn, to dost zalezi, jak nam to bude ted vychazet financne..

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@kacenka115 škoda, že nedělají schody, ty potřebujeme příštírok řešit my ( ideálně s vestavěnými skříněmi dole.... 😉 )

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Jo a kdybyste některá potřebovala elektrikáře 😎 😂 😉 Já se teda bojím co bude tak za dva... tři měsíce. Akorát čeká muž na zaplacení faktur a nikdo se k tomu nemá 😒

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@evaviki no hlavně z masivu by to byla pálka :D
@rnika schody nejsou problém, mají zkušenosti fakt se vším, poctivě zkusili vše, než se osamostatnili. Mají za sebou i celé sruby,atypický nábytek... ;)

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@rnika hele, tohle by chtelo nejakou skupinu osvc zalozit, abychom si nasdilely kontakty 😀

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@evaviki 😂😀

Odpověz
26. bře 2020
avatar

Moje rec🙏🙏🙏

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@apacheee Kdo to je Marie Ruzickova?

Odpověz
26. bře 2020
avatar

@antoinet Jo, tak s tím se asi nedá nesouhlasit. Mně tvoje předchozí vyjádření přišlo tak obecné, že se přiznám, že se mě to dotklo osobně. Moje nejbližší část rodiny provozuje ubytovací služby a mají z 90% stálou německou klientelu, někteří hosté se vrací každý rok už třeba 20 let. Takže s opatřením zavřených hranic, které bude trvat kdo ví jak dlouho, na mě padá deprese i za ně. Natož ještě přemýšlet o nějakých regulacích.

Odpověz
26. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@vanilkacka hele, ještě do včera jsem netušila, že někdo takový existuje 😂

Odpověz
27. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@alamo politická stránka celé situace kolem Covid se mi líbí čím dál méně. Opravdu mám strach, že nás tu zase zapouzdri v minulém režimu... Byť jinak pojmenovaném

Odpověz
27. bře 2020
avatar

@apacheee Takze to neni nejaka celebrita nebo tak nekdo? Ja to moc nesleduji, tak nevim.

Odpověz
27. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@vanilkacka v tom článku myslím psali, že je to manželka nějakého sportovce. Jen jsem to prolitla, když jsem se snažila googlit text té kraviny. A odpusť, znovu už na to klikat nebudu 😂

Odpověz
27. bře 2020
avatar

@apacheee Aha. Tak ja si rikala, ze je to jen shoda jmen a mozna je to ona. Me napadla ta byvala stripterka, manzelka od hokejisty Ruzicky. Ja to necetla, stavil mi tvuj koment. No tak tu bych vubec nebrala vazne.

Odpověz
27. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@vanilkacka tak nebyl její text, masově se šířil po celém netu, použila jsem jen, aby si mohla Marci přečíst, co jsem tím slintem myslela 😁

Odpověz
27. bře 2020
avatar

Včera před spaním jsem tu četla diskusi u krátké zprávy jak si OSVČ nahrabou, když dostanou OČR a ještě těch 15 tisíc, tamto se odpustí... a jak je to nefér vůči běžnému člověku. Jak se chce lidem z toho blít a kdesi cosi.... Smutné toto.... A z hlášky nikdo je nenutil podnikat, je mi obzvláště smutno.

Odpověz
27. bře 2020
avatar

@apacheee Aha, aha. Tak diky za upresneni. Urcite jsme si tenhle hnus, co vsechny tak paralizoval, nezaslouzili. Hlavne to ve zdravi zvladnout.

Odpověz
27. bře 2020
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@kacenka115 mno, a mně se tohle hrabání ani netýká... 😥

Odpověz
27. bře 2020
avatar

@apacheee nás a spousty dalších taky ne. ;) Hlavně jako to, že nás a další to nepostihne přímo zavřením podniku, neznamená, že to nebude mít další konsekvence. A když někdo platí nájem např. za restauraci, tak to ho těch necelých 30 tisíc fakt vytrhne... 🙄

Odpověz
27. bře 2020