icon
avatar
ee.liska
27. dub 2013

Jak jsem se stala Špatnou matkou

Začalo to docela nenápadně, syn měl  dva měsíce a já, prvomatka, jsem si ho neposazovala na klín. V půl roce stále ještě neseděl, protože jsem mu odepírala potěšení z chodítka a neobkládala ho polštáři. V sedmi měsících jsem ho neposadila ani v kočárku, nedávala do jídelní židličky. Okolí, až na pár chápavých, se na mě dívalo skrz prsty, když syn v deseti měsících nevěděl, že se dá chodit za pomoci mých rukou. Když ve 13 měsících udělal první krůčky, slýchala jsem, že ostatní děti Dobrých matek chodí od osmi měsíců 🙂 Dobré matky z mého okolí jim totiž luxus chození za ruce pravidelně dopřávaly od půl roku. (Ona: Náš Pepíček už chodí. Já: On už umí stát?? Ona: Ne, on ještě ani nesedí, ale podívej, jak krásně dupká za ruce. Já jsem byla ohromena škobrtavou chůzí s podlamujícími se kotníčky.)

Já, matka, co dítěti nedopřála v půl roce svíčkovou, jsem se držela rad pediatra a postupně zaváděla zeleninu, maso, ovoce,... Desetiměsíční syn byl chudáček, co první čokoládu dostal v roce a čtvrt od Mikuláše.

Prvorozený měl deset měsíců, když jsme si jako nezodpovědní rodiče dovolili pořídit si druhé miminko. Okolí mě opět posuzovalo jako Špatnou matku, která se nebude věnovat dostatečně ani prvnímu, ani druhému.

Když bylo dceři 5m, nastoupila jsem opět do školy, konečně dodělat maturitu. Dcerušku a dvouletého synka jsem nechala, chudáčky, napospas babičkám a jezdila na jeden víkend v měsíci pryč!

A opět si i dcera musela na všechno přijít sama, sednout si, stoupnout, chodit. A, diví se Dokonalé matky, došla na to 🙂

Oblečení kupuji na bazárcích, děti chodí oblékané pěkně, ale já, Nepřející matka, nové koupím jen botičky. Vyhazuji tisíce za nové a značkové autosedačky, ale golfáček koupím v bazaru.

Jsem Špatná matka a velice si to užívám 🙂 Je legrační poslouchat okolí, jak oni to dělají jinak a správně a já svým dětem nedopřávám.

PS: tento článek by měl být brán s nadhledem, nikoho jsem jím nechtěla urazit ani poučovat, každý přece děláme pro své děti podle svého uvážení to nejlepší.

avatar

pěkné a vtipné

Odpověz
27. dub 2013
avatar

jako bych to psala já😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Jé tak nějak bych řekla že ony byli špatné matky.Vždyt není nic lepšího na deformaci páteře než to že nutit dítě do sedu nebo chůze.A lidi co ti tohle řekly byli tupci.

Odpověz
27. dub 2013
avatar

tleskám 🙂 🙂 🙂... bylo by fajn, kdyby (nás) takových bylo čím dál tím více 🙂 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Souhlas taky se hodne lido do tedka divi ze malej nezns cokoladu a lizatka ze uz je velky ( je mu skoro 20 mesicu 😀 )

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Tak to ja jsem taky spatna matka🙂 Co jsem se naposlouchala od tchyne i mamy,ze my jsme uz od pulka roku jedli svickovou apod. Ja vazne nechapu,proc se v tom tolik patlaji a vyzivaji. Proc tolik okoli vadi,ze jsem dodrzovala rad pediatra... Pekne napsane🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

hezké! Mě na tom všem "špatném" vždycky baví opravovat babi a dědu tchánovce. Když se diví, proč nechci chodítko a hopsátko (chtěli ho za každou cenu koupit k vánocům). A proč ho nechci nechat sedět s polštáři, proč je opravuju, když ho vodí za ruce vytahlé nahoru, ... apod. Zvláštní je, že moje máma to chápe, občas se přeptá proč dělám některé věci jinak, ale nediví se, nechá mě. Pak mi připadá vtipná prabábi, které tyto "novoty" mozek nebere už vůbec. Kroutí hlavou a pohoršeně říká "no já nevím, já nevím" 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

tak to budu taky špatná matka 😀 kam se mám hlásit? jen teda na tu školu jsem se ještě nedostala, chybí mi ty hlídací babičky ☹ jsi odvážná to "sem" napsat, kde je hodně bodavých sršnic 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@lv
@pablinka
@1janickak
@delina81 děkuji 🙂 no jo, holky, ale vždyť mi jsme taky všechno měli, chodítky, jídlo pomalu od 2m, vodění za ruce a neumřely jsme 😀 😀

@terrav spoléhám, že inteligentní ženy to pochopí 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@ee.liska inteligentní možná ano, ale ti nejlepší ze všech (a že jich tu je) 😀 asi ne 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@terrav tak to je jejich problém, myslím, že článek nikoho neuráží ani nenabádá co má kdo a jak dělat 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@ee.liska já vím 😉

Odpověz
27. dub 2013
avatar

já jsem úplně nejhorší matka. U spousty věcí totiž nezjišťuji, co je dobře a co špatně, ale řídím se mateřským instinktem a selským rozumem. Jen tedy - to nakupování oblečení mě ničí, ale jinak jsem fakt špatná matka 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@mishka krásný přístup 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@delina81
@ee.liska hospadlo prý můj muž miloval, byl v něm hodiny denně, měl z něj silná stehna, skákal a skákal...a taky žije, říká mi tchýně..jo, má úplně ploché nohy, operovanou ploténku v páteři, na rehabilitaci je 2x ročně..a strava plná náhražek a polotovarů typu nejlevnější margarín mu též neuškodila..má Crohnovu chorobu, léky a dietu celoživotně..

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@lv k tomu snad není co říct. Já jsem také v chodítku jako dítě byla, ale záda, která men trápila v těhotenství a od té doby pořád, mám bolavá prý z něčeho jiného

Odpověz
27. dub 2013
avatar

cha, jak podle kopíráku i u nás...takže jsem také špatná matka 🙂 super článek! díky za něj 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

my jsme zase "divní" pro ostatní... žiju pro sebe a pro svou rodinu, ne pro ostatní lidi 😉 a tak mě ostatní přestali zajímat a žije se nám - prostě krásně 😉

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Eliško,já vím jaká si maminka.Maminka která miluje své děti,víc než cokoliv jiného na světě...a teda ještě Oldu😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@ee.liska ještě musím dodat: klobouk dolů! studovat s dětmi, to bych asi nedala. u nás babičky nefungují, ale naštěstí už mám dostudováno 🙂 a ještě jsem chtěla napsat, že takový nadhled, který z článku na mě dýchá, je opravdu vzácnost. tak, tak, bazárkové kupuji nejraději, nové vždy jen sedačku a boty 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

No jo no, nic nenadelas. Hromada kecu ze vsech stran. Ja si vzdycky rikam, ze ja a muj partner mame za dite zodpovednost, takze MY budeme resit co a jak bude. At se to komu libi nebo ne.

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Zrovna dnes se mi něco podobného sumírovalo v hlavě 🙂 ;)

Odpověz
27. dub 2013
avatar

V něčem sice nesouhlasím, ale jinak pěkně napsané. 🙂 Taky jsem si říkala, že bych něco takového napsala. 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

no nádhera 🙂 moje slova 😵

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@ee.liska já jsem taky špatná matka 🙂 já to dělala vše pro zdraví dítěte, aby mi pak nevyčítalo, že jsem mu zhuntovala páteř, kyčle, hohy .. díky za povzbuzení, že nejsem sama

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Hlásím se do klubu špatných matek!!! 😀 Jen teda s výjimkou chodítka, ale snad je omluvou, že jsme ho používali velice krátké období, kdy Lukášek začal stoupat u nábytku, ale při vycestování do prostoru mi padal na kebulku, takže jsem volila cestu...snad menšího zla, chodítko, aby se mi nezmrzačil. Občas jsem potřebovala volné ruce abych si došla na wc nebo nám uvařila oběd 😉

Odpověz
27. dub 2013
avatar

ono naštěstí je takových špatných matek hodně, nebo alespon v mém okolí, tak je to super 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Aha, takže já jsem vlastně také špatná matka 😀 😀 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Hm, i když píšete, že tím nikoho neurážíte, tak ta ironie je tak silná, že si to nemyslím 😀 A já jak to vidím, tak asi v budoucnu budu neutrální máma, nebo co se nachází mezi obojím 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@lv jé, to jsi mě pobavila podruhé ... přesně to říkají tcháínovci o hopsadle - bude z toho mít aspoň silná stehna. A to je přeci dobré! 🙂 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Mě teda po bazárkách nakupovat baví. Nedělám to z nějakého přesvědčení. Je to levné a jsem vždycky zvědavá co najdu. Ale jako zase popravdě holky - kdybych byla těžce v balíku (a měla čas), jezdila bych do Brna (jsem z vesnice) a tam bych kupovala samé ty bezva hadříky z Nextu a H&M a tak. Prohrabávala bych se tím úplně stejně jako na bazárku. V tescu bych nečekala na slevy, .... a nakupovala a nakupovala všechny ty mimi blbůstky a udělátka ... až by mi praskla skkříň 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Jsem taky špatná matka a chystám se jí být i pro druhé miminko 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Jsme asi taky špatná matka,ale plně s tím souhlasím 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

víš co je smutné? ten dovětek...bez něj by se asi našlo pár, co by to bzaly vážně bez nadsázky a nadhledu...já se jen celou četbu lehce usmívala, krásně napsané, tleskám

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Jsem též "špatná matka" a to už potřetí(oooo jaké bláznovství a nezodpovědnost ořídit si třetí dítě?!😀) a jsem na to hrdá.Palec nahoru!těch "chytrejch je na všech frontách mraky.Nedejme se!🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Krasne napsane, tez se citim byt "spatnou" matkou, u nas najdu spisd pochopeni u tchyne, nez u me matky, pro tu jsem uplne blba, delam spoustu veci zbytecne a ona to takk nedelala, napr. Zavadeni prikrmu - kazdy den jsem vam davala novou potravinu, po tydnu jsem vamnuvarila zeleninovou polevku, prislazovala jsem to, abyste to jedli, mixla jsem tam trochu masa, mela bys zacit s jogurtama, pudinkama, aspon ochuceny tvaroh ji dej, co furt jen na tvojem mleku a uplne na tukani na celo jsem, protoze ji nechci delat krupici, ale kasi z vlocek, ktera je bez cukru a nechci to varit v kravskem mlece 😉 jak mi mluvis z dise 🙂 mozna jen namisto spatna bych zvolila divna 😉

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Taky se řadím mezi "špatné matky" a jsem na to mooooc hrdá!!! 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

...tedy i já jsem špatná matka 😉

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Takovych ,,spatnych" matek je nas nastesti vic 😉 A ja jsem pysna na svoji holciku, ktera sice chodila v 11m, ale naprosto bez me pomoci pokud nepocitam manipulaci dle Kiedrnove😉, protoze diteti pomuzeme nejvice tim, ze mu nebudeme pomahat 😉

Odpověz
27. dub 2013
avatar

taky budu špatná matka 😀 ale budu tenhle titul nosit s hrdostí 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

pekne napsane 🙂 neni nad ty neujzasnejsi matky, co vsechno vedi nejlip!!! ja zas tuhle radila (ja blbec) kamaradce, co ma 3- tydenni holcicku a ptala se me na radu ohledne vecerniho breku. Rekla jsem ji, co zabralo u nas i u kamaradky - na koliku kapky sab simplex a na usinani melodie vazne hudby nebo usinacek. Dostalo se mi pouceni, ze takovy cituji kravinky oni delat nebudou a ze jejich dula rekla zadne hracky ani rozptylovani do 3. mesice... pro dobrotu na zebrotu 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Tak to je mazec..Ještě že v okolí nikoho takového nemám (nebo o něm nevím 😀 )

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@lv u nás dost podobně - manžel ploché nohy, záda v kopru, astma, úděsné stravovací návyky (po letech se mnou jí už líp), ulcerózní kolitida, ale já si do neposazování, nevodění za ruce, jídla stejně kecat nedala a nedám 😀, i když tchýni je to někdy potřeba vysvětlit důrazně a jasně, co nechci - btw mě čeká rozhovor o sladkostech 😅

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Jako bych to psala já 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Výstižné....😉Jsem ráda,že s okolím nebojuji jediná😉To,že mi má švagrová píše,jak má šikovnou holčičku,která v 6 m.chodí za ruce a sama si stoupá,je u mě nepochopitelné☹ Jsem ráda,že jsem "špatná" matka🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

tak to jsem i já špatná matka 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

taky jsem špatná matka🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

je to velice pekně a vtipně napsano, a obcas si také pripadam jako "spatna" matka

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Článek mi mluví z duše,protože jsem se v něm našla,jako špatná matka 😀 Jednou jsem byla označena svou býv. kamarádkou za necitlivou matku,která kvůli dešťové přeháňce trápí dítě pod pláštěnkou v kočáře místo toho,aby ihned upalovala domů.Přiznávám,že můj starší synek chvíli protestoval,ale po chvilce zjisil,že mu stejně nic jiného nezbyde a že je lepší se na chvíli schovat pod pláštěnkou,než moknout na dešti.Tenkrát mi bylo vmeteno,že to není nerozmazlování,ale nedostatek mateřského citu 😅

Odpověz
27. dub 2013
avatar

ženo, ty jsi to psala o mě, jooo? 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@lukava děkuji, ale s tím studiem to není tak žhavé, teprve dělám maturitu 🙂

Odpověz
27. dub 2013
avatar

@klarina_f
@ba0terka
@modelis děkuji 🙂

@delina81 ano, v tom máš pravdu, pokud bych měla peněženku plnou, i ty nákupy by byly jiné, spíš jsem to myslela tak, že priorita je pro mne ta bezpečnost autosedaček, že raději pošetřím na oblečení 🙂

@katka_brno ano, není to myšleno jako rýpání, jen jako úsměvné zamyšlení 🙂

@rzymani 😀

Odpověz
27. dub 2013
avatar

Oblečení jedině darované či z druhé (klidně i třetí či čtvrté) ruky. 🙂 Za to, že dítě neposazuju nebo nevodím za ručičky mě ještě nikdo neplísnil. 😀 My si zas užíváme s jídlem. Malá nechtěla papat ani moje ani z lahvičky, takže aby snědla aspoň něco, nutila jsem (řvala-řvala-najednou klid a spokojeně sála). No a krmit před jinými - "vidíš že to nechce. Chudák holka. Ta máma tě trápí viď?" Moje nervy. 😀

Odpověz
28. dub 2013
avatar

to je přesně ono, brát věci takto s nadhledem

Odpověz
28. dub 2013
avatar

hezke moc 😀 zasmala jsem se 😀

Odpověz
28. dub 2013
avatar

skvělý článek, prostě realita 🙂

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Všem moc děkuji za ohlasy, ať kladné, nebo záporné 🙂

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Taky se hlasim do klubu "spatnych matek" a jsem na to patricne hrda! I po letech si vybavuji jednu situaci z prochazky. Vezeme v kocarku cca. 10mesicniho Lukina, ktery si spokojene chrupe. Kolem prochazi design rodinka, kouri jen se hory zelenaji hnusem ☹ A s opovrzeni projdou kolem s poznamkou o "divnym decku", protoze nase Sarinka uz preci krasne chodi. Hocicka visela za ruku jako opice, nozickama trepala ve vzduchu. Ale hlavne, ze chodi....

Odpověz
28. dub 2013
avatar

@cadeau Ja detem cetla pohadky uz v porodnici. To by dulu asi trefil slak 🙂

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Tak v tom případě budu špatná matka i já 😀

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Jediné co odsuzuji,tak matky,které dají v zimě dítě do kočárku bez punčoch a bodyčka a lezou mu zádička,ale postup při výchově,učení apod. je věc každé z nás 🙂 Já měla (a teď nevím,jestli spíš smůlu 😀 ) štěstí v tom,že moje malá opravdu stála v půl roce a od 8měs.sama běhala,nenutila jsem jí,nechala jsem tomu volný průběh a i když takhle brzy,bylo to jen její "rozhodnutí" 🙂
A že utrácíš za autosedačky,chápu,že to bylo psané z dávkou humoru,ovšem jen tiše přikyvuji,mezi nákupem trika a sedačky je rozdíl,a je to znát i na ceně,když chceš své dítě vozit bezpečně 🙂

Odpověz
28. dub 2013
avatar

každý má svůj názor a já s tebou naprosto souhlasím 🙂

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Tak až na to druhé dítě, které jsme si pořídili až teď (po císaři jsem se necítila ani fyzicky ani psychicky na druhé dítě) a tu maturitu, kterou jsem tedy už naštěstí měla je to u nás jak přes kopírák 🙂 Ale naopak obdivuju tu odvahu dodělat si maturitu a přitom mít doma dvě tak malá dítka.

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Nádherný článeček! Jsem taky špatná matka a jsem na to hrdá!!!!🙂

Odpověz
28. dub 2013
avatar

Teda tak to jsem špatná matka i já 😀 Jídlo taky pěkně podle toho co má mít a vývojově si na všechno přišla sama,žádné chodítko,hopsadlo,vodění za ruce u nás nebylo..ale teda chodí sama od 10 měsíců..ale jak píšu-malá má přirozený vývoj.

Odpověz
28. dub 2013
avatar

máme to uplně stejně, do puntíku 🙂 mé dítě si taky na všechno přišlo samo, svíčkovou také stále neměl 😀 😀 a trefila jsi se i v nakupování- nové má jen botičky a autosedačku 😀

Odpověz
29. dub 2013
avatar

Já jsem podle mojí mámy taky divná, protože náš chudáček malý neměl od 6 týdnů ovocné šťávičky, nepije čaj a snažím se ho pořád kojit i když je hlavně na Nutrilonu. A to, že jsem dala jako první příkrm mrkev a ne nastrouhané čerstvé jablko, proč mu nedělám hned teleninové polívky apod......

Odpověz
29. dub 2013
avatar

také jsem špatná matka 😀

Odpověz
29. dub 2013
avatar

Tak to můžu do klubu špatných matek taky. A je mi to šumák, dítě vypadá spokojeně, i když si jde na vše svým tempem.

Odpověz
29. dub 2013
avatar

tak jsem ráda, že se k vám mohu přidat 🙂, vy "Špatné matky" 😀

Odpověz
29. dub 2013
avatar

přidávám se ke špatným matkám 🙂 parádně napsané🙂)))

Odpověz
30. dub 2013
avatar
Odpověz
30. dub 2013
avatar

jakoby popsáno mými slovy 🙂 hezké

Odpověz
30. dub 2013
avatar

@fajra děkuji 🙂

Odpověz
30. dub 2013
avatar

jsem mnohem horsi matka, moje dcera 2r 5 m dodnes nemela cokoladu🙂 a taky jsem si za to vyslechla svoje🙂 jinak jsme stejne spatne matky😉

Odpověz
30. dub 2013
avatar

ja milujem taketo spatne matky a sama som jednou z nich ako tu mnohe ako vidim, co ma tesi lebo v okoli mam len dokonale matky co ma poucaju a to co podla ich predstav este nesplnam..''tam sa dostanem'' Dakujem neprosim! Som stastna ako som a maly tiez vyzera ako stasne dieta, nekonecne zrovnavanie a sutazenie kto je taky a onaky neznesiem! Kazdy by mal zit a vychovavat podla svojho, nie sme vsetci naklonovany.

Odpověz
2. kvě 2013
avatar

taj já jsem čtyřnásobná špatná matka 😀 i když teda Terka v osmi měsících chodila-ale sama

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

zjevně patřím taky mezi špatný matky... sláva 🙂

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Být špatnou mámou není vůbec špatné. Každá jsem taková maminka, jakou chceme být pro své milované děti. Bez ohledu na okolí a blízké. Protože Vy a Váš partner jste to nejcennější, co Vaše děti mají 🙂 Velmi pěkný článek.

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

moc pěkné a je to tak jak tady holky píšou, špatnou matkou jsem taky 🙂
dokonce se se mnou jedna maminka co neustále radila, jak mám dělat věci podle ní přestala vídat 🙂 né že by mi chyběla, přitom měla o 3týdny starší holku a myslela si, že ví vše, nepřekousla to, že mi malý chodil už v 10měsících a sám já ho nenutila a že jejich malá roku neutekla 🙂

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

ten začátek je fakt perfektní... hlavně, aby dítě umělo všechno co nejdřív a co nejdřív ho posadit... nejhorší na tom jsou rady starších a zkušenějších, že za nás se to taky takhle dělalo a všichni žijeme... už jsem alergická na to, že dřív... a teď.... bože... prostě jsou nové poznatky a dítě musí na vše přijít samo. někde jsem si přečetla perfektní radu, že dítěti nejvíc pomůžeme tím, že mu vůbec nepomáháme 🙂

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Tak kdeže se hlásí do toho, jak koukám, početného klubu "špatných matek"? Já tam totiž též patřím. S tím nakupováním to tedy úplně takto nemám, ale máme i nové i bazárkové 🙂. Taky je mi spíláno, že malému nedopřeju, že mu neosladím čajík, nedám chleba s máslem(má atop.ekzém-žádný mlíko, pšenici atd)., neosolím oběd. A kdy že už bude jíst "normálně" (mastné, přesolené, tučné, sladké-to je dle mé tchýně normálně). Ale i od mamky slýchám občas perly-taky byla v chodítku no a? No a možná proto se hrbím, bolí mě záda a mívám prima migrény jak prase. Za dobře míněnou radu slušně poděkuji a dělám si to po svém. Před třiceti lety se počítač nepoužíval,mobily taky ne, před padesáti lety byly vložky z buničiny a před sedmdesáti žádný-no a kdo se tohohle drží dodnes? Tak nějak nechápu, že zrovna na takových blbých zvycích se lpí. A s tím předháněním-čí dítě dělá co dřív, je mi to upřímně jedno. V patnácti budou všechny chodit (kouřit za školu 🙂) a budou mluvit (ponejvíc sprostě), žádný nebude mít plíny a všechny v puse druhý zuby. A nikoho nebude zajímat, v kolik týdnech, měsících uměl ten to a ten zas tohle 😀. My máme doma pohodáře, nikam nespěchá, má svoje tempo, ani přibírání nemá tabulkové, už od ultrazvuků a je mi to UŽ fakt jedno. Hlavně že je spokojený. Jo a taky nenechávám ho "vyřvat" a chudák se "válí" celej den po zemi, protože ho nechci dávat na celý den do ohrádky. Přece se mu nemůžu pořád věnovat! No podle mě, kdy jindy se mu budu mít čas tak plně věnovat než teď? Holt dřív byl studenej odchov, aby matky neměly problém dítě odložit do jeslí a jít plnit plán na 200%.

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Parádní článek!!!!! Ještě mi vysvětli, jak ty špatná matko vydržíš držet jazyk za zuby, když vidíš všude kolem takové šílenosti....já se musím hodně kousat do jazyku....naposledy, když mi sousedka oznámila, že její děti odchodí leté v crosíkých, že žádné jiné boty nepotřebují!!!!! Tak hlavně, že si maminka koupí plavky za 2 tisíce, ale dětem pořádné boty ne.....Tohle nepochopím nikdy......

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Dík za článek....zjistila jsem, že i já jsem špatnou matkou :o)

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

@lucille85 Jako bych slyšela svojí tchýni. Nech ho vyřvat, ať si posílí plíce, pozor ať ho nerozmazlíš, hlavně nechovat a ohýbat proutek dokud je mladý tj. řezat jako žito......je mi z toho vždy na zvracení......

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Tak ja to delam stejne, ale za spatnou matku me nikdo nepovazuje a nas pristup nezpochybnuje. Pravda je, ze v dobu, kdy byl maly mensi 😉 jsem s zadnou dalsi maminkou v kontaktu nebyla. Ale nasi ani tchanovci nikdy zadne pripominky nemeli, naopak nasi vsechno respektovali a podporovali. Chapou proc je dobre to tak delat. Ale i tak malej chodil sam uz v tech zminovanych 10ti mesicich.

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

To je skvělé, kolik nás špatných matek je 🙂

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

@hojda taktak nemazlit, cit dávkovat! Takže oni jsou na sebe s tchánem jak psí čumák, manžel když jsme se poznali byl vyloženě "nedomazlenej" ještě v těch 19ti 😀. Nevim proč má starší generace takovej blok v projevování citů?!

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Dokonalé 😀 😀

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Hezký, do puntíku jsi popsala, co mám v hlavě už dávno. Je to až zarážející, jak jsi to vystihla a kolik nás se v tom najde. Nedá se nic dělat, svět spěje do záhuby, nás špatných matek je nějak moc 😉

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Výstižné, to znám 🙂 Hlavně stran té starší generace. Já jsem ještě horší matka, svým dětem jsem nedopřála "ani ten cumel"!!! Do pekla se mnou.

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Přesně jako Milada2 též to tak u nás je, a je nás tady většina, ale neznám od okolí názor že bych byla "špatná matka" myslím že tento název je trochu "moc" si myslím, ale jinak to sedí do puntíku... hlavně ta poslední věta!! Každý chceme své dítě vychovat co nejlépe, takže nejdůležitější je, si myslím, tolerance 😀

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

hezký článek 🙂 ale musím říct, že ať tak nebo tak, ani jeden extrém není dobrý. v něčem se ztotožňuji, v něčem vůbec. jsem někde uprostřed... taky jsem měla spoustu zásad, ale až děti mi otevřely oči... 🙂 to je ale strašně individuální, každé mimi je jiné, takže obecné rady "tohle je to nejlepší" a "tohle by se nemělo" mi můžou trhnout. pár let se něco doporučuje, pak zase zavrhuje, nakonec se k tomu zase vrací... dnešní maminy by bez "odborných" rad asi dítě nevychovaly... absolutní souhlas s elisabet

Odpověz
3. kvě 2013
avatar

Pěkně napsané 😵. Podle toho jsem taky špatná matka, ale je mi to úplně fuk... pro místní maminky jsem naposledy do skupiny exotů zapadla v okamžiku, kdy jsem se prokecla, že staršímu synovi jsme koupili jako celoroční obutí Superfity za skoro 1600kč, to prý nedají ani za boty pro sebe (já taky ne, dětské botky totiž upředmostním, sama mám za pár stovek z deichmanna😀). O jídle (a to jsem v něm s druhým synem hooodně povolila normy, co kdy ochutná - holt ten vliv staršího bráchy...)a tahání za ruce/posazování... ani nemluvím... Taky se čím dál častěji setkávám s údivem a dotazem: "Ty ještě pořád kojíš?!?!?!" Ale postupem času jsem se naučila neřešit, ať si každý dělá, co chce, pokud se zeptá na můj názor, přidám ho, ale nesoudím, neřeším a tak nějak doufám, že ostatní se stejně zdrží směrem ke mě... stejně mě to totiž postoj nezmění a je zbytečné vrhat se do boje s větrnými mlýny, nejde vyhrát😀. A taky musím říct, že to okolí, se kterým se člověk stýká, se postupem času vytříbí, s těmi, co mi názory a přístupem nesedí, se většinou už tak nějak míjíme a naopak se v blízkosti objevují podobně přemýšlející a smýšlející osoby🙂. Jiná situace je pak rodina, tam se to holt musí brát, že to je tak, jak to je, tu starší generaci prostě nezměníme a chce to obrnit se značnou dávkou tolerance, asertivity a pevné vůle, aby člověk vše v klidu ustál🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

vítej v klubu špatných matek - já jsem púředsedkyně rady nejhorších matek 🙂 🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Parádně napsané. Taky jsem v očích některých špatná matka..tak např. při mateřské chodím 2x týdně do práce..díky tomu ale holčičce můžu koupit zdravotní botky i na běhání po venku, aby jednou nedopadla s nožkama jako já..a zase jsem špatná, kupuji zdravotní botky, tak to prý "moc hrotim" 😀 ..a takových příkladů by byla spousta..Mně přijde, že někteří lidé si prostě musí něco najít, ač bychom se stavěli na hlavu. Jedu podle tabulek a doporučení-jsem špatná..nejedu-jsem špatná taky 😀

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Ještě že mně je úplně jedno,jak a co dělají ostatní matky,starám se o sebe a jsem ráda,že ani do nás se nikdo nemíchá!

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Všem moc děkuji za reakce, pochvaly i názory 🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

@luc1979 nepovídej ,-)

@ee.liska super napsané! syn začal chodit až v 15měs. a doktorka nás chtěla hnát na vojtovku a já viděla, že je jen línej ,-)a takto je to se vším á prostě jsem špatná matka vtom,že není pro mě nejdůležitější mít boty pro malého za 2tis.,ale využiju slev, kupuji na fb nové i použité věci,na mmb jsem jak doma a syn chodí čistý a vyparáděný ,-) hezky jsi to napsala ,-) jsem se i zasmála ,-)

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

děkuji děkuji děkuji..jsem v tom sama! včera moje babička vyprávěla taťkovi, jak nemůže spát, protože si myslí, že s malou něco je, že ještě v 8 měsících nesedí...🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Nejvíce mě děsí, že i to, co se nám teď jeví správné, bude za pár let passé. Ostatně tak jako se vším..Mě teda výchova babiček zatím nepoznamenala a určitě nebyla podle nejnovějších poznatků..:D Ono zlatá střední cesta se vždy hledala obtížně. Tímto příspěvkem nechci hanit "špatné ani dokonalé" matky. Pokud matka miluje je pro mě dokonalá a je jedno, jestli je BIO a sečtělá nebo ne. Bohužel rýpavých matek je všude kolem hejno, čímž je MK důkazem.

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

ty jsi popsala přesně mě!! 😀 😀

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

To je dobře, že se zde "hlásí do klubu" už tolik maminek 🙂 já též... z těch dobře míněných rad typu "za nás to bylo takto a žijem, tak proč to děláš jinak", jde hlava kolem. Nejhorší ale je, když si člověk chce zachovat chladnou hlavu, jasně dotyčnému vysvětlí, co a proč (např. proč necpát dítěti sladké, když ho ještě ani nezkusil - chudák malý, že jo...) a ti si za maminčinými zády prosazují svoji "pravdu" (prcka sladkým nacpou i přes zákaz!!!!!!!!!). To je pak na ránu. ☹

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Nečetla jsem všechny příspěvky, ale ještě bych k článku dodala, že jsi špatná, protože před prvním rokem máte stále plínky....ty dobré to v nejlepším případě zvládají bez nich od narození... :D Je to mazec, ale je to tak. My sice chodítko máme od nějakých 9 měsíců, ale vždycky v něm byl tak půl hoďky denně a to ještě proto, abych mohla rychle něco vytvořit v kuchyni.

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

fuj ty špatná matko 🙂 já jsem taky špatná matka, protože nejen že dělám to co ty, ale pozor!!! já své dítě ještě ke všemu kojím!! a to je prosím vrchol, protože on ten chudák nedostane ani pořádně najíst.... - tohle jsem si vyslechla několikrát a to v době, kdy našemu staršímu táhlo tak na třetí měsíc 😀 jaké zděšení, když jsem ho trápila hlady ještě v pěti.... špatným matkám zdar 😉

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

@sunnymood To poznam. Nasa Dianka tiez nesedi, ma 8 mesiacov, len sa plazi a na kolinka nechce. A urcite "nieco" nieje v poriadku... 🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

kéž bych dokázala být tak nad věcí 🙂 mám pocit, že někteří lidé mají pocit na rozum a poslední dobou už bych je nejradši kopla někam...

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Super clanek!!! 🙂 jako kdybys to psala myma slovama 🙂 mam to stejne jako ty a jsem na sebe pysna ze jsem "Spatna matka" ;) diky moc zes to takhle pekne sepsala 🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Až na to, že nemám druhé dítko je článek napsán tak, jak bych ho asi napsala já 🙂 Řadím se tímto hrdě do skupiny Špatných matek 🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

Jejda, holky, moc všem děkuji za ohlasy 🙂 🙂

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

gratuluji perfektní mamce, není potřeba děti někam honit a štvát kupředu, však má všechno svůj čas :o) já třeba neznám dítě, které by v deseti letech čůralo stále do kalhot a bylo to proto, že maminka dítě nevysazovala od půl roku na nočník, moje druhé dítko roční a půl zatím na nočník nechce a je mi to celkem fuk, první dítě na tom bylo stejně a ve dvou letech byl téměř ze dne na den bez plen i na noc, prostě mu to secvaklo a bylo to (co jsem se naposlouchala řečí od babičky, že ho mám dávat na nočník, že se to takhle nenaučí a moje odpověď-no tak bude nosit plenky asi věčně - ha ha ha) držte se mamky a přeji pohodičku především :o)

Odpověz
4. kvě 2013
avatar

dobrý! Palec nahoru! .......Mimochodem.... to jsem teda taky špatná matka, a jak! 🙂

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

Haha, za deset bodů 🙂 a asi budu stejně špatná matka jako ty 😝

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

SUPER!!!!!! Také jsem špatná matka, co malého neposazovala, netahala... a otázky tipu na 13-14měs "on ještě nechodí?? :-O " jsem odpovídala ne, ještě si na to sám nepřišel 🙂 od 13měs(kdy se také prvně postavil) ušel 2-5krůčků..na 15měs+7dnech se postavil a šel, přešel celej byt a tapkal, jako kdyby to uměl hnedka 🙂 Má tchýně+babička z manžela strany byly uražené, když jsem s jasným NE odmítla chodítko..že prý kluci v tom taky byli a jsou ok. (ano manžela často bolí záda). Prostě sem byla divná, proč tak báááječnou věc nechci. Proč probůh sem nedávála malému vše možné k jídlu a nedělám to ani ted? Když oni to dávali dětem už na půl roce. I dnes se setkám s údivem, proč čtu etikety, proč necpu malého levnýma jogurtama, tavenákama a polotovary... proč měl první bombonek na roce a 5měs..a první kousek čokolády až na roce a 8měs... Nočník = jakto že netrestám Kubíčka, když má slípky a počůrá se? ...což některé mé kamarádky dělají! :-/// Ne je mu 2roky+3měs, e-e si řekne z 70%, slípky papírové na doma má, na noc plínku..bobek ten si ještě neřekne.. a mám ho za to trestat? ani omylem, on si na to přichází sám a přijde si na to 100%, do školky to v poho stihneme 🙂) a s každým ohlášením e-e jásám a tleskám a jsem na něj pyšná 🙂 A třeba ten můj miláček zas krásně mluví, umí počítat do 10ti 🙂 A víte co? já jsem fakt pyšná na to že jsem "divná" 🙂))

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

krásný článek. Taky bych se měla hlásit ke špatným matkám 😀 a hlásím se ráda.Jen je škoda že to není naopak že je pořád těch "dobrých" víc nebo se mi to možná zdá ale vídám to kolem sebe často jak v jídle tak v té manipulaci s dětmi. Posazování, tahání za ruce jako opice a tak dál..jak se tu už psalo. U nás jsem vysvětlila ukázala v knížce a drží se toho a respektují to všichni manžel i babičky tak jsem ráda. Jinak malá mi začala chodit bez chodítka a dalších věcí v 11měsících a 2 dnech. Vlastně mám teď jiný problém není zvyklá abych ji vodila za ručičku 😀 😀 až to budu poteřbovat budeme to muset natrénovat 😀

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

Také patřím ke Špatným matkám a jsem moc ráda, že je nás tolika😀 Ano, jsem Špatná matka a jsem na to hrdá🙂 Taky děti do ničeho nenutím, až to přijde, tak to přijde. Starší dcera začala chodit "až" v 16měsících, od roka jsem slýchávala, jaktože ještě nechodí, že jí musíme vodit za ruce....blablabla, to samý s nočníkem, na ten se naučila skoro ve 2 letech, do 3 let měla plenku na noc. Zato krásně mluvila už od roka a půl a dneska mi z toho jejího mluvení jde hlava kolem a někdy bych chtěla chvilku klidu😀 Jo a ještě, dodneška pije pořád večerní mlíko z flašky-má takový rituál, bez mlíka prostě neusne🙂

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

Juchůůů, nejsem jediná špatná matka :D Nic si z toho nedělej, já se rozhádala s rodinou, když mě nutili v 7 měsících, abych malého v kočárku posadila. Vyhodila jsem je, když mě nechtěli nechat být a od té doby už mi neřekli jediné slovo. Přijeli na návštěvu a že se jim něco nelíbí přecházeli mlčením :D A měla jsem klid. Dělej si to dál, jak děláš a nenech se odradit! Já ti fandím 🙂

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

Jůůů, jsme na tom stejně, ale já jsem asi tak 3x horší, dceru jsem vydržela neponoukat k chůzi až do skoro do 19ti měsíců 🙂, to začala chodit samostatně bez stolků a židlí. Je jí 22 měsíců a čokoládu neměla ještě vůbec. Ne, že bych to odpírala, ale měla nějaké zdravotní problémy, takže zatím není kam spěchat. Všechno má z druhé ruky, pár věcí nových, ale boty nové VŽDY.

Babičkám jsem oznámila, že pokud ji budou tahat do sedu nebo nutit chodit, už nás tam neuvidí. Bylo to tvrdé, ale zabralo to. Dle "našich" lékařů je naprosto v pořádku.

Jsem špatná matka, asi ano, co já vím, ale maličká je šťastná a to je hlavní ;)

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

@oktarina jak když slyším tchýňovou babičku. Přesně její slova. Do všeho krupice, kravské mléko pít atd. a tahat kluka za ruce (příp. v podpaží) po zahradě, sám zatím nechodí.

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

@silky123 kéž bych měla taky takovou výdrž a dovedla oponovat. Ale už jsem tím fakt unavená. Já ho sice nevodím (za pár dní 16měs a taky sám v prostoru nechodí), ale tchánovci ho tahají, manžel taky....sice ne za ruce vytažené nahoru až kdoví kam, spíš v podpaží nebo za ruce dané nízko, ale vodí. Problém je v tom, že se mu to líbí, pak nechce být venku někde na hřišti , na zahradě v kočáře nebo u mě na klíně, ale chtěl by se nechat vodit, 'tapat.... Ach jo.

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

hlásím se také k špatným matkám a jsem ráda za tento super článek 😉 bomba sepsáno 😉

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

jinak malá má skoro 11měsíců - čokoládu nikdy nezkusila, držím se rad doktorky a snažím se to dodržovat... neustále narážím na okolí, proč to nedávám a proč tamto a že za nás to bylo atd... kašlu na ně ... ohledně sezení, Leontýna si ještě sama nesedne, ale když ji někdo posadí, tak sedí, ale nebaví ji to a sedne si tak jinak, dle sebe 😉 chodit se učí sama, jsem proti chodítkům, nesnáším je a je to jen pro pohodlí matek 😉 takže chudák mé dítě, má šílenou matku, která ji nic nedopřeje 😉

Odpověz
5. kvě 2013
avatar

okolí je vždycky nejchytřejší🙂 třeba u nás- my jsme měli nic moc bazarovej kočár (říkala jsem mu velká těžka ludra🙂) a autosedačku jsme koupili za 5 tisíc a zase se divili, jak jí někdo, kdo měl kočár za patnáct koupil z bazaru za tisicovku.

Odpověz
6. kvě 2013
avatar

Přesně takováhle špatná matka chci být i já :o)

Odpověz
6. kvě 2013
avatar

Naprosto výstižné 🙂 I já asi budu špatná matka! 😀

Odpověz
6. kvě 2013
avatar

super článek 🙂

Odpověz
6. kvě 2013
avatar

asi taky budu špatná matka, nezačla jsem dávat polívky,jogurt škrábaný banán když malýmu bylo kor.věku 3měsíce.nikdo z rodiny nedokáže pochopit že jsme nedonošený a s jídlem musíme opatrně.nebo že jsem ho měla ve 2měsících už otužovat,při tom si ještě neeokázal udržet teplotu..taky dělám všechno špatně,ale tomáš je to nejdůležitější v mém životě,miluju ho a dělám pro něj toho víc než pro ostatní a mám spokojený a usměvavý miminko,važte si své rodiny a děti a ostatní lidi neposlouchat at si to každý udělá podle svého a nejlíp jak umí....jinak pěkný a vychytaný článek 🙂

Odpověz
6. kvě 2013
avatar

taky jsem se občas potkávala s nepochopením proč na tom klíně jako nemůže sedět, vždyť na chvilku! 😀 do jídelní židličky teda v půl roce šla, ale do polosedu, za ruce nechodí a teď v osmi měsících už sedí, obchází po kousích kolem nábytku a poprvé se postavila v sedmi měsících. je teda k neuhlídání, ale na všechno si přišla sama 🙂 s jídlem to bude boj, sice jí nikdo necpe omáčky a podobné věci, ale proč nemá být cukr v přesnídávkách třeba tchýně nechápe..vždyť ho tam dala jen trošičku..takže její domácí přesnídávku malá pozře lžičku v celém jogurtu, protože je na ni sladká a nechce ji 😀

Odpověz
7. kvě 2013
avatar

Jé, další matka "krkavec" 🙂 Synovi je 18m a čokoládu ještě neměl, asi bych se nad sebou měla vážně zamyslet 😀

Odpověz
7. kvě 2013
avatar

Já si teda myslím, že valná většina z vás má pravdu, taky jsem synovi nic nesladila a do roka dokonce ani moc nesladila (vždy jsem se řídila rady Dr.) ale zase na druhou stranu, neležel až do dby kdy se sám zvedl, krmili jsme ve vajíčku, a chodítko měl taky, ale do něj jsem ho posadila poprvé až když už sám stál na nohách, tehdy mi ho i sama Dr. dovolila (než jsem umyla nádobí a uvařila oběd tak mi chodítko zajistilo, že někde neupadne a nemusela jsem ho držet násilím v postýlce abych měla na chvíli klid). v kočárku jsme záda přizvedli až na nějakým půl roce a ani tehdá Dr. neměla nic proti. Jen nesměl sedět úplně 🙂 no a s jídlem jako jsou sladkosti všelijaký jiný nesmysli jako rohlíky a já nevím co ještě jste tu vypisovali pro nás byli taky tabu skoro do dvou let.... a rozně se mi divili, že mu chudinkovi nechci dát obložený chlebíček s majonézou když slavil rok..... tak co? tak nevím zda jsem špatná nebo ještě horší matka 🙂

Odpověz
7. kvě 2013
avatar

trefné,výstižné a moc pravdivé 🙂)

Odpověz
7. kvě 2013
avatar

Napísané je to pekne. Pripomenulo mi to moju rodinu, keď sme týmto obdobím prechádzali so synom. A, bohužiaľ, začína to znova pri dcére: Oblečenia je potreba kúpiť veľa - nevadí, že sú to gumovo-igelitové handry od vietnamcov, ktoré púšťajú farbu, dudlík namočiť do medu aspoň ho dieťa nebude vypľúvať, dieťa nosiť výhradne vo zvislej polohe nech má dobrý výhľad (dcéra ma mesiac), pri každej návšteve darček - ideálna je levná čokoláda privátnej značky supermarketu, načo kupovať nutrilon alebo sunar - je to zbytočné drahé, stačí kravské mlieko a polotučné, aby deti neboli tlusté, uvariť dieťaťu poriadne jedlo (mysleno guláš, bramboráky, řízek s majonézovým šalátom, rybie prsty...) a nie blyvajzy ako je brokolica, jáhly, pohanka, ovesná kaša. A hlavne dieťa nechovať stále keď si kňukne, inak bude rozmazlené, krmiť podľa časového plánu a nie keď má hlad, aby si zvyklo na režim, nechávať spať miminko len na brušku, lebo by sa mohlo udusiť... .

Odpověz
7. kvě 2013
avatar

dobrý večer, jmenuji se Veronika a jsem špatná matka 😀

Odpověz
7. kvě 2013
avatar

super článek a také se pomalu, ale jistě přidávám ke špatným matkám

Odpověz
8. kvě 2013
avatar

jak to tak čtu, tak mi došlo, že tohle si musela zažít moje mamka pře třiatřiceti lety...v té době taky odmítala polštáře, chodítko, hopsadlo, chůzi mimča na orangutána....až teď mi dochází, jak tehdy i při svém mládí( měla mě ve ěě letech) byla silná a myslelo jíto. Mně to projde v pohodě, dneska už je nás takových více a nikomu to nepřijde, ale tehdy to musel být fičák, když šla proti proudu🙂

Odpověz
8. kvě 2013
avatar

oprava - ne ěě, ale 22let.

Odpověz
8. kvě 2013
avatar

🙂 i ja budu spatna matka 🙂 ale nejlepsi na tom vsem je, ze si ti udelas podle sebe a podle sveho presvedceni. Ono totiz spousta lidi nedokaze pochopit, ze nesklonis hlavu a nejdes s davem.....

Odpověz
9. kvě 2013
avatar

Jsem příšerná máma a sjela jsem tchýni, když malého táhla za ruce, že už bude ťapkat!! 😀 Sjela jsem kohokoliv, kdo ho posadil dřív, než to zvládnul sám a sjela jsem vlastní matku, když mu dávala slazené kompoty dřív, než pořádně ochutnal mrkev.. Jsem příšera!! 😀

Odpověz
10. kvě 2013
avatar

Je mi šumák, jestli si někdo myslí, že jsem špatná matka. 😀 Dělám co můžu a co považuju za správné. Je skutečně otravné poslouchat chytré rady tchýně a švagrové, která děti nemá, ale co se dá dělat...
Ale někdy se cítím jako špatná matka sama od sebe - mám pocit, že bych se malému měla víc věnovat, být trpělivější...
Jen nevím, kde někteří berou jistotu, že zrovna oni to dělají správně a můžou někomu radit. A taky co platilo před třiceti lety, dnes neplatí a pochybuju, že by se pořádky za dalších třicet let zase nezměnily. 😀

Odpověz
11. kvě 2013
avatar

Já jsem byla megašpatná matka, když jsme byli s malou (tehdy 8 měsíců) kamarádům na svatbě a ve svatební den na snídani jsme měli párky a já malé dala krajíc chleba s máslem (po sunaru, učila se sama prvním soustům). Jedna dáma z toho div neměla infarkt, jak to, že jí také nedám párek, vždyť jejich vnuk už jedl párky běžně. Razantně jsem odmítla, že NE a ta dotyčná byla na mrtvici, zvlášť, když můj manžel je řezník. Prostě to nemohla překousnout, že "řeznické dítě" ještě ani neochutnalo uzeninu. 🙂 PS. párek malá začla sama jíst až skoro ve 2,5 letech a to jen vyjímečně.

Odpověz
11. kvě 2013
avatar

Hele co máš proti svíčkové? Zelenina a maso, ne? 🙂 Stella už svou první svíčkovou měla... pravda, s rybou, bez smetany, soli a koření, ale... co máš proti svíčkové? 🙂
Tuhle jsem viděla, jak dává maminka dítěti Pribiňáček a sama sebe jsem šokovala, že mě to šokovalo 😀.
Vše dělám stejně, jen auto nemáme, takže prosím já jsem horší - vozíme ji v autobuse, metru a vlaku. Vystavuji své dítě bacilům. Jsem horší matka, heč!

Odpověz
11. kvě 2013
avatar

@leg Osobně bych nedala ani chleba s máslem, takže klid, jsem horší matka.

Odpověz
11. kvě 2013
avatar

@ee.liska skvěle napsáno🙂 půjdu Vám ve šlépějích🙂 Ani já nechci dítě posazovat, dokud to prostě nezvládne samo a stejně tak s chůzí..🙂 a nakupování po bazárcích přesně🙂 A už teď slyším, jak to jako budu dělat a že to takhle nejde a blabla bla😀 ať si každý dělá podle svých znalostí a dle svého uvažování🙂

Odpověz
13. kvě 2013
avatar

a kdo určuje špatné a dobré? a proč jsou špatné ty co to dělají jinak? vychovávám své dítě dle svého srdce, mozku, možností a vnějších okolností...nesoudím jiné a je mi jedno, co soudí ony, to je jejich problém...seč nenakupuji v sekáči, nemám na to čas. když se mi líbí mikina za 800, tak ji malé koupím, stejně jako kalhoty ve výprodeji za 89 Kč. Kočárek bych z druhé ruky nekoupila. Tedy pokud bych druhou ruku neznala osobně,Nemám čas pak někde běhat po opravnách a řešit závady. Nemám ani šikovného chalap, který by mi to opravil a zkušenosti s internetovými bazary mám špatné.Tričko téměř nenošené je zapraný hadr na podlahu....jsem snad proto já špatná máma?

Odpověz
14. kvě 2013
avatar

a k jídlu? tak tam to řeším a dost..ale to je tím, že jsem sama nemocná a nechci aby to malá podědila...a stejně je mi to k prdu..protože já párek, bonbony atd nedávám a on ji to stejně někdo vždy strčí..ale alespon doma to nedostane...

Odpověz
14. kvě 2013
avatar

Díky všem za reakce 🙂 🙂 Článek je psaný s nadsázkou, není o tom, že já odsuzuji někoho za to, jak své děti vychovává, myslím, že svůj názor jsem popsala posledním odstavcem dost jasně 🙂 Je o tom, jak se mi mé okolí snaží vštípit své názory a jak jsem podle nich "ta špatná, nepřející" a jak mi to přijde směšné. Takže to dělení Špatná vs. Dobrá nedělám já, ale právě to mé okolí 😀

Odpověz
14. kvě 2013
avatar

Pobavila jsi mne,díky.Prckové taky chodily cca ve 13měsících a také jsem poslouchala,že neutekl roku,hlavně že utečou problémům🙂

Odpověz
15. kvě 2013
avatar

já to úplně nesnášim ale věčně posloucham: aha no my jsem nosili ve zpřímené poloze a taky jste přežili! Si zblbá z toho internetu jenom tam čteš kraviny 😀

Odpověz
25. kvě 2013
avatar

😀 tak já se také hlásím ke špatným matkám a k tomu ještě nezodpovědným - kdo zodpovědný si pořídí tři děti a přemýšlí nad dalším?!? 😀

Odpověz
30. kvě 2013
avatar

Super článek 🙂 Holky až se nám zadaří, můžu se taky přidat k vám do klubu "špatných matek" :D :D Raději budu považovaná za "špatnou matku" než aby moje dítě dopadlo jako já. Od školkových let mám lordózu páteře, dle už tehdejších ortopedů způsobenou chodítkem. ☹ 🙂

Odpověz
31. kvě 2013
avatar

...taky se hlásím do klubu🙂

Odpověz
11. srp 2013
avatar

Jé tak to jsem tedy taky špatná matka...🙂 Asi nás bude víc..🙂 Moc pěkný článek..🙂

Odpověz
3. zář 2013
avatar

@kcvrcekz děkuji 🙂

Odpověz
3. zář 2013
avatar

@ee.liska pekně napasané. Hlásim se do klubu - naše dítě objevilo čokoládu až teď o vánocích málem ve třech letech. Myslím, že mu nic neuteklo 🙂 Jo a dokonce jsem až takový hazardér že své děti jsem nechala lozit po celém domě a nepořizovala jsem ohrádku ;-D

Odpověz
23. led 2014
avatar

@lolelole i ty nezodpovědná matko, bez ohrádky? Chudák dítě, víš v jakém bylo nebezpečí, a hlavně, jak jsi stihla navařit a uklidit, když za tebou všude lezlo dítě? 😀 😀

Odpověz
23. led 2014
avatar

opravdu výstižné....hezky jsi to napsala 🙂

Odpověz
18. únor 2014
avatar

@lucfuja děkuji 🙂

Odpověz
18. únor 2014

Začni psát komentář...

sticker
Odešli