icon
1 / 1
avatar

Navrhni řešení, aby ses vyhnula přetížení kapacit nemocnic. 👍

Odpověz
29. říj 2021
avatar

A co bys navrhovala ty?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Furt mi to přijde lepší než plošné zavírání a omezování dětí.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Ale omezovat starší lidi kde to jsme proč teda nezavřou i ty mladší

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi a ze loni byly primarne kvuli ochrane starsich zavrene male deti, to bylo ok? Tak pokud se zase musi zavirat, tak je snad fer to vystridat🤷‍♀️

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi proč? protože se primárně celou dobu řve, že ohrožení jsou ty staří a odsiraji to lidi, co potřebují dělat a děti.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Je úplně jedno, jestli se bude nebo nebude zavírat, jestli budou omezovat starší nebo děti, furt se prostě bude remcat. Hrozná vlastnost tohleto nic mi není dobrý😕

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi nejohroženější jsou staří důchodci, tak koho omezit?? jedině je....a ne děti a aktivní mladou populaci, která si s nákazou poradí a nezaplní JIPky, konečně to někoho napadlo, hurá.......ale Tvůj názor, že když staré tak i mladé??? se zeptám já....PROČ???

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Já s tím souhlasím.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Myslím, ze vysoke % deti je bezpriznakovych nebo má mirne priznaky, zvládnutelné doma. Obloznost nemocnic zajišťují starsi lide (neockovani nebo seniori s oslabenou postvakcinacni imunitou). Tak nevim… Asi to neni o tom, co je fer, ale co zachrani zivoty…nebo vyčerpání kapacit nemocnic. Nevim, jestli lze plánována pece odkládat do nekonečna. Ale samozrejme, je to vec názoru.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Ja bych predevsim navrhla k ockovanym pristupovat stejne jako k neockovanym, tedy pri kontaktu karantena, testy atd.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

vzdyt vloni při se jecelo, at se zavrou jen důchodci… ted to nekdo navrhne a zas je chyba. Vcelku s tim souhlasim, protoze oni ac ohrozeni, tak se vubec neomezovali, respiratory na bradě a o hygieně rukou skoda mluvit.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

musim rict, ze po dlouhe dobe clanek a nazory, se kterymi souhlasim. ohrozena skupina cajda cely rok po obchodech a deti jsou zavrene s psychickymi problemy doma...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Alespousta mladých je nezodpovědných nenosí roušky , desinfekce jim je cizí , proč vládní laxnost mají odprdnout jen stáří

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Přečetla jsem si ten rozhovor a přijde mi, že má docela rozumné názory 🙂

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi ale tady jde o to, že staří nejsou naočkovani a tímhle je chtějí donutit, aby neplnili jipky. Což mi přijde fér - ockuj se, nebo sed doma

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi A jeste jedna vec…Když to vezmu zcela pragmaticky…Málokdo 65+ roztáčí kolo ekonomiky. A to se teď musí točit o 106.😬

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@tuamoti to nemyslíš vážně snad je očkování dobrovolne a jen kvůli tomu budou zavření doma , dobře tak ať to udělají i u mladších ročníků , to je akorát k blinkani jak lidi donutit k očkování tak jim budou vyhrožovat

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi nenavrhujes žádný řešení,nic,jen chudacci důchodci.uvedom si, že ekonomika je v takových srackach, že se z toho budou vzpamatovávat ještě naše vnoučata, hlavně aby důchodci mohli brouzdat mezi kauflandem a lidlem.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Souhlasim s tim. Deti musi chodit do skol, my do prace. Musi se zamezit pretizeni nemocnic, jina cesta neni.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi Víš proč staří? 1. Protože na jejich léčbu musí někdo vydělat - a to jsou ekonomicky aktivní mladší ročníky. Když zavřeš školy, zůstane ti doma spousta rodičů, které budeš muset živit přes očr. Firmám vypadnou pracovníci, vybere se míň daní...
2. Proto, že oni primárně plní JIPky, je je potřeba chránit. A pokud statistiky vychází tak, že nemocnice přeplňují neočkovaní 60+, tak je to podle první segment, na který je nutné se zaměřit.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Naprosto s ním souhlasím 👏

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Jasne, lidi nad 60 budou muset sedet doma a spousta ockovanych to bude vesele sirit dal, protoze oni jsou ockovani a nic je neohrozi.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 přesně tak

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@llluckaaa a oni jako lidi nad 60 nepracujou?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 jenže u těch očkovaných nehrozí v takové míře hospitalizace jako u neockovanych.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Myslím že kdo má rozum tak svoje aktivity omezí sám a toto ho nemůže rozhodit, ale pokud na to někdo prdí tak mu to hold bude musel někdo připomenout. V týdnu jsem četla článek kde se nadávalo že vláda nic nedělá i když čísla stoupají, ale ono je špatně i když něco dělají takže pak si vyberte

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi Kolem sebe bez ochrany dýchacích cest vídám jakékoliv věkové zastoupení, takže vůbec nesouhlasím s tím, že mladí by na to kašlali, těch méně zodpovědných je jak mezi mladými, tak mezi starými. Důležité je, aby se nehroutilo zdravotnictví a asi všichni víme, že na JIP leželi hlavně senioři, vláda se snaží ochránit hlavně je. Takže pokud se z jakéhokoliv důvodu nenechali naočkovat jedná se 1. o jejich vlastní ochranu, 2. o ochranu veřejné zdravotní péče. Ať nad tím přemýšlím jak nad tím přemýšlím, dává mi takový návrh smysl.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

a nechcete se na celej covid aspoň do konce týdne už vy...at???

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@tuamoti v tom pripade, at zavrou i ty ockovane, co jsem cetla, hospitalizovani jsou ve velkem, protoze ocko u nich nefunguje tak dlouhodobe

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Taky s tím souhlasím. Hlavně ať už neomezujou děti. Zdravá dcera má opět další karanténu. A proč??

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 Ale no tak, není potřeba mě chytat za slovo. Pořád mi to přijde lepší než zavírat všechno, protože na to naše země už nemá. Jaké řešení teda navrhuješ ty? A prosím tě, přestaňte házet všechno na mladé. Jako oni ti důchodci nejsou v tom dodržování o nic lepší, vidím to dnes a denně.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kesulkak Hele, ráda bych, ale on se bohužel nehodlá vy..at na nás ☹

Odpověz
29. říj 2021
avatar

A ja s tim souhlasím. Starsi 60+ jsou nejohrozenejsi skupinou a pokud jsou tak blbi, ze se naockovat nenechaji, i kdyz covid dosud neprodelali aprotilatky tedy nemaji, tak co tedy. Radsi toto nez zas zavirat skoly, jenze na druhou stranu, jak chcete dodrzovani toho "lockdownu" seniorů kontrolovat🤔Kdyz tam Valek primo uvadi, ze i nakoupit by si mohli, jen v mene exponovanych casech"...takze proste nevim, zase to neni moc realizovatelne, resp. kontrolovatelne...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@llluckaaa reseni jsem psala vyse, uz to tak davno melo byt, ale bohuzel...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Nejsem politik, zdravotník ... Jsem jen "průměrný" občan.
Ale ptám se. Co je tedy největším problém? Zatížení nemocnic? Nedostatek personálu? Zdravotníci padající "na hubu" ???
Nebylo by lepší se zaměřit na zdravotnictví? Místo lockdownu a zákazu a příkazů?
Kolik milionu bylo vynaloženo na testování? Kam se cpou peníze. Nemyslím si, že v Česku je špatné zdravotnictví, ale určitě by šlo vylepšit.
Kolik oddělení se zavírá, protože zdravotníci musí na covid oddělení.
Neměli by se tedy zaměřit na to jak získat více personálu? Nabídnout jim adekvátní odměny a posílit personál? Neulehčilo by to?
Ze dne na den vše nejde, ale pandemie je tady už dva roky? Nikdo nevymyslel řešení, hází vinu na lidi, zavírají nám živobytí a kolik domácnosti přivedli na pokraj až okraj bídy. Kam až tohle ne nechají zajít? Až tady bude více nezaměstnaných než zaměstnaných?
Možná si to představuji jak Hurvínek válku.
Taky tomu prd rozumím, to nepopírám.
Jen doufám, že už všemu bude brzo konec

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@llluckaaa Tak tak, mne stacilo videt v MHD jednoho starouska 80+ s totalne jetym respiratorem, humusackym, asi ho pral ve vode nebo ja fakt nevim, byl uplne roztrepenej, znicenej, ocividne jeho prvni a posledni respirator. Uplne se mi z toho zvedl zaludek. A pan si ho nasadi na ksicht a asi si mysli, jak ho to ochrani😱

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Já s tím taky souhlasím, ale znamená to pro ně Vánoce o samotě 🥺 Naši jsou naštěstí očkovaní, ale tohle by snášeli prostě strašně těžko.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ladyhacek To se hezky rekne, ale oersonal neroste na strome, zdravotnik studuje 6 lst + atestace atd. A ze je nedostatek zdravotniku (hlavne teda sester, ale lekaru tez) se vi uz roky, bohuzel. A nez se to vyrovna, tak to potvrá par let, nez soucasni mladi adepti vystudují

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Tak at se naockuji, do Van9c stihnout obe zakladni davky a "lockdown" se jich tykat nebude. Budou v klidu oni i jejich pribuzni, ze udelali maximum

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Jooo furt někam camraji, roušku či respik na půl huby a ještě frfnaj...takže jen do toho 👍

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ninive211 Nemyslím, že najednou přestanou věřit, že je vakcína zabije (mnohdy to mají od svých dětí a jsou fakt vyděšení). Ale řešení to samozřejmě je.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 A ty myslíš, že testování a karantény očkovaných to vyřeší? Já ne.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Vánoce o samotě? To je žert? Děti za dobu covidu nechodily do školy, měly zavřené kroužky a byly prakticky izolované dohromady víc než rok! (hlavně 6.-8. ročníky ZŠ). Upřímně mě nezajímá, jestli bude nějaký důchodce kvuli tomu na Vánoce sám, chci aby moje děti chodily do školy. Zatím stát šikanoval převážně děti, pro ochranu důchodců (starších).

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Taky s tím souhlasím. Píšou že v nemocnici jich je víc než těch mladších. Jo a stáří taky nosí roušky pod nosem a shlukují se v obchodě. Povídají si a kolikrát tu roušku i sundají. Neříkám že všichni ale říkám že to nedělají jen ty mladší ročníky.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@llluckaaa a ty myslis, ze tim, ze se lidi nad 60 zavrou jako zazrakem zmizi? To si pak trochu prtotireci s tim, co se tady pise, ze to je kvuli tomu, je ochranit... Ne zamezit sireni viru...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ninive211 ano, ale kolik lidí studuje zdravotnictví? Jsou někde statistiky? Kde jsou ty ročníky 2019 a 2020 a 2021?
Nastoupili všichni do českého zdravotnictví? A pokud ne tak proč? Kde jsou?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@blue108 Víš na čem těmhle starým lidem nejvíc záleží? Na rodině. Psychicky jsou na tom fakt špatně. A je to jak říkáš, stejně to nebude nikdo dodržovat, takže to bude k ničemu. Ostatně jako jakákoliv jiná opatření.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon do Vánoc je zase pustí......ale listopad by to mohli aspoň zkusit, stejně bude hnusné počasí, a že jim záleží na rodině??? a komu ne.....ale já už svého kluka nechci mít zavřeného doma na úkor nejohroženějši skupiny, která na to kašle.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ladyhacek Tyto absolventsky rocniky obecne jsou bohuzel predpokladam slabsi oproti predchozzim, protoze se bude jednat o slabé populacni rocniky druhe poloviny 90.let,kdy byla porodnost nejnizsi (dokonce par let pod 100 tis./rok).Oproti tomu do duchodu odchazeji silne rocniky z 50 let (nebo nekdy i ti roky presluhujici, letos do duchodu konecne odesla mohe zubarka, bylo jí 70!! Rok predtim nase pediatra, taky pres 60). Takze logicky posledni roky do zdravotnictvi nejspis prichazi mene lidi, nez z nej odchazi.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kvetak78 Doufám, že do Vánoc to povolí.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Holky, vloni když byl lockdown, strašná spousta lidí řvala, že pro důchodce samota = smrt. Že je nemůžete navštěvovat a kdesi cosi. A teď když chtějí zavřít jen je už je to v pohodě. Zajímavé.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ninive211 dokud vláda je pořádně nezaplatí tak zdravotníci budou odcházet za lepším do ciziny

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Já s tím souhlasím. Vidím to u babičky. Ta je sice očkovaná, ale od začátku dělá, jak kdyby žádnej covid nebyl (divim se, že ho ještě neměla). Dojdou jí prášky a ona místo toho, aby si zavolala k doktorce pro recept, aby ho doktorka poslala mámě na mobil (stejně jí ty léky vyzvedává ona), tak se s doktorkou domlouvá, že si v pondělí dojede pro papírovej recept 🙄 Respirátor má od začátku snad pořád stejnej, takže jo. Jsem pro omezení starých lidí 🤷🏻‍♀️

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@blue108 tak to je smutny že je ti jedno že i starý člověk má právo jsi takový trochu sobec

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Vloni touhle dobou už bylo očkování? Pokud si dobře vzpomínám, všichni na něj čekali.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@tuamoti a co lidi co ze zdrav. důvodu nemůžou na očkováni? Budou sedět doma do smrti nebo?? Ono pro každého ta jejich vcelicka není 👍

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon myslím, že i důchodci vědí co chtějí. Zda se bojí nemoci a chtějí být zavření nebo chtějí žít a žít.

Nechci další lockdown, ale tak nějak všichni nebo nikdo. Každý má svá práva. Právo na život! Ať ho tedy žije

Mám prarodiče,oba tedy očkovany. Děda se tváří že od začátku mu je všechno jedno "nějak bylo, nějak bude"
Oba kvůli zdravotnímu stavu, který nezaprinila tato doba jsou doma.
Babička jde občas na nákup, vždy s někým. Je onkologický pacient, bohužel když se to zlepší a vypadá to dobře, se přidá další "problém" ale žije, chce žít, chce být s rodinou, pro kterou žije.
Myslím, že každý člověk je zodpovědný, moji kluci neviděli prababičku přes 2 měsíce, pořád jsou nastydlý placame se v tom. Často brečí jak jí chybí bojím se že když to bude trvat dlouho už je neuvidí. Děkujeme za každý den.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

A ve finale na co naše vláda opět čekala až bude zase pozdě proč se ty opatření nedělali dřív na co že když museli být u voleb ti nejlepší a teď jsme zase ve srabu

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@zuzkasim máš pravdu, ale pořád je to tuším 400 tis. důchodců a jejich rodin, kterých se to dotkne. A znovu říkám, že s tím souhlasím.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@blue108 ty si ale sobec

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@te_reza navrhují ať udělají povinné testování ve školách , v zaměstnání ale i těch naočkovaných protože oni si myslí že když se naočkují že se jich to netýká ba naopak týká ale zavírat starý lidi doma není řešení

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Jenomže většího počtu se to nedotkne. Lidi už jsou prostě zoufalí. U nás jsou důchodci nad 60 taky očkovaní, takže by se jich to týkat nemělo. A když vidím, jaké psychické problémy si z těch lockdownů nesou moje děti, tak beru jakékoliv řešení, které jim co nejmíň omezí život. Ano, nejspíš je to sobecké, ale nejsem samaritán, abych upřednostnila pohodu cizích lidí před svými vlastními dětmi. A to se nás to nedotklo ekonomicky, nedokážu si představit, jak se musí cítit lidé, kterým ta opatření sebrala živobytí.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi copak to testování nebylo? Je to dril ekonomicky aktivních lidí, co se jen nahání na testy a očkování,aby mohli trochu žít. Bych chtěla vidět důchodce, co se testují.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi já jsem sobec? Když chci, aby děti chodily do školy? 🤦 Tak to jo. 🤣🤦 Jenže i ty děti mají práva. A nikdo se jich na nic neptá. Jen mají tu smůlu, že jsou v kleštích povinné školní docházky. Důchodce nedonutis k ničemu, ti si vždy budou dělat co chtějí.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@te_reza ale jinak to vyřešit nejde jen testováním všech

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@blue108 já chápu že pro ty děti je to strašný ale pro starého člověka taky kdyz zůstane sám už to pochop i ty

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@blue108 a chapes, ze zavren8m lidi starsich karanteny stejne neskonci? Vir se bude sirit dal a karanteny budou a deti doma tak jako tak

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Nikdo nerika, ze je to "v pohodě", ale proste pokud se je to člověk, ktery se nenecha naockovat z jakehokoliv pseudoduvodu a tim nesnizi pravdepodobnost chytnuti covid a především pripadneho tezkeho prubehu na minimum, tak ano, at teda je omezen. Protoze predevsim kvuli seniorum se tady cely rok blbne a zaviraji se skoly... mladi lide nemocnice nezahlcuji, zato covid+ seniori ano!

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi a ty pochop, že já třeba musela nechávat 10ti letého syna samotného doma, od 6 do 16, jsme sami, do práce jsem musela, takže s @blue108 souhlasím........já bych byla pro ať se na vše vykašleme, rozvolníme a bude po "pandemii"

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi však já to chápu. A něco to na věci změní? Jen mi po 1,5 roce už opravdu hodně vadí, že jsou kvůli ochraně starších dokola omezování ti, kterých se to netýká, zatímco ti starší pro svou ochranu často nedělají nic (nemají očkování, respi pod nosem) a omezeni nebyli na běžném způsobu života NIJAK.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kvetak78
@blue108 jenže tím že starý lidi , kteří mají taky právo žít svobodně zavřeme jako krysy doma nic nevyřešíme, vláda opět zaspala a obrovsky selhala

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 Ano, bude se sirit, ale pokud se to nebude sirit mezi seniory, tak se to zvladne bez zahlceni nemocnic spíš. Vsichni maji moznost nechat se naockovat a tim alespon snizit pravdepodobnost tezkeho prubehu na minimum. Osobne nechapu lidi 60+, co nejsou naockovani (moje sefova je mezi nima🤦‍♀️a ted mozna kvuli (taky) neockovanemu kolegovi bude v karantene)

Odpověz
29. říj 2021
avatar

většině seniorů je úplně jedno jak si my poradíme s dětmi, práci, ekonomicky.......oni se očkovat z různých "blbých" důvodů naočkovat nenechají, to je budeme kampaněmi přemlouvat, prosit? NE, dříve zemřou na jiné nemoci a covid to bohužel urychlí, ale tady platí ....KOMU NENÍ RADY, TOMU NENÍ POMOCI

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi a zavřené děti byly v pořádku???? zkusili jsme děti, zkusme důchodce

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Na druhou stranu se teď objevují na JIP mladší a mladší ročníky. Výjimkou nejsou ani třicátníci.
Je jich minimum. Vycházím ze struktury (pacientů) Fakultní nemocnice Brno a dalších přibližně pěti nemocnic. Drtivá většina pacientů na JIP, a je to více než 70 procent, jsou pacienti starší 60 let, kteří nejsou očkovaní.

Vir se šířit bude ale lidi na JIP nebude tolik.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kvetak78 takže u dětí pokus zavrit nevyšel tak šup zavřeme starý lidi to je super 👏

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@luckawm tak věřím tomu, že to bude jako u jiných - nemůžeš se očkovat = máš na to potvrzení od lékaře = můžeš si zajít zdarma na test

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@terinka86 neříkám, že jsi sobec. Každý to vidí, ze svého úhlu pohledu. Moje děti třeba žádné psychické následky nemají, dcera byla spokojená - já už méně 😁

@kvetak78 Jenže důchodci věří svým dětem a cokoliv jim napovídají. A to úplně nevím jak změnit. Jinak já mám štěstí naši jsou rozumní a naočkování a my jsme též. Jenže táta má před sebou onko operaci, tak se trochu bojím, co bude. Nejspíš za ním stejně nebudeme moct. A mám strach, aby se nenakazil v nemocnici, budou mu brát kus plíce 😟. Prostě škoda, že to ve vládě zase nechali zajít až takhle daleko.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@luckawm Ono tech, co opravdu ze zdrav. Duvodu nemuzou byt testovani, bude minimum. A pokud ano, tak viz koment vyse-potvrzeni od dr. a testy zdarma. Za ten rok a pul je potvrzene, ze v nemocnicich prevazuji a na ci ud umiraji prevazne ti stati (samozrejme i mladí, ale s vekem tapravdepodobnost proste roste, a to vyrazne, to je fakt).

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi všichni máme právo žít svobodně, děti i staří lidé

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kvetak78 tak proč je zavírat jak nějaký jrysy v kleci

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ninive211 nicmene spousta lidi to tu povazuje za reseni situace, nic to neresi... Reseni, alespon castecne, je testovat a davat do karanteny i ockovane... Pak by se nemusel zavirat plosne nikdo... Uz to melo davno byt

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Na druhou stranu, je hezke vsechno hazet na vládu. Ale tak obcanku snad mame všichni a odpovednost za SVOJE zdravi taky. Ze jsou i lidi, co delaji haura, ze chodi bez rousek i v MHD a pak chchlaji bacily v klidu na celou salinu, to bohuzel vlada neovlivni...to je v kazdem z nas.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon je mi jasné, že hodně důchodců poslouchá své děti v názorech, a s tím nehne žádná kampaň ani vysvětlování, a mám stejné štěstí.....oba rodiče naočkováni, mamka onko pacient má povinně už i třetí dávku, můžeme se rozčilovat, stejně nic nevyřešíme

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi a že byly děti zavřené jako krysy Ti nevadily?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 Souhlasím s tim, ze po kontaktu s C+ by mel byt minimalne na test poslan i očkovaný, ne žádný jsi ocko, tak ani test, ani karantena...tohle je dost nedomyslene

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ninive211 to já vím, souhlasím s tebou. Je mi důchodců líto, to je celé.
@kvetak78 pravda

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kvetak78 přesně, proto bych celý kovid ukončila. Zrušila testování. Každý ať se o sebe postará dle svých možností sám, očkování a ochranné prostředky jsou dostupné. Nemocní ať jsou doma, ostatní v ničem neomezovat. Ale to je sci-fi.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kvetak78 vadilo hodně a proto nechci aby takhle dopadli i staří lidé

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi tak to určitě nechce nikdo, já chci konec tohohle divadla alá covid, kdo chtěl je očkovaný, kdo nechtěl s tím nehne nic a žádné testování, karantény a jiné izolace, nedej bože lockdowny, hezky zamávat a ono se to nějak zvládne

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@ninive211 já s tímhle nátlakem nesouhlasím. Nevím kolik lidi ze zdrav. důvodu nemůže na očkováni, ale třeba zrovna moje babicka nemůže. Bydlí sama v posledním patře domu bez výtahu. Tak to aby se k ni někdo brzy nastěhoval. Nehledě na to, že pokud teď bude bůh ví jak dlouho v izolaci tak až potom vyjde ven zabije ji první vir který potká. Očkovaní by neměli mít žádnou imunitu proti neočkovaným, ale měli by všichni chodit na testy a do karantény protože na JIP končí i lidé s ockovanim i ti bez. Zavřít neockovane doma je akorát řešení jak je pod výhrůžkami dostat na injekci, ale rozhodne to není v poradku.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@blue108 amen🙏

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Já mám teda jinou zkušenost - s názorem důchodce jen tak něco nepohne, je těžké změnit jeho návyky a mnohem víc věří tomu, co se píše v Blesku nebo se řekne ve zprávách na Nově 🙄 Podle mě je v nich velmi silná skupina těch, kteří si myslí, že očkování vše vyřešilo, takže se teď nemusí nijak omezovat.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@aluskaasimon Tak to je ideální varianta. Naší rodiny se to bohužel dotklo dost, budeme se z toho psychicky hrabat několik let. Jsem ráda, že jsme to všichni přežili a ani jsme se s mužem nerozvedli.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Diskriminovat jakoukoliv skupinu na základě DOBROVOLNÉHO očkování je prostě špatně. Nejsou lidé s nadváhou náhodou také ohroženou skupinou? Aneb ochráníme vás ať chcete nebo ne.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@llluckaaa určitě je i spousta takových😉

Odpověz
29. říj 2021
avatar

A proto bych dala očkování povinně (promořeni by taky šlo, ale u toho je větší úmrtnost a to si na triko nikdo nevezme) , načas nechala ještě respiky povinné a víc už se dělat nedá. Jako nekonečné testování je naprd, to se budeme testovat takhle sedm let ještě třeba?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@veronikaj85 ale co vyresi povinne ockovani?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@veronikaj85 už teď dávají třetí dávku takže jako budeme chodit povinně každý rok na očkováni? Co takhle chodit povinně každý rok na očkováni proti chřipce 🤷‍♀️

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@veronikaj85 co prosím povinné to nemyslíte vážně oni to nechají zajít do 💩 a my se máme nechat povinně očkovat

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fouskovi Lockdown nemá být trest za neočkované, ale ochrana rizikových před nakažením, aby nezahltili nemocnice. Očkovaný člověk nemá takové riziko vážného průběhu, takže není potřeba tolik bojovat, aby se nenakazil. Cílem lockdownu není, aby neohrozili lidi kolem, ale aby se nenakazili oni, protože jsou rizikoví.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

jestli se bude situace zhoršovat, tak za mě jediná logická cesta... akorát hranice by měla být spíš 65 plus. Je už více než jasné, že na JIP leží většina pacientů starších neočkovaných. Každý má volbu - buď se naočkuju a lockdown se mě netýká, nebo naopak. Kdo ze zdravotních důvodů nemůže, měl by mít možnost prokázat to potvrzením lékaře. Brala bych i možnost průkazu protilátek. Účelem by mělo být ochránit rizikové. Svobodná volba (je mi jedno zda se nakazím, je to můj život atd.), ustupuje do pozadí v případě, že není možné zajistit běžnou zdravotní péči pro všechny kvůli zahlcenosti nemocnic. Další věc je věc nákladů zdravotní péče - proč platit z veřejného zdrav. pojištění péči v řádu statisíců? Jen proto, že někdo křičí, že chce být svobodný a mít možnost se dobrovolně rozhodovat. V tom případě, ať nese také následky své svobodné volby. My jsme se v široké rodině nechali naočkovat všichni, opatření dodržujeme, nevím co už víc dělat. Musí všichni něco pro to dělat, ne že se polovina lidí jen poveze na výsledku, který dělá druhá polovina lidí. Důležité je, aby opatření co nejméně zasáhla ekonomiku státu. Bude to ještě potřeba.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Jsem zvědavá jak to budou řešit lidé, co ještě chodí do práce, protože v 60 má spousta lidí do důchodu ještě několik let

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kupi Tim spis, pokud chodi do prace mezi lidi, by se meli ockovat...🤷‍♀️ Předpokládám, že stejně pokud by to zavedli, tak to bude takova ta karantena ve stylu "do prace, na nakup a domu", takze omezi maximalne courani po meste a "kafíčkování"....🤔

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Podle me to ma logiku. Pokud by situace dospela do bodu, ze by na JIP bylo vice nez 1000 pacientu, tak je potreba hlidat zejmena rizikove, coz jsou stari lide a je jedno, zda ockovani ci ne. Nelibi se mi zavirani nikoho, ale v tom uplne extremne krizovem scenari je to ta nejsmysluplnejsi varianta, co se zatim objevila. Je to rozhodne smysluplnejsi nez zavirat skoly a podnikani.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@kupi Budou to mít jednodušší, než to měli rodiče, když zavřeli všechny. Zpravidla už mají odrostlé děti, takže odpadá starost s živením dalších krků, nákupy, vaření, hlídání, on-line výuka... Taky si to představuji spíš jako omezení courání po kafíčkách a hospodách...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Pan doktor Válek ještě není ani ministr a už ukázal, že je úplně mimo...a je smutné ale docela očekávatelné jak jsou některé z vás tady sobečtí a bezcharakterní pokrytci...ještě letos se tady brečelo, jak chudáci staří byly v domovech důchodců samotní a nesmělo se za nima atd atd a najednou všichni souhlasí se zavřením těch nad 60 do lockdownu...proč ne, že jo...vás se to netýká...a to všechno jen proto aby ti mladí sobečtí neočkovaní mohli do hospody ☹...on nikdo z vás neví, že dnes se odchází do důchodu v 63 a více letech, takže spoustu lidí ještě pracuje...navíc většina těch straších co nejsou očkovaní není očkována proto, že nemůže a ne, že nechce...tak nic uděláme jim gétho a je to vyřešené...a my můžeme na nehty a do fitka☹ ...Fakt hnus...když si vzpomenu na všechny ty KZ jak je špatné označovat neočkované a kydy o židovských hvězdách...takže jen ty mladé,ale špatné to očividně jen , když se to týká jich samotných

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fbi13 krásně a pravdivě napsané

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fbi13 To neni o tom, ze by se to ostatnich netykalo. Ale pokud by bylo na JIPech po CR vice nez 1000 pacientu, tam proste neco udelat musis. Plosny lockdown vc. byznysu je ekonomicky neudtzitelny, navic mladi a lide v te stredni vekove kategorii nejsou rizikovi, pokud tedy nejsou obezni a pod. Takze kdyz vis, ze mas rizikove lidi 65+, tak v pripade, ze bude 1000 lidi ve spitale na JIP, bys mela tak 50 tisic PCR C+/denne plus dalsi desitky tisic mimo detekci. Takovy stav by vzhledem k proockovanosti a promorenosti musrl trvat az nekolik mesicu, aby se JIP naplnil. A v ten moment fakt neni uplne smysluplne, aby chodili rizikovi na kafe. Ale ten scenar se nenaplni, takze ta debata je hlavne teoreticka.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fbi13 a od tebe zase ocekavatelny a útočný komentář s osobními útoky a dehonestaci ostatních 🙂 V čem konkrétně je tento kandidát na ministra mimo? 😉

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fbi13 Blábolíš nesmysly, o lockdownu starších lidí se rozhodně nemluví proto, aby neočkovaní mladí mohli chodit do hospod a posiloven. Naopak. O lockdownu mladých neočkovaných, kteří by nemohli nikam kromě základních potravin, lékáren a drogerií a pod., ale bez testu by nesměli ani do práce, natož třeba do obchodu s oblečením, se mluvilo dávno před tímhle nápadem.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@rebe Ona blaboli nesmysly 24/7. 🤦

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sudylichozrout A každý hnusný, bezcharakterní výlev na kohokoli kvůli čemukoli ještě vyváží etudou na téma Jediná morální, ušlechtilá mezi bezcharakterními sobci... ;-D

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@rebe Presne. 😂😂🤦

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@rebe zapomněla jsi na práva a povinnosti otců 😊

Odpověz
29. říj 2021
avatar

já nějak nechápu, jak je chtějí zavřít? Nečetla jsem clanek ani komentáře. Většina starších je stejně doma a jdou si nakoupit jen potraviny a do obchodu s jidlem je snad pustit musi, ne?

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Nesu 🍿a 🍕 🤣

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@mmm12345 ne, kočko, on to totiž zjevně nikdo pořádně nečetl a má pocit, že novinářský titulek lockdown šedesátiletých, kterému se chtěl sám tázaný vyhnout (myslím tomuto označení) není rozhodně o tom, že ty lidi přivážeme doma u topení, nebudou smět do práce anebo na nákup 🤦‍♀️ Ale což, plodí to tradiční diskuze 🤔

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@mmm12345 poslechnu si ten rozhovor s nim, fakt to neznamená, ze je někdo zavře jako krysy do klece, jak se tu vyjádřila
@fouskovi
Třeba by to znamenalo, ze nenastane situace jako včera u nás, kdy při prohlídce zámku bude v jedné místnosti přes 20 lidi 60+ a ani jeden respirator na cumaku 😏

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@fbi13 to vis, jak najednou nejdnou omezeni nebude tykat jich samych, ale skupiny, do ktere nespadaji, tak najednou nejde o omezovani svobody, kterou se tady ohanely, a vse je v poradku...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 To je strasna blbost, co jsi napsala. A vis proc? Protoze drtiva vetsina z nas ma rodice v teto vekove kategorii, takze se nas to samozrejme tyka. Treba moje mama ockovana neni, takze by v tom locku byla. No a pri situaci kdy by bylo ve spitalu 1000+ lidi na JIP, tak by pro ni bylo stopro bezoecnejsi, abyy nikde zbytecne necourala. Protoze jak rikam, v takovy moment by byly denni zachyty v radu vyssich desetitisicu a pravdepodobmost, ze bys za den v Praze potkala zblizka nekoho C+, by byla fakt vysoka. Ona se uz ted vice izoluje, chtela treba na vystavu a nakonec nesla, ma HO a pod. Ale ta situace nenastane, je to teoreticka uvaha, o tom jsem presvedcena.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sudylichozrout ne, neni to blbost... Narizovat komukoli, cokoli podobneho neni ok. A pro vetsinu zde nebylo, dokud se to tykalo vetsiny a najednou je to super napad... No jo, ale uz to nebude narizovat Babisova vlada, tak mozna i proto? Vic k tomu nemam co dodat...

Odpověz
29. říj 2021
avatar

Neni to ok, ano. O tom neni sporu a nikdo tady po takovem reseni nevola. Pokud ale budes mit v teoreticke rovine fakt zahlcene spitaly, tak to dava logiku a je to nejmene devastujici varianta pro apolecnost. I kdyz si samozrejme plne uvedomuji, ze mnozi seniori by to spatne nesli. A to je to, ocem zde mluvime. S tim nema co docineni, zda je to Vojtechuv napad, nebo Valkuv.

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@sowelo26 Tak ještě jednou: mnohem dříve než o lockdownu lidí 60+ se uvažovalo (a nejspíš uvažuje) o lockdownu neočkovaných. V podstatě kromě základních životních potřeb zákaz všude. Týká se mě to, očkovaná nejsem. A naprosto to chápu, doufám, že to nenastane, ale pokud ano, nezblázním se z toho. Dobrovolně do davů nepolezu i bez vládních nařízení. Trochu toho selského rozumu by to chtělo 😉

Odpověz
29. říj 2021
avatar

@rebe pro nektere z vas zde by to urcite chtelo, to mas pravdu

Odpověz
29. říj 2021
avatar
Odpověz
29. říj 2021
avatar
Odpověz
29. říj 2021