icon
1 / 1
avatar

Odmítali vakcinaci pro svou negramotnost.😃 To mě pobavilo.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Dneska je to uvědomělost a negramotný je naopak ten, kdo se očkovat nechá 🤷🤣

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@ilonne taky ti přijde, jak se to přehouplo? Teď se očkovaný pomalu bojí přiznat, že je očkovaný.... 😖

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kristynkal přesně.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kristynkal já se to přiznat nebojím, a chápu jak to myslíš, ale co mě už fak vadí, že otevřu fb a lidi co jsou neockovani, tam vedou antiockovaci kampaň, už toho mám fakt plný zuby, mě je úplně jedno jestli se nechají nebo nenechaji🤦‍♀️🤦‍♀️milion příspěvků, jeden lepší jak druhý..

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Neni to tak jednoznačné. Ja očkovana jsem, mám své důvody. Manžel očkovany neni a taky ma své důvody. Ja ty jeho uznavam, chápu je. Pak je zase plno argumentů pro, které u mě zvítězily. A on je také chápe. Dnes 80 odborníků ma 80 různých pohledů a laik se ma vyznat? Za me je kapacita prof. Beran, líbí se mi názory Dr. Drbala. Ale vnímám i tu druhou stranu. A život v sázku? Nedám.
Proč si to každý nemůžeme udelat po svém a neřešit, jak to udělali ostatní?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Mne prijde, ze se dnes nebojime priznat, ze jsme ockovani. Jen to nedelame tady na zdi, ponevac tady je tolik odbornic, co vi, jak moc je to nebezpecne😅a nemame naladu se hadat a nekoho presvedcovat

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@hlukacz mam to stejne... uz mam hodne přátel bloklych, aby se mi to neukazovalo, protoze to vidim nerada... me je taky jedno, tak at se neockuji, ale neuznávám, ze nechteji qni respiky, ani testy, ani omezovani kontaktu...(nerikam vsichni mam na mysli konkretniho znameho...)

Odpověz
21. lis 2021
avatar

S tím naprosto souhlasím. Podle mě,je očkovani jediná cesta ven z tohohle hnusu. A pokud ne,budu ráda,kdyz mi odpůrci očkování napíšou jiné řešení situace.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Ted nerejpu jo - ale když je každému každý jedno proč zase tady ten příspěvěk? ten není proti ale pro ale nevyjadřu je to - JE MI TO JEDNO naopak bych řekla že to napadá teda stranu neočkovanou -resepektive stranu s jiným názorem než tady ted prezentujete ...

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@salinka Autorka této KZ nikoho nenapadá, sama pracuje ve zdravotnictví a je pro vakcinaci, a jako podpůrný argument tu použila úspěchy vakcinace v minulosti.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Hm.... a jak se dají pravé neštovice či obrna porovnávat s onemocněním, které je smrtelné hlavně pro lidi nad 60? Není náhodou negramotnost porovnávat dvě neporovnatelné věci? Proč se mají vystavovat riziku děti a mladí lidé (když pro ně z Covidu plyne riziko jen minimální, zatímco mnozí senioři se očkovat odmítají, aby náhodou nedostali čip)? Tak nějak mi tady něco nehraje....

Odpověz
21. lis 2021
avatar
viridie
autor

@salinka Já příspěvkem nikoho nenapadám, sdílím příspěvek, který dle mne krásně shrnuje současnou situaci a se kterým se plně ztotožňuju.Leč klidně to řeknu nahlas- lidé, kteří odmítají vakcinaci obecně brzdí svojí nevzdělaností eradikaci nebo alespoň brždění řádění chorob a ohrožují tím ostatní.Ať je to tyfus, spalničky nebo zrovna SARS.Za tím si stojím,ale s nikým se nehodlám dohadovat a přemlouvat ho.😉 Ale svoje si myslím, to zas jo.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@ivaze autorka protovnává Covid (smrtelné onemocnění pro některé seniory) a pravé neštovice a obrnu. Pravé neštovice a obrna jsou velmi nebezpečné nemoci mající impakt na různé věkové kategorie. Jo, jsem taky zdravotník. Dokonce očkovaný z čistého donucení. Ale rozhodně přemýšlím, než zajásám, že je něco super. Vakcína, která mnohým lidem způsobí větší potíže než samotný Covid, je ušitá rychlou jehlou (ne, opravdu není běžné, že se něco schválí během 1 kalendářního roku a ne opravdu za to nemůže jen redukce administrativy) není nic, co bych někomu mladšímu 60 let bez rizikových faktorů doporučovala. Jde tady pouze o prachy a o nic jiného. Je to vidět i v současnosti, kdy je v nemocnicích vysoký počet lidí, včetně očkovaných, kteří to šíří.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena za me se riziku deti a mladi lide vystavuji hlavne skrz zaplnenost nemocnic. Nechci se dozit toho, ze muj manzel nebude moc jit na obycejnou operaci, protoze je skrz covidu plno. Nechci zazit, kdy moje dite nebude moc jit do nemocnice, protoze je plna a nebo protoze nebudou zdravotnici, kteri by se o dalsi pacienty postarali. Takze porad je to nemoc, ktera se tyka jen lidi 60+...?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena On tady někdo jasa? Zaplnenost nemocnice je fakt.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Tak já bych třeba netvrdila, že je covid smrtelný hlavně pro lidi 60+. Mám v okolí dost případů mladých, zdravých a bum, už nejsou. A spousta lidí má dost vážně potíže i po prodělané nemoci. Kolik dětí mělo i po bezpříznakovém prodělání post-covid syndrom..

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie rekla bych ze konec onoho sdileneho komentare se tvari jinak.... a diskuze zde k tomu vedena taky neznaci je mi to jedno a ono ,, fnukani ,, jak vsude plno ,,plkani,, a sdileni leze kazdymu na mozek pac kazdymu je to jedno - to taky popira...sdilis provax ostani holt muzou sdilet antivax -jak ty vyrazy nesnasim 😂 to je proste jen povzdech nad dalsim sdilenim ,,prdu,, pac musi byt jasny co se tu zase rozjede za diskuzi...

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie sama za sebe si negramotná opravdu nepřipadám a ani bych nikoho nenazývala negramotným jen proto, že neznám dokonale jeho reálie a v médiích vidím z dané země fotky žebrajících lidí. Možná by bylo pro pana Ševčíka fajn zjistit, jak jsou a nejsou jinde gramotní tím, že se tam rozjede a něco se od těch lidí naučí. Západní vidění světa je dost omezené a určitě bych mu doporučila zvýšit jeho gramotnost o východní pohledy. Ono z principu totiž není pro příjemné člověka umírat západním stylem na hadičkách v nemocnici, kdy si užije dva dny života navíc, ale z pohledu Inda bude určitě bude lepší umírat doma, kdy si sice užije o dva dny života méně, ale v přítomnosti svých blízkých. Diví se pak někdo Indovi, který je skeptický k západním vymoženostem? Já teda ne.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@ivaze Nemocnice jsou zaplněné i přesto, že je naočkovaných 60% obyvatelstva a 2 000 000 lidí (spíše mnohem více) nemoc úprodělalo. Tudíž by měla v podstatě fungovat kolektivní imunita, která nefunguje, protože minimálně očkování funguje jen velmi špatně. Proto mi přijde naprosto neadekvátní se o někom, kdo si myslí, že pro něj vakcína má více rizik, vyjadřovat, že je negramotný. Já mám vakcínu jen z toho důvodu, že jsem byla donucena (již mnohem dříve) vládními nesmysly v podobě karantén a testování (které bylo po předchozím prodělaném onemocnění samozřejmě vždy negativní - už teď je totiž ze získaných dat zcela jasné, že protekce je po onemocnění mnohem vyšší než po tomto slavném očkování).

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kristynkal ano, pořád je to nemoc 60+.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena Vakcína funguje velmi špatně a proto se plní nemocnice? Jak to myslíš?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kristynkal a ještě dodám, že očkování této nemoci, ohrožující skupinu 60+ situaci nezmění, naopak je dost možné, že situaci zhoršuje (lze se ptát, jestli by se tvořily současné mutace, kdyby se neočkovalo)

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena Najdi si pořádně čísla jak je to se zaplnění nemocnic, podílem ocko a neocko a hlavně jak u ocko covid probíhá.
Označovat jsi mě začala ty, já jsem na Tebe nijak nereagovala.
Přesvědčovat Te nebudu, Tvůj názor je mi lhostejný.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena Nebo to pro větší srozumitelnost dáme graficky?

Odpověz
21. lis 2021
avatar
viridie
autor

@madrilena tak jinak..Vakcinace obecně je jeden z nejlepších vynálezů medicíny a díky ní neumřely zmiliony lidí zbytečně.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@bigbig Byly by nemocnice plné, kdyby tam leželi pouze neočkovaní? Při současné kapacitě NE. Byly by nemocnice plné, kdyby byli všichni po prodělané infekci? NE Očkování sníží možnost hospitalizace u mladších lidí, u starších méně. Do nemocnice se stejně většinou dostávají starší. Oni mají špatnou imunitu a oni si nevytvoří protilátky po vakcíně, nebo jenom krátkodobě a brzy jim vyvanou (dle mnoha klinických studií).

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena À víš co je to exponenciála? Víš jak to bude vypadat v nemocnicích za 2-3 týdny? Víš jak by to vypadalo kdyby teď s deltou nebyl očkovaný nikdo? A víš jak to vypadá v nemocnicích tam, kde jsou očkovaní mnohem víc?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie to je ale netýká Covidu. A jo, jasně, že jsem ráda, že byla vyvinuta vakcína proti, obrně, pravým neštovicím a záškrtu a tetanu. S těmito nemocemi nelze Covid srovnat. Covid zabíjí slabé a staré jedince a ti mají možnost se nechat naočkovat vakcínou, která jim může a nemusí pomoct. V tomto případě (Covid) ale nelze reálně vymáhat po zdravých jedincích, aby své zdraví obětovali pro druhé (viz očkování dětí mladších 18 let atd.).

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kristynkal tuhle situaci bohuzel znama 3 t zoet zazila, v cele Pze nebylo volne luzko na det.odd. A z tohoto duvodu me ti odpurci hrozne vadi, jsou sobecti a neberou ohledy na ostatni.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena tobe opravdu nema smysl neco vysvetlovat

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@bigbig Prosím Tě rozumíš zdravotnictví, že mě tady školíš? Já mám formální vzdělání s praxí ve zdravotnictví. Co znamená exponenciála vím. Spíš by mě zajímalo, jestli odkýveš všechno, co Ti řekne doktor, jen proto, že je to doktor? Říká Ti něco kritické myšlení? To zafunguje, když si dokážeš utvořit na něco vlastní názor, aniž bys skočila na jed někoho jiného (alias naočkuj se, protože mi z toho jdou prachy).

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena Neboj se o moje kritický myšlení ani o moje vzdělání. A protože moudřejší ustoupí, nebudu dál ztrácet čas 😘

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Dětská obrna a černé neštovice jsou sakra hnusné nemoci. Kdyby se opět šířila podobná nemoc, jako jsou tyto, věř, že k vakcinaci by lidé přistupovali jinak. Covid je úplně o něčem jiném a lidé mají možnost volby. Aktuálně Covid mám a o to víc nerozumím, proč bych se měla proti němu očkovat. Za tento rok děti ze školky přinesly kdo ví co všechno a kolikrát to bylo horší než Covid, co aktuálně mám. Teď budu mít protilátky, a to bude pro mě také ochrana. Jako očkovaná bych se taky mohla nakazit a roznést to i dál stejně jako neočkovaná. Takže nerozumím, proč jsem označována za negramotu jen proto, že mám své důvody proč se očkovat nechci. Každého věc, ať se každý rozhodne podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a zároveň by bylo fajn, aby nezhazoval rozhodnutí někoho jiného.
@viridie

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena Vždyť to není tak úplně pravda, Covid zabíjí nebo poškozuje zdraví i mladým a zdravým lidem. A není jich málo. Netýká se jen lidi nad 60 🤷

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@console a mě zase přijde sobecká vláda, složená z neodborníků, kde je ministr zdravotnictví třicetiletý právník, který nerozumí zdravotnictví ani náhodou a už vůbec ne lidskému zdraví, který tady furt do kolečka tvrdí, že mi neuzná přirozenou imunitu po Covid (která podle dat funguje mnohem lépe než očkování, a také mnohem déle). Tak kdo je tady blb, já nebo ty? Co myslíš, mám podstoupit další dávku s vlastní vytvořenou imunitou, ikdyž vím, že minimálně týden budu nepoužitelná (a doufám, že jen to)? Ani druhá dávka mi na očkovacím centru nebyla doporučována. Je to fér? Nebo by se měl radši naočkovat 70 letý obézní dědek, který hulí jednu za druhou a teď tu nemocnici okupuje? Já mám pro sebe imunitu vyřešenou a rozhodně už si další dávku nedám. Protože vím, že v té nemocnice neskončím.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@ilonne U Covidu počítáme zemřelé děti v jednotkách. Co víš o těch, které bohužel zemřely? Děti umírají i na chřipku, na rýmu atd. Covid není nemoc dětí. Děti naopak teď mají naopak velmi narušenou imunitu po tom rok a půl letém vězení, kdy jim nebyl dopřán normální život a byly zcela zbytečně preventivně zavřeny doma (i přes jejich plné zdraví). Nyní mají jiné infekce v mnohem horší formě než dříve.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@bigbig Chápu, nejsou argumenty.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena Já jsem nenapsala děti, píšu mladé zdravé lidi. Promiň ctyricatnik a ani padesátník není žádný kmet.....

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Jéžiš, to je dobrý! 😂😂 Tak před rokem se „nesměl“ covid srovnávat s chřipkou (obojí respirační choroby se stejným způsobem přenosu, a oba mutující viry) a teď se to srovnává s obrnou, pravými neštovicemi, a spalničkami (žádná z těchto nemocí není respirační, a hlavně viry těchto nemocí nemutují, protože kdyby ano, tak s nima lidstvo bojuje ještě teď). No to je gól! 😂😂😂

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Tak srovnávat pravé neštovice a obrnu s covidem mi přijde trochu mimo. Nemám nic proti vakcinaci proti smrtelným onemocněním, ale covid přece není smrtelné onemocnění. Ano, umřít se na něj v některých případech dá, pro rizikové skupiny jsou i klasická chřipka nebo zápal plic smrtelné. Jsem očkovaná z donucení a ještě jsem i covid prodělala.

Odpověz
21. lis 2021
avatar
viridie
autor

@priefi jako sestra 1.linie řikám,že Covid je sakra hnusná nemoc.A jako občanka ČR, která vidí, co to dělá s naší ekonomikou, společností a deptá nás již téměř 2 roky, tak říkám,že Covid je sakra hnusná nemoc.A to že mi děti nosí ze škol různý srágory fakt nemá za vinu úmrtí např. pana Nováka, na kterého se nedostalo k výměně srdeční chlopně, pàč nebylo lůžko.Čili ještě jednou-Covid je hrozná věc.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie Až bude existovat vakcína, která zabraňuje šíření, pak tvé tvrzení bude pravda.. Ale vysvětli mi PROČ si mají nerizikoví (děti) nechat ničit imunitu a Bůhví co ještě, když je u nich větší pravděpodobnost, že je cesou ze školy srazí auto a zemřou, než že zemřou na covid 🤔 A přitom i jako ockovaní tento covid budou nadále šírit... PROČ, PROČ, SAKRA PROČ?????

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie holka je to marný, je to marný... Tady prostě je prostě spousta odborníc, které přesně vědí jak to je. Kdo to byl Louis Pasteur nezjistí ani pomocí strycka Google, ale že je covid vakcína největší zlo od dob vyhynutí dynosauru vědí stoprocentne.
Všechny tyhle antivax a popírače bych poslala na povinnou měsíční stáž na covid jednotky, no možná i týden by stačil 😉

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena bigbig je lekarka ve francii

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@tuamoti myslím že stejných odbornic asi jako ty a autorka. Stále nerozumím tomu, že má někdo nutkání navázet se do neočkovaných dodržující opatření. Každý k tomu má své důvody a urážet tady ostatní slovy, že je tady plno odbornic je hloupé.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Já bych jen chtěla poznamenat, že ani na pravé neštovice, obrnu nebo třeba mor nikdy neumřeli všichni. Hodně lidí je nedostalo, hodně lidí se z nich uzdravilo. A naopak chřipka kdysi dávno v pravěku byla podle všeho daleko větší peklo, než je tomu dnes, ale tento vývoj trval (deseti)tisíce let. Celá společnost je postavena na tom, že naprostá většina lidí umírá ve věku důchodovém, ne ve čtyřiceti nebo v padesáti, a přijde nám to tak správné. Pokud bychom nechali covid řádit bez jakýchkoliv omezení, popřeli bychom tento úhelný kámen naší civilizace.

Odpověz
21. lis 2021
avatar
viridie
autor

@kerikiki já se do nikoho nenavážím a odbornice jsem možná tak na ošetřovatelstvi v resuscitační péči.Jen mám důvěru ve vakcinaci a věrím jiným odborníkům.A ano, odmítání očkování OBECNĚ je pro mne známka nevzdělanosti.Že to někdo holt vnimá jako šikanu nebo urážky, za to ale opravdu nemohu a ani to neni cílem mých slov.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@madrilena pracujes ve zdravotnictvi - ve kterem oboru konkretne prosim?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Už víceméně veškeré přestřelky pro a proti preskakuju, mele se furt dokola to samé. Ale co mě na diskuzích neskutečně sere, je to, že každý neockovany je přinejmenším negramotny debil a zasloužil by upalit. Stále a dokola se očkovaný vyjadřují jak kdyby to tou vakcínou snad vystudovali a ví vše. Z jakého postu o mě někdo tvrdí, že jsem negramotny idiot? Jenom proto, že se zamyslim nad tím co si nechám dávat do těla a nejdu si hned stoupnout do řady na něco, o čem nejsem přesvědčena? On mi ten samozvany očkovaný zachránce pak vrátí zdraví? To ne co? To se řekne hmmm smůla no, obětovala ses pro dobro ostatních a s tím já co? Od začátku vše dodrzuju, sedím víceméně ve většině případů doma, a když už někam jdu tak s mozkem v hlavě.. Ale nakonec jsem vlastně jen negramot a blbec, kterej akorát ohrožuje celou republiku. A vlastně si do mě může kopnout kdejaký očkovaný jouda, kterej ani neví co je to mýdlo na ruce, ale přece se nechal píchnout tak je někdo... Ale jo jsem jen známka nevzdelanosti 👌

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@bigbig super graf.souhlasim.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@martinka_33 např protože se covidem setkají i jako dospělí ? Ptz to ,že covid chytí malé dítě,nezaručí že neukončí na JIP? Že ho může prodelat bezpříznakové a mít následky?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova naprostý souhlas. My měli vážné NU v rodině, tak jsem opatrná. A nemyslím si,že vakcínou dostanu čip. Jako když je očkování takové terno, proč to teda vláda nedá povinně? Jo oni by to museli zdůvodnit, že to má vyšší přínos než rizika a taky by stát musel nést zodpovědnost za NÚ.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie já s tebou úplně souhlasím.👍 Myslím,že prostě z první linie víš víc,než my , kdo to vnímáme z médií a příběhů okolo.... Mám syna 13 let...v jeho třídě z 25 děti očkování 5 (včetně jeho).... Nechápu,slyšela jsem názory,že děvčata budou neplodná,rozhází jim to menzes,ochrnou,že dostanou čip to nekomentují 🤣

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@sylvka čip taky nekomentuju.. Ale na ostatních obavách nechápeš co? Jako že na 100% víš, že se to nestane, že se tomu smejes? Ty jo pod to se nepodepíše ani doktor, ale ty to víš a kdo se toho boji, je k smíchu 👍

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@sylvka To může bezpříznakově prodělat i očkovaný, se všemi následky.. O té dospělosti, to snad radši nekomentuju, když už teď je 3. dávka a 4. je v úvaze na jaro - ty to myslíš tak, že dětem vydrží vakcína do dospělosti? Nebo tě jen špatně chápu?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki já se do nikoho nenavazim, ale potrefená husa vždycky kejha 😉

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova směju se čipu,ano tomu opravdu nevěřím ,že nám bude píchnut čip 🤣 neplodnost.... Na to se přišlo tedy jak ?
@martinka_33 a tak já si ráda vyslechni váš názor,jakou cestou tedy z této krize ?????

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Z jazykového hlediska je zajímavé kolik lidí se chytlo toho výrazu "negramotnost" a vyvozuji z toho, že jim autorka KZ nadává do negramotu. 🤔

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@sylvka asi tak jako se přišlo na to, že se to nestane, to je to, že nikdo neví co bude nebo nebude.. Proto bych nijak neznevazovala to, že se někdo takových věcí boji.. Když to není obava z čipu a podobných, což si myslím, že si snad mysli jen málo lidí

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Naprosto souhlasim👍👍,necetla jsem komentare.Ale.... zajimalo by me,kdyby covid " napadal" povetsinou deti se vsemi dusledky jako nyni dospele.A to naprosto se vsim😪😪😪.Bylo by taky tolik odpiracu ockovani??? Nebylo.Takze protoze se to nyni zaplatbuh tolik deti a mladistvych netyka,tak jim je to jedno.Kdo nevidel umirajici lidi a nemusi to byt mladi,deti,tak at pise cokoliv,proste nevi.Nikdo ani starej clovek nechce ZBYTECNE umrit.A jaka je cesta z teto situace? Jedine ockovani.Ostatni muze pomoct zlepsit situaci.Mne umrel pacient na covid stredni vek,byl to pacient č.9. v poradi umrti u nas a chtel zit.Uz 2 roky neni....A pak mi umrelo hooodne pacientu.Mohli zit.Ve ctvrtek pred rokem mi volala 47 leta pacientka pani M.,ZDRAVA,ze ma covid,v pondeli volal jeji zdrcenej manzel,ze se ji v sobotu pritizilo ,zavolali 155 a v nedeli zemrela.A tak bych mohla pokracovat.Zajimalo by me,jak jinak nez ockovanim z toho ven.Proc vymizely skoro-obrna,variola,spalnicky,zardenky,vyrazne TBC, atdatd.Samy ne.A nechci se dal zapojovat do tehle diskuze,jen je mi smutno z mysleni spousta lidi,ze v tehle situaci uprednostnuji " svobodu" nad zivotem.A Janecek he debil,to jen na okraj,uznava mnoho zenstvi ,ale ZIVOT lidi je mu ukradenej.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

No nevím, negramotná si nepřipadám. A pokud vím tak je očkování dobrovolné. Kdo chtěl dal se naočkovat, víc bych to neřešila.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@martinka_33 I kdybych měla být jediná, tak já tou vakcínou tu ,,zničenou dětskou imunitu " risknu. Nerisknu, že moje děti už jako malé přijdou natrvalo i čich a chuť a nerisknu zhoršení zraku. Nemyslím si, že dospělého člověka vytrhnou 2 dávky vakcíny. Ochranná lhůta po prodělání covidu uteče jako nic. K normálnímu životu mi stačí, že se k tomu nechám naočkovat a covid mi může. Za mne ideální kombinace.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@sylvka Především postavit očkovací kampaň úplně jinak, tohle vláda hodnè zpackala ☹ A pořád dokola očkovat jakkoliv rizikové... Nic víc nejde, zatím, protože covid mutuje, protože se vakcínou nezamezí šíření, protože je to jen a pouze ochrana každého jedince, proto ke každému jednomu je třeba se stavět individuálně... Takhle jak blbě tak kampaň je se v antivax skupině bohužel objevují i rizikoví, napr. v mé blízke rodině, 65+ silní kuřáci - hotoví adepti číslo jedna na nemocnici ☹

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Hele a kdo vám vlastně kdy sliboval, že když se necháte očkovat, Covid nechytnete. Já byla ockovana v březnu, takže si trošku tam tvrdit dost brzy a už v tu dobu mi nikdo bezinfekčnost nesliboval. Šla jsem do toho s očekáváním mírnějšího průběhu a toho, že mám menší riziko to chytnout a někoho nakazit. Ne, že Covid nechytim...

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Chjo,tady si porad nadavaji 2 tabory..damy ale o tom,ze je tu uz dost leku,kteryma by mohli ppmoct lidem nez se dostanou do stavu vyzadujiciho hospitalizaci uu se tu nemluvi. Pry je uz docela moznosti,ktere lekari mohou zvolit,ale o tom se nemluvi nikde..sakra proc ne?nehodi se to do ockovaci kampane?zkratka je to dobrovolne! Neni treba kazdemu brat jeho nazor,ale bavme se proc se nektere leky nepouziji ve prospech lodi zavcasu

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Upřímně mě fascinují komentáře typu: “covid aktuálně mám/jsem prodělala, nic mi není/nic mi nebylo, nemám riziko těžkého průběhu, a proto nevidím důvod k očkování.” To, že riziko je i jinde, než jen v mém zdravotním stavu, už se nebere v potaz. Že skoro každý z nakažených nakazil někoho dalšího (a že to někdy bylo i víc lidí) a ten někdo mohl i umřít nebo mít následky, evidentně pro lidi nehraje roli. Že jsou plné nemocnice, které se nemohou věnovat svému obvyklému provozu ať už ve smyslu plánovaných výkonů, preventivní péče, tak v tom smyslu, že se každý zaměstnanec věnuje své práci a ne něčemu, čemu až tak úplně nerozumí. Že děti nemůžou v případě nákazy ve třídě chodit do školy, protože nákaza se dost šíří i mezi dětmi a ti to nesou domů rodičům a prarodičům... že se furt vyplácí OČR, prohlubuje státní dluh, atd atd ... ale lidí se covid vůbec netýká, no

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie netvrdím, že Covid není hnusná nemoc, je. Ale zmiňovaným černým neštovicím a dětské obrně nesahá ani po paty.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@celaskon87 ale když Covid mám, nebo jsem ho prodělala, tak mám protilátky, které se zdá, jsou víc než očkování. To, že třeba mám mírný průběh, za to jsem ráda. Vím, že někdo jiný toto štěstí nemá. Ale tohle platí nejen u Covidu, ale i u chřipky, pneumokoků, meningokoků atd. Někdo bez příznaků, někdo na to umře.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@tuamoti no prosím tebe😄 děkuji, již víc říkat nemusíš 😄

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@viridie vidíš... Ty máš důvěru a tak ses nechala očkovat. Ostatní třeba tu důvěru nemají nebo mají jiný důvod. Ale to přece neznamená že na ně můžu ukazovat prstem......

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@celaskon87 JAK tomu pomůže to že budou ockované děti, které i očkované budou covid šířit dál? JAK?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@1pomnenka Proti tomu co píšeš očkování nechrání ☹ Covid můžeš chytit zrovna tak, jen máš mnohem větší šanci, že neskončíš v nemocnici.. A to zrovna děti mají riziko opravdu minimální

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@celaskon87 v jedne Prazske nemocnici nyni zrusili neurologickou JIPKU,je z ni covidova.Jinou ta neurologie nema.Takze nyni na JIPCE neockovani covidovi pacienti a kdyz nekdo ockovany a i treba neockovany/ ten me netrapi,omlouvam se/dostane mrtvici,tak nema intenzivni peci a treba zemre nebo bude mit dozivotni nasledky .Smutny.A verte mi,ze zdravotnici,i kdyz pracuji poctive u tezce nemocnych kovidovych pacientu,ty neockovane VUBEC nelituji,spis na ne maji vztek.Ale nereknou to nahlas,jen interne v kolektivu.Proc je nelituji???? Snadna otazka.Protoze vedi/ naprosta vetsina,jdou mezi nimi i jini😪/,ze jedina cesta z nynejsiho prus..u je proockovanost.Momentalne v te same nemocnici je nyni 85% neockovanych a 15 % ockovanych O z ockovanych NIKDO nezemrel.Pokud tedy nemel nejake zavazne onemocneni v terminalnim stadiu.Do prcic,proc jsou lidi taci😪.A kdyz prijde covid. pacient neockovany k nim,tak se hned pta na infusi monoklonalnich protilatek.Najednou se boji a klidne
by do sebe bechal nacpat mnohem vetsi mnozstvi sra.ek,to mu nevadi? Ano at se neockuje,ale pak nevyzaduje stejnou lecbu jako clovek zodpovedne ockovany.A neni to diskriminace,jen zodpovednost i za druhe.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Si půjčím 🤗🤗🤗
A absolutně souhlasím..
A smekam před prací v nemocnici.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Holky... my to tady stejne nevyresime... drzme si vsichni palce, at dalsi tyden zvladneme a muzem tu vsichni vzajemne zase debatovat 🙂 🙂

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@martinka_33 protože očkovaný šíří s daleko menší pravděpodobností. A když bude očkovaný každý, nemoc se nebude mít na koho přenést. Proto

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@celaskon87 jsi si jistá? Já úplně ne a vzhledem k tomu, že se nemusí testovat, jak to vlastně zjistit? 🤔

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@ahyt a kolikpak tam je dětí a lidiček 20-30 let? Existuje taková statistika? Nejsem proti ockování, jsem pro ockovat rizikové....

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@ahyt A můžu se zeptat? Jaky je přístup zdravotníků ke kuřákum, obézním pacientum, alkoholikum kteří se k nim dostanou? Taky si řeknou- fuj ten je tlustej, může si za to sam...nebo jeho vina neměl kourit...? taky na něj mají vztek? Vážně? Ptám se protoze mě ani ve snu nenapadlo, že je v reálu takový pristup k pacientum. . Ty blaho a jak nedejboze potom třeba přistupují k někomu kdo třeba zavinil nehodu? To ve zdravotnictví každého pacienta takhle zaskatulkuji?

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki taky je mi z toho zle.. Prej ať nepožaduje stejnou léčbu jako zodpovědně ockovanej 😱 to jako fakt.. No já bych ty neockovany rovnou házela do jámy, ať si tam chcipnou. Stejně nikoho nezajímají a jejich smrt nikoho netrápí.. Hnus hnus

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki ale kuřáci a alkoholici nezaplnuji jednotky intenzivní péče...v tom je veliký rozdíl..dělám taky na covidu..leží u nás neočkovani..taky jsme naštvaní..nechápeme to!výmluvy nestihl jsem to..atd..a pak je čeká černý pytel..prostě to byla jejich volba..a to dobrovolná..

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova & @kerikiki Mně se ještě líbila ta zmínka o odpovědnosti za ostatní. 😂

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@dynzbir No tak dobrovolně umře… Jak říkáš, byla to jeho volba. 🤷🏻‍♀️

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@cikitkapb Jenze předtím nakazí x lidí a než zemře, leží týden na JIP a ta léčba něco stojí ,plus úsilí zdravotníků....

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@dynzbir A to teda na JIP jsou pouze neockovani pacienti? Na JIP se nedostanou kuřáci po infarktu?nebo alkoholici se selháváním orgánů? Pacienti po bourackach? Nikdo takovy..... Takhle. Můj pohled na zdravotníky dostává dnešním večerem úplně nový rozměr.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki Neblbni, teď se přece na JIP nikdo nikde po infarktu nedostane.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@dynzbir takže radis, že jako neockovana z důvodu, že mám strach z negativních účinků vakcíny, které nejsou ojedinělé, si mám popřípadě jít radši dobrovolně umřít za barák, abych zdravotníky nestvala? .. To že jsem zodpovednejsi než mnoho ockovanych, který na plnou hubu řeknou, že i kdyby měli doma pozitivní lidi, tak si budou chodit kam chcou stejne nikoho nezajímá ne..

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki neházej je všechny do jednoho pytle 🙏 Věřím, že většina si i přes ten marast dokázala zachovat zdravý rozum 🙂

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki mám na zdravotníly stejný nazor jako před dvěma, pěti, deseti pety, najdou se mezi nimi i namachrovaní, arogantní debilové a myslim, ze nejvíc jich je v porodnicích (čest těm normálním)

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki na našem orimu je celkem 24 míst..ale dvě jednotky jsou určené pro covidy to je 12mist..zbytek.je pro zbylé pacienty..havarky a tak..ale co vím tak.z transplantační jip je od zítřka covid jipka..z neurologické jipky..taky covid jipka..a opravdu u nás leží neočkovani..27-55let..většina obézní..astmatici..

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@kerikiki ne ale očkovaný na JIP se léčí se soucitem a může chtít jinou léčbu, protoze ti druzí už asi nejsou lidi.. Jsou to ti neockovani.. No padá mi brada kam se to dopracovalo

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@martinka_33 nehážu ..... Věřím že jich tam je spoustu úžasných ale přiznám se že až nedejboze půjdu zase do nemocnice tak si na tohle vzpomenu.....abys pochopila, já jsem vzorný pacient dodržující všechno co mu doktor řekne.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@dynzbir takže rizikoví 😢 Tohle podèlala vlafa s tou nepodarenou kampaní

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova u nás jsou neočkovani všichni..já mám z covidu respekt..dokonce většina 3 dávku..!

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Oprava Naočkovani..!

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@dynzbir a já snad tvrdím, že nemám z kovidu respekt? Já dodrzuju vše abych se nenakazila, ale podle toho co píšeš je to vlastně úplně jedno, jen proto, že nejsem očkovaná, víc soucitu bude mít člověk který má tečku a nedodržuje nic 👍

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova ja nevim, ale pokud onemocnis, tak se ti dostane stejne lecby jako komukoliv jinemu. To, ze budou vyhoreli zdravotnici vnitrne nastvani, ze jsi tomu mohla predejit ockovanim, je docela pochopitelne. Ale nikdo te od pristroju odpojovat nebude. Trochu se tedy sebedojimas sama nad sebou, trochu hrdosti, kdyz uz si teda stojis za svym rozhodnutim.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@alamo já nejsem neockovana kvůli nějaké hrdosti nebo abych si něco dokázala 🤷‍♀️ já mám prostě obyčejný strach z vakcíny jako z kovidu nic víc nic min. Dodrzuji vše, abych predesla nákaze, tak mě jen překvapilo, jak by na mě zdravotníci pohlizeli tak pardon 🙂

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova svým způsobem se zdravotníkům nelze divit, zažívají to už poněkolikáté.. Ono se to hezky všechno hodnotí z pohodlí domova, ale oni to zažívají denně.. Já před němi smekám..

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@alamo přesně tak..máš úplnou pravdu..!

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@hlukacz to já taky, nikdy jsem na zdravotníky nenadavala, nebo si jejich práce nevazila. Jen jsem se pozastavila nad tímhle striktním pohrdáním, jak to tady bylo podáno

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@martinka_33 Zajímá tě statistika hospitalizací podle věku? Je to přímo v tomhle vlákně, ta tabulka. Dozvíš se v ní například to, že za poslední týden bylo v nemocnici 694 neočkovaných pod 60. V kategorii 16-29let je to 73 neočko, 30-39 je to 121 neočko. Ve vážným stavu leží aktuálně i několik dětí pod 3 roky.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova to si pleteš, to není pohrdání, to je úplně normální pochopitelné nas. rání.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@luckamiksova tady jde o to že Ti lidé umírají úplně zbytečně!!já se obecně očkování nebojím..a proto je naockovana celá moje rodina..!!a kdybych mohla tam dám očkování na covid povinné aspoň pro lidi nad 50let!!a post covidovy syndrom..je taky průser..!

Odpověz
21. lis 2021
avatar
viridie
autor

Podívejte se.Jsou zdravotníci, neprofesionálové, kteří se k pacientům chovají jako hulvàti tak nějak programově a to je samozřejmě ostuda.Ale většina z nás jsou profíci, kteří prostě jen dělají svojí práci a ke všem bez ohledu na okolnosti poskytuji peči láskyplně a srdečně.Já osobně nezpochybňuju strach z vakcíny nebo že jeho osobní příběh s Covidem je natolik nijaký,že má (falešný) pocit bezpečí či nemotivaci k vakcinaci.Ale jako sestra, která vidí co Covid umí-přímo či nepřímo, zàroveň zažívám pocit zmaru, když každý z nás dostal šanci se alespoň trochu podílet na zmírnění této mizérie a nevyužil jí.Je to prostě převeliká škoda a lidé opět zbytečně zemřou.Viděla jsem hrozný věci a pokud si na vás zdravotník vyleje vztek, který pramení jen z výše uvedeného, místo nasrání a uraženosti, vemte tuhle negativní energii a zhmotněte ji do něčeho užitečného.Třeba pokory.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

Možná jde o ten nepatrný rozdíl, ze zmíněné vakcíny mají daleko větší (téměř stoprocentní) účinnost. To se nedá úplně srovnávat...

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@console Přesně, souhlasím 👍.

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@dynzbir to průser je, ale otázka zní, jestli proti němu bude vakcína chránit 🤔 Pak by měla pro děti nějaký smysl, jinak ne...
@bigbig Děkuju 👍 Nechtěla bych být jedna z nich, ale ta pravděpodobnost, že budu není moc vysoká.. Původně jsem měla v ppanu se nechat očkovat, abych se vyhnula ošklivému průběhu a dlouhodobým následkům, a nejspíš z toho důvodu se k tomj i odhodlám, jen teď zatím nevidím sebe jako mámj na mateřské, co nechodí mezi lidi jako příliš rizikovou a vzhledem k tomu že účinost vakcíny je dočasná, čekám na chvílli, kdy rizika z covidu (z toho že ho vůbec chytím) převáží nad riziky nežádoucích účinků....A to je to, o čem celou dobu píšu, je průšvih, že v antivax skupině jsou i vysoce rizikoví jedinci ☹
K vakcíně, která chrání individuálně, nikoliv kolektivně by se mělo pristupovat individuálně...

Odpověz
21. lis 2021
avatar

@psya Je teď jsem si všimla. Děkuju. Jenom upřesním, nejsem lékařka, ale doktorka biologie, nicméně můj výzkum byl vždycky medicínskýho charakteru, v těsný spolupráci s lékaři a nemocnicí. Kritická analýza dat je tak nějak skoro hlavní pracovní náplň vědce, takže Madame pobavila. Ale zase nebyla schopná nějak racionálně odpovědět na žádný můj argument, místo toho začala shazovat a urážet, takže diskuze s ní pak už ztratila smysl.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@martinka_33 Riziko, že očkovaný přijde po covidu natrvalo o čich a chuť bude nula nula prdlačka. To je to poslední, čeho bych se bála.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Ale nesmysl, vždycky byli lidé, kteří odmítali. A když to vztáhnu na obrnu, i tam musely být zákonitě hlasy, které hovořily o tom, že to není tak zlé. Ostatně i poliomyelitis velmi často proběhne jako chřipka nebo i asymptomaticky. Jinak zrovna poliomyelitis tady není 65 let nebo kolik a očkuje se proti ní pořád. Dle mnoha odborníků se jedná o historickou zvyklost spíš, než o faktickou potřebu.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

To se neda srovnavat. Byla jina doba, zdravotnictvi na jine urovni a jde o jine nemoci. Nehlede na to, ze i dnes je hafo odborniku, ktere jsotp proti ockovani mladych a deti proti covidu.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@madrilena např. Tenhle článek poněkud popírá tvoje tvrzení a není jediný.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zadna-rarita...

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Tak ja napisu svuj uhel, protoze odpovidat jednotlive by se mi nechtelo. Covid jsem, ac jako maminka na materske, prodelala a prodelaly ho i moje deti a rozhodne ne bezpriznakove. Ta sebeduvera maminek malych miminek (ktera treba jeste nemohou leky na snizeni horecek) je ohromujici. Ja se bala, co to detem zpusobi a po odezneni jsem se bala jeste postcovidu. A kdybych mohla tehdy snizit riziko, ze to zatahnu domu, tak bych do ockovani sla. Sice nas nakazil manzel, ale vim, jak trpel, ze to dostaly i deti. Z toho to mladsi melo pul roku. On mel vysoke horecky, ja temer bezpriznakova, ale malatnost i bez horecek, svedeni kuze, ztrata cichu. Ale jo, to bych brala za lehky prubeh. Nicmene! Kdyz byla moznost se naockovat, tak sla moje babicka a rodice hned, jak to slo. A kdyz prisla rada na me, tak jsem sla, i pres lehky prubeh. Tech duvodu bylo vic- hanba by me fackovala, ze rodice pro zklidneni situace neco udelali a ja ze sveho sobeckeho presvedceni, ze ja to zvladnu v cajku, neudelam nic
Ze nechci, abych to zavlekla pripadne detem/rodicum/prarodicum a je tim ohrozim
Ze se svet a zdravotnictvi dostane do normalu
To, ze hrozi, ze budou ockovany deti, je zpusobeno tim, ze spousta dospelych odmita vakcinu, protoze jim vlada udelala spatnou kampan (sorrac, ale to je fakt vemenni duvod)!

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@ilonne Vetsina clanku popira jeji tvrzeni😁 Velka cast selskeho rozumu a kritickeho mysleni odporuje tomu, co tady psala.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@1pomnenka Je dobře, že máš takovou důvěru, já zatím ne a tak zůstanu ve skupině "pokusímse neonemocnět"...

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Jeste to nekoho bavi, tyhle hadky pod kazdou diskuzi na tema covid? Kde se ockovani a neockovani mlati argumenty pro a proti a kazdy ma svoji zarucenou pravdu? Je vam jasny, ze az (doufám) tohle nekdy skonci, tak budeme muset zit vedle sebe dal? Budeme se porad hadat, nadavat si a napadat se?

Jeste chapu, ze se nechce ockovat nekdo, kdo k tomu ma vaznou zdravotni indispozici, pochopim i tehotne, a vsechny, kteri to prodělali a maji vysoke protilatky prirozene, ale jinak ne. Jinak jsou to akorat výmluvy na sobectví a vetsina argumentu proti jsou spis usmevne a zalozene na hoaxech z facebooku..
Na kazdou bolistku do sebe hazite ibalginy jako lentilky, 15 let zobete kazdy den antikoncepci, kdyz vas chytnou zada, bezite na injekci a vubec se neptate, co v tom je, mate nadvahu, kourite, pijete alkohol, jite spousty průmyslově zpracovanych sragor plnych éček, o spotrebe antibiotik ani nemluvím, ale ockovani na coronu to néééééé nikdyyyyyy, jista smrt 🙅‍♀️☠️ Ze je to nove a nevyzkousene, neni argument. Neco seriozniho, mimo socialni sítě, si o tom nastudujte.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@malanoha no, jakkoli mohu s něčím souhlasit, tak jak můžeš vědět, kdo co jí, co užívá za léky, apod? Ptáš se, jak dlouho se budeme napadat, tak proč to sama děláš?

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@malanoha tak za sebe můžu říct, že z tvého posledního odstavce na mě neplatí ani slovo. A to že je vakcína stále ještě experimentalni, je dle mého docela dobrý argument. Nicméně nepopiram, že pro jisté jedince je zřejme očkování na místě, ale nevidím jediný důvod, proč by mladá zdravá rodina, zdravě žijící, měla jen tak bez přemýšlení si zajít píchnout očkování...chce to posuzovat individuálně. Každopádně na světě je (pokud vím) první lek na Covid, tak snad se pomalu pohneme k těm lepším zítřkům 😉

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Tohle "ponižování a urážení" nenaočkovaných mě už pěkně štve. Nemá to být DOBROVOLNÉ?! Já jsem snad jako neočkovaná sobec, když jsem většinou doma (jsem na RD), dodržuji nařízení a vedu zdraví životní styl? A co třeba očkovaná osoba, která to roznáší? Mám sousedku, která měla příznaky covidu, nešla na testy a chodila si vesele do kavárny s tím, že má očkování tudíž je bezinfekční! Víte co? Chci se zeptat kolik nenaočkovaných, kteří již Covid PRODĚLALI leží na jip. Dále bych byla pro, aby se očkování zavedlo povinně, protože co jsem četla, tak pokud by k tomu došlo, lékaři by byli povinni všechny nejdříve poslat na protilátky a kdo by je měl vysoké, ten by na očkování nešel, což by mi přišlo logické.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@miki19 No vidíš a me zase štve označování očkovaných za ovce apod.... Ono totiž spíše narazis na příspěvky dehonestující očkování/očkované. Alespoň tady a na Fb.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@miki19 hele, že tu situaci vidíš vlastní optikou, je celkem pochopitelné, ale kdyby ses pokusila zapojit neutrál, tak zákonitě uvidíš, že si obě strany nemají co vyčítat.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@ilonne To chápu. Já to beru, že je každého věc jestli je očkovaný nebo ne. Dle mě, kdo se chce očkovat, ať se očkuje. Očkovaným do ovcí rozhodně nenadávám, prostě je to jejich věc a jejich důvody. V mé části rodiny jsou především neočkovaní, kteří covid prodělali (někteří mají vysoké protilátky a očko by pro ně nebylo vhodné) a taky nikomu nenadávají do ovcí. Berou to jako věc každého jednce, jak se rozhodne.U manžela jsou zas všichni očkovaní, ale rejou do nás, což mě štve. Bohužel společnost je rozhádaná na obou stranách a to není dobře.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@angelinie mě přijde hrozně zvláštní, že je tolik lidi, kteří nechteji vakcínu, ale těší se tu na léky na kovid... vakcina je mnohem bezpečnější než nové léky na kovid (a v současné době je už i mnohem lépe vyzkousená) a i monoklonální protilátky mohou mít kupu nežádoucích účinku. 🤷‍♀️ Fakt to nechápu.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tynka9 Mozna to bude tim, ze kdyz covid nemas / neprodelas, tak ten lek nebudes ani potrebovat...vakcinu si ale lidi cpou i preventivne.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@angelinie což je koneckonců princip vakcinace. Proč se očkují děti proti záškrtu?

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@angelinie to nic nemění na faktu, že vakcina je bezpečnější než léky, které se užívají, nebo přichází na trh a vlastně je bezpečnější i než samotný kovid. 🤷‍♀️ Sama jsem mama na mateřské, většinu času doma, s omezeným okruhem známých, se kterými se vídáme a stejne kovida manžel pritáhnul a vůbec nemáme tušení odkud, chránili jsme se poctivě... nikdy nevíš, jestli ho chytneš nebo ne, a nikdy nevíš, jaký budeš mít průběh - úmrtí jsou už i ve skupině 25+

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula aby zaskrt nechytili...mas pocit, ze covid po vakcinaci nedostanes?
Nicmene, pokud sem muzes hodit nejakou overenou info o tom, ze vakcina je bezpecnejsi nez lek, tak bych byla rada ;) Ja jsem zatim nasla jen to, ze lek je ucinejsi.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@angelinie především mám pocit, že tady se aktuálně snaží vakcinovat proti něčemu, co zde reálně je a co fakticky nějakým způsobem ohrožuje obyvatelstvo. Narozdíl od toho záškrtu. Podobná otázka je ale okolo očkování proti tetanu a TEGA aplikovaných při žádném či nedostatečném očkování po úrazu. TEGA mají také kupu možných nežádoucích účinků. O tom nejspíš psala tynka9. Že tady občas naskočí klapky na očích, kdy jedno je vnímáno jako snaha vyhladit lidstvo a druhé považováno za gro bezpečného řešení.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

A uplne nejsmutnejsi je to, ze v uvodnim prispevku nebylo o covidu ani sluvko a odmitaci ockovani uz tu byli pred covidem. Je krasne se ted vymlouvat na to, ze covid je prece jina nemoc nez obrna a tudiz pro ni plati jina pravidla, ale ty argumenty "proti" se ooakuji at jde o libovolnou nemoc a kdyz dojdou argumenty, pak dotycni prikroci k osobnim urazkam. A v podstate tak jen davaji za pravdu uvodnimu prispevku.
Jsme opice se smartphony, nas mozek se jeste nedovyvinul dost na to, aby dokazal zpracovat takove mnozstvi informaci a podle toho to dopada. Jedinci kteri jsou prilis arogantni si tohle priznat budou dal vesele poucovat sve okoli o sve jedine pravde a ti, co se dotycnou problematikou do hloubky zabyvaji a pristupuji k ni rigorozne budou vzdycky zadupani do zeme arogantnimi opicemi tvoricimi mocne tlupy. A timgle stylem nase civilizace upadne a vratime se nekam mezi dobu temna a stredovek. Tralala, historie se opakuje, nachystejte si ostepy.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@malanoha Ještè vás to baví? JO baví 😉 A tebe evidentně taky, pobavilas 🤣

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Již jsem se k jednomu příspěvku vyjadřovala, ale...hele lidi, tady nejde o covid a záchranu lidí, těm nahoře vůbec nejde o lidi, to by od počátku vypadalo léčení nemocných jinak..a ten píchanec není očkování, je to genetický experiment, a jeho dopady budou pravděpodobně děsivé (slovy vynálezce mRNA metody pro jiné využití). Není to o sobectví, je tu dost věcí co "smrdí" - respirátory a testy zcela nevhodné pro daný účel, dehonestování dříve vědeckých odborníků pro nepopulární/nevhodné názory. Ona sama "vakcína" od jakékoliv firmy, která má v minulosti pokuty za zkreslování údajů, úplatky atd. Nesčetně NÚ, a co si budeme, i klasické očkování je dost svinstvo, nicméně prošlé covid vakcíny se musí likvidovat jako biologický odpad. Objevují se fakta o nepříznivém účinkování očko na neočko (z pusy dlouhodobě se tím zabývajícího pediatra)...je to těžké pro všechny (a bude ještě těžší) a netvrdím, že tu reálně není "něco", co ohrožuje určité jedince, ale...

A mrzí mě, že (nejen) zdravotníci byli do tohoto hnusu tlačeni a každodenně s tím pracují.
A spousta lidí si to píchla kvůli pohodlnosti, ne z obavy z nemoci. A obětovaly se děti. A je jednodušší být ten "lepší", když jdeš vlastně s proudem a nestojí tě to žádný boj. A lidé jsou konzumně povrchní a ovladatelní a proto jsme tam kde jsme a jediná možnost prozření je brutální rána. A je toho moc, ach jo.

Kéž bych mohla jednou říci jak moc jsem byla mimo, no, nějak mi to s tím jak vím jak funguje svět nevychází.

A jo, už končím.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay oujee, Karel Janecek objevil novou domenu🤷‍♀️

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay ty žiješ kde?v Matrixu?už dlouho jsem se tak nepobavila..!

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay že by ta "mražená ryba" s těmi sice vtipnými, ale jinak debilnimi články byla zpět 🤣🤣🤣?

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Bohužel přirovnání k Matrixu není zase tak vtipné jak myslíš @dynzbir
Kéž vám dobrá nálada vydrží, tady se hraje jiná hra než myslíte a "to by přece nemohli/neudělali" neplatí. Já vím, je těžké přiznat si, že možná budete muset přehodnotit základní vnímání světa, ale to není to nejtěžší...
Pokud se nikdo nechce reálně bavit o problému, nemá cenu si psát, děkuji.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay těžko se diskutuje s kýmkoli, kdo žije v přesvědčení, že zrovna on chápe všechno a kdo dává druhým najevo, že jsou pomýlení. Tam není diskuse možná už v samém základu. Tato rétorika je totiž velmi podobná náboru náboženských a jiných vůdců. Je to situace, kdy člověk u sebe nevidí to, co kritizuje jinde.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay doufám teda že nemáš ani za mák pravdy 🙏 😀 Každopadně ta zpackaná proočkovací kampaň přesně takovým konspiracím nahravá... Pak jsou v neocko skupině i rizikoví a to je průšvih, kdyby cela ta kampaň byla zaměřená na zdravotní stránku věci a ne to za kazdou cenu napíchat do všech,nikdo by netvrdil, že to smrdí 😢 Je to škoda, ale opravdu tohle podělala vlada a nejen ta naše

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula to, že jsem poukázala na nedostatky, nevylučuje to, že v každém postoji je něco pochopitelného, nicméně to byla reakce na jednostranné smýšlení o neočko jako o sobcích a hloupých osobách, tož tak
@martinka_33 ty jo, ta kampaň podle mě zas tak moc lidí neovlivnila, byl to jen nepovedený hnus

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Tak si tu blbost po sobě přečti, vždyť je to jeden nesmysl za druhým. A nejlepší je ta věta o tech nepříznivých účincích očkovaných na neockovane. Kravina největší....

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay jediny, co je desivy, ze totalni mesuge jako ty maji doma klavesnici 🤔

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay poměrně jednostranné smýšlení o očkovaných z hlav některých neočkovaných ti nevadí? Jakým způsobem jsou někteří z nich schopni hrubě napadat druhého jen proto, že se nechal vakcinovat? Opakuji, někteří, očkovaní i neočkovaní jsou pořád lidé, individuality.
Pro mě je sobcem ten, kdo si v čekárně lékaře nezakryje ústa a chrchlá na všechny strany a je mi úplně fuk, zda je či není očkován.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula nevadi, pac kope za jeji tym

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@maargit proto mě standardně nenávidí obě strany, poněvadž jsem fakt uprostřed. :D

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@ilonne @alamo jasně, já vás neurážela, tak proč to děláte? V lidech je zloba a strach. A že bych měla co říct. Problém je, že lidi ztratili základní instinkty (jako ochranu dětí). Na přirozenost se dnes hraje jenom komerčně, bojujte za své děti tak jako tu bojujete za, mohu-li napsat, plochý pohled. Ano, je to oboustranné napadání, bohužel. Já jsem nikdy neřekla nikomu, že je debil, protože se nechal píchnout, a že by si to hodně lidí zasloužilo. Sama cítím, že mi klasické očkování ublížilo, a jsem opatrná, ale toto ani není očkování právě. Lidé se můžou chovat jako idioti ať věří čemukoliv, tak buďte opatrné s předsudky.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula samozřejmě vadí, jsem jiná

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Mně je úplně jedno jaký kdo je, když nešíří kraviny. Což delas.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

To je tak pěkně a normálně napsané 👍

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay budte na predsudky opatrna taky. Ve svem prispevku vyse jsem psala o ochrane deti. Kazdy si ji asi predstavuje po svem. To, ze jsou deti ockovane neznamena, ze nepodporuji jejich imunitu jinak. Ale tahle bohorovnost me zveda ze zidle.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay já tedy jako očkovaná jsem taky žádnému neočkovanému neřekla, že je debil. A že mám mezi známými jak očkované, tak neočkované a bude to tak 1:1. Nějak nemáme potřebu si jít po krku, je v tom bazální respekt k rozhodnutí druhého. Oproti tomu ovšem moje nejmladší dítě nemá ani základní povinná očkování a druhé nejmladší má definitivně přerušené boostery.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@martinka_33 Tohle svadeni neproockovanosti na spatnou kampan me docela nici. Ja snad i pochopim, ze se nekdo neockuje, ale chci slyset jiny duvod, nez ze je to spatna kampan. To je alibismus jak stehno. To je jako kdyz mi manzel prinese k vyroci kytku, ale ja mu stejne zahnu s Frantou od sousedu, pac prinesl karafiaty a ja mam rada ruze

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@maargit myslela jsem tím, když rodiče nechali děti testovat a dusit se ve školách v rouškách a ještě tvrdili jak z toho mají legraci
Sama mám tři děti (kojence, školkačku a prvňáka) a všechny doma, není to stále růžové, ale je to v souladu s naším nastavením.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula pak byste neměla mít problém pochopit proč všichni lidé neběželi pro tečku

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Nemyslím tu příšernost, to byl jen zoufaly vykrik 😀 Celkově od začátku ta kampaň měla být cílená na zdraví, něco jako "zvažte svá rizika... atd.", snaha za kazdou cenu napíchat bezhlavě vakcinu do všech, včetně těhotných (kdiz jindy těhotná nemůže pomalu ani prášek na bolest), výhody pro očkované, to logicky v lidech vyvolává otázku "opravdu jde o zdraví, nemůze za tím být něco jiného?".. Je to průšvih, protože tu na jednu stranu máme ockované, kteří to pro svou nerizikovost (teenagery) nepotřebují, nemají dovyvinutý organismus a jakykoliv zasah do něj by měl mit násobný profit naproti rizikům a na straně.druhé tu máme vysoce rizikové neockované, kteří pak zbytečně plní nemocnice

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay tady je vidět, že vůbec nechápete, co píšu. Nebo nechcete a možná jste sama obětí nějakého zacyklení. Já tam totiž jasně píšu, že naprosto respektuji, že se lidé očkovat nešli a nikomu nenadávám, tak proč se mě snažíte nějak umravnit?

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@maargit viz muj predchozí príspěvek... Osobně si myslím, že ockování není vhodné pro každého, tuplem ne pro děti a pak presně kvůli té bezhlavosti se kousli i lidé, kteří vakcínu potřebují jako sůl 😢 To je prostě špatně

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay a smim se zeptat, proc je mate doma?

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay nikdo ti nenapsal, ze jsi debil, ze se neockujes, vlastne to ani nikoho nezajima. Jenom poukazujeme na to, ze siris dezinformace (ocko nebezpecni pro neocko atd), to je proste nicim nepodlozena kravina.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@martinka_33 ja si taky nemyslim, ze by mely byt naockovany deti. Ale diky nenaockovanym dospelym se prave doatavame do toho rizika, ze se nektere detinockovat budou. Navic mi reknete, kdo je rizikovy a kdo si je tak jisty, ze rizikovy neni. Mam znamou 60+, kouri, zadny pohyb, silnejsi a ta je presvedcena, ze jeji imunita je superskvela a ze ockovani je jed a ze je to spiknuti iluminatu. A jak by tuhle osobu presvedcila jina kampan, kdyz ani v covid neveri, to mi je zahadou.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula já neumravňuji, jo napsala jsem to trochu kostrbatě, ale chápu vás a jsem ráda, že to někde takto funguje

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@maargit No to je smutný 😢 Mám to v rodině taky, 65+ silní kuraci, ale ti jestě letos v zimě byli presvědčeni, že až budou moct, že ockovaní budou, no a doteď nejsou...

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@martinka_33 jako zase, v době, kdy se začaly očkovat tyhle věkové skupiny, tady rozhodně nebylo to, co nyní. Já sama jsem se, coby astmatik a po hodně debilním průběhu, nacpala k vakcinaci dřív, než podle věku. To je nějaké osobní rozhodnutí za sebe sama, televizi nesleduju, kampaně vlády jsou mi ehm,... někde.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@martinka_33 No takhle, ona byla presne ten clovek, co na zacatku celeho covidu rozhlasoval, jak takovy Trump uz ockovany je a ze nas ten covid ma vyhladit. Jen, co se objevila vakcina, objevily se dalsi konspiracni teorie. Totalni nekonzistentnost nazoru. Ale u konspiratoru bezna vec. Proste maji touhu hodit sve nezdary na neco vyssiho.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@maargit to by bylo zase vypisování, tak ve zkratce, s mužem se shodujeme v tom, že je nepřirozené aby malé děti pobývaly velkou část dne v ústavu v kolektivu, který si nevybraly, s osobou, jež na ně není napojená...škola pak ruinuje dětskou přirozenost (zvlášť u kluků, kteří jsou prostě nastavení jinak než na několikahodinové sezení a šprtání) - jo a my se doma učíme všechno co ve škole, nejsme žádní "unschooleři" - podporuje stádovost (nezlobte se za ten výraz, ale jako všichni na tom mají být stejně, chápete) a nedobré kolektivní rozložení, jež samozřejmě pokračuje později v práci... oba také máme špatné osobní zkušenosti během doby našeho pobytu v těchto institucích, je toho prostě více....stačí takto?

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@luckamiksova jistě,ale chci vidět ty ženy,které mají prokázáno,že za jejich neplodnosti stojí covid vakcína.jinak jsou to pouhé spekulace a domněnky odpůrcu očkování.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Proboha,nikdy bych si nepomyslela, ze nekdo tohle mysli vazne.Chce se mi blejt velebnosti .Jsme v 21 stoleti a ne v praveku a uz z toho,ze chudaky deti nepustite do kolektivu,to si pak teda uzijou az jednou opustej vase kridla,mne je jasny,ze jste uplne mimo misu a spolecnost. Genetickej test 😅🤣😅🤣😴😴😴😴

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Naprosto staci. Zajimalo me, jestli jste deti nepustili do skoly z duvodu covidu, nebo je to neco vyssiho. Nicmene prave proto z vaseho prispevku citim svrchovanost, on kazdy s vasim pohledem na vec nesouhlasi a souhlasit nebude, neni tim ale horsi a urcite ne stadovy. A urcite si ne kazdy mohl dovolit v dobe covidu nechat deti doma. Jenze z vaseho kazdeho elaboratu je ta nadrazenost citit. Kazdy proste nema moznosti, chut a treba mu neprijde ani spravne, aby deti zily tak, jako ziji ty vase. Ale prave proto byste se mela vyvarovat te bohorovnosti. Zni to, jako byste vedela vic, ale jde jen o to, ze mate jiny pohled a jiny nazor.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@martinka_33 rozhodnutí o očkování by nemělo být podmíněno nějakou kampaní,ale zdravým rozumem .

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@ahyt hm a takové osobní invektivy od osoby vysokoškolsky vzdělané? Pěkně.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay A jinak nevím, co tě urazilo? Že jsem napsala, že píšeš kraviny? No ano to píšeš. Spíš si po sobě přečti, jak se vyjadřujes o školách a kolektivech. To je urážející....

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@ilonne moje děti do školy chodí, jednoduše taky proto, že nejsem zrovna typ, který by je chtěl učit podle osnov a tlačit jim do hlav vědomosti dle požadavků MŠMT. Ale v podstatě s ní souhlasím. Školství a systém výuky je svého druhu linka, ke všem přistupuje stejně, individualitu to fakt nepodporuje. Přitom každý z nás je silný v něčem jiném vlastně od okamžiku početí. Mohla bych jmenovat kupu příkladů ze života mých tří starších dětí. Nejmladší je takový ten chudák, co je se mnou zatím doma. :D

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@tahejhula Ale vždyť to není pravda, všechno je o lidech a dnešní školy už nejsou žádné "ústavy". Nerikam, že nenajdeš špatného učitele/školu, ale hanit apriori celé školství je nesmysl.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@ilonne máme za sebou školy dvě a v obou totéž. 😉 Je klidně možné, že máš na mysli úplně jiný druh flexibility v přístupu k dětem a výuce než já. To je ona individualita a právo vnímat klidně totéž naprosto různým způsobem. Zrovna letos nám konečně vylítli ze sněmovny komanči, tak si toho važme.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@maargit ale vážně to neberte špatně, já myslím, že každý svého štěstí strůjcem a každý dle svých možností...rozumím, že někdo to má jinak, a my zrovna takto, pro většinu jsme trochu divní, ale určitě ne uzavření před světem; syn je nadprůměrně senzitivní a nikdy neměl touhu chodit do školky, to neznamená, že se nevídá s kamarády za barákem. Já mám kamarádky, které to mají hodně jinak, no a co. Jen nějak cítím, že by se tento hlas měl také ozývat a není to žádná svrchovanost, vlastně jsem velmi pokorná k životu a tomu, že lidé jsou rozdílní. Kolem sebe máme bohužel lidí zle smýšlející a zbytečně ubližující (jakože sousedy), až mi to hlava nebere. Svět je tak bohužel nastaven, že je těžké si vybojovat to své a ano, jsou lidè, kteří to mají těžší než my, nicméně my k tomu co máme směřujeme už roky, není to jen o štěstí, ale i uskromnění se. A řekněte mi, co je špatného na tom, že přirozené/pravěké chování je, že se prostě nestýkáte s jedinci, se kterými nemáte nic společného...dnes to v kolektivech nejde, v každé práci se najde manipulativní debil a jeho přitakávači, nějaký outsider apod. Uf, vím, že jsem kopla do vosího hnízda, nicméně si stojím za tím, že vás jako osoby neurážím, spíš poukazují na obecně špatné nastavení společnosti

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Ja nezpochybnuji vase nastaveni a vas postoj, proc jste se rozhodli vzdelavat doma. Vlastne je mi to i dost jedno. Jen jestli si myslite, ze takhle se debilum vyhnete, tak to je dost naivni predstava, ale snad vam vyjde. Nekdo vlastne ma i takove stesti. Ja nemam jeste deti skolou povinne, ale proti formalnimu vzdelani nic nemam, neznamena to ale, ze budu lezt do zadku nejakemu debilovi, ktery si na me zkousi manioulaci z pozice sily. Ale to se mi vlastne stalo az na VS, mozna spis az v zamestnani. Autority si sama volim, neni to nejaka naucena mantra, ze se autority automaticky poslouchaji. Proste ne kazdy, kdo da dite do skoly, se snazi z nej udelat poslusneho blbecka.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay já taky cítím, že mi klasické očkování ublížilo. S jistou pravděpodobností bych bez něj v dětském věku umřela na záškrt, neštovice nebo tetanus, a nemusela tak díkybohu číst ty tvé kraviny.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@la_amanita neštovice? Na to vypadáš dost mladě... a co se týče záškrtu, co máme antitoxin a antibiotika, není tak snadné na něj zemřít. Leda že by to někdo zkoušel doma léčit obklady z ovsa, pak asi ano.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@sylvka ale to je paradox dnešní doby.. Veškeré obavy co by člověk měl, tak pomalu ani nemůže vyslovit, protože to je akorát výmysl antivaxeru, všechny vážné následky se bagatelizuji jak kdyby se to prostě nestavalo a hotovo.. Když má člověk obavy a chtěl by si s někým o nich promluvit.. Tak prostě nevymyslej kraviny a prostě se tahni očkovat.. To jako nikomu v hlavě neproběhlo co když?? Prostě se bez přemýšlení o vážných následcích šli postavit do řady a bylo to??

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@la_amanita tak pokud máte za sebou covid vax, tak se možná brzy dočkáte (je to vtip, kdyby někdo nepochopil), je těžké s někým takovým vést diskusi
@maargit jasně, že lidé nedávají děti do školy s tímto úmyslem, že....a zlým lidem se bohužel takto nevyhneme, ano, to jsem zmínila již v jednom příspěvku, (nejen) mezi sousedy a muž v pracovním kolektivu...však uvidíte jak to bude vypadat až děti dorostou, já nedokážu říci, jak na tom budeme další rok, jen jak na tom jsme teď

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@rencinka87 nemam to ze sve hlavy ale od sestry,ktera dela u covid pacientu. Omlouvam se,ze jsem si nezjistila detaily

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@asongforfay Vsak ja vubec nevim, jak to bude dalsi roky. Jen jsem chtela zminit, ze vy jste nemusela resit skolni dochazku a rousky ve tridach, ale ostatni to tak nemeli a tak si treba delali i srandu z toho, ze to deti bavi. A ruku na srdce, deti bavi spousta hovadin. Nikdo nad nastalou situaci netleska a kor ne ten, jehoz ditko je zvykle chodit do kolektivu a ted uz temer dva roky je to dost punk v te dochazce. Vy nad touto situaci nemusite jasat, ale vlastne se vas nedotyka skrze vzdelavaci tema. Ale opet... jste jedna z mala. Ne kazdy chce takto vzdelavat deti, ne kazdy muze. Ja bych mohla... asi... ale nechci za zivy svet. Nedokazu byt detem mentorem. Alespon ne ve vsem a 24/7 uz vubec ne.

Odpověz
22. lis 2021
avatar
Odpověz
22. lis 2021
avatar

@zuzkaasteli to je v poradku. Ja si myslim, ze je to tak strasne siroke a slozite tema, ze ani doktor na covidu nemuze mit presne informace napriklad narozdil od praktickeho doktora a opacne..

Odpověz
22. lis 2021
avatar

Bohužel je to tak... většina lidí, které znám a nejsou očkování, tak nejsou moc... vzdělaní. Nedávno jsme o tom přemýšleli, proč to tak je. Proč to tak řeší. Pořád opakují, že to vzniklo moc rychle a jiné hlouposti. Ale není to pravda, protože vakcína byla vytvořena na základě vakcíny na sars. Která už tu je pěkně dlouho. Takže to není nic nevyzkoušeného a šíleného. Bez očkování bychom tu nejspíš vůbec nebyli. Vymýtilo se tím tolik zlých nemocí... no nevím. Jsou to ti lidi kterým nikdo neumřel na covid. Lidi, kteří stále věří konspiračním teoriím a nebo mají potřebu rebelovat? Být něčím zajímavý? Já nevím :(. Je to smutné. Jsem z toho unavená. Jsem unavená z rozbrojů, hádek a hlouposti lidí. Jsem unavená z toho, že musím řešit, že nemůžeme na vánoční večírek jít všichni, protože někdo není očkovaný. Jediná cesta, podle mě je, prostě dát očkování povinné a nazdar. Nejspíš se uleví i těm věčným odpůrcům. Teď jsou zahnaní do kouta. Nechtějí se vzdát hrdosti a zároveň jim to dost komplikuje život. Takhle budou moct říct, že jsou na ně všichni zlí a prostě se naočkovat. Protože co jiného můžeme dělat? Nechat to být? Rozvolnit? Co se pak stane? Zkolabují nemocnice a lékaři. Ano, můžeme říct, že ti co nejsou očkovaní tak prostě nedostanou lékařskou péči - haha. No to nemůžeme. Protože jsme normální země, nemůžeme nechat na ulici umírat lidi jen proto, že mají nedostatečné informace nebo nízké IQ. Takže skutečně - jediná cesta je povinné očkování.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@vitezove vidíš a já mám ze svého okolí úplně opačný pocit, co se tyce vzdělání a přístupu k vakcine. Ale samozřejmě to nejde aplikovat ani v jednom případě jako 100%. No sama jsem zvedava jak to bude pokračovat. Nicméně za mě vláda zvolila od začátku špatnou “marketingovou strategii” a přijdou mi jak děti na písku, který jen kopou kolem sebe. Vlastně ne, i ty děti jsou na tom někdy lip 🙈.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@vitezove naprostý souhlas... teď ještě jeden můj pocit z posledních zpráv. Vláda zvažuje povinné očkování zdravotníků, hasičů, policistů. Přijde mi to, jak další plivanec do tváře právě zdravotníků. Tak oni se musí nechat očkovat, protože jsou klíčoví, protože musí pečovat o pacienty, ale zbytek společnosti to má na dobrovolné bázi, však oni se o vás ve špitálech postarají... ou jé.

Odpověz
22. lis 2021
avatar

@vitezove to, co píšeš, popírá i me okoli. Velmi vzdělaní lidé s doktorskými tituly očkování odmítají stejně jako lidé s nizkym vzděláním. V tomhle to určitě není.
V ostatním, co píšeš, je kus pravdy.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@rotkapchen mas zvlastni bublinu, v moji bubline je to stejne jak pise @vitezove a i statistiky tomu odpovidaji (vzdelanejsi regiony maji vyssi proockovanost), i mimo moji bublinu ale v ramci treba prace jak u me tak u manzela tak mezi delniky je proockovanost velice nizka, v tymech technickych nebo v managementu je naopak temer 100% (tedy mezi lidmi, pro ktere je analyza dat, kriticke mysleni a vyhledavani a overovani informaci dennim chlebem).

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@amenophus presne tak, neochota ockovat kopiruje mapu byvalych sudet a chudaich regionu, je v tom nizsi vzdelani i chudoba, to jsou statistiky, ne neci subjektivni zkusenost.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@maargit vypadá, že jsme došly k porozumění

Ženy, ještě něco, ohledně té situace v nemocnicích:
@vitezove a pro tebe o té péči
Víte jaký je to pro nemocnice byznys, ten covid? Kolik dostanou za covid pacienta? Mnohem více neż za "normálního". Víte jak se (aspoň někde) k tomuto problému přistupuje od počátku? Ze zkušenosti známého - máš covid to ještě nevíš, není ti dobře, doktor to neřeší, ani blbé vitamíny nedostaneš, nemocnice tě nechce, protože nejsi zajímavý (jakože nejsi na tom až tak blbě a musíš na test), máš covid, pak se ti přitíží a musíš se tedy začít léčit v nemocnici - ta dostane prachy - jenže reálně tě nijak moc neléčí (namísto ověřených levných a dostupných prostředků se kupují drahé "s*ačky na dvě věci"), až skončíš na ventilátoru a ten tě zabije (jelikož plíce) a nemocnice dostane ještě víc peněz. Oujé, nebude to tak asi všude, ale v naší blízkosti je nemocnice vedená firmou velmi na peníze a co udělala minulou sezonu, začala hned přestavovat dětské odd. na covidové ať má z toho něco...no zamyslete se, fakt. Naivní jsou ti, co věří těm nahoře. A co se statistik týče, tady je mají ženy tak rády, víte, že do 14 dní po očkování jsou lidé vedení jako neočkovaní? A že jakmile se počty očko x neočko začaly vyrovnávat, tak to ze stránek stáhli s tím, že "lidé si je špatně interpretují a šíří dezinformace" (rozumějte lidé se v tom začali orientovat a už nám to nefunguje jako vykřičník). Kdyby se pacienti od počátku léčili správně (a to mohli a můžou, všichni měli dostupné ověřené informace už před rokem a půl), vypadalo by to tu jinak, jenže ať to nechcete slyšet, těm nahoře jde vážně jen o to píchnout to co nejvíce lidem. Bohužel se podívejte třeba na Norsko, kde je proočkovanost přes 90 procent.
Je zajímavé, že skoro dva roky už vystupuje tolik odborníků, spolků a já-nevím-kdo-všechno proti způsobu řešení situace a očkování a nic a až když se to objeví v televizi od dost pochybné osoby v dost pochybném pořadu, tak se to tak řeší. My tv nemáme, tak jsem se to dozvěděla od muže a pak na netu. Televizní média (no skoro všechna média) jsou úplatná až hrůza, a tolik lidí svůj názor tvoří podle toho co šlo v televizi, pak kdo je tady naivní méně inteligentní chudáček (a opět není to narážka na vás, ale obecně k zamyšlení).

Odpověz
23. lis 2021
avatar

Ještě mi nedá nezmínit respirátory. Proč je proboha pořád lidí nosí? Ani povinnost není a navíc je to pomůcka pro práci se sádrokartonem, pro účel ochrany proti viru naprosto nevhodná. A kdyby byla a reálně bojovala proti smrtícímu víru, tak by se musela likvidovat jako biologický odpad a ne válet se kdekoliv. A způsobilo to lidem více problémů, protože jim brání zdravě dýchat.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay Můžu se zeptat, co je podle tebe správná léčba Covidu?

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay Mozna... ale rozhodne ne v oblasti covidu.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@amenophus Mam stejnou bublinu. Lidi s VS kolem me jsou ockovani vsichni (pokud nejsou tehotny/kojici a pokud v nedavne dobe neprodelali covid). Lidi se SŠ... to uz je horsi, to zalezi na regionu, postaveni. Nejvice odboje slysim od lidi v invalidnim duchodu a dlouhodobe na nemocenske. Nekecam. Lidi, co vlastne nepracuji, tak prakticky od zacatku nemuseli trable s covidem resit. Nemuseli se o sebe bat, protoze nechodili mezi lidi a tim padem do rizika a navic meli dost casu na zjistovani si konspiracnich teorii. Presne u nich jsem svedkem nejvetsiho pokrytectvi. Jsou na vybajenem invalidnim duchodu a VSICHNI by se o ne meli starat. Jakmile je nejaky problem, zvykli si ukazovat na ty nahore, pac nekdo za to prece musi nest zodpovednost a oni sami rozhodne ne. A rozhodne se nenechaji opichat, protoze to jsou jedy. Ale ze uz maji hnedy zaclony od koure a prolezeniny z gauce, to je velkej cajk.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay v nemocnicích se s tím jako s bio odpadem zachází. Že jsou lidi prasata a pohodí to venku kdekoli? To nejspíš systémové řešení ani nemá. Saturaci mám stejnou s respirátorem jako bez něj. Spousta lidí spíš blbne, doktoři a sestry by už museli mít za ten rok a třičtvrtě totálně vyhoukáno.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@maargit to mi připomíná, jak tu jěkdo sdílel, že přišel feťák na pohotovost, že si šlehnul nějakej divnej perník a je mu zle a na otázku proč neni očkovanej, prý do sebe nenechá pichat žádný jsdy 👍😂😂😂 nevim jestli to může být pravdivá historka ale vtipná je 🤣

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@martinka_33 to sdílel nějaký záchranář. 🤦🏼‍♀️ Možné to je určitě, spousta lidí je na té nešťastné straně Gaussovy křivky.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@martinka_33 Ja bych tomu klidne verila. Protoze kazdej vnima jako jed neco jinyho. Ja treba dlouhodobe koureni krabky denne, nekdo jiny ockovani na covid, ale ockovani, ktere si daji pro vstup do exotickych zemi, tak to uz je pohoda😁

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay tomu se mi nechce věřit, jenže když vim jak to chodí v porodnicích... Za přirozený porod jsou peníze a za každý nepřirozený úkon další peníze a tak se šmilaj hráze preventivně ať se sypou penízky 😡 když jim tam mamina jen vyprdne dítě, to neni moc lukrativní..... A když tu jejich skvělou péči plnou zbytečných prevemtivních zákroků s díky odmítnu, tak si ještě z vlastní kapsy musim zaplatit porodní bábu, protože na tu mi pojišťovna 10k nedá, i když jsem jim ušetřila minimálně 15k tim že jsem do špitálu rodit nejela... System jak u blbejch na dvorečku... Tim chci říct... Nechce se mi tomu věřit, že to skrz covid a necovid pacienty je tak jak píšeš, ale......

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@maargit Heráček nebo perníček je zdravější než covídek 👍😂

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@martinka_33 Kdyz si ctu, nebo se ucastnim nejakych diskusi, tak zjistuji, ze dostupnost drog je asi dost vysoka😁 Takze vsechno lepsi nez vakcina na covid😁 Ja bych se mozna ani nedivila, kdyby si nekteri z tech mych znamych odmitacu radeji pichli pernik, nez covid🤷‍♀️

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay mohla bys mě prosím, jako lékárníci, poučit o těch zázračných lécích na kovid?? Opravdu by mě to zajímalo.

Nezlob se na mě, ale už od prvního příspěvku jedeš jednu PROKÁZANOU konspiraci za druhou. Vakcina nemění dna, z očkovaných se nestávají biologické zbraně, zdravotníci dělají do mohou, aby jim pacienti v blbým stavu nekončíli (opravdu si myslíš, že je to baví??), ale kovid je prostě svinstvo. Péče na JiP, ARO prostě drahá je, a je úplně jedno, jestli tam leží koviďák nebo někdo po operaci. Naopak kovid pacienti z rozpočtů zdravotních pojišťoven odčerpávají tolik peněz, že kdo ví, jak na tom jednou po kovidu budeme. Očkování není žádný byznys - stojí cca 500 Kč jedna dávka, a pokud od hospitalizace ochrání, tak se to vyplatí neskutečně. A mohla bych pokračovat dál a dál. Ale obávám se, že i kdybych tu přepsala svá skripta z molekulární biologie, genetiky, farmakologie, patofyziologie... tak s tebou stejne nehnu ani o píď

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@amenophus ja si ale vážně nevymyslim. Sdruzuji kolem sebe lidi ze tří vysokoškolských okruhu: Prirodovedci, Matfyzaci a FTVSaci. Prirodovedci jsou očkování skoro všichni, co znam. Matfyzaci uz mnohem méně a z FTVS velmi velmi vzácně. Všechno vysokoskolaci, někteří s dokončenym doktoratem..
Ty statistiky se dají někde najít? Myslím ty oficiální, o kterých zde píšeš. Prosim odkaz, jestli máš.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@tynka9 paní na něčem fičí..je to marný, je to marný..!

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@dynzbir přiznávám, že první myšlenka po přečtení prvního příspěvku byla “už to nehul”, ale psát jsem to nechtěla 🤦‍♀️ Je to marný 🤷‍♀️

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@rotkapchen https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/mapa-data-... namatkou treba tady. A to co povidas presne sedi na vsechny stereotypy :D prirodovedci maji k tomu oborove nejblize, takze problematice nejlepe rozumi a i se realne zabyvaji analyzou a interpretaci podobnych dat ve svych karierach. Matfyzaci byvaji podivini, geniove, ale casto se sociopatickymi sklony (stereotyp, nerikam ze zrovna tvi kamaradi takovi jsou, ale uz jen jsou v te bubline - jinak teda matfyzaci ktere znam ja jsou snad ale ockovani vsichni, pokud k tomu nemaji zdravotni kontraindikaci nebo to nedavno neprodelali), a tekocvikari...mno...Holly z Cerveneho Trpaslika o sobe rika "mam IQ 6000, to je jako 6000 ucitelu telocviku" a tak nejak se nedokazu prinutit respektovat akademicky nekoho, kdo ma doktorat ze skakani na trampoline nebo z hazeni micem 🤣. Ale jsem predpojata, urcite se i mezi nimi najde par inteligentnich lidi u kterych proste jen obliba sportu byla prilis silna na to, aby si zvolili smysluplnejsi obor. Takze z meho pohledu se tim padem nase bubliny celkem shoduji 🙂

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@amenophus Sice momentálně tělocvikáře nesnáším. Aspoň ty na UJEPu, ale FTVS není vysoká ",kotrmelecka", byť se jí tak rádi přezdívá. Např. Svaly latinsky se fakt učit nechci atd....

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@amenophus chcipu 🤣

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@maargit Tak z perniku jseš sjetá, vakcína na covid ti žádný okamžitý požitek nedá 😀

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@ilonne vsak rikam ze jsem predpojata :D

Odpověz
23. lis 2021
avatar

Lidi, děláte jednu zásadní chybu. Hledáte v tom smysl podle sebe a svého svědomí, jenže na to se tady nehraje. Když se podíváte z té druhé strany, začne to dávat smysl.
Prohráváme jako obyčejní lidé od začátku, kdy jsme měli říct "nas*ať" na nepodložené výmysly a omezování svobody (jako jak se všude i venku musely nosit náhubky). Prohráli jsme, když jsme se nepostavili za své děti a prohráli jsme, když jsme ve volbách (když pomineme, že je to obecně fraška) zvolili korofašisty.

Na mě to s argumentem o spojitosti vzdělání a "inteligenci" nehrajte, já mám jen střední školu a vysokou jsem ukončila kvůli rodině, můj muž je vysokoškolský vzdělaný, nicméně to neříká nic o inteligenci nebo přirozeném nastavení člověka. Studentíci si rádi hrají na něco víc a jsou také lépe manipulovatelní.

A stále jde o to, že toto není klasické očkování, to snad nikdo ani už nepopírá, je to m(odifikující)RNA vakcína, která mění v buňkách nastavení výroby proteinů, a jak přesně to tělo zvládne se neví, jelikož to ještě nebylo zkoumáno, proto je to tak kontroverzní a samotní vědci s tím pracující hovoří o nebezpečí nejen z hlediska reakce imunitního systému (pravděpodobné je např. to, že nadprodukce spike proteinů způsobí neschopnost imunitního systému reagovat na jiné infekční onemocnění).

@tynka9
A co se léků týče, není to žádný zázrak, protože je to vlastně dost prosté (a nenákladné! což se někomu nehodí): isoprinosin (lék na podporu imunity) + vitamíny a příp. aspirin
Stoprocentní by to určitě nebylo, jako u žádné nemoci, ale údajně to pomohlo vyléčit např. 20 z 20 polymorbidních seniorů v jednom ústavu + xy dalších nejmenovaných osob. Když se podá zavčasu, má mít velmi uspokojivé účinky.
A jasně, že jsem konspirátor, tak se zasmějte než vás ten smích přejde.
A já vůbec netvrdím, že lékaři se nesnaží léčit pacienty, ale oni nejsou hlavou nemocnice a neřídí způsob chodu, a všichni samozřejmě nejsou stejní.

@martinka_33
Ano, je to hrozné, ale ne nereálné. A děkuji za info s těhotnými, je to dobrá paralela

No z těch příspěvků cítím dost předsudků na všechny možné strany, to je škoda.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@amenophus musím se smát tvé interpretaci absolventů FTVS 😄 Taky si z manžela semtam dělám legraci. Musím se jich ale trochu zastat. To studium tam není vůbec jednoduché. Zkoušky mají teoretické (biomechanika, anatomie, historie sportu atd) a k tomu musí na zapocty disponovat opravdu drsnými vykony. Ja bych to rozhodně nezvládla. Mam vystudovanou prirodovedu i matfyz. Ale myslím, ze na FTVS bych pohorela.
Je pravda, že jsou to fyzicky zdatní a otuzili jedinci. Možná z tohoto pohledu se nepovažují za rizikovou skupinu a proto ten postoj.
Každopádně děkuji za odkaz 🙂

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@rotkapchen Ju, matfyz. Nemohla bys mě doučovat matematiku? Na ZS 1.stupen.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay to m znamena messenger... btw

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@alamo 😁😁 Nebo v tomhle pripade mesuge

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay jestli jsem to dobre zahlídla, ty učíš doma své děti? Jestli je to pravda, tak mě to trochu děsí, protože jak je má třeba biologii naučit člověk, který úplně popírá přírodní zákony nebo si je úplně blbě interpretuje 🤔

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@alamo hm, asi jste nepochopila, že to je to samé - molekula nesoucí informaci o modifikaci/přeměně (asi vás děsí to slovo modifikace) buňky. Vlastně název Moderna vznikl spojením těchto slov - modifikace a RNA.
Nicméně pokud je to to jediné co jste z textu pochytila, tak to vypovídá za vše.

Škoda, že se nikdo nepřidal k pořádné diskusi, jelikož je to téma, které si pozornost a rozebrání rozhodně zaslouží. Já bych si velmi ráda přečetla zkušenosti a podložené informace více než odmítání jakéhokoliv pohledu na věc, který se nehodí do obrazu náboženství covidu (když už tu někdo zmiňoval, že ta moje rétorika tak vyznívá, došlo mi, že přesně tak to je s tím covidem) - nesahejte nám na to, je to spása, nekriticky přijímaná a popírající logiku - "tady máte vakcínu, kterà vás ochrání před nemocí, akorát tato vakcína vás neochrání, máte vakcínu, která zastaví šíření viru, akorát tato vakcína to nedělá, stačí jedna dávka a budeme mít vyhráno, akorát....asi nemusím pokračovat" - a pokud chcete konspiraci, pravděpodobně se chystají dostat k sedmi dávkám (protože sedm, chápete), haha

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@tynka9 no, nemyslím, že by v tomto měl být problém (alespoň pravopis mám lepší), pravděpodobně je tak dlouho učit nebudu, nicméně co přesně popírá přírodní zákony nevím, ráda se nechám poučit, jelikož nemám problém na základě nových informací přehodnotit původní obraz (tak jako někdo)
Každopádně je trochu úsměvné hovořit o přírodních zákonech a zároveň se bít za naprostý opak přirozenosti (to byste situaci řešila tak, že nemoc prostě projde, slabí jedinci zemřou a jede se dál, což ve finále tak stejně dopadne)

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay popravde vic se mi toho rozebirat nechtelo, zjevne podporujes Volneho nebo podobnou pakaz a mas leda tak vysokou skolu zivota, uplne mimo moji socialni bublinu, promin 🙂

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay Tak už jen tvrdit, že mRNA vakcína může ovlivnit DNA, to stačí, melete páté přes deváté. No, toto opravdu nemá smysl, jak jsem psala v prvním příspěvku - i kdybych sem přepsala skripta, stejně s vámi nehnu ani o píď.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@alamo velmi povrchní pohled, ale nepřekvapuje; děkuji aspoň za odpověď...a stojím bohužel úplně mimo sociální bublinu kohokoliv mně známého, proto také to tu vypadá takto....je málo bojovníků, lidí chtějí mít všechno rychle vyřešené, a když se jim to hodí, vypnou i kritické myšlení, naplňuje je konzum a "užívání si", nechtějí přijmout zodpovědnost, pomlouvají se a neposlouchají.....covid je proti tomu blbost

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@tynka9 hele, toto jsem nikde nepsala (pokud ano tak to byl překlep), jen že ovlivní genetické nastavení a to je fakt, jelikož na tom je založená

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay já se nemůžu rozhodnout, jestli je sousloví "kritický rozum" z tvých úst spíš k pláči nebo k smíchu. Pokud se někdo tak zuby nehty jako ty drží stokrát vyvrácených hoaxů a lží, lze s úspěchem pochybovat nejen o jakékoli metodologické kritice zdrojů a ověřování informací, leč lze pochybovat i o samém rozumu.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@asongforfay a co jako myslíte tím, že ovlivní genetické nastavení, když zároveň tvrdíte, že neovlivňuje DNA? Promiňte, ale s vámi se nedá rozumně diskutovat, protože máte prostě už ty základní premisy poskládané špatně. Přeji vám jen, abyste se nenakazili a nepotřebovali péči už tak přetažených zdravotníků...

Odpověz
23. lis 2021
avatar

@la_amanita nemáte pravdu, nikdo není schopen uvedené informace reálně vyvrátit, ani jste se nikdo nepokusil mi to vysvětlit

@tynka9 nesouhlasím, DNA i RNA nese genetickou informaci organismu, nicméně DNA je stabilní, RNA nikoliv, proto svým způsobem je skvělý nápad využití očkování pro nápravu buněk (proto je potřeba nějakého nosiče - jehož ukotvení mimochodem způsobuje bolest ruky po očkování - jenže to s sebou nese i velké ALE)

Odpověz
23. lis 2021
avatar

No a vakcína obsahuje další komponenty, např lipidové nanočástice obsahující kationový lipid, který je velmi toxický a v buňce způsobuje vytváření reaktivní formy kyslíku, jež může vést až k poškození DNA (což není žádná novinka, vlastně stejně funguje rentgen).
To si vážně nikdo nezjišťoval nic o látce, kterou si nechá vpravit do těla? Jo na začátku si člověk ani nemohl vybrat, jak nepodezřelé...

Odpověz
23. lis 2021
avatar

Zda jsme covid prodělali nevím, jelikož kolem řádí pořád něco, v rodině nedávno byli nakažení (jakože test jim to ukázal, protože jim bylo trochu blbě) lidi tři (neočko sestra to chytila od očko mamky a jejího muže, když tam byla na návštěvě, tak tam spolu karanténovali). Zdravotníkům přeji dostatek sil, bude to ještě náročné.

Odpověz
23. lis 2021
avatar

A nejlepsi na tom je jak se ty potrefene husy vzdycky hned a hlasite ozvou 🤣.
V jednu chvili se diskutuje presna korelace mezi vzdelanim a proockovanosti a hned se toho chytne stredoskolacka, ktera zacne farmaceuty a mikrobiology s doktoratem poucovat o fungovani mRNA vakciny!

sticker
Odpověz
24. lis 2021
avatar

@asongforfay je videt, ze vas vase stredni skola pripravila na vsechny vyzvy ktere zivot predlozi. Diky za vysvetleni jak mRNA vakcina ohrozuje DNA cloveka. Prosim, muzete nam jeste vysvetlit metodiku zjistovani podilu temne hmoty ve vesmiru, predpovedet kdy nastane dalsi M9 zemetreseni na subdukcni zone Cascadia a navrhnout jak zastavit vymirani Tasmanskych certu na rakovinu nosu?

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@asongforfay DNA nese genetickou informaci, RNA nikoli. Je to jen pomocník, messenger a tlumočník, který informaci zprostředkováva jine organele buňky, aby podle ní vyrobila protein. RNA v lidske buňce nemůže v žádném případě měnit DNA. Tuto schopnost mají jen některé specifické viry (retroviry), které na to mají speciální enzym.
Víš vůbec něco o tom, jak funguje proteosynteza? Co je transkripce a translace? Jak funguji posttranskripcni úpravy v bunce?
To, ze mas nějaké svoje predstavy a teorie, to je tvá vec. Tomu ostatní mohou a nemusí věřit. Ale kdyz uz tu davas lekce z molekulární biologie, tak prosím správně.

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@asongforfay aneb jak nesprávně interpretované informace mohou být biologickou zbraní 🙈

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@asongforfay víš vůbec, co je to kationt a co je to lipid? A jaké množství kyslíkových radikálů bys v sobě musela mít a jak dlouho, aby tě to zabilo? Vysoká škola ti možná IQ nezvýší, ale rozhled, kritické myšlení, umění pracovat s informacemi apod. ti určitě vylepší.

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@la_amanita Plus schopnost hledani informaci tak, aby z nich mohlo vzejit neco logickeho. Jenze tady to zavani spis ideologii, ktera je neochvejna. Navic tu ideologii vedou na vice frontach. Problem je i v suverennosti projevu. Ona pak pusobi na vice lidi tim, ze ma na vsechno odpoved, i kdyz blbou. To uz si totiz spousta lidi z te spatne strany gaussovy krivky nezjisti. Vrcholem je to, ze se citi vlastne chytrejsi a vzdelanejsi nez VS holky z oboru. Ja z oboru nejsem, ale jakmile mi nekdo rekne, ze urcite pismenko v nazvu vakciny ma znamenat "Smrt" a je to vlastne uplne verejne, tak jsem v pase zlomena. Ze by vedci a vyrobci byli takhle nepozorni?

Odpověz
24. lis 2021
avatar

Ženy, neberte to špatně, ale to už dávno děláte, nejsem v biologii zdatná, nicméně interpretujete má slova špatně a neumíte pracovat s jazykem...jo, messenger je přenašeč zprávy, jakože NESE genetickou informaci z DNA, je to tak nepochopitelné?...to, že mění DNA jsem netvrdila, jen že kvůli působení dalších komponent může způsobit (a pravděpodobně to udělá) poškození nejen imunitního systému, ale i DNA...a ano co zmínila amanita, bohužel množství těchto látek, které člověk přežije je omezené a rozdílné od člověka (a neznámé, jelikož neodzkoušené) - a nechcete to slyšet, ale o to jde, proto další a další dávky - je to jako u ionizující radiace...
Nicméně jde vidět, že jste se chytily té zmíínky o dokončeném vzdělávání, já mám zkušenost, že lidi zabředlí v jednom oboru (a vyučení určitým způsobem) těžko vidí i jinou stranu věci a jsou neschopní uznat, že nevědí všechno ani o tom co se učili - ti lepší to dovedou a spousta odborníků by si nedovolila tvrdit jak je něco stoprocentně bezpečné

Odpověz
24. lis 2021
avatar

Stoprocentně bezpečné není nic. Ani očkování, ani covid ani vlastní imunita. O tom to je. Byt otevření informacím (všem informacím) a udělat si vlastní pohled na věc. A podle toho jednat. Stejně jako lékaři nepřesvědčí tebe, tak ty zase nepřesvědčís některé z nás tady. Nemůže si to prosím každý udělat dle svého uvážení?
@asongforfay

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@rotkapchen samozřejmě, že ano; nesnažím se přesvědčovat, každý dozraje k jinému postoji, jen toto bylo bohužel jednostranně předpojaté a jakákoliv informace smetena jako dezinformace či úplná blbost proti rozumu, ačkoliv nebylo nabídnuto nic z druhé strany kromě "věřte vědcům", to je trošku problém.
Ale věřím, že smysl to nějaký mělo.

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@amenophus hele, já jsem jen magistra, doktorát nemám 😁 abych si tu nepřivlastňovala něco, co není pravda 😉

@asongforfay jenže vy jste z našich příspěvků stále nepochopila jednu věc. Abychom s vámi mohly diskutovat, je potřeba mít alespoň stejné základy pro další hovor. Zrovna v biologii jsou ty základy relativně jasné, mají svá pravidla a zákonitosti, není to filozofie ani právo. A to je to, co se vám tu snažíme říct - vy jste už tento základ pochopila špatně. Na tom se další diskuze dá jen těžko zakládat a rozvíjet, těžko se hledá jiný úhel pohledu, když už ten základ je špatně.
Já si o sobě určitě nemyslím, že jsem neomylná, určitě si nemyslím, že vím všechno nejlépe. Jen jsem si jistá, že zrovna tady vím víc než vy. Původně jsem ani nechtěla psát, jaké mám vzdělání, ale zmínka o lécích na kovid už na mě posledni dobou funguje jako rudý hadr na býka.
Přeji mnoho štěstí a stále budu doufat, že naše příspěvky třeba měly smysl, a z těchto konspirací se jednou vymaníte.

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@tynka9 děkuji za normální příspěvek, zkusím si o tom ještě něco najít, abych se dovzdělala; no není mi jasné, proč existují videa/rozhovory apod. s odborníky na biochemii a podobné, kteří stojí za mnou uvedenými fakty, je-li to už ze základu hloupost, ale budiž

Odpověz
24. lis 2021
avatar

@asongforfay tohle je dalsi kamen urazu: ze nedokazes rozlisit co jsou fakta a co jsou nazory. Ty jsi neuvedla zadna fakta, tudiz za nimi nemuze nikdo stat. Ty jsi uvedla nejake nazory urcite skupiny odborniku, aniz bys mela dostatek informaci pro evaluaci tech nazoru. Oni si ten nazor utvorili na zaklade nejakych faktu, stejnych faktu na kterych si jini jejich kolegove utvorili nazor odlisny, protoze fakta (tedy ucelene soubory dat) se muzou prohlizet v ruznem kontextu na zaklade ruzne zkusenosti a jejich interpretace pak muze byt odlisna a o tom se da diskutovat. O faktech ne.

Odpověz
25. lis 2021
avatar

@tynka9 😁 ach slendrian, tak to se s tebou nebavim, nevzdelance! :D (je pravda ze jsem se citila strasne rozpacite kdyz me jedna studentka oslovila "profesorko" a ja jsem pritom jen blbej asak :D)

Odpověz
25. lis 2021
avatar

@amenophus Jojo, kouzlo to univerzitního prostředí, kde si prvně zjišťuješ, kdo má jaký titul, než se vůbec vydáš dotyčného hledat osobně 😁

Joo, kdybych zůstala alespoň jeden rok po škole ještě v Brně, abych mohla do laborky, tak si alespoň rigo ještě dodělám, ale vše bylo jinak 😉

Odpověz
25. lis 2021
avatar

@amenophus dobře, chápu, tak co takto:
Dr. David Martin (vrchní výzkumník přes patenty) řekl, že "covidové sekvence" byly patentovány před vypuknutím tzv. pandemie; a mnohem více zajímavých informací kolem doby před covidem
Dr. Robert Malone (vynálezce mRNA metody) hovoří o tomto problému jako o děsivém experimentu, jelikož technologie byla zamýšlená pro jiné účely
Dr. Kary B Mullis (vynálezce PCR testů) již nežije, nicméně v minulosti mluvil o nevhodnosti této metody pro detekci infekčního onemocnění
Dr. Anthony Gauci (ředitel NIAID) učinil prohlášení o ztrátě účinnosti vakcíny proti viru a více: "Tato účinnost mizí až natolik, že vidíte stále více lidí onemocnělých průlomovými infekcemi a končících v nemocnicích. Pozorují tam úbytek imunity lidí nejen proti infekci, ale též proti nutnosti hospitalizace a do jisté míry i proti smrti, což začíná platit pro všechny věkové skupiny. Nejde už jen o lidi postarší“.(Mluví o Izraeli, kde je největší proočkovanost)
Vera Kanalec (rezignující vrchní sestra FN) hovořila o rozdělení vakcinačních lahviček do 3 skupin (lze dohledat podle sériových čísel)
Číslo 1 je placebo, fyziologický roztok.
Číslo 2 je klasická mRNA “vakcína”.
Číslo 3 je látka s RNA obsahující gen ONC, příbuzný adenoviru, který mimo jiné přispívá ke vzniku rakoviny
- toto zatím není úplně potvrditelné, nicméně to zapadá do slov bývalého britského ministra školství a dnešního poslance Nadhima Zahawiho - hovořil o tom, že ve Velké Británii se dobrovolníci účastní klinické studie nové vakcíny Novax, ale velká část z nich se bude očkovat i placebo látkami, ale problém je v tom, že o tom nebudou vědět a jejich covidové vakcinační pasy je přesto budou oficiálně uvádět jako plně očkované

To už je trošku k zamyšlení.

Odpověz
25. lis 2021
avatar

@asongforfay diky za zajimave postrehy. Takhle v diskusi jsou to jen uryvky vytrzene z kontextu, takze se neda ani potvrdit ani vyvratit tvoje interpretace vyroku techhle lidi. Pokud najdes odkaz na puvodni zdroje, dej to sem, to me zajima. K tomu druhemu - podani placebo kontrolni skupine pacientu je zakladem kazde klinicke studie jakehokoliv leciveho pripravku, od vakcin po kapky do nosu. A principem te studie je ze krome samotnych vyzkumniku nikdo nevi komu bulo podano placebo a komu ne. Kdyby to vedeli, zkreslilo by to vysledky. Jo, je to nestastny v tyhle dobe ze budou chodit kolem v domneni ze jsou naockovani a pritom nejsou. Takze co bys radsi, aby se ta vakcina netestovala? :D aby sla rovnou do obehu? (Kdyz je takovy odpor i vuci rigorozne testovanym vakcinam na stovkach tisic lidi.) Nebo uz nikdy nevyvijet zadne dalsi leky a vratit se ke stredoveke medicine na principu amuletu a exorcismu?

Odpověz
26. lis 2021
avatar

@asongforfay no, trochušku mi to dikcí přípomíná právě ty hoax-řetězové emaily, pokud to má být pravda, chce to přesné citace a porozumnět celému kontextu. Jinak jak už psala @amenophus je normální, že část dobrovolníků při klinickém zkoumání dostává placebo a že ani podávající doktor netuší, co pacientovi dává. ALE tahle fáze končí registrací a teď už všichni dostávají účinnou vakcínu. Neexistuje, abys v tuhle chvíli šla na očkování a dostala navíc ještě nevědomky placebo. To už opravdu ne.

Odpověz
26. lis 2021
avatar

@tynka9 ja myslim ze ona ted mluvila o nejakych tech vakcinach co se tedka vyviji, ne o tom co dostane kdyz se zaregistruje normalne do systemu na ockovani. Ale z toho ze se rozciluje jak muze byt placebo spucasti klinicke studie napovida, ze o problematice nema ani paru. Jako yohle vim i ja a to to ani vzdalene neni muj obor! :D

Odpověz
27. lis 2021
avatar

Haha, já vím jak to funguje s "dobrovolnými králíky", ale o to jde, jdou do toho s tím, že nevědí a je to placená práce vlastně. Nicméně nepochopily jste, že TOTO je ono testování, jelikož jiné testování neproběhlo, Dává to smysl z hlediska toho, jakým způsobem na to lidé různě reagují (jasně, že i na klasické očkování reagují lidé různě, ale...), i to, že nikdo z politiky problém nikdy neměl (oni dostanou to placebo).
Že to neexistuje? A to můžeš tvrdit jak @tynka9 ? Spousta věcí lidem přišla jako "že by to nemohli", a přece.
Až budu mít čas, ráda dohledám ty zdroje
@amenophus .

Odpověz
27. lis 2021
avatar

@asongforfay boha jeho... 🙈 ... ockovani, ktere nyni probiha, tedy vakcinami Pfizer, Moderna, AstraZeneca nebo Johnson, neni klinicka studie - tady kdyz ti rikaji ze ti to ockujouvtak ti to fakt ockujou. Tyhle latky jsou schvalene Evropskou lekovou agenturou a nasledne SUKLem a byly schvaleny az pote, co tyhle instituce prostudovaly vysledky klinickych studii, ktere probehly uz nekolik mesicu predtim. Byla i spousta jinych vakcin, ktere schvaleny nebyly, protoze adekvatni vysledky klinickych studii neposlytly bebo byly nevyhovujici. Proto se tu s nima neockuje (treba slavny Sputnik). Naproti tomu prave probihaji klinicke studie na dalsi vakciny jako je treba ten Novavax, ale tim se taky jeste bezni lide naockovat nemuzou, protoze to jeste neni schvalene. Holka cim hloub se do toho zamotavas, tim vetsi v tom mas gulas, dej si na chvili pohov at se ti to v hlave srovna.

Odpověz
27. lis 2021
avatar

@amenophus no to se uvidí časem, zatím se mi pořád potvrzuje můj pohled; bude se toho objevovat více, teď mi muž pověděl o tomto:
https://veksvetla.cz/reditel-nemecke-kliniky-sp...

Odpověz
27. lis 2021
avatar

Jo a že je více "jakože vakcín", haha, všechny jsou na stejném principu, proto mají i dost podobné reakce a navíc teď už jde slyšet hlavnê Pfizer (asi se nejlépe osvědčil pro účel agendy). To že jich bylo více a nějaké se "neosvědčily", jen hra, aby to bylo uvěřitelnější. Nicméně není pravda to s tím správným schvalováním, viz https://otevrisvoumysl.cz/urad-fda-zada-soud-ab...

Odpověz
27. lis 2021
avatar

@asongforfay Při výrobě všech registrovaných léků se postupuje podle zásad správné výrobní praxe, kde je dané, jak jednotlivé kroky výroby mají proběhnout, aby léky byly správné kvality, účinnosti, bezpečnosti. Každá šarže se zkoumá, a vzorky se uchovávají zákonem danou dobu, aby bylo možné případně zjistit, jestli je vše v pořádku, kdyby se cokoliv dělo. Na celé tyto procesy dohlíží EMA, FDA, z českého prostředí třeba SÚKL. A prostě neexistuje, aby se mimo klinické studie, dostalo do oběhu placebo místo léku. Když tu zpochybňuješ registrované vakcíny. To zároveň tvrdíš, že hrajeme ruskou ruletu i s ostatními léky? Antidepresivy, antihypertenzivy, antidiabetiky??? Jako že si někdo bude nevědomky píchat placebo inzulí?? To opravdu nemůžeš myslet vážně.
Byla tu velká celosvětová poptávka, abychom měli nějakou možnost bojovat s kovidem. A můžeme být neskutečně vděční, že věda je na takové úrovni, že se něco takového povedlo. Bylo potřeba vakcínu prověřit co nejrychleji, takže v procesu registrace jednotlivé fáze probíhaly současně a ne postupně, aby se celý proces urychlil. Stejně tak EMA a FDA zkoumaly dokumentaci postupně. Ale to bylo jediné nestandardní počínání v celém procesu. Naopak počet dobrovolníků byl mnohem vyšší, než bývá u podobných studií zvykem. A to, že se i postregistračně sbírají data o účinnosti, bezpečnosti, ... to je naprosto normální.
Promiň, ale já už na tohle fakt nemám. Když jsem měla před časem pocit, že jsi alespoň přijala možnost, že nerozumíš molekuláře a ještě se na to podíváš, tak jsem si říkala, že naše příspěvky třeba smysl měly. Ale to, co píšeš teď, to je snad ještě horší dezinfo bahno. A já jsem už strašně unavená a smutná, že nedokážu vysvětlit, že se mýlíš. Ale prostě to nedokážu. Ty nevěříš absolutně ničemu pro nás ostatní racionálnímu... s tím se pak těžko pracuje.
Jo a odkazy stylu věk světla, otevři svou mysl a podobné, ... to snad nemůžeš myslet vážně. To rozhodně není EB rešerše.

Odpověz
27. lis 2021
avatar

@tynka9 to, že jsem zrovna napsala odkazy tyto, neznamená, že se nevyskytují informace i jinde, nicméně pokud bys pročetla ty články, jsou tam i odkazy na oficiální stránky zdrojů.
Rozhodně si nemyslím, že to takto chodí s jinými druhy léčiv, toto je zcela výjimečná situace.
Myslím, že se obě strany vyčerpaly, teď už ukáže jen čas, kde je to skutečné zlo a kdo může za zbytečně ztracené životy mnoha lidí.
Loučím se a přeji dostatek pozitivní energie a (nejen) psychického zdraví.

Odpověz
27. lis 2021
avatar

@tynka9 to je boj s vetrnymi mlyny. Nektere lidi holt musime nechat chodit po jejich placate Zemi s alobalovou cepickou na hlave a doufat, ze jejich doktriny jsou mene infekcni nez viry :D

Odpověz
27. lis 2021