Autosedačky BeSafe

    2 zkušenosti

Autosedačky BeSafe
Autosedačky BeSafe jsou norská značka autosedaček10. Prioritou značky je bezpečnost dětí. Pod značkou BeSafe jsou dostupné i sedačky na kolo10 a sportovní přilby pro děti5.

BeSafe nabízí své autosedačky i ke kočárkům Stokke.
Více o autosedačkách Stokke najdete v samostatném článku Autosedačky Stokke.

BeSafe nabízí i autosedačku ke kočárkům X-lander.
Více informací o autosedačkách X-lander naleznete v samostatném článku Autosedačky X-lander.

Přehled autosedaček BeSafe

Kategorie 0+0 - 13 kgiZi GoiZi Go ISOfixiZi SleepiZi Sleep ISOfixiZi Go X1iZi Go X1 ISOfix
Kategorie 0/10 - 18 kgiZi Kid X3iZi Kid X3 ISOfixiZi Combi X3iZi Combi X3 ISOfixiZi Combi X4 ISOfix
Kategorie 0 + / 1/20 - 25 kgiZi Plus
Kategorie 19 - 18 kgiZi Comfort X3iZi Comfort X3 ISOfix
Kategorie 2/315 - 36 kgiZi Up X3iZi Up X3 Fix

Autosedačky BeSafe

I-size autosedačky

Autosedačka BeSafe iZi Kid i-Size

Výška dítětePřibližný věk dítěteTyp 1Typ 2
61 - 105 cm6 měs. - 4 rokyiZi Kid i-SizeiZi Kid X1 i-Size

Doplňky k autosedačkám BeSafe

Související články

Více o autosedačkách BeSafe na modrykonik.cz

Použité zdroje

  1. http://www.besafe.com/
  2. http://www.babypoint.eu/en/index.php?menu=kat&kat=3
  3. http://www.autosedacky-besafe.cz/a0-13.php

Nejnovější články

Hodnocení a zkušenosti s autosedačkami BeSafe

Máš zkušenost s autosedačkami BeSafe?
Poděl se o ni a pomoz tak ostatním maminkám.
Napiš svou zkušenost
Nejnovější hodnocení
xbusj202  17. únor 2016

BeSafe iZi Combi X3 0 - 18 kg

Sedačku požívám již na své druhé dítě. Vždy předcházelo vajíčko. Souhlasím, že pro novorozence je naprosto nevhodná, protože je příliš vzpřímená. Osobně ji řadím do kategorie 9 - 18 kg.

První dítě jsem vozila v této autosedačce od 1 roku a skončil, když mu bylo lehce přes 3 roky (vždy v protisměru) a pak už to nebylo pro něj moc pohodlné. Výš už nastavit nešla (má posunovací hlavovou část - též super) a pásy začaly být na ramenou těsné. Naštěstí tu sedačku potřeboval sourozenec, takže starší syn šel do BeSafe iZi Up X3 Fix. Druhé dítko v této sedačce jezdí též od jednoho roku a myslím, že to bude zase tak kolem 3 let, víc asi ne (teď je mu 2,5 roku a stále má rezervy).

S poutáním autosedačky jsem napoprvé trochu zápasila, ale další pokusy byly mnohem lepší a rychlejší. Své děti jsem vozila pouze v protisměru (proto jsem taky chtěla tuto autosedačku). Žádné dítě s tím nemělo žádný problém, po vajíčku šli do protisměrné BeSafe a byli náramně spokojeni, jak krásně konečně vidí ven, protože tato sedačka je příjemně vysoká (oproti vajíčku významně), krásně viděli z okna. A čím byli starší, tím měli více hlavu u stropu a nesvítilo na ně sluníčko. Na druhou stranu jim svítila do očí světla za námi jedoucího auta ve tmě.

Doteď občas bojuji s polohováním autosedačky. Když je v protisměru, dítě sedící v autosedačce má tendenci jít hlavou vpřed (tedy ke svým nohám). Když mi dítě usnulo, padala mu hlava na hruď. Autosedačka byla trvale napolohovaná do polohy "vleže", což byl zhruba normální sed, nikoli předklon. Pak jsem se dočetla v návodu, že je možné autosedačku mírně podložit (prodává se myslím nějaký BeSafe klín, ale v návodu byla povolená i smotaná deka). A tak máme už několik let základ autosedačky podloženou v místě nožiček dekou a je to celkem ok. Ale s izofixovou variantou bych si to dovolit nemohla.

Jak píše paní přede mnou, je možno postupem času vyrábět více místa pro nožičky tím, že se opěrná noha vzdaluje.

V protisměru jsme ji vozili v Opel Astra a teď máme Mazda 6 combi. Na časté stěhování z auta do auta do není, je těžká a poutání složité, navíc se musí přendávat se vším - opěrná noha, kotvící pásy. Ale je opravdu bytelná. Kamarádka ji vozí po směru a v druhém autě má nějakou levnější a říká, že ten rozdíl je očividný. Že BeSafe je něco jako trůn pro dítě.

Když budete kupovat, určitě bych věnovala pozornost dostatečné délce pásů auta v případě, že poutáte v protisměru.

Koupila jsem si i zpětné zrcátko k připevnění na opěrku zadního sedadla a moc se mi neosvědčilo. Moc tam vidět není, stále se nedalo zcela dokonale připevnit a já se stále natahovala, abych viděla. A tak jsem to zkusila jinak - zákaz jídla a pití v autě. Nevolno dětem není, takže děláme pravidelné zastávky a jinak komunikujeme, co je za jízdy potřeba.

Osobně bych si autosedačku koupila znovu. Přijde mi opravdu skvělá, velká, pohodlná a bezpečná a hlavně jde do protisměru a dítko má stále dost místa na nohy. A koupila bych si tu, která jde pouze připoutat pásy, abych si ji mohla zase polohovat. Tenkrát jsem přemýšlela, zda koupit BeSafe iZi Combi nebo Cybex Sirona. BeSafe poskytuje více místa dítěti, ta Sirona byla sice otočná, ale neměla místo na nohy a byla celkově menší.
1 člověk považuje za užitečné
littlemousecz  31. srp 2014

BeSafe iZi Combi

Koupili jsme ji, když bylo synovi 9 měsíců a vážil 8 kg. Máme černou, design car seat. Je docela drahá, dali jsme za ni 10.190,- Kč. Kupovali jsme v Babycar v Brně. Obchod vřele doporučuji. Vyzkoušeli jsme do ní syna posadit, polohovat a nechali nás ji i vyzkoušet připoutat do auta.

Výhody:
- lze vozit v protisměru až do 18-ti kg dítěte (nebo dokud ji výškově nepřeroste, ale podle výšky v nejvyšším bodě nastavení si myslím, že to bude hodně výjimečné při nižší váze)
- proti verzi s isofixem má tu výhodu, že lze oddálit od sedačky a tím vytvořit více místa na nohy dítěte (pomocí opěrného madla), u isofixu to nejde, tam je napevno a toho místa tam fakt moc není, zkoušeli jsme
- sedačka je polohovatelná (nepředstavujte si, že v ní dítě položíte skoro do lehu, jak píšou v popisu, to by myslím ani nebylo bezpečné, jde tam spíše o vyrovnání, pokud je sedák v autě hodně zkosený dozadu, tak se to dost hodí, aby dítě nesedělo skoro v předklonu)
- součástí je redukční vložka pro miminka
- pásy mají magnety a lehce se tam dítě umístí, aniž bych hledala pásy pod ním
- potah jde lehko sundat i nasadit a dá se prát v pračce
- dá se dokoupit sluneční stříška
- může se poutat i po směru jízdy, pokud dítě proti směru nechce jezdit (od 9-ti kg)
- dá se poutat v protisměru i na sedadlo spolujezdce vepředu (pokud není airbag, dost se to hodí, když je 3 dveřové auto)
- možná pro někoho nepodstatná výhoda, ale myslím, že důležitá - na zadní straně sedačky je kapsička, kde se vozí návod k použití a je tak pořád po ruce :-)

Nevýhody:
- váha sedačky - je docela těžká na přenášení
- systém poutání - je to trochu složitější (připoutání pásem, podpěrná noha, kotvící pásy), ale trvalo to déle jen napoprvé, jak už člověk ví, jak na to, tak je to otázka chvilky
- cena
- synovi je v ní dost horko, ale to je myslím problém u všech sedaček (ve vajíčku to bylo stejné)
- myslím, že bude trochu problém ji dostat v protisměru do malých aut (máme odzkoušené: Suzuki Grand Vitara - zadní sedadlo, Opel Astra - zadní sedadlo, Opel Frontera 3 dv. - sedadlo spolujezdce. Škoda Superb - zadní sedadlo)
- nechápu označení 0-18 kg, když je doporučený věk od 6-ti měsíců, já si rozhodně nedokážu představit, že bych tam vozila úplně malé miminko, myslím, že toho půl roku je fakt spodní hranice a řekla bych tak těch 7 - 8 kg minimálně

Moje doporučení k nákupu:
- doporučuji až pro sedící dítě, to polohování fakt není do lehu
- rozhodně jet do obchodu, kde ji mají a vyzkoušet připoutat do auta
- pokud máte aut víc a budete ji přenášet, tak tam určitě jet s tím, co je menší (nejlépe s oběma)
- trochu nápověda je seznam "schválených" aut, u těch bude jistota, že se do nich vejde
- pokud nemáte, tak koupit i zrcátko k připevnění na opěrku zadního sedadla, abyste na prcka viděli, když s ním jedete sami (my jezdili chvíli bez něj, ale je to o nervy, když už dítě v autě moc nespí)
2 lidé považují za užitečné