apacheee
26. dub 2017
4262 

Porodní plán - podruhé🙂

V prvním těhotenství mě velice zaujala možnost sepsání porodního plánu - v porodnici, kde jsem rodila, je podporovali a vítali, takže jeho sepsání bylo jasnou volbou. Během porodu se ho opravdu drželi, chválili mě za jeho sepsání a také rozumnou formu, kterou byl napsán. I z tohoto důvodu jsem se o něj s vámi podělila a mnoho z vás mi děkovalo, že jste ho využily.

Jelikož jsem svého prvorozeného rodila v KP poloze, byl porodní plán vypracován hlavně pro tuto situaci. Tentokrát to vypadá na hodné miminko, které se otočilo hlavou dolů - takže bylo potřeba porodní plán lehce přepracovat a doplnit ještě pár detailů, které jsem za dobu od prvního porodu pochytila. Mnoho z vás mi opět psalo, že byste se rády koukly, jak můj porodní plán vypadá, proto ho opět dávám k dispozici ve formě článku. PP je v kompletním znění, v jakém budu odevzdávat v porodnici, odstranila jsem pouze hlavičku s citlivými údaji.

Abych byla upřímná, tak ještě stále nemám vybráno, kam se pojede rodit, nicméně pevně doufám, že plán bude respektován a celý porod opět proběhne v klidném a přátelském duchu. Nejsem člověk, který by se s někým chtěl dohadovat, nicméně přesně vím, co chci, a pokud bude porod bezproblémový, chci, aby to bylo podle mých představ. V případě jakýchkoliv problémů jdou samozřejmě všechna má přání stranou a dobro miminka je naším hlavním cílem.

Znění porodního plánu - duben 2017:

Porodní plán

Konečné jméno pro miminko bychom rádi rozhodli až po porodu.

Velmi stojím o co možná nejpřirozenější způsob vedení porodu bez urychlování celého procesu. Přeji si přítomnost mého manžela ve všech fázích porodu (i v případě porodu vyvolávaného) a zachování co nejintimnější atmosféry (tlumené osvětlení, poslech hudby). Nepřeji si přítomnost studentů medicíny.

1. doba porodní:

  • přeji si být informována o veškerých zásazích a případném nutném podání léků, nepřeji si žádný zásah bez mého vědomí a souhlasu
  • nepřeji si preventivní zavedení kanyly
  • preferuji možnost volného pohybu, využívání relaxačních pomůcek (především možnost pobytu ve vodě – ideálně ve vaně) a nefarmakologických metod tišení bolestí
  • při monitoringu miminka bych uvítala, kdybych nemusela ležet (možnost pohybu či vertikální poloha)
  • ráda bych přijímala tekutiny a potraviny (hroznový cukr, čokoláda)

2. doba porodní

  • episiotomie – na porod jsem se pečlivě připravovala (masáž hráze, cvičení s aniballem, homeopatika), proto prosím, aby hráz nebyla nastřižena preventivně, ale až pouze v nevyhnutelném případě (mám za sebou již porod miminka v KP poloze, který se obešel bez nástřihu a poranění)
  • prosím o možnost výběru polohy (či jejich případné střídání) – pravděpodobně budu chtít rodit v některé z vertikálních poloh (dřep, na porodní stoličce, klek na čtyřech)
  • neurychlovat porod placenty

V případě komplikací během porodu:

  • pokud bude nutné provést císařský řez, uvítala bych, aby proběhl ve spinální anestezii (pokud by to bylo jenom trochu možné, přála bych si, aby se mnou manžel mohl zůstat až do vybavení miminka), prosím o bonding (alespoň na chvíli) a co nejčasnější přiložení miminka k prsu
  • v případě císařského řezu prosím o to, aby mohl kompletní bonding zastat manžel a byl s miminkem do doby, než si ho budu moci převzít já

Po porodu:

  • prosím o bezprostřední položení nahého miminka na tělo matky (skin to skin) – bez omývání (stačí pouze otřít), s nestřihnutým pupečníkem
  • pohlaví miminka je pro nás překvapením, byli bychom vděční, kdybychom se mohli sami podívat, kdo se nám vlastně narodil 😊
  • pupečník prosím přestřihnout až po jeho úplném dotepání
  • vyšetření novorozence provést na těle matky, měření a vážení miminka prosím odsunout na pozdější dobu
  • vitamín K ,prosím, nepodávat injekčně, ale ve formě kapek

Na oddělení šestinedělí:

  • přechod miminka společně s matkou, nepřeji si oddělení ani na krátkou dobu
  • plný rooming-in
  • prosím o umístění na nadstandardní pokoj, kde s námi bude po celou dobu moci pobývat otec miminka
  • pokud budou nutná nějaká vyšetření mimo pokoj, přeji si být jim přítomna (popř. otec)
  • nepřeji si dokrmování miminka
  • pupeční pahýl nechat samovolně odpadnout

Porodní plán chápeme jako seznam přání, která bychom chtěli realizovat, pokud ovšem bude v zájmu miminka potřeba udělat cokoliv jinak, jsme samozřejmě ochotni přistoupit na změny. V opačném případě prosím o dodržení našich přání a citlivý přístup během celého porodu, i doby po něm.

Předem děkujeme za respektování našich přání a vstřícný přístup.

#mk_blog_academy #porod #porodniplan #inspirace #prirozenyporod

Vzpomínka na to, jak to vypadalo ve skutečnosti poprvé:

https://www.modrykonik.cz/blog/apacheee/article/jak-se-eliasek-narodil-prirozeny-porod-w3llmo/

Můžu se zeptat, proč si nepřeješ přítomnost studentů medicíny?

26. dub 2017
Komentář byl odstraněný
apacheee
autorAMBASADORKA

@hance09 Určitě můžeš. Protože porod vnímám jako intimní záležitost - hodně jsem zvažovala porod doma a chci mít u porodu klid a opravdu co nejméně lidí. Nebude to žádné divadlo pro ostatní - chci se moct plně soustředit na sebe.

26. dub 2017

Nechci, aby to vyznělo nějak špatně......, ale klobouk dolů před personálem 😀 Pokud se tam takhle sejde více maminek s porodním plánem, obdivuju je, že si pamatují, kdo jak co chce a naopak......jinak držím pěsti, ať je ten porod přesně takový, jaký sis vysnila 🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@sebestka vím, že spousta lidí porodní plány nemá ráda a opovrhuje jimi. V podstatě vše, co chci, pro ně nebyl problém - PP měli celou dobu položený u dokumentace z porodu. Naopak mě chválili, že jsou rádi, že to mám sepsané - je to pro ně pak mnohem jedndušíí, než se vyptávat. A také skoro vše, co chci, dělají prý automaticky. Já v tom žádný problém nespatřuji. V podstatě nejdůležitější informací je, že chci přirozený porod bez zásahů🙂

26. dub 2017

Veru, máš to pěkný, taky bych jednou chtěla přirozený porod. Koukala jsem, že výběr polohy v 2. době porodní jsi měla i u prvního porodu, jak to nakonec v Ústí dopadlo? Umožnili Ti to? Vím, že když jsem tam chodila na kurzy a někdo se na to ptal, tak se netvářili úplně nadšeně a že prý podle konkrétního lékaře. Podle mě zrovna tohle je největší kámen úrazu ve spoustě nemocnic, i když popravdě nechápu proč.

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@kija neměli s tím sebemenší problém a to jsem rodila to prokleté KP. Ale určitě souhlasím s tím, že hrozně záleží, koho máš u porodu - při příjmu jsem měla dr, která se na tohle a na nástřih tvářila úplně vyděšeně🙂 Takže u té by to asi byl problém.

Štve mě, že věci, které jsou jinde naprosto normální jsou v ČR považovány za nevítanou alternu:(

26. dub 2017

Zrovna na tu část se studenty medicíny se mě pobaveně ptala mladá doktorka, když mě přijímala k druhému porodu - že to je diskriminující, proč tam nemám i studující sestřičky a porodní asistentky. 😀 Tak jsem jí přiznala, že jsem to stáhla a upravovala a tahle část mě upravit nenapadla. 🙂 A pak tam hledala ještě tu pasáž, jak nemají léky ani nabízet, že si o ně rodička případně řekne sama - tak jestli teda můžou s klidem nabízet. 🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@endorfinka já i ho psala sama, mám ho zkonzultovaný i v porodnici. Ta část s mediky je tam spíš jen pro jistotu, tam kde budu asi rodit, prý snad ani nechodí.

26. dub 2017

Ahoj, já jsem o porodním plánu vůec nevedela pred prvnim porodem, ale kdybych ho psala, byl by podobny tomu tvemu. Nastesti jsem ve Vidni vybrala porodnici, kde je tohle naprostou samozřejmosti a jsem za to opravdu vdecna, druhe dite bych taky chtela rodit tam. Ani me nenapadlo, ze to jde jinak, dokud jsem necetla hororove pribehy maminek co rodily v CR:( Nerikam, ze kazda porodnici ve Vidni je takova co ta moje, ale opravdu tam ten porod probiha mnohem prirozeneji a intimneji, bez zbytecnych zasahu...

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@olsett ta situace v ČR je v mnoha ohledech strašně smutná - to normální a přirozené je zde chápáno jako výmysly alternativních matek... vybrat porodnici (alespoň v mojem kraji) je dost náročné. Třeba fakt nechápu, proč je takovým problémem opravdový bonding, když ve světě to normálně funguje...

26. dub 2017

Můžu se zeptat ohledně té polohy během monitorování miminka? Víš o tom něco víc? Já si vzpomínám, že poslední cca hodina byla pro mě naprosté utrpení. Neustále připojená na monitor a musela jsem ležet (už nevím, jestli na boku nebo na zádech). Vím, že když jsem seděla v křesle, tak to bylo pro mě lepší, snesitelnější. Ale PA i doktorka mi tehdy řekly, že je lepší, když budu ležet, protože tím, že malý je strašně nízko sestoupený, tak mu jakoby sedím na hlavě.... Myslíš, že "kecaly" nebo proč mě nutily ležet? Já pokyny lékařů respektuju, takže jsem neprotestovala, ale u druhého porodu bych to ráda měla jinak...🙂

26. dub 2017

@apacheee Muzu se zeptat jestli jsi neuvazovala tim smerem, ze vlastne branis studentum v cerpani zkusenosti do budouciho povolani?

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@ilonne určitě to tak nevnímám, jen je pro mě přednější můj pocit než to, aby se na mě zacvičovali doktoři. Spoustě lidem to vůbec nevadí, takže se to určitě mají kde naučit - nevidím důvod, proč bych se měla přemáhat. Jinak v komentu výše jsem psala, že tam, kde budu rodit, snad ani studenti nechodí. Aspoň tak mi to tenkrát bylo řečeno. Je mi jasné, že se najdou lidé, kteří to takhle vnímají, ale je to moje plné právo, kterého rozhodně chci využít

26. dub 2017

Ještě k těm studentům, to je taky moje noční můra...😀 O to větší, že jsem učila před 1.MD na 2.stupni ZŠ a někteří žáci šli (holky i kluci) na zdravku. No, u jiného doktora bych to možná zvládla. Ale aby se kluk, kterého jsem měla nechat propadnout a měla jsem s ním problémy, díval do mého rozkroku během porodu a po něm, to by mi hoooodně vadilo. 🙂 Zajímalo by mě, jestli nechávají i kluky chodit na gynekologicko-porodnické oddělení. Ale není to jen o klucích, asi by mi vadily i bývalé žákyně.

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@lucisuska Luci, tohle ti nejsem schopna nějak erudovaně zodpovědět - vím, že někde jim to nevadí, někde ano, ale jak to je "doopravdy! bohužel nevím. Nicméně u mě s tím monitoringem problém nebyl. Ale teď mají občas problém miminko zachytit, mám ho tam nějak divně stočené🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@lucisuska mně je jedno, zda je to kluk nebo holka, je mi jedno, zda ho znám nebo ne, ale úplně ti rozumím. Chci tam mít co nejmenší publikum, prostě t tak cítím a myslím, že to není nic, zač bbych se měla omlouvat, i když to je tak mnohdy okolím předkládáno. Je to možnost každého člověka, takže nevidím důvod, proč toho nevyužít, když vím, že mi to vadí

26. dub 2017

@apacheee No, já právě vím, že i jiná kamarádka musela ke konci té 1.doby porodní ležet na lůžku a bylo to pro ni strašné. Prosila je, aby mohla chodit, ale bylo jí řečeno, že ne... Možná je to vyžadují jen u nás v kroměřížské nemocnici. Zkusím se potom na to zeptat. 🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@lucisuska četla jsem to tu hodněkrát, třeba odpoví někdo, kdo o tom ví více

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@ilonne já osobně mám ještě jednu takovou otázku, která mi vrtá hlavou - jsou porodnice, kde jim vadí i přítomnost partnera. Pak jsou porodnice, kde můžeš mít sebou jen 1 osobu, takže už si nemůžeš vzít třeba dulu a partnera, protože jim vadí hodně osob na sále. Ale 6 mediků, kteří ti koukají mezi nohy, pak najednou vůbec nevadí. To mi přijde hodě zvláštní.

26. dub 2017

Přeji ti, aby tvůj plán/přání dodrželi. Porodnice, která ty ho mohla dodržet je snad jen Krnov, možná Vyškov.

26. dub 2017

@lucisuska ve Vidni meli bezdrátový monitor takže miminko celou dobu hlidali ale mohla jsem chodit a hýbat se
@apacheee

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@lasicek co ti přijde problematické? Minule jsem měla skoro stejný, rodila jsem v Ústí nad Orlicí a dodrželi opravdu vše a bez problémů. Navíc s úsměvem na tváři🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@olsett to je super vynález. Jak říkám, já rodila to KP, takže pro mnoho porodnic neskutečný strašák a stejně byli fakt ve všem vstřícní, ten monitoring dělali rozumně, občas mě PA poslechla jen tím "kukátkem"

26. dub 2017

@apacheee Me nepřijde problematiké na porodnim planu od rodicky nic. Spis mívají problem v porodnicich.

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@lasicek no, uvidíme, jak to dopadne. Jsem milý člověk, domluvím se téměř s každým, tak budu doufat, že nenarazím na někoho, kdo si chce dokazovat, že on nebo ona je všemocný/á. Mám pusu a snad všechno zvládnu případně i vykomunikovat. Jsou věci, ve kterých jsem třeba ochotna ustoupit a věci, ze kterých prostě neuhnu. Povedlo se jednou, tak věřím, že podruhé s tím také problém nebude. Uvidíme, jak to vlastně celé dopadne a kde budu nakonec rodit🙂

26. dub 2017

Moc hezky napsané! Je až smutné, že věci, které jsou vlastně nejpřirozenější na světě, si člověk musí přát jako nadstandard.
Oba porody mám za sebou pomocí sekce, protože to tak prostě mělo být, ale pokud bych rodila spontáně, taky bych právě kvůli intimitě zvažovala i domácí porod.
Naprosto chápu i tvůj bod o nepřítomnosti studentů, jistě existuje spousta rodiček, které jim přítomnost rády umožní, tak proč nevyužít možnosti soukromí 😉
Držím palce, aby všechno proběhlo v pořádku a porod byl v rámci možností podle tvých přání 💕

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@zuzana.79 děkuji mockrát. Ono hlavně pokud půjde vše podle plánu (a jako uprvního porodu) , tak by u mě ani neměli co vidět - dr. nic nedělali, jen jednou za delší dobu udělali vnitřní vyšetření, jak postupuje otevírání, nedávali žádné léky nic. Mohli by pozorovat jn to, jak se cákám ve vaně a zvládám kontrakce a to by jim asi nic moc profesního nedalo. Nechci se u porodu cítit jak cvičená opička v ZOO, na kterou se chodí lidé dívat. Navíc už jsem i mockrát četla o nevhodném chování studentů u porodu, nebo jak si ženu v kontrakcích postupně běhěm 5 minut vyšetřilo 6 lidí. To bych asi fakt nebyla schopná dát:(

26. dub 2017

Někdy tam nemusí být ani medici a i tak má člověk u porodu pomalu půl nemocnice. Rodila jsem dvojčata, pro nemocnici to byl přirozený porod dvojčat cca po roce (jinak bývají císaře), takže když jsem pak v jednu chvíli otevřela oči po tlačení, nestačila jsem se divit, jaký dav mám u nohou 😲 Ale je fakt, že tam bylo hodně personálu už z titulu porodu dvojčat, všichni tam musí být po dvou (2 gynekologové, 2 PA, 2 dětské sestry, pediatr snad jen jeden...). A ano, na jednu stranu jsem se cítila jako atrakce a cvičená opička, ale brala jsem, že je to věc, která se (minimálně v "mé" porodnici) tak často nevidí.

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@herminka já třeba rodila KP, které se taky moc často nevidí a přesto z toho nebyla dělaná senzace. Beru, že to asi u dvojčátek být musí, a máš můj obdiv, že jsi rodila normálně - steně tak má tvoje porodnice můj obdiv za to, že tě hned nehnali na císaře. Ale očekává se u mě klidný porod, bez jakýchkoliv abnormalit, tak věřím, že nebude problém splnit mi přání ohledně počtu účastníků. Minule tam byla moje dr. pak starší doktor, porodní asistentka, která se mi věnovala celou dobu a na úplný závěr přišla paní dr. z dětského, která koukala opravdu z povzdálí z chodbičky a přišla jen na minutku zkontrolovat vylezlé miminko. Takto mi to poměrně vyhovovalo a to jsem rodila "hrozné KP" jak se o tom vyjádřili v jiné porodnici

26. dub 2017

@lucisuska popravde si myslim, ze te odbyly, protoze v leze se o tebe nemusely starat... ja byla pri monitorovani na vsech ctyrech a PA mi sondy pridrzovala, byla to pro ni prace... Kazdy vi, ze pro postupujici porod je nejlepsi vertikalni poloha, takze to s tim sezenim na hlave mi prijde jako uplny nesmysl🙄

Jinak, Veru, pekne to mas... Pobavilo me, jak ti tu kdosi psal, ze chudaci doktori, kdyz se takovych sejde vic -- pritom by to pro ne mela byt spis vyhoda, vzdyt chces, aby si te co nejmin vsimali a vecem nechali volny prubeh😃 A ty mediky chapu, je to mozna sobecke, ale taky bych nechtela. Myslim, ze je porad naprosta vetsina zen, ktere je jedno, jak rodi, takze "materialu" k zaucovani je spousta😃
Preju, at to klapne podle tvych predstav!

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@dora13 děkuju moc Zuzi, já jsem docela překvapená, kolik lidí to, že nechci mediky, vnímá jako špatné. Doufám, že bude porod podle mých představ - jsem namlsaná tím prvním, který byl v mnoha ohledech dokonalý. Tak moc věřím, že druhý bude minimálně také takový - je to naposledy a ráda bych měla na oba porody krásné vzpomínky!

26. dub 2017

Veru, moc krásně sepsaný porodní plán, jeden s nejhezčích co jsem zatím viděla... líbí se mi způsob jakým je to napsáno, žádné rozkazy, příkazy, ale slušné vyjádření Tvých přání a představ... 🙂 s těmi mediky souhlasím, také je jednou, až se toho zázraku dočkám je u takové intimní záležitosti chtít nebudu... většinou mi studenti nikdy při ničem nevadili, sama jsem zdravotní sestra, tak vím jak to chodí, ale jsem stydlivá a prostě nebudu nikomu ukazovat svoje nejintimnější partie 😉 😀 doufám že nevadí, že jsem si ho pro inspiraci do budoucna uložila 😉 a Tobě popřeju krásný, klidný a pohodový porod, aspoň takový jako ten první a hlavně zdravé miminko 😉 ❤ 👶 sama jsem zvědavá kdo na vás s mužem nakonec vykoukne 😉 🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@beruska1889 děkuju moc, ty jsi prostě zlatíčko🙂 ❤

26. dub 2017

@lucisuska já u monitoringu chodila kolem postele, tak daleko kam dosáhla šňůra. řekla jsem že za žádnou cenu ležet nebudu, to prostě nešlo. Pásy jsem si přidržovala rukou nebo i je držela PA..já prostála celý porod, až na tlačení si lehla, tedy sedolehla...

26. dub 2017

@apacheee však ty taky... 😉 🍀 🍀 🍀

26. dub 2017

@apacheee měla jsem při druhém porodu až na pár detailů(např.pohlaví jsme věděli 🙂 )uplně stejný PP.S ničím paní doktorka neměla problém a vše mě bylo splněno.U porodu jsem měla manžela a dulu.Měla jsem krásný druhý porod,na který často vzpomínám🙂 Rodila jsem před skoro 5měsící v Jablonci nad Nisou🙂 Držim palečky,ať máš též plně respektující lidi u porodu 🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@lera1 Jablonec je zrovna ve zvažování porodnice - tak jsi mě docela potěšila, že to tam tak heky šlo. Můžu se zeptat, zda musela dula vyjednávat nebo to bylo naprosto v pohodě? A co na šestinedělí? Chtěli před a po kojení vážit miminko? Jak to tam mají s nadstandarty - mohlo by tam pobývat i starší dítě? Promiň za zahlcení, ale ono je občas těžké potkat rodičku s podobnými názory a možnou porodnicí🙂

26. dub 2017

Jak já ti rozumím s těmi mediky. Až moc dobře si pamatuju u prvního porodu jak mi bylo když se při komplikacích ke mě začaly slejzat doktoři snad z celý nemocnice, hrabat se ve mě a řešily co teda jako semnou. Ani beru že to bylo potřeba ale i v tom stavu v jakym sem byla mi z těch lidí bylo hrozně. Nezbývá než ti popřát aby vše proběhlo hladce a dle tvých představ.

26. dub 2017

@lucisuska k porodu se většina studentů zdrávky nedostanou mají praxi na jiných odděleních, nanejvýš jsou na oddělení, k porodu by se Tě samozřejmě zeptali jeslti Ti to nevadí ani když to nemáš nikde napsáno, takhle jsem to měla já když mě připravovali na císař a vzhledem k tomu,že chodí na praxi až ve třetím ročníku nejsou to už úplná pubertální ucha a za mě já je tam mít chtěla

26. dub 2017

👍🏽 pěkně napsané, nic striktně určené, vše formou přání, super.
A přijde mi "vtipné", že i teď musí mít ženský do porodnic plány, byť většina těch přání by měla být samozřejmostí a že jsem měla prakticky tohle všechno už před dvaceti lety v malé porodnici, aniž bych nad tím musela vůbec uvažovat nebo si to dokonce sepisovat.
Asi výhoda rychlých porodů, (porodila jsem ve stoje) 😊 Jen tedy personálu jsem tam měla hodně, ale to proto, že jsem byla "protekční", oba rodiče tam tenkrát pracovali, takže se stavil přimář dětského, přimář porodnice atd. a můj táta stál ve dveřích a dodnes tvrdí, že se na něj malá usmála 😉
Tak držím palce a už jsem zvědavá na miminko a jeho jméno 😍

26. dub 2017

Jé ty jsi rodila v UO??? Já také obě děti (jela jsem raději 30km než rodit u nás 😀) a můžu říct, že parádní přístup i bez porodního plánu ... a při příjmu se ptali na ty studenty medicíny mimo jiné 🙂 Kdo Tě rodil? 😉

26. dub 2017

Ahoj.Takový porodní plán jsem měla stejně sepsaný v červnu 2015 do porodnice v Krnově. Pěkně ho i okoukala předem skvělá staniční sestra a jediný bod, který nejsou schopni splnit v případě císářského řezu je, že když předem nemáš epidurál a pak ti třeba akutně opravdu z vážného důvodu je třeba udělat císářský řez, jdeš ihned pod narkozu. Už není čas na napichnutí epiduralu. Bohužel. Dítko je samozřejmě hned po porodu v péči tatínka(tj i tatínku svlečte se do půl těla a plesknou mu dítko na holou hruď, takřka povinně, je to důležité a i když tento bod někdo nená v PP, stejně mu řeknou, aby se svlékl) a u všeho je tatínek, tobě přiloží dítě ihned po probuzení z narkozy, takže dítě je bez tebe cca 10-15 min a není třeba jipka, jsou schopni udělat polonadstardard, pokud je to trochu možné. Jste na pokoji po císaři tři a nechávají vás žít jako rodinu. Toto bych řekla, že daleko předčilo jakýkoli porodní plán. Pěju jen chválu. Císaře běně nedělají a konce pánevní rodí také. Přeji krásný porod. Věřím, že ve tvém případě bude vše na jedničku. Jen jsem měla potřebu to trochu doplnit pro ostatní. Martina

26. dub 2017

@apacheee jenom pro jistotu - já jsem to nemyslela špatně, jenom jsem si po přečtení na tu situaci vzpomněla. 😉 Sama jsem měla plán velmi podobný. A zpětně bych to právě změnila tak, že si nepřeji jakékoliv studenty u porodu. Takže tomu přání rozumím.
Celkově myslím, že tam nemáš nic nesplnitelného. A protože všechno je to o lidech, tak až přijde na věc, přeji ať narazíš na ty správné. 😉

26. dub 2017

Nečetla jsem vse,ale spis bych to nazvala porodní prani,shodli jsme se na tom jak s moji PA,tak i s lektorkou hypnoporodu 🙂

26. dub 2017

@lasicek ja jsem rodila ve Znojme,celou dobu tam se mnou byla jen moje PA a přítel. Doktorka me vidět nepotřebovala. Vse probíhalo v klidu,o vsem co bylo třeba mi PA rekla. Porodní prani jsem sepsane mela,ale pouze pro trn případ,ze by tam byl někdo jiny,když by ma PA nemohla byt přítomna. Az po celem porodu,přišla dr.aby me zkontrolovala. A znovu odešla,az po par hodinách si vzali dceru s mym souhlasem,ze ji jen zvazi a jestli chci i premeri. A opět mi ji hned vratili. A i tohohle jsem byla přítomna. Zalezi na koho člověk narazi,jak je porod komplikovány a tak.. 🙂

26. dub 2017

PS kdybych žila v Jičíně, jednoznačně bych uvažovala o Vrchlabí. Jedna z nejlepších porodnic v čr 🙂

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@mujet bohužel už přes 3 roky zavřená, jinak by to pro mě byla jednoznačná volba

26. dub 2017

@apacheee Bohužel jsem si to právě přečetla na netu ☹ Fakt velká ztráta. Já si právě říkala, že jsi přesně tap na Vrchlabí. Velká škoda.

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@mujet bylo mi to moc líto už poprvé. Moc bych chtěla rodit do vody, coz je v našich končinách bohužel úplně nemožné

26. dub 2017

@apacheee Veru a předběžný výběr porodnice?musíš mít alespoň něco na výběr ne?

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@zuzkaa1 zvažuji : Ústí nad Orlicí, Jablonec nad Nisou, Jilemnice, Jičín nebo doma

26. dub 2017

To věřím. Takže nyní se na top 1 drží Krnov. Což by při očekávní prvního potomka nebyl problém. S druhým je to komplikovanější. Nyní plánuji druhé dítko a opět Krnov. Jelikož a bohužel mě čeká plánovaná sekce a nejede přes to vlak, protože mám jizvu na děloze písmene T. Zvažovala jsem možnost staršího 2,5 roku na odd, ale pravda by se nudil, protože tatínek v zápřahu o miminko a já celkem nefunkční dva dny. Pak byla uváha zajistit si penzion, že by tam byla moje mamka s dítkem, aby nás mohlo kdykoli vidět. Nakonec jsem usoudila, že mu bude nejlépe ve svém prostředí se svými věcmi a mamka dostane na benzím, aby s ním mohla dojet, kdyby schtěl každý den. Cca hod tam a zas zpátky do Ostravy. Mim. budu chtít, aby s ním však dojela dvakrát na dobu jakou bude Kubík potřebovat. Pak bych si přála, aby Kubík viděl sourozence hned po porodu. Tj. tentokrát epidural, manžel se mnou a Kubík s mamkou třeba na chobě či na procházce a dojdou. Copak si prosím o tom třeba myslíš ty? Jsi chytrá a tvůj názor mě zajímá. Navíc je to možná i trochu k zamyšlení pro sebe samu. Děkuji M ps. Kubík zvládne 5 dnů bez nás, nicméně je s námi každou noc od narození. On je však dost samostatný typ.Není to malý závisláček.

26. dub 2017
26. dub 2017

@raffaelo jasne, ja mela taky jen PA a na zaver dr. na siti. ALE záleží jakou PA. Vse je o lidech.

26. dub 2017

@apacheee posledni moznost je moje volba, ale jen s PA, úplně sama s manzelem bych si netroufla

26. dub 2017

Chci ti ještě jednou poděkovat za zveřejnění porodního plánu. Já, po prvním vyvolávaném, nepřirozeném porodu (jediné přirozené na něm bylo to, že byl vaginální), jsem se zařekla, že takhle teda ne. Podruhé jsem rodila v malé porodnici, vše konzultovala dopředu s místními PA (chodila jsem ke dvěma z nim na cvičení), vypracovala jsem si porodní plán a z velké části byl právě podle toho tvého, něco jsem si ubrala, něco přidala, to podle vlastních zkušeností a přání. No a druhý porod byl opravdu za odměnu, ve všem mi vyhověli, jak při porodu tak na odd. šestinedělí a musím říct, že nikdo z personálu na mě jako na šílenou alternativní matku nekoukal. Musím říct, že naše porodnice je malá a bonding je tam např. samozřejmostí, ale určitě ne vše, co jsem chtěla (třeba neumývat mimčo, že jsem ho nedala z ruky ani na minutu, nevážili jsme a neměřili jsme hned po porodu atd.). Tak ti přeji krásný zážitek i z druhého porodu a za pár dní zdravé krásné miminko v náručí! (mimochodem taky jsem zvažovala, že budu rodit v UO, jaké máš ty teď alternativy - klidně do SZ)

26. dub 2017

@lisey Jo a zapomněla jsem dodat, že ty jsi mě inspirovala i k tomu, zkusit homeopatickou přípravu k porodu a osvědčilo se mi to maximálně. Doporučuji to dále kamarádkám a všem se "podařil" přirozený a poměrně lehký porod....

26. dub 2017

Tu poslední možnost jsem nějak číst nechtěla ale budiž každého věc ze 😊 pokud ji zvolis troufas si na to sama nebo máš domluvenou nějakou porodní asistentku? Jako kdyby prostě bylo někde dano ze bude každý porod stejný...ale to ti nikdo nezaručí 😯

26. dub 2017

"Hrozný KP" to je taky terminologie 🤐 A teď máš miminko hlavičkou?
Já jsem to brala tak, že na někom přirozený porod dvojčat "natrénovat" nebo prostě vidět musí a ani mi tolik nevadilo být studijním materiálem.

26. dub 2017

Jinak mě překvapilo to Ústí nad Orlicí, z nějakého neznámého důvodu jsem si Tě lokalizovala někam k Ústí nad Labem 😀

26. dub 2017

@lucisuska
@dora13 Holky, já jsem taky musela ležet. Dokonce jen na levém boku, že prý jinak není miminko pořádně slyšet. Jenže já jsem měla v minulosti 2x zlomenou levou klíční kost a na levém boku prostě ležet nemůžu. Natož tři čtvrtě hodiny. Strašně mě to bolí. Stejně mi nedovolili se otočit ☹

26. dub 2017
26. dub 2017

Mela jsem v podstate totozny porodni plan, vcetne toho, ze si nepreju mediky u porodu - souhlasim s tebou, ze porod je tak intimni zalezitost, ze je idealni, pokud se tam jen na nutnou dobu vyskytuje jedna PA a to uplne staci.
Jinak jsem byla dvakrat na revizi po potratech, byla jsem na hysteroskopii (jine zakroky v nemocnici jsem nikdy neabsolvovala) a ve vsech pripadech jsem souhlasila s pritomnosti mediku, s nahlizenim do dokumentace za studijnimi ucely atd., presne proto, ze se musi na nekom natrenovat. Ale u porodu jsem se rozhodla byt sobec a holt jsem to nechala na maminkach, ktere tohle treba neresi a nijak jim lekarsky vedeny porod za pritomnosti nekolika doktoru nevadi a verim, ze takovych je porad dost na to, aby se meli medici na kom zaucit.

26. dub 2017

nechci tu nejak cerit vody a nekoho pobourit. Ptala jsi se,proc je 6mediku pripustnych a vice lidi jako doprovod nee. Myslim,ze je to dano tim,ze ne vsichni by s sebou brali skutecne jen otce miminka a dulu. Pak by jim tam mohli panikarit. Vychazim z uplne jineho odvetvi,ve kterem mam profesni zkusennost-zubariny. Casto se setkavam s tim,ze na psychickou podporu si lide vezmou pul rodinneho klanu (casto u tureckych ci arabskych spoluobcanu)...a pri sebemensim vzdechnuti se pul rodiny zvedne a ohrozuje mne. Taktez jsem resila pripad,kdy po klasicke anestezii bylo pacientovi mdlo (zadna tragedie)...ale diky rodine to velmi eskalovalo a tito se mi spis pletli pod nohy,nez aby mne nechali v klidu zakrocit. Verim ale,ze se pri castejsim zajmu o doprovod otec +dula i ceske nemocnice prizpusobi.
Jak je jiz patrno z vyse uvedeneho i ja byla kdysi medik. Presto,ze jsem dnes vdecna zastupu pacientu,co mne nechali si veci natrenovat (a tady mluvim opet o druhe nejoblibenejsi profesi lekaru,tudiz zadne prilozeni fonendoskopu a hotovo) bych u sveho porodu o studenty nestala. V klidu bych se nechala vysetrit pred i po...ale pri porodu neeeee.
Tvuj plan jsem si cetla tak ze zajmu,o cem to tu holky porad pisete. Sama jsem rodila 2x v Nemecku a vse co pises je rutina. Ani by mne nenapadlo,ze bych nemela bonding,rooming in...mereni a vazeni az po 3h od porodu...atd.
Prvni porod trval 48hod-neotvirala jsem se+ nevhodne narotovany plod. V CR bych mela uz 3x za sebou cisare. Druhy porod velmi rychly,po 2,5hod v porodnici hotovo. PA jsem videla 3x-pri prijmu,po 2h pri kontrole otevirani a pak v zaveru-no,pomalu ani nestihla dobehnout...Doktora uz ani nestihli zavolat 😉 Prisel az par minut po akci. Zhodnotil,ze uz nema co napraci,pogratuloval a zase sel 😝

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@kamimnichov děkuju ti moc za tvůj pohled. Já určitě nebudu bránit medikům v jiných odvětvích, nic proti nim nemám, ale u porodu chci mít opravdu co nejméně lidí. Nestojím dokonce ani o tu dulu, nebo vlastní PA - chci jen svého partnera a v mých ideálních představách nikoho dalšího. Máš pravdu, co je jinde ve světě běžné a považováno za "normální", o to se u nás v některých porodnicích musíš bít. Byla bych jednou strašně ráda, kdyby se tyto věci posunuly a byly normální i u nás.

26. dub 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@mujet odepíšu ti zítra🙂

26. dub 2017

@apacheee napsala jsem Ti do IP,trochu jsem se rozepsala 😀

26. dub 2017

A je vždy možnost nadstandardního pokoje ? U nás to bohužel nevyšlo, takže manžel se mnou na pokoj nemohl, zvažovali jste tedy z toho důvodu amb. porod, ale nakonec jsem zůstala. Za to dohadování mi to nestálo a nakonec i vícelůžák nebyl až tak špatný.

27. dub 2017

@sebestka Tohle ale má být standard, tak jaké pak "pamatování" si přání 😉

27. dub 2017

@klaire22 Když tam mají x porodů najednou, jak si mají pamatovat, že ta chce to a ta ono nebo myslíš, že porodní plán má každá stejný?
Já nikoho neodsuzuji, ale mně osobně takový "plán" přijde zbytečný. Protože jde tohle všechno řešit "za pochodu".Já žádný porodní plán neměla, rodila jsem ve dvou porodnicích a v každé se mně ptali, zda můžou udělat to či ono a řekli, proč to chtějí udělat. Dokonce se mně i ptali (ale to bylo na genetice), jestli mohou přijít medici. A pokud to zdravotní stav dítěte nebo matky neumožní, stejně mají "povolení" si to dělat tak, jak chtějí oni. 🙂 Moje teta, PA, říkala, že ty, co mají porodní plány, potom nejvíc "řvou", ať jim něco píchnou a urychlí to 😀, když jde do tuhého. @apacheee prosím tě, neber teď ty moje slova na sebe. Naopak ti fandím a přeji všechno dobré🙂 To se bavím jen tak všeobecně 🙂

27. dub 2017

@sebestka A to je právě to co myslím 😉 Že to co je napsáno výše v porodním plánu má být prostě naprostý standard v každé porodnici a né, že si to "zase vymyslela nějaká pacoška" 😉 Proto si pak nikdo nemusí "nic pamatovat", ale zkrátka to nechá plynout, tak jak se správně má 😉 Protože rutinní a neempatický přístup valné části porodnic by měl být u dávno v propadlištích porodnictví a ne "běžný" postup 😉

27. dub 2017

@apacheee Děkuju, alespoň vím, že to jde a případně na tom budu trvat. Chtěla bych se jednou z toho prvního porodu "vyléčit", takže ten druhý případný řeším už raději teď, tedy, v rámci toho, co řešit jde. Pokud to bude mít podobný průběh, nenadělám s tím nic. A v jaké poloze jsi nakonec rodila Eliáška? A teď? Díky 😘

30. dub 2017

@lucisuska k té poloze při monitorovaní nám ted bylo na kurzu rečeno, že by žena opravdu měla lezet a co nejmene se hybat- setrvat v poloze bud na boku nebo na zádech. Prý jde o to, že na jednu z tech sond se dává gel a ona se tak stava na hladke kuzi pojizdna a mohlo by to spatne merit 🤔 tak toto mam jako jediné vysvetlení k tomu 😊

5. kvě 2017

@sebestka tak přesně na tokovou PA, jako je tvoje teta - s takovými názory, bych narazit nechtěla ...

13. kvě 2017

@aalleenn to není její názor, to je její zkušenost z praxe, bohužel.😞

14. kvě 2017

Můžu se zeptat, jak bylo myšleno to neurychlování porodu placenty? Já jen, že jsem dnes byla na předporodním kurzu v Ústí a lékařka zmínila, že dávají automaticky oxytocin na porod placenty, což mě trošku znepokojilo...

20. čer 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@luj89 právě to, aby mi ten oxytocin nedávali. Neměli s tím žádný problém 🙂

20. čer 2017

@apacheee tak to je dobře, že s tím nakonec nebyl problém 🙂. A ještě se tě zeptám na vit. K... vím, že dnes už ho ve spoustě porodnic dávají v kapičkách, nevíš, co je standard v Ústí?

20. čer 2017
apacheee
autorAMBASADORKA

@luj89 standart je asi injekce, ale Tobi dostal kapky-bez problému a blbých řeči

20. čer 2017

@apacheee Veru, muzu se prosim zeptat jeste jednou na polohy u obou porodu? Asi jsi to prehlidla. Umoznili Ti vertikalni polohu? Mimo kreslo treba? Dekuju.

16. dub 2018
apacheee
autorAMBASADORKA

@kija Hani promiň. Poprvé určitě problém nebyl, podruhé to byl tak rychlý závěr, že nebyl čas cokoliv řešit. Určitě ale podruhé byla taková méně ochotná směna:(

17. dub 2018

@apacheee Můžu se zeptat, proč jste nechtěla kanylu do ruky? Já o tom přemýšlím, u prvního porodu jsem ji měla, ale teď nějak nevím...

21. lis 2019
apacheee
autorAMBASADORKA

@isabelafuentes určitě, je mi to nepříjemné mít v sobě něco zabodnute pokud to není nutné. Navíc jsem téměř celé porody trávila ve vodě a překáželo by mi to😊

21. lis 2019

Začni psát komentář...

Odešli