hanica83
2736

Slovenské Tatry, aneb za krásou nemusíme jezdit daleko

Krásný den,

dnes jsem si pro Vás v rámci týdne s Ambasadorkami připravila článek o naší zamilované destinaci na dovolenou, která není nijak daleko – slovenských Tatrách.

Tyto kouzelné hory jsme navštívili už třikrát a letos jsme je chtěli poprvé navštívit ve třech, ale osud to rozhodl trošku jinak a navštívíme je nakonec až ve čtyřech🙂

Mám to obrovské štěstí, že s manželem máme asi tak na 95% věcí stejný názor a shodneme se tak v pohodě i na dovolené. Oba se moc rádi klidně proválíme 10dní u moře, ale stejně tak rádi vezmeme batohy a strávíme několik dní chozením po horách. Naše úplně první turistické kroky jsme podnikali v Krkonoších a bylo to v roce 2010.

Hory, nádherná příroda, dechberoucí výhledy, čerstvý vzduch a nakonec i ty děsně bolavé nohy druhý den ráno (které se vždy po snídani nějak zázračně rozchodily 🙂 ) nám učarovaly tak, že u nás už máme prochozené snad všechny hory a tak jsme se vrhly na vyšší level – Tatry. A řeknu Vám, to je taková krása, že se tam chcete vracet pořád a pořád.

K ubytování jsem vždy volila nějaký pěkný hotel přes Slevomat a vždycky jsme byli moc spokojení. Za velmi důležitou pavažuju při výběru ubytování snídani. Bez snídaně nebrat! Teda alespoň za nás 🙂 Jednak miluju ty úžasné hotelové snídaně a jednak se luxusně najíme a můžeme se vydat v klidu na cestu, aniž bychom hned za hodinu zběsile hledali obchod nebo restauraci. Párkrát jsme měli i polopenzi, což je taky fajn – přijít utahanej, osprchovat se a pěkně zasednout k nachystané večeři. Jako jediné mínus u polopenze vnímám akorát malé omezení časem (někdy jsme se vraceli dost pozdě, tak to pak člověk musí zohlednit už při plánování). Jo a při takových výšlapových dovolených docela upřednostňuji ubytování s možností wellness, ač jinak ho zas až tak nevyhledávám. Ale ty namožené nožky naložit večer do vířivky, to je prostě blaho🙂

Máme v nohách několik tůr z Nízkých Tater, Vysokých Tater, Belianských Tater a jednu i ze Slevenského ráje. Dnes bych Vám tu ale ráda přiblížila alespoň pár těch, co nám učarovaly nejvíce.

Nízké Tatry – tady za nás můžu vřele doporučit wellness hotel Bystrá – pěkné a čisté pokoje, super polopenze a krásné wellness.

Druhý nejvyšší vrchol Nízkých tater Chopok jsme kvůli počasí „zdolali“ potupně lanovkou – jeli jsme z Jasné nejprve sedačkovou, pak zubačkou a nakonec ze stanice Priehyba krásnou moderní kabinovou (celkem za dost nekřesťanský peníze 😀)

Nahoře nás obklopily mraky a začala slušná bouřka, takže jsme vyděli prd a málem nás nechtěli ani pustit dolů, ale i tak to byl zážitek a určitě si tam někdy vyšlápnem po svých.

Výšlap, který můžu vřele doporučit je na Štefánikovu chatu pod Ďumbierom. Není to klasická horská tůra, ale výšlap nádherným údolím. Navíc pokud nemusíte davy lidí na „profláklejších“ místech, tady jsme šli v podstatě celodenní tůru úplně sami.

Pravda je, že i když jsme byli v červnu, moc nám nepřálo počasí a bylo buď zataženo, nebo poprchávalo. Překonali jsme převýšení z nějakých 1100m.n.m. na 1740 m.n.m ve kterých se Štefánikova chata pod Ďumbierom nachází a manžel u toho ještě asi z poloviny cesty nesl velký kus dřeva – viz foto 🙂

Chtěli jsme ještě pokračovat na nejvyšší vrchol Ďumbier, který už byl jen 1,5h cesty, ale protože ani poté, co jsme si dali nejvýše čepované pivo na Slovensku a úžasnou gulášovku u krbu v útulné  chatě, se počasí nelepšilo, spíš naopak, vydali jsme se raději na zpáteční cestu.

Vysoké Tatry – tip na ubytování výjimečně bez Slevomatu, ale i tak za slušné peníze: Penzion 2004 ve Staré Lesné.

Musím se přiznat, že co se týká ubytování, jsem docela dost „rozežraná“, takže tenhle penzionek ve mně zpočátku vyvolával rozporuplné pocity. Konečný dojem ale zanechal skvělý! Není to žádný luxus nebo nadstandard, ale pokoje jsou pěkné, čisté a hlavně – paní majitelka je naprosto úžasná (poradila nám kam vyrazit, odhadla na co stačíme a na co už asi ne, vždy se ptala kam jdeme – což je mimochodem jedna z důležitých podmínek pobytu v horách – někdo by měl vždy vědět, kam daný den vyrážíte!), atmosféra skvělá, snídaně skromnější, ale bohatě stačí… Navíc je z penzionu nádherný výhled na Vysoké Tatry!

Pokud míříme do Vysokých Tater, vždy se stavíme na Štrbském plese.

Odtud se můžete vydat spoustou různě náročných cest. Za nás je třeba pěkná nenáročná tůra na Popradské pleso, odkud určitě doporučuju zajít na Symbolický cintorín – člověk si tam uvědomí, že hory jsou krásné, ale vždy je potřeba myslet na to, že umí být velmi nebezpečné.

Další krásná, ale už trošku náročnější tůra je na vodopád Skok.

Nejkrásnější tůra, kterou jsme ve Vysokých Tatrách absolvovali byla na chatu při Zelenom Plese. Cesta je to nenáročná, ale nádherná s krásnými výhledy. Posezení u Zeleného Plesa je pak balzám na duši a musí uchvátit snad každého.

Při tomto výšlapu nám počasí opravdu přálo a tak jsme se rozhodli nevracet se zpět stejnou cestou, ale zkusit udělat okruh a zvládnout u toho náročnější výšlap.

Ze Zeleného Plesa jsme se vydali na Veľkou Svišťovku, Skalnaté Pleso a dolů do Tatranské Lomnice, kde jsme měli zaparkované auto. Při výstupu na Veľkou Svišťovku jsem se na nestabilní úzké kamenné cestičce poprvé opravdu bála, ale pak jsme překonali pár řetězů a na vrcholku si vychutnali ten krásný opojný pocit, že jsme se zase překonali 🙂 Žádní horolezci z nás nebudou, ale i tyhle výhledy (Veľká Svišťovka je v nadmořské výšce 2038m – takže jsme zdolali převýšení cca 1200m) jsou nádherné tak, že se až tají dech.

Vřele doporučuju, ale jen za pěkného počasí a je to opravdu na celý den. Jó a děti bych tam fakt nebrala…(ale na chatu při Zelenom Plese naopak určitě).

Belianské Tatry – tady jsme měli ubytování opět přes Slevomat - Winter & Summer Resort v malebné obci Ždiar.

Vše víc než luxusní - jak pokoje, tak jídlo. Měli jsme polopenzi – snídaně super, ale jednodužší (přece jen jde o malý resort o 32 lůžkách) a večeře servírované – polévka, hlavní jídlo (na výběr den předem) a zákusek! K dispozici je za příplatek i malé soukromé wellness.

V Belianských tatrách není přístupno tolik tras a vrcholů jako ve Vysokých Tatrách, ale rozhodně stojí za to je navštívit. Pohledy na vrcholky jak Belianských, tak Vysokých Tater z hřebenové tůry jsou úchvatné.

Navíc jsou Belianské Tatry tak trochu unikátní - místo žulových štítů se tu tyčí bělostné vápencové skály a zaoblenější hřebeny pokrývají krásně zelené louky – v červenci navíc plné krásných květů.

My jsme zde zvolili celodenní tůru – auto jsme si ráno zavezli na bezplatné parkoviště do Tatranské Kotliny – kde měl náš výšlap dle plánu končit a abychom ušetřili nohám, vrátili se těch pár kilometrů do Ždiaru autobusem. Odtud jsme se vydali Monkovou dolinou, kde je stoupání z počátku nenáročné, ale brzy začne nabírat správné grády.

Při pohledu zpět zjistíte, jak strmě stoupáte nahoru a můžete se pokochat výhledem na Ždiar, hřebeny Spišské Magury a za nimi při dobré viditelnosti i Pieniny.

Výstup do Širokého sedla (1825 m.n.m.) nám dal slušně zabrat (manžel byl úplně durchum durch a musel se nahoře převléct do mé náhradní bundy 😀 ), ale ten výhled který se vám odtud naskytne je prostě úchvatný – přímo před vámi se otevře překrásný pohled na celou východní část Vysokých Tater (nám se všek schovaly v mlze ☹ ), po pravé ruce se pak tyčí impozantní vrcholy Belianských Tater - Ždiarská vidla a Havran.

Poštěstilo se nám vidět i kamzíky a poté jsme po hřebenovce došli do Vyšného Kopského sedla (1934 m.n.m. – nejvyšší bod výšlapu).

Odtud jsme pokračovali k Veľkému Bielemu plesu a přes dolinou Siedmich prameňov, kolem Chaty Plesnivec (jediná horská chata v Belianských Tatrách – dá se zde posilnit nebo přespat)  jsme sešli až do Tatranské Kotliny, kde nás čekalo naše auto.

Trasa nám trvala kolem osmi hodin a má kolem 1100 m převýšení. Pro milovníky horských tůr ale na holej pupek slibuju úžasný zážitek.

Pokud chcete v Belianských Tatrách podniknout něco pohodovějšího, nebo něco vhodného i pro děti, zkuste navštívit Belianskou jeskyni (největší a jedinou zpřístupněnou vysokohorskou krápníkovou jeskyni v Tatrách).

Nebo si zajeďte cca 50km a navštivte nejstarší evropskou přírodní rezervaci – Pieniny. A když už tam budete, určitě si nenechte ujít úžasný zážitek – plavení po Dunajci na pltích (vorech). Pltníci, oděni do krojů a mluvící gorolským nářečím dokreslují úžasnou atmosféru úžasným vyprávěním.

Zpět se můžete vydat pěšky, půjčit si kolo, nebo třeba nasednout do kočáru taženého koňmi. My jsme si neodpustili ani výšlap na nejvyšší a nejzajímavější vrchol Pienin (na polské straně) – Tri Koruny (982 m.n.m)

Co říci na závěr? Oba s manželem milujeme hory a horskou turistiku a budu moc ráda, když si ji oblíbí i naše děti. Na druhou stranu, horolezce z nich mít nepotřebuju, stačí když budou jen tak v pohodě a bezpečně pochodovat s náma 🙂 Tatry jsou úchvatné a dokáží člověka nabít na dlouhou dobu dopředu. Je však důležité myslet na to, že umí být i nebezpečné. Pokud jste dočetli až sem, klobouk dolů!

A určitě vyražte, Tatry stojí za to.

Co Vy a Tatry - byli jste? Chystáte se? Máte rádi hory? A které byste doporučili?

Ráda si přečtu Vaše zážitky a nápady!

Vaše Hanka a #femibion

#dny_s_ambasadorkami

#dovolena_s_ambasadorkami

byli jsme poprve letos v cervnu a zamilovali jsme si to tam ❤️

12. srp 2019

V sedle pod svistovkou mame pochovaneho dedu, takze je to nase kazdorocni “povinnost” vydat se do Tater, tatry milujeme i slovensk raj a Janosikovy diery, taky nadhera😍😍, malou bereme s sebou v Manduce

@bh8
Já jsem "posera", ale snad se s dětma taky odhodlám a nebudu se tak bát.
A děkuju za tip - Janosikovy diery neznáme! 🙂

12. srp 2019

Ach, jels bych hned ty jo... byli jsme 2011 a 2012 a tesim, az budou deti vetsina pojedem zas 🙂

@dzogobela Já manželovi tvrdím, že pojedem příští léto, ale on říká jen haha (mrňous má být v únoru). Tak uvidíme 🙂

Super článek. My jsem na tom s mužem asi stejně, rádi se valime na pláži, ale túry po horách máme taky rádi. Zatím máme v nohách jen ty české hory. Slovensko jsme plánovali, ale přišly děti. Takze časem vyhledam tento článek a nechám se inspirovat☺️

12. srp 2019

Tatry jsou muj sen, dik za ten clanek!

Diky, jedeme tam za par dni, takze super tipy na vylet!

@hanica83 my zijem ve Svycarsku, takze mala je na hory zvykla.. taky jsem se bala poprve😀😀

12. srp 2019

@coudy2014 Děkuju moc, to mě těší, že mělo smysl to psát 🙂 Určitě vyražte, je to nádhera, co jde jen těžko zachytit na fotky...
@coudy2014

@makynaeliska Není za co! 🙂

@ekulka To mám radost!

Já nikdy nebyla na Slovensku. A mooc bych chtěla. Dekuju za inspirativní článek i za tipy na ubytko. Na Slevomatu jsem už kolikrát koukala na hotely a nebyla jsem si jistá jestli zahraniční hotely přes tento portál budou ok. A co Tatry a malé děti? Myslíte že jsou vhodné pro prvky 4 roky nebo raději ještě počkat?

Nádherný článek hned bych se někam vydala, ale teď musíme dávat penízky do caru, snad se nakonec dočkáme miminka a pak jednou třeba vyrazíme i s ním.

12. srp 2019

@babunka1 My tam s dětma nebyli, ale chci vyrazit příští léto - malej bude mít 3,5 a prďola v bříšku by měl mít půl roku 😉 Najdu si nějaké nenáročné tůry i pro kočárek a je to 🙂 Takový je teda plán, tak uvidíme 😀

@dendinka Moc děkuju! Věřím, že vyrazíte ve třech co nejdříve 😘

Byli jsme na Slovensku dvakrát. Poprvé ve Vysokých Tatrách, Štrbské pleso a člunkovanie na jezeře, Jamské pleso, Batizovské pleso. Ubytování jsme byli v penzionu Jesenský, mohu jen doporučit. Letos jsme byli v Nízkých Tatrách,lanovka že Srdiečka na parkovišti ( lanovka je dražší,ale zase se může jet na obě strany a bez limitu, je jen třeba hlídat poslední odjezdy lanovky 😉). Primárně jsme byli ubytovaní v Nitrianském Rudnu - Strážovské vrchy,Rokoš, naučný chodník Fraňo Madvy...odskočili jsme si do Trenčianských Teplic a do Domönovské jeskyně svobody - nádhera, příští rok vyrážíme na Slovensko zase.😊 Děkuji za tip na Belianské Tatry a jeskyni - určitě navštívíme.😊

12. srp 2019

Vysoké Tatry milujem, muž má slovenské kořeny, tak tam bydlíváme u rodiny půl hodiny od Tater. Minulých 5 let jsme tam byli bez dětí, děláme teda velké túry třeba na 10 - 12 hodin. Letos jsme vzali holky poprvé (7 a 9 let) a vyrazili jsme na Zbojnickou chatu a Predné Solisko a byly nadšené 🙂

@babunka1 v Tatrách je spousta tras i pro menší děti. Oni teď hodně rozšiřují, na Hrebienku je medvědí stezka, výstava modelů tatranských chat, je to dělané tak, abys tam s dětma došla, nebo vyjela lanovkou, utratila tam hodně peněz a vrátila se dolů 😀

Za nás hory jedině pod stanem a s krosnou na zádech 🙂
Tatry miluju, je to srdcová záležitost 😍

12. srp 2019

@hanica83 super článek! Byla jsem v Tatrách naposledy s rodiči, ještě před revolucí 🙈. Každopádně mi to připomnělo jeden zážitek z Lomnického štítu 😀. No je to už tak dávno, jsem ostuda. Ale chystám se tam s rodinou, takže moc za něj děkuji 🙂

@betelgeuzz Super, moc díky za tip!

Tatry milujeme, ta priroda, ty vyhledy. Nase hory jsou take krasne, ale Tatry jsou nej. Ted uvazujeme ze pojedeme v zari se synem, v te dobe 4 mesice, na par dni na nejake mene narocne trasy. A diky clanku asi neodolam a vazne pojedeme.

12. srp 2019

Když jsme jeli na naší slovenskou dovolenou, začalo to tim, že se nám rozbilo auto. Den jsme tedy strávili u tety v Nitranskem Pravne, vyřídil náhradní auto a chtěli vyrazit do vysokých Tater a následně do Slovenského ráje. Jenže v ttaraxh napadl na začátku září sníh. Tak jsme jeli do Ráje a nakonec pak na jeden menší výlet do Tater. Až kluci vyrostou trochu, tak určitě máme opět v plánu Ráj i Tatry.

Vysoké Tatry jsou naše srdcovka, s detma jezdíme od miminek, nosili jsme je na túry na zádech, teď už šlapou sami a miluji to tam stejně jako my. Každoročně tam travime Silvestr a Nový rok, lyzovacka je tam stejně skvělá jako letní túry...

Vysoké Tatry s manželem milujeme! Jezdíme každý rok minimálně jednou na pár dní. Doporučuju Grandhotel Praha v Tatranské Lomnici. Ubytování nádherné, jídlo skvělé a úžasný wellness. V Tatrách jsme byli na první společné dovolené, zasnoubili se tam a byli i na líbánkách ❤️❤️

12. srp 2019

@billythekid A nebojíte se medvědů?? My sme v Beliankách potkali vysoko v horách medvědí 💩 a pak va zprávách večer říkali, že byl medvěd přímo v Tatranské Kotlině, kde sme parkovali 🙈 Já se jich teda bojím děsně.

@vevusenka To mě těší, pak dej vědět 🙂

@zebruska No , někdy když se daří, tak se daří 🙈

12. srp 2019

@ajronka Děkuju moc. Ani nevíš, jak potěší, že má fakt smysl se s tím psát 🙂

@barbv 😍❤
Díky za tip!

12. srp 2019

@hanica83 Tak teď jsme asi 4 roky kvůli malým dětem v Tatrách nebyli, tak netuším, jak momentálně vypadá situace s medvědy, ale my chodíme do Vysokých Tater. Tam předpokládám medvěd nebude 🙈 Doufám! 😃
Jsi mi tímto článkem úplně připomněla ty naše túry 😍

@hanica83 rozhodně. Naštěstí to rozbití vydrželo až k příbuzným 😀 takže ve zlém bylo i dobré 🙂

12. srp 2019

@billythekid my jsme potkali medvěda loni v Tatranské Lomnici. Naštěstí z auta.

@betelgeuzz to mi ani neříkej 😀 Ale to víš, než se tam dostanu, tak třeba emigrují 😀

Ja v nejakem jinem blogu cetla, ze je v Tatrach vsude moc turistu 🙊... ? Je to tak ? Ptz to treba moc nemusim...

12. srp 2019

@veronicka89 Hele třeba v těch Belianských ani noha.

@betelgeuzz 🙆‍♀️🙈 A chlap se mi směje že plašim!

@hanica83 tak to super ze se muze clovek kochat prirodou 👍😉

Nádhera, díky za inspiraci

@hanica83 medvědi jsou prostě součást Vysokých Tater. Člověk musí vědět, jak se chovat, medvěd nenapadá lidi pro zábavu. A potkat medvěda je spíš vzácnost. Muž je teď v Rumunsku, nedostali se tam na jeden hrad, protože je tam zákaz vstupu kvůli medvědům. Se tam producírují i kolem kempů.

@veronicka89 muž šel minulý týden Rysy a říkal, že lidí milión. Hlavně ta trasa k chatě morskie oko, 5 stawow morskich....to se prý nešlo hnout. A kupa lidí prý šla i na Orlí perć

12. srp 2019

Tatry mám moc ráda, člověk si vyčistit v přírodě hlavu. My byli ubytováni v hotelu Hubert v gerlachove, pro děti super, my byli ještě teda bez syna, odtud túry po okolí- Štrbské pleso, hriebenok, Sliezsky dom a nejvíc ze jsme vylezli na Téryho chatu.

@billythekid Já myslím, že zrovna ty Rysy patří k nejfrekventovanějším místům vůbec.
@veronicka89

12. srp 2019

@hanica83 jo, to si myslím taky. Kolem chaty Morskie oko se nejde hnout snad nikdy. 🙂

Jeste jsem primo v Tatrach nebyla, ale az kluci povyrostou, tak bych se tam rada podivala.

Díky za článek 😍 úplně mě pohltila nostalgie 🥰 Vysoké Tatry jsou moje láska a manželova též 😍 tam nahoře v oblacích 🏔 jsem byla požádána o ruku ❤️

12. srp 2019

My byli 3 roky zpet presne ve Zdiaru ubytovani a odrud jsme vyrazili na chatu Plestivec a odsud na Bile pleso a odsud na Zelene pleso..nadhera..sice do kopce jsem nadavala, co jsem to vymyslela za vylet, ale pak ty vyhledy...krasa!

Hani, máš to teda krásně zdokumentované 👏 my teda byli v Tatrách i s Maximekm, měl tehdy 9 měsíců, takže to bylo úplně parádní, že vydržel několik hodin v nosítku a my mohli dělat mega túry, vyšli jsme s ním až do 2000 m.n.m. k Hincovu plesu a fakt nádhera. Jinak ty méně náročné výšlapy, Zelené pleso, Popradské pleso, jsou taky pecka, pro rodiny myslím super 😉

Super článek🙂

12. srp 2019

V Tatrách jsme minulý rok strávili s dětmi 8 a 5 let 14 dní. Dali jsme všemožné túry a malej zvládnul jít z Popradského plesa až pod vrchol Gerlachovského štítu a pak zpět do Vyšných Hágů.... Ty výhledy... pokud někdy jsem si připadala jako mraveneček, tak právě v Tatrách... 😍

@monny3 Děkuju 😘

@jannca82 Moc děkuju!

12. srp 2019

Super článek, Slovensko je náš tip na dovolenou, ale až za rok. Nemám odvahu s tím naším malým šílencem 🙈🙈

@lenickae 😀

Na Slovensku znám jen termály.
Hory si užíváme v Rakousku, opravdu baby friendly. 😃

13. srp 2019

Na Slovensku znám jen termály, hory si užíváme v Rakousku a fakt super opravdu baby friendly 👍

My s mužem co by manželé jsme v Tatrách ještě nebyli, ale chystáme se 🙂 muž byl sám na Chopoku, ale to jsme se ještě neznali. Jinak na horách milují ty výhledy 🙂

Já mám za muže gorala z Belianských Tater. Manžel potkal medvědici s malými, když dělal v lese. Nahnáno měl. Naštěstí nastartoval pilu a medvědice utekla. Spolu na túře jsme našli jen stopy. Problém s medvědy mají ve Smokovcích a okolí. Stahují se tam na zbytky jídel ke kontejnerům. A k parkování - už je skoro všude zpoplatněné. Na ty místa zadarmo je potřeba vyrazit ráno včas. Doporučuji taky s sebou brát náhradní oblečení pro případ deště a ochlazení. Často jsme potkávali zmoklé zmrzlé turisty, hlavně z Čech.

13. srp 2019

Prave jsme se vratili z Innsbrucku a Salzburgu, ty hory a jezera jsou TOP

Cetla jsem jednim dechem. Miluju Tatry! A doufala jsem, ze se doctu, ze jste absolvovali stejnou trasu jako my a tesila se na vase dojmy. 😁 A jooo! Trasa pres chatu pri Zelenom plese. My ji sli z mista Tatranske Matliare a take pres Velkou Svistovku a zpet na Skalnate pleso (pak uz jsme jeli dolu lanovkou). Narocna, ale krasna trasa. Mrzi me, ze aktualne nemam na Tatry fyzicku a chybi mi to. Ty vyhledy, plesa... Doporucuji trasu po Tatranske magistrale...z Hrebienku, pres Sliezsky dom az na Ostrvu a pak strmy sesup na Popradske pleso. Moc krasna trasa. 🙂 Skoda, ze turismus narusta cim dal vic i v Tatrach. V sezone se tam cloveku ani nechce. Tak turistice zdar a ať vám to slape. 😊

14. srp 2019

Tak já jdu proti proudu. Ve Vysokých Tatrách jsme byli letos a už nikdy. Lidí mraky úplně všude! Třeba kolem Štrbského plesa, když se někdo zastavil, tak musel zastavit štrůdl lidí za ním. Narvaná hřiště, řvoucí děcka, lidi, co nevědí, jak se k přírodě chovat. Takže my Tatrám možná dáme v budoucnu ještě jednu šanci, ale důkladně to zvážíme...

15. srp 2019

Do Tater jsem jezdila každé léto s našima od pěti let....takže ani, znám tam skoro každý šutr:D Už se těším, až tam vezmu mé děti...ubytování vždy Nová Lesná, ideální poloha. Jinak Svištovku dají i děti v pohodě, jen musí mít něco nachozeno.