icon

Asi si to sem potřebuju odložit... Máme ve škole velmi zanedbané dítě. Nemluví, je pozadu se základními návyky, veškeré znalosti a dovedosti dost pokulhávají. Nemá ani potřebnou lékařskou péči, ihned jsme si všimli, že špatně vidí, každotýdenní tlak na matku přinesl ovoce po půl roce! a dítě má konečně aspoň brýle. Víme, že další sourozenec půjde do speciální třídy, ostatní děti neznáme. Rodiče mají celkem 5 dětí. Pokud po matce chceme, aby něco s tím naším školákem dělala, častá výmluva je, že má další děti a nestíhá to. Teď jsme se dověděli, že čekají další přírůstek! Proč? Vím, že nejde někomu odpírat právo na to mít děti, ale opravdu by nešlo dělat výjimky? Trvalé bydliště samozřejmě na úřadě, místní sociálka má nejspíš tolik práce, že se k nim ještě ani nedostali (ano, péči rodiny jsem po měsících snahy komunikace s matkou nahlásila, protože to opravdu nezvládají a potřebují nějakou pomoc). Já jen doufám, že tady ty děti jednou aspoň budou pracovat něčím užitečným, aby se společnosti za tu veškerou péči a snahu odvděčily, protože zrovna dnes zažívám pocit marnosti.

avatar

Co se týče tady těch sociálních případů, je to v této době opravdu mazec. Detí je mi líto a obdivuji každého pedagoga, který se musí s takovými případy setkavat a ještě víc ty, kterým to není jedno a snaží se s takovými dětmi pracovat.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Znám velmi dobře a chápu. Nezbývá než doufat a čas ukáže. 🙏

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Za jakou péči a snahu? Sama píšeš, že sociálka na ně ani nemá čas… Já to čtu, říkám si chudáci děti a pak bum - ony by vlastně být vděčné a něco nám dluží 😳 Jedna z nás je evidentně úplně mimo…

Odpověz
4. bře 2026
avatar

A co otec? Tepes tady matku, ale ona neni samosprasna..proc si nepozves do skoly otce?

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@suzanna123

Za jakou péči a snahu? Sama píšeš, že sociálka na ně ani nemá čas… Já to čtu, říkám si chudáci děti a pak bum - ony by vlastně být vděčné a něco nám dluží 😳 Jedna z nás je evidentně úplně mimo…

@suzanna123 minimalne jedna pani učitelka se snaží školackovi pomoct, minimálně už mu zajistila brýle aby lepe viděl. Ale nedělám si iluze, z těchto dětí casto vyrostou další pobiraci sociálních dávek. Systém pomoci ie totiž špatně nastavený takže pak ani to neni ve výsledku pomoc...

Odpověz
4. bře 2026
avatar

To je tak hrozně smutné. Je mi těch dětí hrozně líto. A nejhorší je, že nic jiného neznají a vymanit se z toho podaří jen naprostému minimu. Takže je to začarovaný kruh a pořád dokola. Ještě jakžtak dokážu pochopit, že se jim nevěnují ohledně nějakého rozvoje, ale ani základní zdravotní péče...

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Holky, ještě dodám, aby to nebylo jen negativní. Znám i rodinu, kde sice nebylo větší množství dětí, ale zato opravdu omezená inteligence, rozhled, praktičnost a tak dále. Asi i nějaké psychiatrické diagnozy, takže i dost nezdravé prostředí. A o z ruky do huby, dávkách, bydlení, nezaměstnanosti a tak dále, ani nemluvím. A jeden z těch sourozenců se neuvěřitelně vypracoval. Dnes VŠ titul, slušná práce, klasická rodina, bydlení, vše. To pak člověk obdivuje a vidí, že to lze.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

@kolibricek36 hele ale myslim si, ze tohle zrovna zkuseby pedagog pozna uz i jen z komunikace s rodici, kdy se rodic snazi, ceka se na vysetreni a tak.... Opravdu je to znat a je to neco jineho, nez pripady, kdy opravdu ta matka ani dite na potrebna vysetreni neobjedna a tak

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

@kolibricek36 to si myslim že je úplně jiny případ. To prostě poznáš dítě z normální rodiny, které ma vývojové problémy a dítě které má treba jen nižší intelekt ale jinak je zdravé ale zanedbané. To jsou kouřem a nepranim smradlavé hadry, dítě chodí neucesane, špinavé, kartáček na zuby ještě nevidělo.. Ja tyhle rodiny potkavam ve vlaku a je to děs.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@pestas

@kolibricek36 hele ale myslim si, ze tohle zrovna zkuseby pedagog pozna uz i jen z komunikace s rodici, kdy se rodic snazi, ceka se na vysetreni a tak.... Opravdu je to znat a je to neco jineho, nez pripady, kdy opravdu ta matka ani dite na potrebna vysetreni neobjedna a tak

@pestas zase, proc jen matka?! Tady se na tu matku kali, ale do prcic, co otec? Jako proc ty ucitelky a skola taky nezapoji otce?

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@pestas zase, proc jen matka?! Tady se na tu matku kali, ale do prcic, co otec? Jako proc ty ucitelky a skola taky nezapoji otce?

@janedv ja se 9bavam ze otcove techto rodin jsou obvykle střídavě v base (pak ma vychazku nebo ho propusti tak mamku zas zbouchne) a stridave na čorce nebo nekde v putyce. Tyhle matky se asoin trichu staraj, otcove vetsinou vůbec...

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@pestas zase, proc jen matka?! Tady se na tu matku kali, ale do prcic, co otec? Jako proc ty ucitelky a skola taky nezapoji otce?

@janedv ja jen o matce nikde nemluvim, ja pisu rodic.... A ano souhlas, vzdx je treba zapojit rodice, ale mam tu zkusenost, ze casto otec nema zajem, nema cas, protoze treba brigady a nebo casto v takvych rodinach otec vysedava v hospodach a zenska snaz se

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@pestas zase, proc jen matka?! Tady se na tu matku kali, ale do prcic, co otec? Jako proc ty ucitelky a skola taky nezapoji otce?

@janedv ke vsemu tedy ani v beznych funcknich rodinach moc tatinku treba doktory s detmi neresi a neobiha, ale casteji to zarizuji matky

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

@suzanna123 Kolem těch dětí lítá obrovské množství lidí. Učitelka, asistentka, já, pracovníci speciálně pedagogického centra, logopedka - to jsou ti, se kterými jsem v kontaktu já a ti všichni dělají svou práci v tomto případě nadstandard. Už jen to, že se vzájemně neustále domlouváme, protože nechat to na rodičích nejde, ti nám informace nepředají. Jen zařídit mu asistentku dalo spoustu práce, protože matka s ním neměla potřebu nikam jít, nepotřebovala nic řešit. Kolik lidí se věnuje těm dalším dětem nevím, ti u nás (zatím) nejsou. Až na ně dojde řada na sociálce, určitě jim doporučí nějakou pomáhající organizaci.
@janedv Aspoň chodí do práce! Takže nežijí pouze z dávek, to je pozitivum. Matka je doma, proto jednáme s matkou.
@kolibricek36 Ale já mám docela přehled, co se doma děje. Věř, že je vidět, kde se doma dětem věnují a kde ne. Pokud má dítě v pořádku intelekt a přesto je na tom tak bídně... Už před 2 lety jsme ho tu měli poprvé a doporučili jsme konkrétní specializované vyšetření. Komunikovali jsme s dalšími institucemi (nechci být konkrétní) a tam jim něco doporučovali. Navíc z matky tahám konkrétní termíny a pak zjistím, že mi lhala, žádný takový termín jim nikdo nedal. Tak termín domluvím já, volám jí, hlídám ji, aby tam na daný den šli...

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@pestas

@janedv ja jen o matce nikde nemluvim, ja pisu rodic.... A ano souhlas, vzdx je treba zapojit rodice, ale mam tu zkusenost, ze casto otec nema zajem, nema cas, protoze treba brigady a nebo casto v takvych rodinach otec vysedava v hospodach a zenska snaz se

@pestas pises "matka ho ani k dr neobjedna"

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@pestas

@kolibricek36 hele ale myslim si, ze tohle zrovna zkuseby pedagog pozna uz i jen z komunikace s rodici, kdy se rodic snazi, ceka se na vysetreni a tak.... Opravdu je to znat a je to neco jineho, nez pripady, kdy opravdu ta matka ani dite na potrebna vysetreni neobjedna a tak

@pestas co vím, tak na vyšetření si musíš vše zařídit sama. Dr dětská ti max napíše žádanku, vše ostatní si musíš obtelefonovat a zařídit sama. Ti kdo v tom nejsou zbehli musi někdo pomoci.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@suzanna123 Kolem těch dětí lítá obrovské množství lidí. Učitelka, asistentka, já, pracovníci speciálně pedagogického centra, logopedka - to jsou ti, se kterými jsem v kontaktu já a ti všichni dělají svou práci v tomto případě nadstandard. Už jen to, že se vzájemně neustále domlouváme, protože nechat to na rodičích nejde, ti nám informace nepředají. Jen zařídit mu asistentku dalo spoustu práce, protože matka s ním neměla potřebu nikam jít, nepotřebovala nic řešit. Kolik lidí se věnuje těm dalším dětem nevím, ti u nás (zatím) nejsou. Až na ně dojde řada na sociálce, určitě jim doporučí nějakou pomáhající organizaci.
@janedv Aspoň chodí do práce! Takže nežijí pouze z dávek, to je pozitivum. Matka je doma, proto jednáme s matkou.
@kolibricek36 Ale já mám docela přehled, co se doma děje. Věř, že je vidět, kde se doma dětem věnují a kde ne. Pokud má dítě v pořádku intelekt a přesto je na tom tak bídně... Už před 2 lety jsme ho tu měli poprvé a doporučili jsme konkrétní specializované vyšetření. Komunikovali jsme s dalšími institucemi (nechci být konkrétní) a tam jim něco doporučovali. Navíc z matky tahám konkrétní termíny a pak zjistím, že mi lhala, žádný takový termín jim nikdo nedal. Tak termín domluvím já, volám jí, hlídám ji, aby tam na daný den šli...

@zuzkasim tak ze sebe můžete mít dobrý pocit, že aspoň trochu tomu dítěti pomáháte. Nicméně vykládat, že dítě se startem do života na h. má být vděčné, je poněkud chucpe 😕

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@suzanna123 Kolem těch dětí lítá obrovské množství lidí. Učitelka, asistentka, já, pracovníci speciálně pedagogického centra, logopedka - to jsou ti, se kterými jsem v kontaktu já a ti všichni dělají svou práci v tomto případě nadstandard. Už jen to, že se vzájemně neustále domlouváme, protože nechat to na rodičích nejde, ti nám informace nepředají. Jen zařídit mu asistentku dalo spoustu práce, protože matka s ním neměla potřebu nikam jít, nepotřebovala nic řešit. Kolik lidí se věnuje těm dalším dětem nevím, ti u nás (zatím) nejsou. Až na ně dojde řada na sociálce, určitě jim doporučí nějakou pomáhající organizaci.
@janedv Aspoň chodí do práce! Takže nežijí pouze z dávek, to je pozitivum. Matka je doma, proto jednáme s matkou.
@kolibricek36 Ale já mám docela přehled, co se doma děje. Věř, že je vidět, kde se doma dětem věnují a kde ne. Pokud má dítě v pořádku intelekt a přesto je na tom tak bídně... Už před 2 lety jsme ho tu měli poprvé a doporučili jsme konkrétní specializované vyšetření. Komunikovali jsme s dalšími institucemi (nechci být konkrétní) a tam jim něco doporučovali. Navíc z matky tahám konkrétní termíny a pak zjistím, že mi lhala, žádný takový termín jim nikdo nedal. Tak termín domluvím já, volám jí, hlídám ji, aby tam na daný den šli...

@zuzkasim otec chodi do prace, tim padem se nemusi starat o deti?! A matka se ma starat o 5 deti, tehotna a ona do skoly chodit muze?! Boha, to je ale odporny sovinismus. Ja to o tobe dlouhodobe vim, ze mas nazory jak ze stredoveku. Ale tohle je vrchol. Otec ma stejnou zodpovednost za deti jako matka. Starat se o 5 deti neni min prace nez chodit do zamestnani. Jestli tyhle sovinisticke splasky tlacis do hlavy i detem "tatinek pracuje, je skvely, uzasny a matka je krava neschopna, co ceka dalsi decko kdyz nezvlada domaci ukoly ani s tim co ma"... Fuj, odporne.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@pestas pises "matka ho ani k dr neobjedna"

@janedv Samozřejmě může se školou jednat i druhý rodič, ale v tomto případě se snažíme vyjít vstříc časovým možnostem (některé další děti jsou po obědě v jiných institucích) a na jednání do školy chodí matka. Může kdykoliv přijít i druhý rodič. Druhý rodič však školu očividně vůbec neřeší, nemá ani přístup do školního systému (přístup nevyužívá, matku jsme aspoň naučili, jak se do systému dostat, taky to chtělo několik schůzek).

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Ale Dr dětská ti max napíše žádanku, vše ostatní si musíš obtelefonovat a zařídit sama. Ti kdo v tom nejsou zbehli musi někdo pomoci.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@suzanna123 Kolem těch dětí lítá obrovské množství lidí. Učitelka, asistentka, já, pracovníci speciálně pedagogického centra, logopedka - to jsou ti, se kterými jsem v kontaktu já a ti všichni dělají svou práci v tomto případě nadstandard. Už jen to, že se vzájemně neustále domlouváme, protože nechat to na rodičích nejde, ti nám informace nepředají. Jen zařídit mu asistentku dalo spoustu práce, protože matka s ním neměla potřebu nikam jít, nepotřebovala nic řešit. Kolik lidí se věnuje těm dalším dětem nevím, ti u nás (zatím) nejsou. Až na ně dojde řada na sociálce, určitě jim doporučí nějakou pomáhající organizaci.
@janedv Aspoň chodí do práce! Takže nežijí pouze z dávek, to je pozitivum. Matka je doma, proto jednáme s matkou.
@kolibricek36 Ale já mám docela přehled, co se doma děje. Věř, že je vidět, kde se doma dětem věnují a kde ne. Pokud má dítě v pořádku intelekt a přesto je na tom tak bídně... Už před 2 lety jsme ho tu měli poprvé a doporučili jsme konkrétní specializované vyšetření. Komunikovali jsme s dalšími institucemi (nechci být konkrétní) a tam jim něco doporučovali. Navíc z matky tahám konkrétní termíny a pak zjistím, že mi lhala, žádný takový termín jim nikdo nedal. Tak termín domluvím já, volám jí, hlídám ji, aby tam na daný den šli...

@zuzkasim no, jo, tak prostě zapoj ospod.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

@pestas co vím, tak na vyšetření si musíš vše zařídit sama. Dr dětská ti max napíše žádanku, vše ostatní si musíš obtelefonovat a zařídit sama. Ti kdo v tom nejsou zbehli musi někdo pomoci.

@janedv ok, ale o neco drive v textu pisu rodic
@kolibricek36 a ja snad tvrdim neco jineho???

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Je strašně fajn, že to řešíte jako škola. Mám v blízké rodině případ, kdy to škola neřešila..... té matce pomáhá kde kdo. Snažili jsme se my jako rodina, snaží se babička dětí, neziskové doprovodné organizace a je to marný, marný, marný. Ta naše matka se teda alespoň nemnoží

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ale Dr dětská ti max napíše žádanku, vše ostatní si musíš obtelefonovat a zařídit sama. Ti kdo v tom nejsou zbehli musi někdo pomoci.

@kolibricek36 ano, to nikdo nepopira, ale bohuzel casto se jim snazi clovek pomoci, poradit a oni na to stejne kaslou, mam takovych pripadu okolo sebe nekolik

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

@kolibricek36 ono je něco jiného, když rodina funguje, komunikuje a když se akorát hloupě vymlouvá. Zkušený člověk pozná rozdíl mezi vašim dítětem a dítětem v příběhu zakladatelky

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@pestas

@janedv ok, ale o neco drive v textu pisu rodic
@kolibricek36 a ja snad tvrdim neco jineho???

@pestas neříkám ze tvrdíš, ale píšu to jako osobní zkušenost. Že prostě vše je na rodičích. I to hledání pomoci a dr.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

@pestas neříkám ze tvrdíš, ale píšu to jako osobní zkušenost. Že prostě vše je na rodičích. I to hledání pomoci a dr.

@kolibricek36 ano, ale tady jde o pripad, kdy ty rodice nefunguji ani prave pres tu pomoc a rady

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

@pestas neříkám ze tvrdíš, ale píšu to jako osobní zkušenost. Že prostě vše je na rodičích. I to hledání pomoci a dr.

@kolibricek36 a neboj, ja mam tez dite s diagnozami a co jsme si nevybehali sami to by nebylo, kor kdyz pediatr porad tvrdil jak je to kluk a ma na vse cas a ze neni treba resit apoustu vysetreni, ale ja vedela, ze to neni jen tim, ze by byl jako kluk pomalejsi, videla jsem odchylky ve vsem a jsem rada, ze jsem si na vysetrenich trvala a o to drive jsme cilene mohli zacit pracovat. A ver, ze kdybych to nevedela sama a nekdo (je jedno zda skolka, skola, pribuzni....) by me upozornil a navedl co si vybehat, tak budh radam naslouchat, ale tyhle rodiny tak nefunguji, kdyz jim clovek radi, maji pocit ze je otravujes. A maji jen plnou pusu vymluv prpc to neudelali jeste

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@pestas

@kolibricek36 a neboj, ja mam tez dite s diagnozami a co jsme si nevybehali sami to by nebylo, kor kdyz pediatr porad tvrdil jak je to kluk a ma na vse cas a ze neni treba resit apoustu vysetreni, ale ja vedela, ze to neni jen tim, ze by byl jako kluk pomalejsi, videla jsem odchylky ve vsem a jsem rada, ze jsem si na vysetrenich trvala a o to drive jsme cilene mohli zacit pracovat. A ver, ze kdybych to nevedela sama a nekdo (je jedno zda skolka, skola, pribuzni....) by me upozornil a navedl co si vybehat, tak budh radam naslouchat, ale tyhle rodiny tak nefunguji, kdyz jim clovek radi, maji pocit ze je otravujes. A maji jen plnou pusu vymluv prpc to neudelali jeste

@pestas no, vidíš. Asi u tohoto případu je to rodičům jedno.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

@zuzkasim no, jo, tak prostě zapoj ospod.

@janedv Myslím, že to jsi docela přehnala. Já vůbec neříkám, že matka nemá dost práce. Já se zlobím, že se rodina těm dětem vůbec nevěnuje. A že si dělají další děti, přestože to dlouhodobě nezvládají... Pokud si pozveme na jednání do školy oba rodiče, kdo bude s těmi dětmi doma? Takhle to aspoň zatím nějak flikujeme. Máme tahat otce z práce, když to matce aspoň trochu vyhovuje po obědě? Vůbec nejde o nějaké domácí úkoly. Všechny podrobnosti uvádět nechci... Jsi docela vedle a zdá se, že nemáš nejmenší představu, jak doopravdy vypadá práce s takovými dětmi. A to se je ještě samozřejmě snažíš zapojit do kolektivu...
@kolibricek36 Snažím se zapojit OSPOD, jen to asi trochu trvá. A vše je opět na dobrovolnosti. My už to známe, rodiče slíbí, odkývou, ale skutek utek.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Nezlob se na me, ale za jakou presne peci a snahu by se deti mely odvdecit?? Sama rikas, ze se k nim socialka 'jeste nedostala' a lekarskou peci maji taky zanedbanou. Je od tebe hezke, ze se matce snazis domluvit, ale uzavirat to tim, ze detem tim vznika 'dluh u spolecnosti', to fakt nechapu. Cim presne se ty dety provinily, ze uz maji uz malinka dluh?!

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@pestas pises "matka ho ani k dr neobjedna"

@janedv a ty si jako myslíš, ze otec děti, kterým jejich rodiče nejsou schopni a ochotni zajistit zakladni potřeby je nějaký vzor ctnosti?? A že poslušně příjde do školy a udělá nějaké nápravné kroky? Tak to určitě 😂A jestli náhodou přijde tak max proto, aby učitelce sprostě vynadal a poslal ji... Asi viš kam😉

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

Nezlob se na me, ale za jakou presne peci a snahu by se deti mely odvdecit?? Sama rikas, ze se k nim socialka 'jeste nedostala' a lekarskou peci maji taky zanedbanou. Je od tebe hezke, ze se matce snazis domluvit, ale uzavirat to tim, ze detem tim vznika 'dluh u spolecnosti', to fakt nechapu. Cim presne se ty dety provinily, ze uz maji uz malinka dluh?!

@ai30 ty děti se neprovinily ničím, jen se blbě narodily rodičům, kteří na ně kašlou, smůla, život není spravedlivý. Ale jak psala zakladatelka, litá kolem nich spousta lidí a dělá mnohem vic, než je jejich povinnost. Tzn. snažíme se těm dětem dát aspoň nějakou šanci na normálním život. A všichni tito lidé jsou placeni z našich daní. Takže ano, mají nám být za co vděční a měly by to jednou společnosti vrátit( i když pochybuju, že se to stane)

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

Nezlob se na me, ale za jakou presne peci a snahu by se deti mely odvdecit?? Sama rikas, ze se k nim socialka 'jeste nedostala' a lekarskou peci maji taky zanedbanou. Je od tebe hezke, ze se matce snazis domluvit, ale uzavirat to tim, ze detem tim vznika 'dluh u spolecnosti', to fakt nechapu. Cim presne se ty dety provinily, ze uz maji uz malinka dluh?!

@ai30 V rodinách, kde spolupracují, pomáháš té rodině. Tady tu péči rodiny částečně suplujeme a ještě navíc opožděně. Kde se spolupracuje, dělají se větší pokroky, vidíš to dítě za 9 let práce a žasneš, kam se posunulo. Nebo ho pak potkáš ještě později a vidíš, kam to dotáhlo, máš opravdovou radost. Tady se dle mého názoru proviňují rodiče, ne ty děti. Nezhodnotí, že když mají jedno náročné dítě za druhým (genetika hraje taky svou roli), když je nad jejich síly o ně pečovat, pořizují si pravidelně další děti a spoléhají asi na to, že se o ně společnost postará. Proto doufám, že to aspoň ty děti jednou společnosti vrátí. Možná to není dobrá myšlenka, možná mě jen to dnešní zjištění dostalo do úzkých a neuvažuju správným směrem.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

@kolibricek36 i na specce, kde jsou všechny děti vývojově úplně jinde, lze velmi dobře poznat, z jakého prostředí pocházejí. To není o mluvení a zapínání knoflíků 🙂

Jinak iluze o zapojení do společnosti si nedělám. Určitě jsou takoví a čest výjimkám, ale obecně myslím, že většina zůstává ve stejné sociální sféře.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Takových dětí je bohužel mnoho..Ospod většinou nic neudělá max chodí na kontroly s tim,že se rodiče snaži, ale nic se nezmění… Ty děti budou pravděpodobně žít podobně a pochybuji,že si kdy uvědomi,že by “ měli” splatit společnosti nějaký dluh,jak tu zmiňuješ…Kež by alespoň jedno dítě žilo normální život 🙏

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@marimanta

@kolibricek36 i na specce, kde jsou všechny děti vývojově úplně jinde, lze velmi dobře poznat, z jakého prostředí pocházejí. To není o mluvení a zapínání knoflíků 🙂

Jinak iluze o zapojení do společnosti si nedělám. Určitě jsou takoví a čest výjimkám, ale obecně myslím, že většina zůstává ve stejné sociální sféře.

@marimanta je mi jasný, ale ono je to vše o rodičích o nikom jiném. Pokud jim to je jedno - nepomůžou ani všichni svatí v nebi.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@ai30 V rodinách, kde spolupracují, pomáháš té rodině. Tady tu péči rodiny částečně suplujeme a ještě navíc opožděně. Kde se spolupracuje, dělají se větší pokroky, vidíš to dítě za 9 let práce a žasneš, kam se posunulo. Nebo ho pak potkáš ještě později a vidíš, kam to dotáhlo, máš opravdovou radost. Tady se dle mého názoru proviňují rodiče, ne ty děti. Nezhodnotí, že když mají jedno náročné dítě za druhým (genetika hraje taky svou roli), když je nad jejich síly o ně pečovat, pořizují si pravidelně další děti a spoléhají asi na to, že se o ně společnost postará. Proto doufám, že to aspoň ty děti jednou společnosti vrátí. Možná to není dobrá myšlenka, možná mě jen to dnešní zjištění dostalo do úzkých a neuvažuju správným směrem.

@zuzkasim Tak to teda určitě není dobrá myšlenka. Ty děti za to nemohou a my jako vyspělá socialni společnost bychom měli umět pomoct a snažit se tyto rozdíly vykompenzovat. Naše školství to bohužel moc neumí a mnohdy ty rozdíly ještě prohlubuje. Sama jsem učitelka a rozhodně by mě nenapadlo, že s někým je víc práce, tak že snad naši snahu vrátí v dospělosti...nějak víc než, někdo jiný....?? Souhlasím s uživatelkou Susanna123

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Ja myslim, ze nektere byste se mely fakt uklidnit. To je presne duvod, proc se tu prispevky mazou. Tahate za slovicka a resite detaily, misto abyste se na to koukaly v kontextu veci. Kolik z vas ma zkusenost s praci s takovymi detmi? Dela na OSPODu, ve skole, ve specialni skole, v poradne, bojuje s tou masinerii, s marnosti, ze se snazite, radite, posilate, a druha strana nic???
Mam v peci lidi, kteri podobnou praci delaji, nejen ucitelky, ale i lidi v socialnich sluzbach u deti, bezdomovcu, narkomanu apod. POlovina je z te marnosti uz vyhorela, museli skoncit, maji psychicke problemy...
Tady se nekdo snazi a za normalni povzdech dostane takovou sodu.
Nemyslim si, ze to "vraceni dluhu spolecnosti" bylo mineno tak, ze ty deti budou denne dekovat, klanet se k zemi a za vsechny sve vydelane penize postavi utulek pro sirotky. Chapu to jako recnickou otazku, jestli aspon trochu ta snaha padne na urodnou pudu.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Preji pevne nervy a chci jen dodat, ze i dalsi clovek pochopil, jak to bylo mysleno.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@zuzkasim otec chodi do prace, tim padem se nemusi starat o deti?! A matka se ma starat o 5 deti, tehotna a ona do skoly chodit muze?! Boha, to je ale odporny sovinismus. Ja to o tobe dlouhodobe vim, ze mas nazory jak ze stredoveku. Ale tohle je vrchol. Otec ma stejnou zodpovednost za deti jako matka. Starat se o 5 deti neni min prace nez chodit do zamestnani. Jestli tyhle sovinisticke splasky tlacis do hlavy i detem "tatinek pracuje, je skvely, uzasny a matka je krava neschopna, co ceka dalsi decko kdyz nezvlada domaci ukoly ani s tim co ma"... Fuj, odporne.

@janedv prehanis, opravdu. Nevim, jakou mas zkusenost s praci s takovymi rodinami. Ale jde primarne o dite, ne o nejakou genderovou vyrovnanost. Otec evidentne skolu neresi. To bylo vyse napsane. Muzes se snazit o rovnopravnost a neprijde ti ve finale nikdo, nebo napnes vsechny sily a spojis se s matkou, kde je aspon zakladni ochota, budes ji opakovane radit, zadat, vysvetlovat, ucit ji pristup do systemu... a treba decku aspon zaridi ty brejle nebo zavola do poradny. Pokud matka nezvlada, at pozada otce, aby do skoly dosel. Skola nemuze resit rozdeleni kompetenci v rodine. Skola proste sezene jednoho rodice a s nim se snazi pracovat.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@kolibricek36

Ja nevim co bys řekla o naší- ledaskym nemluví, opožděně reaguje. Neumí zapnout knoflík na sobě, o tlanickach nemluvím. Ted se konečně naučila zapínat zip. A to ji věnujeme jak můžeme. Oční vyšetření za pull roku- mají plno. Ano chodi mluví, do háje zeleného je za tím práce a práce, nikdo to nevidí co se děje doma.
Chodí od 2,5 let od 4,5 mluví. Chodíme po terapiich i dr.

@kolibricek36 ty srovnavas uplne nesrovnatelne veci, proboha...

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@janedv prehanis, opravdu. Nevim, jakou mas zkusenost s praci s takovymi rodinami. Ale jde primarne o dite, ne o nejakou genderovou vyrovnanost. Otec evidentne skolu neresi. To bylo vyse napsane. Muzes se snazit o rovnopravnost a neprijde ti ve finale nikdo, nebo napnes vsechny sily a spojis se s matkou, kde je aspon zakladni ochota, budes ji opakovane radit, zadat, vysvetlovat, ucit ji pristup do systemu... a treba decku aspon zaridi ty brejle nebo zavola do poradny. Pokud matka nezvlada, at pozada otce, aby do skoly dosel. Skola nemuze resit rozdeleni kompetenci v rodine. Skola proste sezene jednoho rodice a s nim se snazi pracovat.

@jasekd Napsala jsi to přesně👍

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

Ja myslim, ze nektere byste se mely fakt uklidnit. To je presne duvod, proc se tu prispevky mazou. Tahate za slovicka a resite detaily, misto abyste se na to koukaly v kontextu veci. Kolik z vas ma zkusenost s praci s takovymi detmi? Dela na OSPODu, ve skole, ve specialni skole, v poradne, bojuje s tou masinerii, s marnosti, ze se snazite, radite, posilate, a druha strana nic???
Mam v peci lidi, kteri podobnou praci delaji, nejen ucitelky, ale i lidi v socialnich sluzbach u deti, bezdomovcu, narkomanu apod. POlovina je z te marnosti uz vyhorela, museli skoncit, maji psychicke problemy...
Tady se nekdo snazi a za normalni povzdech dostane takovou sodu.
Nemyslim si, ze to "vraceni dluhu spolecnosti" bylo mineno tak, ze ty deti budou denne dekovat, klanet se k zemi a za vsechny sve vydelane penize postavi utulek pro sirotky. Chapu to jako recnickou otazku, jestli aspon trochu ta snaha padne na urodnou pudu.

@jasekd Nevim, kolik lidi mas v peci, ale asi ne dost na to, abys vedela, jak prevazujici ten nazor, ze deti se maji spolecnosti odvdecit za minimalni peci je. A pozor, ne deti, ktere maji privilegovany pristup ke vsemu, vyrustaji v pohode, prebytku a vetrem v zadech. Nene. Vdecne maji byt ty deti, ktere dostanou do zivota nasrano a od mala jsou onalepkovany jako ty, co budou beztak 'neuzitecne'. Jen proto, ze jim nekdo jiny nez jejich rodic vybehal poukazku na logopedii a mely v nem minimalni zastani.
Promin, ale ja asi vubec nechapu, jak toto muze nekoho ze zidle nezvedat, misto toho, abych se omlouvala, ze jsem se neuklidnila.
Dite nemuze za to, komu se narodilo. A neni ani povinno byt 'urodnou pudou' pro minimalni peci, kterou od spolecnosti dostane.
A ano, rikam to proto, ze mam kamarady mezi lidmi pracujicimi v socialnich sluzbach a od nich vim, s jakym stigmatem a bremenem tyto deti vyrustaji a jak s jakym odporem spolecnost nahlizi na realne efektivni programy, jak jim alespon trochu pomoct k tomu, aby byly 'uzitecne'.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

@zuzkasim nečetla jsem všechny komentáře, jelikož u těch , co jsem četla, jsem jen kroutila hlavou.
Ale k těm dalším dětem ti to napíšu asi takhle...moje babička vždy v těchto případech říkala: protože š*kat je zadarmo a prevence už něco stojí.
A pro ostatní: nadělat si hromadu dětí, kašlat na ně a čekat, že to za mě někdo vyřeší, to opravdu není správně.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

Nezlob se na me, ale za jakou presne peci a snahu by se deti mely odvdecit?? Sama rikas, ze se k nim socialka 'jeste nedostala' a lekarskou peci maji taky zanedbanou. Je od tebe hezke, ze se matce snazis domluvit, ale uzavirat to tim, ze detem tim vznika 'dluh u spolecnosti', to fakt nechapu. Cim presne se ty dety provinily, ze uz maji uz malinka dluh?!

@ai30 ja si nemyslim ze to bylo myšleno nejak zle.. Spíš tak, ze doufejme ze i přes spatbou eodinnou situaci z nich vyrostou normální lidé, kteří se normálně zapojí do společnosti. Bohužel jedna pani učitelka tohle nespasi a většinou z tech deti rostou jen další pobiraci sociálních dávek kteří se množí jako kralici... Velice si vážím každého kdo se i pres neprizen osud v dětství z takoveho zivota vymani.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

@jasekd Nevim, kolik lidi mas v peci, ale asi ne dost na to, abys vedela, jak prevazujici ten nazor, ze deti se maji spolecnosti odvdecit za minimalni peci je. A pozor, ne deti, ktere maji privilegovany pristup ke vsemu, vyrustaji v pohode, prebytku a vetrem v zadech. Nene. Vdecne maji byt ty deti, ktere dostanou do zivota nasrano a od mala jsou onalepkovany jako ty, co budou beztak 'neuzitecne'. Jen proto, ze jim nekdo jiny nez jejich rodic vybehal poukazku na logopedii a mely v nem minimalni zastani.
Promin, ale ja asi vubec nechapu, jak toto muze nekoho ze zidle nezvedat, misto toho, abych se omlouvala, ze jsem se neuklidnila.
Dite nemuze za to, komu se narodilo. A neni ani povinno byt 'urodnou pudou' pro minimalni peci, kterou od spolecnosti dostane.
A ano, rikam to proto, ze mam kamarady mezi lidmi pracujicimi v socialnich sluzbach a od nich vim, s jakym stigmatem a bremenem tyto deti vyrustaji a jak s jakym odporem spolecnost nahlizi na realne efektivni programy, jak jim alespon trochu pomoct k tomu, aby byly 'uzitecne'.

@ai30 ja ale nikde nerikam, ze ty deti za to muzou. Nevim, kde to ode me ctes. Ale pokud se lide, kteri se jim opravdu snazi pomoct (a ne, neni to jen ze zavolali jednou na logopedii) setkavaji s takovouhle bidou, co tu Zuzka dostala, nedivim se, ze vyhorej a vykaslou se na to.
Kazdy ve sve praci potrebujeme vysledky, dobry pocit, oceneni a penize. Kdyz se neceho nedostava, mela by to jina z tech polozek vyvazit. V socialnich sluzbach to o penezich neni, musi to vyvazit napr. dobry pocit z vysledku, pomoci druhym a taky podpora zvenci.
Mne prijde, ze casti z vas ani neslo o to decko, ale o matku. Ktera je chudak asi poseste tehotna a nema cas na jiz narozene deti. Ale proboha, kdo to teda ma resit? Dokud ma deti v peci, je jejich zakonny zastupce, musi se starat. S pomoci skoly, socialky a nevim koho jeste. Snaha pomoci tu evidentne je. Skola muze kontaktovat otce a verim, ze se snazili, ale jestli ten resit nic nechce? Politujeme matku, rekneme si, jak to maji chudaci vsichni tezky a zrezignujeme na dalsi kroky?

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@bekinka

@zuzkasim nečetla jsem všechny komentáře, jelikož u těch , co jsem četla, jsem jen kroutila hlavou.
Ale k těm dalším dětem ti to napíšu asi takhle...moje babička vždy v těchto případech říkala: protože š*kat je zadarmo a prevence už něco stojí.
A pro ostatní: nadělat si hromadu dětí, kašlat na ně a čekat, že to za mě někdo vyřeší, to opravdu není správně.

@bekinka A svatou pravdu měla tvoje babička. Můžu mít 6 dětí a věnovat se jim, řešit, pomáhat, fungovat a můžu mít 6 dětí, mít všechno na párku, natahovat ruku a říkát, proč to nejde, místo abych řešila, jak to může jít

Odpověz
4. bře 2026
avatar

To buď ráda ,že neděláš v zdravotnictví....to je ještě větší pocit marnosti....když feťačka porodí 5 ,6 ,7 dítě a samozřejmě pod vlivem drog aby ji to nebolelo....ani o jedno se nestará....Děti postižené.Po ústavech.A madam si běhá vesele dál po světě....

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@janedv

@pestas pises "matka ho ani k dr neobjedna"

@janedv otců se učitelky bojí...na matky si dovolí víc...

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@bekinka

@zuzkasim nečetla jsem všechny komentáře, jelikož u těch , co jsem četla, jsem jen kroutila hlavou.
Ale k těm dalším dětem ti to napíšu asi takhle...moje babička vždy v těchto případech říkala: protože š*kat je zadarmo a prevence už něco stojí.
A pro ostatní: nadělat si hromadu dětí, kašlat na ně a čekat, že to za mě někdo vyřeší, to opravdu není správně.

@bekinka No babička měla pravdu, ale já myslím, že je to i tom, že s každým dalším dítětem budou vyšší sociální dávky, což bude pro tyhle lidi asi ta největší motivace.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

@jasekd měla jsem rozepsaný dost podobný příspěvek, tak za ně děkuji
Obsah příspěvku byl úplně o něčem jiném, ale vždycky se najde někdo, kdo začne slovíčkařit a vytrhávat věci z kontextu, a původní sdělení zůstává zapomenuto.

@zuzkasim
Tvůj povzdech je naprosto na místě a chápu, co jsi tím chtěla říct. Já úplně takové věci zase tak neřeším, ale ta frustrace přijde opravdu velmi snadno. Vidim to zase v jiných případech.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

@jasekd Nevim, kolik lidi mas v peci, ale asi ne dost na to, abys vedela, jak prevazujici ten nazor, ze deti se maji spolecnosti odvdecit za minimalni peci je. A pozor, ne deti, ktere maji privilegovany pristup ke vsemu, vyrustaji v pohode, prebytku a vetrem v zadech. Nene. Vdecne maji byt ty deti, ktere dostanou do zivota nasrano a od mala jsou onalepkovany jako ty, co budou beztak 'neuzitecne'. Jen proto, ze jim nekdo jiny nez jejich rodic vybehal poukazku na logopedii a mely v nem minimalni zastani.
Promin, ale ja asi vubec nechapu, jak toto muze nekoho ze zidle nezvedat, misto toho, abych se omlouvala, ze jsem se neuklidnila.
Dite nemuze za to, komu se narodilo. A neni ani povinno byt 'urodnou pudou' pro minimalni peci, kterou od spolecnosti dostane.
A ano, rikam to proto, ze mam kamarady mezi lidmi pracujicimi v socialnich sluzbach a od nich vim, s jakym stigmatem a bremenem tyto deti vyrustaji a jak s jakym odporem spolecnost nahlizi na realne efektivni programy, jak jim alespon trochu pomoct k tomu, aby byly 'uzitecne'.

@ai30 Já ti nevím, ale já jsem to pochopila tak, že doufá, že tahle angažovanost školy a dalších x lidí, bude mít nějaký pozitivní účinek.
A on nikdo (chudeře mámě) to v té posteli nepískal, proč čeká další dítě)?

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@eloise02

@bekinka No babička měla pravdu, ale já myslím, že je to i tom, že s každým dalším dítětem budou vyšší sociální dávky, což bude pro tyhle lidi asi ta největší motivace.

@eloise02 nemám teda tušení kolik jsou přídavky na děti, ale mám takové lehké tušení, že určitě finanční náročnosti 5 dětí bude vyšší 😳😳😳.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

Ja myslim, ze nektere byste se mely fakt uklidnit. To je presne duvod, proc se tu prispevky mazou. Tahate za slovicka a resite detaily, misto abyste se na to koukaly v kontextu veci. Kolik z vas ma zkusenost s praci s takovymi detmi? Dela na OSPODu, ve skole, ve specialni skole, v poradne, bojuje s tou masinerii, s marnosti, ze se snazite, radite, posilate, a druha strana nic???
Mam v peci lidi, kteri podobnou praci delaji, nejen ucitelky, ale i lidi v socialnich sluzbach u deti, bezdomovcu, narkomanu apod. POlovina je z te marnosti uz vyhorela, museli skoncit, maji psychicke problemy...
Tady se nekdo snazi a za normalni povzdech dostane takovou sodu.
Nemyslim si, ze to "vraceni dluhu spolecnosti" bylo mineno tak, ze ty deti budou denne dekovat, klanet se k zemi a za vsechny sve vydelane penize postavi utulek pro sirotky. Chapu to jako recnickou otazku, jestli aspon trochu ta snaha padne na urodnou pudu.

@jasekd jenže ona nedostává sodu za povzdech. Hádám, že všechny chápeme, že s některými dětmi je pořízení těžší a já bych určitě neměla problém s tím, že by si tu postěžovala. Problém mám - a vnímám, že i ostatní, co se k tomu negativně vyjádřili - s jejím pohledem na věc, že ty děti něco dluží společnosti. Ne, nedluží. Ani společnosti, ani jí. Můžeme se bavit v tomhle smyslu o jejich rodičích, nicméně ty děti si tu situaci nevybraly a ovlivnit ji můžou jen těžko. Děti, co se narodí s nějakým postižením, jsou taky dlužníci a mají být vděční? Naše společnost je postavená na solidaritě, na tom, že jsou tu slabší a silnější jedinci, někteří lidé jsou prakticky 100% plátci, jiní jsou zase jen příjemci. A ano, řešme ty, co na tomhle systému parazitují, ale koukat se svrchu na dítě, co potřebuje extra péči, je prostě špatně.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@bekinka

@eloise02 nemám teda tušení kolik jsou přídavky na děti, ale mám takové lehké tušení, že určitě finanční náročnosti 5 dětí bude vyšší 😳😳😳.

@bekinka no to máš určitě pravdu ale takové případy nedostávají jen dětské přídavky ale i další ostatni dávky

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@suzanna123

@jasekd jenže ona nedostává sodu za povzdech. Hádám, že všechny chápeme, že s některými dětmi je pořízení těžší a já bych určitě neměla problém s tím, že by si tu postěžovala. Problém mám - a vnímám, že i ostatní, co se k tomu negativně vyjádřili - s jejím pohledem na věc, že ty děti něco dluží společnosti. Ne, nedluží. Ani společnosti, ani jí. Můžeme se bavit v tomhle smyslu o jejich rodičích, nicméně ty děti si tu situaci nevybraly a ovlivnit ji můžou jen těžko. Děti, co se narodí s nějakým postižením, jsou taky dlužníci a mají být vděční? Naše společnost je postavená na solidaritě, na tom, že jsou tu slabší a silnější jedinci, někteří lidé jsou prakticky 100% plátci, jiní jsou zase jen příjemci. A ano, řešme ty, co na tomhle systému parazitují, ale koukat se svrchu na dítě, co potřebuje extra péči, je prostě špatně.

@suzanna123 mne neprijde, ze na dite kouka svrchu. Jestli tam byla kritika nekoho, byla to kritika rodicu, ne ditete.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@sebestka

@ai30 Já ti nevím, ale já jsem to pochopila tak, že doufá, že tahle angažovanost školy a dalších x lidí, bude mít nějaký pozitivní účinek.
A on nikdo (chudeře mámě) to v té posteli nepískal, proč čeká další dítě)?

@sebestka A co presne ma to dite delat s tim, ze jeho mama ceka dalsiho sourozence? Ja se bavim o tom, ze od ditete, o kterem se 'spolecnost' bavi jako o neuzitecnem premnozenem kralikovi, kteremu dosud poskytla takovou peci, ze je ve skole aniz by mluvilo a melo nejake zakladni navyky, nechci zadnou vdecnost. Nevadi mi, kdyz z nej vyroste pobirac davek, protoze 'spolecnost' je nastavena tak, ze ma jen malo jinych moznosti.
Nevim, nejak vic mi vadi, kdyz z mojich dani plynou sracum, co parazituji na statu podvody v radu desitek milionu, nez kdyz z ditete, ktere melo extra tezke detstvi, vyroste 'neuzitecny' dospely na davkach, na kterych balancuje na hranici chudoby.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Já asi tuším,co si tím chtěla říci. V mém okolí takovýchto rodin přibývá, tři a více děti, rodiče zanedbaní bez jakékoliv snahy, děti zanedbané. Tak nějak jen doufáš, že škola svojí pomocí zanechá dostatečnou stopu, aby se ty děti dokázaly vymanit z toho zmaru a šly lepší cestou.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

@sebestka A co presne ma to dite delat s tim, ze jeho mama ceka dalsiho sourozence? Ja se bavim o tom, ze od ditete, o kterem se 'spolecnost' bavi jako o neuzitecnem premnozenem kralikovi, kteremu dosud poskytla takovou peci, ze je ve skole aniz by mluvilo a melo nejake zakladni navyky, nechci zadnou vdecnost. Nevadi mi, kdyz z nej vyroste pobirac davek, protoze 'spolecnost' je nastavena tak, ze ma jen malo jinych moznosti.
Nevim, nejak vic mi vadi, kdyz z mojich dani plynou sracum, co parazituji na statu podvody v radu desitek milionu, nez kdyz z ditete, ktere melo extra tezke detstvi, vyroste 'neuzitecny' dospely na davkach, na kterych balancuje na hranici chudoby.

@ai30 Mně teda vadí každý pobírač těchto sociálních dávek. Dítě s tím, že matka čeká dítě neudělá nic. Ale měla by s tím něco dělat ta máma..o to víc, když své děti nezvládá.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@suzanna123 mne neprijde, ze na dite kouka svrchu. Jestli tam byla kritika nekoho, byla to kritika rodicu, ne ditete.

@jasekd “ Já jen doufám, že tady ty děti jednou aspoň budou pracovat něčím užitečným, aby se společnosti za tu veškerou péči a snahu odvděčily”.
Furt nic?

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@suzanna123

@jasekd “ Já jen doufám, že tady ty děti jednou aspoň budou pracovat něčím užitečným, aby se společnosti za tu veškerou péči a snahu odvděčily”.
Furt nic?

@suzanna123 vidim to proste trochu jinak nez ty. S tim nic neudelame.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@ai30 V rodinách, kde spolupracují, pomáháš té rodině. Tady tu péči rodiny částečně suplujeme a ještě navíc opožděně. Kde se spolupracuje, dělají se větší pokroky, vidíš to dítě za 9 let práce a žasneš, kam se posunulo. Nebo ho pak potkáš ještě později a vidíš, kam to dotáhlo, máš opravdovou radost. Tady se dle mého názoru proviňují rodiče, ne ty děti. Nezhodnotí, že když mají jedno náročné dítě za druhým (genetika hraje taky svou roli), když je nad jejich síly o ně pečovat, pořizují si pravidelně další děti a spoléhají asi na to, že se o ně společnost postará. Proto doufám, že to aspoň ty děti jednou společnosti vrátí. Možná to není dobrá myšlenka, možná mě jen to dnešní zjištění dostalo do úzkých a neuvažuju správným směrem.

@zuzkasim naprosto chápu. Člověk péčí o tyhle znevýhodněné děti tráví spoustu svého volného času, tahá si myšlenky na ně často domů, pořád přemýšlí, jak jim pomoci. Je jasný, že doufáme, že to není marné a nevyroste z nich další smažka, která bude akorát plodit další zanedbaný děti a pobírat dávky.

@janedv není třeba se rozčilovat, že píše jen o matce. Ano, samozřejmě, že se starat mají oba rodiče, ale už při zápisu do školy se obvykle vyplňuje, který z rodičů bude zastupovat oba rodiče ve věcech školy a komunikovat se školou. Říká se tomu primární zákonný zástupce. Tak zřejmě v tomto případě je jako primární zákonný zástupce uvedená matka. Pokud nejsou rodiče nějak rozhádaní, škola obvykle komunikuje jen s tím jedním.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

@sebestka A co presne ma to dite delat s tim, ze jeho mama ceka dalsiho sourozence? Ja se bavim o tom, ze od ditete, o kterem se 'spolecnost' bavi jako o neuzitecnem premnozenem kralikovi, kteremu dosud poskytla takovou peci, ze je ve skole aniz by mluvilo a melo nejake zakladni navyky, nechci zadnou vdecnost. Nevadi mi, kdyz z nej vyroste pobirac davek, protoze 'spolecnost' je nastavena tak, ze ma jen malo jinych moznosti.
Nevim, nejak vic mi vadi, kdyz z mojich dani plynou sracum, co parazituji na statu podvody v radu desitek milionu, nez kdyz z ditete, ktere melo extra tezke detstvi, vyroste 'neuzitecny' dospely na davkach, na kterych balancuje na hranici chudoby.

@ai30 nevadi mi, ze z nej vyroste dalsi pobirac davek...No, timhle tempem za chvili ty pobirace nebude mit kdo zivit. Ale budeme korektni, nerekneme proti tomu krivy sluvko a na lidi, co se snazi s tim neco delat, plivneme. OK.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@gruyerre

@zuzkasim naprosto chápu. Člověk péčí o tyhle znevýhodněné děti tráví spoustu svého volného času, tahá si myšlenky na ně často domů, pořád přemýšlí, jak jim pomoci. Je jasný, že doufáme, že to není marné a nevyroste z nich další smažka, která bude akorát plodit další zanedbaný děti a pobírat dávky.

@janedv není třeba se rozčilovat, že píše jen o matce. Ano, samozřejmě, že se starat mají oba rodiče, ale už při zápisu do školy se obvykle vyplňuje, který z rodičů bude zastupovat oba rodiče ve věcech školy a komunikovat se školou. Říká se tomu primární zákonný zástupce. Tak zřejmě v tomto případě je jako primární zákonný zástupce uvedená matka. Pokud nejsou rodiče nějak rozhádaní, škola obvykle komunikuje jen s tím jedním.

@gruyerre presne. U nas je timto zastupcem manzel. Ciste proto, ze v praci sedi vetsinou v kancelari a ma u sebe telefon a ma vetsinou cas ten telefon zvednout. Ma cas cist maily, Bakalare apod. Ja v praci ten cas nemam a skola samozrejme urgentni veci resi ve vyucovani, cili v pracovni dobe. Nedavno mi volala synova ucitelka cestiny a uplne me vyvedla z miry. Syn je v devitce a celou dobu 90% veci resil manzel, takze me trochu zaskocila😅

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@ai30 nevadi mi, ze z nej vyroste dalsi pobirac davek...No, timhle tempem za chvili ty pobirace nebude mit kdo zivit. Ale budeme korektni, nerekneme proti tomu krivy sluvko a na lidi, co se snazi s tim neco delat, plivneme. OK.

@jasekd Nemyslím, že ty které se nějak vyhranily, proti té myšlence s vděčností, chtějí nějak plivat na autorku za celou tu zprávu. Samozřejmě, že je na houby, že děti jsou z takového prostředí. Ale prostě asi ani pro ty rodiče nebude lehké nebo snad i možné se nějak "vzpamatovat". A jak už píšu výš, škola i společnost by s tím měla umět pracovat a prostě se snažit, aby ty děti měly do budoucna možnost to mít jinak.
Na školách by taky měly být sociální pedagogové, speciální pedagogové, celé školní poradenské pracoviště.....a ti se tím zabývat...

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@elto

@jasekd Nemyslím, že ty které se nějak vyhranily, proti té myšlence s vděčností, chtějí nějak plivat na autorku za celou tu zprávu. Samozřejmě, že je na houby, že děti jsou z takového prostředí. Ale prostě asi ani pro ty rodiče nebude lehké nebo snad i možné se nějak "vzpamatovat". A jak už píšu výš, škola i společnost by s tím měla umět pracovat a prostě se snažit, aby ty děti měly do budoucna možnost to mít jinak.
Na školách by taky měly být sociální pedagogové, speciální pedagogové, celé školní poradenské pracoviště.....a ti se tím zabývat...

@elto mne tady od vetsiny chybi, ze by se taky meli snazit ti rodice. Vsem vam pripada normalni, ze rodice nezvladajici peci o 5 deti cekaji seste? Vsechny pisete, ze se musi snazit skola, spolecnost a cely vesmir, ale o rodicich samotnych ani slovo. Skola se s rodici pracovat snazi, ale sama to nezvladne. Kde neni elementarni vule od rodiny, muze se spolecnost treba stavet na hlavu a nepujde to.
Vic uz k tomu asi nemam.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@elto

@jasekd Nemyslím, že ty které se nějak vyhranily, proti té myšlence s vděčností, chtějí nějak plivat na autorku za celou tu zprávu. Samozřejmě, že je na houby, že děti jsou z takového prostředí. Ale prostě asi ani pro ty rodiče nebude lehké nebo snad i možné se nějak "vzpamatovat". A jak už píšu výš, škola i společnost by s tím měla umět pracovat a prostě se snažit, aby ty děti měly do budoucna možnost to mít jinak.
Na školách by taky měly být sociální pedagogové, speciální pedagogové, celé školní poradenské pracoviště.....a ti se tím zabývat...

@elto to zni sice hezky, ale je to k ničemu. Pokud se nestará rodina, tak se škola, společnost, stát může stavět na hlavu a nezmůže vůbec nic. Jediným řešením by bylo to dítě, děti vytrhnout z jejich prostředí, rodin a to určitě nechce nikdo. Takhle je to bohužel začarovaný kruh, z kterého se podaří odejít jen málokomu.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@nimomo

@elto to zni sice hezky, ale je to k ničemu. Pokud se nestará rodina, tak se škola, společnost, stát může stavět na hlavu a nezmůže vůbec nic. Jediným řešením by bylo to dítě, děti vytrhnout z jejich prostředí, rodin a to určitě nechce nikdo. Takhle je to bohužel začarovaný kruh, z kterého se podaří odejít jen málokomu.

@nimomo Ano, bohužel, je to tak..existují nekompetentní rodiče. Nějak se tím těžko něco udělat a ještě menší šanci s tím něco udělat mají ty děti.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

ježíš to jsou názory tady... já chápu, jak jsi to s tou vděčností myslela. Ne že bude "dospělé dítě" denně chodit děkovat a klanět se učitelům ze základky, ale že se "odvděčí" tím, že se zařadí do nějakého normálního života, bude chodit do práce a standartně se starat o své děti.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@elto mne tady od vetsiny chybi, ze by se taky meli snazit ti rodice. Vsem vam pripada normalni, ze rodice nezvladajici peci o 5 deti cekaji seste? Vsechny pisete, ze se musi snazit skola, spolecnost a cely vesmir, ale o rodicich samotnych ani slovo. Skola se s rodici pracovat snazi, ale sama to nezvladne. Kde neni elementarni vule od rodiny, muze se spolecnost treba stavet na hlavu a nepujde to.
Vic uz k tomu asi nemam.

@jasekd nevim, kdo podle tebe pise, ze se maji snazit jen vsichni okolo, ja to tedy u nikoho v komentech necetla

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@martiina_k

ježíš to jsou názory tady... já chápu, jak jsi to s tou vděčností myslela. Ne že bude "dospělé dítě" denně chodit děkovat a klanět se učitelům ze základky, ale že se "odvděčí" tím, že se zařadí do nějakého normálního života, bude chodit do práce a standartně se starat o své děti.

@martiina_k to je krásná idea, leč pro mnohé tyto děti je nereálná..Vymanit se z vlivu rodičů a dostat se ze dna neni pro takové dítě vůbec snadné… Troufám si říci,kdo nezažil nepochopí….

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@evzenieevza

@martiina_k to je krásná idea, leč pro mnohé tyto děti je nereálná..Vymanit se z vlivu rodičů a dostat se ze dna neni pro takové dítě vůbec snadné… Troufám si říci,kdo nezažil nepochopí….

@evzenieevza nejenže to není snadné ale ve většině případů ani ty samotné děti až vyrostou nic měnit nechtějí. Žili a vycházelo to tak mým rodičům tak to stejně bude vychazet i mě...

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Hele, to máte jako s domácími úkoly. Víme, že pozornost dětí je proměnlivá, paměť ne úplně dlouhá a je potřeba procvičovat krátce ale pravidelně. Jenže roste počet rodin, kde toto nezvládají a protože jsme korektní, tak radši nebudeme úkoly zatěžovat nikoho. Pak se divíme, že děti nemají dostatečně zafixované základy. Budu mít prvňáka ( už potřetí) a prostě bude procvičovat a opakovat aspoň trošku i po vyučování, protože to prostě u drtivé většiny dětí je potřeba a pro jejich dobro. I kdyby žádné úkoly neměl, tak to dělat budeme.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@nimomo

@evzenieevza nejenže to není snadné ale ve většině případů ani ty samotné děti až vyrostou nic měnit nechtějí. Žili a vycházelo to tak mým rodičům tak to stejně bude vychazet i mě...

@nimomo to samé píšu…Ono i dost záleží na tom koho to dítě v životě potká a jak ho dokáží tito lidé povzbudit,navést na jinou cestu atd atd atd…
Chyba je samozřejme v rodičich a tyhle továrny na děti jsou fakt peklo ( z jedné takové rodiny jsem i já)…Ale jak tohle řešit fakt nevím…

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@evzenieevza

@martiina_k to je krásná idea, leč pro mnohé tyto děti je nereálná..Vymanit se z vlivu rodičů a dostat se ze dna neni pro takové dítě vůbec snadné… Troufám si říci,kdo nezažil nepochopí….

@evzenieevza no to já si nedělám iluze... je mi jasné, že je to pro ty děti obrovsky těžké a proto jsou pedagogové, jako je zuzkasim, kteří se snaží dělat vše, co je v jejich silách, je mi jasné, že to je dost nad jejich povinnosti a dělají to z nějaké empatie, dobrosrdečnosti apod. a taky je mi jasné, že i ta pomoc druhým má své hranice a že spousta takových vyhoří...

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@martiina_k

@evzenieevza no to já si nedělám iluze... je mi jasné, že je to pro ty děti obrovsky těžké a proto jsou pedagogové, jako je zuzkasim, kteří se snaží dělat vše, co je v jejich silách, je mi jasné, že to je dost nad jejich povinnosti a dělají to z nějaké empatie, dobrosrdečnosti apod. a taky je mi jasné, že i ta pomoc druhým má své hranice a že spousta takových vyhoří...

@martiina_k já si něčim podobným prošla ( nechci to tu popisovat do detailu), ale věř mi že takových co chtěli pomoci bylo minimum..Spíše jsme pro všechny byla odpad a dávali mi to za vinnu a to i kantoři na školách… Jaká je situace teď jen hádám naštěstí se mi povedlo se vymanit a žiju jinak…
Upřímně ty neustále omílaná slova autorky se mě dotkla a rozvířilo to ve mě nehezké vzpomínky…

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@ai30 nevadi mi, ze z nej vyroste dalsi pobirac davek...No, timhle tempem za chvili ty pobirace nebude mit kdo zivit. Ale budeme korektni, nerekneme proti tomu krivy sluvko a na lidi, co se snazi s tim neco delat, plivneme. OK.

@jasekd Chapes, ze se tady bavime o diteti, kteremu je asi 7 let? Ale uz je to neuzitecny budouci neplatic, ke kteremu nemusime byt korektni? Ja fakt nemuzu uverit, ze se bavim se skupinou matek. Opravdu empatie k malemu diteti je presne nula? Nemelo se narodit takovym rodicum a hotovo?

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@elto mne tady od vetsiny chybi, ze by se taky meli snazit ti rodice. Vsem vam pripada normalni, ze rodice nezvladajici peci o 5 deti cekaji seste? Vsechny pisete, ze se musi snazit skola, spolecnost a cely vesmir, ale o rodicich samotnych ani slovo. Skola se s rodici pracovat snazi, ale sama to nezvladne. Kde neni elementarni vule od rodiny, muze se spolecnost treba stavet na hlavu a nepujde to.
Vic uz k tomu asi nemam.

@jasekd Jenomze tak to neni, zejo. Tam, kde nefunguje rodina, ma fungovat spolecnost. A ta proste nefunguje. Dite prochazi peklem, zaridi se mu dve veci a pokud se okamzite 'nespravi', tak je to nevdecny smrad a je hotovo. Neziskovky, ktere jako jedine v techto pripadech systematicky, dlouhodobe a s vysledky pomahaji, pricházi o financovani, protoze jsou to darmozrouti a co vlastne delaji, dejte radej mne, sam mam malo.
Rodice se samozrejme maji snazit. Ale dite fakt neumi prinutit rodice, aby se snazili. A jako spolecnost se mame rozhodnout bud pomoct diteti tam, kde rodice nefunguji, nebo ho nechat se topit, protoze neni nas problem. Kde stojis ty uz jsi vyjadrila dostatecne. Kde stojim ja taky.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

@jasekd Chapes, ze se tady bavime o diteti, kteremu je asi 7 let? Ale uz je to neuzitecny budouci neplatic, ke kteremu nemusime byt korektni? Ja fakt nemuzu uverit, ze se bavim se skupinou matek. Opravdu empatie k malemu diteti je presne nula? Nemelo se narodit takovym rodicum a hotovo?

@pestas a kde vidis nejakou sebemensi vytku k rodine?
@ai30 nic takoveho netvrdim. To dite za nic nemuze a myslim, ze podle toho se k nemu i chovaji. O korektnosti se bavim v ramci teto diskuse. A uz opravdu koncim. Proste se neshodneme.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@pestas a kde vidis nejakou sebemensi vytku k rodine?
@ai30 nic takoveho netvrdim. To dite za nic nemuze a myslim, ze podle toho se k nemu i chovaji. O korektnosti se bavim v ramci teto diskuse. A uz opravdu koncim. Proste se neshodneme.

@jasekd nekolikrat jsem psala, ze kdyz rodina nefunguje nikdo jiny s tim nic neudela, nikdo tu rodinu nehaji ani neomlouva prave naopak

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@pestas

@jasekd nekolikrat jsem psala, ze kdyz rodina nefunguje nikdo jiny s tim nic neudela, nikdo tu rodinu nehaji ani neomlouva prave naopak

@pestas a ja jsem s timto komentarem oslovila primo tebe? Neoslovila, tak proc to resis?🙏 nejsi jedina, kdo sem psal, ta diskuse je dlouha jak tejden. Nejvyssi cas jit od toho.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

@zuzkasim je to peklo. V rámci svojí práce jsem bohužel často svědkem totálního lidského neštěstí, zmaru a beznadějně. Příběhy dětí bývají hrozné. Bohužel, realita je smutná, budoucnost těchto dětí v naprosté většině nemilosrdná.
Organizace ve vašem okolí - Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi, zkráceně se jim říká Saska...máte? Znáte? Kontaktovali jste? Ale i tam musí rodina spolupracovat a něco "si odmakat", proti vůli se těžko pomáhá 😔

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@jasekd

@pestas a ja jsem s timto komentarem oslovila primo tebe? Neoslovila, tak proc to resis?🙏 nejsi jedina, kdo sem psal, ta diskuse je dlouha jak tejden. Nejvyssi cas jit od toho.

@jasekd Asi protoze jsi ji primo oslovila.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@ai30

@jasekd Asi protoze jsi ji primo oslovila.

@ai30 oslovila jsem ji az potom. Puvodne jsem reagovala na prispevek od elto.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@suzanna123

@jasekd “ Já jen doufám, že tady ty děti jednou aspoň budou pracovat něčím užitečným, aby se společnosti za tu veškerou péči a snahu odvděčily”.
Furt nic?

@suzanna123 já tuhle větu třeba chápu tak, že pisatelka doufá, že ta péče, kterou se jim snaží věnovat jiní místo rodiny, nepřijde vniveč. Nevidím v tom snahu dělat z nich dlužníky společnosti. Ale celkově mi přijde zbytečný pitvat jednotlivé věty vytažené z kontextu.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@evzenieevza

@nimomo to samé píšu…Ono i dost záleží na tom koho to dítě v životě potká a jak ho dokáží tito lidé povzbudit,navést na jinou cestu atd atd atd…
Chyba je samozřejme v rodičich a tyhle továrny na děti jsou fakt peklo ( z jedné takové rodiny jsem i já)…Ale jak tohle řešit fakt nevím…

@evzenieevza systémově to jde špatně a vubec me nenapadá co by tem detem pomohlo a máš pravdu záleží koho ten člověk v životě potká. To je stejný jako i dite z normální rodiny může začít fetovat když natrefi na špatné lidi a udělá špatný rozhodnutí

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Jak jsi tu vypisovala ty cinnosti, ktere pro rodinu delas 'nad ramec' - v cem je to tak moc nad ramec, ze ocekavas/ doufáš v návratnost?
Nerypu, ptam se vazne. Ja myslela, ze koordinace mezi jednotlivymi podpurnymi moznostmi typu logo, ospod, asistent, pedagog, lekar je samozrejmost. Stejne tak i vysvetlovani pristupu do bakalarů. No proste to potrebuje vysvetlit vickrat, jini rodice zas vubec. Domlouvani schuzek zrovna tak.
Me to teda dost hraje naopak na presny popis prace socialniho pedagoga, coz je proste na skole (zrizovateli) , aby si ho zajistila, kdyz je potreba.
Nebo jsem mimo?
Jinak me teda prijde ze presne pro tyhle pripady ten socialni system mame zrizenej a presne proto existuje tak robusni nezisk. Povzdech nad situaci v rodine chapu, neni to idealni, ale bez takoveto pomoci by to koncilo jeste hur. Takze to ze matka ma 5 deti o ktere se jakztakz stara vlastne jeste neni tak hrozny.
Kdyz se nad tim zamyslim vic, tak si rikam, jestli kdyz ta matka na to kapacitne nema, tak zda je fer ji za to nadavat a vycitat ji to. Pokud je mentalne omezena, tak proste vidi rychlý výdelek a uz moc ji nedocvakava, ze se o ty deti ma vic starat. Pomoct by tam mohl prave treba ten terenni socialni pracovnik. Jestli obcas dostane pres hubu, ma na tyden 500kc v penezence a neustale ji volaji ucitelky co vse zanedbava a co vse ma s ditetem zarizovat, tak chapu, ze vam do skoly nechodi a lze.
Jinak jeste jsem se zastavila nad komentarem, ze tatinka prece nebudete tahat z prace. U nas ve skole je bezne mit schuzky v 17-18 hod, od toho jsou specialni konzultacni dny a hodiny.

Odpověz
4. bře 2026
avatar

Už nemám sílu reagovat jednotlivě. Takže ne, skutečně za nic neobviňuju dítě, ještě to tak! Je to chudák, nevybralo si ani rodiče ani situaci. Obviňuju rodiče. Vlastně tak úplně nesouhlasím s tím, že není možnost nařídit některým případům sterilizaci, protože vyrábí další děti, o které nejsou schopni se postarat. A ano, doufám, že ta vynaložená energie se na těch dětech podepíše kladně, že to bude silnější než vliv rodiny, že ty děti dostanou šanci se z toho kolotoče vymanit a budou ve společnosti aspoň trochu normálně fungovat, tudíž budou společnosti užiteční. A mrzí mě, že jsme v očekávání pravděpodobně dalšího dítěte v podobném stavu. Ne, že by takové děti bez těchto rodičů neexistovaly, ale 5 už jich na světě tady v této domácnosti je, o 4 z nich víme, že potřebují extra péči, jaké je páté, zatím upřímně příznávám netuším a jaké bude šesté, též ne. Ale ten předpoklad, že i když mu bude do vínku dáno více jak rodičům, že jeho vlohy nezabijí tou špatnou rodinnou péčí, je tu velký☹

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

Už nemám sílu reagovat jednotlivě. Takže ne, skutečně za nic neobviňuju dítě, ještě to tak! Je to chudák, nevybralo si ani rodiče ani situaci. Obviňuju rodiče. Vlastně tak úplně nesouhlasím s tím, že není možnost nařídit některým případům sterilizaci, protože vyrábí další děti, o které nejsou schopni se postarat. A ano, doufám, že ta vynaložená energie se na těch dětech podepíše kladně, že to bude silnější než vliv rodiny, že ty děti dostanou šanci se z toho kolotoče vymanit a budou ve společnosti aspoň trochu normálně fungovat, tudíž budou společnosti užiteční. A mrzí mě, že jsme v očekávání pravděpodobně dalšího dítěte v podobném stavu. Ne, že by takové děti bez těchto rodičů neexistovaly, ale 5 už jich na světě tady v této domácnosti je, o 4 z nich víme, že potřebují extra péči, jaké je páté, zatím upřímně příznávám netuším a jaké bude šesté, též ne. Ale ten předpoklad, že i když mu bude do vínku dáno více jak rodičům, že jeho vlohy nezabijí tou špatnou rodinnou péčí, je tu velký☹

@zuzkasim Naprosto s tebou souhlasím, také máme rodiny o kterých si říkáme, že jsou továrny na pracovní úvazky AP, pec.ped, logopedy.. děti pipláme, snažíme se jim zabezpečit alespoň dobré podmínky ve škole, zůstáváme na doučování, řešíme komunikaci s úřady, obědy, ze solidárního fondu hradíme výlety, děláme různé akce na oblečení a hračky, hlásíme na OSPOD, kde to občas skončí diagnosťákem, ale většinou se toho moc neděje, jednou jsem zažila na pár měsíců pobyt v Klokánku a pak se děti vrátily zpět do rodiny s tím, že rodina se z nejhoršího dostala - hmmm..... pak vyjdou z devítky a jen z posledních dvou ročníků co jsem to začala sledovat pár kluků i holek nezvládlo ani první pololetí na učňáku a živí se úplně jinak, než bychom chtěli, takže chápu, jak jsi to myslela. Pořád doufám, že ta semínka, co v těch dětech zasejeme, někde zůstanou a třeba se ty děti vymaní, ale budou to mít strašně těžké..

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@budouci_maminka

Jak jsi tu vypisovala ty cinnosti, ktere pro rodinu delas 'nad ramec' - v cem je to tak moc nad ramec, ze ocekavas/ doufáš v návratnost?
Nerypu, ptam se vazne. Ja myslela, ze koordinace mezi jednotlivymi podpurnymi moznostmi typu logo, ospod, asistent, pedagog, lekar je samozrejmost. Stejne tak i vysvetlovani pristupu do bakalarů. No proste to potrebuje vysvetlit vickrat, jini rodice zas vubec. Domlouvani schuzek zrovna tak.
Me to teda dost hraje naopak na presny popis prace socialniho pedagoga, coz je proste na skole (zrizovateli) , aby si ho zajistila, kdyz je potreba.
Nebo jsem mimo?
Jinak me teda prijde ze presne pro tyhle pripady ten socialni system mame zrizenej a presne proto existuje tak robusni nezisk. Povzdech nad situaci v rodine chapu, neni to idealni, ale bez takoveto pomoci by to koncilo jeste hur. Takze to ze matka ma 5 deti o ktere se jakztakz stara vlastne jeste neni tak hrozny.
Kdyz se nad tim zamyslim vic, tak si rikam, jestli kdyz ta matka na to kapacitne nema, tak zda je fer ji za to nadavat a vycitat ji to. Pokud je mentalne omezena, tak proste vidi rychlý výdelek a uz moc ji nedocvakava, ze se o ty deti ma vic starat. Pomoct by tam mohl prave treba ten terenni socialni pracovnik. Jestli obcas dostane pres hubu, ma na tyden 500kc v penezence a neustale ji volaji ucitelky co vse zanedbava a co vse ma s ditetem zarizovat, tak chapu, ze vam do skoly nechodi a lze.
Jinak jeste jsem se zastavila nad komentarem, ze tatinka prece nebudete tahat z prace. U nas ve skole je bezne mit schuzky v 17-18 hod, od toho jsou specialni konzultacni dny a hodiny.

@budouci_maminka Koordinace je něco jiného, než co doopravdy děláme. Nemá smysl vypisovat sem, co vše jsme už podnikli, zařídili a nabídli. Dělat neustálé schůzky poradenského pracoviště s rodiči, když se něco domluví, ale ze strany rodiny se nic neděje, je dost nanic. A jako škola máme dost svázané ruce, teoreticky toho spousta vůbec není v naší kompetenci, ale víme, že to dítě to potřebuje. Máš špatnou představu o tom, že učitelky volají domů a vyčítáme rodičům, co zanedbávají. Takhle to opravdu nefunguje, to bychom daleko nedošli, ostatně matka by mi ten telefon ani nezvedala. Je to neustálé domlouvání a nabízení pomoci, vysvětlování, popisování postupných kroků, ujasňování, co je potřeba nyní udělat, kdo a kdy to udělá, kontrola, jestli už z toho něco zvládli, nastínění dalších možných řešení. Vedení rodičů (v tomto případě matky), jak postupovat, vysvětlování, učení ji základním kompetencím rodiče školáka. To samozřejmě nemluvím o snaze něco naučit to dítě a začlenit ho do kolektivu. Tím, že nemluví, vyžaduje zcela odlišný přístup. To nespasí ani asistentka, ani já. Dá se říct, že je to vše naše práce, ale předpokládám, že sama ze své práce znáš situace, kdy se s něčím opravdu nadřeš, vymýšlíš různá neotřelá řešení, sháníš informace navíc, věnuješ tomu hromadu času, energie, někdo ti u toho navíc stále hází klacky pod nohy a výsledek je nejasný. Jo a šéf ti samozřejmě tu dřinu lépe nezaplatí🙂 No a víš, že další takový úkol je na cestě...
Jestli jednáme s matkou nebo otcem, není v tomto případě vůbec důležité, to mi věřte. Kdyby bylo, řešila bych to. Víc to rozvádět nechci, přeci jenom, jedná se o cizí rodinu.

Odpověz
4. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@budouci_maminka Koordinace je něco jiného, než co doopravdy děláme. Nemá smysl vypisovat sem, co vše jsme už podnikli, zařídili a nabídli. Dělat neustálé schůzky poradenského pracoviště s rodiči, když se něco domluví, ale ze strany rodiny se nic neděje, je dost nanic. A jako škola máme dost svázané ruce, teoreticky toho spousta vůbec není v naší kompetenci, ale víme, že to dítě to potřebuje. Máš špatnou představu o tom, že učitelky volají domů a vyčítáme rodičům, co zanedbávají. Takhle to opravdu nefunguje, to bychom daleko nedošli, ostatně matka by mi ten telefon ani nezvedala. Je to neustálé domlouvání a nabízení pomoci, vysvětlování, popisování postupných kroků, ujasňování, co je potřeba nyní udělat, kdo a kdy to udělá, kontrola, jestli už z toho něco zvládli, nastínění dalších možných řešení. Vedení rodičů (v tomto případě matky), jak postupovat, vysvětlování, učení ji základním kompetencím rodiče školáka. To samozřejmě nemluvím o snaze něco naučit to dítě a začlenit ho do kolektivu. Tím, že nemluví, vyžaduje zcela odlišný přístup. To nespasí ani asistentka, ani já. Dá se říct, že je to vše naše práce, ale předpokládám, že sama ze své práce znáš situace, kdy se s něčím opravdu nadřeš, vymýšlíš různá neotřelá řešení, sháníš informace navíc, věnuješ tomu hromadu času, energie, někdo ti u toho navíc stále hází klacky pod nohy a výsledek je nejasný. Jo a šéf ti samozřejmě tu dřinu lépe nezaplatí🙂 No a víš, že další takový úkol je na cestě...
Jestli jednáme s matkou nebo otcem, není v tomto případě vůbec důležité, to mi věřte. Kdyby bylo, řešila bych to. Víc to rozvádět nechci, přeci jenom, jedná se o cizí rodinu.

@zuzkasim asi to zapadlo v haldě komentů, ale zkoušeli jste rodinu navázat na SASku?

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@koncita

@zuzkasim asi to zapadlo v haldě komentů, ale zkoušeli jste rodinu navázat na SASku?

@koncita Ne, ty pomáhající organizace řešíme obvykle až dohromady s ospodem. Čekáme na jejich spolupráci (nekontaktujeme je hned, nejdřív se snažíme sami). Rodiče mají navíc dojem, že oni vše zvládají, oni jsou zcela spokojení se současným stavem😂

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@zuzkasim

@koncita Ne, ty pomáhající organizace řešíme obvykle až dohromady s ospodem. Čekáme na jejich spolupráci (nekontaktujeme je hned, nejdřív se snažíme sami). Rodiče mají navíc dojem, že oni vše zvládají, oni jsou zcela spokojení se současným stavem😂

@zuzkasim chápu, jak jsem psala, rodina musí spolupracovat....

Odpověz
5. bře 2026
avatar

Ach jo, tady zase máme mravokárkyň ☹ Většina z vás si vybrala 1 větu a v té se pitvala, kritizovala, poučovala ....
Ano - škola komunikuje primárně jen s 1 rodičem. Až když není k zastižení a nereaguje, tak se kontaktuje rodič č. 2. Nikdo nebrání druhému rodiči přijít do školy, volat či jakkoliv komunikovat.
Dítě nikdy za svou rodinu nemůže. To je jasné všem.
@zuzkasim si jenom povzdechla nad nekončícím příběhem, kdy rodiče nemají zájem a jakoukoliv snahu. Zuzka a její kolegyně se snaží a i přes veškeré úsilí, které přesahuje jejich povinnosti, se jim nepodaří ten začarovaný kruh změnit - přerušit. Pro ní není odměna, aby se jí nebo společnosti dítě klanělo a děkovalo. Pro ní je odměna (a myslím si, že pro všechny zúčastněné), když bude dítě dokončí vzdělání a najde uplatnění. Může být pekař/ka, prodavač/ka, zedník... cokoliv. A popravdě znám jenom jednoho, kterému se to podařilo.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@jasekd

@elto mne tady od vetsiny chybi, ze by se taky meli snazit ti rodice. Vsem vam pripada normalni, ze rodice nezvladajici peci o 5 deti cekaji seste? Vsechny pisete, ze se musi snazit skola, spolecnost a cely vesmir, ale o rodicich samotnych ani slovo. Skola se s rodici pracovat snazi, ale sama to nezvladne. Kde neni elementarni vule od rodiny, muze se spolecnost treba stavet na hlavu a nepujde to.
Vic uz k tomu asi nemam.

@jasekd A přitom tu kdysi byl příspěvek od paní, která tuším taky čekala čtvrté, páté dítě. Chtěla nějaké info k mateřské/rodičovské, to už nevím přesně. Nicméně podobné hejno hus se slétlo v komentářích a paní dostala za svou nezodpovědnost takovou čočku, že to pak chudák raději vymazala. Tehdy mě na tom zarazilo především to, že se ani slůvkem nezmínila, že by měli s financemi problém a přesto si to slízla. Zajímavý dvojí metr.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@pusps

@jasekd A přitom tu kdysi byl příspěvek od paní, která tuším taky čekala čtvrté, páté dítě. Chtěla nějaké info k mateřské/rodičovské, to už nevím přesně. Nicméně podobné hejno hus se slétlo v komentářích a paní dostala za svou nezodpovědnost takovou čočku, že to pak chudák raději vymazala. Tehdy mě na tom zarazilo především to, že se ani slůvkem nezmínila, že by měli s financemi problém a přesto si to slízla. Zajímavý dvojí metr.

@pusps Hádám, že to bude asi jiné hejno hus, než uživatelky, které si dovolily rozporovat tady ten názor s vděčností a ještě vau! s nucenou sterilizací.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@elto

@pusps Hádám, že to bude asi jiné hejno hus, než uživatelky, které si dovolily rozporovat tady ten názor s vděčností a ještě vau! s nucenou sterilizací.

@pusps tak čočku za to, že jsem se rozhodla potřetí otěhotnět, jsem tu cirka rok zpátky dostala já přímo od autorky 🤣
@elto hádám, že já bych se taky kvalifikovala jako adeptka na nucenou sterilizaci- ale nebudeme přece zase bazírovat na jedné nevinné poznámce, že…

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@andelka

Hele, to máte jako s domácími úkoly. Víme, že pozornost dětí je proměnlivá, paměť ne úplně dlouhá a je potřeba procvičovat krátce ale pravidelně. Jenže roste počet rodin, kde toto nezvládají a protože jsme korektní, tak radši nebudeme úkoly zatěžovat nikoho. Pak se divíme, že děti nemají dostatečně zafixované základy. Budu mít prvňáka ( už potřetí) a prostě bude procvičovat a opakovat aspoň trošku i po vyučování, protože to prostě u drtivé většiny dětí je potřeba a pro jejich dobro. I kdyby žádné úkoly neměl, tak to dělat budeme.

@andelka heleee to je krásná myšlenka. A spousta holek by to napsala, že se s dětma neučí protože to je jejich povinnost škola. Ale já jsem téhož názoru. Procvicovat hned od začátku. Pokud nebude mít dítě zafixováne začátky matematiky, češtiny, neposune se dal. Není vlastně na čem stavět. Díky za tuto myšlenku ...

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@pavlapavlapavlapavla

@andelka heleee to je krásná myšlenka. A spousta holek by to napsala, že se s dětma neučí protože to je jejich povinnost škola. Ale já jsem téhož názoru. Procvicovat hned od začátku. Pokud nebude mít dítě zafixováne začátky matematiky, češtiny, neposune se dal. Není vlastně na čem stavět. Díky za tuto myšlenku ...

@pavlapavlapavlapavla pak děti vidí videa od Stekanky o tom, že jim škola nesmí zasahovat do volného času a jsme zvlášť na druhém stupni v haji. Tam už vliv rodicu je minimální, dobrovolná příprava je utopie, pokud děti nemají vnitřní motivaci, je to hodně velký oříšek.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@kamino

@pavlapavlapavlapavla pak děti vidí videa od Stekanky o tom, že jim škola nesmí zasahovat do volného času a jsme zvlášť na druhém stupni v haji. Tam už vliv rodicu je minimální, dobrovolná příprava je utopie, pokud děti nemají vnitřní motivaci, je to hodně velký oříšek.

@kamino kdo je Stekanka?🙄

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@kamino

@pavlapavlapavlapavla pak děti vidí videa od Stekanky o tom, že jim škola nesmí zasahovat do volného času a jsme zvlášť na druhém stupni v haji. Tam už vliv rodicu je minimální, dobrovolná příprava je utopie, pokud děti nemají vnitřní motivaci, je to hodně velký oříšek.

@kamino to bych chtěla vědět co by Stekaanka řekla na tvrzeni učitelky mého dítěte o tom,že ve škole se mají naučit děti jen 30% a zbytek jsou povinni vysvětlit a naučit rodiče….

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@kamino

@pavlapavlapavlapavla pak děti vidí videa od Stekanky o tom, že jim škola nesmí zasahovat do volného času a jsme zvlášť na druhém stupni v haji. Tam už vliv rodicu je minimální, dobrovolná příprava je utopie, pokud děti nemají vnitřní motivaci, je to hodně velký oříšek.

@kamino jakože osoba na internetu má na dítě větší vliv než rodiče? No tak v tom případě jste opravdu v háji.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@suzanna123

@kamino jakože osoba na internetu má na dítě větší vliv než rodiče? No tak v tom případě jste opravdu v háji.

@suzanna123 a tobe to prijde az tak divne? Koukam na tvuj profil a dve decka ti jdou nebo uz jsou v puberte. Ja mam deti skoro 15 a 16 a mam celkem kliku, ze na sitich neujizdeji a celkem si od nas nechaji poradit a komunikuji. Ale spousta deti v tomhle veku ma opravdu rodice jako autoritu az nekde na poslednich mistech.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@pavlapavlapavlapavla

@andelka heleee to je krásná myšlenka. A spousta holek by to napsala, že se s dětma neučí protože to je jejich povinnost škola. Ale já jsem téhož názoru. Procvicovat hned od začátku. Pokud nebude mít dítě zafixováne začátky matematiky, češtiny, neposune se dal. Není vlastně na čem stavět. Díky za tuto myšlenku ...

@pavlapavlapavlapavla To není myšlenka, to je realita a fakt. Nemáme žádnou oporu pro zadávání domácích úkolů. Nemůžeme je hodnotit ani vyžadovat, nemůžeme k jejich ne/ vypracování přihlížet při známkování..

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@jasekd

@kamino kdo je Stekanka?🙄

@jasekd Dáma, které dává online prostor velkou moc, leze všude a vyjadřuje se ke všemu. Sem tam má v něčem i pravdu a stojí to za úvahu, ale jinak je to takový nerealistický sluníčkář, který v životě na běžné inkluzívní ZŠ neučil.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@jasekd

@suzanna123 a tobe to prijde az tak divne? Koukam na tvuj profil a dve decka ti jdou nebo uz jsou v puberte. Ja mam deti skoro 15 a 16 a mam celkem kliku, ze na sitich neujizdeji a celkem si od nas nechaji poradit a komunikuji. Ale spousta deti v tomhle veku ma opravdu rodice jako autoritu az nekde na poslednich mistech.

@jasekd ano, moje děti jdou do puberty a samozřejmě už s nimi jsou některé věci náročnější a na spoustu věcí mají svůj názor opřený o spoustu vnějších zdrojů a samozřejmě by byly rády, kdybychom jim do ničeho nemluvili a ta autorita je úplně jinde než dřív, nicméně pořád ještě máme páky na to, aby fungovaly podle nás. A ano, postupně to spěje k tomu, že ty otěže pustíme, ale v tomhle věku a ještě chvíli opravdu ještě ne.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@jasekd

@kamino kdo je Stekanka?🙄

@jasekd https://www.youtube.com/shorts/RQIsB4SACUE ono to zní moc pěkně, ale v praxi je to složitější.... https://www.youtube.com/shorts/BlLRPOS4RF4

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@suzanna123

@kamino jakože osoba na internetu má na dítě větší vliv než rodiče? No tak v tom případě jste opravdu v háji.

@suzanna123 4 roky na druhém stupni mi daly za pravdu. Štěkánky kanál je dost populární a i rodiče velmi rádi citují její videa - občas vytržená z kontextu a to bývá kámen úrazu.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@suzanna123

@jasekd ano, moje děti jdou do puberty a samozřejmě už s nimi jsou některé věci náročnější a na spoustu věcí mají svůj názor opřený o spoustu vnějších zdrojů a samozřejmě by byly rády, kdybychom jim do ničeho nemluvili a ta autorita je úplně jinde než dřív, nicméně pořád ještě máme páky na to, aby fungovaly podle nás. A ano, postupně to spěje k tomu, že ty otěže pustíme, ale v tomhle věku a ještě chvíli opravdu ještě ne.

@kamino to mi asi staci😂 nevim, jestli moje deti znaji tuto pani, ale myslim, ze by je spis rozesmala... A nevim, kdo je ten pan, ale jak se navzajem utvrzuji ve sve pravde... Nerikam, ze vsechno musi mit spatne, ale ta forma prezentovani mi staci k tomu, ze dalsi videa sledovat nebudu...
@suzanna123 jak pisu, my mame kliku. Snad jsme celkem vybalancovali tu miru svobody a nejakych povinnosti. Nastavili jsme urcita pravidla, v tech jedeme a celkem se nam dari. I kdyz treba priprava na prijimacky zacla tvrdym bojem. Nastesti uz mu doslo, ze to bez prace nepujde a uz maka i sam. Ale jsou deti, kterym to nedojde. Vychova ti 100% uspechu nezaruci. Obcas to proste nepreperes.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@jasekd

@kamino to mi asi staci😂 nevim, jestli moje deti znaji tuto pani, ale myslim, ze by je spis rozesmala... A nevim, kdo je ten pan, ale jak se navzajem utvrzuji ve sve pravde... Nerikam, ze vsechno musi mit spatne, ale ta forma prezentovani mi staci k tomu, ze dalsi videa sledovat nebudu...
@suzanna123 jak pisu, my mame kliku. Snad jsme celkem vybalancovali tu miru svobody a nejakych povinnosti. Nastavili jsme urcita pravidla, v tech jedeme a celkem se nam dari. I kdyz treba priprava na prijimacky zacla tvrdym bojem. Nastesti uz mu doslo, ze to bez prace nepujde a uz maka i sam. Ale jsou deti, kterym to nedojde. Vychova ti 100% uspechu nezaruci. Obcas to proste nepreperes.

@jasekd Je hodně kontroverzní. mám tu jejich knihu, jsou tam i dobré tipy, ale nedovedu si představit podle toho jet ve třídě s 30 žáky z toho má 9 PO.. třeba v polovičním počtu a při zredukovaných výstupech - pokud by nebyl Cermat - by to možná šlo.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@kamino

@suzanna123 4 roky na druhém stupni mi daly za pravdu. Štěkánky kanál je dost populární a i rodiče velmi rádi citují její videa - občas vytržená z kontextu a to bývá kámen úrazu.

@kamino jo ty mluvíš z pozice učitelky - já myslela rodiče. Tak to je samozřejmě jiná…Na druhou stranu to, aby to nebylo povinné, má i svoje opodstatnění, ale do toho se tu pouštět nebudu.

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@evzenieevza

@kamino to bych chtěla vědět co by Stekaanka řekla na tvrzeni učitelky mého dítěte o tom,že ve škole se mají naučit děti jen 30% a zbytek jsou povinni vysvětlit a naučit rodiče….

@evzenieevza Okamžitě by jí rozmázla po sítích 🙂

Odpověz
5. bře 2026
avatar
@kamino

@pavlapavlapavlapavla pak děti vidí videa od Stekanky o tom, že jim škola nesmí zasahovat do volného času a jsme zvlášť na druhém stupni v haji. Tam už vliv rodicu je minimální, dobrovolná příprava je utopie, pokud děti nemají vnitřní motivaci, je to hodně velký oříšek.

@kamino to je jasné. Děti rostou a nebudou nás poslouchat na slovo. Ale to, že jim dáme základy hned za začátku, na kterých v učení můžou stavět je podle mě základ.

Odpověz
6. bře 2026
avatar

Jé Stekanka, ta ženská mě neskutečně točí. V rámci praxe učila, ale učí reálně teď? Zkusila si několik let na takové té normální, obyčejné základce? Otrávený, pubertální děti na druhém stupni ZŠ?

Odpověz
8. bře 2026
avatar
@lleennttiillkkaa

Jé Stekanka, ta ženská mě neskutečně točí. V rámci praxe učila, ale učí reálně teď? Zkusila si několik let na takové té normální, obyčejné základce? Otrávený, pubertální děti na druhém stupni ZŠ?

@lleennttiillkkaa Myslím, že ne. Pokud teď učí, tak na ZUŠ. Vím, že nedostek praxe a odtržení od reality je jí ( právem) vyčítáno často.

Odpověz
8. bře 2026
avatar
@andelka

@lleennttiillkkaa Myslím, že ne. Pokud teď učí, tak na ZUŠ. Vím, že nedostek praxe a odtržení od reality je jí ( právem) vyčítáno často.

@andelka mě štve už ten její pasivně agresivní obličej a projev.....fakt člověk s kterým bych na kafe nešla

Odpověz
8. bře 2026
avatar
@lleennttiillkkaa

@andelka mě štve už ten její pasivně agresivní obličej a projev.....fakt člověk s kterým bych na kafe nešla

@lleennttiillkkaa Já bych ji vzala k sobě do práce, ať mi to předvede.

Odpověz
8. bře 2026
avatar
@andelka

@lleennttiillkkaa Já bych ji vzala k sobě do práce, ať mi to předvede.

@andelka jako myšlenku má v jádru asi dobrou....

Odpověz
8. bře 2026
avatar
@lleennttiillkkaa

@andelka jako myšlenku má v jádru asi dobrou....

@lleennttiillkkaa Myšlenka je jedna věc. Její využití a zavedení do běžné praxe věc druhá.

Odpověz
8. bře 2026
avatar
Autor komentář smazal
avatar
@budouci_maminka

Jak jsi tu vypisovala ty cinnosti, ktere pro rodinu delas 'nad ramec' - v cem je to tak moc nad ramec, ze ocekavas/ doufáš v návratnost?
Nerypu, ptam se vazne. Ja myslela, ze koordinace mezi jednotlivymi podpurnymi moznostmi typu logo, ospod, asistent, pedagog, lekar je samozrejmost. Stejne tak i vysvetlovani pristupu do bakalarů. No proste to potrebuje vysvetlit vickrat, jini rodice zas vubec. Domlouvani schuzek zrovna tak.
Me to teda dost hraje naopak na presny popis prace socialniho pedagoga, coz je proste na skole (zrizovateli) , aby si ho zajistila, kdyz je potreba.
Nebo jsem mimo?
Jinak me teda prijde ze presne pro tyhle pripady ten socialni system mame zrizenej a presne proto existuje tak robusni nezisk. Povzdech nad situaci v rodine chapu, neni to idealni, ale bez takoveto pomoci by to koncilo jeste hur. Takze to ze matka ma 5 deti o ktere se jakztakz stara vlastne jeste neni tak hrozny.
Kdyz se nad tim zamyslim vic, tak si rikam, jestli kdyz ta matka na to kapacitne nema, tak zda je fer ji za to nadavat a vycitat ji to. Pokud je mentalne omezena, tak proste vidi rychlý výdelek a uz moc ji nedocvakava, ze se o ty deti ma vic starat. Pomoct by tam mohl prave treba ten terenni socialni pracovnik. Jestli obcas dostane pres hubu, ma na tyden 500kc v penezence a neustale ji volaji ucitelky co vse zanedbava a co vse ma s ditetem zarizovat, tak chapu, ze vam do skoly nechodi a lze.
Jinak jeste jsem se zastavila nad komentarem, ze tatinka prece nebudete tahat z prace. U nas ve skole je bezne mit schuzky v 17-18 hod, od toho jsou specialni konzultacni dny a hodiny.

@budouci_maminka naprostý souhlas se vším

Odpověz
19. bře 2026
avatar
@hanca78

@budouci_maminka naprostý souhlas se vším

@hanca78 🩵

Odpověz
19. bře 2026